Keresés

Részletes keresés

Gizi aljas Feri Creative Commons License 2018.08.19 -3 0 67566

Királyháza-Nagy Mána-Csóványos-Varsa tető-Királyháza.

Az út - a jelzettség jó mindkét irányban. piroson felfelé okés, piros háromszög vége nem tudom, meddig fogja tartani magát a talajerózió miatt, valamint a masszív rekettyés miatt a járhatatlanság határát súrolja. Én is a végén a patakmederben mentem végig.

 

Túrázók: sokan. Ráadásul nemcsak hétvégi kirándulók, hanem számosan voltak nagyon komoly teljesítménnyel Három-négy olyan párt számoltam, akik kifejezetten gyúrásként járták a hegyet.

 

Innen is küldöm jó kívánságaimat Eszternek, az ultrafutó hölgynek, aki pár nap múlva indul, hogy átfussa ha jól hallottam, a Kalahári sivatagot. Ő is a piros-piros háromszögön edzett - három napon át napi 50km, 2000m szintkülönbséget lejárva full felöltözve és teljes 9kg-s menetfelszerelésben.

Gizi aljas Feri Creative Commons License 2018.08.19 0 0 67565

Járjátok egyszer még végig, ha lehet és a track-et mentsétek el valami elérhető oldalra és akkor ha nem is lesz többet festés, nem merül a feledés homályába.

Előzmény: garass (67564)
garass Creative Commons License 2018.08.19 -1 12 67564

Hidd el, én is sajnálom. Ráadásul én nem csak mint egy túrázó, aki ha alkalma, kedve van végig megy rajta. Ez és még más út, mozgalom, a mi saját ötletünk, a saját kivitelezésünk. Hosszú évekig fenntartottuk, néha komolyabb, nem csak anyagi áldozatok árán is.  S ez akkor így több, nehezebb, mint egyszerű sajnálat. Évekig halogattuk, de most el kell engednünk.

Előzmény: V43 1279 (67563)
V43 1279 Creative Commons License 2018.08.18 -1 1 67563

Köszi a részletes választ.

 

A papír alapú térképen a csereháti piros most is már csak szaggatottan van jelezve "nehezen járható" megjegyzéssel. 

 

Megértem azt is, hogy sem ez, sem az ÉZ nem tömeges igény az évi (jó esetben) pár vállalkozóval, de sajnálom, hogy a süllyesztőbe kerülnek.

Előzmény: garass (67562)
garass Creative Commons License 2018.08.18 -1 13 67562

Már korábban is írtam, hogy a túraút felújítások nem csak a jelzések egyszerű újrafestését jelentik, hanem a túraút rendszerek felülvizsgálatát és rendezését is magukba foglalják. Hogy ez megyénként milyen mértékben történik, azt sok dolog befolyásolhatja. De ezzel mindenképpen vele járhat egyes utak megszüntetése is. Célszerűen azok, amelyek érdektelenné váltak. Ez országos gyakorlat. A kisebb utakról többnyire alig tudunk. Legföljebb az új térképkiadások és a digitális változások során szembesülünk velük. HEV hozzászólása is jól példázza ezt. A nagyobb, névvel ellátott utak már jobban feltűnnek. De meg kell mondjam, ezeknél is csak időszaki fellángolások vannak. A megszűnés árnyékában néhányan rászánják magukat és becsülettel végig járják azokat. Mások csak elvi úton emelnek szót mellettük. De a nagy többség még eddig sem jut el. Ezen utak megszűnése pedig épp ezen érdektelenség miatt következik be.

Nem vádolok, csak tényeket írok, mind a Csereháti Piroson, mind a volt Északi Zöldön néhányan végig jártatok, már akkor, amikor azok valamilyen módon előtérbe kerültek. Pedig ezek az utak hosszú évekkel korábban lettek kialakítva. Ám most is egy kézen meg lehet számolni a közelmúlt teljesítőit. De ezek nem jelentenek rendszeres igényt. Pedig itt a fórumon is, például e két útról  több esetben is történt jelzés ezek helyzetéről és megszüntetési terveiről. A  teljesítők mellett néhány megértő, és néhány ellenző, olykor támadó hangvételű vélemény nem volt elégséges ezek megváltoztatására. A volt Északi Zöld aktuális híreiről épp most jött friss hír Nógrádból. Ezek a változások már korábban is jelezve lettek, de most került sor a kivitelezésükre. A Csereháti Pirosról pedig épp most kell végső döntést hoznunk.

