Nem ilyesminek tűnik "sajnos" (vagy hál' Istennek), abszolút forgómozgásból eredő hangja van. És csak akkor, ha auto-ban hűt, hideg időben, ha auto-ban fűt, szinte nem is hallani
Ezt a folyamatsort érdemes időszerűen elvégezni, vagy csak akkor, ha gondja van a klímának? Tavasszal vettem a kocsit, nem tudom, hogy előtte hozzányúltak-e a klímához. Az autó most 8 éves, garantált 120e km-rel.
Nem néztük az olajat mivel minden rendben működik így nem volt indokolt. Nálam is az a helyzet, hogy csak auto állásban csinálja. Viszont nálam a belső keringetés is teljesen jól működik.
Igen, nekem is inkább morgó hangja van a ventinek. De csak ekkor... Eleinte arra gondoltam, hogy valami beleér a lapátokba, falevél vagy valami hasonló pl. szigetelésdarab. De akkor fűtéskor, ac-ben, illetve úgy egyáltalán bármely venti fordulaton miért nincs ilyen hang? Főként azért zavaró, mert ahogy változik az autó motorjának fordulata, kis késéssel követi le a venti a változást, szóval pl. tökre hallani, ahogy lassul a morgás....
Én ezt a jelenséget mutattam korábban Baumgartneres szerelőnek is, de mivel auto-mód nélkül, ac-n nem csinálja, nem tudott rá mit mondani. A klíma amúgy jéghideg, a kompresszor felől pedig nem hallani semmi rendellenességet. Egy dolog még eszembe jutott, hátha van valami köze a dologhoz: nyáron párszor próbáltam belső levegőre kapcsolni a klímát, és az volt a tapasztalás, mintha nem hűtene rendesen ilyenkor. Sőt, párásodott is ekkor az autó. Lehet összefüggés? Elvileg a váltószelep átvált, hallani, hogy megváltozik az áramlás.
Kiegészíteném az én leírásom mert pont ez a jelenség van nálam is. A vezető oldalon nagyon hallani hátul abszolút nem az anyós ülésen is csak kevésbé. És csak auto állásban ha megy a klíma.
Ez engem is érdekelne, az én kocsim is ugyanezt produkálja. Szintén 2008-as, Kaleido, 1.6-os Grand....
Nálam csak akkor jön ez elő, ha a digit klíma "auto"-üzemmódban van, és épp hűt. Fűtéskor nincs ilyen jelenség. A ventilátor rendesen tesz a dolgát minden fokozatban, de az egész olyan, mintha a venti vezérlése lenne összefüggésben az autó sebességével és azt lehetne hallani ahogy felpörög és lassít stb. Ha nem "auto" üzemmódban használom a klímát, akkor mindez nem jelentkezik.
Mi lehet ez szerintetek? Elég zavaró tud lenni. Ja és nálam is leginkább a vezetőoldalon lehet hallani, de ott rendesen.
Júniusban vásároltunk egy 2008-as modell frissített Grand Scenicet Kaleido felszereltséggel 1.6-os motorral 73 ezer kilóméterel. Eddig teljesen hibamentesen üzemel az autó és egyszerűen imádjuk.
Viszont a következő dolgot nem hibának mondanám illetve még csak idegesítőnek sem csak érdekel a dolog.
Szóval ha megy a klíma akkor az autónak az utastérben kicsit olyan hangja van mintha "elektromos" autóval mennénk. Ilyen kis búgás ami a motor fordulatszámára voltozik. Ha a klíma nem megy akkor ez a hang megszűnik. Kívülről ez a hang nem hallható illetve az utastérben is szinte csak én hallom meg egyszer sógorom jegyeztem meg mellet ülve, hogy kicsit olyan a hangja mintha "elektromos" autóval mennénk.
Még a nyáron lett kitisztítva a klíma illetve a gáz is meg lett nézve és minden rendben volt/van illetve minden rendben működik a klímával.
"...mondjuk ez se rosszabb, mint egy úszócsap berohadásig hanyagolt féknyereg..."
Bocs hogy az autó életének első 15 évében nem gondoztam, mert nem az enyém volt. Bocsánat
Nem rég vettem az autót.
De azért megnéznék két annyira különböző betétet, amik annyira eltérően terhelik a tárcsát, hogy megreped. Minden fékbetét dolga ugyanaz, egyik picivel jobb mint a másik, de ennyi. Hogy ennyire különböző legyen :) Akkor ott már az egyik nem fékbetét.
Sziasztok, A segítségeteket szeretném kérni. Szeretett 1.9dci 131LE Scenicem a mai nap kiírta hogy Check Injection. Ezután nem volt meg a megfelelő erő az autóban, hiába nyomtam neki csak nagyon lomhán gyorsult. Elvittem egy ismerőshöz kiolvasni a hibát, és ezeket dobta ki.
DF004 hibakód turbocharging pressure sensor circuit, signal incoherence turbocharging pressure sensor circuit, open circuit or short circuit to earth
DF025 hibakód preheating unit diagnostic connection
DF050 hibakód break switch circuit
DF051 speed limiter cruise memory control function signal incoherence
DF167 thermoplunger relay circuit below , the min level
Szerintetek mi lehet a hiba, és hova vigyem el az autót? (Bp 15.kerület)
Nem, amikor vettük a srác csak annyit mondott, ha cserélem a kereket, majd azt a rögzítőt egy csavarhúzóval csavarjam ki! :) Akkor nem is foglalkoztam vele!
De ha csak ennyi a célszerszám, akkor egy falap illetve pár metrikus csavar segítségével csinálok hozzá ,,kulcsot"!
az enyém automata klímás, de nem rémlik, hogy fázna a térdem, mondjuk a céges Doblóba talán szokott ilyen lenni
ha nem érzel sehonnan hideget bejönni akkor lehet csak ott valamiért áll a levegő nem mozog, tekerj olyankor lábra is onnan felfelé fog jönni a meleg levegő