Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BkorVette Creative Commons License 2000.06.06 0 0 59
Ordas!

Asszem nem ez a leveled az első, amelyik tele van félreértésekkel, és félremagyarázásokkal...
Ha nem tudsz olvasni, írni se írjál...

Üdv.:B.korVette

Ui.: nem idézem a leveled, mert nincs értelme, úgysem fogod elismerni...

Előzmény: Ordas (58)
Ordas Creative Commons License 2000.06.06 0 0 58
Udv!

Az első és legsúlyosabb kifogásom a cikk ellen az, hogy egy olyan Viperrel hasonlítják össze a Porsche és a Ferrari modelljeit, amelyet már nem is gyártanak! :-) A most kifutó Viper 450 lóerős, a most bemutatott utód kereken 500, míg a tesztben egy 400 lovas szerepel.
Az altalam feltett tesztben a Dodge 450 lovas. Amikor a teszt keszult [1999 vege], tudtommal ez a 3 gep futott. Ha van erosebb Dodge, akkor ott a Porsche 911 turbo. De erdekes, hogy kb. +250 kg, +90 LE, majd ketszer akkora nyomatekkal a Dodge nem alaz. SZVSZ ez is elgondolkodtato, nemcsak a Corvette-Z8. De hasonlo kifogasom lehetne, hogy a kifuto SL55 AMG-t is belevettek. Csak egyet tudok, Corvette 5,2 alatt gyorsul szazra, Z8 meg 5,0 korul. :)

Arról már nem is beszélek, hogy a fogyasztás terén érdekes módon a németek és az amerikaiak teszteredménye kissé eltérő képet mutat. És nem hinném, hogy az amerikaiakban buzog nagyobb részlehajlás - gondolom Te sem. :-)
De ne felejtsuk el, hogy a Dodge motorja 2,2-szer (!!) akkora, mint a Porsche mocija. SZVSZ ekkora motor felesleges, mert mint lathatjuk csak hatranya van. Ekkora motortol normalis az ilyen nagy fogyasztas.

A rugalmassági próbáknak szerinted van értelme egy sportkocsi esetén? Szerintem nincs. Egy Viper 2600-at forog 200 km/h-s sebességnél hatodikban, egy Porsche váltója ennél összehasonlíthatatlanul rövidebb. Ezért is fordulhat elő az, hogy bár a Porsche nyomaték terén sehol nincs a Viperhez képest (sem a nyomaték nagyságában, sem a leadás módjában), mégis fej-fej mellett haladnak.
Hogyhogy nincs jelentosege a rugalmassagnak? SZVSZ pont annak van, meg a 0-rol valo gyorsulasnak. Vegsebesseg annyira nem erdekes. Ugyhogy nem ertem.
Nem is allitottam, hogy a 2 valto azonos. De a Dodge Borg-Warner valtoja sikerulhetett volna jobbra is.

És azt se felejtsük el hozzátenni, hogy az amerikai nemzeti öntudatból táplálkozó elfogultság meg sem közelíti a németekét, ezért is fordulhat elő, hogy egy olyan szubjektív dologban, mint a feeling kérdése, nem az amerikai modellt hozzák ki győztesnek.
Azert amiknak is van nagy arcuk, de ez nem ide tartozik.
En adataimban egy szem szubjektiv dolog nem volt, csak tenyek.

De SZVSZ azert a Porsche 911 az autotortenelem resze, ahol a Bogar, Citroen 2CV, Ford T-modell van. Ez az, amit penzen nem lehet megvenni. Pl. Monacoba a Mercedes C osztalyt felengednek a hegyre, de a Lexust nem, hiaba nagyobb, dragabb. Ez van. De nem csak Monacoba kell menni ezert.

Arak. Ugyes vagy, de egy GT3-as Porsche joval olcsobb, mint egy turbo. Biztos vagyok benne, hogy a Dodge Viper meg joval dragabb, mint egy Corvette. Ugyes fogas. De megneznem milyen extrak vannak hozzajuk. 450 lovas Dodgeba meg ABS, kiporgesgatlo sincs, Porscheba meg ki is kapcsolhato. Nincs az amerikaiba tovabba: legzsakok [bar lehet kormanyban van]. Szal azert biztonsagra is illik adni, tehat ez azert ciki. Kivancsi vagyok irod-e, hogy tevedes, minden van az utodban, de akkor miert nem hozza Dodge at EU-ba, illetve a kezdetektol kezdve igy kellett volna gyartani? Mar a Ferrari is rendelkezik ezekkel, pedig aztan az, amit regen muvelt... :)

Fargo!

