Ha villogó zöldön vagy piroson indul el, akkor egyértelmű, bekaphatja. Viszont ha zöldön indul el, és nem ér át mire zöldet kap az autós az megint más. Ezért írtam, hogy kb 5-6 mp-ig zöld, mert ha valaki tudja, hogy lassú, az nyílván egy "öreg" zöldnek már nem indul neki, de 5-6 mp nem sok... Hamarabb elindulni meg nem tud.
Ne haragudj, de megkérdezem: És? A villogó zöldön elindulni és piroson áthaladni tilos. Mostantól ezt is szigorúan fogják venni. Mellesleg akkor, amikor a villamosnak megállnak, gyanús, hogy nem villogó zöldön haladtak keresztül, hanem egyértelműen piroson. És kár jönni a nyugdíjasokkal. Sok nyugdíjas gyorsabb, fürgébb, mint én, mellesleg pont nem nyugdíjasok voltak, akiket láttam. Erről ennyit.
Mondjuk a teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy azon a zebránál (ami ugye keresztez 2*2 sávot és 2 villamosvágányt) a zöld jelzés kb. 5-6 mp, és a kiürülési idő sem a legideálisabb, mivel tényleg sok a nyugger aki nem a Lidl oldalán született, de át szeretne jutni.
Van pár ilyen megálló és az idősebb korosztály előszeretettel adja elő ezt a magánszámot.
Illetve nem csak az idősek, de náluk már a reakcióidő és a gyorsaság kissé megkopott, így ők maradnak az úton többnyire.
A múltkor mondjuk sikerült feltosznia egy nyikhajnak. Nem elég, hogy piroson kényelmesen sétálgat, mikor mellé értem, még vissza is lépett, hátha ijedtemben nekimegyek a szembe jövőnek.
Sokszor látom, hogy megáll a járda szélén egy pillanatra,nagy levegő és se jobbra, se balra nem néz, csak lehorgasztott fejjel megy előre.
Természetesen úgy, hogy közben jönnek az autók, esetleg a zebra tényleg nem volna messze, ha élve át akarna menni.
Át akar ?
Egyik nagy kedvencem, mikor a nyugdíjas gyalog jól felpakolva "átfut" a piroson a járdaszigetre, ahol eltölt még vagy tíz percet, mert a villamos marhára nincs még a kanyarban sem a szarul belátható Üllőin.
Mi a véleményetek arról, hogy a gyalogosok kezdenek elkanászodni? Lelépnek akkor is a zebrára, ha már jó ideje villog a zöld jelzés, leszarják a lámpák jelzéseit, simán besétálnak az út feléig, akkor is, ha piros a lámpa, de megállnak, mert jön a villamos, közben meg odaérnek az autók és várakozni kényszerülnek, miközben számukra zöld a jelzés.
Korábban hibásan vélekedtem. Jobban megnézve a képet, úgy van, ahogy azt nopánic is írta.
A kisebb kijelzőn nem volt egyértelmű számomra, hogy járdasziget választja el a piros autó jobbra kanyarodó sávját a többitől. Így természetesen a kék van előnyben.
Jó volna látni egy képet a kék autóvezetőjének a nézőpontjából. Nem tudom, hogy milyen az a járdasziget. Ha félre értehető, akkor az elspbbség is. Arra gondolok, hogy sok olyan járdaszigetet láttam már, ami csak felfestés és az is kopott. Ha ez is ilyen, akkor előnyösebb volna telezöld helyett oda egy irányított zöld jelzés. Nyilván ehhez át kell programozni a lámpákat, hiszen ebben az esetben a szemből egyenesen haladó sem zavarhatja a képet.
Ha a járdasziget jól kiépített, jól látható és nem félre érthető, akkor jó így ahogy van, nekem kell nagyobb monitoron nézni a képet!
Ezennek megkövetek mindenkit akivel a témában vitatkoztam, tévedtem. Remélem, senkit nem vezettem félre!
Maradjunk annyiban, hogy a helyszinen nyilván minden világos volna. De így...
Ha jól tudom, elsőbbséget a keresztező úton haladónak kell adni. Ha nem így van, akkor azt kieg táblával jelezni kell. Vagyis, ha nincsen kieg tábla a macisajt alatt, akkor úgy kell tekintenem, mintha a szemben lévő út azonos prioritású, mint az, ahonnan érkezem. Vagyis nem az a védett út, hanem a keresztező út.
