Nekünk eddig nem volt még csalódásom sem rRyanairben sem WiizzAirben-amit fizettem azt kaptam-pedig eléggé gyakori használójuk vagyok :)
Igen 90 db a felvehető és ez Priority vásárlsa esetén garantálja is mindkettő. Ha ez a lehetőség elfogyott (90 db priorityt lehet venni az adott járatra) akkor már nem fogsz tudni venni priorityt és nem is viheted magaddal az 50x40x20-as csomagodat csak a 40x30x20 cm-eset. És vehetsz feladott csomagot 10 vagy 20/32 kg-osat.
igen, ezért nem adunk fel csomagot ha Európán belü utazunk.
Ázsia vagy Dél-Amerika felé utazva pedig igen-és eddig csak párszor jött velünk, utána 1-2-4 nappal később hozták-erre készülök, de az utitervet is ennek megfelelően kell összerakni. A célra mikor jön a legközelebbi gép? Hány van naponta és mi van ha csak 3 vagy 4 nap múlva vana következő oda?
Mindegyiken átestem és tudom, hogy kártérítés is jár 50 USd/fő/nap..
Amúgy a gurulósom mérete: 53x37x17 cm, ez egy AT pillekönnyű börönd kilógó kerekek nélkül és 1,5 kg az össz súlya pedig 9-10 kg .. na ez ami nem stimm, bár Ryanairnél 10 kg lehet
A kézitáskám pedig belefér a 40x30-20/15 cm keretbe simán: ebben van: tablet, telefon értékek, fényképező, gyógyszerek, papírok és ami kell.
De 4 hétre nem megyek el feladott csomag nélkül egyik irányba sem, márpedig Ázsia és a másik irányba annyi időre szoktunk.
Tényleg kinek mi a jó és kedvező. Nekünk volt elutazható Wizz pontunk, igy Porto-t teljesen fedezte, onnan 2 nap múlva Ryanair majd hazafelé nagyon olcsó volt a TAP 2 éj stop-al LIS-ben.
Addig szarakodtam, hogy a magic rent a car-nál elfogytak a legkisebb kocsik, így foglaltam a go rent car-nál, viszont semmilyen voucher-t nem küldtek a 2 autóra.
Manuel-el levelezgettem, no problem a reggel 6 órási leadás, no problem, hogy nincs voucher. Úgy legyen...
Egyetértünk! Én eddig idén 14-szer repültem, és sehol sem volt gond sem a ferladott, sem a kézipoggyászokkal. Egyetlen esetben volt necces a dolog (hol máshol, mint Ponta Delgadában, szeptemberben visszafelé), ahol mennyi volt az én feladott bőröndöm, na mennyi? Hát éppen a felső határ :) :) :)
Hihi, én 8 kilós bőröndöt adtam fel a legutóbbi utamon USA-ba, 10 napra :) Persze ebben mindenki más, én a fapadosokon szocializálódtam, simán beleférek a kis hátizsákba (40x30x20) egy hétre.
Bármelyik társaság gépén is utazunk ez a poggyászkérdés mindenkit frusztrál.
Ez teljesen természetes, hiszen a számunkra fontos dolgok - gyógyszer, papírok, laptop, szemüveg és ezer dolog - abban van benne. Senki nem szeret ettől elszakadni. Sokan nem tudják útjaikat úgy megtervezni, hogy a feladott pogyó vagy a nagyobb ülés luxusát megengedhessék maguknak ezért ők egyéb szükségleteiket is hozzák ezekben a pakkokban.
Amikor a légitársaságok meghatározzák a "poggyász politikájukat", akkor az utasszokásokra alapoznak.
Gondolom azonnal látják ha egy gép tele van és a feladott mindössze egy fél konténer cucc, akkor az utasok zöme kabintáskázni fog.
Ha valóban csak 90 gurulós fér fel egy gépre és ez felett akarnak felvinni, akkor kénytelenek előhozni a poggyászmérő keretet. Ha pedig az képtelenül kicsi (55x40x20 cm), akkor bíznak benne hogy erőből lenyomják a torkodon.
Úgysem tudsz sokat okoskodni, mert nem nyerhetsz, ugyanis éppen az általuk leírt szabályokat kívánod meghágni.
Egyes társaságok ezt finomabban adják elő egyesek meg keményebben.
Addig örülhetünk amíg ez így megy.