Igazad van [48]. haverom most jott haza egy ev utan Atlantabol, s mondta, hogy a kocsogok [bocs a kifejezesert, de helyiek velemenye] jarnak Camaroval, a HVCS-k [helyi vagany csavok] meg Corvettevel - szal magyar hasonlattal, olyan lepattant ciganyautok ezek [foleg Camaro, Mustang] - elore is bocs Borokatol, de nem en mondtam. Tucatauto, nekik /amiknak is/ unalmas, mar aki villantani akar. Szal aki ki akar tunni Porschet, Ferrarit, Lamborghinit vesz.

BkorVette!

Vigyazz az vernyomasodra!
Szal, ha Porsche 911-t tobbet latok, mint Corvettet, akkor Dodgenal plane tobbet latok.
Az arak meg eleg csalokak, amiket Boroka irt. Legalabbis amilyen tipust irt.

Előzmény: BorókaI2 (46)
Porter Creative Commons License 2000.06.06 0 0 57
Egyik ismerosom amator autoversenyzo.(megpiszkalt Reanult Spider-rel)
Szerinte alapkivitelben versenypalyan a GTR3 vezetheto a legjobban, a Modena egy kicsit rosszabban, a Viper meg meg egy fokkal rosszabban. A Porsche-k futomuve allitolag nagyon eltalalt.

Alapkivitelben, versenypalyan, profi pilotaval. Normalis ember orszaguton ennek a 60-80%-at sem autozza ki. Ugyhogy oda tok mindegy, hogy melyiket veszed - a kocsi abszolut hatarait ugy sem fogod kihasznalni. Akkor meg mar vedd azt, ami hozzad kozelebb all.

Amugy rohadt erzekenyek ezek a versenydogok. A sraccal egyutt voltam autobiztonsagi tanfolyamon, de a (termeszetesen versenyfutomuvu) Spidert feneket lehetetlen volt megfogni a hidraulikus lokopad utan - a szimulalt havas uton vezethetetlen volt a kocsi.
Viszont szaraz uton nem akarmi erzes, amikor 130-nal iranyitott drift-tel visz be a hajtukanyarba.... sikerult is 25 perc alatt totalisan atizzadni az ingemet.

fargo Creative Commons License 2000.06.06 0 0 56
A "jobb társaságokat" azért tettem idézôjelbe, mert hasonlóképpen érzek felôlük. Viszont az elôzményként szolgáló eszmecsere a *presztízsrôl* szólt, s Te csak megerôsítettél abban a hitben, hogy egy 19k dolláros Camaronak vagy egy 35k dolláros Corvette-nek (legyen az ok az ára, vagy akármilye, tok mindegy), NINCS akkora presztizse, mint egy 110k dolláros Porschenak.

Igen, tudom, hogy "azokban a körökben" egy Volvo is bullshit. Azt viszont nem értem, hogy amikor csak felemlegettem egy barátom véleményét, Te miért csapsz át hirtelen személyes fikázásba. Musclecars vs Porsche volt a beszélgetés témája, s nem a Volvo. Én sem keverem bele az önetetôs kutyaházadat a dologba. Ha ez alapján ítélném meg az ízlésedet az autók vonatkozásában, akkor ez még siralmasabb képet festene a Corvette-rôl, nem? De tudom hogy itt más a lényeg, nem személyeskedek.

LA és Manhattan NEM Bronx. Emberünk ezt a két helyet hozta fel példának amikor presztízsautókról beszélt.

Ha "jobb társaságba" keveredsz, akkor persze hogy összevigyorognak a hátad mögött, ha egy sportkocsival feltűnôsködsz. Ha ezt egy szétberhelt Camaroval teszed, akkor még azt is hozzáteszik somolyogva: cheapskate.

Amerika vonatkozásában ízlésrôl beszélni nem mérvadó. Köztudottan a rossz ízlés hazája.

Előzmény: BorókaI2 (51)
BLo0m Creative Commons License 2000.06.06 0 0 55
Ertetlenul olvasom az elozo sok hozzaszolast...

Ahogy valaki (bocs, lusta vagyok visszakeresni) irta: Sportkocsit szivbol vesz az ember. Igy van. En bele vagyok zugva a Porsche-kba, mert SZVSZ gyonyoruke. De ez meg nem ok arra, hogy pl a Vipert fikazzam, mert az is gyonyoru. Csak a Porsche szebb :)
Az meg tokeletesen hidegen hagy, hogy 5.0 vagy 5.5 masodperc alatt van-e szazon, a lenyeg az, hogy menjen, mint a veszedelem, es legyen pofaja az autonak.

Na lehet engem is fikazni, mer' nem esek hasra a loerokulonbsegektol. :)))

BkorVette Creative Commons License 2000.06.06 0 0 54

Helló Boró!!

"Hááát, a hétvégén csacsogtam egy ámerikai autós guruval, Los Angelesben tevékenykedik, és azt mondja, hogy ha valaki villantani akar sportkocsival, akkor jellemzôen fekete Porsche amire beruház. A Camaro / Corvette / Mustang féléket "jobb társaságban" megmosolyogják..."

