Keresés

Részletes keresés

DZA242 Creative Commons License 2016.03.06 -1 2 62053

Azért arra kíváncsi lennék, hogy valójában mi is történt. Mert attól, hogy anyuci elsírta magát az újságíróknak, még nem biztos, hogy minden pontosan úgy történt, ahogy mondta. Ahogy elnézem a menetrendet, nem sok csak felszállás céljából megálló járat van a vonalon, ami mind távolsági járat. Lehet, hogy a soför szólt is, hogy először csak Füzesabonyban áll meg, csak a gyerek nem figyelt, vagy nem is érdekelte. Vagy a gyerek a falu végét jelző táblánál felébredt, és odament a soförhöz, hogy nem állt meg a faluban. Nem hiszem, hogy szándékosan gyerekekkel szórakoznának (persze van néhány elvetemült soför is, nem zárom ki). Nem derül ki, hogy hány éves az a gyerek (14 is lehet, de 8 is...). Tapasztalat, hogy a 10 fölötti korosztály szeret füllenteni, és már kezdi keresgélni a kiskapukat utazásai során... Azon sem lepődnék meg, ha kiderülne, hogy Füzesabonyba ment a haverjaival, de valamit ki kellett találni anyucinak, meg hát pénz is kellett ugyebár.

Előzmény: Törölt nick (62052)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.05 0 0 62052

http://lajk.startlap.hu/2016/03/01/kilometerekkel-tovabb-vitte-a-gyereket-a-busz-mert-nem-volt-felszallo/

 

"Kilométerekkel tovább vitte a gyereket a busz, mert nem volt felszállómárcius 1.2016-03-01zarek544 megosztás 

Ráadásul emiatt még a különbözetet is ki kellett fizetnie a Maklár helyett Füzesabonyba utazott iskolásnak.

 

Az esetről az Eger Hírek számolt be március elsején egy olvasói Facebook-poszt alapján.

Eszerint az iskolás gyermek az Eger-Füzesabony vonalon közlekedő buszon utazott péntek délután. Makláron akart leszállni, ami Füzesabony előtt van, de mivel Makláron nem volt felszálló, a sofőr nem állt meg, mondván, ilyenkor nem kötelessége ezt tenni.

A két település között a Google Maps szerint 8 kilométer van, ami azért nem egy sétatávolság. A cikk szerint a sofőr a plusz kilométereket kifizettette a gyermekkel.

A gyermek anyja megkereste a Volánt, hogy ez mégis hogyan történhetett. A cég az Eger Hírek cikke szerint azt válaszolta neki, hogy a sofőr teljesen szabályosan járt el.

A portál is megkereste a Volánt, de egyelőre még nem érkezett hivatalos válasz.

Ellenpélda:

A közelmúltban olyan Volán-sofőr is volt azonban, aki óriási ingyenreklámot jelentett a cégnek a szó pozitív értelmében.

Amint arról február elején írtunk, egy 11 éves lány Budajenőről utazott volna Pátyra, de rossz buszra szállt. A sofőr a következő megállónál megállt a menetrend szerinti, utasokkal teli busszal, és megvárta a lány szüleit, hogy haza tudják vinni az eltévedt kis utast."

 

A lényeg a gépkocsivezető szabályosan járt el!!!!!

Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.03.02 0 0 62051

Úgy néz ki változott a link: http://www.ktenet.hu/download.php?edid=858

 

Ha megint megvariálnák:

http://www.ktenet.hu/esemenynaptar.php?view=detail&id=229

Az oldal közepe felé vannak a diasorok, György Tibor előadását kell keresni.

Előzmény: Dante001 (62048)
trizs77 Creative Commons License 2016.03.02 0 0 62050

Tegnap működött.

Ma nekem se.

 

 

Előzmény: Dante001 (62048)
Dante001 Creative Commons License 2016.03.02 0 0 62049

10 év múlva csak a kocsik felén legyen klíma? Igazán gratulálok a kitalálóinak...

Előzmény: Snake-Mojzi (62044)
Dante001 Creative Commons License 2016.03.02 0 0 62048

Ez a link másnak működik most? Nekem csak egy download.php-t akar letöltetni.

Előzmény: Snake-Mojzi (62043)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.03.02 0 0 62047

Magánszámításaim szerint a DAKK(+Partiscum) az ICOM-os Intourok teljes beállítását követően meg fog felelni ezeknek az életkori követelményeknek. Mindazonáltal folyamatos járműbeszerzésre szorul, hogy tartani tudja az előírtakat.

