Tudok ajánlani egy remek buszt. Csupán át kell csoportosítani. Mondjuk, az MNY-904-gyel megcserélni. Minden(!) ülés biztonsági övvel ellátott, de szerintem használva még egyik sem volt. Van karfa, lábtartó, légkondiimitáció, napfénytető... Igazi lukszusbusz...
Komolyra váltva a tréfát: igen, nem egy pozitívum, hogy nincs biztonsági öv, viszont keresztbe-kasul bejártam az országot mindenféle autópályás járattal. Eddig egyetlen(!) sofőrrel találkoztam, aki bemondta a hangosbemondóba, hogy legyünk szívesek az öveket bekötni. Szerinted, kivétel nélkül bekötötte magát nála mindenki? Sokan csak hőbörögtek, hogy ne vicceljen már... Ha be sem mondja, még kevesebben kötik be magukat. Ez a szomorú tapasztalat.
Úgy, hogy nem autópályás fordára tervezték. Eredeti tervek szerint egy centit nem mentek volna ezek autópályán*. Ha nem borult volna be a Di-Cam, akkor máig 3tengelyes Irizaron utazhatnál, nem ilyen kényszermegoldás jellegű pótlóbusszal. Egyébként meg még mindig szerencsésebb megoldás az LH, mint a többi vonalon az ex-csehszlovák Inturok, amik a Halas üléses EC12-esek kényelmi szintjét sem érik el.
*: MNY-904 a Barcs-Siófok-Barcs
MNY-905 a Nagyatád-Siófok-Kaposvár-Nagyatád
fordára került. Ezek megyén belüli hosszú helyközi járatok, végig kevesen ülik, de 60-80 km-t elég sokan utaznak rajtuk.
Van valamiféle szabály arra, hogy autópályán közlekedő, menetrend szerinti járaton(nem Tempo100-as) kötelező e valahová biztonsági övet szerelni a buszokba?
Ilyenkor a buszvezető miért nem b..sza le a csomagostúl a vénasszonyt?
Én még fel is jelenteném, ki tudja lehet épp az asszony tőle veszi meg a vacsorára valót, hogy szegény kistermelő idős nénikét támogassa, közben meg lehet hogy romlott.
Valamelyik kormányhivatalnak vagy ÁNTSZ-nek név nélkül simán be lehetne jelenteni ezt, ha mindig egyazon útvonalon közlekedik. De talán még a rendőrség is foglalkozhat vele. Azért ez nem játék
Nekem pont jó, Siófok környékéről hamar odaérek, a helyszínnek így én örülök, mert Polgárra nem tudok eljutni, ami pedig valószínűleg Neked jó. Az országban nincs olyan pont, ami mindenkinek kivétel nélkül jó lenne. Sajnos.
Ennél pocsékabb helyre nem is rakhatták volna. Bp-Tapolca még autóval is oda-vissza 5 óra. Vonattal/busszal 7-10. Legelöbb 12-re vagy ott, de már 14-15-kor a visszajövő buszon/vonaton kell lenni..... Mátészalkáról már előző nap délután el kell indulni, ha valaki oda akar érni. Ide se megyünk
Feldolgozottnál szerintem a csomagoláson feltüntetett hőmérsékletet kell biztosítani neki. Pl. mirelitet mínusz fokon, sima hűtöttet +5 fok környékén.
De bármelyiket nézzük is: a kofa a lehető legszabálytalanabb módját választotta a szállításnak. A higiénia, a hőmérséklet alapból nem megfelelő a szállításra. A másik, hogy a nyers húslé, ha kifolyik (akár azért, mert pl. hirtelen fékezésnél fölborul, vagy nem megfelelő az edényzete), összekenheti mások csomagját.
Közben megtaláltam az 52/2010 (IV.30.) FVM rendeletet, mely a kistermelői élelmiszer-termelés, -előállítás és -értékesítés feltételeiről szól. Ez megszabja az alábbiakat:
-Kistermelő csak a termelés 40 km-es körzetébe eső kisker, vendéglátó v. közintézményt láthat el
-Friss húst v. friss belsőséget szállítani csak hatósági (vagy jogosult) állatorvos álal kiállított hússzállítási igazolás birtokában lehet
-Sertés, juh, kecske, szarvasmarha, strucc és emu esetén (a vágást követő max. 2 órán belül) nyers húsra 0 és +7 °C közötti, friss belsőségekre 0 és +3 °C közötti hőmérsékletet ír elő a tárolás, szállítás, árusítás során
-Baromfi és nyúlféle esetén (a vágást követően azonnal) nyers húsra 0 és +4 °C közötti, friss belsőségekre 0 és +3 °C közötti hőmérsékletet követel meg a tárolás, szállítás és árusítás során
Feldolgozott húsárú belföldi szállítására sajnos nem találtam semmi konkrétat, csak hogy jellegének megfelelő hőmérséklete kell szállítani. De biztos vagyok benne, hogy erre is igen szigorú előírások vonatkoznak.
Az 1995-ös Élelmiszer törvényben találtam olyat, hogy megfelelő módon hogyan lehet szállítani az élelmiszereket (megfelelő higiénia, tisztíthatóság, hűtés, stb). De ezt fölváltotta a 2008-as, ami a 2003-asnak részleges átfogalmazása. Abban olyan feketén-fehéren, mint az 1995-ösben nem találtam meg. De még újra elolvasom.
