-Gondolom VI.1-től más menetrend szerint fog járni
-Budapestről indul, a Touring Bohemia járata "Business Class" Setrával. De valóban egy időben megy vele a Korona Travel járata, csak az lassabb és azt hiszem nem is használható Budapest-Prága viszonylatban.
Múltkor kellett utaznom, én néztem egy Balassagyarmati vagy Ráróspusztai sétálós menetrendet is, dehát vicc hogy magyarlakta részekre ennyire borzalom legyen a közlekedés, mintha cél lenne hogy ellehetetlenítsék őket az anyaországtól
A legnagyobb németországi nemzetközi és távolsági autóbuszos szolgáltató, a MeinFernbus-FlixBus bejelentette, hogy erőteljesen keletre terjeszkedik, és megalapította a FlixBus CEE nevű leányvállalatát, melynek egyik székhelye Budapest lesz. A cég nevében a CEE a Central-Eastern[...] Bővebben!Tovább »
Ez másfelé is így van pl. Békéscsaba-Arad. De Kelet-Európa többi részén hasonló lásd Katowice-Ostrava, Wrocław-Drezda. Sok-sok példát lehetne említeni.
Szuper. Én csak 6 éve szeretnék Pestről ide a szomszédba, a határtól 15 km-re lévő Losoncra eljutni akár busszal, akár vonattal, de 6 óránál nincs rövidebb út (140 km)
Éljenek a határon átívelő magyar - szlovák kapcsolatok
Ha már így pörög a nemzetközi téma, néhány változás az Eurolines magyarországi járatainak háza tájáról:
Március 1-től:
-Rotterdamba megszűnik a heti egyszer, bécsi átszállással közlekedő járatpár. A többi járat Pozsony érintésével, a linzi megálló kihagyásával közlekedik. A Volánbusz levonul a vonalról, az összes járatot a külföldi partnerek végzik. -Londonba a korábbi heti egy közvetlen és két átszállásos eljutást felváltja a naponta közlekedő közvetlen járat. Egyúttal Antwerpen a heti két átszállásos lehetőség helyett hetente négyszer, közvetlenül válik elérhetővé. A buszok ettől kezdve Eperjesről indulnak, kassai és miskolci megállással érik el Budapestet, ezzel napi kapcsolatot adva Kelet-Szlovákia és Magyarország között. Ezek a járatok is Pozsony érintésével, a linzi megálló kihagyásával közlekednek. Újdonság még a frankfurti és kölni megállás. Ettől kezdve az összes járatot a Volánbusz külföldi partnerei végzik. -Párizsba a heti két közvetlen és egy átszállásáos járatot felváltja a három (nyáron négy) közvetlen járatot tartalmazó menetrend. Ezek a járatok is Pozsonyt érintve közlekednek, itt azomban megmarad a linzi megállóhely is.
Április 15-től: -Heidelbergbe heti egy járatpárral kevesebb indul, helyette heti két új járatpár indul, de csak Stuttgartig. Az összes járatot a Volánbusz üzemelteti.
Május 13-tól:
-Sarti Express néven új, heti rendszerességű nyaralójárat indul Görögországba, a Szithonía-félszigetre. A járatra csak menettérti jegy foglalható. Az utolsó járat Budapestről Október 1-jén indul.
Június 17-től:
-Szokás szerint heti egy ülülőjárat indul az Adriára, Cattolicába, Dalmáciába, Montenegróba és a Napospartra. Utolsó budapesti indulások Szeptember 10-én (Bulgáriába Szeptember 17-én)
Június 21-től:
-Elindul a szokásos heti negyedik, csak nyáron közlekedő járatpár Firenzébe. Utolsó budapesti indulás szeptember 6-án.
Tedd hozzá, hogy a fapados repülők csak "hétköznap" olcsók. A hétvégi járatok már érezhetően drágábbak akkor is, ha jóelőre veszed meg a jegyet. Hiszen a társaságok nagyon pontosan elemezik ki a helyi igényeket. (sok-sok éve pl. augusztus 20-a környékén még nem volt érezhetően drágább a budapesti járatok ára, de hamar rájöttek, hogy az nálunk kedvelt időpont). Karácsony, Húsvét, iskolai szünetek végpontjai környékén borzalmasan megugranak az árak. És a repülőoknél nem jellemző a másod-, harmadrész. (az ótlet nem új: az 1930-as években a New-York - Chicago expresszvonatok is másod- és harmadrésszel jártak az ünnepek környékén, pedig volt napi 12 pár!)
Emlékezzünk meg (ebben a topikban is olvasható) 2001. január első napjairól amikor a karácsonyi ünnepek utáni visszaszállításkor a Budapest-London meetrendszerű autóbusz járat 18-ad = tizennyolcad résszel indult az Engelsz/Erzsébet térről.
Ha Budapestből indulunk ki, a nemzetközi forgalmat bonyolító buszállomások sem feltétlenül a városközpontban vannak. Siófok viszont szerencsés ebből a szempontból, igaz, itt "csak" adriai járatok állnak meg mostanában. Régen sokkal több járat jött külföldről. Volt, ami lement a parti szállodasorra is. Na, ilyet a repülő nem tud. Ha csak nem a vízen landol, mint az 1920-as években a Bp-Siófok hidroplánok.
És mi van azokkal, akik rettegnek a repülőtől? A másik meg a poggyászból adódó jelentős árnövekedés, a repülőterek nem a nagyvárosok központjában vannak, stb....
Van/Volt Odessza-Ivano-Frankivszk-Sevilla viszonylat is :D Egy időben az Andrássy úton lehetett látni, csak áthaladt Budapesten.
Egyszer tvben láttam, vagy 10 éve Kínában fekvőhelyes buszt, ott az ágyak háttámlája a kórházi ágyhoz hasonlóan meg volt emelve, íhy a felsőtest alatt már a mögötte fekvő lába vége volt.
egy ilyen viszonylat két végállomásán a helyi átlagfizetések között a többszörös különbség fennáll, és
a munkaerő-áramlás jelentősen nincs korlátozva, és
a repülőre nem lehet 20-23 kg-nál nehezebb kézipoggyászt felvinni, és
a buszjegy akár csak 5 euróval olcsóbb tud lenni a repülőhöz, vonathoz képest
addig lesznek ilyen járatok.
Baku - Togliatti 44 óra, Ikarus 256-tal. Csak képet láttam róla.
Brüsszel - Marrakes kb. 60 óra, háromtengelyes pótkocsi a busz után, aminek a tetejére is biciklik, szobabútorok, egybek vannak gumipókozva. Ezt láttam is pár éve.
Hogy a busz mire való és mire használják azt sok körülmény befolyásolja. Kifejezetten éjszakai utazásra szánt buszt csak Kínában láttam, abban ágyak voltak. Igaz, csak 160-170 cm hosszúak. Azt is a helyi körülmények között kell értelmezni.
Fárasztó a vezetőnek, de sokkal fárasztóbb az utasnak.
A fapados repülőtársaságok elterjedése - hála Istennek - megölte ezt az utazási formát.
Báááár............
Semilyen menetrendi kereső nem adja ki, de a valóban fanok tudják és (gondolom én) fényképezik is a Népligetben 30-30 percre megálló és pihenőt tartó :
- Constanca - Bukarest - Budapest - Genova - Barcelona,
Nem tudom van e végig utazó utasuk, de nagy kínlódás lehet megállás nélkül ( 8 óránként 30 percet állva) ilyen hosszú távokat autóbuszon, utasként utazni.