Olyant már láttam, hogy quadon vonóhorog és rendszám. Azt nem tudom, hogy a forgalmiba be volt e jegyezve. A nagy munkaquadok biztosan alkalmasak vontatásra gyárilag. Amúgy olyan is létezik, hogy 2kerekű motorkerékpár vontathat utánfutót. Itt az a kérdés, hogy hivatalosan mit engedélyeznek? Műszakilag egyszerűen megoldható a vontatás.
De sajnos még ilyen járművem. Néhány napja felvetődött benne a dolog, mert ezelőtt csak hallottam róla, hogy létezik ilyen. Ezért tettem fel a kérdést itt. :)
Konkrétan arra voltam kíváncsi, hogy valósított-e már meg valaki ilyet? Esetleg látott-e valaki ilyet, konkrét példát, hogy mennyi volt engedélyezve a járműre, illetve a pótkocsira? :)
Az teljesen mindegy, hogy milyen jármű, ha közúton akarod használni akkor forgalmi kell hozzá. Ha pedig van forgalmi és vontatni akarsz vele valamit akkor a pótkocsihoz is kell külön forgalmi illetve a vontató jármű forgalmijába be kell, hogy legyen jegyezve a vontatási lehetőség ténye illetve a megengedett vontatási súly. Ha a quad segédmotornak van minősítve akkor pedig nem lehet vele semmit vontatni.
Sokáig keresgettem egy topcikot, ahol választ kaphatok a kérdésemre. Remélem megfelelő helyen teszem fel kérdésemet. A TotalBike részt végignéztem, és ott sajnos nem találtam ilyen topickot. Konkrétan Quad-ról lenne szó, ugyanis nézegettem néhány kereskedés honlapját, és sok helyen írták, hogy B és A1 kategóriás jogosítvánnyal vezetni lehet még a nagyobb gépeket is. Természetesen rendszámozva.
Ezzel kapcsolatban azt szeretném megkérdezni, hogy létezik-e arra szabály, hogy ilyen járművön vonóhorog legyen?
Szgk-nál a forgalmiban meghatározzák a legnagyobb vontatható össztömegű könnyű pótkocsit, és nehézpótkocsit is. Quadoknál látott-e már hasonló dolgot valaki, természetesen, ha a jármű szabályosan rendelkezett vonóhoroggal.
Három feltételnek kell teljesülnie: -a rakfelületen a szállított személyek számára megfelelően rögzített és biztonságos ülőhely van
-a rakomány a szállított személyeket nem veszélyezteti
-a tgk össztömege - a rakfelületen szállított személyek tömegét személyenként 68 kg-mal számítva- a tgk megengedett legnagyobb össztömegét nem haladja meg
Sziasztok Urak. Mit tudtok a teherautó platón való személyszállításról? Azt hallottam hogy rögzített padon 68kg val számolva az autó terhelhetőségéig lehet személyt szállítani. Ki mit hallott erről?
Egyébként megy a zöld hosszát nyilván az emberek x%-ának statisztikailag kifurmányoskodott sebességéhez igazítják (vagy nem), a többiekkel meg legyen elnéző az, akit feltartanak, nyilván ritkán fordul elő.
Igen, mert meg szereném érteni, miért írtál nyugdíjast. Ha a normál középkorú, vagy fiatal ember sem ér át rajta akkor azt kell írni, nem azt, hogy a nyugdíjas nem ér át rajta.
Nem is mondtam ennek az ellenkezőjét. De azért az, hogy halad a sor, jön a villamos, látszik, hogy nem most lett piros, és azon rohangálnak keresztül, az gáz.
Azért azt Te is tudod, hogy egy lassú reflexű ember autóban jóval nagyobb bajt tud csinálni, mint gyalog, szóval ne hasonlítsd össze.
Egyébként megy a zöld hosszát nyilván az emberek x%-ának statisztikailag kifurmányoskodott sebességéhez igazítják (vagy nem), a többiekkel meg legyen elnéző az, akit feltartanak, nyilván ritkán fordul elő.
És megint eljutottunk oda, mint a 70+ éves autóvezetőnél.
Őrá szemrebbenés nélkül rámondjátok, hogy AZONNAL adja le a jogsiját, mert rosszak a reflexei, lassú a mozgása, nem lehet a teljes KRESZ-t a 60-70 éves vezetők igényeihez írni és azt betartatni az izgága, égőseggű huszonévesekkel is.
Erre itt a zebra, amin egy ÁTLAGOS 10-60 év közötti ember át tud érni a zöld alatt. Ennél fiatalabb/idősebb pedig nem. Akkor mi a megoldás? Legyen hosszabb a zöld nekik (tehát igazítsák hozzájuk az összes többi közlekedő szabályát) vagy pedig tűnjenek az utcáról?