Keresés

Részletes keresés

hadidoki Creative Commons License 2018.08.21 0 0 67591

Majd akkor is gratulálok... :-)

Előzmény: HEV (67587)
Fődíszpinty Creative Commons License 2018.08.21 -1 0 67590

Szia, tegnap éjjel száraz volt a patak meder, vizet már régen láthatott.

 

https://diszpintyekakeken.blog.hu/2018/08/21/rp-ddk_18_tura_2018_08_20-21_egyhazasradoc-bozsok_43_km

Előzmény: akárkibárki (67572)
garass Creative Commons License 2018.08.21 -1 13 67589

Köszönöm a feltett hivatkozást. Ez is megy a lezáró archivumba.

A DDK ismétléshez pedig gratulálok.

Előzmény: HEV (67576)
garass Creative Commons License 2018.08.21 0 13 67588

Természetesen a túraútról és eseményeiről vannak dokumentumaink. Ezek archiválása meg is történt. De azért köszönöm a javaslatot erre és a búcsútúrára is.

Előzmény: Gizi aljas Feri (67565)
HEV Creative Commons License 2018.08.21 0 13 67587

Köszi. Vettem egy AK füzetet :-)

 

Előzmény: hadidoki (67586)
hadidoki Creative Commons License 2018.08.21 0 11 67586

Gratulálok a teljesítéshez!

Előzmény: HEV (67582)
Güsziológus Creative Commons License 2018.08.21 -14 1 67585

KDP (Eplény- Hárskút)

 

Követhető a módosult útvonal a TUHU térképén.

 

http://www.turistautak.hu/maps/mapnik/geojaunt.php?GPX=75127&zoom=18&lat=47.195479&lon=17.885734&layers=00000000B

 

Kiemeltem a nemrég felszerkesztett útvonal egy szakaszát, melynek hossza mintegy 400 méter.

A térképen (Az OSM térképén is) úgy néz ki, mintha szekérút lenne, de ez egy ösvény, valamikor a nyár elején nyomot "taposhatott" egy jármű, a keréknyomok egyike úgy ahogy látszik, de magas a gaz, na és csalán is van rendesen.

 

Eplény felől a Lókút felé vezető út (nincs P4) előtt kicsivel a jelzés azt mutatja, hogy tovább egyenesen (kicsit Lókút felé).

A magas gazban nem látszik az út, de nem messze dél felé van egy jelzés, később több is, ezeket érdemes követni.

 

Ennek a szakasznak a végén van egy keresztező szekérút, ez egyértelmű, de a jelzett út a patakon túl van, nem tudom, mi van ha a patakban víz van, amikor arra jártam, nem volt víz.

A patakkal párhuzamosan, annak medrétől keletre vezet a felhagyott szekérút, melynek vége egy hatalmas gödör, ebben nem volt víz, de eléggé kellemetlen lehet esős időben.

Ha a gödörből kikászálódunk, akkor már nincs gond, szép völgyben emelkedünk, majd egy keresztező nyiladéknál véget érnek a megpróbáltatások, innen már nem lehet probléma.

 

Az eredeti útvonalat a Mohos-kőtől nyugatra érjük el, ez egy széles erdészeti műút. Ezen még közel 1 kilométer és majd 100 szint, és már a nyeregben vagyunk. Ez már az eredeti útvonal.

A nyeregben találtam egy árva Zm+ jelet, hogy honnan, hová, ezt nem tudom.

 

Hárskút felől, ott ahol a "terelés" kezdődik", van egy A4-es papíron tájékoztató, de a jelzések is egyértelműek.

 

 

Ennyit kiegészítésként, hamarosan leszedem a régi jeleket a térképről.

 

Érdekes, hogy nemrég átadtak a régi útvonalon egy szép pihenőhelyet. Hogy ennek mi lesz a sorsa, azt nem tudom.

Jobb kéz - bal kéz ???

pozo Creative Commons License 2018.08.21 0 0 67584

Köszönöm:)

Előzmény: Tavaszi Széll (67583)
Tavaszi Széll Creative Commons License 2018.08.21 0 1 67583

Sziasztok!

