Keresés

Részletes keresés

Luiggi70 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 4411

Ki lett próbálva .Szinte a radiátor szelep olyankor amikor lezár, akkor nem sok külömbség van az előre menő és a visszatérő vízhőfok között.Egyébkét már gondoltam hogy olyan esetre beépitenék egy bypass szelepet,amikor bezár a termoszelep akkor elengedné a gyomást az előremenőből a visszatérőbe és akkor már biztosan működne az elméletem.

Előzmény: Totya3 (4410)
Totya3 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 4410

Pedig olyan lenne jó. Amit leírtál az csak részben jó. Ha szűkülnek a járatok a szabályzószelepek zárásával, akkor csökken a víz átfolyó mennyisége a kazánnál, mert nő a nyomás és a szivattyú kevesebbet szállít, ettől nőni fog a kilépő hőfok. Valamint a kerülőnek használt radiátor melegebb lesz, tehát az több hőt fog leadni. Ennek ellenére valóban emelkedhet a visszatérő, de nem olyan arányban, mint ha a szabályzó szelep kerülőre tudná tenni a vizet, mint amilyeneket a panelekben használnak.

Előzmény: Luiggi70 (4409)
Luiggi70 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 4409

Nem. A radiátor termosztatikus szelep,amikor eléri a szoba hőmérséklete a rajta beállított hőfokot akkor lezár,van a rendszerben olyan helyiség amelyiknél nincs,és itt gyakorlatilag átszalad a melegvíz.ekkor gyakorlatilag minimális a hőelvételem a rendszerből felesleges az előremenő vízhőfok hogy magasabb legyen.egy 5-10fokkal alacsonyabb hőfok is elég hozzá hogy hőn tartsa a rendszert.Amikor a szobában hül a levegő akkor a radiátor szelep kinyit az érzékelő észreveszi hogy a rendszer fűtést kér akkor emel a teljesítményen mindaddig még a szelep újból le nem zár.

Előzmény: Totya3 (4408)
Totya3 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 4408

Aha! Az a szelep visszakeringteti a felesleges hőt? Akkor jó az elképzelésed a visszatérő figyelésére. :)

Előzmény: Luiggi70 (4407)
Luiggi70 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 4407

Lehet elbeszéltünk egymás mellett ,én a radiátor szabályzó szelepre gondoltam.nem a keverő szelepre.

Előzmény: Totya3 (4406)
Totya3 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 4406

A szabályzó szelep az előremenőt tartja egy hőfokon? Hogyan tudja, ezt kicsi teljesítmény igénynél?

Előzmény: Luiggi70 (4405)
Luiggi70 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 4405

Végül is a szabályzó szelep miatt gondoltam ezt a vízhőfok figyelést,lehet nem jó elmélet egy próbát megér .Ha beüzemeltem mindent ,akkor teszek vele egy próbát.

Előzmény: Totya3 (4404)
Totya3 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 4404

A szoba hőigényét a szoba hőfok állapota és változása mutatja meg. Egymaga sem az előremenő, sem a visszatérő nem informatív ilyen szempontból. Ha a szoba hőfoka közeledik a beállítotthoz, akkor az előremenőt csökkenteni kell és fordítva(P-tag, I-tag). Ha esetleg a változás sebességével is tudsz kalkulálni(D-tag) akkor előre is lehet szabályozni, ha szükséges, de ilyen lomha rendszerekben erre nem szokott szükség lenni.

Előzmény: Luiggi70 (4403)
Luiggi70 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 4403

Pont ez az hogy ,ha van egy fix előre menőm nem tudom a szoba hőigényét. ha hidegebb van akkor több hőt vonok el a vízből nagyobb tejesítményre lesz szükség ,ezáltal a nagyobb teljesítmény megemeli az előre menő vízhőfokot ,addig ameddig a visszatérő emelkedésével nem érzékeli hogy már nincs akkora hőelvonás.

Előzmény: Totya3 (4402)
Totya3 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 4402

Nem pontosan értem, mert ha előre gondolkodsz, akkor az előremenő határozza meg a szoba hőfokot. Ha azt tudod szabályozni, akkor nincs több gond. A füst hőfoka is közvetlenebbül kötődik a kilépőhöz.