Ez utóbbiról konkrét kérdéseidre reagálva, már leírtam, hogy a változásokra az OKT újra táblázása kapcsán kerül sor úgy, hogy az új táblák a piros jelzéseket nem fogják mutatni. Kivéve az esetleg fennmaradó leágazásokat. A fonódó szakaszokon a piros jelzések leszürkézésre kerülnek. A le és rácsatlakozó részeknél néhány jelzés erejéig szürke X kerül fel a piros jelzésekre. A többi útszakasz a piroson csak ott kerül fizikailag is törlésre, ahol más jelzések miatt azok zavaróan hatnának. A térképeken viszont a módosítások mellett a teljes piros levételre kerül. A digitális térképeken a terepi változásokat követően, míg a papír térképeken a következő kiadások alkalmával. 

Ezen utak végigjárása a régi térképek alapján ezt követően is megtörténhet, de mivel jogilag megszűntek, ez már csak egyéni vállalás és teljesítmény lehet. 

A piros kapcsán mondhatom, tegnap Nyéstán voltam az esetleges OKT változás helyszínelésére. A környéken alig 5-6 piros jelzéssel találkoztam, azok is mintegy tíz éves minőségűek. Így túl sok jelzést nem is kell majd törölni, ami a későbbi egyéni bejárást alig fogja befolyásolni.   

Előzmény: V43 1279 (67550)
Bikk Pubi Creative Commons License 2018.08.18 0 1 67561

Mondjuk könnyen beszélek, mert nekem jutott a mozgalom füzetéből, benne térképpel...

Előzmény: Bikk Pubi (67560)
Bikk Pubi Creative Commons License 2018.08.18 0 0 67560

Persze, tudom. Jzp is írta, hogy keresnie kellett a jó irányba menő utakat, hisz' évről-évre változhat, hogy melyek járhatóak, pontosabban léteznek egyáltalán. Akkor meg majd' mindegy, hogy egykor valaki merre ment. Dupla kaland.

Előzmény: Gizi aljas Feri (67559)
Gizi aljas Feri Creative Commons License 2018.08.18 0 0 67559

Nemcsak a határra gondoltam. :) 

Előzmény: Bikk Pubi (67557)
olahtamas Creative Commons License 2018.08.18 0 0 67558

Úgy tűnik már nem él az oldal...

Előzmény: Törölt nick (47148)
Bikk Pubi Creative Commons License 2018.08.18 -2 1 67557

A határ, szvsz, eléggé jól fel lesz mérve pár év múlva is.

Előzmény: Gizi aljas Feri (67555)
olahtamas Creative Commons License 2018.08.18 0 0 67556

Rakk Gyulának volt egy ilyen oldala, valahol szerintem be is volt linkelve a fórumba.

Persze amióta hetente változik, azt már szerintem ő sem követte...

 

Előzmény: Gizi aljas Feri (67555)
Gizi aljas Feri Creative Commons License 2018.08.18 -6 1 67555

A lezárásokat illetően egy kérdés- van-e kezdeményezés arra, hogy a kiiktatásra kerülő utakat olyan módon megőrizzük, hogy még a leszürkézés előtt valaki GPS-el végigmegy rajta és egy webes felületen a track letölthetőként megmarad?

Ergo még ha el is tűnik a festés és valakinek három év múlva eszébe jut, hogy körbejárná az országot a határmentén, az a track alapján még meg tudná csinálni?

 

Ha ez már létezik, bocs, nem tudtam.

VéPetya Creative Commons License 2018.08.17 0 0 67554

Én nem olyan régen jártam a Karancs nyeregben, a Kilátónál, és a Kápolnánál is. Ott volt egy figyelmeztető tábla, miszerint 

a Zöld sáv a Zöld keresztre módosul. Nem tudom érdekel e ez Téged. 

Előzmény: jzp2107 (67551)
Güsziológus Creative Commons License 2018.08.17 -13 0 67553

Bocs, lemaradt a lényeg:

http://www.turistautak.hu/itiner.php?from_id=137353&to_id=17519&route=718411,718412,741408,741957,741958

 

7.500 méter, ami "kikerült a rendszerből".

