Magyarország legkisebb területü kocsiállományú volánja , de méretéhez képest a külső szemlélő nagyobbnak láthatja, talán ha nincs Uti Csaba akkor feleannyi kocsival üzemegység kirendeltség lehetne Gyöngyös fennhatósága alatt nem így történt. Várok képeket infókat bármit és lehetőleg lehetnek benne Gödöllő Pásztó Jászberény Gyöngyös környéki témák is.
Mátra Volán: Ugye a GDK-144 most már jár Domoszló, Eger meg mindenfelé jár, de még mindig ott virít a kijelzőjén nagy betűkkel, hogy BUDAPEST - HEVES. Ha bedöglött a kijelző, akkor sem lehetne ezt valahogy törölni?
Más: szombat este a coloros Pásztó-Mátra-Gyöngyös járat több mint 2,5 órát késett - többet legalábbis nem vártam rá. A forgalmista szerint egy keresztbe állt tgk. állta el az utat valahol Fallóskút-Szentimre között. A Mátrában elég érdekes útviszonyok voltak aznap este...
Egy kis történelem a buszközlekedés-teherfuvarozás leválasztás témakörhöz, ahogy bennem megmaradt.
A rendszerváltás előtt (a Mávaut - 20.sz Volán Volánbusz kivételével) vegyes profilú autóközlekedési cégek üzemeltek, amelyekhez a buszközlekedési tevékenység mellett személytaxi, rakodógépes, teherfuvarozó, autómentő stb. tevékenységek is tartoztak. A menetrendszerinti buszközlekedés tarifáit az állam határozta meg, természetesen a valós költségekhez képest alacsonyan. A különjáratoknál az iskolák, diákok részére történő szállítás is mesterségesen alacsony szintű volt. A buszközlekedés működtetése így veszteséges volt, ezen belül nyereséget talán csak a szerződéses fuvarozás, a bérautóbusz szolgáltatás és a nem diákok részére végzett különjárati fuvarozás lehetett.
Ezekkel szemben a teherfuvarozás jelentős nyereséget termelt. Bár nagyon sok szervezetnek voltak teherautói (tsz-ek, állami gazdaságok, Posta, Tejipar, Sütőipar, hadd ne soroljam) mégis kapacitáshiány volt, s a Volán teherautók ezért igen jó kihasználtsággal és díjazással fuvaroztak szinte mindent és mindenkinek. A buszközlekedés veszteségét a teherfuvarozás nyereségéből fedezték, ezt nevezték keresztfinanszírozásnak.
A 80-as években a magánfuvarozók megjelenésével a fuvarozás bevételei jelentősen csökkentek, a teherautók kihasználtsága lecsökkent, ennek következtében a teherjármű állomány is jelentősen zsugorodott. A fuvarozás ekkor már nem tudta eltartani a buszközlekedést.
Ezek után következtek azok az idők, amikor állami utasításra a tefu részlegeket ki kellett szervezni a Volánokból. Ezzel láthatóvá vált a buszközlekedés valós költségszerkezete.
Szabinak billentyűzet problémái akadtak, magyarul nem tud vele írni... én tolmácsolom.
Gyöngyösön fotózgattunk egy jó órát, majd átmentünk Hatvanba. Elég rossz idő volt, hideg szél fújt. Hatvanon belül utazgattunk pár megállót, majd elmentünk a vasútállomásra és haza jöttünk... ennyi. Különleges dolgot nem láttunk (OFF kiderült, hogy a VB-s HHY-833 is egri itt alvós, de nem tudom mi helyett van), én személy szerint csináltam pár olyan kocsiról képet, amiről még nem volt az új gépemmel.
Leginkább a pisztácia zöld Mátrás 415-re lettem volna kíváncsi, de nem találkoztunk vele.
TOPIC-TALI : 11.18 , szombat 11 óra Gyöngyös , aut.áll.
szeretném , ha onnan Mátraházára (vagy máshova) mennénk fel , ahol egy forró tea mellett elbeszélgetnénk ellennénk egy darabig . Akinek van kedve , jöjjön bátran !
...na , akkor remélem így a többségnek mostmár jó lesz :)
TOPIC-TALI : 11.11 , szombat 11 óra Gyöngyös , aut.áll.
szeretném , ha onnan Mátraházára (vagy máshova) mennénk fel , ahol egy forró tea mellett elbeszélgetnénk ellennénk egy darabig . Akinek van kedve , jöjjön bátran !
FLR-300-at én ma a Margit körúton láttam 3/4 5 körül. Tábla nem volt rajta. (KI: Egyébként CCZ-791 jött mögötte, utasokkal és különjáratos táblával. BE :-))
De az hogy valaki itt leírta, hogy a stabil árbevételt hozó munkásjáratokat ki kell vinni a HAtvani Volánból felhozott régi szép emlékeket.
Ha az én beírásomra gondolsz, félreértés ne essék, én nem azt mondtam. hogy ki kell szervezni a tevékenységeket a Volánból és nem is a Hatvanira vonatkozott a beírás, csak úgy általánosan. Csak a TEFU esetéből feltételeztem, hogy még ez is megtörténhet egyszer. Hátha a Magyar Állam csak közszolgáltatásra akar céget fenntartani. Fikció volt. A későbbi beírásaim a bevételekről költségekről ezzel voltak összefüggésben, mert én úgy tudtam a TEFU esetében is mindig az volt az indok, hogy a TEFU és a busz bevételei költségei összemosódtak. Te a szakdolgozatodhoz biztos sok adatot láttál és jók az információid. Egyébként sokáig meg a Volán privatizáció volt terítéken. Többször feltételezték a sajtóban is, hogy el akarják adni a Volánokat. Az sem történt meg eddig. Ugyan úgy az én fikcióm sem fog szerintem beköbetkezni.
Én ezt a témát részemről be is fejeztem, bocs hogy érzelmeket esetleg indukatokat keltettem benned ezzel kapcsolatosan.
Versenypiacon megéltek, bizonytalan időkben szereztek fuvart, az említett cégbírósági anyagban volt kinlevőséges lista is, bizony akkor sok cég tönkrement, állami cégek is, és nem fizették ki a számlát.
