Igen, igaz informatika szakon. De elvégeztem az Ezüst és az Aranykalászos tanfolyamokat 2007-ben. Az igazi szakmám pedig Logisztikus :) De, a jövőmet csak a mezőgazdaságban tudom elképzelni. (Pl. egy jól menő családi vállalkozás)
Majd nem!:) Poracsalma. Igaz lassan, már egy hete végezzük a tavaszi munkákat. Ilyenkor össze szoktunk "fogni" a közeli családban, és így műveljük a földjeinket. Pl. Amit láthatnak Mtz 50-t, T-25 A az nagybátyámé, az 550 mienk. Egyik tárcsázik, másik berenál, a harmadik művelet már a vetés. Így gyorsabb is és még a munka is jobban megy csapatban :)
Nem hát.... egy persely igazi tartós forgómozgás esetén nem ér fel az igazi csapágy terhelhetőségével és élettartamával - csak ezt a Freddy gyerököt akartam még lejjebb hengerelni.
Szép estét. A mai napig több gyártónál is ugyanúgy lehet venni facsapágyas gyűrűshengert,mint Y csapágyast.De azért tárcsába nem ez a legjobb megoldás szerintem.
Igen...igen. A bükk ahol kiforradás van rajta, olyan bonyolult rostszerkezetű, hogy még sulyoknak is azt ajánlotta az öreg ácsmester szomszédom. Egyszerűen nem reped széjjel. Az olajtartalomtól meg a szuvasodás és a gombafertőződés is elmarad.
Üdv Mindenkinek. Igazad van 5-6-órán keresztül fortyogó olajban főzni majd kihülni az olajban és majdnem örökös mint a nyomorúság. (ja és azt mondták az ÖREGEK bükkfából az igazi)
A szalmarázó ládáknál sokat kibírtak mert eleve-alapból hézagolólemezekkel kellett összeszerelni és ha kopott ki kellett venni a lemezekből és hajts tovább.
Hát nem tudom......még mindég röhögök ha rá gondolok :-) Persze ha ennyien mondjátok biztosan működik a dolog. (Nekem erről nagyanyám mákdarálójának a hajtókarjának a fogantyúja ugrik be, na de tárcsához csapágy.....a ku..a életbe:-)
Az ára legfőképp, meg a megmunkálás szerszám és képesítésigénye. Magyarul : még én is ki tudom farigcsálni kisbaltával a szántóföld szélén - tiszta ingyér... Nem is kopik olyan borzasztóan. Majdnem megüti a műanyagpersely élettartamát.
Szóval te is tudtál róla.........na és mi a frász indokolja a fát mint anyagot,ezeken a helyeken ? A mai világban valami kopásálló hatékonyabb anyag nem lenne jobb ?
Az említett verziód sem rossz ! De a télen elkészített kb 4-5 hónapon át beáztatott csapágy az sem semmi . Az SZ K - 3 -4 kombájn szalmarázó ládáinak a csapágyai is ki bírták .
Na majd meglátjuk , azt hiszem ki fogom cserélni a szerkezetet és talán a tércsákat a kézifékére, majd ugy meglátom hogy muzsikál, mondjuk igy vetni nagyon jó mert ha hozzáérek a fékhez egyből oda fordul ahova akarom, de amúgy nagyon idegesítő.
Ha ez nekem kellene jav. ni akkor : elsőként difi fék tengelyt és dobot cserélnék . Tudom , csak látszólag egyszerű de elszórakoztatja az embert. Azt hogy a rúgók ki nyúltak e vagy a golyók hogy dolgoznak látod . Általában ha vissza állítjuk arra a pontra ahol fog de nem kap be akkor um. be szokott állni .
Bizony úgy kellene, csak sajna nincs idő ijenekre mert akkor szaladgálunk facsapágy után mikor kellene a gép,akkar meg ha készvan betesszük oszt hagyszóljon.
Köszönöm! :) Videót is készítettem, de azt nem tudom, hogy lehet-e ide betenni, majd összevágom és felteszem Indavideóra vagy Youtube-ra. Nagyon jó hangjuk van a gépeknek!
Igen arra , nem lehet adagolni, ha kis erővel nyomom akkar is blokkol, régebben szétszedés és kitakarítás előtt meg úgy befogott hogy csak hátramenetbe jött vissza néha még úgy is nehezen.
Azt anno ugy csináltuk : beraktuk a facsapágyat olajjal fel töltött hordóba és hagytuk még jól tele kapja a jó öreg akácfa magát és olajozta amíg jó volt.
Zsirozod a facsapágyat,vagy naturban megy? Ki erre ki arra esküszik. Abban is van igazság,hogy ez nem olyan zárt csapágy és a zsir csak port szed magára és egy idő után csiszolópor lesz belőle,nameg a fa felpuhul az olajszármazéktol és joval rövidebb lesz az élettartama.
A fékkel kapcsolatban: a szerkezetben a golyó szokott kiugrani a fészkéből egy pillanatra,hátramenetbe kell kapcsolni egy kicsit aztán ugrik a helyére sajna :(
Régebbi gépoeken,pl nyugatiakon is.Siklócsapágy.Kenés oxt had szóljon.Nem a vas csap,tengely kopik,csak az tényleg probléma,hogy nem gördül,hanem csúszik.
Egy pár napja valaki említette hogy befog a fékje , aztán valaki válaszolt is rá hogy kopott a szerkezet,ebben igaza is van ,csakhogy nekem is befog pedig nem kopott ,teljesen jók a golyók és a fészkükön sincs kopás, a rugók jók a télen kitakarítottam és két hónapig jó volt aztán megint befog ahogy gondolom koszolódik.Talán féktárcsa probléma van,vagy mi a véleményetek?
Ha ez lepereg rólad, akkor szép méretes türelmet növesztettél magadnak... Sajnos nincs más ilyesmi ellen, mint a részleges látásromlás - de azt meg tényleg tanulni kell. Kisbivaly, ne baxd fel a vércukrod - a telefonon hiába ordítasz, itt meg hiába ütsz nagyobbat a billentyűkre... Most tanulunk valamit, amire nem is voltunk kíváncsiak.
Neked az a bajod barátom hogy MÉG NEM VERTÉK BE JÓL A POFÁDAT ÉRTED?? Ezek a fórumok nem azért jöttek létre hogy ilyen NAGYKÉPÜ FASZKALAPOK mindenbe beleugassanak hanem hogy a NORMÁLIS emberek MEGBESZÉLJÉK a problémáikat!!!!!!!! TE biztos nagy szakember vagy.De szerintem van itt olyan ember is aki már akkor TRAKTOROS volt amikor te még azt madzagon húztad.
Van két gazdálkodó emberke(tényleg azok,szellemi törpék) a neten-akiket most nem neveznék meg-,akik azzal szórakoznak,hogy ,,járják"a fórumokat és ahol rámtalálnak,ott elkezdik a szemétkedést.(Én meg nem bújkálok.Minek?)Sőt az ügyészség és a rendőrség is ,,foglalkozik" velük személyes adatokkal való jogosulatlan visszaélések miatt.
Nem akarom itt a velük való foglalkozással rontani a fórumot.Senki ne bosszantsa magát miattuk!Meg kell csak nézni a hozzászólásaik számát,amiből kiderül,hogy semmi más oka nincs annak,hogy beírkáltak,mint az ,hogy engem provokáljanak.:D
Én nem törődök velük,akkor Ti meg minek.Persze majd csinálnak több regisztrációt és több más néven is szitkozódnak,hogy minél több ember véleményének tünjön az irányomban megnyílvánuló útálat,de kit érdekel.Nem az számít,hogy mit mondanak,hanem az,hogy ki mondja.Nem úgy ismertelek itt meg Titeket,mint egy ilyen mocskoskodó brigádot,sőt vannak itt többen régebbi ismerősök,akik szintén pl az agroinformos hangulat miatt jöttek el onnan.
Nyugodtan fórumozzunk,mintha itt sem lennének.(persze én sem akarom szét rontani a topikot,de ha valakinek kertészeti ,talajtani kérdése van szívesen segítek)
Ki tudná nekem megmondani,hogy az elektromos km/h és fordulatszámmérőnek, hol vannak a jeladói? Mert az enyém már olyan szinten meg van bolondulva,hogy hihetetlen. Nyél gázon 9-ikben 110Km/h-ra is képes és alapjáraton 2000 ford/percel is tud pörögni az óra szerint. Szerintetek óra vagy jeladó probléma. 820.2
Ne haragudj de nem értelek ! Miért kellene innen bárkinek is elmenni ? Mert nem ért az MTZ hez ? sokan vannak itt olyanok és lehet ,hogy azért van itt nem gondolod . Ha nincs téma akkor meg arról ír amiről éppen akar .
Ez a fórum nagyon jó volt amig nem vetődtél ide, de mióta megosztod velünk a tapasztalataidat, sikerült elkergessél mindenkit.
Úgy gondolom, hogy neked nem sok keresnivalód van itt, mert az MTZ-hez egyáltalán nem értesz, és mivel MTZ a topik címe itt másrol nem is kellene beszégetni.
Remélem észreveszed magad és nem irsz többet ide .
Nem mordultam én rád.Nem így szoktam morogni.:o)Nem írtad meg-már ha tudtad volna- a tárcsa árát,ezért kérdeztem rá megint.Dehogy morgok én itt.Itt még idiótákkal nem találkoztam,bár tegnap bepróbálkoztak.
