ga) rokkantsági ellátásban részesül és az egészségi állapota a rehabilitációs hatóság komplex minősítése alapján nem haladja meg a 30%-os mértéket,
gb)314az Mmtv. 30. § (4) bekezdés b) pont ba) alpontjának vagy 32. § (1) bekezdés a) pontjának alkalmazásával rokkantsági ellátásban részesül és 2011. december 31-én I. vagy II. csoportú rokkantsági, baleseti rokkantsági nyugdíjra volt jogosult,
gd) az Mmtv. 31. §-ának alkalmazásával öregségi nyugdíjban részesül és 2011. december 31-én I. vagy II. csoportú rokkantsági, baleseti rokkantsági nyugdíjra volt jogosult, vagy
ge) öregségi nyugdíjban részesül, és a nyugdíjra való jogosultságának megállapítását megelőző napon a ga) vagy gb) alpont hatálya alá tartozott;
h)316az, aki, vagy aki után szülője vagy eltartója magasabb összegű családi pótlékban részesül.
"Nem kapok rehabilitációs ellátást, mert táppénzen vagyok?
2016-ban megtörtént a komplex minősítése, mely szerint jogosult vagyok a rokkantsági ellátásra. A döntés: polycystás vese és tömlős májbetegség. Egészségi állapot 28%, egészségi állapot véleményezhető 2016. dec. 16. naptól. Össz-szervezeti egészségkárosodás: 72%, minősítés D. Rehabilitálhatóság: rehabilitációs javaslat szerint Rehabilitációs javaslat: Kizárólag folyamatos támogatással foglalkoztatható. Most jön a problémám: mivel éntáppénzen vagyok (azt írták - keresőtevékenységet végez; rendszeres pénzellátásban részesül), így elutasították a kérelmem, melyben azt írták, hogy igényelhetem amennyiben a keresőtevékenységem megszűnik és csatoloma megszüntető igazolást , tartozási kivonatot, 2016-2017. évi jövedelem igazolást.Kérdésem: nincs más megoldás, biztos, hogy fel kell mondanom a munkahelyem( iskolatitkárként dolgoztam)? Ha igen, akkor mikor kell felmondanom és mennyi ideig nem dolgozhatok? Ugye igényelhetem a közgyógyot is? Adóelőlegnél a személyi kedvezmény is igényelhetem?A tartós betegséget kell bejelölni?
Az alábbira kell ügyelnie az ügye kapcsán.
Tehát azon a napon, amikor ellátás iránti kérelmet terjeszt elő a hatóságnál, igazolnia kell, hogy keresőtevékenységet nem végez.
Közgyógyellátást igényelhet - ha alanyi jogcímen nem is, de esetleg normatív vagy méltányossági alapon jogosult lehet rá.
A súlyos fogyatékossági adókedvezmény a komplex minősítéstől és rehabiliációs/rokkantsági ellátástól teljesen független: a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény (szja törvény) 40.§ (1) bekezdése szerint az összevont adóalap adója csökkenthető, amennyiben az adófizető igazolja a súlyos fogyatékosság fennállását.
Amennyiben a magánszemély jogosulttá válik a személyi kedvezményre, akkor a fogyatékos állapot kezdő napjának hónapjától, az állapot fennállása alatt havonta - az adóévben érvényes - havi minimálbér 5 százalékának megfelelő összegű adókedvezményben részesül. A jogosultnak tehát 2017-ben tehát havi 6375 forinttal csökken adóalapja."
Sziasztok! Febr 7 felülvizsgálat , febr 20 postázott határozat! Tehát Bp Thököli út 10 nap és van határozat ! Ezzel számoljatok,aki tudja,hogy mikor kell menni.. ne számoljon csúszással,mert óra napra készen mindenkit behívnak......
Nemtudom mi alapján találják ki hogy kinek kell részletezni a %-ot, én kétszer voltam komplexen 2013 ban és most januárban mindkétszer D kat. Kaptam és részletesen kiírták a %-ot
Én 2014-ben voltam bizottság előtt,az utána kapott határozatban C2-es kat. a köv. időpont 2017 okt.-re teszik,de ez év márc.elején betőltöm a 60.életévem.!! Ebben az estben én mire számíthatok??
Kedves "takianyu" Te öt évvel a nyugdíjkorhatár előtt állsz és kaptál határozatot, hogy nem kell menned többször felülvizsgálatra? Mikor kaptad,mikor esedékes lett volna a következő felülvizsgálat, vagy mikor átlépted a határidőt? Már több mint fél éve átléptem én is az öt éven belüli határidőt de nem kaptam semmit, s 2017 októberben lenne a következő. Remélem akkor már nem hívnak be.