Viszont a visszatérő is függ a szoba hőfoktól, azaz, hogy mekkora hőt vonsz el az előremenőtől a radiátoron keresztül. Ha ezt keringtető szivattyúval teszed, akkor szinte mindegy melyik ágat szabályzod, mert a víz gyorsan megfordul. Nálam a gravitációs miatt az előremenő a nyerő. :)

Előzmény: Luiggi70 (4400)
Totya3 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 4401

Szia! Maga a fő kérdés, hogy állandó magas hőfokot szeretnél az ideális égéshez, nem függ össze azzal, hogy ezt a teljesítményt milyen módon hasznosítod(azt tekintsük megoldottnak). Adott mennyiségű tüzelőanyagtól, egy adott térrész, adott hőfokra melegszik, ha adott a kivett hőmennyiség. Ha bármelyik változik, a többi is változik. Ezt megoldani nem könnyű, kompromisszumokkal lehet csak.

 

Bármilyen változtatás pénzbe kerül. Kérdés, hogy a hatásfok nyereségéből megtakarított összeg, mikorra téríti meg a befektetést. Nekem olyan érzésem van, hogy nem akkora a hatásfok javulás a tüzelő magas hőfokon való égetésével, hogy az számottevő legyen, ilyen tüzelőár melletti megtérüléssel. Nekem kb. 60..70-e Ft-tnyi fpor fogyott az elmúlt télen(25..30m3). Emiatt nem hiszem, hogy nekiállok változtani. A kazánvédő szelep még talán belefér, mert azzal a kazán élettartamát növelem, de kazánt csak akkor, ha ez tönkremegy...

Előzmény: Freedomocska (4398)
Luiggi70 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 4400

Gyakorlatilag,mint ahogy írtam így talán gyorsabb lenne a beavatkozás,mert nem megy keresztül még a kazánon is a víz,mire érzékel.De az igazi megoldás egy közepes méretű 2-300Literes puffer lenne,hidrováltóként bekötve.Az lenne a baj ,mivel fával is fűtök félek hamar megrottyantanám a vizet.De következő nagyobb beruházás az lesz egy 1000-1500Literes puffer, adagolós módban felső 1/3 részt fűtenék,fa tüzelésnél az egészet .

Előzmény: Totya3 (4399)
Totya3 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 4399

Szia! Ez a műszer egy szabályzó, tehát nem a mért hőfokkal arányos 0-10V jön ki a kimenetén, hanem a beavatkozó jellel(Y) arányos. Sajnos a PWM kimenete 100Hz-nél nem gyorsabb, ezért az elég hangos lenne a motoron, szóval nem nagyon alkalmas erre. Viszont ha a 0..10V kimenetet a PLC átalakítaná PWM jellé, akkor az már alkalmas lehet a venti vezérlésére.

Továbbá ha a PLC tud fogadni soros kommunikációt, akkor a műszer RS485 kimenetéről át lehetne adni a PLC-nek a hőfokregiszterek értékét. Így már a füsthőfoktól függő beadagolásvezérlést is meg lehetne oldani. A gond, hogy ezt le kell tudni programozni és a soros kommunikáció mindig nehéz és bizonytalan megoldás.

 

Nekem is hasonló járt a fejemben, amikor a kazánvédő szeleppel próbáltam megoldani a szabályzást. A visszatérő hőfok is kifejezi a teljesítményt, csak kisebb tartományban mozog. Vannak fenntartásaim, mert nem próbáltam még, de elvileg talán működhet.

Azért még jól át kéne gondolni! Főleg azt, hogy milyen késéssel ér vissza a hatás. Mert ha az előremenőt tudod szabályozni, az sokkal közvetlenebb mérés, azaz könnyebb a szabályzás is.

Előzmény: Luiggi70 (4397)
Freedomocska Creative Commons License 2012.10.12 0 0 4398

Létezik kisméretű kazán . A keringető szivattyút úgy működtetni , hogy hidegvíz ne menjen a kazánba azaz a szivattyú "rövidrezár " és csak tényleg melegvizet veszel ki a kazánból valamint a füstgáz hőmérsékletét is aránylag magasan tartod amiből azután a veszed ki a hőt belőle mikor szembe áramoltatod vele az égéslevegőt egy egyszerű csöves hőcserélőn így a kéményen kikerülő füstgázmnak már alacsony a hőmérséklete de a kazánod forró vizes és kondenzáció mentes .

