Én attól tartok hogy a 200eurónál nem fogsz többet visszakapni. Nem ismerem a német buyer protection-t de lehet hogy ez csak a 200eurós összegik terjed ki, nem 100%-ig. Az ürgétől pedig, nem valószinű hogy tudnak meg penzt levenni, mert arra biztos ügyel. Milyen canon optika volt ez es mennyivel volt olcsóbb a piaci árnál?
Sziasztok, szeretnék megosztani veletek egy érdekes dolgot és kérdezni is majd! Nyertem július 16-án egy Canon teleobjektívet, ami nem is volt olcsó (1516 EUR). rögtön írt a fickó, hogy hogyan fizetek és mikor. Már másnap mindent fizettem PayPal-on keresztül és kértem, hogy adja meg majd nekem a nyomon követési számát a csomagnak. Innen kezdődtek a gondok. A fickó hosszú hetekig nem adott semmilyen választ a leveleimre. Aztán majd 3 hét után nyögött egyet, hogy baj volt a DHL nemzetközi csomagszállítással, így Hermes-el küldi. Írtam neki, hogy miért nem válaszolt és mi volt a baj. De erre sem reagált. Erre kértem újra, hogy ha Hermes akkor is írja le nekem a nyomon követési számot. Semmi válasz újra. De az idő meg ment a türelmem meg fogyóban és ott volt a fejemben az átcseszés gondolata. Elkezdtem kutatni. A fickó ennek az objektívnek olyan fotóját rakta fel az ebay-re, amit nem is ő készített...hoppá...A licit végén nem rakott fel semmit eladásra, üres volt az oldala...még egyszer hoppá...gyanús volt a számomra az is, hogy nem válaszolt a leveleimre. Semmivel nem tudta bizonyítani a csomag elindítását. Gondoltam írok a központnak. Ők sem kaptak választ, hogy miért nincs a csomagnak nyomon követési száma így elindították az eljárást. A javamra visszafordították a pénzt (reversal). Eddig ok.
Itt kérdeznék tőletek. Nem tudom jól értelmezem-e az eljárás eredményét...(lásd fotók) elindították a visszautalást.
Rendben meg is érkezett egy 200 eurós darab augusztus 31-én.
A számlám vezeti, hogy még van 1313 euró. Na most 200 eurós darabokban kapom vissza a pénzem, vagy csak ennyit kaptam összesen? A többi pedig elszállt? Ezt mondjuk nem akarnám elhinni....!
Azóta is bombázom a fickót, 10 levél után írt egyet megint, hogy ő márpedig elküldte a csomagot időben. és ennyi. Hát ez marha sok információ volt gondoltam, ilyet én is tudok. Kérdeztem, hogy de mikor adta fel a csomagot....erre semmi válasz. Borzasztó....aztán végig gondoltam ezt az egész lassan 2 hónapja húzódó eljárást.
Az elképzelésem a következő, de ne legyen igazam, ha meg igen.....:
- Valszeg a fickónak nem volt elég pénze nyaraláshoz így szerzett magának a lehető legegyszerűbb módon. Felrakott egy fotót egy aránylag drága termékről, amit el tud adni, mert keresik az ebay-en. Átmegy a pénz, de cucc sehol. A vevőnek a 30. nap után a jogszabály szerint, követelési lehetősége van és elindíthatja az eljárást. Addig ez a féreg, már meg is jött a nyaralásból és boldogan költekezett a pénzeden, te meg rágtad a kefét. Ha így van....kérdezem én....akkor én most hiteleztem egy féregnek egy csomó pénzt a nyaralásához egy hamisan felrakott termék mögé bujtatva?
.....
Az eljárás eredményeként a pénz az ebay-Kundenservice-n keresztül jött és zárták is az ügyet. Na most ez a 200 euró az ő számlájáról lett levéve, ha jól láttam a PayPal számlámon. Így gondolom az eljárás szerint lehetősége van a PayPal-nak a buyer protection keretein belül, hogy ha pénz kerül az eladó számlájára, akkor részletekben, de visszautalják havi rendszerességgel a pénzem, amíg le nem nullázódik? Kérlek segítsetek, hogy így van e. Ha ez így van, akkor a maradék 1313 euró 6 és fél hónapig jön vissza. Vagy mi a véleményetek, mert semmi jelét nem látom az ebay felületen, hogy ez a visszautalás folyamatos, vagy mi.
Augusztus közepén leütött a vevő 5 terméket-kétszer küldtem neki levelet (számlát)most visszaírt hogy nyaralt és addig a fia ütötte le ezeketés nem kéri.Mit csinálnátok?
A termékeim szállításakór bejelölöm mindig hogy "welt",pár perc múlva meg is jelenik a minden oldalon a termék,tehát nem csak a regisztrált német,hanem az összes(com,uk,at,stb) oldalon is.
Most egy autót raktam fel,és nincs lehetőség,kizárólag a német oldalon jelenik meg,a szállitási opció "nach Deutschland" jelenik meg.
Én azt szeretném-mint a többi,nem auto termék-hogy megjelenjen mindenhol,de fel sem ajánlja ezt az opciót.
én úgy értelmeztem, hogy a hat féle színből, amit kiválasztott abból a továbbit ingyenes szállítással adom.
A vevő meg úgy értelmezte hogy a 6féle szín közül ez bármelyikre igaz. Persze, ez meg tudtuk volna oldani, ha a vevő nem csak az ebayal kommunikálna, hanem alapból az eladóval.
Volt egy termékem, ahol 6féle szinű de ugyanaz a termek volt a listázásban, azzal a szöveggel, hogy each additional color for free shipping.
Jött egy haszonleső, aki minden színből leütött egyet-egyet, majd várta a módosított számlát, arról, hogy egy után a többi 5öt ingyen postázzam. Erre beintettem. Ebay baráti levelet küldött, hogy a listázásomban hiba volt és hogy módodítsam a számlát. Ezt nem tettem meg, hanem par nap után unpaid itemet nyitottam. Ebay megint írt, hogy kérjem én az eladótól a tranzakció törlését.. Ezt nem szeretném, mert nem tartom igazságosnak, tehát nem fogom a törlést kezdeményezni, mert nem tartom igazságosnak azt, hogy én lennék a hunyó, mivel a shipping detailsban is leírtam az egy-tôbb darab árat, csakhát ezt a each additional color for free shipping -szöveg is benne van.
Nem a regiszzacio a gondja, hanem az eladás szerintem! Próbalkozhatott ő, csak nem ment...ezert keres gyakorlottat. Azt latta, hogy eladhato a cucc, csak azt nem latja, hogy nehezen, mert egy termeket.elotte be kell vezetni, hogy sikeres legyen, es.ennek koltsege van+meló.
Amit ajánlott, azzal a feltetellel nem eri meg ennyi.
Mint mondtam, több is van belőle, és amúgy is van bennem annyi, hogy nem cseszek ki azzal akivel üzletelek. Az említett vaterán 670 pozitívom, 12 semlegesm van mint eladó.
Sajnálom hogy nem sikerült üzletet kötnöm senkivel erről a fórumról, viszlát, minden jót, sok sikert mindenkinek!