Húzd le a csöveket a radiátorról. Tegyél a csonkokra slagot, hogy fel tudd tölteni ecettel. Hagyd benne pár órát, majd mosd ki. Ha nagyon trutyis cucc jön ki belőle, akkor mégegyszer. Túl nagy nyomást ne eressz a radiátorra, amikor mosatod, nehogy elnyomd benne a terelőlemezt, vagy elposszanjon. Inkább lassan mosasd, mindkét oldalról.
No igen. Nekem is így sikerült. Aztán lehet csak nem akarnak sok melót az év elejére, felajánlották, hogy le is vizsgáztatják ha gondolom mivel nincs semmi gond az autóval.
A motortérben infrahőmérővel szoktam megmérni a fűtőradiátorra menő két cső hőmérsékletét, de megfogva is érezni, ha gond van. Ha mindkettő jó meleg, akkor bemegy a víz, ekkor, vagy a zsalu nem zárja el teljesen a hideg levegő útját, vagy eldugult a fűtőradiátor. Ha egyik sem, vagy csak az egyik meleg, akkor levegős, ez lehet hengerfejességtől is.
Motorvezérlőben van ez a hibakód. Leállító mágnesszelep kapott direktben áramot, de nem azt szakítja meg hanem az állítóművet nem vezérli ki csak pár másodpercig.
Ez VW TDI. (mégha ford embléma van is az elején :-P ) Ennek az immoból nincs semmi a motortérben, a leállítóhoz is simán hozzáfér, ergo köthet rá próbaként áramot.
Belépsz a CIM-be, megadod a pin-t->program control module. Utána kulcs tanítás (used). Aztán ha marad valamelyik vezérlőben 'invalid immo id from CIM module" akkor azt a vezérlőt pin kóddal kinullázni, majd ujraprogramozni.
Ha használt a CIM akkor előbb azt is ki kell nullázni a saját kódjával.
Ha a motor lehül akkor az autó egy pillanatra beindul majd leáll. Hibatárolóban "motor vezérlőegység lezárva" állandó hibaként van jelen. Ha a motortérbe teszek egy ventillátoros hősugérzót kb fél óra múlva indítható az autó és amíg le nem hül a motortér mindíg indul. Van valami ötletetek?
Ismerni kéne a rendszer működését, pl, hogy fűtéscsapos vagy irányváltó reteszes, van e benne keringető motor mint pl a mercedesek esetében vagy direktben a vízpumpa keringeti a fűtéshez a vizet.
Ha pl sima "paraszt" fűtése van és csak irányváltó reteszes, akkor előfordulhat, hogy a retesz a beállítás ellenére nem vált át rendesen, így olyan mintha csak félgázon fűtenél.
Ha pl fűtéscsapos akkor lehet fűtéscsap hiba is, ezesetben azt kell ellenőrizni elsőként.
Ha van benne keringetőmotor (ezesetben amúgy fűtéscsap is van kb 99%) annak működését is ellenőrizni kell.
Én a levegős rendszert kizárnám, de csináld meg, hogy levett hűtősapkával bemelegíted a motort, esetleg gyorsabb ha csavarsz pár kört, kinyomni nem fogja a vizet.
De szerintem a levegősödésre nem kell gondolni, nem az lesz a hiba.