Előzmény: Totya3 (4396)
Luiggi70 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 4397

Szia!

Neki ugrok mégegyszer ,délben egy nagy monológot lenyelt a világháló,egy kicsit az én hibámból is! Erre gondoltam a kibélelésnél én is,amit leírtál. http://www.dialcomp.hu/uploads//ipari_elektronika/hofokszabalyzok/microprocesszoros/AutoPID%20plus.pdf

Szerinted ez tudna  vezérlő jelet adni a PLCnek? Tudod még a tavasziba beszéltük,a hőmérséklet illesztőt hozzá ,ez gyakorlatilag mutatná a hőmérsékletet is mellé.Arra gondoltam hogy lehet jobb lenne visszatérő vízhőfokra alapozni a szabályzást .Most az előre menő hőfokra szabályzok,és thermo  fejek vannak a radiátorokon ,ha kinyit a szelep akkor hűti a visszatérő vizet és akkor veszi a rendszer észre a változást amikor már a hidegvíz végighaladt a kazánon.Az előre menő termosztát az lenne egy max vízhőfokszabályzó mondjuk 80Cfokra beállítva ,a visszatérőnél levő érzékelővel meg szabályoznám a tejesítményt.Felfűtésnél lehet akár nagyobb előremenő vízhőfok ,de folyamatos üzemnél arra gondoltam ennél a szabályozási formánál szép lassan beálna egy akár 50-55Cfokos előremenő víhőfok is.a megadott max visszatérő hőmérséklet függvényében. Mi a véleményed erről? De más se tartsa a véleményét magában.

Holnap ha lesz időm teszek újabb képeket a kazán átalakításról.

Előzmény: Totya3 (4392)
Totya3 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 4396

Abban igazad van, hogy az égéstér hőmérsékletének emelésével a hatásfok növelhető és a tökéletes égés elérhető.

A probléma a szükséges teljesítményben van. A folyamatos égéskor a kivett teljesítmény nagyon kicsi, ehhez kicsi égéstér kéne, ha magas hőfokot szeretnénk ott.

Ha ugyanolyan hőfokot szeretnénk kicsi és nagy teljesítménynél, akkor az égéstér méretét is változtatni kéne a benne égő anyag mennyiségével együtt. Na ezért nem emelhetem a hőfokot jelen esetben, mert ha a fa ideális égéséhez szökséges 1000fok küröli értéket elérném a jelenlegi égéstér méretek mellett és a teljes hőmennyiséget átadnám, akkor a vizem és az agyam is három perc alatt felforrna! :-)

 

Az is érdekes kérdés lenne, hogy mennyivel lenne jobb a hatásfok, ha az a változtatható méretű égéstér megvalósítható lenne. Mert úgy vettem észre, hogy a kis teljesítményű pislákoláskor kevesebb a veszteség, mint ha tombolna a tűz és kimenne a hő nagy része a kéményen. Persze erre lenne jó a nagyobb hőcserélő, de akkor a folyamatos égés nem működne a nagy teljesítmény átadás miatt. Egyelőre nem tudok jobb megoldást...

Előzmény: Freedomocska (4394)
Freedomocska Creative Commons License 2012.10.12 0 0 4395

kritát = kritikát

Előzmény: Freedomocska (4394)
Freedomocska Creative Commons License 2012.10.12 0 0 4394

Na ezért építünk külön égőteret vagyis "tüzet nem teszünk vízbe " ! Nagyon tetszik nekem  amit itt a fórumon  képviselsz - egy kritát azért ha elfogadsz a folytonégéssel kapcsolatban : a füstgáz hőmérséklete kilépésnél ne legyen túl alacsony hanem tegyél a füstcsőre egy hőcserélőt és így ezzel az égéslevegő hőmérsékletét emeld inkább amennyire lehet . Tudom ez problémát jelent a ventilátor csapágyazáznál és annak meghajtó motorjánál de trükkökkel az is kivédhető .

Előzmény: Totya3 (4392)
Totya3 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 4393

Itt a rajz, amin a HALL is rajta van, lábszámozással együtt. Ez alapján kösd be! A Q1 emmitere(befelé nyíl) megy a 12V-ra!