Mi lenne ha nem így menne? Mi lenne, ha egyszer csak megjelenik a kapunál valaki egy egyszerű mérleggel?
A pogyó súlya 8 kg lehet. Akkor aztán jön a gyors öltözködés, és felveszed az összes kézipogyóba gyömöszölt ruhát, a békaszemüveget pipástúl, hónod alá nyomod a 2 kilós akkupackot, hogy a tatyó beessen a 8kg alá.
Ha egy 40 liter térfogatú kézipogyót bedobunk egy medencébe és a tömege nem éri el a nyolc kilót akkor vidáman úszkál két percet, mielőtt megtelik vízzel és elmerül. Az enyém szerintem egyetlen buggyal már a vizbe érkezéskor ment volna a fenékre. És szerintem így van ez a gépre szálló kézipogyóknak a nagy részével.
8 kiló cucc az nagyon kevés pláne ha kivonod belőle a táska súlyát is. Egy gatyább laptop maga két kiló.
Tehát szerintem jól van ez így.
A repjegyek ár/érték arányáról meg baromira kár beszélni.
Itt van egy olyan tényező, amit sehogy sem lehet beilleszteni az összehasonlítgatósdiba. Ez pedig az, hogy mikor vetted meg a jegyeidet.
Kissjanoo-nak igaza van, mindenki döntse el, mi az elképzelése és mi jó neki. Nekem mondjuk az az azért nehezen fér bele, hogy lehet a poggyász egy hét múlva nyaral, sokunkéval együtt, rendszeresen.
Egyszerű, mint a faék: ha nem rögtön jobbra akarsz kimenni a körforgalomból, akkor a belső sávba menj, ennyi, nem több ;) Ponta Delgadában van 4 sávos is, ezek a négy kijárathoz vannak tervezve. Nem kell túlgondolni és túlkombinálni ;)
Tuti hogy a wizznél is csak 90 db vihető fel, csak ők a fedélzeten csinálják ugyanazt amit a TAP a kapunál.
Amit tavaly vagy tavalyelőtt végignéztem a Wizz fedélzetén egy életre elvette a kedvem a szolgáltatásaik igénybevételétől. ***
A TAP-ban azt kedvelem, hogy a minap a Sao Miguelen volt némi gondom az online rendszerükkel, fogtam a telefonom és harminc másodperc múlva egy magyarul beszélő emberrel tudtam rendezni a gondjaimat, mindenféle emelt-díjas recefice nélkül.
Nem kívánok ebből a témából végtelen vitába kezdeni, szerintem ha van választási lehetőség, akkor mindenki válassza azt ami a leginkább belefér az ő elképzeléseibe. Legyen az ár, szolgáltatás vagy éppen a repülés időpontja.
Azzal hogy én a TAP-ot kedvelem és ezt javaslom, nem azt hangoztatom, hogy aki nem ezt teszi az butaságot csinál. Nem az ő prófétájuk vagyok, csak elmondom milyen pluszokat kaptam, és hol cumiztam meg velük. Mindenesetre a jövő héttől induló új ülésfoglalási rendszerük egy kicsit feléjük fogja billenteni a mérleget azok előtt akik vacillálnak a döntésnél.
*** A lisszabomi T(ragedia)2 terminálról és a Wizzes élményemről egyébként itt írtam pár sort.
rosszul fogalmaztam, boarding előtt elvették és a gép aljába ment a feladott csomagokhoz, ahogy régebben a fapadoséknál ha több volt, mint a megengedett 90 db.
Nem feladni kellett a kézipogyómat, hanem elvették a kapunál és letaszajtották a mélységbe egy csúszdán és a betonon belökték egy konténerbe.
A ferihegyi érkezés után már világos volt hogy miért. A szalagon valami röhejes mennyiségű feladott jött ki, beleértve a hetünktől elvett kézipoggyászt is. (persze hogy alig, ha rajtam kívül még egy brazil házaspár is siratja a nagypogyóját a loszt end fundnál)
Tehát portugáloknál működik a számolás. Ha egy 162 személyes A320-asra, ahol kevesebb mint az utasok 2/3-ának jut felső rakodóhely és az utasok alig adtak fel nagypogyót ott sokan akarják majd felvinni a cuccukat a fedélzetre. Biztos van valami gyönyörű táblázatuk, mert a mi fekete párducunk - egy nagyon csinos éjfekete hölgy, fekete kabátban - határozott tervekkel jelölt ki táskákat a beszállókapunál. Láttam ahogy írja az ülésszámokat egymás alá és számolja hogy mennyi van meg a fejecskéjében tárolt elváráshoz képest.