Előzmény: Güsziológus (67552)
Güsziológus Creative Commons License 2018.08.17 -13 0 67552

Idézet a trekklapról:

"részben "szürkézve", a csomópontoknál átX-elve"

 

Elnézést, hogy nem fogalmaztam pontosan.

Mindez a lényeget nem érinti, a határon jogilag már nincs turistaút.

 

A módosítás egyébként a többi esetben csak a fonódást csökkenti, nem lett rövidebb a jelzett útvonal.

Előzmény: jzp2107 (67551)
jzp2107 Creative Commons License 2018.08.17 0 0 67551

szerinted 100 km-t végigszürkéznek?

 

maximum a csomópontoktól (esetleg az itt tárgyalt vélelmezhetően elkészülő új kiváltó jelzések végpontjaitól) párszáz méter minden irányban, aztán majd lekopik

 

Előzmény: V43 1279 (67550)
V43 1279 Creative Commons License 2018.08.17 0 0 67550

Akkor várhatóak még más bezárások is.

Amúgy ezt hogy kell elképzelni? Le lesznek szürkézve a megmaradt jelek és ezzel jogilag is megszűnik az út, vagy sorsára lesz hagyva és nekivághat ezentúl is aki vállalkozik rá (persze térképről radír mindkét esetben így is úgyis)?

 

Elvégre én és jzp is a vészharang megkongatása után jártuk be.

Előzmény: garass (67538)
V43 1279 Creative Commons License 2018.08.17 0 0 67549

"akkor hétvégén is előfordulhat hogy tizen km-eket megy szembejövő nélkül"

 

A Zentralon Ausztriában van hogy napokig. Az ér? :)

Előzmény: jzp2107 (67540)
V43 1279 Creative Commons License 2018.08.17 0 0 67548

Úgyszintén. Eszembe szoktak jutni az ottani élmények.

Kettőnkön kívül vajon azóta végigcsinálta valaki? Nem tudom hobo befejezte-e már.

Előzmény: jzp2107 (67537)
jzp2107 Creative Commons License 2018.08.17 0 0 67547

szerencsém, hogy tavasszal ezt még jelzésekkel bejárhattam

ha így haladunk, lesz egy kékünk K-Ny irányban (a DDK-n AK-n elég kevesen járnak, tehát megérett a pusztulásra) pár sétaút Kékestető János-hegy és Dobogókő körül + Rám szakadék és kész

(direkt "kicsit" sarkítottam)

Előzmény: Güsziológus (67546)
Güsziológus Creative Commons License 2018.08.17 -13 0 67546

A TUHU fórumán ezt jelezték:-(

 

Azért írtam, hogy vélelmezem, mert én is úgy gondolom, hogy legalább Somoskőújfaluig szürkítve lesz.

Szerettem volna meghagyni az ÉZ nyomvonalát, de pár hónapja már a TUHU térképén sem látszanak azok az útvonalak, ahol a jelzés szürkítve van.

Lementettem az útvonalakat, rá tudom "varázsolni" a térképre.

 

Az ominózus szakasz itinere:

http://www.turistautak.hu/itiner.php?from_id=183881&to_id=141098&route=134406,449835,930417,930418,930419,135619,135618,739968,739967,590395,824014,824013,824012,824011,824018,824017,740557,740556,713984,740544,740545,740546,740547,740548,922147,922148,824038,608127

 

Az útvonal a raszteresen "kijelölésre" kattintva látszik az ÉZ egykori útvonala.

 

Bocs a rossz hírért, tegnap azért nem írtam meg, mert elég volt egy megszűnés egy napra.

Előzmény: timetable (67545)
timetable Creative Commons License 2018.08.17 0 0 67545

Kemencés-hegy (S S+ elágazás) és Somoskő között szürkítették az ÉZ egykori útvonalán a jelzéseket

Somoskőújfalu és a Kemencés-hegy között nem? Két zöld jelzés nem lehet ennyire közel, ráadásul ott végig fedésben van a sárgával. Köszönjük az információt!