 

Előzmény: asdjö (4380)
Totya3 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 4392

Szia! Az a gond egy gyári kazánnál, hogy ha kibéleled, eltakarsz hatalmas hőátadó felületeket, és hidegen tartják a visszatérőt ebben a részben! Ez a kivitel csak akkor működik jól, ha a fölé kerülő hőcserélő rá van méretezve!

Előzmény: Luiggi70 (4387)
Totya3 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 4391

Szia! Ez tök jó lesz! Ha új kazán építésének kezdenék, én is ilyesmit építenék!

Előzmény: Freedomocska (4386)
Totya3 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 4390

Szia! Ha a hatásfokot helyezed előtérbe, akkor a lehető legalacsonyabb, de minimum 100°C, hogy ne csapódjon ki a kilépő csőben a víz. Nekem egész télen így ment. A kéményseprő nemrég kotort, azt mondta semmi kátrányosodásom nem volt. Igaz van egy vákuumszabályzóm is, ami szárítja a kéményt folyamatosan!

Ha az elméleti hőfokokat kéne tartanom, akkor nekem 203 °C alatt nem lehetne a kilépőm. Valóságban 100...180°C között volt, de inkább 120 körül. 

Előzmény: Szepi84 (4382)
Totya3 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 4389

Szia! Sajnos elég sok zöldséget írtál, de nem azért mondom, hogy bántsalak, csak azért, hogy nehogy ez maradjon meg benned.

A rajz, amit küldtem, jó. Próbálom belerajzolni a HALL elemedet, hogy tiszta legyen a dolog.

A tranyónál vedd figyelembe az internetes keresgéléseknél, hogy PNP és nem NPN!

Akkor hamarosan a rajz...

Előzmény: asdjö (4380)
Totya3 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 4388

Szia! Szerintem 30x30 elég lehet, miután mindkét oldalra jut egy. A hátsó levegővezetékbe is jut elég, nem beszélve, hogy a furatok össz felülete sem lenne nagyobb. A furatokról annyit, hogy a rajzon túl sokat rajzoltam! Elég egy sor is ritkábban és az a felső perem közelében legyen. Össz furatszám 18..20db, 6mm.

Az égéstér formája ilyen méreteknél szerintem tök mindegy, talán ha hosszúkás az még jobb, ha lehet ilyet mondani.

Az elképzelésed jó, mert elég sok centit lehet nyerni egy ilyen lapos fejjel, ami sokat számíthat.

Előzmény: stadler7 (4377)
Luiggi70 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 4387

Szia ! Látom nekirugaszkodtál,te is, Egyenlőre nem tevezem a kibélelést,bár vagy 20-30samot téglát vettem 30Ft-ért darabját majd jó lesz alapon. Az égőfejjel hogy álsz ? Régóta tervezel te is ,emlékszem még ez a topic nem is volt,a vegyestüzelésűben írtad.

Előzmény: Freedomocska (4386)
Freedomocska Creative Commons License 2012.10.11 0 0 4386

Bocs , a képek lemaradtak .

 

Előzmény: Freedomocska (4385)
Freedomocska Creative Commons License 2012.10.11 0 0 4385

Az én égésterem téglával lesz kibélelelve .

Előzmény: Luiggi70 (4374)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.11 0 0 4384

53 C a kémény kilépő részén.

Lefelé méterenként +15 C.

Teljesen hideg kéménynél.

A felmelegedés függvényében csökkenthető a füstgázhőfok, a kilépőt kell tartani.

Előzmény: Szepi84 (4382)
Mokuss84 Creative Commons License 2012.10.11 0 0 4383

Szia. Nekem 40szer40es  zárt szelvényekböl van megoldva a levegö befúvása.De szerintem elég a 30szor30as is mert én ha maxira teszem a ventit kifuja a parazsat.Szerintem ha tudod az aljára furd a jukakat.A fejet nem muszály négyzet alakul legyen .

Előzmény: stadler7 (4377)
Szepi84 Creative Commons License 2012.10.11 0 0 4382

Üdv mindenkinek!

 

olyan kérdésem lenne hogy mi az optimális füst hömérséklet amit érdemes tartani?

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!