Akinek ennek a miértjét meg kell magyarázni, az nem méltó a válaszra sem, mert SOSEM, fogja megváltoztatni bármiről a véleményét..., mégha a Birósági határozat is van a kezében, és a börtönben du*ják, akkor sem fogja elhinni, hogy valamiben nem volt igaza....

Üdv.:B.korVette

Előzmény: BorókaI2 (51)
BkorVette Creative Commons License 2000.06.06 0 0 53
"ultel mar Merciben? Akkor nem mondanal ilyeneket. Nem pattogi futomuvuek es nem himbi-limbik. "

Válaszodból itélve TE, nem ültél még amerikai autóban....van mit bepótolnod!!!

"Porschebol tobbet latok, mint Corvettebol. "

Corvette-ről szó sem esett...Viperről beszéltünk, ha jól emlékszem, te pedig valami Procshe GT3-at emlegettél...nem a 924, 944-ről beszélek...abból annyi van mint a szemét...
Tehát válaszod nem válasz a kérdésemre...

Tehát, akkor a nyengébbek kedvéért, újra kérdezem, csak nagyobb magyarázati hányaddal!!

Arról beszélek, hogy a Viper-ből, kicsit több lehet(nem amerikába, bármilyen hülyének is tartasz, nem arra gondolok), mint a Porsche GT3-ból, tehát botorság ahhoz hasonlítani...
Ez olyan mintha azt mondanám, hogy a Porsche GT3-at a Renault Espace F1 úgy, de úgy lenyomja!! Ez baromság......
Szerintem messze nem mindegy, hogy mit mivel hasonlítasz össze...
Nem tudom, ez a Porsche mennyibe kerülhet, de szerintem két Viper-t tunál venni az árából...

Ha még mindig nem érted mit mondok, akkor talán ne is válaszolj, mert nem érdekel!!!

Üdv.:B.korVette

Előzmény: Ordas (43)
BorókaI2 Creative Commons License 2000.06.06 0 0 52
Szia Ordas!

"Porschebol tobbet latok, mint Corvettebol. Kint biztos mas a helyzet de ez a normalis. Mellesleg kint is eleg konnyen megszerezheto anyagilag egy Porsche. Pontos aranyokat nem tudok, de nem hiszem, hogy eg es fold a kulonbseg."

Egy Porsche 911 Carrera Turbo ára: $111 000
Egy Corvette ára (kereskedői, engedménnyel: $35 000

Szerintem ég és föld a különbség. Három Corvette árából juthatsz egy ilyen Porschéhoz.

Előzmény: Ordas (43)
BorókaI2 Creative Commons License 2000.06.06 0 0 51
Szia fargo!

"Hááát, a hétvégén csacsogtam egy ámerikai autós guruval, Los Angelesben tevékenykedik, és azt mondja, hogy ha valaki villantani akar sportkocsival, akkor jellemzôen fekete Porsche amire beruház. A Camaro / Corvette / Mustang féléket "jobb társaságban" megmosolyogják..."

Ja, ismerem az ilyen "jobb" társaságokat. De jobb, ha tudod: náluk az összes Volvo is bullshit. Ugyanis nem elég drága. Megjegyzem, hiba volna európai vagy jellemzően magyar szemmel nézni az amerikai autóstársadalmat: egy autó - kevés kivétellel - jobb társaságban alkalmatlan az általad leírt "villantásra". Egy középosztálybeli használt ház Washington DC kertvárosaiban 250-300 ezerbe kerül, egy 305 lovas Camaro 19 ezerbe. Te csodálkozol azon, hogy ezzel nem lehet "villantani" és senkinek nem esik le az álla attól, hogy ilyen autód van? Szerintem ez így normális és természetes. Egy Porschéval persze könnyebb "villantani", mert mindenki tudja róla, hogy drága, más kérdés, hogy a hátad mögött gúnyosan összemosolyognak és azt mondják Rád, hogy egy feltűnősködő sznob vagy. Bronxban nyilván más a helyzet, ott egy fekete Porschéval tényleg Te lehetsz a király. Feltéve, ha legalább másfél kilós az aranylánc a nyakadban és Tiéd a környék leggizdább lotyója. :-))

Én úgy hiszem, hogy több jobb társaságnak is a tagja lehetek. Érdekes módon senkinek esze ágában nincs engem alulértékelni vagy csórónak tekinteni azért, mert amerikai autókra esett a választásom, nem valamelyik sokkal drágább importmodellre. Igazán "jó" helyeken ugyanis az ilyesmi nem sikk, nem utolsósorban azért, mert mindenki tisztában van azzal, hogy az ízlés és nem a pénztárca határozta meg a választást.