Előzmény: Güsziológus (67542)
jzp2107 Creative Commons License 2018.08.17 -13 0 67544

ezt nem is vitatom

arra akartam célozni hogy 'oszt mégse szűnnek meg turistautak a kis forgalom ellenére, de ezekszerint jól beletrafáltam mert mégis (lásd Hev)

Előzmény: Pulmy (67543)
Pulmy Creative Commons License 2018.08.17 -13 0 67543

"nem hiszem hogy Somogy megye félreesőbb turistaútjain nagyobb lenne a forgalom"

 

 

 

Pedig akad arra felé is bőven látnivaló

Előzmény: jzp2107 (67540)
Güsziológus Creative Commons License 2018.08.17 -14 0 67542

Medvesi Zöld

 

Új útvonalat alakítottak ki a Medves-fennsík környékén, Salgótarján Béketelep buszmegálló csomóponttól Salgó-nyereg, Medves-fennsík, Somoskő (HATÁR), a jelzése ZÖLD.

 

Az egykori ZÖLD, mely sokáig Z4 volt, majd a S+ és a P+ "felhasználásával" alakult az új útvonal.

 

Kemencés-hegy (S S+ elágazás) és Somoskő között szürkítették az ÉZ egykori útvonalán a jelzéseket, megszűnt a határon vezető szakasz is, egész Rónabányáig.

Megszűnt a PQ a Losonczy Anna-forrásnál, a forráshoz ZQ vezet.

 

Igyekeztem a legpontosabban átvezetni a változásokat a TUHU térképén, épp most fejeztem be az egyik hiba javítását:-(

Vélelmezem, hogy az ÉZ útvonalának "felszámolása" nem fejeződött be, de erről nem tudok.

 

Módosult az S4 útvonala Rónabányától keletre.

A Poo útvonalának pontosítása is megtörtént.

 

Szép túrákat azoknak, akik arra járnak!

HEV Creative Commons License 2018.08.16 0 13 67541

Igazából már én sem tudom követni, hogy Somogyban miért szűnnek meg turista utak, miért lesz más színük és formájuk. Nyilván megvan az oka. A Balatonföldvárról induló piros romból piros sáv lett valameddig,  egy csomó út megszűnt Külső-Somogyban, nyilván a karbantartási lehetőség beszűkülése  is szerepet játszik. (Szántódon megszűnt az egyesület) 

 

Domb vidéken nehezebb utakat találni és főleg karbantartani mint a hegyekben, más a vegetáció és a talaj jellege. Több út keletkezik a mezőgazdasági területeken, és erdőkben is, a munkavégzés miatt de ezek elég gyorsan meg is szűnnek ha felhagyják őket.

A turisták nem igazán tudják kitaposni maguknak, ezért jobb ha a forgalmasabb földutakra kerül a jelzés, számolva azzal, hogy ott esetleg időnként traktorok, nehézgépek felszántják az utat. 

Nekik sem öröm ez, és lehetőség szerint ha az időjárás jobbra fordul igyekeznek az utak járhatóságát javítani.

Előzmény: jzp2107 (67540)
jzp2107 Creative Commons License 2018.08.16 -13 2 67540

nem hiszem hogy Somogy megye félreesőbb turistaútjain nagyobb lenne a forgalom

igazából ha nem OKT-zik az ember vagy nem a "felkapottabb" régiókban túrázik (Bp környéke, Bükk közepe, Bfelv stb) akkor hétvégén is előfordulhat hogy tizen km-eket megy szembejövő nélkül (de ezt akár a Börzsönyben is el lehet játszani pedig az sincs messze Bp-től)

Előzmény: garass (67538)
T7 Creative Commons License 2018.08.16 0 0 67539
garass Creative Commons License 2018.08.16 0 12 67538

Igen, olvastam azt és ezúton is megköszönöm az aktivitásodat érte. Ám, az elkényelmesedő turizmusunk sajnos ilyen fájó lépésekre kényszerít.

Előzmény: jzp2107 (67537)
jzp2107 Creative Commons License 2018.08.16 0 0 67537

> Épp ezért is volt a télen meghirdetve és újraélesztve a Cserehát-kör. 

> De az érdeklődés nem támogatta ezt kellő mértékben.

 

én végigjártam, írtam ide is hogy mindenki hajrá és menjen

ennyit tudtam tenni

 

Előzmény: garass (67535)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!