Az út - a jelzettség jó mindkét irányban. piroson felfelé okés, piros háromszög vége nem tudom, meddig fogja tartani magát a talajerózió miatt, valamint a masszív rekettyés miatt a járhatatlanság határát súrolja. Én is a végén a patakmederben mentem végig.
Túrázók: sokan. Ráadásul nemcsak hétvégi kirándulók, hanem számosan voltak nagyon komoly teljesítménnyel Három-négy olyan párt számoltam, akik kifejezetten gyúrásként járták a hegyet.
Innen is küldöm jó kívánságaimat Eszternek, az ultrafutó hölgynek, aki pár nap múlva indul, hogy átfussa ha jól hallottam, a Kalahári sivatagot. Ő is a piros-piros háromszögön edzett - három napon át napi 50km, 2000m szintkülönbséget lejárva full felöltözve és teljes 9kg-s menetfelszerelésben.
Járjátok egyszer még végig, ha lehet és a track-et mentsétek el valami elérhető oldalra és akkor ha nem is lesz többet festés, nem merül a feledés homályába.
Hidd el, én is sajnálom. Ráadásul én nem csak mint egy túrázó, aki ha alkalma, kedve van végig megy rajta. Ez és még más út, mozgalom, a mi saját ötletünk, a saját kivitelezésünk. Hosszú évekig fenntartottuk, néha komolyabb, nem csak anyagi áldozatok árán is. S ez akkor így több, nehezebb, mint egyszerű sajnálat. Évekig halogattuk, de most el kell engednünk.
Már korábban is írtam, hogy a túraút felújítások nem csak a jelzések egyszerű újrafestését jelentik, hanem a túraút rendszerek felülvizsgálatát és rendezését is magukba foglalják. Hogy ez megyénként milyen mértékben történik, azt sok dolog befolyásolhatja. De ezzel mindenképpen vele járhat egyes utak megszüntetése is. Célszerűen azok, amelyek érdektelenné váltak. Ez országos gyakorlat. A kisebb utakról többnyire alig tudunk. Legföljebb az új térképkiadások és a digitális változások során szembesülünk velük. HEV hozzászólása is jól példázza ezt. A nagyobb, névvel ellátott utak már jobban feltűnnek. De meg kell mondjam, ezeknél is csak időszaki fellángolások vannak. A megszűnés árnyékában néhányan rászánják magukat és becsülettel végig járják azokat. Mások csak elvi úton emelnek szót mellettük. De a nagy többség még eddig sem jut el. Ezen utak megszűnése pedig épp ezen érdektelenség miatt következik be.
Nem vádolok, csak tényeket írok, mind a Csereháti Piroson, mind a volt Északi Zöldön néhányan végig jártatok, már akkor, amikor azok valamilyen módon előtérbe kerültek. Pedig ezek az utak hosszú évekkel korábban lettek kialakítva. Ám most is egy kézen meg lehet számolni a közelmúlt teljesítőit. De ezek nem jelentenek rendszeres igényt. Pedig itt a fórumon is, például e két útról több esetben is történt jelzés ezek helyzetéről és megszüntetési terveiről. A teljesítők mellett néhány megértő, és néhány ellenző, olykor támadó hangvételű vélemény nem volt elégséges ezek megváltoztatására. A volt Északi Zöld aktuális híreiről épp most jött friss hír Nógrádból. Ezek a változások már korábban is jelezve lettek, de most került sor a kivitelezésükre. A Csereháti Pirosról pedig épp most kell végső döntést hoznunk.
Ez utóbbiról konkrét kérdéseidre reagálva, már leírtam, hogy a változásokra az OKT újra táblázása kapcsán kerül sor úgy, hogy az új táblák a piros jelzéseket nem fogják mutatni. Kivéve az esetleg fennmaradó leágazásokat. A fonódó szakaszokon a piros jelzések leszürkézésre kerülnek. A le és rácsatlakozó részeknél néhány jelzés erejéig szürke X kerül fel a piros jelzésekre. A többi útszakasz a piroson csak ott kerül fizikailag is törlésre, ahol más jelzések miatt azok zavaróan hatnának. A térképeken viszont a módosítások mellett a teljes piros levételre kerül. A digitális térképeken a terepi változásokat követően, míg a papír térképeken a következő kiadások alkalmával.
Ezen utak végigjárása a régi térképek alapján ezt követően is megtörténhet, de mivel jogilag megszűntek, ez már csak egyéni vállalás és teljesítmény lehet.