Boró

fargo Creative Commons License 2000.06.05 0 0 50
Ja, még azt is mondta, hogy az "igazán" jó helyeken a Porschet is megmosolyogják, oda Aston Martin / Rolls / Bentley / esetleg Mercedes vagy BMW (csóróbbaknak) illik. Caddy-t csak vaskalapos amerikaiak vesznek. Nem igazán presztízsautó, szerinte.
Előzmény: Zsi (49)
Zsi Creative Commons License 2000.06.05 0 0 49
Hi All&fargo!

Ezért kár volt vele konzultálnod ámbár gondolom nem volt rossz mert még 1-2 okosságot is közölt veled az arc.

Az én véleményem 1-ezik az övével
Tehát "PORKÉT" emberek!!!!!!!
(944 vagy 911 esetleg 928-ast.)

csumbi!

Előzmény: fargo (48)
fargo Creative Commons License 2000.06.05 0 0 48
Hááát, a hétvégén csacsogtam egy ámerikai autós guruval, Los Angelesben tevékenykedik, és azt mondja, hogy ha valaki villantani akar sportkocsival, akkor jellemzôen fekete Porsche amire beruház. A Camaro / Corvette / Mustang féléket "jobb társaságban" megmosolyogják...

Azt is említette, hogy ha sportkocsikról van szó, akkor nem a hosszú egyenesben való gyorsítóképességen szoktak csámcsogni (valójában ez igazán senkit nem érdekel), hanem az "overall driveability and control" az elsôdleges. A Corvette-rôl ilyen szempontból nagyon elismerôen szólt, mind a motorját, mind a futóművét és vezethetôségét illetôen, de az elsô helyre a Ferrari / Porsche párost helyezi, csak utánuk jön a Vette, a többi meg a "futottak még" kategória...

Azt mondta, hogy a Viper ugyan tud nagyon gyors lenni, de amúgy "a pain in the ass"...

Hiszek neki, tudja a dolgát.

Előzmény: BorókaI2 (47)
BorókaI2 Creative Commons License 2000.06.05 0 0 47
Kedves avantage!

"A 911-nek imazsa is van, a Viper pedig (csak) egy nagyon vad gep."

Te vagy az első ember, akitől azt hallom, hogy a Vipernek nincs imázsa. Nem arról lehet szó, hogy Neked nem tetszik? Ugyanis bármerre mentem, a Vipert mindenütt "fogalomként" emlegették, holott a gyártása nem tekint olyan komoly múltra vissza, mint a Porschéké.

Boró

Előzmény: avantage (35)
BorókaI2 Creative Commons License 2000.06.05 0 0 46
Kedves Ordas!

Éppen a közelmúltban írtam valahol erről a tesztről néhány szót, sőt, még azon is gondolkodtam, hogy beteszem az "újságírós" topicba.

Az első és legsúlyosabb kifogásom a cikk ellen az, hogy egy olyan Viperrel hasonlítják össze a Porsche és a Ferrari modelljeit, amelyet már nem is gyártanak! :-) A most kifutó Viper 450 lóerős, a most bemutatott utód kereken 500, míg a tesztben egy 400 lovas szerepel. Ennek az egésznek kissé megvezetés íze van. A helyes összehasonlítás alapjául az új Porsche GT3(?) és a Viper kifutó, vagy új modellje szolgálhatna. Itt már nem lenne negyedtonnányi különbséggel könnyebb a Porsche, hanem kiegyenlítődne az amerikai súlyhátránya, lóerőkben pedig egyértelműen elmaradna a Vipertől (nem hoztam magammal az újságot).

Arról már nem is beszélek, hogy a fogyasztás terén érdekes módon a németek és az amerikaiak teszteredménye kissé eltérő képet mutat. És nem hinném, hogy az amerikaiakban buzog nagyobb részlehajlás - gondolom Te sem. :-)

A rugalmassági próbáknak szerinted van értelme egy sportkocsi esetén? Szerintem nincs. Egy Viper 2600-at forog 200 km/h-s sebességnél hatodikban, egy Porsche váltója ennél összehasonlíthatatlanul rövidebb. Ezért is fordulhat elő az, hogy bár a Porsche nyomaték terén sehol nincs a Viperhez képest (sem a nyomaték nagyságában, sem a leadás módjában), mégis fej-fej mellett haladnak. Egyébként attól az embertől, aki 80-ról hatodikban akar gyorsítani egy Viperrel, azonnal elkoboznám az autót. :-))

"Ma mar nincs leghuteses Porsche."