:-) Nem tudom, kire emlékeztetek, de bemutathatnál neki... Amúgy meg eléggé lánctalpas stílusban szoktátok egyelni egymást Freddyvel, ezért mikor rámmordultál, hogy mennyi az a kuplungtárcsa, akkor futás közben még úgy gondoltam, segítséget hívok...
Már most megmondom:az MTZ,min alkalmazott űl és dolgozik vele.:DDDDDDD
Hát de nem?
Nálam Pálfordulás van:nem kell nyugati,ha utánamvágják sem!!!Nemhogy egy kuplungtárcsáért ennyiket adjak,hát még a gép ára,meg a szervíz,stb.Az MTZ-t magam megcsinálom-persze csak ha akarom,de a hidraulika munkahengert nagyon nem akarom:D-egy nyugatihoz meg hívogassam jó pénzért és jó kiszállási díjért a szervizest.Nem azt mondom,hogy az MTZ a jó traktor,de ilyen gazdasági környezetben és ilyen gép-és alkatrészáraknál nem szabad nyugatit venni.
Na és melyik az a traktor,amelyik rohadtul kényelmes-megfizethető-megbízható-olcsó a fenntartása-és az alkatrész ára is kb MTZ szinten van hozzá ?????? :-))) Na melyik az füm.....? Ha 1 szer végre veszel 1-et ,remélem nekünk is megmutatod !
De ezek szerint nem gazdag,hanem meggondolatlan.Én nem csak a gép árát nézem,hanem a fenttartását is.(alkatrészárak,szervíz,stb)ettől függetlenül majdnem vettem én is jó 2 éve egy Goldonit.Még szerencse,hogy csak majdnem.
A Goldonis kuplungtárcsa lehet vagy harmadakkora,mint az MTZ-é.Mennyi az MTZ-be való???
Gazdag ember traktorjába drága az alkatrész. Legfeljebb azzal vígasztalhatja magát, hogy abban még benne volt az anyag... meg hogy az tízszer annyit bír...
Majdnem fejreálltam attól,amit olvastam.Azt írja egy másik fórumon valaki,hogy a Goldonijához 8 hétig várt -nógatások közepette-egy kuplungtárcsára,ami több,mint 100 ezer forintba került.Normálisak az Odisysnél?Kétlem.
A jó kis trakimon (552) állandóan bekap a fék és blokkolnak a kerekek. Segíthet ha kicserélem a tárcsával együtt a szerkezetet is? Tárcsák nincsenek elkopva, nem is rozsdásak. A szerkezet is működik, így első ránézésre.
Alapozónak biztos hogy jó,csak hosszadalmas és vannak helyek amikhez alig lehet hozzáférni.Viszont utána hogy szép is legyen a felület,kompresszorral mindenképpen lekel fújni. (Már ha van szép igény is) De a magam részéről, inkább fújom le 140-szer mint hogy lekenjem 1-szer ecsettel !!! :-)))
A kompresszor 380-as zsinórja tízméterekkel rövidebb,mint ahova érnie kellene.Beálltam a géppel a pajtába,ott festettem.Mi a bajod az ecsettel?A pótkocsit ,utánfutót is azzal csináltam.Jól befogja.Nekem az ilyen porosodó cuccokkal az a lényeg,hogy ne rozsdásodjon.Majd a másikat fújom:o)
Az árát nem tudom,most még nem akarom eladni.Talán a következő szezonra,vagy télre kellene a másik.(hótolás)Egy nagyfülkés 80-ast vennék és ide csak 80-ast,hogy ne taposson sokat.Hátha változik valamit az ingatlanhelyzet még addig....
Ecsetes buli volt,ezért nem lett mindenütt lefestve,de a korróziótól megóvtam.A fülkecserére én is gondoltam már,de 200 körül van egy használt fülke és,ha el tudom adni,meg ha hozzáadom mondjuk a fülke árát,akkor nagyon minimális pénzt kellene hozzátenni,hogy egy 10 évvel fiatalabb 80-ast kapjak.Erre kellene vagy egy munkahenger felújítás,vagy egy új.(mert pl a javítókészletekről nem sok jót hallottam,meg nem sok humorom van a munkahenger kiszedéséhez,de nem is használoma traktort,csak minimálisan.)A fülkébe így is beleférek,csak a komfortjával van a baj,de mondjuk nem ártana ha nagyobb lenne.
Egész jó lett,de a motort is bespriccelhetted volna !Nem nagy valami,és jobb lett volna az összkép. Mennyiért gondolod eladni ?Na és mire jutottál, mit veszel helyette ? Én a helyedben csak a fülkét cserélném le panorámásra ! Abban még te is elférnél kényelmesen :-)
Magasnyomásúval lemostam,utána átcsiszoltam,majd a rozsdát lerozsdamaróztam,ezt követően a rozsdamarózottat megint felcsiszoltam.Ezután megint lemostam,megszáradt és alapozóval lefestettem a festékhiányos részeket,a száradás után meg az egészet.Én csak a fülkét ,motorhéztetőt ,felniket,súlyokat festettem,tehát a lemez részt,de így is eltartott legalább egy hétig a műsor.Ja !A fülkét is csak kívűlről,de én csak annyit költök a traktorra-mert majd eladom-amennyivel megóvom az állagát és a normálius karbantartáshoz kell,meg a hibákat,ha adódik megjavítom.Agyon nem cicomázom,mert minek,ha majd eladó lesz?
Azt te tudod kolega hogy mit szerenél hogy csak lelegyen festve vagy hogy szép is legyen!A rozsdára nemkéne ráfesteni szerintem mi festettünk eggyet azt ugyan ugy csiszoltuk meg gitteltük mint az autókat szokták sokat dolgoztunk vele de szép lett!Mi rendes mezei NEOLUX festéket használtunk az bőven jó rá.De ez csak az én véleményem.Jó munkát!
Hát felétek a homokos laza földeken sehogy,de mifelénk a kemény kötött agyagos szerkezetű földeken,szó szerint oldal irányban dobálja a traktor hátulját! Holnap vagy holnap után,rakok fel olyan tárcsát(Képet) amit mifelénk használnak.
A távtartó 23cm-es öntvény. A lapok 56cm-esek és elől-hátul csipkések. 11db van elől és hátul is. 250cm-et visz így beállítva. Kállósemjénben vettük 300ezerért vadi új és 1év garancia van rá. Amúgy Soltvadkerten gyártják. Kb.: 600-650kg, még nem mértem majd nyáron lemérem. A videón száraz és kemény a föld, de így is 12-13cm mélyre lement. Utánna még maszekoltam egy kertet vele az puhább és vizesebb volt ott jobban lement, csak vidit sajna nem tudtam csinálni, mert lemerült az akksim.
Köszönöm! Az ötlet jó, de sajna nem ismerek olyan kovácsot, akiről elhiszem, hogy rendesen meg is csinálja. Pont ezért kezdtem én is kovácsolgatni, de egy igazi ódorban kovácsolt, profin hőkezelt munka, mint amilyenek ezek a fogak túl sok időt igényelne. Egyébként sem értem miért nem lehet Magyarországon tisztességes boronafogat kapni, vagy gyártani! A hegyesebbik fogra is az volt ráírva, hogy "Made in italy". Állítólag haldoklik a fémipar, nálunk meg ha tisztességes lapátot vagy gereblyét akarok venni, akkor azt külföldről hozzák. Visszatérve a lényegre: Ezeket valahol sorozatban gyártják, tehát feltehetően kapni is lehet valahol. Még egy darabig elég, ami nekem tartalékban van, de jó lenne valami forrást találni, mert ezek nagyon beváltak.
Hali ! Én a helyedbe,1 mintát elvinnék 1 jó nevű kovácshoz,és legyártatnám vele!A kovács olyanra fogja neked hőkezelni (Edzeni) amilyenre éppen kell. (Ő már tudni fogja) Így a kereskedőt is kizárod a kőrből,és talán még olcsóbb is lesz valamivel. Legalább is ha nincs más én így csinálnám :-)
Elnézést az off-olásért, de már nagyjából minden más lehetőséget kimerítettem.
Tudja valaki hol lehet beszerezni az alábbi két boronafogtípus valamelyikét? Eredetit, mert az utángyártott "biliacél" verziót mindenhol lehet kapni, éppen csak pár hektár után már nem előre, hanem hátrafelé állnak, és nekem az úgy nem jó ... Sajnos ahol ezeket vettem már nincs, mert az emberek drágállották, engem viszont (ésszerű határokon belül) nem érdekel az ára. Tisztességes géppel akarok dolgozni!!!
Wazze!Hát még ha látnád a videot,amikor szétfeszítem a fülkét.Itt Skype-olunk Misivel.Neki el tudom küldeni a videot.Ide hogyan tudom feltenni jótyúk nélkül?A képeket is próbálta a lány,de nem tudtuk.
Én még nem gyomirtózok(Előbb szántanom kell) de ha fogok akkor is csak a jó öreg Glialkát fogom használni.(Mindég beválik) Hanem néztem az MTZ-t....nincs azzal semmi gubanc,még kenőzsírt is láttam itt-ott,a gumik is faszák. Ezek szerint, mégis csak a hozzá állással van a probléma !!! :-)))
Az nagyon jó lesz! De........Én kérnék az MTZ-d -dől is képeket !!! Folyton csak panaszkodol rá.!? (Én meg kíváncsi lennék,hogy tartod rendbe ?) Elölről,oldalról,hátulról,és 1 nyitott ajtón át a fülkéről, is !!!
