Keresés

Részletes keresés

Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.02.29 0 1 62042

-Gondolom VI.1-től más menetrend szerint fog járni

-Budapestről indul, a Touring Bohemia járata "Business Class" Setrával. De valóban egy időben megy vele a Korona Travel járata, csak az lassabb és azt hiszem nem is használható Budapest-Prága viszonylatban.

Előzmény: laka04 (62041)
laka04 Creative Commons License 2016.02.29 0 0 62041

A nemzetközi témával kapcsolatban felmerült bennem is pár kérdés:

 

A 650 Budapest - Ljubljana - Trieszt menetrendje hogyhogy csak május 31-ig van meghirdetve? 

 

A 6:30-kor Budapestről Prágába induló busz Budapestről indul, vagy az athéni Korona traveles járat folytatása?

Előzmény: Snake-Mojzi (62026)
kbn Creative Commons License 2016.02.27 0 0 62040

Jópár álláshirdetésük fent van, kerület pontosságú címmel, tehát már valószínűleg a konkrét székhely is megvan:

 

http://allasod.hu/munkak/flixbus/bp-xii

Előzmény: trizs77 (62035)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.02.27 0 0 62039

Úgy nézem mindkét oldalon a határállomásnál fordulnak a buszok, kb. 200 méter lehet köztük.

Somoskőújfalu oh

 

Sátorosbánya oh

Előzmény: -Smiley- (62037)
-Smiley- Creative Commons License 2016.02.27 -1 0 62038

Múltkor kellett utaznom, én néztem egy Balassagyarmati vagy Ráróspusztai sétálós menetrendet is, dehát vicc hogy magyarlakta részekre ennyire borzalom legyen a közlekedés, mintha cél lenne hogy ellehetetlenítsék őket az anyaországtól

Előzmény: -Smiley- (62037)
-Smiley- Creative Commons License 2016.02.27 0 0 62037

Köszi.   140 km akkor is 4 óra :(((  átlag 35 km/h 

 

 

A határon ha átmész onnan kb 1 km még a Sátorosbányai elágazás.  

Vagy a szlovák buszok elmennek a határállomásig is?  

 

Nem értem miért nem megy legalább a vonat vagy a volán napi 2 járatával fülekig. Ott lehetne átszállni számos szlovák vasúti irányba és buszokra is.

Előzmény: Snake-Mojzi (62034)
Racilaci Creative Commons License 2016.02.26 0 0 62036

Nagyon jó volna.

Előzmény: trizs77 (62035)
trizs77 Creative Commons License 2016.02.26 0 0 62035

Valóban jön ?

 

Magyarországra jön a Flixbus!

A legnagyobb németországi nemzetközi és távolsági autóbuszos szolgáltató, a MeinFernbus-FlixBus bejelentette, hogy erőteljesen keletre terjeszkedik, és megalapította a FlixBus CEE nevű leányvállalatát, melynek egyik székhelye Budapest lesz. A cég nevében a CEE a Central-Eastern[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.02.24 0 0 62034

Most nézem, visszafelé elnéztem a reggeli járatot, Somoskőről a 7:10-es 11-es járattal lehet lejönni 7:28-ra Salgótarjánba.

Előzmény: Snake-Mojzi (62032)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.24 0 0 62033

Ez másfelé is így van pl. Békéscsaba-Arad. De Kelet-Európa többi részén hasonló lásd Katowice-Ostrava, Wrocław-Drezda. Sok-sok példát lehetne említeni.

Valamiért ez a cikk jutott eszembe:

http://ujszo.com/online/panorama/2014/01/21/a-szarvasok-tisztelik-a-vasfuggonyt

:-)

 

Pedig vannak jó példák is:

http://www.portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L000158_151213_168938.pdf

Előzmény: -Smiley- (62031)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.02.24 0 0 62032

Azért nincs az 6 óra:

Előzmény: -Smiley- (62031)
-Smiley- Creative Commons License 2016.02.24 0 0 62031

Szuper. Én csak 6 éve szeretnék Pestről ide a szomszédba, a határtól 15 km-re lévő Losoncra eljutni akár busszal, akár vonattal, de 6 óránál nincs rövidebb út (140 km)

Éljenek a határon átívelő magyar - szlovák kapcsolatok

Előzmény: Snake-Mojzi (62026)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.02.24 0 0 62030

Továbbá egyes nyaralójáratok és "alkalmi" nemzetközi járatok (Advent Bécs, Karnevál Velence, EB2016 Franciaország, stb.)

Előzmény: M62,306 (62029)
M62,306 Creative Commons License 2016.02.24 0 0 62029

Bécs, Csíkszereda, Grác, Szabadka.

Előzmény: JLW-470 (62028)
JLW-470 Creative Commons License 2016.02.24 0 0 62028

A VB-nak van még olyan nemzetközi járata,amit saját maga végez és nem alvállalkozóval végeztet?