Szeretnék a figyelmetekbe ajánlani egy, a Kinizsi Természetbarát Egyesület által rendezett, a I. világháború áldozatai előtt tisztelgő, egy alkalommal megrendezésre kerülő jelvényszerző túrát. Részletek itt:

http://www.kinizsi.org/tovabbi_esemenyek/tortenelmiemlekturak.html

HEV Creative Commons License 2018.08.21 0 14 67582

A régi DDK nem volt sorszámozottan nyilvántartva. 

Az eredeti pecsételőfüzetem még mindig ott van az MTSZ oldalán. :-)

 

30 év után a 1451-es sorszámú teljesítés füzete itt látható.

 

Ez úton is köszönöm a Kéktúra Ellenőrök munkáját! A füzet szkennelése még beküldés előtt történt most minden pecsétes oldal végig is van bélyegezve az Ellenőr pecséttel. 

Előzmény: HEV (67581)
HEV Creative Commons License 2018.08.21 0 13 67581

jzp2107 Creative Commons License 2018.08.21 0 0 67580

Melyikről? :-)

 

A PMP-ről legutóbb ha jól tévedek Tisztul_A_Visztula kivonatolt

Előzmény: Sziklatörő (67579)
Sziklatörő Creative Commons License 2018.08.21 0 0 67579

Koszonom! Ha mar megemlitettuk, kerdeznem, hogy van valamilyen dokumentacio ill. beszamlo az utvonalrol? Par hete mintha olvastam volna itt a forumon is egy ket megjegyzest a temaban.

Előzmény: nagypapi (67578)
nagypapi Creative Commons License 2018.08.21 -13 0 67578

Nem cserhátiról, hanem cserehátiról volt szó.

A Sződ-Csörög az a Pest megyei Piros része, az marad.

Előzmény: Sziklatörő (67577)
Sziklatörő Creative Commons License 2018.08.21 0 0 67577

Idaig birtam hozzaszolas nelkul...A Cserhati Piros az az a jelzes, ami athalad a Szod-Csorog vonalon is? Mert ha igen, akkor potyognak a konnyeim utana. Pont most terveztem egy par napos kiruccanast rajta. Raadasul az egyetlen jelzes, ami athalad a falunkon.

Az Eszaki Zoldrol meg tegnap jottem haza... Azt sincsen ki gondozza? Regota tevben van mar, hogy csatlakozom egy turistautak karbantartasaval foglalkozo kozosseghez, leven eleg sokat vagyok uton es ha meg a koromnal fogva nehezen is tudnak komolyan vanni, azert sok tapasztalat mogottem van mar. A legtobbet a Borzsonyben es a Naszalyban boklaszom, ebbol inkabb a borzsonyi jelzesek szorulnak helyenkent felujitasra. De ha kell, tavolabbi helyeken is tudok segiteni. Ha valaki ilyenek felujitasaval foglalkozik, batran keressen, most a nyaron meg tudnek segiteni benne. Evkozben sajnos, nem igazan.

HEV Creative Commons License 2018.08.20 -2 13 67576
Előzmény: Gizi aljas Feri (67565)
hadidoki Creative Commons License 2018.08.20 0 0 67575

Bár az sem rossz! Néhány éve ősszel Körmend közelében egy áradás után csak vízben volt járható az út. Nyakamban a bakancsom, rövid nadrágban vagy fél kilométert baktattam térdig a 10 C fok körüli vízben. Még csak meg sem fáztam!  A Rőzsegát viszont életre szóló élményt jelentett a megáradt Rábán.   

Előzmény: olahtamas (67574)
olahtamas Creative Commons License 2018.08.20 0 13 67574

Mi a baj azzal, ha ilyen kánikulában vizes lesz az ember lába?

Mert télen mínusz 10 fokban még megértem ha valaki inkább kerül, mint felfázzon.

Előzmény: gyikkutya (67571)
olahtamas Creative Commons License 2018.08.20 -13 0 67573

Természetesen előfordulhat, hogy egy track készítése nem mindenkinek ujjgyakorlat, de azért nem annyira bonyolult.

Simán meg lehet tanulni, ahogy én is megtanultam a film feliratozást :)

 

A búcsútúra ha kivitelezhető, akkor lehet jó buli, mint a Lófejes.

