Azért arra kíváncsi lennék, hogy valójában mi is történt. Mert attól, hogy anyuci elsírta magát az újságíróknak, még nem biztos, hogy minden pontosan úgy történt, ahogy mondta. Ahogy elnézem a menetrendet, nem sok csak felszállás céljából megálló járat van a vonalon, ami mind távolsági járat. Lehet, hogy a soför szólt is, hogy először csak Füzesabonyban áll meg, csak a gyerek nem figyelt, vagy nem is érdekelte. Vagy a gyerek a falu végét jelző táblánál felébredt, és odament a soförhöz, hogy nem állt meg a faluban. Nem hiszem, hogy szándékosan gyerekekkel szórakoznának (persze van néhány elvetemült soför is, nem zárom ki). Nem derül ki, hogy hány éves az a gyerek (14 is lehet, de 8 is...). Tapasztalat, hogy a 10 fölötti korosztály szeret füllenteni, és már kezdi keresgélni a kiskapukat utazásai során... Azon sem lepődnék meg, ha kiderülne, hogy Füzesabonyba ment a haverjaival, de valamit ki kellett találni anyucinak, meg hát pénz is kellett ugyebár.
Ráadásul emiatt még a különbözetet is ki kellett fizetnie a Maklár helyett Füzesabonyba utazott iskolásnak.
Az esetről az Eger Hírek számolt be március elsején egy olvasói Facebook-poszt alapján.
Eszerint az iskolás gyermek az Eger-Füzesabony vonalon közlekedő buszon utazott péntek délután. Makláron akart leszállni, ami Füzesabony előtt van, de mivel Makláron nem volt felszálló, a sofőr nem állt meg, mondván, ilyenkor nem kötelessége ezt tenni.
A két település között a Google Maps szerint 8 kilométer van, ami azért nem egy sétatávolság. A cikk szerint a sofőr a plusz kilométereket kifizettette a gyermekkel.
A gyermek anyja megkereste a Volánt, hogy ez mégis hogyan történhetett. A cég az Eger Hírek cikke szerint azt válaszolta neki, hogy a sofőr teljesen szabályosan járt el.
A portál is megkereste a Volánt, de egyelőre még nem érkezett hivatalos válasz.
Ellenpélda:
A közelmúltban olyan Volán-sofőr is volt azonban, aki óriási ingyenreklámot jelentett a cégnek a szó pozitív értelmében.
Amint arról február elején írtunk, egy 11 éves lány Budajenőről utazott volna Pátyra, de rossz buszra szállt. A sofőr a következő megállónál megállt a menetrend szerinti, utasokkal teli busszal, és megvárta a lány szüleit, hogy haza tudják vinni az eltévedt kis utast."
A lényeg a gépkocsivezető szabályosan járt el!!!!!
Magánszámításaim szerint a DAKK(+Partiscum) az ICOM-os Intourok teljes beállítását követően meg fog felelni ezeknek az életkori követelményeknek. Mindazonáltal folyamatos járműbeszerzésre szorul, hogy tartani tudja az előírtakat.
Ha magánszolgáltató nyer, a gatyáját is rá fogja költeni az előírt fejlesztésekre, de mi történik abban a valószínű esetben, ha az állami szolgáltatók folytatják, és nem tartják a vállalt fejlesztési ütemet? Az állam megkötbérezi a saját cégeit, a átrakja a pénzt a jobb zsebéből bal zsebébe?
Sajnos ebben én nem azt látom a számokban, hogy a nagy járműbeszerzéseket komolyan gondolja a kiíró, sokkal inkább a külföldi cégeket akarja elriasztani vele.
Én még arra lettem volna nagyon kíváncsi, hogy minőségi- vagy árverseny lesz-e (tehát az nyer, aki a minimális feltételekért a legkevesebb költségtérítést kéri, vagy az, aki minőségben jobbat ajánl, és mai rendszerhez hasonlóan utólag térítik a meg a veszteséget - itt nagy kérdés, hogy ha a nyertes sokkal nagyobb ütemű életkorcsökkentést vállalva nyer, akkor az emiatt megnövekedett költségeket ugyanúgy megtéríti majd az állam, mintha csak a minimumot vállalta volna?), esetleg valamilyen "hibrid" szempontrendszer? Vagy a veszteségtérítést teljesen kukázzák, és egy megerősített megrendelő szervezettel átállnak bruttó elszámolásra? Erre sajnos nem találtam válszt a prezentációban.
A járműparkot érintő kétévente szigorodó főbb kritériumok várhatóan az alábbiak lesznek:
7 "nagyhálózati" tender (régiós szint):
2017: átlagéletkor 14 év, EURO I emisszió, max. 25 év egyedi életkor, 30 % klíma, 2019: átlagéletkor 13 év, EURO II emisszió, max. 25 év egyedi életkor, 35 % klíma, 2021: átlagéletkor 12 év, EURO III emisszió, max. 20 év egyedi életkor, 40 % klíma, 2023: átlagéletkor 11 év, EURO III emisszió, max. 20 év egyedi életkor, 45 % klíma, 2025: átlagéletkor 10 év, EURO III emisszió, max. 20 év egyedi életkor, 50 % klíma.
