Látom megy a buli itt is... :-) Aki már olvasta a szégyentáblán, attól bocsi, a többiek felé kérdés: kinek van elsőbbsége? Én tudom, de kiváncsi vagyok ki mit gondol:
A kéknek lámpája van (telezöld), a pirosnak csak macisajt.
A rendszám jobb szélén egy 40 mm széles függőleges kék sávban felül egy okkersárga körben a rendszám kiadási évének utolsó két számjegye okkersárgával, alatta fehér színnel a kétkarakteres területkód látható."
Annak mi értelme lenne, hogy ~15 év alatt álljon át a rendszer, addig egymás mellett létezzen egy használható és egy használhatatlan???
Egyetlen engedmény az lehet véleményem szerint, ha a következő műszaki alkalmával kell rendszámot cserélni, nem egy konkrét pár hónapos intervallumban. Így max. 4 év alatt lecserélődik az összes rendszám.
Amikor átálltunk a 2 betű-2-2 számból álló rendszámról, akkor kellett volna MINDENKÉPPEN meglépni ezt.
Mert a rendszer jó(!!!), nem véletlenül működik igen sok EU-s országban (meg nem EU-sban is).
Az a baj, hogy ennek magával kell hoznia a rendszám tulajdonlási szabályának megváltoztatását is (az autó helyett az üzembentartó tulajdonát kell képezze a rendszám), lévén ha én mondjuk Budapestről Nyíregyházára adom el az autómat, akkor a rendszámja nem maradhat budapesti.
De ha már itt vagyunk, akkor szabad-e balra kanyarodni a Nádor utca jobb oldali sávjából az előző hozzászólásomban jelzett kereszteződésben? 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 9.§ (4) a), vö. ugyanezen rendelet, 18. § (1) e).
Ha a Nádor u. és a József Attila u. kereszteződésében (Budapest, V. kerület) a Nádor utcában ki lenne téve egy ilyen tábla, akkor máris mehetnél megnézni, de csak előjelző nyilak vannak (igaz, ezek értelmüket tekintve ugyanazt jelentik, mint a "kötelező haladási irány" tábla, de mivel nem ez van leírva, így nem hivatkozom rá). Szóval kicsit életszerűbb a dolog, mint az ufópotyogás.
Szerintem egy 3 éves gyerek képes egy elképzelt szituációról véleményt formálni. Ha te nem tudsz egy elméleti kérdésre válaszolni, akkor sajnállak, viszont nem tudom, milyen alapon osztod az észt egy szabályértelmezési fórumon. Ezen túl a véleményed nem fogom figyelembe venni (tudom, nem hatódsz meg tőle, de nem is állt szándékomban, hogy meghassalak)
Lasd pl ha főutvonalon, zarovonalon atlepve előzöl. Ettől meg a mellukuton a STOP tabla ervenyes, elsőbbséged van ekkor is.
Az egy dolog, hogy szabalytalanul van a busz savban, de ha a busz savra vonatkozo tabla aszongya mehet egyenesen, akkor mehet. Igaz, a busz savert megbuntethetik, de a kettő fuggetlen. Es ahogy atert a kereszten, maris jogosan van a busz savban, hisz nyilvan jobbra akar majd kanyarodni:)))
Mellesleg ha már szabálytalanul van a buszsávban, akkor mit érdekli a tábla jelentése?! De itt nem ez a kérdés, mert andd-ot jelenleg a szabály érdekli, bármily furcsa. Tehát ha szabáylosan akar közlekedni, akkor ott, abban a kereszteződésben csak jobbra mehet, hiszen a buszsávba azért ment be, hogy jobbra kanyarodjon, nem?