Előzmény: Snake-Mojzi (62044)
dundalk Creative Commons License 2016.02.29 0 0 62046

Az nyer majd, akit akarnak, hogy nyerjen. Ennyi.

Előzmény: kbn (62045)
kbn Creative Commons License 2016.02.29 0 0 62045

Zseniális!

 

Ha magánszolgáltató nyer, a gatyáját is rá fogja költeni az előírt fejlesztésekre, de mi történik abban a valószínű esetben, ha az állami szolgáltatók folytatják, és nem tartják a vállalt fejlesztési ütemet? Az állam megkötbérezi a saját cégeit, a átrakja a pénzt a jobb zsebéből bal zsebébe?

 

Sajnos ebben én nem azt látom a számokban, hogy a nagy járműbeszerzéseket komolyan gondolja a kiíró, sokkal inkább a külföldi cégeket akarja elriasztani vele.

 

Én még arra lettem volna nagyon kíváncsi, hogy minőségi- vagy árverseny lesz-e (tehát az nyer, aki a minimális feltételekért a legkevesebb költségtérítést kéri, vagy az, aki minőségben jobbat ajánl, és mai rendszerhez hasonlóan utólag térítik a meg a veszteséget - itt nagy kérdés, hogy ha a nyertes sokkal nagyobb ütemű életkorcsökkentést vállalva nyer, akkor az emiatt megnövekedett költségeket ugyanúgy megtéríti majd az állam, mintha csak a minimumot vállalta volna?), esetleg valamilyen "hibrid" szempontrendszer? Vagy a veszteségtérítést teljesen kukázzák, és egy megerősített megrendelő szervezettel átállnak bruttó elszámolásra? Erre sajnos nem találtam válszt a prezentációban.

Előzmény: Snake-Mojzi (62044)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.02.29 0 0 62044

Talán a legtöbb topiktársat ez érdekli:

 

A járműparkot érintő kétévente szigorodó főbb kritériumok várhatóan az alábbiak lesznek:

 

7 "nagyhálózati" tender (régiós szint):

2017: átlagéletkor 14 év, EURO I emisszió, max. 25 év egyedi életkor, 30 % klíma,
2019: átlagéletkor 13 év, EURO II emisszió, max. 25 év egyedi életkor, 35 % klíma,
2021: átlagéletkor 12 év, EURO III emisszió, max. 20 év egyedi életkor, 40 % klíma,
2023: átlagéletkor 11 év, EURO III emisszió, max. 20 év egyedi életkor, 45 % klíma,
2025: átlagéletkor 10 év, EURO III emisszió, max. 20 év egyedi életkor, 50 % klíma.

 

7 "kishálózati" tender (1-1 régió teljesítményének 4-4,2 %-ára kiírva):

2017: átlagéletkor 8 év, EURO IV emisszió, max. 11 év egyedi életkor, 30 % klíma
2019: átlagéletkor 7 év, EURO V emisszió, max. 10 év egyedi életkor, 35 % klíma
2021: átlagéletkor 6 év, EURO V emisszió, max. 9 év egyedi életkor, 40 % klíma
2023: átlagéletkor 5 év, EURO VI emisszió, max. 8 év egyedi életkor, 45 % klíma
2025: átlagéletkor 4 év, EURO VI emisszió, max. 8 év egyedi életkor, 50 % klíma

Előzmény: Snake-Mojzi (62043)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.02.29 0 0 62043

Új kihívások - Mire kell és lehet 2016-ban felkészülni a volt VOLÁN társaságoknak

 

Érdemes nem diavetítés, hanem szerkesztés módban nézni, így látszanak a hozzáfűzött jegyzetek is.

Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.02.29 0 1 62042

-Gondolom VI.1-től más menetrend szerint fog járni

-Budapestről indul, a Touring Bohemia járata "Business Class" Setrával. De valóban egy időben megy vele a Korona Travel járata, csak az lassabb és azt hiszem nem is használható Budapest-Prága viszonylatban.

Előzmény: laka04 (62041)
laka04 Creative Commons License 2016.02.29 0 0 62041

A nemzetközi témával kapcsolatban felmerült bennem is pár kérdés:

 

A 650 Budapest - Ljubljana - Trieszt menetrendje hogyhogy csak május 31-ig van meghirdetve? 

 

A 6:30-kor Budapestről Prágába induló busz Budapestről indul, vagy az athéni Korona traveles járat folytatása?