A TAP-nál a beszállókapunál rendeződött a kérdés, nem úgy mint a Wizznél, amelyen asszem két éve utaztam. Ott magán a gépen ment az "addide a pogyót" játék.
Ha nem lettem volna tolongós hülye vén f.sz, akkor nem én lettem volna a kiválasztott, mert Bagíra tutira talált volna az enyémnél nagyobbat. Mármint táskát.
A TAP-nál aki felad cuccost és meglátják nála a kézipogyót, az már a checkinnél megkapja a hátijára a barna cetlit, ha az arra érdemes.
Janoo! Vigasztaljon az,hogy,a feladott bőröndömben azori vaj lapult csak úgy a ruhák között fóliában és nylon zacsiba csomagolva és mint már akkoriban írtam, kis kitérőkkel jó pár órás késéssel érkeztünk meg, de a bőröndöm nélkül. Azt valahol elhagytuk, amin nem csodálkozom, mert a +ország + reptere nem volt a tervezett programban akkor elképzelheted, hogy lelki szemeim előtt láttam, a ruhatáram cseréjét. De két nap után meghozta a futár a bőröndöt és teljesen rendben volt a vaj. Sajtot a gépre felvihető hátizsákban hoztam a kézipoggyászban, teljesen jól bírta az utazást és nagy örömmel fogadta a család minden tagja. Remélhetőleg a sajtotok nem fog bepenészedni, mert ha még mindig nem kaptátok meg a poggyászt, sajnos az esély egyre nagyobb rá.Remélem nem így lesz!!!! Köszi a Go- rent-nál az intézkedést!!!!
Irtam a Go-Rent-a-Car-os srácoknak a problémákról, amik itt felmerültek.
Jeleztem feléjük a korai időpontban induló Ryanair gépet (bár szerintem a jövő héten már át fogják írni azt egy órával későbbre) valamint jeleztem a késői TAP gép és a kiválasztható 24:00-ás autóátadási összeférhetetlenségét, ugyanis az a gép sokszor késik.
Egy elég nagy autót béreltem idén tőlük. Ez egy diesel Renault Kadjar volt ötvenvalahányezer kilométerrel, hibátlan belsővel, alig karcos külsővel. A fiuk tényleg jól csinálják.
Amikor kilépsz a poggyászkiadóból ezt látod:
Ha a Go Rent-a-Car-tól béreltél, akkor balra láthatod majd az összes autókölcsönző irodáját, a hozzá tartozó sorokkal, és veled szemben középen ott fog állni a Te személyes irodád kék - céglogós - pólótrikóban.
A leadásnál a megbeszélt időpontban, már a behajtásodat ki fogják szúrni. Nem kell beállni a fizetőparkolóba, odagurulsz a taxidroszt elé (mögé), komótosan kirakod a pogyóidat meg a párodat, és mire feleszmélsz ott fog állni melletted az átvevő. Ha nem ez lenne, akkor beviszed az autót a fizetősbe és majd rendezik ők a dolgokat.
Ha egyben van az autó csak a kulcsot kérik és már rendezett is az ügy.
Ha nem kötöttél scdw-t akkor lehet hogy némileg tovább tart a dolog, de miért ne kötnél?
Beidézném a kapott levelet:
Hi, Janos.
Thanks a lot for all that feedback, it really means a lot to us.
In 2017 and 2018 "hungary" was our 2nd nationality just after "portuguese", despite in overall Azores Statistic is not even in the Top 10. Only this year the "French" people caught you.