De a legtöbb esetben az út járhatatlansága/elkerítése miatt kell terelni, és pl. egy autópályán nem szívesen mennék át csak azért, mert régen arra vitt az út :)

Előzmény: Gizi aljas Feri (67568)
akárkibárki Creative Commons License 2018.08.20 0 0 67572

Pár hónapja jártam arra és faágakon simán át lehetett menni.Ilyen nagy ágas-bogasok voltak,szóval még kézzel is lehet biztosítani.Szerintem nem kell nagy vízállásra számítanotok.

Előzmény: gyikkutya (67571)
gyikkutya Creative Commons License 2018.08.20 -13 0 67571

Hétvégén tervezzük megtenni a Szombathely - Ják közötti szakaszt az RP-DDK-n. Tudja esetleg valaki, hogy van-e jelenleg híd (hídféleség) a Bolygó patakon, vagy hogy milyen a vízállás? Egy régebbi fórum bejegyzés alapján kerülni érdemes. Természetesen száraz lábbal szeretnénk átkelni és nem vagyunk igazi távolugrók, de ha lehet nem mennénk betonra. Köszönöm a tippeket!

Gizi aljas Feri Creative Commons License 2018.08.20 0 0 67570

Lubics

Előzmény: Gizi aljas Feri (67569)
Gizi aljas Feri Creative Commons License 2018.08.20 -4 2 67569

Korrekció - nem Eszter, hanem maga Lubonics Szilvia volt, akibe belebotlottam.

Nem Kalahári, hanem Atacama

 

 

Előzmény: Gizi aljas Feri (67566)
Gizi aljas Feri Creative Commons License 2018.08.20 -2 1 67568

Nos olyan lehet, hogy nem vagyok jártas a térképészetben? Lehet? 

Én még ott ragadtam le évekkel ezelőtt, hogy mindenki a GPS-én járta a határt és gyűjtötte a track-eket.

Nem gondoltam, hogy szó fogja érni a ház elejét, ha az ember nincs tisztában a modernkori térképészettel.

 

Bele kellene írni a fórum szövegébe.

 

Cserébe nyugodtan gyere hozzám, ha filmfeliratot kell készíteni. Ahhoz értek.

:)

 

Szerintem egy búcsútúra egyébként nem hülye ötlet, de ez szerintem van így. 

Előzmény: olahtamas (67567)
olahtamas Creative Commons License 2018.08.19 0 0 67567

Egy track létrehozásához nem kell feltétlenül végig járni az utat!

Azt bárki létrehozhatja, aki ki tudja jelölni a térképen, hogy merre vezetett egykor!

Előzmény: Gizi aljas Feri (67565)
Gizi aljas Feri Creative Commons License 2018.08.19 -3 0 67566

Királyháza-Nagy Mána-Csóványos-Varsa tető-Királyháza.

Az út - a jelzettség jó mindkét irányban. piroson felfelé okés, piros háromszög vége nem tudom, meddig fogja tartani magát a talajerózió miatt, valamint a masszív rekettyés miatt a járhatatlanság határát súrolja. Én is a végén a patakmederben mentem végig.

 

Túrázók: sokan. Ráadásul nemcsak hétvégi kirándulók, hanem számosan voltak nagyon komoly teljesítménnyel Három-négy olyan párt számoltam, akik kifejezetten gyúrásként járták a hegyet.

 

Innen is küldöm jó kívánságaimat Eszternek, az ultrafutó hölgynek, aki pár nap múlva indul, hogy átfussa ha jól hallottam, a Kalahári sivatagot. Ő is a piros-piros háromszögön edzett - három napon át napi 50km, 2000m szintkülönbséget lejárva full felöltözve és teljes 9kg-s menetfelszerelésben.

Gizi aljas Feri Creative Commons License 2018.08.19 0 0 67565

Járjátok egyszer még végig, ha lehet és a track-et mentsétek el valami elérhető oldalra és akkor ha nem is lesz többet festés, nem merül a feledés homályába.