Előzmény: Snake-Mojzi (62026)
kbn Creative Commons License 2016.02.27 0 0 62040

Jópár álláshirdetésük fent van, kerület pontosságú címmel, tehát már valószínűleg a konkrét székhely is megvan:

 

http://allasod.hu/munkak/flixbus/bp-xii

Előzmény: trizs77 (62035)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.02.27 0 0 62039

Úgy nézem mindkét oldalon a határállomásnál fordulnak a buszok, kb. 200 méter lehet köztük.

Somoskőújfalu oh

 

Sátorosbánya oh

Előzmény: -Smiley- (62037)
-Smiley- Creative Commons License 2016.02.27 -1 0 62038

Múltkor kellett utaznom, én néztem egy Balassagyarmati vagy Ráróspusztai sétálós menetrendet is, dehát vicc hogy magyarlakta részekre ennyire borzalom legyen a közlekedés, mintha cél lenne hogy ellehetetlenítsék őket az anyaországtól

Előzmény: -Smiley- (62037)
-Smiley- Creative Commons License 2016.02.27 0 0 62037

Köszi.   140 km akkor is 4 óra :(((  átlag 35 km/h 

 

 

A határon ha átmész onnan kb 1 km még a Sátorosbányai elágazás.  

Vagy a szlovák buszok elmennek a határállomásig is?  

 

Nem értem miért nem megy legalább a vonat vagy a volán napi 2 járatával fülekig. Ott lehetne átszállni számos szlovák vasúti irányba és buszokra is.

Előzmény: Snake-Mojzi (62034)
Racilaci Creative Commons License 2016.02.26 0 0 62036

Nagyon jó volna.

Előzmény: trizs77 (62035)
trizs77 Creative Commons License 2016.02.26 0 0 62035

Valóban jön ?

 

Magyarországra jön a Flixbus!

A legnagyobb németországi nemzetközi és távolsági autóbuszos szolgáltató, a MeinFernbus-FlixBus bejelentette, hogy erőteljesen keletre terjeszkedik, és megalapította a FlixBus CEE nevű leányvállalatát, melynek egyik székhelye Budapest lesz. A cég nevében a CEE a Central-Eastern[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.02.24 0 0 62034

Most nézem, visszafelé elnéztem a reggeli járatot, Somoskőről a 7:10-es 11-es járattal lehet lejönni 7:28-ra Salgótarjánba.

Előzmény: Snake-Mojzi (62032)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.24 0 0 62033

Ez másfelé is így van pl. Békéscsaba-Arad. De Kelet-Európa többi részén hasonló lásd Katowice-Ostrava, Wrocław-Drezda. Sok-sok példát lehetne említeni.

Valamiért ez a cikk jutott eszembe:

http://ujszo.com/online/panorama/2014/01/21/a-szarvasok-tisztelik-a-vasfuggonyt

:-)

 

Pedig vannak jó példák is:

http://www.portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L000158_151213_168938.pdf

Előzmény: -Smiley- (62031)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.02.24 0 0 62032

Azért nincs az 6 óra:

Előzmény: -Smiley- (62031)
-Smiley- Creative Commons License 2016.02.24 0 0 62031

Szuper. Én csak 6 éve szeretnék Pestről ide a szomszédba, a határtól 15 km-re lévő Losoncra eljutni akár busszal, akár vonattal, de 6 óránál nincs rövidebb út (140 km)

Éljenek a határon átívelő magyar - szlovák kapcsolatok

Előzmény: Snake-Mojzi (62026)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.02.24 0 0 62030

Továbbá egyes nyaralójáratok és "alkalmi" nemzetközi járatok (Advent Bécs, Karnevál Velence, EB2016 Franciaország, stb.)

Előzmény: M62,306 (62029)
M62,306 Creative Commons License 2016.02.24 0 0 62029

Bécs, Csíkszereda, Grác, Szabadka.

Előzmény: JLW-470 (62028)
JLW-470 Creative Commons License 2016.02.24 0 0 62028

A VB-nak van még olyan nemzetközi járata,amit saját maga végez és nem alvállalkozóval végeztet?

Előzmény: Snake-Mojzi (62026)
setra415HD Creative Commons License 2016.02.24 0 0 62027

"A nagy(obb) távolságú nemzetközi menetrendszerinti buszközlekedésnek - Európában - valamikor 1990-2000 között volt a csúcspontja.

 

Azóta lecseng.

Megszűnni nem fog, de nagyon lecsökkent."