Most lehet , hogy én vagyok fáradt , de hogy éltek meg kifizetetlen munkákból ?
Hát ne bántsuk. Lehet, hogy kár volt ezt a kiszervezés témát bedobnom, mert mi lett belőle. Tényleg csak beugrott a TEFU, mikor arról írtál, hogy szerinted nem kellene a Volánoknak munkásszállítással, meg különjárattal foglalkozniuk. Konkrét alapja a témának nincs és remélhetőleg nem is lesz, mert csak a gondolatra is mennyi érv-ellenérv került be a fórumba.
Veled értek egyet. Ha egy járat szerződéses akkor azt a megrendelő fizeti és joga van csak az ő utasait felengedni a buszra. Ha meg menetrendszerinti, akkor meg a gyár megveszi a bérletet a dolgozónak és kész, máris nem kell szerződést kötnie. Régen a Volán is a gyár is meg minden az államé volt, ez a probléma így nem jelentett érdeksérelmet se a megrendelőnek, sem a Volánnak sem az utasnak.
Nem semmi mennyi adatot gyűjtöttél össze. Biztos nem most csináltad, hanem már régebben is foglalkoztál ezzel a témával. Te tudsz igazán sokat a Volánokról ezt Akárki is észreveheti.
Szerintem van olyan Volán aki már kiszervezte, bár a többség biztos nem. Elvileg ez is megtörténhetne, de a stabil járműjavító háttérre ilyen öreg buszok esetében szerintem cégen belül van szükség.
Egyébként nem sértődtem meg. Veled még nem futottam össze ezen az oldalon, bár én sem vagyok régi fórum tag.
Bocs nem akartam nagy okosságokat írni, csak Zolsz beírása, hogy a Volánoknak nem is kellene különjáratot és munkásszállítást végezniük, eszembe juttatta a TEFU kiszervezését és egy kicsit eljátszottam a gondolattal. Végül is semmi alapja nincs, csak egy feltételezés volt. Nem tudom miért tűnik ebből neked, hogy sokat tudok a Volánokról? Ez bárkinek az eszébe juthatott volna.
Nem kell azért kiszervezni tevékenységet , hogy a költség elkülönüljön
Hát szerintem ez nem ilyen egyszerű. A költségek vegyes használat esetén tisztán nem különülnek el. (Ha cserélni kell egy motort, akkor az milyen mértékben menetrendszerinti vagy különjárati költség) A tiszta profil esetén egyértelmű, hogy minden költség ami felmerül oda tartozik. De vannak más költségek is amelyek nem közvetlenül a buszon merülnek fel, hanem a háttértevékenységben. De mindegy végül is ezt nem nekünk és itt kell eldönteni.
Egyébként, hogy mi maradna a HV-nél kérdésedre válaszoljak, nem tudom és nem is kell tudnom, az egész csak egy ötlet volt.
Nem kell azért kiszervezni tevékenységet , hogy a költség elkülönüljön . Ez a lényeg szerintem. A Volánoknak ma nem érdekük , sajnos , hogy a valódi költségek és bevételek tisztán látszódjanak . A HV esetében mit vinne x.kft ? A most különjáratban dolgozó buszokat ? Mik maradnának a HV-nél ?
Az a leválasztás a 90-es évek elején nem más volt, mint először ki kellett szervezni a cégekből a TEFU-t mondjuk külön Kft-be, így nem keveredhetett össze a buszos tevékenységgel annak bevétele és költsége sem. Később ezeknek a kft-knek a tulajdonrészét is el kellett adni.
Hogy elképzelhető-e? Szerintem ez a tulajdonos (a magyar állam) elhatározásától függ. Ha akarják, hogy a menetrendszerinti elkülönüljön a különjárattól vagy munkásszállítástól akkor ezeket a tevékenységeket kiszerveztetik a cégből, így elkülönül annak bevétele költsége stb. A tulajdonjog maradhat a Volánoknál, de az akkor is külön cég. Szerintem ez megtörténhet, de nem törvényszerű, hogy bekövetkezzen.
Van esély arra, hogy ugyan úgy mint 1990-es évek elején le kellett választani a TEFU-t a személyszállító Volánokról, ugyanúgy néhány éven belül ez a különjáratra és a szerződéses járatra is megtörténjen. Mindenesetre a különjárat és a munkásszállítás szerintem igenis nagy üzlet, ezért csinálja olyan sok magáncég is. Tulajdonképpen a menetrendszerinti az közszolgáltatás és véleményem szerint a mostani jegyárakkal nincs akkora nyereségtartalma, mint az előbb említett két tevékenységnek. A Volánok is ezért kényszerülnek a különjáratba és a munkásszállításba is beruházni. Viszont megfelelő állami szerepvállalással és korrekt (az utasnak is és a Volánnak is elfogadható) tarifarendszerrel önálló tevékenységként is végezhető lenne, maximum a nyereségtartalma lenne minimális vagy nulla, de önfenntartó lehetne. Ha privatizálnák, akkor nyereségérdekelt tevékenységet kell belőle csinálni, mert a magántőke megtérülésre és haszonra törekszik, a fenntartási költségek megtérülésével nem elégedhet meg.
Szerintem mindegyik Volánnak a menetrend szerintibe kell beruházni elsősorban . Sem a különjárat , sem a munkásszállítás ma nem akkora üzlet , hogy a Volánoknak mindenképp részt kellene belőlük vállalni , ezekre a munkákra vannak elegen Mo.-n , akik saját , nem állami pénzen vásárolt autóbuszokkal meg tudják oldani ezeket a feladatokat .
Igen! Kétségtelen, hogy a Credok belső kialakítása és menettulajdonsága nem veszi fel a versenyt egy Ik 395 vagy más nagy buszéval. A kisebb méretű kerék sok mindennek az oka. Jobban észrevehető minden úthiba a kis kerék miatt. A belső kialakításban nekem eddig a legrosszabb a kerék feletti ülés volt, ahol a padlózat nem jól van kialakítva, az utas lába sehogy tehető kényelmesen sehová.