7 "kishálózati" tender (1-1 régió teljesítményének 4-4,2 %-ára kiírva):
2017: átlagéletkor 8 év, EURO IV emisszió, max. 11 év egyedi életkor, 30 % klíma 2019: átlagéletkor 7 év, EURO V emisszió, max. 10 év egyedi életkor, 35 % klíma 2021: átlagéletkor 6 év, EURO V emisszió, max. 9 év egyedi életkor, 40 % klíma 2023: átlagéletkor 5 év, EURO VI emisszió, max. 8 év egyedi életkor, 45 % klíma 2025: átlagéletkor 4 év, EURO VI emisszió, max. 8 év egyedi életkor, 50 % klíma
-Gondolom VI.1-től más menetrend szerint fog járni
-Budapestről indul, a Touring Bohemia járata "Business Class" Setrával. De valóban egy időben megy vele a Korona Travel járata, csak az lassabb és azt hiszem nem is használható Budapest-Prága viszonylatban.
Múltkor kellett utaznom, én néztem egy Balassagyarmati vagy Ráróspusztai sétálós menetrendet is, dehát vicc hogy magyarlakta részekre ennyire borzalom legyen a közlekedés, mintha cél lenne hogy ellehetetlenítsék őket az anyaországtól
A legnagyobb németországi nemzetközi és távolsági autóbuszos szolgáltató, a MeinFernbus-FlixBus bejelentette, hogy erőteljesen keletre terjeszkedik, és megalapította a FlixBus CEE nevű leányvállalatát, melynek egyik székhelye Budapest lesz. A cég nevében a CEE a Central-Eastern[...] Bővebben!Tovább »
Ez másfelé is így van pl. Békéscsaba-Arad. De Kelet-Európa többi részén hasonló lásd Katowice-Ostrava, Wrocław-Drezda. Sok-sok példát lehetne említeni.
Szuper. Én csak 6 éve szeretnék Pestről ide a szomszédba, a határtól 15 km-re lévő Losoncra eljutni akár busszal, akár vonattal, de 6 óránál nincs rövidebb út (140 km)
Éljenek a határon átívelő magyar - szlovák kapcsolatok
Ha már így pörög a nemzetközi téma, néhány változás az Eurolines magyarországi járatainak háza tájáról:
Március 1-től:
-Rotterdamba megszűnik a heti egyszer, bécsi átszállással közlekedő járatpár. A többi járat Pozsony érintésével, a linzi megálló kihagyásával közlekedik. A Volánbusz levonul a vonalról, az összes járatot a külföldi partnerek végzik. -Londonba a korábbi heti egy közvetlen és két átszállásos eljutást felváltja a naponta közlekedő közvetlen járat. Egyúttal Antwerpen a heti két átszállásos lehetőség helyett hetente négyszer, közvetlenül válik elérhetővé. A buszok ettől kezdve Eperjesről indulnak, kassai és miskolci megállással érik el Budapestet, ezzel napi kapcsolatot adva Kelet-Szlovákia és Magyarország között. Ezek a járatok is Pozsony érintésével, a linzi megálló kihagyásával közlekednek. Újdonság még a frankfurti és kölni megállás. Ettől kezdve az összes járatot a Volánbusz külföldi partnerei végzik. -Párizsba a heti két közvetlen és egy átszállásáos járatot felváltja a három (nyáron négy) közvetlen járatot tartalmazó menetrend. Ezek a járatok is Pozsonyt érintve közlekednek, itt azomban megmarad a linzi megállóhely is.
Április 15-től: -Heidelbergbe heti egy járatpárral kevesebb indul, helyette heti két új járatpár indul, de csak Stuttgartig. Az összes járatot a Volánbusz üzemelteti.
Május 13-tól:
-Sarti Express néven új, heti rendszerességű nyaralójárat indul Görögországba, a Szithonía-félszigetre. A járatra csak menettérti jegy foglalható. Az utolsó járat Budapestről Október 1-jén indul.
Június 17-től:
-Szokás szerint heti egy ülülőjárat indul az Adriára, Cattolicába, Dalmáciába, Montenegróba és a Napospartra. Utolsó budapesti indulások Szeptember 10-én (Bulgáriába Szeptember 17-én)
Június 21-től:
-Elindul a szokásos heti negyedik, csak nyáron közlekedő járatpár Firenzébe. Utolsó budapesti indulás szeptember 6-án.
Tedd hozzá, hogy a fapados repülők csak "hétköznap" olcsók. A hétvégi járatok már érezhetően drágábbak akkor is, ha jóelőre veszed meg a jegyet. Hiszen a társaságok nagyon pontosan elemezik ki a helyi igényeket. (sok-sok éve pl. augusztus 20-a környékén még nem volt érezhetően drágább a budapesti járatok ára, de hamar rájöttek, hogy az nálunk kedvelt időpont). Karácsony, Húsvét, iskolai szünetek végpontjai környékén borzalmasan megugranak az árak. És a repülőoknél nem jellemző a másod-, harmadrész. (az ótlet nem új: az 1930-as években a New-York - Chicago expresszvonatok is másod- és harmadrésszel jártak az ünnepek környékén, pedig volt napi 12 pár!)
Emlékezzünk meg (ebben a topikban is olvasható) 2001. január első napjairól amikor a karácsonyi ünnepek utáni visszaszállításkor a Budapest-London meetrendszerű autóbusz járat 18-ad = tizennyolcad résszel indult az Engelsz/Erzsébet térről.