A piros kapcsán mondhatom, tegnap Nyéstán voltam az esetleges OKT változás helyszínelésére. A környéken alig 5-6 piros jelzéssel találkoztam, azok is mintegy tíz éves minőségűek. Így túl sok jelzést nem is kell majd törölni, ami a későbbi egyéni bejárást alig fogja befolyásolni.
Persze, tudom. Jzp is írta, hogy keresnie kellett a jó irányba menő utakat, hisz' évről-évre változhat, hogy melyek járhatóak, pontosabban léteznek egyáltalán. Akkor meg majd' mindegy, hogy egykor valaki merre ment. Dupla kaland.
A lezárásokat illetően egy kérdés- van-e kezdeményezés arra, hogy a kiiktatásra kerülő utakat olyan módon megőrizzük, hogy még a leszürkézés előtt valaki GPS-el végigmegy rajta és egy webes felületen a track letölthetőként megmarad?
Ergo még ha el is tűnik a festés és valakinek három év múlva eszébe jut, hogy körbejárná az országot a határmentén, az a track alapján még meg tudná csinálni?
maximum a csomópontoktól (esetleg az itt tárgyalt vélelmezhetően elkészülő új kiváltó jelzések végpontjaitól) párszáz méter minden irányban, aztán majd lekopik
Amúgy ezt hogy kell elképzelni? Le lesznek szürkézve a megmaradt jelek és ezzel jogilag is megszűnik az út, vagy sorsára lesz hagyva és nekivághat ezentúl is aki vállalkozik rá (persze térképről radír mindkét esetben így is úgyis)?
Elvégre én és jzp is a vészharang megkongatása után jártuk be.
szerencsém, hogy tavasszal ezt még jelzésekkel bejárhattam
ha így haladunk, lesz egy kékünk K-Ny irányban (a DDK-n AK-n elég kevesen járnak, tehát megérett a pusztulásra) pár sétaút Kékestető János-hegy és Dobogókő körül + Rám szakadék és kész
Kemencés-hegy (SS+ elágazás) és Somoskő között szürkítették az ÉZ egykori útvonalán a jelzéseket
Somoskőújfalu és a Kemencés-hegy között nem? Két zöld jelzés nem lehet ennyire közel, ráadásul ott végig fedésben van a sárgával. Köszönjük az információt!
Új útvonalat alakítottak ki a Medves-fennsík környékén, Salgótarján Béketelep buszmegálló csomóponttól Salgó-nyereg, Medves-fennsík, Somoskő (HATÁR), a jelzése ZÖLD.
Az egykori ZÖLD, mely sokáig Z4 volt, majd a S+ és a P+ "felhasználásával" alakult az új útvonal.
Kemencés-hegy (SS+ elágazás) és Somoskő között szürkítették az ÉZ egykori útvonalán a jelzéseket, megszűnt a határon vezető szakasz is, egész Rónabányáig.
Megszűnt a PQ a Losonczy Anna-forrásnál, a forráshoz ZQ vezet.
Igyekeztem a legpontosabban átvezetni a változásokat a TUHU térképén, épp most fejeztem be az egyik hiba javítását:-(
Vélelmezem, hogy az ÉZ útvonalának "felszámolása" nem fejeződött be, de erről nem tudok.
Igazából már én sem tudom követni, hogy Somogyban miért szűnnek meg turista utak, miért lesz más színük és formájuk. Nyilván megvan az oka. A Balatonföldvárról induló piros romból piros sáv lett valameddig, egy csomó út megszűnt Külső-Somogyban, nyilván a karbantartási lehetőség beszűkülése is szerepet játszik. (Szántódon megszűnt az egyesület)
Domb vidéken nehezebb utakat találni és főleg karbantartani mint a hegyekben, más a vegetáció és a talaj jellege. Több út keletkezik a mezőgazdasági területeken, és erdőkben is, a munkavégzés miatt de ezek elég gyorsan meg is szűnnek ha felhagyják őket.
A turisták nem igazán tudják kitaposni maguknak, ezért jobb ha a forgalmasabb földutakra kerül a jelzés, számolva azzal, hogy ott esetleg időnként traktorok, nehézgépek felszántják az utat.
Nekik sem öröm ez, és lehetőség szerint ha az időjárás jobbra fordul igyekeznek az utak járhatóságát javítani.
nem hiszem hogy Somogy megye félreesőbb turistaútjain nagyobb lenne a forgalom
igazából ha nem OKT-zik az ember vagy nem a "felkapottabb" régiókban túrázik (Bp környéke, Bükk közepe, Bfelv stb) akkor hétvégén is előfordulhat hogy tizen km-eket megy szembejövő nélkül (de ezt akár a Börzsönyben is el lehet játszani pedig az sincs messze Bp-től)