A forgalmasabb távolsági járatokra olyan buszokat kellene majd venni, amik turistabusznak is remekül elmennek, a megyeszékhely - megyeszékhely járatokra viszont szerintem az EC 12 nem rossz.
Ok! Csak erre reagáltam. Hogy nekem mi a turistabusz azt kifejtettem.
Egyébként a HV tudomásom szerint pont ahogy te is írod megyeszékheyl-megyszékhely viszonylatban használja a 12m-es Credokat. Szerintem is arra jók.
Turistabusz alatt mit értesz, mert én a kifejezetten erre a célra gyártott emelt szintű, nagy csomagterű és komfortjában is a feladatra alkalmas buszokat értem.
Turistabuszt akkor indokolt beszerezni szerintem, ha van rá megfelelő feladat. Tény, hogy a 90-es években beszerzett E98, 396 típusok lassan kiöregszenek. Szerintem az fogja eldönteni a kérdést a HV-nál és az MV-nál is, hogy akarnak-e ebben a kategóriában dolgozni és lesz e új buszra pénzük, vagy csak a menetrendszerintibe tudnak majd beruházni.
Kétségtelen, hogy a Credók fogyasztása a legnagyobb előnyük. Másik nagy előnyük a beszerzési áruk. Az üzemeltetési kérdésben legfontosabb a fogyasztás, mert hát mindannyian tudjuk egy jármű fenntartásában a legnagyobb költség az üzemanyag. Másik nagy költség az alkatrész. A Credo alkatrészárai sem az egekben járnak. Egy nagy márka sokszor lényegesebben költségesebb. Az Alfa még viszonylag új típus nem lehet megítélni mennyire lesz megbízható, hány évig fog alacsony költségen üzemelni. Pl. az E95-ösök is néhány évig elég jók, aztán 7-8 év után rengeteg a baj velük. (a karosszéria sokkal hamarabb tönkre megy mint a IK 200-as családé) Az alfákkal a legelején több Volánnál volt sok baj, a busz gyerekbetegségei kijöttek rajtuk.
A forgalmasabb távolsági járatokra olyan buszokat kellene majd venni, amik turistabusznak is remekül elmennek, a megyeszékhely - megyeszékhely járatokra viszont szerintem az EC 12 nem rossz. Mondjuk egy Gyöngyös - Gyula távon nem sokan utaznak végig, a közbülső szakaszokon inkább helyközi szerepe van a járatnak. Ehhez nem kell turistabusz. A Credo is megteszi - bár el kell ismerni, az Agria normálisabb ebben az esetben, az ő Credóik ugyanis helyköziek, falujáratosok alapvetően, az előbb említett célokra pedig SÜ 313-akat vettek. Ami egy fokkal jobb a vidéki hosszú járatokra, lásd a Körös példáját.
Tudsz más érvet is ? Úgy vettem észre , Credo-val kapcsolatban csak ezt az egy pozitívumot hangsúlyozza mindenki . Nekem ez mind a beszerzésnél , mind az üzemeltetésnél még azért kevés lenne .
Szerintem mind a Credo , mind az Alfa azonos (a C56 és elődei által teremtett) koncepcióra épül , ami elsősorban a 266-osok kiváltására született amellett , hogy az autó időnként más feladatot is el tudjon látni .
Mostmár inkább arra hajlok , hogy a Volánok jobban jártak volna egy 12m-es Alfa tender-nyerésével , ha már így alakult , a másik kategória mellett .
A Credo 11m-ig érthető , talán még szerethető is .
Nekem a midi-koncepcióra épült 12m-esek és főleg a csuklós alapvetőleg sajnos nem jön be :(
De amúgy nem vicces? A Mátra a Credóit kifejezetten távolsági célokra veszi. Ami mondjuk nem logikátlan, hiszen központi tender úgysem írnak ki távolsági buszokra. Helyközibe meg jó akármi. :-)
Volt egy zöld távolsági kivitelű Rába Contact. Talán mintha annak a gkv.-jét láttam volna az MAN-el. Ezt NE vedd életbiztosításnak, a Mátrával nem vagyok képben.
Ha pontosan meglesz az időpont akkor tudok csak válaszolni. Ha valamiért nem jönne nekem össze, akkor ha máskor is szerveztek arra még elmehetek. Majd meglátjuk. Most már ki kell lépnem, mert kezdem zavarni az alvó többieket a szobában. Üdv mindenkinek.
Hát az attól függ, hogy hol és mikor, mert mostanság úgy bő 2 hónapig igen elfoglalt vagyok még a hétvégeken is, meg az a kérdés, hogy mint új fórumozót szívesen láttok-e, mert Ti már egy összeszokott csapat vagytok.
Szia! Csak azért írtam, amit írtam, mert mikor végigolvastam vagy kb 200 beírást mielőtt regisztráltam, akkor úgy láttam itt olyan emberek vannak, akiket érdekelnek a buszok és a Volánok és sok esetben egészséges kritikát fogalmaznak itt meg. Még akkor is, ha a kritika alapjául szolgáló dolgoknak nem biztos, hogy ismeretes a háttere. Volán utálatáról eddig nem volt szó. Ha ez így van akkor úgy érzem jó helyen vagyok, ha viszont tényleg a kritika helyett az utálatról van szó, akkor bocs tévedtem, nem jó helyre jöttem, mert én nem vagyok Volán utáló.
Hahó, mindenki itt van? :) Sajnos semmi többet nem tudok Mátra témában. Három-négy távolsági kocsinak találnak munkát, besegítenek majd helyközibe :( vagy tényleg "kifehérednek". Egyébként a hevesiek már nagyon régen rebesgették, hogy Credot fognak kapni, csak nem tudták milyet. Nekem ezek a Credok azokra nagyajtós C56-osokra emlékeztetnek, amelyeknek távolsági ülésük van. Az is egyfajta "fából vaskarika".
Más. Mivel a volánok egyesítését a ny-Mo-i és dél-alföldi régióval kezdték és ott is ellenállásba ütköztek, ezért most úgy érzem messze van még az észak-magyar egyesülés. Egy időre még külön-külön kell talpon maradni.