Látom ,termeltetek,amíg a hátamon folyattam a Folicurt.:o(
Ugye,hogy nem vagyok egy hülye gyerek?Hogy kitaláltam az átalakítást és még fel sem nagyítottam a képet.Jól néz ki.
Szaby!
A fene foglalkozik komolyan 10-15 fával.Itt annál a felvásárlónál csak a faláda volt.Rakhattam én azt vízbe ,órákig benne volt,de olyan vékony fából volt,hogy szinte semmi vizet sem vett fel.
A glöospórium nem túl régen jelentkezett először és nagyon vigyázz vele.Valamit jelent ugyan a mikroklíma neki,de a gomba az gomba.Mérsékelni lehet a ritkább koronával,és a feketeugaros sorközzel,de ez olyan,mintha ugyanazt csinálnád a moniliával.Jön egy kis eső,aztán megeszi a fene a gyümölcsöt.
Én most a Folicur Solotval és Nevirollal permeteztem.A vaniliás cukrot én se használom most,csak ha netán esős az idő és a méheket lasszóval kell fogni.Nem tudom,hogy mi van a Nevirolban,de szerintem biztosan nem úgy hat,mint a cukor.Gondolok itt arra,hogy nem a méheket csalogatja,hanem a növényi hormonszinten alakít valamit,ami a természetes gyümölcshullást gátolhatja.
Ez a Jumz EO a vízmüé, kisegítö funkcióval ( ha a JCB feladja). De mostanában lesz nagyszervíz rajta, mert ez is fos.a az olajat az összes munkahengerböl. Ha megtudom honnan rendelik a karmantyúkészletet, beírom ide.
A másik ( JuMTZ) meg tákolt kissé: hosszabbított alváz, másik motorpajzs, szétflexelt motortetö.... stb. De le fogom fotózni a héten ( már 2 éve egyhelyben áll)
Valahogy az eredeti dnyepropetrovszki ár vonzóbb... ráadásul én úgyse merek előre szétbontogatni mindent a méretvételhez, mert úgy marad. A teljes garnitúra meg úgyis tartalmaz mindent... Biztos azt meg eccerre nem tudnám kipöngetni...
Jumz kabrióm nekem is van, csak nem bírok vele... Egy valamikori JUMZ ötös árokásó lett erdei üzemre visszaalakítva, és mikor már csak alkatrészbázisnak használták, nagy nehezen mexereztem. Azóta mézegetem, mert a hidraulika munkahengert a véglehajtás házához rögzítő kaloda két csavarja beleszakadva, egy harmadik kinyalta a belső menetet, és az erőátadó illesztőcsap is meglöttyent a helyén. Pedig már a hatvanötös motor van beleépítve (vízszivattyú hiánnyal), és kismotoros pajzsot is szerveztem...
A JUMZ hatos árokásómnak meg minden munkahengere olajvesztes, ráadásul a nagy olajkör (valószínűleg a szivattyúk szimmeringjénél) levegősödik.. Ha ti ilyen árokásót is javítotok, lennél szíves megmondani, honnan szerezhetek bele teljes garnitúra karmantyúkészletet?
Nem igazán vagyok híve az átalakításoknak, de ha a gazdának ez a kérése, megcsináljuk. Hogy miért különbözik? Csak találgatás: a többféle kerékméret miatt lehet esetleg fogszámeltérés?
Ha így megcsinálod sokkal jobb lesz mert a sonkák tudnak szelőzni és a túlnyomást is elengedi ami a rugózáskor keletkezik. Így a szimeringet nem tudja kinyomni. És fillérekből megvan.
Én faládába nem szedem. Csak M10-esbe arra meg rávan írva, hogy 1,2kg és azzal számolják. Ha meg mégis faládába kell szedni akkor arra ott a víz és tényleg 1kilós lesz a láda! :))))
Tavaly még vettem Fundazolt nagy tételben talán az idén elég lesz. Régebben én is raktam vaniliás cukrot a permetszerhez, de már nem csinálom, mert a nevirol is pont elég. Nekem nem volt, de hallotam már a barna foltos betegségről az általában sűrű metszetlen és a fa alja kezeletlen( nincs kapálva, csak kaszálva) ott fordul elő. Nekem meg így szokot kinézni a meggyes meg az almás mindig. Szüret után kétszer permetezek rögtön szedés után, meg szeptemberben rézzel zárom.
Az önköltség a gépire ,,van" kiszámolva a felvásárlási árral együtt.Ezért nem éri meg a kézzeli szedés már.Az meg egy másik kérdés,hogy a kupec a 60 dekás faládára 1 kilót von le.Anyósom ragaszkodik,mert hátha jó ára lesz,meg hasonlók.Én meg azt mondom neki,hogy inkább olyasmit ültessen,amit megeszik.(több fajta gyümölcs)
Eddig még nem volt baj a lemosatlanság miatt.A Fundazolt tavaly már betiltották (vicsorítottam is egyet-kettőt)sajna.A Nevirolhoz még,ha rossz az időjárás szoktam némi vaniliáscukrot tenni.A gyümölcs sárgulásakor meg kell permetezni GLÖOSPORIUM ellen,ami a kis barnás foltokat okozza az érett gyümölcsön és az egész termést tönkreteheti.Erre nagyon kell figyelni!!Nálatok nem volt még?Csoda lenne.Szürte után-már üzemi ültetvényben,ha annyira preciz a gazda-meg blumeriella ellen kell még egyszer permetezni ,ami a korai lombhullást okozza.
Na az a fránya szimering az lehet a baj okozója , arra figyelni kell, munka közbe is érdemes ha megálunk megnézni hogy nem e melegszik a derkszög mert abból már lehet következtetni.
Nem rosszabb ezeknél mint ez meg a szöghidas 892-es,de én azért ábrándultam ki a szöghídból,mert ha szar a szimering a derékszögben akkor örökké elengedi az olajat. Viszont ha jó a szimering meg néha a tulaj meg is nézi benne akkor nem mennek tönkre a kúpfogaskerekek,és bírja. De én már ha veszek valamilyet akkor az valószínűleg merevhidas lesz,már azért is mert talajmunkázni fog jobban.
Az eladástól nem félek mert eddig sikerült eladni. Hiába volt tavaly 50-60 Ft/kg az ára akkor se fizettem rá. Igaz nem is gazdagodtam meg. De többet hozott a befektetett pénz mintha bankba raktam volna. Meg a legolcsóbb és leggyorsabb szedés a géppel való szedés. Így:
Az egészséges moniliamentes megy titka két lemosó rézzel virágzás előtt. Második lemosóba felszívódó méreg. Virágzásban két gombaölős permetezés pl.: Fundazol+nevirol(kötéselősegítő). Utánna egész évben alig kell permetezni csak egy kis méreggel meg lombtrágyával.
Nálunk vagy 15 fáról van szó csak,de egy évben sem csináltam még nekik lemosót.Virágzáskor-azért megyek holnap-szerintem nem lesz olyan gond,mert elég meleg van és szárazság.Mondjuk itt tegnap esett,és ma reggel is köd volt.Akartam én lemosni,de idő nincs rá.Attól függetlenűl meg szerintem nem lesz semmi ára az idén(se),mivel a németekneél 7%-os gazd visszaesést jósolnak.Örülnek szeribntem,ha a sajátot feldolgozzák.Talán szárason korainak ha be lehet vinni,mert itt korábban van,mint náluk.Ebből meg a Bács-KJiskuniak többet kapnak,mert náluk még korábbi és kisebb a szállítási költség.
Gyalogakác! Megpróbálom azt is csak előbb veszek hozzá csúcsokat. A haver meg elviszi belőni a porlasztó nyomását. Utána meglátom hogy mi lesz. Köcce a segítséget és további jó dumcsizást.
Azért kell legalább kettőt tartani.Érdemes,mert most ezzel az eggyel is vicsorogtam néhányszor,amikor le kellett tenni az ekét,tárcsát ,vagy bármit egy kis szarakodás miatt,utána meg 2 nappal állítgatni megint befelé.
Vasárnap meg az ajtózáram sz...t be, egész nap drót ki be tekerés,de már megcsináltam egy kis rugó tört el. Ja és pénteken mikor az enyém kuplungos lett azt mondja az ismerős hogy egy New Hollandot is húzott egy MTZ (a drága csodák is tönkre mennek-)))))))))))
Most ,ahogy így a fiuk -a másikon is- említik a porlasztót,tényleg logikus.Nem tudom,miért nem ugrott be,hisz én is jártam már így.Az enyémnek fehéren is pöfögött és egyenetlenebb,kissé csattogós volt néha a járása.Belőtte a haver a porlasztót és jó lett.
Tengeri töréskor, kombájnoláskor meg szárzúzásnál használom. Lenyomja a csutkát és a hűtő nem szívja meg magát vagyis sokkal tovább tart neki. Meg a lámpákat is védi. :)
Homlokrakodózni tény hogy az egyeneshíd jobb, a kardán ugyanannyit forog,viszont vetni a szöghiddal jobb,a föld végén szinte egyhelyben fordul. Nade mindenki olyat vesz ami neki tetszik, mindkettő jó.
