Szeretnék a figyelmetekbe ajánlani egy, a Kinizsi Természetbarát Egyesület által rendezett, a I. világháború áldozatai előtt tisztelgő, egy alkalommal megrendezésre kerülő jelvényszerző túrát. Részletek itt:
Az eredeti pecsételőfüzetem még mindig ott van az MTSZ oldalán. :-)
30 év után a 1451-es sorszámú teljesítés füzete itt látható.
Ez úton is köszönöm a Kéktúra Ellenőrök munkáját! A füzet szkennelése még beküldés előtt történt most minden pecsétes oldal végig is van bélyegezve az Ellenőr pecséttel.
Koszonom! Ha mar megemlitettuk, kerdeznem, hogy van valamilyen dokumentacio ill. beszamlo az utvonalrol? Par hete mintha olvastam volna itt a forumon is egy ket megjegyzest a temaban.
Idaig birtam hozzaszolas nelkul...A Cserhati Piros az az a jelzes, ami athalad a Szod-Csorog vonalon is? Mert ha igen, akkor potyognak a konnyeim utana. Pont most terveztem egy par napos kiruccanast rajta. Raadasul az egyetlen jelzes, ami athalad a falunkon.
Az Eszaki Zoldrol meg tegnap jottem haza... Azt sincsen ki gondozza? Regota tevben van mar, hogy csatlakozom egy turistautak karbantartasaval foglalkozo kozosseghez, leven eleg sokat vagyok uton es ha meg a koromnal fogva nehezen is tudnak komolyan vanni, azert sok tapasztalat mogottem van mar. A legtobbet a Borzsonyben es a Naszalyban boklaszom, ebbol inkabb a borzsonyi jelzesek szorulnak helyenkent felujitasra. De ha kell, tavolabbi helyeken is tudok segiteni. Ha valaki ilyenek felujitasaval foglalkozik, batran keressen, most a nyaron meg tudnek segiteni benne. Evkozben sajnos, nem igazan.
Bár az sem rossz! Néhány éve ősszel Körmend közelében egy áradás után csak vízben volt járható az út. Nyakamban a bakancsom, rövid nadrágban vagy fél kilométert baktattam térdig a 10 C fok körüli vízben. Még csak meg sem fáztam! A Rőzsegát viszont életre szóló élményt jelentett a megáradt Rábán.
Természetesen előfordulhat, hogy egy track készítése nem mindenkinek ujjgyakorlat, de azért nem annyira bonyolult.
Simán meg lehet tanulni, ahogy én is megtanultam a film feliratozást :)
A búcsútúra ha kivitelezhető, akkor lehet jó buli, mint a Lófejes.
De a legtöbb esetben az út járhatatlansága/elkerítése miatt kell terelni, és pl. egy autópályán nem szívesen mennék át csak azért, mert régen arra vitt az út :)
Pár hónapja jártam arra és faágakon simán át lehetett menni.Ilyen nagy ágas-bogasok voltak,szóval még kézzel is lehet biztosítani.Szerintem nem kell nagy vízállásra számítanotok.
Hétvégén tervezzük megtenni a Szombathely - Ják közötti szakaszt az RP-DDK-n. Tudja esetleg valaki, hogy van-e jelenleg híd (hídféleség) a Bolygó patakon, vagy hogy milyen a vízállás? Egy régebbi fórum bejegyzés alapján kerülni érdemes. Természetesen száraz lábbal szeretnénk átkelni és nem vagyunk igazi távolugrók, de ha lehet nem mennénk betonra. Köszönöm a tippeket!
Az út - a jelzettség jó mindkét irányban. piroson felfelé okés, piros háromszög vége nem tudom, meddig fogja tartani magát a talajerózió miatt, valamint a masszív rekettyés miatt a járhatatlanság határát súrolja. Én is a végén a patakmederben mentem végig.
Túrázók: sokan. Ráadásul nemcsak hétvégi kirándulók, hanem számosan voltak nagyon komoly teljesítménnyel Három-négy olyan párt számoltam, akik kifejezetten gyúrásként járták a hegyet.
Innen is küldöm jó kívánságaimat Eszternek, az ultrafutó hölgynek, aki pár nap múlva indul, hogy átfussa ha jól hallottam, a Kalahári sivatagot. Ő is a piros-piros háromszögön edzett - három napon át napi 50km, 2000m szintkülönbséget lejárva full felöltözve és teljes 9kg-s menetfelszerelésben.
Járjátok egyszer még végig, ha lehet és a track-et mentsétek el valami elérhető oldalra és akkor ha nem is lesz többet festés, nem merül a feledés homályába.