3+1 Credo EC12 jött illetve jön a Mátra Volánhoz, a negyediknak kitört a szélvédője azért késik. Középen ugye kétszárnyú ajtó van, de az ülések dönthetőek. A rendszámok "valami"-298, 299, 302, 303. A lényeg, hogy nem sorban vannak, hanem kettő középről hiányzik. (talán azok lesznek a hatvani kocsik?)
Az új szerzemények távolsági járatokra kerülnek; Gyöngyös-Nyíregyháza, Gyöngyös-Bp és Heves-Bp vonalakra. Ez utóbbiról tehát leveszik az E95 Scaniát. A sofőrök szerint ebben az autóban 2 millió km van és noha már a kuplung és a váltó is szétesett, de a Scania motorhoz még nem kellett nyúni, még a porlasztócsúcsok is eredetiek.
Valóban igénytelen lett. Az én lakom felé működő volán cég is csinált ilyet. Hihetetlen.Komolyan mondom, el tudom hinni a Mátráró hogy a festéts előtt le sem mosták.
Mátra Volán. Többet nem is várok tőlök. Ezért is szeretem. Hihetetlen, hogy az Agria mellett a Mátra és a Hatvani mennyire egy szakadék cég!
Hát meg az is gáz, hogy lefújták a díszleket is tömítőgumistól... Remélem előtte azért nyúltak a kasztnihoz, bár nem valószínű. Kb. olyan szintű gányolást csináltak vele, mintha én a diákigazolványomat bemártottam volna egy vödör festékbe. Még jó, hogy az ablakokat elfedték... Láttam a ráncosat közelről, valami iszonyat, nem nyúltak ezek a kocsikhoz egyáltalán, lefújták őket úgy, ahogy voltak.
Azon se lepődnék meg, ha le sem mosták volna előtte:-)))
Ez tényleg igénytelen, de nagyon. Nem igaz hogy nincs a cégnél egy 10 meg egy 6 méteres lemezcsík, miért kell ilyen méteres dirib-darab lemezekből összelego-zni az oldalát? Iszonyat csúnya... :(
Nem szoktam szeretni, ha egy nagyon nem új buszt úgy tálalnak, mint valami újdonságot. Lásd Garficicus esete a VB Travegójáról, amiről a debreceni (!) topikban kiabálta azt, hogy legújabb (!) beszerzés, és majd biztos ilyen lesz a leendő Budapest - Debrecen járaton (!) - ráadásul VB-ékről írja a szakdolgozatát (!) ... Könyörgöm, ez a MAN is itt van már 7 éve, olyan nagy dolog, hogy most konkrétan Mátrás lett? Szörprájz, szörprájz.
Én is üdvözöllek a topikban. Néha ugyan tényleg több napon át pang a topik, de máskor meg olyan jó témák jönnek fel, azokat szépen kitárgyaljuk.
Az új Alfabusz-Volvókról a volánosok tudják, hogy 13,5 m-esek lesznek, de eddig én is Volvoként hallottam emlegetni felőlük. Szerintem eltelik egy kis idő, amíg megszokják, hogy ez egy másik "Alfa".
A cégekkel kapcsolatos más dolgok is foglalkoztatnak minket, nemcsak a buszok. Pl.: járatok, fordaszervezés, karbantartás, utastájékoztatás stb. Iyen témákban is nyugodtan írhatsz.
Tudod-e az új Merci rendszámát? Vagy azt, hogy hol fog dolgozni? Pesten a VW-kkel együtt vagy más feladatot kap?
Kollégáim mesélték, hogy láttak egy új, fehér csuklós buszt Hatvanban és a cipőboltnál egyszer csak egy "magas, hátizsákos ember" kifutott és lefényképezte a buszt. "Olyan buszbolond lehetett mint te" - mosolyogtak.
Telephelyekkel sajnos nem tudok szolgálni. msn-t nem használok, valamiért nem kedveltem meg. Selejtezésekről, új buszokról több infóval tudok majd szolgálni, ha lesznek aktuálisak.
Gyöngyösről kevesebb infóm szokott lenni, inkább Hatvanról tudok.
Selejtezés addig nem várható szerintem, amég az új Credók meg nem jönnek.
Visszaolvastam régebbi bjegyzéseket és láttam, hogy többen keresték az AAI-029 -et. Az már selejtre megy, többet biztos nem áll forgalomba. Más selejtről most nem tudok.
Szevasztok! Most már biztos, hogy a HV-nak megjött az új Mercedes Vario-ja. Sárga rendszám, hófehér festés. A busz vadonat új.
A Credo-k egy két hét múlva jönnek. Az biztos, hogy 12m-es lesz mind, azt nem tudom, hogy EC vagy IC lesz, de ha EC akkor is belső kialakításában jobban fog hasonlítani az IC-hez.
Szerintem is az E95 sokkal komfortosabb, nagyobb az utastere. A Credo fogyasztása nem lényegtelen, a mai időkben a Volánnak is meg kell gondolnia, hogy mennyibe kerül a busz fenntartása, így a Credo az ára és a fogyasztása miatt is előnybe került az E95-tel szemben. Az Alfakról még nem sokat tudok én sem, de úgy hallottam egy két egri sofőrtől, hogy amikor az elsőket vették elég sok meghibásodásuk volt velük. Majd meglátjuk és még visszatérünk rá tényleg jövőre.
Egyébként egy új infó, ha minden igaz a Hatvaninál néhány napon belül munkába áll egy Mercedes kisbusz, a tipusát pontosan nem tudom, talán Vario.
Az E95-öt mindenképp jobbnak tartom , a Credo-val egyáltalán összehasonlítani kis túlzással élve szentségtörésnek tartom .
A Credo-t az Alfával sem tudom összehasonlítani , 2 egészen más busz . Egyikért sem adnék dizájn-díjat . A Credo jól fogyaszt , az Alfa meg azért mégiscsak Volvo alapokra épült . Majd pár év múlva megbeszélhetjük , melyik lehetett jobb vétel .