Tudtam, hogy kétféle szöghajtás létezik csak számokkal nem tudtam. Van még olyan, hogy a szöghajtás közepére a féltengelyház mind a két oldalról levehető és van olyan amelyiknek csak az egyik oldala(menetirány szerint a jobb). Nekem az utóbbi van és az első kerék a hátsó közepén fut. Így:
Szabi ! Ha még tovább megyünk abban is két tip van amit ismertek . Van 36 és 41 cm .féltengely házzal szerelt , kb. 3-4 évvel előttiek a 36 szereltek . Ha találkozol van ami a hátsó kerék külső szélével fut és ami a belső szélével fut párhuzamosan.
Az Agrosatnál már megy az áruk lefelé,ahogy az árfolyam változik.Volt amúgy egy olyan ismerős,aki nagy mellel megvette a JD-t (még az élete is hitelből van) ,utána meg a 4 MTZ-s haveromtól kunyerálta el kölcsönbe a 82-est a kukoricagyomírtózáshoz,napraforgó sorközműveléshez,stb.
Én csak hallomásból irom az első merev híd nagyon jó, homlokrakózni jó, mert erősebb az első híd. Hátránya nagyobb helyen fordul meg a traki. Gyümölcsösbe meg sorművelésre a szöghajtás a jobb a fordulékonyság miatt.
Úgyhogy ki mire használja olyat vesz.
Én ha egyszer megtehetem akkor egyeneshídas mtz-t fogok venni, mert az elejét jobban lehet súlyozni és így nagyobbat fog az eleje, jobban eloszlik az erő, mint a szöghajtásosnál. Meg a kihajtás is jobban birja az egyenes hídnál mivel a nagyobb elsőkerék átmérő miatt lassaban forog a kardántengely meg minden.
Ha megengeditek az első - mellső hídról : csak meg említem ,920.3 van szöghajtásos is nem csak , merev híddal . Egyébként azt gondolom bizonyított már mind két tip. Ez csak a kultúrától függ hogy, mivel foglalkozik az ember ,milyen célra használja.
De hát én 1 szóval sem mondtam azt hogy sz.r (Soha nem mondanák ilyet!)Én azt mondtam ,ha lehetőségem lenne rá,én egyenes hidast vennék az biztos! És sikertelenül bár :-) de megpróbáltam elmondani hogy miért. Viszont szerencse, hogy a választás joga mindenkit megillet ! (Egyenlőre....még)
Sziasztok. Nem arról van szó hogy a szöghid nekem a nyerő ,csak mióta kiadták az egyenest azóta mindenki azt isteníti,a másikra meg azt mondják hogy sz..r,tény és való hogy odafigyelést igényel ,de ha valaki néha ránéz nincs vele gond. Én a mostani gépemet tavaj vettem és nem volt szempont hogy egyeneshidas legyen,de nem bántam meg.
Szívesen segítettem és remélem más baja nem lesz. De azért még olvasgasd ezt a fórumot mert lehet, hogy más mást fog irni. Ez csak az én véleményem volt. Üdv.
Mikor nincs gond vele akkor szépen megy a motor és füst nélkül. Csak olyan váratlan pillanatban jön hogy meg is lepődöm rajta. De azért köszönöm a segítséget. Majd jelentkezem ha valami fejlemény lesz. ha meg is csinálnám amit leírtál akkor is egyet ki kellene vennem az érték beállításra. De ez már adja a helyzetett.
Nem muszáj mind a 3-at cserélni az én véleményem szerint. A beállítási érték még attól jó. A becsepegés mástól van, kopás stb. Én a helyedben megvárnám, hogy megint csinálja a füstölést és az alább leírt módszerrel keresném meg a rossz porlasztót és csak azon cserélném ki a csúcsot. Míg nem füstöl addig nem nyúlnák hozzá, így előre meg látatlanba.
A Nissan szűrőnek nem tudom hogy milyen az áteresztő képessége de a régi szűrővel is ezt csinálta. Nem tudom ha kiszedem és látom hogy az egyik nagyon kormos akkor szerintem azzal lehet majd a baj gondolom. De ha már cserélek én is úgy gondolom jobb ha mind a három cserélődik. Remélem hogy csak akad egy benne ami jó lesz vagy talán kettő és ezeket e teszem tartalékba.
A nissan szűrőnek ugyanolyan az áteresztőképessége mint a gyári szűrő volt? A nyomást nem tudom mivel nem ismerem a kínai trakit. Mivel közvetlen befecskendezésű a motor minimum 175bár. De szerintem biztos lesz egy jó a 3 közül és a jót kell megmérni és a többit arra állítani. Az a lényeg, hogy minél pontosabban vagyis egyforma értékre kell állítani mind a 3-at.
Szaby27! Nekem egy gázolajszűrő 2700ft. Én is cseréltem de meg is jártam vele. Lecseréltem a régit feltettem az újat és láss csodát az új eresztett de nagyon. Csiszolóvászon elő és huztam rajta akkor már csak teljes gáznál könnyezett de erősen. Utána láncos szűrőhuzó és ezzel huztam meg. Persze a tömítés gyári új van benne. Ekkor már csak gyengén könnyezett a szűrő. Szóltam a barátomak hogy hozzon már egy másik szűrőt és ő hozott egy komplett Nissan targonca szűrőt házzal együtt persze ez is új. Feltettem azóta nincs gond a szűrővel és kb 1 hónapja van rajta. Meg érdeklődöm a csúcsokat is majd mert 3 darab kell hozzá. A beállítást meg a barátomra bízom azt hiszem mert nekem nincs ilyen műszer itthon. És milyen nyomásértékre kell állítani a porlasztót?
Nekem korábban az mtz-nél volt ilyen probléma volt úgy hetekig nem füstölt majd később mindennapos lett a jelenség, csak talajmunkánál hébe-hóba lökött egy-két kék füstöt meg a traki egy pillantra megtorpant, én nem kisérletezgettem a porlasztókkal vettem négy porlasztócsúcsot 1200Ft a négy darab és kicseréltem műszerrel beállítottam és azóta nincs ez a probléma. Tegeződni meg tegeződhetünk nyugodtan. :) Szűrőre visszatérve én minden olajcserénél cserélem a gázolajszűrőt. Nem nagy összeg 350Ft egy szűrő. A te gépedbe nem tudom mennyi az alkatrész de biztosan drágább mint az orosz gépekbe.
Helló Szaby27! Boccs a tegeződésért. Köszi az infót majd megpróbálkozom vele. Ugyanis van hogy napokig nincs gond és egyszer csak motorhang hirtelen változik gyengűl a teljesítmény és a füst is megjelenik. Ez pár perc és utána megszünik minden. A motor visszatér az eredeti állapotban és megy rendesen. Gázolajszűrőt már cseréltem és kitisztítottam az üzemanyagtartályon lévő elzárócsap ülepítő poharát. Ebben sajna nincs szűrő de szerintem kellet volna lenni benne anno. Köszönöm a segítséget utólag is és ha van valami ötlet akkor szívesen fogadom.
Igen van Mtz 820,82, itthon meg egy 80-as. olvastam amiket irnak a 1025-ről de én csak egy-két gyerekbetegséggel találkoztam nálla. Nálunk a szántás 3 fejes váltva forgatós Regent Megastarral megy de mint mondtam csak a hidraulika a gyengéje
Örülök hogy , találkoztunk . Végre van valaki aki el oszlassa a kételyeket . Hisz te üzem közben használod , van összehasonlítási alapod más tip. sal szemben.
Valamelyik porlasztócsúccsal van probléma a 3 közül. Becsepeg valamelyik. Amikor jelentkezik ez a probléma akkor alapjáraton az üzemanyag csövet lazitsd meg a porlasztón és amelyik meglazított porlasztónál a kékes füst megszünik (a megváltozott hang maradni fog) akkor azzal lesz probléma. Ha meg több porlasztó hibás akkor is gyengébbnek kell lenni a kékfüstnek. Azt a porlasztót kiszedni és csúcsot cserélni, műszerrel beállítani és utánna dolgozni vele. Ja és egy üzemanyagszűrőt mindenféleképpen cseréljél benne! Ez az én véleményem vagyis én ezzel kezdeném a hiba keresés okát. Gyűrűtörése nem hiszem, hogy van mert akkor állandóan kéken füstölne ,meg az olaj is fogyna.
Egy kft- nél vezetek egy ilyen gépezetet a hidraulikájával vagyok bajban nem akar emelni pl. a héten nem birtam felveteni vele 1 Bauer rainstar talpát csak sokadjára és azt is teljes gázon se a lappal se a kivezetéseken
Helló Mindenkinek! Bocsi először is mert új tag vagyok. Kérdésem vagy kérésem lehet hogy nem jó helyre írom. Egyik ismerősöm ajánlotta ezt a helyet. Szóval van egy kis traktorom( JINMA 254 3hengeres 4X4-s). Olyan hiba jelentkezik nála hogy fordulaton ( terheléskor) kiszámíthatatlan időközönként megváltozik a hangja és az ereje is. Olyankor elkezd füstölni a motor kékes színűen. Ezt csinálja kb. 3-5percig és utána mint aki kidolgozza magából ezt a hibát megszünik minden. Az olajfogyasztás sem változik mert a nívópálcát mindig ellenőrzöm induláskor. Maga a motor sem melegszik túl. Előre is köszönöm a válaszokat és a tippeket.
