Keresés

Részletes keresés

pozo Creative Commons License 2018.08.21 0 0 67584

Köszönöm:)

Előzmény: Tavaszi Széll (67583)
Tavaszi Széll Creative Commons License 2018.08.21 0 1 67583

Sziasztok!

Szeretnék a figyelmetekbe ajánlani egy, a Kinizsi Természetbarát Egyesület által rendezett, a I. világháború áldozatai előtt tisztelgő, egy alkalommal megrendezésre kerülő jelvényszerző túrát. Részletek itt:

http://www.kinizsi.org/tovabbi_esemenyek/tortenelmiemlekturak.html

HEV Creative Commons License 2018.08.21 0 14 67582

A régi DDK nem volt sorszámozottan nyilvántartva. 

Az eredeti pecsételőfüzetem még mindig ott van az MTSZ oldalán. :-)

 

30 év után a 1451-es sorszámú teljesítés füzete itt látható.

 

Ez úton is köszönöm a Kéktúra Ellenőrök munkáját! A füzet szkennelése még beküldés előtt történt most minden pecsétes oldal végig is van bélyegezve az Ellenőr pecséttel. 

Előzmény: HEV (67581)
HEV Creative Commons License 2018.08.21 0 13 67581

jzp2107 Creative Commons License 2018.08.21 0 0 67580

Melyikről? :-)

 

A PMP-ről legutóbb ha jól tévedek Tisztul_A_Visztula kivonatolt

Előzmény: Sziklatörő (67579)
Sziklatörő Creative Commons License 2018.08.21 0 0 67579

Koszonom! Ha mar megemlitettuk, kerdeznem, hogy van valamilyen dokumentacio ill. beszamlo az utvonalrol? Par hete mintha olvastam volna itt a forumon is egy ket megjegyzest a temaban.

Előzmény: nagypapi (67578)
nagypapi Creative Commons License 2018.08.21 -13 0 67578

Nem cserhátiról, hanem cserehátiról volt szó.

A Sződ-Csörög az a Pest megyei Piros része, az marad.

Előzmény: Sziklatörő (67577)
Sziklatörő Creative Commons License 2018.08.21 0 0 67577

Idaig birtam hozzaszolas nelkul...A Cserhati Piros az az a jelzes, ami athalad a Szod-Csorog vonalon is? Mert ha igen, akkor potyognak a konnyeim utana. Pont most terveztem egy par napos kiruccanast rajta. Raadasul az egyetlen jelzes, ami athalad a falunkon.

Az Eszaki Zoldrol meg tegnap jottem haza... Azt sincsen ki gondozza? Regota tevben van mar, hogy csatlakozom egy turistautak karbantartasaval foglalkozo kozosseghez, leven eleg sokat vagyok uton es ha meg a koromnal fogva nehezen is tudnak komolyan vanni, azert sok tapasztalat mogottem van mar. A legtobbet a Borzsonyben es a Naszalyban boklaszom, ebbol inkabb a borzsonyi jelzesek szorulnak helyenkent felujitasra. De ha kell, tavolabbi helyeken is tudok segiteni. Ha valaki ilyenek felujitasaval foglalkozik, batran keressen, most a nyaron meg tudnek segiteni benne. Evkozben sajnos, nem igazan.

HEV Creative Commons License 2018.08.20 -2 13 67576
Előzmény: Gizi aljas Feri (67565)
hadidoki Creative Commons License 2018.08.20 0 0 67575

Bár az sem rossz! Néhány éve ősszel Körmend közelében egy áradás után csak vízben volt járható az út. Nyakamban a bakancsom, rövid nadrágban vagy fél kilométert baktattam térdig a 10 C fok körüli vízben. Még csak meg sem fáztam!  A Rőzsegát viszont életre szóló élményt jelentett a megáradt Rábán.   

Előzmény: olahtamas (67574)
olahtamas Creative Commons License 2018.08.20 0 13 67574

Mi a baj azzal, ha ilyen kánikulában vizes lesz az ember lába?

Mert télen mínusz 10 fokban még megértem ha valaki inkább kerül, mint felfázzon.

Előzmény: gyikkutya (67571)
olahtamas Creative Commons License 2018.08.20 -13 0 67573

Természetesen előfordulhat, hogy egy track készítése nem mindenkinek ujjgyakorlat, de azért nem annyira bonyolult.

Simán meg lehet tanulni, ahogy én is megtanultam a film feliratozást :)

 

A búcsútúra ha kivitelezhető, akkor lehet jó buli, mint a Lófejes.

De a legtöbb esetben az út járhatatlansága/elkerítése miatt kell terelni, és pl. egy autópályán nem szívesen mennék át csak azért, mert régen arra vitt az út :)

Előzmény: Gizi aljas Feri (67568)
akárkibárki Creative Commons License 2018.08.20 0 0 67572

Pár hónapja jártam arra és faágakon simán át lehetett menni.Ilyen nagy ágas-bogasok voltak,szóval még kézzel is lehet biztosítani.Szerintem nem kell nagy vízállásra számítanotok.