Minden hozzászólást nem tudok elolvasni visszamenőleg, úgy kb 200-at elolvasva úgy láttam inkább a buszokról szól a téma. A buszok engem is nagyon érdekelnek már kisgyerek korom óta, de a tömegközlekedést úgy globálisan is szeretem. Én Hatvan vonzáskörzetében élek engem is ez a két cég érdekel a legjobban a közlekedésiek közül. Egyébként én úgy tudom a Hatvanihoz a Credo-k néhány héten belül megérkeznek és mind 12 m-esek lesznek.
A nickről csak annyit, azért választottam, mert tudom, hogy nem minden nap tudok majd írni. Időnként majd egy két témához én is hozzászólok, hátha én is tudok egy két hasznos információt a két volánról írni.
A téma sületlenségéről csak annyit, hogy először nekem megtévesztő volt az alfa kifejezés, mert én a régi ikarus alfákra gondoltam, csak a tovább olvasva jöttem rá, hogy ti a Alfabus Volvóit is így hívjátok, ami logikus, de én mégis kiváncsi leszek rá, hogyha lesz Hatvanban is ott mi lesz a becenevük.
Táma helyett most inkább kérdeznék. Titeket inkább csak a buszok érdekelnek a Hatvani és a Mátra Volánnál, vagy úgy globálisan a céggel kapcsolatos más dolgok is foglalkoztatnak?
rögtön az első: Az alfabus Volvóit nem tudom hogyan fogják majd nevezni a Hatvaninál, mert ott az Alfa név már foglalt 1992 óta az Ikarus Alfákra. Szerintem most inkább Volvónak hívják. Érdekes lesz, hogy változik-e majd Alfára.
Asszem legközelebb fölveszem diktafonra azt a hangélményt, amikor az EEM-669 sofőrje a bagi emelkedőn 65-nél visszapakolja negyedikbe (!) a gépet és gangol fölfele... :-)
Kevés szerződésesként használt Alfáról hallottam eleddig, de önmagában a sárga rendszámos Alfa sem túl gyakori - gyárilag nem vállalnak sárgával szállítást, mint a Credo. Na, majd a rendszámokra kíváncsi leszek. Az EC 12-k egyébként akár pár napon belül megjöhetnek, ki tudja. Vajon trükközött megint a Hatvani, és IC 12-ket kért? De jó lenne. :-)
Csak 2 Credo jön? Az Alfára még várhattok... Igaz, nem tudom, hova van a gyártási programba beidőzítve. Na, még el tudom képzelni, hogy távolsági kocsiként használják majd.
Ma sikerült utaznom a Hatvanban próbázó ARC187-essel. Annyi mindent írtak, írtatok már róla különböző topikokban, ezért nem akarok ismétlésekbe bocsátkozni, csak néhány dolog röviden:
- jól gyorsul: kb 15-en voltunk a fedélzeten, de nagyon kapkodta a lábát a vasúti hídra felfelé - a sofőr szerint utasokkal tele is ugyanilyen jól megy - rugózása finom, viszont erőteljes bólintó mozgása van - a belső tér tágas, de több dobogó (pl. hátul a motor környékén) egy idős embernek már magas lehet - a padlókoncepció tetszik elől-középen teljesen alacsony, majd ferdén emelkedik a csuklóig, a két hátsó ajtón egy lépcsőn lehet belépni. Szerintem egy városi busznak nem kell feltétlenül teljesen alacsonypadlósnak lennie. Az idősek, mozgássérültek számára van három ajtó az első részben, a többi utasnak meg nem nagy megterhelés a két hátsó ajtó egy-egy lépcsője. - s ami szerintem fontos: teljes értékű széles ajtók (hogy tényleg kell-e öt db az más kérdés, de elől is és leghátul is széles ajtó van!) - a hátfal most már kifejezetten tetszik, a homlokfallal még barátkozom, de mintha élőben szebb lenne, mint a fotókon :) - a gépkocsivezető szerint: ezzel élmény dolgozni; mondtam a főnöknek vegyenek rögtön kettőt az egyik lehet szóló is
Összegezve: kifejezetten tetszett a busz, gratulálok a tervezőknek és kivitelezőknek; és remélem minél több példány fut majd a magyar utakon.
Köszönöm válaszaid, tudom, hogy mely kocsikat láttad már régen, de azért kérdezek néha ismételten rá, hogy esetleg nem került-e el azóta. Én is selejtnek tekintem innentől őket, úgyhogy ha tényleges változás lesz, innentől akkor szólok.
A CJX-422 szokásos hatvani, alul kék - többi fehér 256-os. Egyetemista koromban sokszor jöttem vele haza péntek délutánonként, akkor még a Szücsi-Bp fordán dolgozott. (Később hosszabbították meg a járatot Gyöngyöspatáig, majd jött rá az EWU-298.) A 422-nek az (volt?) a jellegzetessége, hogy a Mátra-csíkos fényezéshez kapcsolódóan a mellső lökhárítóra is festettek vajszínű csíkot, a két téglalap viszont piros lett. Eme festékmaradványok még ma is látszanak a lökhárítón.
Talán régebben írta már, hogy a CLH-594-et nem láttam azóta, hogy a egri 260-as megérkezett. A magam részéről selejtnek tekintem, noha a "maradványait" nem láttam.
Az AAI-029 nem tudom miért nincs forgalomból kivonva, de ha így folytatják a csuklósok vásárlását akkor Zagyvát lehet velük rekeszteni. Vagy tudnak valami olyat, amit mi nem ?
A mellette álló 266-osra két tippem van, a BPK-846 ('86) vagy BPK-848 ('87) lehet. Mindkettőt régen láttam. A selejtes kocsinak mintha piros színűek lennének a homlokfali "266" számai, ez a 846 sajátossága volt, tehár rá tippelnék.
Hogy melyik kocsit láttam már régen? A csuklós dilemmához kapcsolódva a CJX-496-ost! Az apci fordán az ex-berényi csuklós jár, a 496-ost pedig nem látom.
Nekem legtöbbször CJX-430 vagy BPK-850 akadt, egyszer kifogtam 830-at, de láttam még anno a járaton HPS-223-at, amikor zsírúj volt, és 1x-2x még Credo is jött.
Vágom, hogy selejt, a forgalomból azonban mégsincs kivonva, ezért érdekelne. Ugyanígy a mellette álló 266-os is érdekelne, mert nem találtam selejtet az állományban.