Tudom. Ezért is írtam, hogy "a laprugó elavultságát mosolyogva firtatni kb. olyan, mintha én a Porsche elavultságát a léghűtéses motorjain keresztül próbálnám bebizonyítani". Ugyanis laprugós Camaro sincs. :-)

Az összehasonlításnál egyébként a Z8 - C5-ra gondoltam természetesen, nem a Mercire (nem is értem, hogy egy SL-Merci egyáltalán hogyan hasonlítható össze egy sportkocsival?). Ott pedig a kisebb lóerőszám dacára a Corvette a nyerő, tehát jobban ellátja azt a feladatot, amire kitalálták (ugyanis sportkocsi, vagy mi a szösz).

"Fent lathato, hogy a Porsche 911 GT3 mar alaposan felveszi a kesztyut ezekkel, sot vezethetoseg teren le is nyomja a Dodge-ot, mint jancsiszoget. :)"

Fent biztos, hogy nem látható, hiszen nem a 911 GT3 volt az összehasonlítás résztvevője, mint ahogyan a Viperből is egy kifutott modellt hasonlítgattak. Az összehasonlításra egyébként ott az általam már említett GT-futamok ügye (tuningolatlan motorokkal), ahol a Porsche a versenyek 100 %-ában alulmarad a lesúlyozott Viperekkel szemben, ráadásul általában lekörözve. :-) De a különböző amerikai teszteredmények is (lásd: 33-as hozzászólás) alátámasztják az általam írtakat. És azt se felejtsük el hozzátenni, hogy az amerikai nemzeti öntudatból táplálkozó elfogultság meg sem közelíti a németekét, ezért is fordulhat elő, hogy egy olyan szubjektív dologban, mint a feeling kérdése, nem az amerikai modellt hozzák ki győztesnek (lásd: 15-ös hozzászólás). Ha van ellenpéldád (de nincs! :-))), szívesen fogadom.

Boró

Előzmény: Ordas (37)
avantage Creative Commons License 2000.06.05 0 0 45
Konor:
"Az en szememben a Porsche egy nagyon gyors gep, nem tudom es igazabol nem is erdekel, hogy a Viper mennyivel lassabb, vagy gyorsabb, de nalam pont a Vipernek van imazsa."

Azt hiszem nem erted, mire gondoltam. Lehet, hogy a Casio pontosabb orakat gyart, mint pl. a Breitling, de ettol meg nem lesz imazsa.
A 911 mar tobb mint 30 eves! Sot, lehet hogy tobb is. A Viper miota van a piacon? Ezt ertem imazs alatt. Az, hogy te egy Vipertol indulsz be, az szubjektiv.
Es ha a 911 turbo formajatol nem indulsz be... Az amerikaiak nagy resze is bele van zugva.

"Ez -kis tulzassal- olyan, mintha valaki a Forma-1-es csapatok szereplese alapjan valasztana a Renault es mondjuk a Merci kozott. (Sajnos vannak ilyenek is!)"
Bizony, bizony. Fogyasztoi tarsadalom. Ezert fizetik a sok penzt a Forma-1 -be, hogy megvegyed az utcai autoikat. Ha az emberek tobbsege nem tenne ezt, nem lenne ilyen a Forma-1 sem.

Előzmény: konor_ (42)
Ordas Creative Commons License 2000.06.05 0 0 44
Ebben van igazsag. De a "kinek nagyobb a futyije" [by fargo, 11] jatekrol van szo.
Szal sportkocsit szivbol valaszt az ember.
Előzmény: konor_ (42)
Ordas Creative Commons License 2000.06.05 0 0 43
Kerdes:

ultel mar Merciben? Akkor nem mondanal ilyeneket. Nem pattogi futomuvuek es nem himbi-limbik.

Porschebol tobbet latok, mint Corvettebol. Kint biztos mas a helyzet de ez a normalis. Mellesleg kint is eleg konnyen megszerezheto anyagilag egy Porsche. Pontos aranyokat nem tudok, de nem hiszem, hogy eg es fold a kulonbseg.

Ne legy naiv, kisfiam!

Egyebkent helyesbitek, meg a Dodge Viper GTS kivitel 450 LE-s es 660 Nm nyomateku.

Előzmény: BkorVette (41)
konor_ Creative Commons License 2000.06.05 0 0 42
Mielott atmennenk fikazos topicba...
Nalam egyertelmuen az amerikai dogok jonnek be, de ez teljesen szubjektiv dolog.
El tudom fogadni, hogy valakinek a 911 a nyero, tobb haverom alma egy ilyen meregzsak, biztos kiprobalnam en is, de nem hiszem, hogy bele tudnek zugni.
Nalam elsosorban a forma es a 'filing' ami meghatarozo, es ez az, ami miatt a Porsche nem tudja megdobogtatni a szivem.
A masik, hogy szamok, kulonosen teszteredmenyek alapjan valasztani SZVSZ hulyeseg.
Ha valaki ez alapjan dont ket auto kozott, akkor vagy mindkettot hasonloan szereti, vagy egyiket sem igazan.
Masik rossz pelda az autoverseny, ahol pontos -sokszor az utcai autoktol messze elvonatkoztatott- szabalyoknak kell megfelelni.
Itt most magam ellen beszelek, mert a Viper-ek jol mennek a GT-ben, de azert szerintem mindenki erzi, hogy ez nem lehet a merce!
Ez -kis tulzassal- olyan, mintha valaki a Forma-1-es csapatok szereplese alapjan valasztana a Renault es mondjuk a Merci kozott. (Sajnos vannak ilyenek is!)

