én most nem pest~debrecen viszonylatban mondtam. Hanem nyugat/kelet
Ryanairnek 2020-ra lesz 500 gépe, de már most 300-zal szinte telítve van a nyugati piac, és valahol kell azokat a gépeket járatni, és akkor szépen jönnek keletre (románia) meg a balkánra. Ami eddig kb a wizz privilégiumának számítanak, de ez nem sokáig lesz így.
Pesten nem tudom, miyen az arány, Debrecenben a többség vendégmunkás vagy hozzátartozója. Azoknak az olcsóbb jeyazt jeletheti, higy egy évben 1-2 alkalommal többször utazhatnak, ennyiért kucroghatnak 1-2 órát.:-)
csak a konkurencia is növekszik, nem is kicsit, és kénytelen lesz kelet fele terjeszkedni, mert már másfele nem tud, és a w6 eddigi privilégiumának számító helyekre/útvonalakra fognak nyitni a nagyok is. pl Ryanair/easyjet bukaresti járatai. és a többi.
Váljék egészségükre. Nem baj, ha a konkurencia nagyobb, amíg a kicsi bors erős, kihasználja a gépeit. Talán még nekünk debrecenieknek is cseppen csurran belőle valami. pl. a kadétiskola, múszaki bázis.
Persze lehetne durvább eszközöket is bevetni, mert azért megnézném, hogy halásznának le egy manőverező drónt. A másdik megodásban valami ilyesmi lenne. Az erősebb drón lefújja a gyengébbet.
Na végre sikerült élőben elfognom valami üzemzavaros műsort a rádióban. Sajnos nem értettem minden részletet, de a délután 3-kor esedékes dubai gép este 10-kor még ott erőlködött a felszállással, aztán 11-kor sikerült elhúznia.
Én nem tudok ülve aludni, hacsak nem érekezleten vagyok. Egyszer elég hátul ültem, a hátsó vészkijáratnál pedig nem volt ülés. Nosza, a takarómmal meg a kispárnámmal hátravonultam, és lefeküdtem a szőnyegpadlóra. Édesdeden aludtam, amikor felrázott a szyuvi. Gondoltam, hogy nem derékaljat akart adni, hanem elküldeni, ilyenkor egy szót sem értek angolul. Erre békén hagyott, pedig valószinüleg csak az ajtónyitással kapcsolatos teendőket akarta elmagyarázni:-)
Akkor én is azért kerültem oda legutóbb. :-) Kicsit kevesebb volt a kilátás, de menet közben is bármikor kényelmesen fel tudtam állni. A stewardess kicsit ideges lett, amikor a vészkijáratot fotóztam felszállás előtt, és még azt is meg akarta magyarázni, hogy nem használhatom a fényképezőgépet, mert az elektronikus eszköz. :-)
A 90-es években Deltával voltam Amerikában. 500 dollárért adtak egy jegyet, amivel egy hónapig oda utazhattam, ahova akartam, de mindenütt csak standby helyeken. Oda kellett menni a géphez, megvárni amíg az utolsó utas is beszállt, akkor bevittek egy üres helyre, Gyakran a vészkijárat melletti volt. Örültek nekem, mert oda szeretnek egyedülálló férfiakat ültetni.
A dolog jól ment (sajnos nem volt 1 hónap szabadságom), egészen addig, amikor az Eastern sztrájkot hirdetett és az összes többi társaság gépei megteltek. Atlantában szálltam át Washington felé, a csomagom bent volt a gépben, de nem volt hely. Vártam, vártam, a gép nem indult. Aztán úgy 5 perccel az indulási idő után odajött hozzám a beszállító hölgy, elmondta, hogy egy utas nem érkezett meg és elvittek. Kínos lett volna Atlantában maradni csomag nélkül...
Végül is gazdasági előnyt nemcsak költségcsökkentéssel lehet elérni, hanem a konkurencia költségeinek növelésével is. Hogy a saját gépek ne essenek bele a szórásba, lehetne csinálni egy Forma–1-szerű csapatjátékot, ahol az istállófőnök taktikai utasításokat ad a gépeknek az együttműködésre és a többi csapat hátráltatására.
Jó persze, tudom, hogy ez nem Forma–1 sok szempontból sem, csak egy gondolatkísérlet, de nagyon meg lennék lepve, ha nem lennének ilyen inverz költségelőnyre vonatkozó közgazdasági elméletek és számítások. Legfeljebb nem vallja be senki. :-)
>a netes jegyvásárlás, fizetés, helyfoglalás mellett szerintem már nincs sok értelme. Az akkor volt érdekes, amikor a fizetés, jegy kihelyezés és helyfoglalás heteket vett igénybe.
Nem egészen.
Valamikor csak hetekkel előre lehetett repjegyet venni (de azt elég gyorsan), mert kevés járat és hely volt. Akkor pontosan meg kellett mondani, hogy mikor repülsz. Ha nem tudtad, hogy mikor jössz vissza, open jegyet vett neked a céged, ami jóval drágább volt, mint a fix.