A héten a 8:30-as Gyöngyös-Kerecsend-Egert nem a szokásos C56 csinálta, hétfőn-kedden 263-as /ha jól emlékszem a GTZ-620/, ma pedig 266-os jött Egerbe...
Utaztam egy rövidet a CJX-422-vel. Eddig azt gondoltam, hogy nagyon lerobbant kocsi, de a belső térben kellemesen csalódtam. Csúszásmentes, szürke padló, szürke műbőr ülések, szép műszerfal. Látszik, hogy rendbeszedték, bár a sok szürke együtt nem hat valami jól.
Szóval csuklós fronton az a helyzet, hogy mindhárom (BRS310, BHX-292, BRS-319) ex-kaposvári helyi megvan és valamelyik kettőt kiadják a csuklós fordákra. A 319 valóban a 310-esre hasonlít - bolygóajtók, tárcsás kerekek, csukló feletti védőernyő)
Most azon gondolkodom ugye, hogy ezek látszólag 1986-osok, vagy egy évvel fiatalabbak. Namármost a BKV-nál 5-6 évesen kellett őket kivágni, hogy megkapják a BRS rendszámot. Vagy nem! Sokkal későbbi selejtek voltak, csak rárakták másik, selejtezett kaposvári 280-asról a rendszámot, és kész. Erre lehet magyarázat akár a gépjárműkereső is, mert az ilyen rendszámcserés kocsik esetén általában a rendszámhoz tartozó előző jármű adatait írja ki.
Ha tudnánk, hogy melyik ex-BKV-s kocsik vannak Kaposváron, nem lenne semmi gond, de ezekről eddig még nem hallottam - bár tudtam róluk, hogy voltak (vannak?).
339 már egy Citroen C15D, tehát valószínűleg 338-ig tarthatott, és azért mondom csak így, mert több buszra, ahol lett volna az esedékes rendszám, nem jelzett odatartozó járművet. Az NDK-sok, az egy másik történet, nem tudom, hogy azokból mennyi lett behozva és mennyi selejt lett közülük, mert ugye a rendszámaik is szerteszét esnek, és van 1-2 busz Kaposváron, ami ugyan (még) állományban van, de amúgy elég ritkán látni. Idén is találtam olyan 280.02-t, amit nem ismertem, pedig általában minden buszfotót megnézek, ami a KT Zrt.-vel kapcsolatos.
Elvileg az alapmező 301-től tartott 33valamennyiig (nemtom fejből), a 338 már személyautó nem? VAgy az 339? Na mindegy, ott a vége. Ezen belül előbb vannak a 280-asok, utána a kisautók, de össze-vissza vannak évjáratilag állományba véve. Ezen kívül ugye van egy rakás NDK-s cucc.
Az a vicc, hogy nekem ez a kocsi meg se volt a KT-állományban. De most rendeztem egy régi tartozásom és keresővel leellenőriztem mindent BRS-301 - 338 (eddig tarthatott a mező) között. Találtam érdekes dolgokat, majd keress, ha érdekel. :-) (Egyébként 280.52-esek csak 1986/87-ben és 1989/90-ben készültek. Szerintem a 319 is 1986-os lesz, mert dettó ugyanazt dobta ki, mint 310-nél, azaz 280-at, altípus nélkül. Mondjuk ez még nem jelent semmit. Te azt írod be, én ezt. :-))
Mi a baj rendszámmal? Én elhiszem. Ha esetleg nem ismernéd a kocsit, akkor azt tudom mondani, hogy dettó olyan 280-as, mint a 310-es. Én 1988-as 280.52-t írtam be rá, de ez csak ilyen választott középérték:)
Ha el tudnád küldeni nagyobban ezt a képet, talán még több részletet sikerülne észrevennem, de sejhető a hatvanis múlt. Viszont jó lenne tudni kilétét is.
Ő fehér volt! Kb. másfél hónappal ezelőtt utaztam vele (igaz csak a Volán telep-Aut áll. között), szerintem tűrhető állapotban volt... Meglepne, ha valóban selejt lenne! :-(
Hú, már lassan 1 hete jár az FGM-102. A kijelző előtt az üvegen van egy nagy MÁTRA VOLÁN RT. feliratos matrica...Úgy tudom eddig nem volt ott. (legalábbis a képemen nincs rajta)
Mármint a telepen belül érted a körbekalauzolást? Hétvégén biztosan nem, hétköznap is csak maximum délután. De egyébként, ha buszokra vagy kíváncsi, tényleg nincs ott semmi:)
A nem vagyok én titkos ügynök című vígoperettrészlet-hozzászólásoddal egyetértek, és ismerem az érzést, valóban elég kellemetlen dolog, és nagy tortúra, mire megértik - ha megértik.
Biztos hogy nem, mert Vámosgyörkön szálltam át a gyöngyösi vonatra. Menetirány szerinti bal oldalon volt, a vonat elhagyta Hatvant, aztán lápos/mocsaras rész, egy kis mező és kezdődött egy falu utcája, ami végig haladt a sínek mellett, és ott parkolt egy kvázi buszfordulóban. Aztán még ment a vonat rendesen, amikor megállt Hort-Csány állomáson és utána jött Vámosgyörk.
Ha ez igaz, akkor rámérnél egy nógrádos körbekalauzolásra?
Amúgy ennek örülnék a legjobban, mert már kicsit elegem van a hosszas tárgyalásokból a volán illetékesekkel, hogy nem vagyok spy, meg rosszakaró, csak egy egyszerű IK-fan.
Figy, én bunkó vagyok nagyon! Meg nálunk nincs semmi sem, tényleg. Bent az van, akinek éppen valami nyűgje van, a többi kocsi kint parkol, Mátrával, Agriával ellentétben.
Lehet hogy igazad lesz, mert iszonyat félvállról és kioktató stílusban beszélt velem az ember, a Nógrádosok is ilyenek, hozzájuk be lehet jutni Salgótartjánban?
Őszintén szólva már azon is elcsodálkoztam, hogy szóba álltak veled. Én nem vagyok olyan biztos abban sem, hogy beengednek hétköznap, de változnak az idők.