Előzmény: Snake-Mojzi (62026)
setra415HD Creative Commons License 2016.02.24 0 0 62027

"A nagy(obb) távolságú nemzetközi menetrendszerinti buszközlekedésnek - Európában - valamikor 1990-2000 között volt a csúcspontja.

 

Azóta lecseng.

Megszűnni nem fog, de nagyon lecsökkent."

 

 

Viszont a kb. 500-1000 km hosszúságú járatok most érik fénykorukat. :) 

Előzmény: trizs77 (62024)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.02.24 0 1 62026

Ha már így pörög a nemzetközi téma, néhány változás az Eurolines magyarországi járatainak háza tájáról:

 

Március 1-től:

-Rotterdamba megszűnik a heti egyszer, bécsi átszállással közlekedő járatpár. A többi járat Pozsony érintésével, a linzi megálló kihagyásával közlekedik. A Volánbusz levonul a vonalról, az összes járatot a külföldi partnerek végzik.
-Londonba a korábbi heti egy közvetlen és két átszállásos eljutást felváltja a naponta közlekedő közvetlen járat. Egyúttal Antwerpen a heti két átszállásos lehetőség helyett hetente négyszer, közvetlenül válik elérhetővé. A buszok ettől kezdve Eperjesről indulnak, kassai és miskolci megállással érik el Budapestet, ezzel napi kapcsolatot adva Kelet-Szlovákia és Magyarország között. Ezek a járatok is Pozsony érintésével, a linzi megálló kihagyásával közlekednek. Újdonság még a frankfurti és kölni megállás. Ettől kezdve az összes járatot a Volánbusz külföldi partnerei végzik.
-Párizsba a heti két közvetlen és egy átszállásáos járatot felváltja a három (nyáron négy) közvetlen járatot tartalmazó menetrend. Ezek a járatok is Pozsonyt érintve közlekednek, itt azomban megmarad a linzi megállóhely is.

 

Április 15-től:
-Heidelbergbe heti egy járatpárral kevesebb indul, helyette heti két új járatpár indul, de csak Stuttgartig. Az összes járatot a Volánbusz üzemelteti.

 

Május 13-tól:

-Sarti Express néven új, heti rendszerességű nyaralójárat indul Görögországba, a Szithonía-félszigetre. A járatra csak menettérti jegy foglalható. Az utolsó járat Budapestről Október 1-jén indul.

 

Június 17-től:

-Szokás szerint heti egy ülülőjárat indul az Adriára, Cattolicába, Dalmáciába, Montenegróba és a Napospartra. Utolsó budapesti indulások Szeptember 10-én (Bulgáriába Szeptember 17-én)

 

Június 21-től:

-Elindul a szokásos heti negyedik, csak nyáron közlekedő járatpár Firenzébe. Utolsó budapesti indulás szeptember 6-án.

rezgaras Creative Commons License 2016.02.24 0 0 62025

Tedd hozzá, hogy a fapados repülők csak "hétköznap" olcsók. A hétvégi járatok már érezhetően drágábbak akkor is, ha jóelőre veszed meg a jegyet. Hiszen a társaságok nagyon pontosan elemezik ki a helyi igényeket. (sok-sok éve pl. augusztus 20-a környékén még nem volt érezhetően drágább a budapesti járatok ára, de hamar rájöttek, hogy az nálunk kedvelt időpont). Karácsony, Húsvét, iskolai szünetek végpontjai környékén borzalmasan megugranak az árak. És a repülőoknél nem jellemző a másod-, harmadrész. (az ótlet nem új: az 1930-as években a New-York - Chicago expresszvonatok is másod- és harmadrésszel jártak az ünnepek környékén, pedig volt napi 12 pár!)

Előzmény: trizs77 (62024)
trizs77 Creative Commons License 2016.02.24 0 1 62024

Mindíg voltak, valószínűleg sokáig lesznek még 1500-2500 km-s menetrendszerinti autóbusz vonalak.

Kiszolgálnak egy olyan igényt amit más közlekedési alágazat nem tud :

 - repülő olcsó, gyors de nem vihetsz nagy súlyt és vannak akik félnek a repüléstől,

 - vonat jó, de nagy távolságra qva drága,

 

A nagy(obb) távolságú nemzetközi menetrendszerinti buszközlekedésnek - Európában - valamikor 1990-2000 között volt a csúcspontja.

 

Azóta lecseng.

Megszűnni nem fog, de nagyon lecsökkent.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Emlékezzünk meg (ebben a topikban is olvasható) 2001. január első napjairól amikor a karácsonyi ünnepek utáni visszaszállításkor a Budapest-London meetrendszerű autóbusz járat 18-ad = tizennyolcad résszel indult az Engelsz/Erzsébet térről.

.....................:-))

 

Ritka volt akkor is az ilyen, de volt.