Azt gondolom, hogy Ön még akkor volt felülvizsgálaton, amikor, nem volt meg az új jogszabály amely a nyugdíjkor-határtól öt évre levőkről szól.
Lehetséges, hogy csak kiküldenek egy új határozatot (én így jártam). Mindenesetre, el kell menni a kontrollvizsgálatokra, kiíratni és kiváltani a gyógyszereket.
Észrevételem a topik működésével kapcsolatban:Először az alap készül el,nem a tető. A látszólagos jogvédőink semmi szabályszerűt nem tesznek az érdekünkben.Itt gondolok az ügyvédi és egyéb védelmi csoportokra,Piroskától kezdve Teréziáig.
A hamis tanúzáson kívül felmerül a hivatali visszaélés gyanúja is:
305. § Az a hivatalos személy, aki azért, hogy jogtalan hátrányt okozzon vagy jogtalan előnyt szerezzen
a) hivatali kötelességét megszegi,
b) hivatali hatáskörét túllépi, vagy
c) hivatali helyzetével egyébként visszaél,
bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
A hivatali visszaélés bűntettének jogi tárgya az államapparátus törvényes, szabályszerű működésébe, valamint az állami szervekbe és hivatalos személyekbe vetett bizalom. A hivatalos személyeket a jogalkotó a hivatali tevékenységük végzésének tartamára, az államszervezet feladatainak az ellátása érdekében fokozott védelemben részesíti.
A bűncselekmény elkövetési magatartásai – amelyeket a törvény a könnyebb áttekinthetőség érdekében pontokba szedve tartalmaz – a hivatali kötelesség megszegése a hivatali hatáskör túllépése (amikor a hivatalos személy olyan tevékenységet fejt ki, amely hatáskörén kívül esik, amelynek végzésére nincs joga), vagy a hivatali helyzettel való egyébkénti visszaélés. Ez utóbbi alatt a hivatalos minőséghez kapcsolódó jogosítványok tudatosan, a társadalmi rendeltetésükkel ellentétesen, szabályellenesen, alakilag törvényesnek tűnő eljárás keretében történő gyakorlása értendő. A fenti magatartással a hivatalos személyek – vagy mások – jogtalan előnyhöz jutnak, vagy másoknak jogtalan hátrányt okoznak. Az előny vagy a hátrány lehet anyagi természetű, de felmerülhet ezen kívül más, így erkölcsi, személyi természetű előny megszerzése, vagy hátrány okozása is. A hátrányt az elkövetőtől eltérő, más személynek kell elszenvednie, az előny akár a tettesnél is, akár más személynél is megjelenhet.
A bűncselekmény alanya tettesként csak hivatalos személy lehet. A bűncselekmény csak egyenes szándékkal követhető el, a törvény a szándékon túl a célzatot is megköveteli.
Fogyatékos cselekményen a hibás, nem joghatályos, semmis cselekményeket értjük. Fajtái:
a.) tartalmi fogyatékosság
- Lehet ténybeli vagy jogi természetű aszerint, hogy a tények (események) hamis felfedezéséből, állításából, vagy a jogszabály helytelen alkalmazásából, téves hivatkozásból származik-e.
- Ide soroljuk a megalapozatlanságot, amikor a tényállás nincs felderítve, hiányos, az iratok tartalmával ellentétes.
- Ide soroljuk az akarathibás cselekményeket, vagyis a kényszer, fenyegetés, akaratbénító, -korlátozó állapotban végzett cselekmények. A fogyatékosság jogi következményei:
a.) bíróságok és más eljárási szervek fogyatékos cselekményei:
- A ny, ügy, bír fogyatékos eljárási cselekményeinek következménye az lehet, hogy jogorvoslattal megtámadhatók, és hogy szükségessé válik az orvoslásuk pl. kijavítás által
- A hatóságok jogosultak visszavonni, hatálytalanítani saját eljárási cselekményeiket – de a bíró kötve van a meghozott ítélethez kisebb név- vagy számhiba, elírás esetén
- A fogyatékosnak tartott eljárási cselekmények kijavítását szolgálják: a jogorvoslati eszközök
- Panasz
- Észrevétel
- Kijavítási kérelem
- Fellebbezés
- Felülvizsgálati indítvány
- Perújítási indítvány
A cselekmények egy része azonban nem támadható meg jogorvoslattal pl. bizonyítás elrendelése
a.) semmisség
Az eljárási cselekmények súlyos fogyatékossága esetén azokat semmisnek kell tekinteni. Hatályon kívül helyezésre adhat okot az alaki semmisség, vagyis a súlyos eljárási szabálysértés, és az anyagi semmisség is, vagyis a büntetőjog törvénysértő alkalmazása.