Olyan kérdésem lenne, hogy a Mátra Volánnál ennyire vaskalaposak, hogy csak hétköznap lehet bemenni? Meg lehet törni őket úgy, hogy hétvégén is beengedjenek (nem sok szabim van már), mert meg akarom örökíteni azokat a 266-osokat és a BPB-024/025-öt is ha még megvannak.
Igen, JXT-??? rendszámmal, trilex-szel, elöl négylámpás maszk, és a hátsó bolygóajtójának egyik szélvédője be volt lemezelve, tisztára mint a ruszkiknál.
Holnapra lementem a fényképezőből a képeket és felrakok róla párat.
A Nógrádosról nem csináltam képet, csak egy kis résen lehetett látni a kersíésről.
Sok újdonságot nem tudok róla elmondani - sárga volt, fehér lökhárítókkal, és kék nógrádos matrica :)) Gondolom ezzel semmit se segítettem. Becsöngettem, de nem jött ki senki.
Mátra Volán 9, Hatvani Volán 12 db, de ezek közül már van egy-kettő, ami már selejt, de a forgalomból még nincsenek kivonva. Majd a tenderes adag érkeztével többet tudok mondani.
Mátra Volán: 4 db IK266, összesen hány van még belőlük?
Hatvani Volán: 4 db IK266, ebből 3 db "hagyományörző" régivolánsárga.
Félelmeim voltak a barátságtalan buszvezetőkkel kapcsolatban, de kellemesen csalódtam, mindenütt kedvesek voltak. A Mátra Volán telepre nem tudtam bejutni, az őr által felhívott forgalmi tiszt azt mondta, hogy csak hétköznapokon tud fogadni. Gyöngyösön a Kenyérgyár után rábukkantam egy helyre, ahol a DHL és valami Sportruházati centrum volt. Ott lőttem egy ex pécsi ráncos IK260-t, 2 db IK256-ot, egy IK250-t, és egy másik 2-0-2 ajtós IK260-t. A többi síbuszt nem találtam. Mellette volt egy műhely, aminek az udvarán állt egy exNógrádos IK266 és egy IK280 váz.
A hatvani sofőrök azt mondták, hogy nagyon nyitott a cégük vezetése, és biztos be lehet jutni a telepre fotózni. Ebben az ügyben megpróbálok intézkedni, aztán jelzem mi sikerült, aki akar csatlakozhat.
A kora szerint a CJX-497-esnek kellene következnie, de mivel 260.32-es, még túlélhet több 266-ost. Nem semmi lenne, ha felújítanák, lefestenék a 22 éves öreget.
Azt tippelem, hogy ha végre kiszállítják a rengeteg tenderes buszt, akkor a Hatvani Volán újra bevásárol a máshol már leselejtezett kocsikból. És akkor mehet a levesbe a 828, 826 és a többiek. Bár nem is tudom elképzelni a buszállomást 266 nélkül.
Utaztam a BRF-829 ex Agriás helyi kocsival. Bár az ablakok alatt ott a korróziós folt, de a székek ülőfelülete nem műbőr, hanem szövet és a padló igelites. Szóval összességében nem csúnya busz.
Az Észak-Magyarországi Volán megalakulásával pedig lehetőség lesz járműtípus összevonásokra is, nemde? Kaphatunk autókat akár a központból, Miskolcról is.
Igen, én is úgy emlékszem, hogy a rendszám még rajta volt. :)
A 266-os kérdést passzolom. A 829-esnek jellegzetes fehér lámpabúrái vannak/voltak, pár hete még biztosan futott. Mostanában még látom a 832, 855 sárga kocsikat, és a kék-fehéreket is (847, 850, 851). Nem emlékszem mikor láttam utoljára a 846-ost.
"Van egy 1981-es gyártású 280.02-es" amely nagyon hátul áll az udvaron, egy hiányos 266 társaságában. Én már úgy veszem, hogy az sajnos AAI-029 selejt.
"oldszkúl" micsoda jelzőket lehet itt tanulni :) Ráncajtóst láthatsz, de azok helyközi 266-osok, műszakváltáskor inkább a helyközi-távolsági gépek láthatóak (pl: C56, Alfa)
Egyszer voltam csak átutazóban Hatvanban, de a holnapi napot a városra (és Gyöngyösre is) és nem utolsósorban a járműveire szánnám. Az átutazó busz ablakából láttam, hogy ex Kisalföldes buszok vannak, emellett megvannak még a ráncajtós oldszkúl gépek is?
Mivel a közelben ott van a Bosch, műszakváltáskor van nagy helyijáratú forgalom?
Én már így láttam, de 886-ot is. Akkor nem hiába lepődtem meg. Hosszabb távra számolhatnak velük... 030-on mondjuk nem jönne ki ilyen jól ez az árnyalat. :-)
A hosszú E94-esek gondolatával igen könnyen meg tudtam volna birkózni. Az Alfa Regio-val nehezebb, reméljük ez a sorozat jobb minőségű lesz, mint az eddigiek voltak.
Az AAI-727-est nem adták el. Mint megtudtam egy Volán autóbusznál nem követelmény, hogy a cég neve vagy logója fel legyen festve vagy ragasztva. Sajnos.
Nem azért várom a Cerdokat mert annyira tetszenek, hanem mert végre új kocsik lennének. 2006 termése eddig 1 új és 3 használt busz és már július vége felé tartunk. Jobban örülnék E94 vagy Classic kocsiknak, de ha már a buszpark arányait tekintve sok Credo van, akkor logikusnak tartom ezek vásárlását.
Ha a megyei összevonásra gondolok, akkor az is eszembe jut, hogy Hatvant kinevezik "Credofalvá"-nak és járműpark egységesítés címén ide telephelyezik az egri és gyöngyösi Credo-kat. Sőt! Az egyetlen MAN mehet Gyöngyösre vagy a Nógrádhoz, onnan jöhet az egyetlen E94-es Hatvanba, az Alfák és 350-esek karbantartásilag nem lógnak ki a 200-asok közül, tehát maradnak, sőt az egyetlen Mátrás 350 átjöhet 60-ba. Cserébe mehet a 415. A 386-os esetében egyelőre nincs ötletem.