En semmirol nem allitottam, hogy jobb, gyorsabb, stb engem csak az zavar, ha valaki ok es tapasztalat nelkul fikazza, a masik oldalt.

"A GT versenyek eredmenye egyertelmuen mutatja, hogy a Viper gyorsabb/jobb mint a 911. De ez nem minden. A 911-nek imazsa is van, a Viper pedig
(csak) egy nagyon vad gep.
Egy pelda, hogy ez mit is jelent." - Pont errol beszeltem, hogy minden a nezopont kerdese.
Az en szememben a Porsche egy nagyon gyors gep, nem tudom es igazabol nem is erdekel, hogy a Viper mennyivel lassabb, vagy gyorsabb, de nalam pont a Vipernek van imazsa.
Ezen nem kell vitatkozni, mindenki masra bukik es ez igy van rendjen.
Egyebkent hamar elfogynanak a lanyok..:)
Amugy en is unom, hogy mindenhol amerikaiautozni kell, de meg kell vedeni szegenyeket!

BkorVette Creative Commons License 2000.06.05 0 0 41
Ordas!

" Foleg a Merci, de talan BMW is, fene tudja. Teny: kenyelemben alazzak ezeket az amerikaiakat. "

:-))))
Te normális vagy???
Ez nagyon röhejes volt....!!

"Porsche 911 GT3 mar alaposan felveszi a kesztyut ezekkel, sot vezethetoseg teren le is nyomja a Dodge-ot, mint jancsiszoget. :) "

Mennyit láttál utcán ezekből a Porsche-ékból??
Lenyomnak egy olyan autót ami divatos sportkocsi az államokban, és mindenkinek elérhető, aki nem kukázásból él?? HÚÚÚ, micsoda teljesítmény!!!!!

A német kukázok ezt használják, mi??? Szolgálati kocsi...:-)))

Üdv.:B.korVette

Előzmény: Ordas (40)
Ordas Creative Commons License 2000.06.05 0 0 40
Udv Boro!

Kis kiegeszites.
Egyébként a laprugó elavultságát mosolyogva firtatni kb. olyan, mintha én a Porsche elavultságát a léghűtéses motorjain keresztül próbálnám bebizonyítani.
Ma mar nincs leghuteses Porsche. Az uj 911 motorja 3.4 literes, vizhuteses, 6 hengeres boxer, 24 szeleppel. Mar az esocsatorna is lekerult a Porschekrol, ami a pl. a Zsigulikon volt, amire a tetocsomagtartot lehetett tenni. :)

Nekem úgy tűnik, elég jól el lehet himbilimbizni ezekkel. :-)) Egyébként éppen a német-japán topicban írta valaki, hogy a Corvette jobb köridőt teljesített 345 lóerővel az Auto Bild (ami köztudomásúan német) tesztelői szerint, mint a 400 lóerős BMW M Coupe. Ez azért már csak jelent valamit? :-)
Hivatkozol a Corvette, Dodge Viper, BMW Z8, Mercedes SL55 AMG tesztre. Miszerint jobbak az amerikaiak menettulajdonsagban. Igen. Lehet. Ellenben a nemetek nem azok a betonszaggato gepek. Foleg a Merci, de talan BMW is, fene tudja. Teny: kenyelemben alazzak ezeket az amerikaiakat. Szoval Merci inkabb luxuskocsi. Azert ne vessunk ossze egy automatavaltos kocsit egy kezivaltos sportkocsival. Tehat masra valok. Fent lathato, hogy a Porsche 911 GT3 mar alaposan felveszi a kesztyut ezekkel, sot vezethetoseg teren le is nyomja a Dodge-ot, mint jancsiszoget. :)

Előzmény: BorókaI2 (33)
Ordas Creative Commons License 2000.06.04 0 0 39
Na, azert meg pontositunk egyet.

ISO kikerulesi teszt
1. 138,1
2. 138,6
3. 140,2

Nos, ezek km/h-ban.

ECE szabvanyos fogyasztas [l/100km], varos/orszagut/atlag
1. 33,5/12,5/20,2
2. 28,0/12,0/17,9
3. 20,1/8,9/13,0

Itt is Porsche-Ferrari-Dodge sorrend. :)

Előzmény: Ordas (37)
Ordas Creative Commons License 2000.06.04 0 0 38
Kapasbol sajto hiba. Egy db:

Tesztfogyasztas l/100km
1. 18,8
2. 26,9
3. 14,2

Tehat Ferrari nem 26,9-et eszik, hanem 16,9-et. Bocs. Tobbi OK, Auto magazin, 2000. jan.