Vegyed!Nekem most per pillanat nem kell,túl vagyok a tavaszi csúcson lassan.A másikba írtam,hogy az alkatrészellátásra érdemes odafigyelni,mert az MTZ-hez minden van mindenütt,de a Jumz-hoz nem biztos.Engem amúgy nem ilyen könnyű összezavarni.:o))
Szerintem is ! De most már,Gyalogakácnak kell leszűrni a dolgokat !(Remélem hogy jól össze zavartuk! :-))) Azt hiszem hogy Jumz 65-öt fog venni,így a kérdés megoldódik !
Nézzél szét ! Ha teszik ha nem ez a gyakorlat..... ezt látom mindenütt ,és igen is 100-ló a választóvonal :-))) Lehet csinálni még 300-lóra is,csak brutális esztétikátlan vastag keresztmetszetű alkatrészekből :-) Hát nem szebb 1 egyenes hidas ?( Na de beszélhetek én.....,neked úgy is amaz lesz a nyerő. :-(
Szerintem is jó ,hiszen beváltak,de azért 100-ló felett széles hajtott kerekeknél,szerintem szerkezetileg nem lenne stabil megoldás.Persze csináltak már ilyet is, van rá példa ! De ma már nem ez a fő csapásvonal.
Általában semmi,ezt a legegyszerűbb gyártani,és kevés a hibalehetőség. Mtz-nél csapágyak, tömitések, szimering, foglepattanások, ugyhogy majdnem ugyanazok mint a szöghídnál.
Higyétek el több mint tiz éve hajtok szöghidas mtz-t (ez a mostani a harmadik) egy ujamon megtudom számolni hányszor kellet miatta félbeszakítani munkát, na persze apróságok voltak(gumigyűrű csere stb.)
Szép estét . Igen ám de a nagy márkáknál az egyenes híd az tényleg egyenes,itt meg még van egy bolygóműves véglehajtás, úgyhogy nem egyszerűbb ez sem mint a szöghíd(még van kardánkereszt is),az tény hogy masszívabnak néz ki és a súja is nagyobb.
Az egyenes hídban kevesebb a tönkremenős alkatrész. Ha nem sokkal nagyobb a fordulási sugár, akkor ez el is temeti a régi négy derékszöghajtásos első hidat.
A csak hátsóhajtásosokkal akkor is sokkal kisebb helyen megfordulhatsz. Manőverezni az a jó.
A ballonosabb keréknek jobb a tapadása,előnyösebb talajmunkákra.Ha pénz van rá,én biztos az egyenes hidasat választanám ! sokkal stabilabb gépek,nézd meg a nagy márkákat,95%-ban mind egyenes hidasat csinálnak ! (Nem véletlenül :-)
Üdvözlök Mindenkit! lenne egy kérdés urak.Az MTZ nememeli a pótkocsit de ha az ülésmelletti kiskart hátra nyomom előbb felveszi a vonópadot aztán tolja fel a pótkocsit mint az őrült.Mért csinálja ezt??
Én is erre gondoltam,de vajon mennyivel jobb talajmunkában pl az egyenes hidas,ballonosabb kerekű?Az meg a másik,hogy 400 rugóval olcsóbb az újban a szöghajtásos.
Az mind 1 hogy milyen a hajtás,mert úgyis letapossa a veteményt ! :-))) Veteménysorba 25cm-es sorművelő kerekek kellenek ! Lehet kapni ! Hidd el nekem , hogy oda meg megfelel a gólyaláb is ! :-)))
Ha szükséges,melyik a jobb:szöghajtásos keskenyebb kerekekkel,vagy egyenes hidas ballonos kerekekkel?Tudom,hogy az egyenes hidas jobb,újabb fejlesztés,de vajon pl veteménysort mennyire tapossa és pl az alkatrészárak hogyan alakulnak egymáshoz,melyik fajta bírja tovább,stb?
Az alvázszám a baloldali váznyulvány elején kell keresni ha nem találod újat szerelt fel valaki mert számok nélkül adják a boltban . Tükör baloldalon kell , hatsó ablaktörlő nem kötelező . Szélvédőmosó és kétpontos öv követelmény .
Kiestek a gumik !!! ? Engem meg mindenki,még nagyanyám is lebeszélt a rugós változatról ! Az 1-ik haver kis patkákat hegesztett rá,hogy a rugók ne tudjanak kicsúszni.
Szép estét. kellemes Husvéti ünnepeket kivánok mindenkinek. Tegnap jól megsz...tott a paripa, kuplungos lett de úgy hogy haza kellett húzni ( kuplungtárcsából kiestek a gumik és a lemezek). Közbe meg ezer a munka,ma egész nap őnagyságát szereltem ,vetés hejett ,így vetnem kell holnap. Csak én vagyok ilyen szerencsétlen hogy akkor megy mindig tönkre valami mikor legjobban kellene dolgozni, vagy veletek is van így?
Van a váltóba most is olyan olaj , hogy azt nem szabad le cserélni 960 üó nál mert olyat nem igazán találni sehol. A C-140 nem rossz ,csak savas . Azért volt a váltó fogaskereke kissé rozsdafoltos.
Csak átfogóan . : Olajok - Motor - Hajtómű - Hidraulika , stb . SAE - VISZOZITÁS API - TELJESÍTMÉNY szerint SAE csoport Pl ha .20 W / 20 beszélünk. a ( W ) igen Németül tél . API csoport a betű jelzés.Pl . CA, SE. A 140 hixol alatt van amit nyáron vagy a szerkezerhez mérten használnak. Hisz a fő csapás : az indítási körülmény és a max . olajhőmérséklet. ( Felső határ) De mint említettem ez a téma élég hosszú ahhoz hogy ,érthető legyen ebben a formában.
A hajtóműolajok viszkozitási osztályba sorolása az SAE szerint történik, így pl. a SAE 75W téli egyfokozatú, a SAE 140 nyári egyfokozatú olajat jelöl. míg a SAE 80W-90 jelölésű hajtóműolajok egész évben használható többfokozatú kenőolajok.
A 85W-140 W= winter (tél) Vagyis téli-nyári olaj. Az egyfokozatú hajtűműolajnak csak egy száma van pl.: MOL HIXOL 140: ez egyfokúzatú nyári hajtóműolaj.
Az biztos,hogy mindenki melózik! Ma mentem Ráckevéről Kunszentmiklósra és nagyon sok különböző tipusú gépet láttam a határba mindenfelé.Jól kirajzottak.Bántam,hogy nem vittem magammal fényképezőgépet.(pedig elkészítettem).
Mi meg úgy jártunk hűtővel kapcsolatban hogy az előző tulaj ki vette a termosztátot,mert forralgatta a vizet!Mostmeg hogy festettük a traktort ugye alaposan le lett mosva sterimóval és a hűtőt is alaposan átmostuk csak kívülről kijött egy csomó kosz közülle és érdekes módon most meg 50fok fölé nem megy a víz pedig a multkor boronáltam vele!Elég lett volna az előző tulajának is alaposan kitakarítani és nem kellet volna a termosztátot kivennie!Ismerősöm úgy járt hogy szabadon futósra van megcsinálva az első hajtása és kilazult a csavar amit ugyebár átkell dugni a furaton ahogy forgott a kardán,kirepítette a csavart a hűtő ventilátor és a hűtő közé esett és szép kört húzott a hűtőbe és még az egyik lapát is elhajlott!(-:
Én is Agip-ra gondoltam. Csakis 1fokozatú 140-es hajtóműolajat veszek. A reson festéket nem ismerem és a neten sem találok róla semmit. Azért kérdezgetem itt a festékeket, mert gagyival nem akarom lefesteni, meg ti már egy párat lefújtatok és van tapasztalat. Én a Neolux autózománcra gondoltam a narancs színre csak szerintem az ára egy kicsit húzós.
A turbósok 15W40 kapnak , biztos van jobb , a lényeg azonos értékkel bírjon. Igen ha el olvasod a jav . készletet a gyártó nem Belarus , tudom milyen xar. Ahogy említed érdemesebb normálisat vásárolni , nem egy nagy összeg.
Szép estét. Mit szólsz a turbósba az Agip 20w50-eshez? vagy van ettől jobb megoldás is? A hidr.vez .tömbhöz annyit , hogy teljes mértékben egyetértek veletek az alumínium félgömbökkel kapcsolatban, de én már volt hogy egy picit vastagabb o-gyűrűvel raktam össze és sokáig egy picit sem szivárgott (3-as hejett 3.2-3.5 össel). Ja és minőségivel .
Az első kérdésedre , nincs sajátom , 1 ha ra luxus lenne tartani. Már említettem ( ember sincs egyforma ) motor miért lenne ? Egy a lényeg , minden egyes alkatrésze ( fődarab) beszerezhető .Nem kell várni a rendelésre mint sok más tip. nál. Festeni sokat lefestettem akkor a Resonal narancs színt használtam . Festéket megéri jót választani , nem egy évre csinálja az ember. Na meg nem mindegy mennyit használsz fel. Csak jól takaró márkát vegyél . Olajat a motorba Agip 20 w 50 a hajtómübe ahogy említed a 140 egyfokozatút de csak azt !!!!!!.