 

 

Előzmény: 18-09 (62021)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.24 0 0 62023

Arra már nem emlékszem, hogy egy szintben voltak csak ágyak, vagy egymás felett volt több is?

Előzmény: paca664 (62019)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.24 0 1 62022
Ha Budapestből indulunk ki, a nemzetközi forgalmat bonyolító buszállomások sem feltétlenül a városközpontban vannak. Siófok viszont szerencsés ebből a szempontból, igaz, itt "csak" adriai járatok állnak meg mostanában. Régen sokkal több járat jött külföldről. Volt, ami lement a parti szállodasorra is. Na, ilyet a repülő nem tud. Ha csak nem a vízen landol, mint az 1920-as években a Bp-Siófok hidroplánok.
Előzmény: 18-09 (62021)
18-09 Creative Commons License 2016.02.24 0 0 62021

És mi van azokkal, akik rettegnek a repülőtől? A másik meg a poggyászból adódó jelentős árnövekedés, a repülőterek nem a nagyvárosok központjában vannak, stb....

 

Van/Volt Odessza-Ivano-Frankivszk-Sevilla viszonylat is :D Egy időben az Andrássy úton lehetett látni, csak áthaladt Budapesten. 

Előzmény: trizs77 (62013)
paca664 Creative Commons License 2016.02.23 0 0 62020

Az más, azon keresztben vannak (voltak?) az ágyak, mint a vonaton.

Előzmény: Törölt nick (62017)
paca664 Creative Commons License 2016.02.23 0 0 62019

Igen, én is pont 10 éve jártam ott. A 160-170 cm így értendő. Rövid fejszámolás után az is kijön hogy az ágyak szélessége sem igen éri el a 60 cm-t.

Előzmény: Törölt nick (62016)
dundalk Creative Commons License 2016.02.23 0 0 62018

Pontosan, volt egy ilyen különjáratoztak vele, talán valamelyik kamion magazinban volt róla szó évekkel ezelőtt.

Előzmény: Törölt nick (62017)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.23 0 0 62017
Elmés megoldás...

Volt anno egy átalakított Ikarus is (talán csuklós), ami szintén ágyakkal volt ellátva.
Előzmény: Törölt nick (62016)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.23 0 0 62016

Egyszer tvben láttam, vagy 10 éve Kínában fekvőhelyes buszt, ott az ágyak háttámlája a kórházi ágyhoz hasonlóan meg volt emelve, íhy a felsőtest alatt már a mögötte fekvő lába vége volt.

Előzmény: paca664 (62015)
paca664 Creative Commons License 2016.02.23 0 0 62015

Addig ameddig

egy ilyen viszonylat két végállomásán a helyi átlagfizetések között a többszörös különbség fennáll, és

a munkaerő-áramlás jelentősen nincs korlátozva, és

a repülőre nem lehet 20-23 kg-nál nehezebb kézipoggyászt felvinni, és

a buszjegy akár csak 5 euróval olcsóbb tud lenni a repülőhöz, vonathoz képest

addig lesznek ilyen járatok.

 

Baku - Togliatti 44 óra, Ikarus 256-tal. Csak képet láttam róla.

Brüsszel - Marrakes kb. 60 óra, háromtengelyes pótkocsi a busz után, aminek a tetejére is biciklik, szobabútorok, egybek vannak gumipókozva. Ezt láttam is pár éve.

 

Hogy a busz mire való és mire használják azt sok körülmény befolyásolja. Kifejezetten éjszakai utazásra szánt buszt csak Kínában láttam, abban ágyak voltak. Igaz, csak 160-170 cm hosszúak. Azt is a helyi körülmények között kell értelmezni.

Előzmény: trizs77 (62013)
Racilaci Creative Commons License 2016.02.23 0 0 62014

Rengeteg ilyen járat van még. A balti államok és Svájc között is pl.

Előzmény: trizs77 (62013)
trizs77 Creative Commons License 2016.02.23 0 0 62013

Sok-sok évig jártam a 24-28 órás utakat.

 

Szerintem az autóbusz  NEM  erre való.

Fárasztó a vezetőnek, de sokkal fárasztóbb az utasnak.

 

A fapados repülőtársaságok elterjedése - hála Istennek - megölte ezt az utazási formát.

 

Báááár............

 

Semilyen menetrendi kereső nem adja ki, de a valóban fanok tudják és (gondolom én) fényképezik is a Népligetben 30-30 percre megálló és pihenőt tartó :

 - Constanca - Bukarest - Budapest - Genova - Barcelona,

 - Hannover - Köln-Frankfurt- Stuttgart- München- Budapest- Szófia

menetrendszerinti járatokat.

 

Ezek a mai napig járnak.

 

Nem tudom van e végig utazó utasuk, de nagy kínlódás lehet megállás nélkül ( 8 óránként 30 percet állva) ilyen hosszú távokat autóbuszon, utasként utazni.

 

 

 

 

Előzmény: FOMA (62012)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!