Előzmény: Ordas (37)
Ordas Creative Commons License 2000.06.04 0 0 37
Kis adathalmaz a
1. Dodge Viper GTS
2.Ferrari 360 Modena
3.Porsche 911 GT3.
Tovabbiakban adatok ebben a sorrendben.

Teljesitmeny:
1. 384LE/7990ccm
2. 400LE/3586ccm
3. 360LE/3600ccm

Nyomatek:
1. 615Nm
2. 373Nm
3. 370Nm

Gyorsulas 0-100km/h es 0-200 [sec]
1. 4.7/16,1
2. 4,8/16,4
3. 4,8/16,1

1 km allorajttal [sec]
1. 23,1
2. 23,4
3. 23,2

Rugalmassag
60-100-ra, IV/V
1. 4,8/7,6
2. 5,0/7,1
3. 5,4/7,2
80-120-ra, V/VI
1. 7,2/13,8
2. 6,2/9,4
3. 7,1/9,3

Max. seb. km/h
1. 290
2. 296
3. 302

Fekut 100km/h-rol, hideg/meleg
1. 39,4/39,0
2. 35,7/37,1
3. 35,1/35,1

Tesztfogyasztas l/100km
1. 18,8
2. 26,9
3. 14,2

Tesztfogy min/max
1. 13,0/25,4
2. 11,8/22,5
3. 9,0/17,5

36m-es szlalom, uresen, km/h
1. 125,8
2. 125,5
3. 126,1

ISO kikerulesi teszt
1. 138,1
2. 138,6
3. 140,2

Kis kor Hockenheim ringen, sec/km/h
1. 76,34/124,4
2. 77,09/123,2
3. 75,08/126,5

Kezelhetoseg, atlagsebesseg vizen, km/h
1. 88,4
2. 90,8
3. 92,8

Szal lathato, hogy a Porsche a legjobban vezetheto.

Ordas Creative Commons License 2000.06.04 0 0 36
Laprugoval csinjan kell banni. Nehez am a jot eltalani, de ha sikerul, akkor nagyon profi. Mai modern futomuvekkel lenyegesen egyszerubb jot csinalni, de ha laprugo jol sikerul nem lehet eszrevenni a kulonbseget. Szinte.
Előzmény: konor_ (31)
avantage Creative Commons License 2000.06.03 0 0 35
A GT versenyek eredmenye egyertelmuen mutatja, hogy a Viper gyorsabb/jobb mint a 911. De ez nem minden. A 911-nek imazsa is van, a Viper pedig (csak) egy nagyon vad gep.
Egy pelda, hogy ez mit is jelent.
A baratnomnel vannak szebb (bar o is nagyon szep), okosabb (o sem hulye) lanyok is, de nekem o az igazi. Ennyi a tortenet! (A 911 az en baratnom, a Viper pedig egy masik csinos lany.)
BorókaI2 Creative Commons License 2000.06.02 0 0 34
Szia Zsi!

Köszi a Viper-képeket!

Előzmény: Zsi (26)
BorókaI2 Creative Commons License 2000.06.02 0 0 33
Kedves fargo!

OFF

"A mostaniak közül a Camaro laprugós, és az elôzô Mustang is az volt, azt nem tudom, hogy az új modellben javítottak-e már valamit a futóművén."

Tévedés! Egyébként ha a Camaro laprugós lenne, az lenne természetesen a Firebird is, hiszen egy műszaki alapra építi őket a GM. Előző szériás Stangot pedig már láttam szerelés közben, de az sem laprugós volt. Egyébként a laprugó elavultságát mosolyogva firtatni kb. olyan, mintha én a Porsche elavultságát a léghűtéses motorjain keresztül próbálnám bebizonyítani. Gyakorlati oldalról kell megközelíteni a kérdést, és megvizsgálni, mit is tud az adott techika valójában.

"Mindenesetre az én szememben a sportkocsi viszonylag könnyű, jól motorizált, feszes és igényes futóművel megáldott és kis tömegű (értsd "pici") autó."

A Corvette és a Viper karosszériája régóta műanyag, bennük igen magas a könnyűfémek aránya. talán ennek köszönhető, hogy a Vette könnyebb, mint a lenti Porsche, míg a Viper is csak 40 kilóval nehezebb. Egyébként a németautók híveinek általában éppen az a kifogása pl. a japánokkal szemben, hogy nincs bennük anyag (ez nem Rád vonatkozik!). :-)) Hasonlóan éreznek az amerikaiak is egyes németekkel szemben.