Előzmény: gyikkutya (67571)
gyikkutya Creative Commons License 2018.08.20 -13 0 67571

Hétvégén tervezzük megtenni a Szombathely - Ják közötti szakaszt az RP-DDK-n. Tudja esetleg valaki, hogy van-e jelenleg híd (hídféleség) a Bolygó patakon, vagy hogy milyen a vízállás? Egy régebbi fórum bejegyzés alapján kerülni érdemes. Természetesen száraz lábbal szeretnénk átkelni és nem vagyunk igazi távolugrók, de ha lehet nem mennénk betonra. Köszönöm a tippeket!

Gizi aljas Feri Creative Commons License 2018.08.20 0 0 67570

Lubics

Előzmény: Gizi aljas Feri (67569)
Gizi aljas Feri Creative Commons License 2018.08.20 -4 2 67569

Korrekció - nem Eszter, hanem maga Lubonics Szilvia volt, akibe belebotlottam.

Nem Kalahári, hanem Atacama

 

 

Előzmény: Gizi aljas Feri (67566)
Gizi aljas Feri Creative Commons License 2018.08.20 -2 1 67568

Nos olyan lehet, hogy nem vagyok jártas a térképészetben? Lehet? 

Én még ott ragadtam le évekkel ezelőtt, hogy mindenki a GPS-én járta a határt és gyűjtötte a track-eket.

Nem gondoltam, hogy szó fogja érni a ház elejét, ha az ember nincs tisztában a modernkori térképészettel.

 

Bele kellene írni a fórum szövegébe.

 

Cserébe nyugodtan gyere hozzám, ha filmfeliratot kell készíteni. Ahhoz értek.

:)

 

Szerintem egy búcsútúra egyébként nem hülye ötlet, de ez szerintem van így. 

Előzmény: olahtamas (67567)
olahtamas Creative Commons License 2018.08.19 0 0 67567

Egy track létrehozásához nem kell feltétlenül végig járni az utat!

Azt bárki létrehozhatja, aki ki tudja jelölni a térképen, hogy merre vezetett egykor!

Előzmény: Gizi aljas Feri (67565)
Gizi aljas Feri Creative Commons License 2018.08.19 -3 0 67566

Királyháza-Nagy Mána-Csóványos-Varsa tető-Királyháza.

Az út - a jelzettség jó mindkét irányban. piroson felfelé okés, piros háromszög vége nem tudom, meddig fogja tartani magát a talajerózió miatt, valamint a masszív rekettyés miatt a járhatatlanság határát súrolja. Én is a végén a patakmederben mentem végig.

 

Túrázók: sokan. Ráadásul nemcsak hétvégi kirándulók, hanem számosan voltak nagyon komoly teljesítménnyel Három-négy olyan párt számoltam, akik kifejezetten gyúrásként járták a hegyet.

 

Innen is küldöm jó kívánságaimat Eszternek, az ultrafutó hölgynek, aki pár nap múlva indul, hogy átfussa ha jól hallottam, a Kalahári sivatagot. Ő is a piros-piros háromszögön edzett - három napon át napi 50km, 2000m szintkülönbséget lejárva full felöltözve és teljes 9kg-s menetfelszerelésben.

Gizi aljas Feri Creative Commons License 2018.08.19 0 0 67565

Járjátok egyszer még végig, ha lehet és a track-et mentsétek el valami elérhető oldalra és akkor ha nem is lesz többet festés, nem merül a feledés homályába.

Előzmény: garass (67564)
garass Creative Commons License 2018.08.19 -1 12 67564

Hidd el, én is sajnálom. Ráadásul én nem csak mint egy túrázó, aki ha alkalma, kedve van végig megy rajta. Ez és még más út, mozgalom, a mi saját ötletünk, a saját kivitelezésünk. Hosszú évekig fenntartottuk, néha komolyabb, nem csak anyagi áldozatok árán is.  S ez akkor így több, nehezebb, mint egyszerű sajnálat. Évekig halogattuk, de most el kell engednünk.

Előzmény: V43 1279 (67563)
V43 1279 Creative Commons License 2018.08.18 -1 1 67563

Köszi a részletes választ.

 

A papír alapú térképen a csereháti piros most is már csak szaggatottan van jelezve "nehezen járható" megjegyzéssel. 

 

Megértem azt is, hogy sem ez, sem az ÉZ nem tömeges igény az évi (jó esetben) pár vállalkozóval, de sajnálom, hogy a süllyesztőbe kerülnek.

