igen ez igaz amikor először szedtem szét az egr-t a szeleptányér környéke olajos,kormos,trutymós volt. igazából emiatt indult el ez az egész történet,mert a diagon is azt írta ki,hogy nem zár az egr. gondolom a szeleptányér nem tudott beülni a helyére........kipucoltam visszaraktam de a motorteljesítmény ugyanolyan xar volt. valószínű a compi addigra már visszavette a teljesítményt és nem állította vissza hiába pucolgattam.......
Ha kicseréled az EGR szelepet akkor a szelephez menö csövet a kipufógótol,és a szeleptöl a szivósorig ami megy vagy takaritsd ki teljesen fém tisztára,ha nincs rá pénzed kicserélni.Enélkül hiába cseréled csak egy darabig lesz talán jó aztán megin tele megy korommal.
Lehet egy idö után adaptálja,de nem biztos,az biztos,hogy a vezérlö hibatárba benne marad,és ha sokáig nincs törölve egy idö után a többi nem törölt hibával együtt lehet meg hülyül a rendszer.
Sziasztok! Létezik olyan letölthető program, ami egy egyszerű usb-obd kábellel tud hibakódot olvasni? A hétvégém ráment de nem jutottam előrébb. A vett "csomagok" nem kommunikálnak a kocsival.
Az alany egy 2008as peugeot 308. Korábban olvastam már olcsóbb diagnosztikai műszerekkel, de ezek most nem áll rendelkezésemre. Letöltöttem többféle gyárinak mondott franciaautós szoftvert, de ezek a gyári interfész hiányában nem kommunikálnak. Igazából nem is lenne szüségem nagy hókuszpókuszra, a hibát elhárítottam, csak kikéne törölni a hibát belőle. Akksi lekötés, akkukáblekek rövidre zárása nem törli a hibát.
úgy látom nincs más választásom ki kell cserélni az egr-t. lenne egy kérdésem ha megveszem és spórolásképpen én cserélem ki az egr-t,akkor a computer felismeri e az új működő szelepet, és visszaállítja a vezérlést"magától',vagy el kell vinni hibakódtörlésre szervízbe?
Soha nem is próbáltam arra támasztva nyitni,egy ilyen esze ment konstrukciót!
Hoztak ki még az elején márkaszervizböl,hogy leméretezük,és legyen csinálva,
nem akarok vitatkozni Quatro kollegával,de az is olyan minöség volt a csavar,hogy majdnem körömel lehetett kaparni! Pályafutásom alatt kettö volt amit én válaltam,aztán a többi inkáb összerakás volt mert kedves kollegák beválalták,és akkor szóltak gond van mikor már elgörbültek a szelepek,hogy mi lehet velük menjek nézem meg.Aztán segitsek összerakni a hengerfej javitás után!
vezérlés csere után húzósan ment be a főtengely végébe a csavar, a végén már 1 méteres csővel kelett húzni, hogy megfogja az ékszíjtárcsát, pedig letisztítottam a csavarrögzítőt és frisset tettem rá.
Persze alig hogy felmelegedett a motor, kilazult a csavar, és ha nincs a bordáskerék lebiztosítva (áldom a pug tervező eszét) lett vona hengerfej felújítás...
és persze melegen kézzel be lehetett hajtani, és nyomatékkulcsal az előírásnak megfelelően meghúztam.
nem értem a csavar ilyen mérvű illesztését mi indokolja?
de ha tudom előre akkor berakom a fagyasztóba a csavart.....
(és persze a menet szép fényes sima maradt, nem azért szorult mert összerágott)
egyszer megszívtam egyet úgy hogy nem is vezérlés csere volt hanem csak ékszíj és szíjfeszítő, a görgő meghúzott állapotban nekiszorult a zkarnak és állt az újy szíj olyat fogorr a tárcsákon hogy indítózásra nem csúszott meg és az önindítóval lenyitotta a főtengely végcsavarját.
mivel ez szombaton történt gyorsan egy bontó kinyit és új hengerfej fel.
(azóta van a polcon egy hengerfej 4 új szeleppel de ott fog megrohadni mert több fordot nem vállalok)
Ha ara támasztva akarod megnyitni a fötengely csavart akkor igen:))
De ha csak ráfekteted pozicióba tartásnak ahogy Cam-Aro mester is irta,arra elég jó.
Nekem még nem sikerült a gyári összerakot motoron a csavart simán megnyitni,úgy benne volt,sajnos mindig öninditó ki,és ott a fogaskoszorunál betámasztva,3/4" levegöskulcsal tudtam nyitni,de akit ismerek a környezetbe szerelöt az mind igy járt velük! Lehet te kifogtál valami finomságot amit könyen kitudtál nyitni,vagy van valami jó trükköd amivel könyeben lehet kinyitni,igazán megoszthatnád:! Karányonyi ajándéknak a kolegáknak ha nem olyan nagy titok:))
Idáig két féle variációt hallotam de szerintem a kettö közöt van az igazság.
Az egyik variáció,Házilagos barkácsolástol elvenni a tulajok kedvét,vigyék szervizbe.
Másik variáció, Annyira kicsi már a robbanótér,hogy csak igy tudják biztositani a pontos beálitást ne érjék a szelepek utol a dugókat.
Mind a kettönek van értelme,de azt nem értem én se meg sokan miért nincs a fötengelybe retesz,mert ahoz lehetne álitani.Ezt a Ford kzdte el aztán veték át a csigások is mikor kóperáltak,vagy közösen fejlesztetek.A BMW,VW stb,dizeleknél már nagyon régen van,hogy a vezérmütengely nincs reteszelve.a BMW haszált még a 2.4-es motorokhoz egy tájoló tüskét de kb,1cm mozgása volt a keréknek.ott is a vez,tengelyt kalodázni kelett,a lendkereket stiftelni( Pedig volt elöl retesz a bordáskerékbe) az adagolót ugyszintén stiftelni kelett.