Ha van kiegtábla, akkor pedig a kieg táblán ábrázolt módon alakul az elsőbbségi rend.
Telezöld esetén, mindig a kanyarodási szabályok határozzák meg a kanyarodási sorrendet. Vagyis kisívben előbb és csak utána nyagy ívben.
A kék jármű vezetője annyit tud, hogy neki telezoldje van és vele szemben valaki jobbra készül kanyarodni. Eszerint csak a piros után kezdheti el manővert. (Nem így volna, ha irányitott zöld jelzés volna!)
A piros jármű vezetője lát egy macisajtot, ami miatt előnyt kell adnia a keresztező úton haladóknak. Ha azok állnak -nyilván állnak, mert piros nikik a lámpa- akkor ő a nyerő a kékkel szemben a kanyarodáskor.
De lehetnek olyan körülmények, amik rácáfolnak erre a forgalmi helyzetre. Látni kellene a helyszint. Minden esetre a kiegtábla nélküli elsőbbségadás kötelező tábla és az irányított zöld helyett telezöld elég árulkodó jelek.
Ebben az esetben (a piros helyében) nem tudhatod, hogy melyik a főút, lehet a kéké is, lehet a balról vezető út is... Nem tudod, milyen táblája van a kéknek (mert van vagy 25-30m-re tőled) csak azt tudod BIZTOSAN, hogy neked elsőbbséget kell adnod.
Azért arra nem vennék mérget, hogy csak a kanyarodás szabályai csak egyenrangú kereszteződésben játszanak... De lehet tényleg elő kell vennem egy KRESZ könyvet.
Ha nekem elsőbbség adás kötelező táblám van, meg a szemből várakozónak is, aki ugyancsak kanyarodni készül oda ahová én, akkor szabad út esetén az megy előbb, aki kis ívben kanyarodik. Akár csak telezöld esetében.
Az említett szituban az számít, hogy hol van a lámpa. A járdasziget mellett, vagy előtt.
A kanyarodós szabály akkor jácc, ha egyenrangú a kereszteződés, de itt erről szó nincs, táblával deklarálva van az elsőbbség. A pirosnak egyrészt semmi köze hozzá, hogy a kék merről jön, másrészt nem is kell látnia, elég, ha a tábláját látja...
Továbbra sem értem, mit eszelsz ezen, tök fölösleges ebbe a szituba bármit belelátni/belemagyarázni.
Itt egyedül te hisztizel, most már napok óta, kispofám! Látom, téged nem lehet meggyőzni, hogy aromságokat hordasz össze. Ez most már trolkodás, hogy 5en mondjá k neked, te még mindig hajtod, hogy itt csak neked lehet igazad. Elegem volt!
Van jogosítványom. Nem világos, hogy mit nem értesz, de akkor egyszerübben.
Sima alárendelt kereszteződés. A legyszerűbb eset, ha az egymással szemben lévő utak azonos besorolásuak. Vagyis, aki a védett úton érkezik egyensen, az a védett úton is marad. Az alárendelt utak egymással szembe csatlakoznak a védett útra.
Ebben az esetben, a két kanyarodó közül az fordúlhat előbb, aki kis ívben teszi.
Pont így van ez akkor is, ha telezöldes lámpával védett a kereszteződés.
Ha a védett út kanyarodik, akkor azt jelezni kell a kereszteződés minden ágában.
Vagyis a képes példában, nem érkezik védett útról a kék a pirossal szemben.
Lehetnek kivételek természetesen.
Ilyen kivétel lehet, pl. egy kieg tábla, vagy ha a kereszteződés lámpái nem vonatkoznak a kisívben kanyarodóra. (Van ott kép szerint valami járda sziget, így lehet ez a helyzet, kicsi a kép a telefonomon)
Ha a kanyarodó sáv el van teljesen különítve akkor más a gyerek fekvése.
De nem mehet, mert azzal a céllal nem mehet be szabályosan a buszsávba!
Figyelj! Mész a buszsáv mellett. Egyenesen akarsz menni. Szabályosan nem mehetsz be a buszsávba. Eddig oké? Jobbra akarsz kanyarodni, bemész a buszsávba, eléreted a kereszteződést. még mindig jobbra akrsz menni. Hol érdekel téged, hogy a tábla szerint mehetnél egyenesen, ha nem akarsz? Érted már a logikai bukfenced? Vagy erőlködsz még pár napig?