No én ezt a pár tucat rendeletet próbáltam megtalálni eredménytelenül!Bezzeg a vadászsólyomra kitérnek a jogszabályok,mert azokból több utazik mint a szemtelen kofákból.Egyébként kekeckedésem fő oka az volt,pofátlanul megkérdezés nélkül bepakol,majd felháborodik miután udvariasan próbálom a figyelmét felhívni arra,ez így nem jó!A jogszabályokat böngészve ez alapján bizonytalan vagyok.
3. Egy utas legfeljebb 2 db útipoggyász szállítását igényelheti.
4. Egy darab útipoggyász tömege a 20 kg-ot, térfogata 100x50x50 cm mérethatárokat nem haladhatja meg.
Viszont emlékeim szerint szakmai oktatáson mintha szóba került volna a romlandó élelmiszer,húsáru szállításának tilalma nagy mennyiség esetén.Ünnepek után kikérdezem a témával kapcsolatban szakmai elöljáróimat.
Olyan kreatívak az utasok, hogy nincs elég felület a buszon minden eshetőséget kiplakátolni. Az utazási feltételek szerint kézipoggyászként, csomagként és útipoggyászként nem szállítható olyan tárgy, aminek a szállítását jogszabály vagy rendelet tiltja. Gondolom van pártucat ide vonatkozó rendelet ami kesze-kusza jogi bikkfanyelven rendelkezik ezekről, azt aztán győzd kitacepaózni.
Ide vonatkozó jogszabályt kerestem,a menetrend elején található poggyászállítási szabályokra próbáltam felhívni a figyelmét,eredménytelenül!Nem érdekel!Ennyi volt a reakciója!Igazi nagypofájú vén .......!Én vagyok az egyedüli aki kekeckedik vele,másik sofőr segített betenni a 150 kg csomagját odaútban.Most csak egy kalács van a ládákban és néhány kiló kenyér.Ennyi volt a válasz.Alig tudtam megemelni a pakkot...Kizárólag a többi utas kárára (késés)tudtam volna esetleg segítség kérni a biztonsági öröktől forgalmi szolgalattevőktől,de már így is 5 percet elvett az időből.Ezt fokozhattuk volna,de nem láttam értelmét további vitának...Ezért keresgélek most a témában pontos jogszabályi leírásokat.Egyébként hiányolom,miért nincsenek manapság kifüggesztve az alapvető utazási jogszabályok a járműveken?
90-es évek elején hatalmas táblákon nagybetűkkel,minden autóbuszban a fontosabb tudnivalók ki voltak függesztve.Vita esetén tudtam mire mutatni!Bizonyára vannak kivételek,de elvárható volna minden közlekedési társaságtól ez.Manapság a dohányozni tilos tábla megléte a legfontosabb. Köszönöm az infót!
Szerintem majdnem kizárt, hogy szabályosan jársz el akkor, amikor ezt engeded: nem tudom, ezt mennyire szabályozza a saját ágazatotok, de az tuti, hogy kereskedelmi mennyiségű, hűtést igénylő kész-, félkész vagy pláne nyers termék sima mezei busz csomagládájában való szállítása túlmegy minden szabályon. Egy ÁNTSZ-ellenőrzés odabaszna a néninek, de szerintem neked is.
Egy kérdés jogszabályokat nálam jobban ismerő emberekhez!Csomagládában köteles vagyok piaci kofa húsáruval megrakott poggyászát és hozzá tartózó összecsukható molnár kocsiját elvinni? Alapos keresés után sem találtam pontos leírást a témához kapcsolódóan.
Újszülöttnek minden vicc új, de nekem nem..... de én már túl öreg vagyok ehhez. Ilyen ellenőrzések azért voltak később is még a 80-as években, de már korántsem olyan hatékony is ennyire kiterjedten. Egy-két :)))))) ilyen ellenőrzésem volt nekem is.
Resszkessetek egerek***. = Közkeletű fantázia elnevezés, egy akkor futó rajzfilm sorozat népszerű felkiáltása után.
Valójában = Fokozott Közúti Ellenőrzés volt a hivatalos neve.
Évente kétszer szervezték, áprilisban és októberben.
Ilyenkor az összes
- KPM ellenőr,
- közlekedési rendőr,
- Volán ellenőr,
- BSzV ellenőr,
- ÉPFU ellenőr,
- megyénként kb. 100 fő önkéntes rendőr,
- megyénként kb. 30-50 munkásőr,
- stb.
megszállt egy-egy megyét két napra és mindenkit, vagy majdnem mindenkit ellenőriztek.
Kb. 300-500 fő ellenőrzött a megyében.
Nehéz volt velük nem találkozni, pláne úgy, hogy az utasítás szerint az ellenőrzés kb. 10%-a kell hogy magán járművekre terjedjen ki, a 90% legyen állami, szövetkezeti, közületi jármű.
-----------------------
Az említett kettő hónapos koncentrált ellenőrzésen túl, voltak cél ellenőrzések is, amikor például kb. 100-150-200 ellenőr csak a 21-es járműveit, járművezetőit ellenörizte egy-két megyében.