Az Azori szigetek Sao Miguel szigete nagyon jó hely. Az egész helyet úgy egy az egyben mindenestül átitatja a végtelen nyugalom. Nincsenek ideges autósok, nincs semmi ami megzavarná az idilli állapotokat. Bármerre is néz az ember, még így októberben is minden élettel teli. Az itt élő emberek nem látszanak kicsattanóan boldognak, valahogy olyanok, mint akik teljesen megszokták ezt. Volt olyan érzésem is néhány fiatalt látva, hogy el tudnának képzelni valami élettel, szórakozási lehetőségekkel jobban eleresztett környezetet is. Számunkra ugyan felfoghatatlan, hogy vajon ki az az őrült aki elvágyik innen, hiszen ez maga az éden, de nekik biztosan más a meglátásuk van erről. Ha Madeirával akarom hasonlítani az Azorit, akkor azt mondom az egy város ez meg egy falu. Madeira a turizmusból él, az Azori meg megáll a saját lábán mindenféle turizmus nélkül is. Szépség terén az Azori nagyon el van eresztve. Itt minden olyan ápoltnak, megműveltnek látszik. Ha ránézel egy dombra, akkor azt sövények vagy kerítések darabolják kisebb négyzetekre. Ezek a kis "kockák" a gondozottság látszatát keltik még akkor is ha csak egyszerű legelők. Az ember láthat olyan dombot is, melyet sűrűn benőtt az itt honos óriási tuja-szerű növény. Ha nézed távolról, akkor arra gondolhatsz, hogy ott talán évtizedek óta nem járt ember. Az Azorin a zöld szín más értelmet nyer, mint más helyeken. Az Azorin kevesebb a romos ház, kevesebb az eladó ház is, mint Madeirán. Madeira sokkal vidámabb és szemrevalóbb, de ha élőhelyet kéne választanom, akkor az inkább az Azori lenne. Az Azorira ide lehet utazni relatíve olcsón. Ha fiatal vagy és kevés az elutazgatható pénzed, ráadásul bírod a gyűrődést is, akkor repülj ide bármivel, étkezz vidéki önkiszolgálókban vagy akár a Continentéből. Szállj meg egy olcsó helyen, hiszen csak aludni jársz oda. Az autóval viszont ne spórolj, mert ez kell ahhoz hogy a szigetet be tudd járni egy hét alatt. Ha nem vagy mobil, akkor az élmények zöme lehet, hogy kimarad és az olcsó repjegy kidobott pénzzé válik. Sok sikert és örömet kívánok mindenkinek, aki Portugáliába vagy szigeteire utazik! Üdvözlettel: Janoo
Táskaügy: ha tele a gép akkor szednek ki gurulósokat. A hátitatyókat cetlizik hogy ülés alá menjen. Persze ha úgy néz ki mint egy 60 literes hordó akkor ez nem fog menni. A keret egyébként röhejesen kicsi, szerintem a felszálló emberek között nincs olyan aki bele tudja gyömöszölni a cuccát.
A kapus hölgy járkált az utasok között de csak addig szedett ki gurulósokat amíg meg lett az előre meghatározott kvótája. Azután már akár csak az eszméletlenül aberrált dolgokat szedték ki.
Az azorin nem lesz sok gondotok a többsávos körforgóval. Ott elég nyugisak az emberek.
Arra figyelj, hogy ha a kihajtás két sávos, akkor a kívülről számolt második sáv is kihajthat.
Több autóst láttam a belső sávokban a "bennmaradást" is jelezni bal irányjelzővel de azt nem tudom, hogy ez helyi vagy csak megtévedt turista dolog, ezért én nem alkalmaztam.
Nekem az alapszabály az lett, hogy ha behajtasz és a kijárat második vagy a feletti akkor belső sáv.
Ha a külsőn hajtok be és a kihajtás nem egysávos, akkor kihajtok, ha pedig egysávos akkor tovább mehetek ha nekem úgy tetszik.
Egysávos kihajtón a külső sávból illik kihajtani, de annak kivitelezése rendkívül érdekes, ha éppen benn vagy a harmadikban. Ilyenkor menj inkább még egy kört és sorolj kintebb, vagy, ha bátor vagy és bírja az autód akkor vastag gáz és toronyiránt :)
A lényeg az az amit érdemes megjegyezni: ha többsávos a kihajtó és tőled balra van egy autó és kifelé irányjelez akkor ne menj tovább a körforgóban a kihajtó mellett, mert keresztezed az ő szándékait. Ugyanez visszafelé nézve, ha a belső sávból ki akarsz menni a kihajtó belső sávjába, akkor irányjelezz és figyeld a tőled jobbra levő kocsit, hogy tényleg kihajt-e vagy éppen ő is olyan zavarban van mint te voltál a fenti példában.
Pedig mintha Cipruson tök egyértelműen jelölték volna útburkolati jelekkel, vagy nem ott volt, hanem Skóciában? Pedig itt még fordítva is kellett menni, de ált a külső sávból vagy az első, de legkésőbb a 2. kijáraton távoznod kell. Belső sáv akkor tuti, ha a 3. kijáraton mész ki, de sokszor a 2. kijárathoz is ezt jelölték.