Vizbázisbol szerintem R-M,Glasurit-tal a legkönnyebb dolgozni,mivel 1l fujásrakész anyag úgy áll össze,hogy 35% binder,30% festék,35% vizb.hígitó.Igy a kész festék nem olyan sürü mint a többi márkáknál,de kiválóan takar.Az ejtőréteg adja meg a szint,ha töbször probálod az elfujást akkorsem foltosodik,kevésbé porzik ki a széle.ritkán kell a szintelen bindert használni alá.
Végülis az a lényeg hogy nedves bázisra legyen fújva a szín mindig. És ha mondjuk az első réteg szín után már nem nedves a bázis akkor meg lehet fújni még egyszer? Nem oldja fel a színt vagy ilyesmi?
Nézegetem közben a netet, tavaszig próbálom összevásárolni olcsóbban a felhasználandó dolgokat.
A fényezésen agyaltam. Jelenleg türkiz metál a színe, a forgalmi szerint "kék".
Ez már egy kevert szín. Két lehetőségem van. Vagy csak a javított részeket fényezem és ahhoz kikevertetem a színt, vagy teljesen átfújom az egészet. Kb. a 2/3-át mindenképpen át kell festeni, szóval arra gondoltam
, hogy kéz alól veszek festéket, most pl. szép sötét metálkék DuPont festéket árulnak 6500 ft/liter áron. Sokkal kevesebb pénzből az egészet átfényezhetem.
Kérdés: 1. Mennyire gáz hivatalos szempontból, ha az új "kék" teljesen másmilyen "kék" mint a régi? 2. Mekkora kockázatot vállalok, ha így részenként próbálom összeszedni a bevonatrendszert? Vállalható, megoldható jól is?
Saját kisbuszom festésére rábeszéltem magam .Szinte ajándékba kaptam hozzá sikkens oldószeres suzuki gyári festéket meg dupont duxone lakkot amiről erősen megoszlanak a vélemények.Van aki hígítja van aki nem ,van akinek nagyon bejött van aki szerint egy kalap sz@r.Ha van valakinek tapasztala ezekkel az anyagokkal ,ne tartsa magában.
Én ici-t meg lechlert használtam vizesbe ahhoz nem tudtam ilyet venni akkor.Valóban nem porzik annyira ki a vizes mint az oldószeres .Alapvetően az a baj szerintem a világos ezüst meg arany szinek foltjavításával , hogy mire megfújod takaróra a foltot addig a széle megvastagszik és ugye nem olyan sima mint a többi része azt utána hiába ködölgeti a dolgozó a szemcse nem úgy áll a ,,rücsis,, részbe és ott más szinű lesz a festék és látszik a széle.
Köszönöm, ismerem, de attól tartok, ott több lehet a lehúzós ajánlat, mert az ottaniak esetleg vérszemet kapnak egy ilyen járgányért elkérhető árakat látva, míg nekem egy lelkes segítőre van inkább szükségem, aki nem ebben látja a meggazdagodás kulcsát ;)
A vizeshez is van ijen anyag,ezért nem kell kétszer dolgozni.Volt régen is,bár szerintem a vizessel/R-M,Glasurit/ könnyebb az elfujás,mint az oldószeressel.
Megfújod a foltot kicsiben takarásig minél kissebb nyomással nedvesbe ne porzódjon ki túlságosan .Megszárad, mézeskendő,másik.piszoly szintelenbázis telibe mig nedves elködölöd benne a foltot de csak vékonyan ködölgetve.utána mézeskendőt nem használnám ezüstnél nehogylátszódjon a húzásnyom.Elvileg jónak kellene lenni.oldószeressel.
Vagy vizessel kicsiben folt utána lakk ,majd másnap megcsiszol egy vékony bázisködölés és lakk.sajnos a szineltérések miatt muszály volt szopni ilyenekkel ,Meg tudtam oldani az ilyeneket 30-ból egy ha látszott kicsit napon.
Már ötödik éve nem gyakorlom a szakmát ne feltétlen halgass rám .
És meddig szokott nedves maradni? Hátsó sárvédőívnél akarom elködölni csak félek hogy látszani fog ha nem használom a színtelen bázist. Akkor gondolom hogy valahogy "egyszerre" kell fújni az összes réteget a színnél mert akkor nem lehet mézeskendőt használni a bázis miatt. Vagy rossz úton járok?
Az csak ajánlás! Értelemszerűen telje takarásig kell fújni és arra figyelni,hogy a színtelen bázis még nedves legyen. Gondolom foltjavításhoz akarod használni.
Valaki használt már mobihel színtelen bázist? Az utasításban azt írják hogy 1 szer kell fújni a színtelen bázist és utána 1 szer a színt, egy sor színt. De 1 réteg szín nem takar kellőképpen. Egy ezüst színű autóhoz szeretném használni.
