A megrendelő körlevelet küldött a dolgozóinak, hogy változik a menetrend, mert a végleges forgalmi rendben csak a Virágpiacnál tudnának visszatérni a buszok a pályára - erről gondolom a szolgáltató tájékoztatta őket, mielőtt kérték a módosítást.
Jogos, a helyszínen járva a táblázásból egyérterlműen kiderült, hogy vissza lehet térni a pályára (a helyszínrajzokból nem volt egyértelmű).
Viszont ez esetben azt nem értem, hétfőtől miért veszi ki a VB egyes szerződéses járatainak útvonalából a Sasadi úti megállót arra hivatkozva, hogy a virágpiaci kitérő jelentős időveszteséget okozna az átutazóknak...
Szombathely Megyei Jogú Város Közgyűlésének 2016. április 20-ai ülésére Javaslat a helyi autóbusszal végzett menetrend szerinti személyszállítás- közszolgáltatás pályázati kiírására
Miért véglegesedne? A megálló után, amikor az Őrmező felől jövő alagutas irány becsatlakozik, a kereszteződés után lesz lehetőség Őrmező irányába alagúton vissza fordulni, M1-M7 irányába kihajtani és Budaörs irányába haladni.
Igen. én is olyat tudnék javasolni, hogy esetleg a többi állandó utassal közösen kellene valamit kitalálni. Az utasok többsége, mint nyuszi a fűben, de biztos akad kettő-három gerincesebb, akik aztán maguk után vonják a többit.
Az a célunk, hogy Magyarország fő közlekedési vállalata a MÁV legyen, a Volán feöé helyezve.
Ennek az ott dolgozók fizetésében is meg kell jelennie - mondta a miniszter.
Lázár János megérti a kritikákat, miért keresnek állami cégek vezetői több milliót, de ez a néhány ember több ezer milliárdos állami pénzzel bánik - mondta.
---------------------
A Volánok kilométerenkénti 11 forintjából sokkal nehezebb pártfinanszírozást csinálni, mint a MÁV kilométerenkénti 28 forintos önköltségéből vagy a GySEV egy utaskilométerre elszámolt és államilag meg is finanszírozott 40 forintjából:
Az összegekben NEM szerepelnek a :
- járműbeszerzések költségei, se busz se vonat,
- járműbeszerzésekre adott állami visszafizetési garanciák,
- a vasúti pályahálózat fenntartására adott évi 70 milliárd állami pénz,
- a vasúti pályahálózat korszerűsítésére érkező EU és állami pénzek,
- a jellemzően ősszel a MÁV-nak folyósított amolyan pofapénz, ajándék melynek mértéke évi 30-40 milliárd szokott lenni,
- a MÁV adósság állami átvállalásra folyósított állami pénzek, évente úgy kb. 60 milliárd Ft.-
------------------------
Csak bevételek és abból számított km és utkm költségek.
Láthatóan rendkívül magas a valamilyen (különböző) címen az államtól érkező pénzek aránya.
Ha jól értem, állandó utasod. A többi kollégával együtt, összefogva sem lehetne elérni azt, hogy buszon szigorúan tilos legyen húst szállítani? Megérvelve azt, hogy romlandó, beszennyezi mások poggyászát, stb. A kajálással kapcsolatban: a mostani buszodat csak kívülről láttam eddig. Raktatok ki "Kérem, ügyeljen a tisztaságra", Enni tilos piktogram, "Nem étkezőkocsi!!!" vagy valami hasonló jellegű tájékoztatást? Arra lehetne mutogatni (bár valószínű, hogy sokat nem érnétek el vele). Ki kéne utáltatni a járatodról a kedvesutast. Részedről egy ártatlan cicamosoly az utasok meg elintézik: "Addig nem indulunk (tovább), míg be nem fejezi" a nem megfelelő viselkedést, és leállítod a motort a megállóban. Van ismerős sofőr, aki ezt szokta csinálni.
Köszönöm az infókat a hús-szállítással kapcsolatban!Valószínűleg szükség lesz rá ugyanis a kedves utas feljelentett részint az általam kifogásolt húsos-ládák miatt amiben csak néhány kenyér volt és egy kalács.Na ezt én alig tudtam megemelni..