Én is így látom,ahogyan te! De az az 50-es,amit "kiheréltek",és beletettek 1 turbós 80-as motort,nos az az 50-es már nem az az 50-es amiről történelmileg szó van ! :-) A 80-asok motorok is bizonyítottak már! De ha igazi eredeti 50-est akarok, akkor semmiképpen sem veszek 1 öszvért !Dolgozni biztos jól lehet vele,de akinek elvei vannak.........:-)
Még sose kérdeztem tőled, hogy neked van saját mtz-éd?
Az én motorom most már beállt nem foglalkozok a keményebb járásával rátudok ilyen és kész. Majd egyszer ha sikerül kap egy 80-as komplett motort, ha a gyűmölcsös nőni fog és messzire kell szállítani az almát akkor jól jön az a plusz 5-6km/h. De addig ez tökéletes nekem, most már a váltól kezdve a motor kormány minden rendbe van már csak a hidraulika lesz átdolgozva a tavaszi munkák befejezte után. Nyáron kap egy komplett festést kivülről belülről alapozóval mindennel, majd a fülkét fogom kiszigetelni hangelnyelő szivacscsal és tömör gumilapokkal + kárpitozásal zárva.
Milyen motorolajat ajánlasz a gépbe kétfokozatúba? Én 20w50-esre gondoltam. Hajtóműbe a sima egyfokozatú 140-es jó? Milyen márkájú festéket ajánlasz a traktorfestésre?
Ugyan ezt a javítás tettem meg én is . Annyi különbséggel az be sem akart indulni . Egy kis idő rá ment mire , jó lett e töltés . Az óta nincs panasz , üzemel jól ,csak a lendkereket meg a kuplungot még át kell szerelni a 80 as tip. Mert így durván nyomatékos és nagyon rugalmas a fordulat.
Nem kell egyből új hűtőt venni! Már korábban írtam, hogy nekem ugyanez volt a bajom az 50-esemmel. Ha van rá lehetőséged kérj kölcsön egy jó hűtőt (nagyobb gazdáknál szokott lenni tartalék, legalábbis felénk), és próbáld ki, hogy azzal működik-e! Ha nem tudsz kölcsönkérni, vagy nem akarsz annyit szerelni, akkor célszerű egyből felújíttatni. Nekem forrasztással, festéssel, nyomáspróbával, 3 év garanciával (nem vicc!) 12.000-ért csinálták meg, azóta nem tudom megfőzni a trakit. Ha mégsem ez a baja, akkor sem ártottál vele semmit. Az előbefecskendezést szerintem felesleges bolygatni, ha korábban jó volt a gép, mert az nem szokott "elállítódni". Persze okozhatja még sok minden, de nekem ez lenne az első, amit megnéznék. Az, hogy a víz keresztül megy rajta, még nem jelenti azt, hogy jól is hűt! Szerintem a slaggal még akkor is elbírna, ha a cellák fele el lenne dugulva.
Pontosan! :-) 300-ért lehet venni, a másik 300-ért meg megcsinálod.(Aztán eladod 900-ért ,és veszel érte 1 fasza panorámás 80-ast,100-ért arra is turbót teszel,máris megvan a 90-ló meg a kényelem is! az 50-es -hez képest. De ha 750-ed van,nem érdemesebb 1-ből panorámás 80-ast venni ?
Csak azért kérdeztem, mert nekem már a "kockás" 80-as blokk van a gépben valamikor előző gazdája cserélhette. És nem-e a 80-as vezérműtengely van benne, a hengerfejem, meg 50-esé. És ezért van "egy picit" csattogó hangja a gépnek vagy nevezhetjük keményebb járásúnak. Ha töltést 1lyukkal visszább veszem akkor szarul indul melegen is. Ebben az állásban jól indul, hidegben is, erő is van benne szép a füstje jó a szaga stb csak keményebb a járása egy másik ilyen motorhoz képest.
Most laikusként válaszolok a problémádra. Az mtz hűtőrendszerével még annyira nem volt problémám így nem is ismerem teljesen.
Írtad, hogy a hűtöt tesztelted slaggal. Mi lenne, ha a motorblokkot is tesztelnéd slaggal mint a hűtöt? Mert a blokkba is bemegy a víz és ki is jön. Nem-e véletlenül a motorblokkban van dugulás, rozsda stb.
Az én vezérlőtömbömön nem folyik az olaj, pedig van használva. Nekem a faterom valami aluminium csészét rakott bele a műanyag helyet meg valami speciális LOCTITE olajálló tömítőpasztával rakta össze a vezértömböt. A ruszki gumiharangot és O gyűrűket elkell felejteni magyart kell belerakni amit a HÓDGÉP gyárt mai nevét nem tudom a cégnek. Hidraulika olajat is el kell felejteni 20w50-es vagy sima 50-es diesel motorolaj kell a vezértömbe. Ahol rézalátét van oda meg kilágyítva kell az alátétet berakni, mert így tuti, hogy tömíteni fog. MInden javításnál ahol alátét van mindig újjat rakni. Kb ezek a titkai a vezérlőtömbnek. Vagyis nekem bevált. Egész évben sehol egy olajfolyás. :)
Tyűűűű most nézem! 56ropi egy uj hűtő. Amugy néztem azt is,alul levettem a gumicsövet,majd felülről engedtem bele teljes grafton a vizet slagból. Dőlt a viz kifelé alul. Ezért is vagyok tanácstalan.
Azt nemtudom,én még nem nagyon láttam 6 hengeres MTZ-t dolgozni. Azt nem állítom,hogy rossz lehet,csak nem elterjedt meg nemigazán tudni,hogy váltak be. Kb olyan lehet ez,hogy némelyik a földig böfögi az új MTZ-ket,meg sok a baj vele,egy másik példánnyal meg semmi baj,de ez a minszkieknél mindig is így volt,hogy az egyik traktort pár ezer üzemóráig meg sem kellett bontani,a másikkal meg az első pár száz órától csak a baj volt.
A 822 , 922, 923 már új tip. vezérlő tömbel és vezető fülkével van rendszeresítve . Ha az útszelep vezérlő kar gömbje műanyag az nem igazán jó nincs tartása hiába teszel új / O / gyűrűt . Gondolom érted miről írok ? Van aluminium gömbcsésze azt kell beszerelni.
Azért javaslom ki szerelni mert átláthatóbb . Ugyan ez volt egy Mtz 50 nél mint nálad . Azt hűtőshöz kellet vinnem mert kb. a 2/3 nál volt eltömődve apró darabokkal. ( " működött a gépsárkány csak nem kielégítően " )
Említettek már amitől melegedhet de ha a töltés eddig nem okozott ilyen problémát akkor valószínű a hűtő . Gyakran meg esik mert nem fagyállót használtok és a hengerfej ki száradásakor rozsdásodik belülről . Az eltömíti a hűtőt de azt jobb ha szétszereled és úgy a cellákat ki tisztítod .
Hát igen , mondanak az emberek hallomásból sokmindent, olyat kell megkérdezni aki már pár éve használ ilyet ,és lehetőleg normálisan,a hallomásokra nem kell hagyatkozni.
Biztos,hogy több gazdát is végig kell járni ilyen vétele előtt.Olvastam már olyan hírdetést,amiben -vagy másfél éve-ilyen hathengerest hírdettek eladásra,vagy 2 darab 820-ast beszámít.
A trisót tartsd benne pár napig,de vigyázz,mert életveszélyes dolog.Maró,égető.Ha a vizet kinyomja,akkor bedolgozik a motor a vízrendszerbe és akkor a hengerfejtömítés a ludas,vagy hengerfejrepedés,hasonlók.
Én most ,hogy cseréltem a hengerfejtömítést olyat is tapasztaltam,hogy el volt az olajsártól dugulva két olajjárat is.Magyarul nem volt teljes az olaj hűtése,de az én MTZ-m motorja még így sem melegedett.Az enyém fel is van újítva.
Még az is lehet,hogy kopott a motor és a motorolaj felhígul gázolajjal,amitől vékony lesz és így kevésbé ken,hűt.
Na ezek egyelőre az én tippeim,de vannak itt sokkal jobb szakik,mint én,de hátha tudtam némi támpontot adni.
Szép estét. Van a szomszédfaluba egy tagnak hathengeres mtz,nem tudom pontosan melyik tipus de müanyagos kb. 2 éves ,de nem panaszkodik. Én szerintem nem biztos hogy nem éri meg megvenni mert ott már mégnagyobb az árkülömbség a nyugatihoz képest, már 10 milla környéke. A motojának nagyon szép a hangja, és szép a traki.
Azért néha azon gondolkozom,hogy milyen messzire tudnám eldobni az agyamat?
Mikor tesznek már egy új fülkét és folyásmentes vezérműtömböt az MTZ-kre?Nem valószínű,hogy megérem,de valószínűleg kivárják,amíg elfogyik a kőolaj.
A másik olvasata a dolognak,hogy a beválton nem kell változtatni.Ezzel viszont csak egy a bibi,mégpedig az,hogy mikor vált be az MTZ hidraulika vezérműtömb.
Ma is-meg állandóan-folyik az enyémből,szakad az olaj.A fene ott egye...Most -megelégelve az új olajat és annak árát-a lecserélt motorolajat borítottam harisnyán átszűrve ,,belé".Nem mindegy,hogy mi folyik ki belőle?,,Igyál jó barátom,
A kihajtás is bírja végutóbb? Az intercooler az ér valamit benne? Mennyiket hajtottátok már és volt-e valami komolyabb baja. Legalább te nem egyszer "kerültél" vele... :-) Én úgy vagyok vele,hogy 100 lóig nem annyira rossz traktorok az MTZ-k az felett már lutri,legisalább azt a 150 lovast már nem nagyon merném megvenni.