Hidd el, én is sajnálom. Ráadásul én nem csak mint egy túrázó, aki ha alkalma, kedve van végig megy rajta. Ez és még más út, mozgalom, a mi saját ötletünk, a saját kivitelezésünk. Hosszú évekig fenntartottuk, néha komolyabb, nem csak anyagi áldozatok árán is. S ez akkor így több, nehezebb, mint egyszerű sajnálat. Évekig halogattuk, de most el kell engednünk.
Már korábban is írtam, hogy a túraút felújítások nem csak a jelzések egyszerű újrafestését jelentik, hanem a túraút rendszerek felülvizsgálatát és rendezését is magukba foglalják. Hogy ez megyénként milyen mértékben történik, azt sok dolog befolyásolhatja. De ezzel mindenképpen vele járhat egyes utak megszüntetése is. Célszerűen azok, amelyek érdektelenné váltak. Ez országos gyakorlat. A kisebb utakról többnyire alig tudunk. Legföljebb az új térképkiadások és a digitális változások során szembesülünk velük. HEV hozzászólása is jól példázza ezt. A nagyobb, névvel ellátott utak már jobban feltűnnek. De meg kell mondjam, ezeknél is csak időszaki fellángolások vannak. A megszűnés árnyékában néhányan rászánják magukat és becsülettel végig járják azokat. Mások csak elvi úton emelnek szót mellettük. De a nagy többség még eddig sem jut el. Ezen utak megszűnése pedig épp ezen érdektelenség miatt következik be.
Nem vádolok, csak tényeket írok, mind a Csereháti Piroson, mind a volt Északi Zöldön néhányan végig jártatok, már akkor, amikor azok valamilyen módon előtérbe kerültek. Pedig ezek az utak hosszú évekkel korábban lettek kialakítva. Ám most is egy kézen meg lehet számolni a közelmúlt teljesítőit. De ezek nem jelentenek rendszeres igényt. Pedig itt a fórumon is, például e két útról több esetben is történt jelzés ezek helyzetéről és megszüntetési terveiről. A teljesítők mellett néhány megértő, és néhány ellenző, olykor támadó hangvételű vélemény nem volt elégséges ezek megváltoztatására. A volt Északi Zöld aktuális híreiről épp most jött friss hír Nógrádból. Ezek a változások már korábban is jelezve lettek, de most került sor a kivitelezésükre. A Csereháti Pirosról pedig épp most kell végső döntést hoznunk.
Ez utóbbiról konkrét kérdéseidre reagálva, már leírtam, hogy a változásokra az OKT újra táblázása kapcsán kerül sor úgy, hogy az új táblák a piros jelzéseket nem fogják mutatni. Kivéve az esetleg fennmaradó leágazásokat. A fonódó szakaszokon a piros jelzések leszürkézésre kerülnek. A le és rácsatlakozó részeknél néhány jelzés erejéig szürke X kerül fel a piros jelzésekre. A többi útszakasz a piroson csak ott kerül fizikailag is törlésre, ahol más jelzések miatt azok zavaróan hatnának. A térképeken viszont a módosítások mellett a teljes piros levételre kerül. A digitális térképeken a terepi változásokat követően, míg a papír térképeken a következő kiadások alkalmával.
Ezen utak végigjárása a régi térképek alapján ezt követően is megtörténhet, de mivel jogilag megszűntek, ez már csak egyéni vállalás és teljesítmény lehet.
A piros kapcsán mondhatom, tegnap Nyéstán voltam az esetleges OKT változás helyszínelésére. A környéken alig 5-6 piros jelzéssel találkoztam, azok is mintegy tíz éves minőségűek. Így túl sok jelzést nem is kell majd törölni, ami a későbbi egyéni bejárást alig fogja befolyásolni.
Persze, tudom. Jzp is írta, hogy keresnie kellett a jó irányba menő utakat, hisz' évről-évre változhat, hogy melyek járhatóak, pontosabban léteznek egyáltalán. Akkor meg majd' mindegy, hogy egykor valaki merre ment. Dupla kaland.
A lezárásokat illetően egy kérdés- van-e kezdeményezés arra, hogy a kiiktatásra kerülő utakat olyan módon megőrizzük, hogy még a leszürkézés előtt valaki GPS-el végigmegy rajta és egy webes felületen a track letölthetőként megmarad?
Ergo még ha el is tűnik a festés és valakinek három év múlva eszébe jut, hogy körbejárná az országot a határmentén, az a track alapján még meg tudná csinálni?