Sziasztok! Tudtok Budapesten valakit, akir egy _nagyon_ lepukkadt pedálos Moszkvics lakatolását, fényezését vállalná? Nem restaurálásról van szó, csak gatyába kéne rázni.
Köszi a válaszokat, úgy döntöttem egyelőre kijavítom a tanácsaitok szerint, addig pedig nem járok vele. Utána ki fog derülni, hogy az miatt volt-e a kopogás, mert egyébként nem találom annak az okát. Nyilván nem tudok elegendő és megfelelő irányú erőt vinni a keresgélésbe.
Sajna volt törve az autó, annak a nyomán több helyen is javítgatni kellene majd ezt a keretet. Hatezer forintért tudok venni hozzá komplett új alkatrészt, szerintem az lesz a végleges megoldás. Előnye is van az öreg autónak, olykor olcsón lehet elfekvő alkatrészekhez jutni.
Még az őszön vásároltam egy CO2 gépet, elgyakorolgattam azóta egy kis guriga porbeles huzalt. Aztán decemberben vettem egy co2 palackot meg egy reduktort és 0.6-os huzalt, mert azzal is akartam próbálni. Napokban megjött a 0.6-os előtoló görgő is hozzá. Már csak egy apróság van hátra, mégpedig hogy a reduktor hollandere nem passzolt a palackra. ( pedig elvileg mindkettő CO2 ) Szombatra Lacibácsi elkészíti nekem a megfelelő adaptert hozzá. Akkor beüzemelem, és vasárnap kipróbálom élesben. Itt legalább nem számít a csinosság :-)
Ha van CO-géped,vagy lánghegesztő,akkor nem kell kicserélni.Emeld ki a hűtőt,amennyire lehet,kikötés nélkül.Varrd körbe,a belső vagy az alsó oldalra furat ponthegesztéssel tegyél fel egy merevítőt,másfeles lemez elég,hossza tíz tizenöt centi legyen.főleg ha ütsz bele egy hosszanti bordát is,megfelelő lesz.Persze a korróziót is ki kell javítani.
Ha a kopogás onnan jött akkor mozog az elrepedt rész,nem célszerű járkálni vele,de tudni kellene konkrétan hol merre stb. Gyorsjavítás esetén meg próbálj kb egyforma vastagságú anyagot ráhegeszteni rendesen. Zárhíd fent van,alul keresztgerenda stb elnevezés,a szakmai részét itt tuti jobban tudják páran mint én. Én csak csináltam jó párat már.
Napokban valami kopogni kezdett az autóm elejében, tegnap megnéztem aknáról. Se futóműbe, se bakoknál, egyáltalán sehol sem találtam lógó alkatrészt.
Viszont észrevettem, hogy a hűtők alatti kereszttartó (zárhíd?) egy helyen teljes keresztmetszetében körbe elrepedt. Friss lehet, mert a repedésben nagyrészt fényes a felület. Egy kirohadt foltból indult. Talán ez okozhat valamilyen kopogást.
Úgy néz ki tudok venni olcsón komplett cseredarabot, így tavasszal az is cserére kerül. Addig is vasárnap tudok heftelni a repedésre egy darab laposvasat, de csak az elején meg az alján, ahol hozzáférhető
Viszont lenne még hova menni vasárnapig is. Mennyire gáz ez a kereszttartó sérülés? Eljárhatok vele a gyorsjavításig, vagy inkább ne?
Ha tényleg csak egy két hónapra, akkor ragassz rá egy darab akármit sziloplaszttal... Csak aztán nehogy elmaradjon a javítás és a végén kiess alul... :-)
Egy kérdésem lenne: az autó padlóján van egy lyuk (kb 5cm x 5 cm), amit csak később tudok majd megcsináltatni, 1-2 hónapot át kéne vészelni vele. Az a baj, hogy bejön rajta a víz.
Van valakinek ötlete ideiglenes megoldásra vízzárás ügyben?
Autófesték boltokban kapsz erről felvilágosítást. 2 komponensű direkt rozsdagátló alapozók léteznek,sok néven futnak. Lényegük,hogy a Zoxigén' nem a vaslemezt támadja ,hanem az alapozóban levő,cink,-foszfát stb összetevőkkel lép reakcióba.Minél vastagabban alapozol annál jobb.
Egyesek ki fogják nevetni de én még magyar nitroval higítható Budaprimer alapozót is használtam akril festékek alá.Jók a tapasztalataim. Sárvédőíveknél nagyon fontos hogy belülről,az üregfelől ki kell üregvédő anyaggal fújni.Természetesen mikor száraz a felület,nem párás,beszivárgott vizes.
Már csak egy kicsit jobb időt várok és neki esek majd. Nem értek hozzá, próbálkozás lesz. Tudom, cipőt a suszterhez, de nem egy nagy értékű autó. Csak egy kérdésem lenne... Mivel alapozzak alá? Gondolom a sima alapozónál van jobb is ami kicsit többet bír.