Mi manapsag a legjobb ar/teljesitmenyu valasztas otthonra, amator szintre,
gyakorolgatni, stb. egy valamilyen elektromos billentyus hangszerben gondolkodva ?
Imádom, nagyon jók a kíséretek, lehet vele felvenni, stílust szerkeszteni (kicsit nehézkes) mp3-at játszik, vagy felvesz... szóval ragyogó hangszer, de ezt a loopolást nem tudja pedig néha nagyon jól jönne játék közben.
Nagyon amatőr szinten billentyűzök inkább a magam szórakoztatására, van egy jó kíséretautomatikás KORG-om. Játék közben gyakran kerül ki az ujjaim közül olyan motívum, amire szívesen építenék, loopolnám, de a KORG ilyet nem tud, bár kíséretet gyárthatok, de az más. Találtam is ilyen loopert (árban hatalmas a szórás) egy BOSS-RC505 személyében, amit inkább DJ-k és gitárosoknak találtak ki, de az 5 effektezhető csatorna megmozgatta a fantáziám. (Sajna a pénztárcám is) Viszont közben belefutottam egy LOOPMASTER/LOOPCLOUD szoftverbe, ami még kecsegtetőbbnek tűnik és persze árban is barátibb, még ha Gbyte számra lehet kész és félkész mintákat töltögetni. A kérdés, hogy van-e aki le/rábeszélne bármelyikre, illetve vállalna-e hozzáértőként pár alkalmas okítást, természetesen megfelelő díjazásért.
Esetleg az Ableton is számításba jöhetne, mert azt is csak hírből ismerem.
Ami biztos, hogy tíz év után sok kényelmi szoftver-kütyü lesz neked új: bluetooth-kapcsolat, hangszín beállítások, zenealapok harmóniafelismeréssel stb. Amúgy valóban az lesz a megoldás, hogy végigpróbálgatod a jelenlegi új ajánlatokat a 200-300 ezer forintos kategóriában. Az választ fog adni mindenre.
Most szeretnék elkezdeni zongorázni. Kb. 8-10 éve nézegettem a digitális zongorákat és akkor fél milló forint volt ami tetszett. A Roland állt kézre. A kérdésem az, hogy egy régebbi használt akkor félmilliós ma maximum 300 ezer forintos zongora szintjét hozza egy ma új 200-300 ezer forintos? Pl. a sokat emlegetett Korg?
Én nem olvasgattam vissza a kritériumokat, azt neki kell tudni, de hogy digitális helyett akusztikus irányba lépett, ettől függetlenül nem visszalépés szerintem. A problémákat meg megoldja felteszem... (nappal gyakorol nem éjszaka, huzatot meg nem csinál direkt a hangszerre, fél-egy évet kibírnak azért ha jók hangolás nélkül, azt mondjuj nem tudni hogy a szállításhoz ez jár is e)
Cooperx, majd írj, melyiket választottad végül, kiváncsiak vagyunk. Hgpotyi, te aztán átvágtad a gordiuszi csomót.. ezen már én is filóztam, az ember lépeget fölfele a digitális zongorák között, és elég hamar jön a pont, amikor árban már az akusztikus hangszer sincs túl messze. Gratulálok én is.
Javaslatotokra elmentem hangszerpróbára. A Mezzofortét és a Roland boltot tűztem ki célul, mert ezek pont egy utcában vannak itt Budapesten. Kipróbáltam sok digitális zongorát és közülük jó pár okozott csalódást a hangzásával. Végül egy akusztikus Kawai pianínóval tértem haza. Tudom ezzel már más vizekre eveztem, így alakult és nem bántam meg.
a Kawai mellett a Yamaha CLP-645-öt is ajánlom kipróbálásra, nagyjából egy árban vannak. Én két éve a HP603 és a CLP645 között vacilláltam sokáig, a Yamahát választottam, de a Roland is nagyon tetszett!
Még egy dolog: a Roland HP603/605 zongik 2015 nyarán jelentek meg, ezek a zongorák általában 3-4 éve frissülnek. Tehát igen valószínű, hogy idén új középkategóriás HP zongorák fognak megjelenni. (Az LX sorozat, ami ugyanakkor jelent meg, már le is cserélődött, lásd LX700-as sorozat). Ettől persze a HP603 nem lesz rosszabb, csak tudjál róla, ne bánd meg ha pár héttel/hónappal később ugyanannyiért jobb, modernebb hangszert árul majd a Roland. Viszont lehet hogy kapsz jelentős engedményt, ha kicsit erőteljesebben alkudsz.
Húsz éve ez volt a jelszó, zongorahang Yamaha, elektromos effektek Roland. Már amennyire elmondásból tudom. Cooperx, a Kawai CA zongorákat én is melegen ajánlom megtekintésre, mielött kidobod azt a rongyos félmilliót.