Mit kellene látnom? Azt hiszem nem értettél meg,írtad hogy egyszer vezettél 3-ast erre mondtam én hogy én már többször (lassan 2 éve). És egyszeri vezetés után megállapítottad hogy sz...r traktor -:))). Ügyes.
Hétvégén kicseréltem a hengerfejtömitést,jövőhéten vallatás. Remélem nem fog melegedni többet. Egyébként a piros csikos fekete tömitést vettem bele. A régin nem látszodott átégés,fujás nyoma,csatornák tiszták mindenhol,viszont a régi tömités szinte papirvékonyságu volt már. Pedig még az a szürke jofajta volt,ahogy néztem.
Ne hagyd magad alesi ! Jó helyre jöttél Zetort reklámozni !.........:-)))))) (Kicsit olyan , mintha Etiópiába mennél a fogyókúrát népszerűsíteni......:-)
És miről lehet felismerni a két vezérműtengelyt, ha egymás mellé lenne rakva egy 50-es és egy 80-as? Én elgondolásom szerint a 80-as szelepek időben tovább van nyítva mint az 50-eseké vagyis hamarabb nyít és később zár mint az 50-esé. Ezt abból gondolom, hogy a a80-asnak nagyobb az előtöltése több anyag megy be amihez több levegőre van szüksége és több égéstermék keletkezik aminek el is kell távoznia. Jól gondolom?
Ez már régóta foglalkoztat engem is , hogy a szelepnyitási és zárási szögek eggyeznek e a 80-as,és 50-esnél,az biztos hogy a két vezérműtengely cikkszáma nem eggyezik,de attól még lehet egyforma ,hátha KATALOG barátunk tudja.
Úgy mondanám , csak látszólag egyszerű a feladat ! Ha nem lógnak a szelephimbák vagy a himbatengely nem kopott ,a tengely rúgói nincsenek ki lágyulva , akkor a húzós 0,4 a nagy biblia szerint a megfelelő szelephézag. Viszont mondhatjuk úgy is " kinek a pap kinek a papné" .
Nem volt ilyen,de jól sikerült a beállítás.Olajat is cseréltem,szelepfedéltömítést is.Felpucoltam a szelepfedelet,meg a hengerfej tetejét és akkor meg tökig húzott szelepfedélcsavarokkal lötyögött a szelepfedéltömítés.Fogtam a csavart és mindből levágtam vagy 3 millimétert.Szuper lett.
Nem sok az új ,amit még nem tudok,de hátha alapon kerestem embereket pl megosztani egymással a tapasztalatokat,stb.(ott inkább csak chatelnek a semmiről)
Ugyanezt raktam 3 éve a 892 es be, kell egy alsó keretet készíteni mert ennek keskenyebb az alsó kerete mint a furatok gépen, lap- vas, fúrás,hegeszt, berakás. Szerintem egy közepes kategória.( kolegám szerint "szódával elmegy")
A IKR.hu-n van egy egy MTZ 1523.3 as, 600 üzemóra 2007-es és csak 6.000.000 Ft Hajdúböszörményen van. Tud valaki valamit erről a trakiról? Miért ilyen olcsó? Valami gebasz van vele?
Vetett már közületek valaki spc-vel napraforgót? Milyen áttétel, hány lyukas tárca?
Én a '60-as évek elején a legalsó fajtával dolgoztam, (kicsit jobb állapotúval) és annyira szerettem, hogy most is nagy nosztalgiával gondolok vissza arra az időre. :) Mikor bekerültek hozzánk a Gépállomásra, szántásban pl. a Hofferek normája szerint fizettek bennünket. Mit mondjak? Nem kerestünk rosszul. :)
Sajnos rengeteg olyan jó gép van,amit Magyarországon nem forgalmaznak ilyen-olyan üzleti megfontolásokból.Néha egy-egy betéved (pl lengyel trakik),de mivel nincs tradíciója,nem veszi a kutya se.
Hát.....jók ezek az MTZ-k,szépek nagyok erősek(Drágák!) meg minden,de ezek már nem azok az MTZ-k.Ezeknek már külön topikot kellene nyitni......ez már más világ.
Köszönöm a jó tanácsokat a földemmel kapcsolatosan (nekem 15 ha van ebből a talajból)! Sajnos a talajokkal kapcsolatosan aranyszabály, hogy a hibák kijavítása kétszer annyi ideig tart, mint maga az elkövetés. Tehát az előző tulaj taposási és tápanyagutánpótlási hibáit még évekig nyögni fogom.
De nem szeretném, ha miattam menne off-ra a fórum: Engem is érdekelne ez a kuplungtárcsa: Mik az előnyei ( netán hátrányai) és miféle gépekre szerelhető fel?
Ez most főleg azért érdekelne, mert lassan tárcsacsere előtt állok.
No látod én meg ilyenről nem hallottam még :) Olyasmiben ültem is viszont már,ami gázos csillapitásu volt,azon is lehetett mindent állitani. Ez a torziós rugós fogaskerekes MTZ ősülés jó,mert igénytelen,de az ember veséje nem az.... :(
Támogatom HOLMER hozzászólását!Lehet olyan légrugós ülést kapni amibe gyárilag bevan építve 1kis kompresszor és 12V-ról működik,vagy esetleg külön is meglehet hozzá venni és akkor nem kell az miatt külön az mtz kompresszorát járatni!
Meg lehet kérdezni, hogy miért jobb ez a kerámiabetétes kuplungtárcsa? Talán több üzemórát bír? Vagy nagyobb nyomatékot tud átvinni? A régebbi MTZ-be is beépíthető?
Nekem ennek az elejének a legeleje nem tetszik.Legalább 10 éves dizájn,de hát a ruszkiktól ezt már megszokhattuk.Hogy néztek ki pl a Samarák utáni ,,új"Ladák is.Itt meg a motorház elejét cseszték el.Attól függetlenül nekem is jobban tetszik,mint a .3-asok.Na meg az még a bajom,hogy azt a fránya kipufogót miért nem bírják az A oszlop mellé?
Mindezek ellenére nem tudtunk meg semmit a képen látható gépről.:(
A földedbe meg rengeteg szervesanyagot kell bedolgozni és nagyon jó lesz.Beindul a talajélet és ruganyossá,omlós szerkezetűvé válik a legrosszabb föld is.Ez a szervesanyagbedolgozás éveken keresztül mindig menjen,viszont ha nagy adagokat dolgozol be és nem kellően elbomlott anyagot,akkor a pentozánhatás elkerülése érdekében hektáronként kb 50 kiló N műtrágyát is dolgozz a szerves anyaggal be,hogy legyen kajesz a cellulózbontó baktériumoknak és ne a kultúrnövény elől egyék el azt.
Van nekem is egy hektár ilyen földem , abban szenvedés a szántás , mintha ki lenne pányvázva a traktor, ha nedves ha száraz sehogy sem jó,és mindamellet hogy olyan kötött nem olyan jól terem(inkább úgy mondanám nem kimagasló).
Ezzel én is így vagyok , be ugrok olvasgatok . Hogy a tárcsa jó e még panasz nem volt rá . Nekem ez a pogácsa ismerős a haditechnikából , való színű itt is be válik. A traki meg a 822 - 922és ezek tovább fejlesztett tip. Más D 242. 243 . 244 motorral szerelt , elektronikával ellátott szerkezetek. Gyakorlatilag ,rengeteg a módosítás ezen trakik nál. ez már a nyugat szája ize szerint készül.
Vagyok ám én is csak elbarangolok más topikokba,meg nincs mindig kedvem hozzászólni.Nekem is tetszik ez a kuplungtárcsa .1975-ben találkoztam a Rába-Steigereknél előszőr ilyennel a DANA-SPÍCER tipusú kuplungszerkezetnél.(Már azt sem tudom helyesen írtam-e le a nevét).Minszkieknél még nem találkoztam vele.Gondolom szuper lehet!!
Hát egyelőre nem is akartam eladni. Jó szokásomhoz híven még kínlódok egy kicsit vele. Piszkálom a motort, súlyozom a kereket ... stb. utána belátom, hogy gyenge a gép és lecserélem pl. egy kisfülkés 82-esre. Még az eke beállításával is bűvészkedek majd egy kicsit, de túl sok reményt nem fűzök hozzá.
A talajról annyit, hogy tavaly ősszel egy 190 lovas Lamborghini lazított nálam egy vakond mélylazítóval. Először leengedte 45 cm-re, de azonnal meg is állt. Erőszabályozó automatikával bírt csak dolgozni, és volt, hogy csak 28-30 cm-en bírt lazítani. A srác mikor először beleakasztotta felhívott, hogy jó helyen jár-e. Reménkedett benne, hogy hátha mégsem ez az a föld ...
Az ülésekhez: Nem minden légrugós ülés müködik központi levegőről,hanem gázos töltettel rendelkeznek és ez cirkulál csillapitáskor szelepeken keresztül.
Duplakerékhez: Ha még nem ment ki a féltengelyszimering,akkor azzal tuti ki fog,rosszabb esetben a külső csapággyal együtt,legrosszabb esetben féltengelytörés.