Barátságunk tovább mélyült múlthéten miután a felszállást követően rögtön za...álni kezdett mert félórát evés nélkül nem lehet kibírni.Felszólítottam fejezze be,na ennek megint csak az lett a vége,őrá nem vonatkozik semmilyen szabály,neki ennie kell!Különben is az a dolgom,hogy kitakarítsak!Gondolhatjátok,hogy felment bennem a pumpa!Általában morzsa hegyek jelzik hol ül!
Szóval most jegyzőkönyv és a többi később kiderül.Elvileg a volán nem tiltja a több láda hús szállítását,ugyan én elvittem de lehet gondom lesz belőle amiért szóvá tettem!Az idős hölgy egyébként nyilvános bocsánatkéréshez ragaszkodik amit utasokkal teli autóbuszon kéne megtennem.
"Budapest, Sasadi út megálló április 16-ától a végleges helyére kerül
2016. április 16-ától (szombattól) a várost elhagyó irányú, Budapest, Sasadi út elnevezésű megállóhely a végleges helyére kerül.
A helyközi autóbuszok megállóhelye a Budaörsi úton, a Bozókvár utca után 25 méterrel - az építkezést megelőző, korábbi, eredeti helyén - található."
A közlemény szemérmesen hallgat róla, de a távolsági járatokon a városból kifelé a mostani Virágpiacos-Egérutas tekergés is véglegesedik, percekben mérhető menetidőnövekedést és idővel valószínűleg egyes viszonylatokon tarifaemelkedést is hozva.
Szükségtelen összekapcsolni a kettőt bármilyen ideológia mentén. Ha a buszsofőröknek hasonló érdekérvényesítő képességük lett volna, mint a mozdonyvezetőknek (ami persze a vasúton belül is kimagasló volt), akkor most nem lenne miről beszélni. Ma már persze ezt jóval nehezebb kiharcolni, mint amikor még nem csak névleges jogaik voltak a szakszervezeteknek. A helyzet jelenleg sz.r, de legalább reménytelen, nem észlelni olyan kormányzati magatartást, ami az érdeklődésnek csak a szikráját is tanúsítaná a probléma iránt.
A probléma, hogy könnyen előállhat olyan helyzet, hogy közúton választani kell a komoly sofőrbéremelés és a létszámhiány által kikényszerített járatritkítás között.
Ha ezután ködös ideológiai alapon a mozdonyvezetők is megkapják ugyanezt a béremelést, azt a pénzt valahonnan be kell szedni, vagy máshonnan fog hiányozni.
Elképzelhető, bár akkor igen szerencsétlen volt a szóhasználat ("felsővezető" helyett "dolgozó"), így egy buszsofőr joggal veheti magára, hogy ő a vasutashoz képest alsóbbrendű, ezért fogja be a száját, és örüljön az 1% béremelésnek.
Én is a második mondatra figyeltem fel, aminek szerintem igen rossz üzenete van ( a kormánytag elvtársak gondolkodása leragadt a '80-as években, és a kapitalizmus alapjait sem értik).
Ha ilyen ködös ideológiákhoz kötik a béremelést, akkor hamarosan nem fognak kiállni a buszok, mert nem lesz, aki vezesse őket. De ha mégis, és ez a mondat azt jelenti, hogy bármennyivel emelik a Volánosok fizetését, a vasutasokét mindig legalább annyival kell, akkor lemaradt a mondat második fele, ami többféleképpen hangozhat:
- egy bakternek ideológiai alapon többet kell keresnie, mint egy buszsofőrnek, ezért cserébe felemeljük a jegyárakat, vagy
- egy bakternek ideológiai alapon többet kell keresnie, mint egy buszsofőrnek, ezért cserébe felemeljük a benzin jövedéki adóját, vagy
- egy bakternek ideológiai alapon többet kell keresnie, mint egy buszsofőrnek, ezért cserébe elhalasztjuk az orvosok és ápolók bérelemését stb...
A Volánosok minimálbéresek lesznek, lehet inkább erre célzott, így könnyen elérhető lesz ez a mérő szám. évi 0,75% béremelésekkel ez elérhető is lesz hamarosan.