Biztosra mentem, hisz prospektusaim is voltak anno minden Korgról, meg a Jankai Béci is demózgatta hangszerbemutatókon akkoriban. De a lényeget nem félre téve nekem nem tetszett akkor még se Korg, se Yamaha, se Roland!
Az első zongorának tűnő élményem ezekből, mikor már tényleg azt mondtam hogy nagyjából elhihető hogy nem az a borzalmas villanycitera zongorahang szól az a Yamaha P80-nál volt...
Meglessintettem, tényleg, igazad van, Concert Piano néven gyártottak 1998-tól pár évig. Kár, mert amúgy én kifejezetten szeretem a Korg zongorák hangját, vagy már úgy hozzászoktam.
De a többi keskeny szobai zongora (azt hiszem minimálbútorként említettétek) se sokkal jobb ám. Ezekre inkább úgy kell tekinteni, mint egy dizájnos állványra szerelt színpadi zongorára.
A minimálbútor kifejezés a fórumon talán tőlem származik -- találó rájuk a jellemzésed.
Azoknak ajánlanám ezeket (vagy a hordozhatókat gyári állvánnyal szettben) akik a digi zongorát szinte mindig
fejhallgatóval és/vagy
külső erősítéssel (netán VST-vel megfejelve)
fogják használni, és adnak a külcsínre (sokkal jobban néz ki mint akár Z állvány... dupla X-ről nem is beszélve)
Ami a Casio AP-470-et illeti, egy apró megjegyzés: van egy kistesója olcsóbban, az AP-270. Billentésben nem tudok eltérésről, hangzásban viszont van eltérés az AP-470 javára (húr-rezonancia szimulációban is, hangszórókban is)
A Korg a 90-es években is gyártott már cabinet style dig. zongorákat a T2 után, mikor legtermékenyebb volt évről évre a cég szintikben is (01/W, X3, N364, Trinity, Prophecy, i3, i5, i30, ix300, stb), de kb 2000 után tényleg volt egy nagy szünet és sokáig csak az SP200, 300, 500 volt nekik.
Nno, hétvégén volt szerencsém elvetödni egy zongoraszalonba ahol - amire régen vártam már - Korgok és Casiok is voltak kiállítva. Jazzkedvelo, azt hiszem értem mire gondolsz. Én egy C1-et nyomkodtam meg, pozitívum, hogy eltünt a szintetizátoros hangzás a magasoknál. Hogy különbözö intenzitással szólalnak meg a hangok az szerintem egyszerüen a felépítésböl adódik: keskeny test, össz-vissz két hangszóró lefelé, és gondolom ezt kompenzálandó az alsó oktávokba belepakoltak egy nagyadag "bass boost" effektet. Ezért középen olybá tünik, mintha laposabban szólna. De a többi keskeny szobai zongora (azt hiszem minimálbútorként említettétek) se sokkal jobb ám. Ezekre inkább úgy kell tekinteni, mint egy dizájnos állványra szerelt színpadi zongorára. És mivel a Korg tipikusan a Workstation meg a színpadi keyboard-ok vonalán van a toppon, szobai zongorákat eddig nem is nagyon csináltak, tényleg egy jó kihangosítás lehet a megoldás. Ezt márcsak onnan is gondolom, hogy jelenleg jómagam is egy régi Korg T2EX-en játszadozom, és még abban is rengeteg van, csak kellett hozzá két jó JBL monitor.
Szóval visszaigazolva láttam amit írtatok. 1000€ alatt az ember ne várjon csodát, és egy zongora- (vagy inkább pianinó) érzéshez tényleg a szekrényes felépítések felé kell nézelödni.
Úgyhogy most nálam totál újratervezés van, még maradnék a társaságotokban ha szabad. Nem gondoltam volna hogy a Korg LP380-tól kiindulva a Roland-okon át végül a Kawai bútorzongoráknál fogok kikötni. Legalább muzsikáláskor lenne hova tenni a borospoharat. Ez az, hogy az ember tényleg csak a saját fülére meg szívére hallgasson.
Abi a picilánynak üzenem, a Casio AP-470 (AP-460 már nem kapható) nagyon is minöségi benyomást keltett rám. Meglepödtem. Nem olyan élesen szól mint egy Yamaha vagy Kawai, inkább testesebben, tompábban, Az egész hangszer, hangzásra, a billentyüzet optikailag és érzésre olyan mint egy régi belvárosi akusztikus pinanínó a nappali sarkában. A csinos felnyitható piros filccel bélelt fedélke a tetején meg aztán rátesz erre mégegy lapáttal.