"Az amerikai "izmautók" ezzel szemben nehéz, viszont jól motorizált, ámde néha elaultnak mondható, himbi-limbi futóművel szerelt, nagydarab batárok."

Futómű terén a legjobb sportkocsikból némi szemelvény (keresztgyorsulás):

PORSCHE 911/TURBO: 0,91 g
Chevrolet Corvette: 0,93 g
Dodge Viper (amivel nem lehet kanyarodni): 0,97 g

Nekem úgy tűnik, elég jól el lehet himbilimbizni ezekkel. :-)) Egyébként éppen a német-japán topicban írta valaki, hogy a Corvette jobb köridőt teljesített 345 lóerővel az Auto Bild (ami köztudomásúan német) tesztelői szerint, mint a 400 lóerős BMW M Coupe. Ez azért már csak jelent valamit? :-)

Egyébként természetesen semmi harag nincs, továbbra is egyike vagy azoknak, akiknek mindig szívesen olvasom a gondolatait. :-)

OFF vége

Elnézést az offért mindenkitől! Halljunk a Porschékról!

Boróka, akit a távolság rövid időre elszakított egy Corvette-től

Zsi Creative Commons License 2000.06.02 0 0 32
Hi All!
& konor_!

Igy van jól tudod tényleg nehézkessen vezethető, de leginkább a 911-esek.
Nekem már volt szerencsém utazni, sőt nem keveset használni a 944-es modelt és szenzációsan viselkedik. A 911-es modeleknél a régebieket értve a pedálok okozták a tulajdonosaiknak a legnagyobb problémát ,mert óriási banánokon kell taposni amelyek K**** erősen feszűlnek, de úgy vélem nem érdemes elszalasztani a lehetőséget, ha esetleggut kaufen igérkezik.Iszonyatos feelingje van midegyiknek, csak rendbelegyen tartva!!!!!!

Csumbi All!

konor_ Creative Commons License 2000.06.02 0 0 31
Corvette laprugot nem szidni!
Szerintem qrva jol eltalalt konstrukcio!
Az en Camaromat mar lehet -laprugok hoszaban, hi-jackerrel emelve, kemenyitve.
Kis gazra is dobja magat, de ez az en szememben pozitivum..:)
A sulya miatt viszont a kanyarban mintha sinen menne.
Megjegyzem, hogy akkor is ezt vettem volna, ha a hatso hid mereven ra lenne heggesztve a vazra.
3 generaciosakat (kb '81'-92) mar kanyarban is jobban 'oda lehet tenni'.
Hetvegen egy '91-est szereltunk, abban tuti nincs laprugo.

Egyebkent en pont a Porscherol olvastam, hogy szinte vezethetetlen, mert a segge allandoan ki akar torni.
Ezt tenyleg nem en allitom, erdekelne olyanok velemenyek akik nem csak autopalyan tapostak neki...

BkorVette Creative Commons License 2000.06.02 0 0 30
"A mostaniak közül a Camaro laprugós, és az elôzô Mustang is az volt, azt nem tudom, hogy az új modellben javítottak-e már valamit a futóművén. "

Ez marha érdekes, mert a Camaró 83 -óta nem laprugós...
Most mégis visszatették volna a laprugót??? Nem hiszem,
hozzáteszem nem tudom, a mostani milyen!!!

Corvette Laprugó:

Egy szó: Király!

Biztos vagyok benne, hogy még egyikőtök sem látott Corvette laprugót, és megvan az elképzelése, róla, ...visszagondol "Az IFA-n, hogy is nézett ki??"
Semmi köze ahhoz a laprugóhoz...
Ha valakit érdekel elemzem a futóművet, de előrevetítem, hogy az autó stabilátása nagyon jó!!
Hogy ezt mire alapozom?? Arra, hogy még szétdurrant gátlókkal is(nincs bennük olaj),
teljesen normálisan autózok több mint fél éve...
Nem pattog fékezésnél, gyorsításnál, csak akkor pattog be a hátulja, ha túl nagy gázzal indulok el...ez 8-10 méteres két 25cm széles gumicsíkot jelent az aszfalton....(csak azért ilyen rövidet, mert rosz a karbim), vagy ha nagyon hepehupás az út...

És a laprugó nem elavult, csak jól kell használni!!
Ilyen stabil autóban még tuti nem ültél....
Ja..de, a nagyfater merevtengelyes szénásszekere...az még esetleg van ilyen stabil..:-))))

Üdv.:B.korVette

Ui.: Ha ehhez van hozzáfűznivaló, szívesen válaszolok az amerikai autók dicsérete topicban,
ne itt szítsuk a hangulatot, de ezt meg kellett jegyeznem, azért, hogy egynémely emberben a helyére kerüljön ez az "elavult" laprugó kérdése.......
.

Előzmény: fargo (25)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!