Az ülésrehez szólnék : Nem lehet akár milyet be építeni ezt el hihetitek . A felügyelet számát ismeritek ott meg adják a pontos méreteket . Ez vonatkozik bár mely tipusra.
A kuplungtárcsa tetszik. Ez valami kerámialapos lehet szerintem. Az mtz meg az új Deutz motoros lehet. Csak nem tudom hány lovas. Vagy a .4-es mtz van a képen. Mindenesetre a fülkéje tetszik.
120kg teherbirású, váltámasz, kartámasz, deréktámasz, állítható magasság, előre-hátra mozgatható, plüshuzat!Ennyit találtam az ülésről!Szerintem bele lehet rakni nincs lehetetlen csak tehetetlen!Egyébként légrugós?Mert azt nem írják!A légrugós ülések+amúgyis kényelmesebbek mint a sima rugós ülések!Szerintem legalább is,de ez az én saját véleményem!De egyébként ha valaki nem akar nagyon sokat költeni ülésre pl:itt nállunk a méhtelepen szoktak kamionokat,teherautókat szétdarabolni és olcsón+lehet szerezni belőllük a légrugós ülést!Épp nézegettem a multkor nállunk itt az agro kerbe 80000Ft-tól kezdődnek a légrugós ülések!
Lenne egy kérdésem!Haveromék most a télen hüvelyezték újra a 82.1 es mtz-ét!Azt mondják hogy olyan 92-95Le körül van most az mtz!Létezik ilyen??És ha igen akkor hogy jön ez össze?Mert az tény hogy nagyon kemény hangja lett a traktornak de akkor sem értem hogy mitől 92Le!9éves traktorról van szó,de nagyon jól kifogta a tulaj mert újjonan vette de nem igazán voltak vele problémák és ebben a tipusban ott is van a toppon!
Lehet hogy, valami a vonó szerkezetnél nem jó de én a fordított álláspontot ismerem így párosítva. Jó az az eke Pl . 50 - es a 3 fejes B -125 ekével III. seb . fok. 28cm en ,dolgozott vele éveken keresztül . A bizonyítás nem marad el fotot fogok fel tenni mi hamarabb.
De most van két másik az ujdonság , lehet beszélgetni róla.
El is felejtettem, keresek az 552 EM-hez gyors csatlakozós emelőkart, elvileg gyártanak ilyet. A másik meg a dupla kerék. Van értelme vele foglalkozni vagy túl drága lenne? Hogy lehet feltenni?
Bezony! Viszont nyáron a nagy szárazságban még virul a kukorica azokon a földeken,mikor máshol már furulyázik. Ezeknek a talajoknak megvan a külön müvelési kulturája. 82MTZ 2 fejjel,Rába 5fejjel max :)
Az erőgép: Belarus MTZ 50, az eke: Fortschritt B-125.
A helyszín: brutálisan kötött agyagos réti talaj. Hozzá kell tenni, hogy csak 2 ekefejjel bírok szántani, kb. 20-25 cm mélyen. Ha nem megfelelő nedvességtartalomnál kapom el, akkor 2 fejjel is kiszögeli a traktort. Mellesleg láttam én már ott MTZ 82-est is 2 fejjel, füstöt okádva szántani, úgyhogy lehet, hogy a föld miatt van.
Ekét kell cserélni. :) A jó kis 50-est véletlenül se ad el. Én a forschritt ekét nem szeretem, valamikor b-125-ös 3-ast húztam és elég nehéz volt homokban is. Nekem ami eke márka bejött és használtam is sorendbe rakom. 1. Vogel&noot 2. Överum 3. Kühne 4. Ih 5. Forschritt
Azon a gépen Kűhne eke van ami könnyen húzható eke. Én is húztam ugyanolyan ekét az 552-essel és országuti 6.ikban szaladtam vele 25cm mélyen majdnem homok földön.
A 3.ik és a 4.ik kép között kimaradt egy kép amikor mind a két első kerék le van szedve. :) Mind a kettő megvan fordítva, ezt a kerék kopás miatt szokták megfordítani. Én is forgatom minden évben és így egyenletesen kopik az első kerék. Ha a 3.ik képet jobban megnézed akkor látszik, hogy ha azt tenné fel akkor még a minta előre nézne.
Olvastam már itt pár alkalommal, hogy az 50-es nagyon erős a maga szintjén. Most láttam ezt a videót, és le vagyok nyűgözve! Ahhoz az ekéhez a gyári adatok szerint 70 lovas traktor kellene! És ahogy látom nem is homokot szánt. Ez azért érdekes, mert nekem is ilyenem van, és a 2 fejes Fortschritt-eke bőven elég neki, pedig azt is azért vettem, mert állítólag könnyű húzni. Épp azon morfondíroztam, hogy erősebb traktor kellene, de most elgondolkodtam: Lehet, hogy inkább ekét kellene cserélnem?
Egyébként azóta ilyen, hogy felújíttattam az adagolót, előtte soha nem csinálta. Most azt hiszem először a "füstcsavarral" játszom kicsit, utána a fejszelepeket cserélem ki. No meg a porlasztókat is belövetem. Azt néha amúgy is célszerű ...
Hát ezt nem értem a jobb oldali keréken miért van fordítva a gumi??Ha valaki megnézi a 3.képet ott látni hogy a jobb oldali felni neki van támasztva a hátsó keréknek és a a felni belső oldalát látni!De a 4.képen meg viszont rendesen van felrakva a felni és a gumi ellentétesen van rajta!Ez hogy van és miért jó ez így?
Én csak érdekesség képpen raktam be ezeket a feszített tempójú videókat. Amúgy egy véleményen vagyunk, mert este én is ezt mondtam, hogy minden mtz motort a maga valóságában kell használni ahogy gyárilag kijött. Na én megyek jó éjt!
http://www.youtube.com/watch?v=c1THS-C87CI Ez egy MTZ 892.2 es a hajdúböszörményi traktor pullingon!De ezen a turbósításon nem kellene marakodni!Egyébként én hoztam fel a témát de nem azért hogy veszekedés legyen belőlle hanem csak kíváncsi voltam rá hogy nektek mi a véleményetek arról hogy érdemes e a 80 as mtz-t felturbózni de normális turbónyomással...stb!Nem úgy hogy 100akárhány lóerős legyen!Mert az tényleg igaz hogy nincs értelme annak!
Meg lehet csinálni a 4hengeres mtz motort 120-150lóra. :) Csak egy baj lesz vele pár óra élettartamú! :) Ép azért van az, hogy 50-es és 80-as mtz között alaig van különbség erőben, csak szállításnál a végsebesség. A teljesítményt nem mindegy, hogy hol és hogyan mérik. Van módszer az álltalad említett Tlt tengelyen mérés. Akkor van pucéron a motor vagyis minden leszedve róla kompresszor szervószívattyú stb.
Én turbósítanék, de csak ésszel üzemanyagot spórolsz vele. De nekem nincs annyi terültem, hogy kikeresse a turbó szett árát. Mire kikeresné addigra lehetne cserélni a turbót. Ja meg örvénykamrás motorra nem lehet turbót építeni ha jól tudom. Egy pár fotó a turbó építésről:
A négy hengeres 120 -150 LE MTZ re qvára kíváncsi lennék de nem is így mondanám . De írta valaki hogy 76 LE a 80 as . Na még egy kicsit vegyünk le ! elég az 72 nek is de szerintem még annyi sincs . A lényeg : bár mely tip motorra ami dupla LE ad le azt nem hiszem el. A Törökszentmiklósiak szerint ,a több évtizedes tapasztalatuk az hogy , egy motor sem adja le a gyárak által meg adott teljesítményt. Hogy milyen valóságok vannak ! TLT -n mért teljesitmény 52 Mtz 65 LE a 80 MTZ 67 LE Ez nem általános de ilyen is létezik , és nem csak az MTZ nél van ilyen.
Amit én leirtam és úgy csinálják akkor hosszú élettartamú lesz a gép. Minden gyári és gyári értékre csinálva. 80-as motor csak úgy lesz hosszú élettartamú, ha nem piszkálják tovább felfelé. Megelégednek a kb 76lóval.
Ja a háziturbósításnál elfelejtettem még azt is, hogy a hűtést is meg kell oldani. A gyárilag turbósítottan több víz megy a blokkon és hengerfejen keresztűl, meg még az olajzás stb.
Vannak fikciók , némely meg is oldható,de én végig 1 hosszútávon használható gépről beszéltem!(Persze ha mód van rá ,lehet kísérletezni,csak az eredmény kétséges :-)))
Ha egy 80-as motort ésszel turbósítol akkor hosszúéletű. :) De gyári vagy cseh turbó szettel is 90-95 ló körül mozog a gép. Amit csak a fogyasztásban veszel évszre. amúgy egy 80-as motorból kilehet hozni még akár 200lovat is! :) Csak Nyomaték nem lesz.
És azt elfelejtettem, kb 1milla egy vadi új 105lovas turbós komplett motor(amin minden rajta van önindító, kompresszor stb.) áfával mindennel. És az előbb említett 80-as ami kb 1millát ér kilökjük belőle a motort kompletten belerakjuk az új motort így lesz 2millába. A régi motort eladja 200ért és 1,8 milláért van egy jó 105 lovas gépe, ami nem sufnitungos. :)