Előzmény: garass (67564)
garass Creative Commons License 2018.08.19 -1 12 67564

Hidd el, én is sajnálom. Ráadásul én nem csak mint egy túrázó, aki ha alkalma, kedve van végig megy rajta. Ez és még más út, mozgalom, a mi saját ötletünk, a saját kivitelezésünk. Hosszú évekig fenntartottuk, néha komolyabb, nem csak anyagi áldozatok árán is.  S ez akkor így több, nehezebb, mint egyszerű sajnálat. Évekig halogattuk, de most el kell engednünk.

Előzmény: V43 1279 (67563)
V43 1279 Creative Commons License 2018.08.18 -1 1 67563

Köszi a részletes választ.

 

A papír alapú térképen a csereháti piros most is már csak szaggatottan van jelezve "nehezen járható" megjegyzéssel. 

 

Megértem azt is, hogy sem ez, sem az ÉZ nem tömeges igény az évi (jó esetben) pár vállalkozóval, de sajnálom, hogy a süllyesztőbe kerülnek.

Előzmény: garass (67562)
garass Creative Commons License 2018.08.18 -1 13 67562

Már korábban is írtam, hogy a túraút felújítások nem csak a jelzések egyszerű újrafestését jelentik, hanem a túraút rendszerek felülvizsgálatát és rendezését is magukba foglalják. Hogy ez megyénként milyen mértékben történik, azt sok dolog befolyásolhatja. De ezzel mindenképpen vele járhat egyes utak megszüntetése is. Célszerűen azok, amelyek érdektelenné váltak. Ez országos gyakorlat. A kisebb utakról többnyire alig tudunk. Legföljebb az új térképkiadások és a digitális változások során szembesülünk velük. HEV hozzászólása is jól példázza ezt. A nagyobb, névvel ellátott utak már jobban feltűnnek. De meg kell mondjam, ezeknél is csak időszaki fellángolások vannak. A megszűnés árnyékában néhányan rászánják magukat és becsülettel végig járják azokat. Mások csak elvi úton emelnek szót mellettük. De a nagy többség még eddig sem jut el. Ezen utak megszűnése pedig épp ezen érdektelenség miatt következik be.

Nem vádolok, csak tényeket írok, mind a Csereháti Piroson, mind a volt Északi Zöldön néhányan végig jártatok, már akkor, amikor azok valamilyen módon előtérbe kerültek. Pedig ezek az utak hosszú évekkel korábban lettek kialakítva. Ám most is egy kézen meg lehet számolni a közelmúlt teljesítőit. De ezek nem jelentenek rendszeres igényt. Pedig itt a fórumon is, például e két útról  több esetben is történt jelzés ezek helyzetéről és megszüntetési terveiről. A  teljesítők mellett néhány megértő, és néhány ellenző, olykor támadó hangvételű vélemény nem volt elégséges ezek megváltoztatására. A volt Északi Zöld aktuális híreiről épp most jött friss hír Nógrádból. Ezek a változások már korábban is jelezve lettek, de most került sor a kivitelezésükre. A Csereháti Pirosról pedig épp most kell végső döntést hoznunk.

Ez utóbbiról konkrét kérdéseidre reagálva, már leírtam, hogy a változásokra az OKT újra táblázása kapcsán kerül sor úgy, hogy az új táblák a piros jelzéseket nem fogják mutatni. Kivéve az esetleg fennmaradó leágazásokat. A fonódó szakaszokon a piros jelzések leszürkézésre kerülnek. A le és rácsatlakozó részeknél néhány jelzés erejéig szürke X kerül fel a piros jelzésekre. A többi útszakasz a piroson csak ott kerül fizikailag is törlésre, ahol más jelzések miatt azok zavaróan hatnának. A térképeken viszont a módosítások mellett a teljes piros levételre kerül. A digitális térképeken a terepi változásokat követően, míg a papír térképeken a következő kiadások alkalmával. 

Ezen utak végigjárása a régi térképek alapján ezt követően is megtörténhet, de mivel jogilag megszűntek, ez már csak egyéni vállalás és teljesítmény lehet. 

A piros kapcsán mondhatom, tegnap Nyéstán voltam az esetleges OKT változás helyszínelésére. A környéken alig 5-6 piros jelzéssel találkoztam, azok is mintegy tíz éves minőségűek. Így túl sok jelzést nem is kell majd törölni, ami a későbbi egyéni bejárást alig fogja befolyásolni.   

Előzmény: V43 1279 (67550)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!