Sziasztok! Van egy 2004-es Volvo V50 2.0hdi-m ami kb egy éve azt csinálja, hogy hidegen büdös a kipufogó és fehéren füstöl plusz rángat is, melegen hibátlan az autó. Mindenki injektort akart nekem cserélni, elvittem bemérettem őket mindet jónak találták, majd elvittem egy másikdízel doktorhoz hátha magasnyomású szivattyú de ott is azt mondták hibátlan a rendszer(210e van az autóban) nézessem meg az egr-t( egy éve újra cserélték ) vagy a turbót(ezt nem tudom mire vélni). Olyat is csinált hogy már a meleg motor indult 3 v 2 hengerrel ugy csörömpölt azt hittem először elszakadt a vezszij. Most kétszer akkora akku van benne és vadiúj önindító de még mindig kihallom belőle hogy melegen furcsán indul. Én olyasmikre gondolok hogy valami jeladó, szenzor valami aminek köze van hogy keverje az arányokat.
Ha az egr-t ledugózom segíthet? Köszi előre is! Itt egy videó is róla:
A kérdés szempontjából nem a kapacitás (Ah) az elsődleges, hanem az indítóáram. Ha az 55-ös tud annyi indítóáramot mint egy 72-es, akkor az is jó, csak kevesebbet lehet vele töltés nélkül indítani. De nem tud annyit....... Könnyen lehet, hogy az a csökkent kapacitású 72Ah-ás akku még mindig magasabb indítóáram leadásra képes, mint egy új 55-ös.
Nulla, ismétlem nulla a villamossági ismeretem.fényezőként dolgozom. Skoda Oktavia 1.9. dieselbe 55aH-s akku elég-e? Most 72-es van benn ami gyengélkedik.Abból indulok ki hogy már csak a rárakott matrica szerint 72-es az akku.A valóságban az már jó ha fele..
Ugyanis jóapám 44aH-ás akkuval használta szintén 1.9-es Citroenjét ,minden gond nélkül.Igaz a motor már az első fordulatnál elidult olyan doxa volt. Megtisztelő lenne ha válaszolnátok.
Castrol SAF XJ75W-140 van benne, 60-80e-ként cseréltettem. A mostanit megelőzően is ez a viszkozitás volt benne, de nem Castrol, hanem más, amire nem emlékszem.
"..ugyanakkor tulajok kozt sok az okos is. de ez kezelheto problem. "
Azzal legyél okos, akinek a szeme láttára öntöd bele a saját maga hozta olajat, és másnap mégis visszajön reklamálni, hogy elloptuk az olaját, mert otthon megnézte, és fekete ami a motorban van..... (diesel) :-(
hat nem tom. nekem LPG-s Bosch gyertya van bent (z12xe), mert a bosch ezt ajanlja. tudom, hogy az osszes LPG-s muhely azt mondja:
- gyari
- esetleg kisebb hezaggal (azaz 1 elektrodasra ezt mondja. több elektrodasnal nem mond semmit, mert nem tudja allitani)
- 1-l hideggel gyertyat
bosch is ugyanezt mondja azzal a kulonbseggel, hogy ok legyartjak a több polusut is kisebb hezaggal (es 1-l hidegebbel).
(meg 1/4 annyi(15ekm) csereintervallumot adnak meg. ha ittriumos LPG-s gyartyajukat veszed akkor feleannyit(30ekm-t), de ez inkabb tesztelesi es garancialis okokbol)
Ha sima difi akkor a Castrol SMX-S 75W-85 kell de ha Sper difi van benne akkor a gyári szerint,Castrol SAF-XJ-75W-140-es kell bele !!! Ha hig olaj van benne etöl is szokott búgni a difi,és nehezen kiszűrhető!!
megörültünk sokan, amikor a régi skálában 2Ft/db lehetett kapni timkor gyertyát...ó, nagyon jó az, a tököm vesz drága(belelvaló)bosch-t... aztán cserélgettük rendesen...többe volt, mint ha az eredeti ignist, vagy pal-t vettem volna..sosem stimmelt a hőérték, vagy fehér volt, vagy fekete, de bukta volt...
ma már? az ilyen vén majom, mint én, nem tud betelni az öt-hatezer Forintos gyertya adta kényelemmel...100ezer felett kell cserélni, és addig működik, mint az atomóra...sőt, utána is...
...hol van már a szétszedhető timkor? pláne egy bélásért...
azt azért elmondanám (nyugodtan olvass utána) hogy a gyertyák közti árkülönbséget nagyban meghatározza miből készült ez elektróda csúcs. rengeteg nemesfémből készülő van (péatina, Irridium, stb) ezeket nem viccből, felvágásból készítik ilyenből hanem mert intenzívebb a szikraképződés, hosszabb az élettartam .....
igen van akinek a faggyúgyertya is elég lenne csak olcsó legyen.
Akkor a legközelebbi műhelylátogatáskor célszerű leoldani a kardánt a difiről és megnézni tüzetesebben, meg összeszerelve emelőn megpörgetni rendesen a kerekeket. És reménykedni, hogy az eladási ár nem túl nagy %-át kell rákölteni, hogy tiszta lelkiismerettel adhassam oda vagy a beszámítónak, vagy az új tulajnak.
- Fussunk le, és jól keféljük meg őket! - szól a fiúbika. - Ugyan már, szép lassan lesétálunk és akkor! - szól az apa bika. - Ne már, ha akarnak valamit, majd feljönnek! - szól a nagyapa bika. - Fussunk, jönnek! - menekül a dédapa bika