A vasúti fejlesztések ellenére nem várok jelentős változást a Hatvan-Bp busz viszonylaton. Azok az utasok akik Csányban, Szücsiben, Apcon stb. szállnak fel a buszra és a Stadionnál szállnak le, azok nem fognak bejönni Hatvanba (többnyire busszal) és átszállni vonatra. Inkább a hatvaniakat csábíthatja el a vonat, különösen ha a buszállomás a vasútálomás mellé kerül, mert akkor ugyanannyit kell gyalogolni/biciklizni/városi buszozni mindkét közlekedési eszközhöz. De erről most nagy a csend, jó ideje nem hallani a fejleményekről. Szerintem nem fog ez olyan gyorsan megépülni.
Hát azért a cég már rendszeres vásárlónak tekinthető 2000 óta, szóval ennyiben jó, volános viszonylatban is igen komoly a Credók aránya az állományon belül, azzal együtt, hogy a Hatvani a legkisebb volán-állomány.
Én nem gondolom, hogy a vasúti vonalak megszüntetése előnyt jelentene a volánnak. De ez hosszú:)
Szerintem is előny lenne az áthelyezés, de nemcsak a vasútnak, hanem mindenkinek, ha még valamennyire messzebb is lesz a belvárostól, mint most. Erről egyébként mennyire van szó, lesz belőle valami?
A párhuzamosság megszűntetését tényleg nagyon hangoztatják mostanában , csak a koncepcióról , illetve a fogalom értelmezéséről hallani keveset .
Azt nem tudom egyelőre , hogy most a MÁV-ról , vagy a Volánok-ról szól-e a történet . Nyílván a Volánokat jobb helyzetbe kívánják hozni ,hisz közel a privatizáció . Viszont hallani olyan híreket is , hogy a távolsági autóbuszközlekedést visszafejlesztenék .
Ha jól emlékszem szó volt Hatvan buszállomásának a vasútállomáshoz való áthelyezéséről . Ez szerintem további előnyt jelentene a vasútnak .
Hát szerintem alaposan oda fog vágni a buszközlekedésnek. Bár szerintem itt azért el kéne gondolkozni most a párhuzamos közlekedést illetően (egye ez most nagy divat), hogy szükség van-e egyáltalán a buszra akkor. Bár ez is olyan kérdés, hogy ha HAtvan és Salgótarján között lenne a kérdés, akkor nyílván megszüntethető lenne. De HAtvan és Bp között azért ha van szükség rá, ha nincs, mégiscsak Pest vonzáskörzete.
Tegnap a Tényekben volt a Hatvan-Bp elővárosi vasútvonalról egy riport , miszerint szeptembertől új motorvonatok látják el ütemes , félóránkénti indulással a közlekedést . Szerintetek ez mennyire befolyásolja majd a buszközlekedést , illetve a buszok kihasználtságát/menetrendjét Hatvan-Bp között ?
Az AAI-727-tel volt szerencsém még vajszín korában utazni. Vadi új volt az autó, színházba mentünk vele. A csíkokat később kapta meg, és a hűtőrácsát is cserégették, hol duplafényszórós volt, hol meg szimpla.
Igen, a 267-es sokáig kimaradt, általában 266-os helyettesítette, de egyik reggel volt 256 is. (vagy a 428 vagy a 426) A bal oldali üléssorban, a sofőr háta mögül kiszerelték a hűtőt, az ülések viszont maradtak sűrű osztással, elől meg ott az üres hely. Brrrrr............. :(
A CLH-594-et a BRF-829 forgalomba állása óta nem láttam. A testvére a 601-es viszont dolgozik. Az AAI-029 mindig megtréfál, sokáig nem látom, aztán mindig előkerül. Most a sokáig nem látom periódus vége felé járunk :) 280 érkezéséről nem tudok, de nagyon várom már a tenderes Credókat. Mikor érnek ide?
IGen, de érdekesnek is tartanám. Hisz nemrég szereztek be egy ilyet, vagy ennél egy picit rosszabb állapotút. Meg ez a legfiatalabb is, és sokkal rosszabbak is vannak nála. Miért pont ezt adták volna el?
AAI-029-et és CLH-594-et láttad mostanság? Nem tudsz olyanról, hogy érkezne még hozzátok egy 280-as?
Ha eladták, akor nagyon bosszús leszek! (Tudom ezzel nem változik semmi) Nekem azért kedves ez az autó, mert az utolsó újonnan beszerzett 256, és az első amely a hatvani színeket hordozz(t)a.
Elfér itt több rokon téma is, szerintem nem szabad elzárkózni és csak kizárólag gyöngyösi-hatvani témákra szorítkozni. Ezek jó gondolatokat, ötleteket indukálhatnak. Persze ne szaladjon el a ló túlságosan, azért legyen kapcsolata a buszközlekedéssel :)
Ez a szar a külön topikokban, hogy ha már egy icipici zárójeles közbevetéshez, mellékvágányhoz jutunk, akkor az már egyből off. Mondjuk engem nem zavar, tőlem írhattok aztán mindenről, ami busz, itt is, meg akárhol is, függetlenül attól, hogy belefér-e a témába, vagy sem:)
KI A dél-dunántúli volánoknál meg mondjuk lehetne a fehér alapon hokibot vonalat folytatni, csak a Kapos esetében van eltérés. Ott lehetne mondjuk a zöld alapra fehér hokibot, vagy valami új mintázat, ami hasonló. BE
Nem vagyok abban biztos, hogy az egységes arculatig, vagy akármilyen fejlődési szakaszig eljtut ez a regiós társasággá alakulás. Egyelőre csak azért cél a régiós összevonás, hogy a privatizációt elősegítse. Gyanítom, mire megtörténik az egyesülés, némelyik már el lesz adva akár előre.
Van egy képed, amelyen a CCV-440 és 441 (két sárga)van lefotózva hátulról, faházak előtt. Az hol van fotózva? Esetleg az utcája is érdekelne, ha meg tudnád mondani, nomeg a kép dátumára is szükségem lenne.