Előzmény: garass (67562)
garass Creative Commons License 2018.08.18 -1 13 67562

Már korábban is írtam, hogy a túraút felújítások nem csak a jelzések egyszerű újrafestését jelentik, hanem a túraút rendszerek felülvizsgálatát és rendezését is magukba foglalják. Hogy ez megyénként milyen mértékben történik, azt sok dolog befolyásolhatja. De ezzel mindenképpen vele járhat egyes utak megszüntetése is. Célszerűen azok, amelyek érdektelenné váltak. Ez országos gyakorlat. A kisebb utakról többnyire alig tudunk. Legföljebb az új térképkiadások és a digitális változások során szembesülünk velük. HEV hozzászólása is jól példázza ezt. A nagyobb, névvel ellátott utak már jobban feltűnnek. De meg kell mondjam, ezeknél is csak időszaki fellángolások vannak. A megszűnés árnyékában néhányan rászánják magukat és becsülettel végig járják azokat. Mások csak elvi úton emelnek szót mellettük. De a nagy többség még eddig sem jut el. Ezen utak megszűnése pedig épp ezen érdektelenség miatt következik be.

Nem vádolok, csak tényeket írok, mind a Csereháti Piroson, mind a volt Északi Zöldön néhányan végig jártatok, már akkor, amikor azok valamilyen módon előtérbe kerültek. Pedig ezek az utak hosszú évekkel korábban lettek kialakítva. Ám most is egy kézen meg lehet számolni a közelmúlt teljesítőit. De ezek nem jelentenek rendszeres igényt. Pedig itt a fórumon is, például e két útról  több esetben is történt jelzés ezek helyzetéről és megszüntetési terveiről. A  teljesítők mellett néhány megértő, és néhány ellenző, olykor támadó hangvételű vélemény nem volt elégséges ezek megváltoztatására. A volt Északi Zöld aktuális híreiről épp most jött friss hír Nógrádból. Ezek a változások már korábban is jelezve lettek, de most került sor a kivitelezésükre. A Csereháti Pirosról pedig épp most kell végső döntést hoznunk.

Ez utóbbiról konkrét kérdéseidre reagálva, már leírtam, hogy a változásokra az OKT újra táblázása kapcsán kerül sor úgy, hogy az új táblák a piros jelzéseket nem fogják mutatni. Kivéve az esetleg fennmaradó leágazásokat. A fonódó szakaszokon a piros jelzések leszürkézésre kerülnek. A le és rácsatlakozó részeknél néhány jelzés erejéig szürke X kerül fel a piros jelzésekre. A többi útszakasz a piroson csak ott kerül fizikailag is törlésre, ahol más jelzések miatt azok zavaróan hatnának. A térképeken viszont a módosítások mellett a teljes piros levételre kerül. A digitális térképeken a terepi változásokat követően, míg a papír térképeken a következő kiadások alkalmával. 

Ezen utak végigjárása a régi térképek alapján ezt követően is megtörténhet, de mivel jogilag megszűntek, ez már csak egyéni vállalás és teljesítmény lehet. 

A piros kapcsán mondhatom, tegnap Nyéstán voltam az esetleges OKT változás helyszínelésére. A környéken alig 5-6 piros jelzéssel találkoztam, azok is mintegy tíz éves minőségűek. Így túl sok jelzést nem is kell majd törölni, ami a későbbi egyéni bejárást alig fogja befolyásolni.   

Előzmény: V43 1279 (67550)
Bikk Pubi Creative Commons License 2018.08.18 0 1 67561

Mondjuk könnyen beszélek, mert nekem jutott a mozgalom füzetéből, benne térképpel...

Előzmény: Bikk Pubi (67560)
Bikk Pubi Creative Commons License 2018.08.18 0 0 67560

Persze, tudom. Jzp is írta, hogy keresnie kellett a jó irányba menő utakat, hisz' évről-évre változhat, hogy melyek járhatóak, pontosabban léteznek egyáltalán. Akkor meg majd' mindegy, hogy egykor valaki merre ment. Dupla kaland.

Előzmény: Gizi aljas Feri (67559)
Gizi aljas Feri Creative Commons License 2018.08.18 0 0 67559

Nemcsak a határra gondoltam. :) 

Előzmény: Bikk Pubi (67557)
olahtamas Creative Commons License 2018.08.18 0 0 67558

Úgy tűnik már nem él az oldal...

Előzmény: Törölt nick (47148)
Bikk Pubi Creative Commons License 2018.08.18 -2 1 67557

A határ, szvsz, eléggé jól fel lesz mérve pár év múlva is.

Előzmény: Gizi aljas Feri (67555)
olahtamas Creative Commons License 2018.08.18 0 0 67556

Rakk Gyulának volt egy ilyen oldala, valahol szerintem be is volt linkelve a fórumba.

Persze amióta hetente változik, azt már szerintem ő sem követte...

 

Előzmény: Gizi aljas Feri (67555)
Gizi aljas Feri Creative Commons License 2018.08.18 -6 1 67555

A lezárásokat illetően egy kérdés- van-e kezdeményezés arra, hogy a kiiktatásra kerülő utakat olyan módon megőrizzük, hogy még a leszürkézés előtt valaki GPS-el végigmegy rajta és egy webes felületen a track letölthetőként megmarad?

Ergo még ha el is tűnik a festés és valakinek három év múlva eszébe jut, hogy körbejárná az országot a határmentén, az a track alapján még meg tudná csinálni?

 

Ha ez már létezik, bocs, nem tudtam.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!