 

 

Viszont a kb. 500-1000 km hosszúságú járatok most érik fénykorukat. :) 

Előzmény: trizs77 (62024)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.02.24 0 1 62026

Ha már így pörög a nemzetközi téma, néhány változás az Eurolines magyarországi járatainak háza tájáról:

 

Március 1-től:

-Rotterdamba megszűnik a heti egyszer, bécsi átszállással közlekedő járatpár. A többi járat Pozsony érintésével, a linzi megálló kihagyásával közlekedik. A Volánbusz levonul a vonalról, az összes járatot a külföldi partnerek végzik.
-Londonba a korábbi heti egy közvetlen és két átszállásos eljutást felváltja a naponta közlekedő közvetlen járat. Egyúttal Antwerpen a heti két átszállásos lehetőség helyett hetente négyszer, közvetlenül válik elérhetővé. A buszok ettől kezdve Eperjesről indulnak, kassai és miskolci megállással érik el Budapestet, ezzel napi kapcsolatot adva Kelet-Szlovákia és Magyarország között. Ezek a járatok is Pozsony érintésével, a linzi megálló kihagyásával közlekednek. Újdonság még a frankfurti és kölni megállás. Ettől kezdve az összes járatot a Volánbusz külföldi partnerei végzik.
-Párizsba a heti két közvetlen és egy átszállásáos járatot felváltja a három (nyáron négy) közvetlen járatot tartalmazó menetrend. Ezek a járatok is Pozsonyt érintve közlekednek, itt azomban megmarad a linzi megállóhely is.

 

Április 15-től:
-Heidelbergbe heti egy járatpárral kevesebb indul, helyette heti két új járatpár indul, de csak Stuttgartig. Az összes járatot a Volánbusz üzemelteti.

 

Május 13-tól:

-Sarti Express néven új, heti rendszerességű nyaralójárat indul Görögországba, a Szithonía-félszigetre. A járatra csak menettérti jegy foglalható. Az utolsó járat Budapestről Október 1-jén indul.

 

Június 17-től:

-Szokás szerint heti egy ülülőjárat indul az Adriára, Cattolicába, Dalmáciába, Montenegróba és a Napospartra. Utolsó budapesti indulások Szeptember 10-én (Bulgáriába Szeptember 17-én)

 

Június 21-től:

-Elindul a szokásos heti negyedik, csak nyáron közlekedő járatpár Firenzébe. Utolsó budapesti indulás szeptember 6-án.

rezgaras Creative Commons License 2016.02.24 0 0 62025

Tedd hozzá, hogy a fapados repülők csak "hétköznap" olcsók. A hétvégi járatok már érezhetően drágábbak akkor is, ha jóelőre veszed meg a jegyet. Hiszen a társaságok nagyon pontosan elemezik ki a helyi igényeket. (sok-sok éve pl. augusztus 20-a környékén még nem volt érezhetően drágább a budapesti járatok ára, de hamar rájöttek, hogy az nálunk kedvelt időpont). Karácsony, Húsvét, iskolai szünetek végpontjai környékén borzalmasan megugranak az árak. És a repülőoknél nem jellemző a másod-, harmadrész. (az ótlet nem új: az 1930-as években a New-York - Chicago expresszvonatok is másod- és harmadrésszel jártak az ünnepek környékén, pedig volt napi 12 pár!)

Előzmény: trizs77 (62024)
trizs77 Creative Commons License 2016.02.24 0 1 62024

Mindíg voltak, valószínűleg sokáig lesznek még 1500-2500 km-s menetrendszerinti autóbusz vonalak.

Kiszolgálnak egy olyan igényt amit más közlekedési alágazat nem tud :

 - repülő olcsó, gyors de nem vihetsz nagy súlyt és vannak akik félnek a repüléstől,

 - vonat jó, de nagy távolságra qva drága,

 

A nagy(obb) távolságú nemzetközi menetrendszerinti buszközlekedésnek - Európában - valamikor 1990-2000 között volt a csúcspontja.

 

Azóta lecseng.

Megszűnni nem fog, de nagyon lecsökkent.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Emlékezzünk meg (ebben a topikban is olvasható) 2001. január első napjairól amikor a karácsonyi ünnepek utáni visszaszállításkor a Budapest-London meetrendszerű autóbusz járat 18-ad = tizennyolcad résszel indult az Engelsz/Erzsébet térről.

.....................:-))

 

Ritka volt akkor is az ilyen, de volt.

 

 

Előzmény: 18-09 (62021)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!