Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

KKornel81 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 51289

A zsaluk elvileg jónak tűnnek, érzésre terelgetik a levegő irányt. Bár nehéz lecsekkolni, mert auto-ban jellemzően alacsony a légszállítás. 

Előzmény: bnorci71 (51286)
KKornel81 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 51288

Nem ilyesminek tűnik "sajnos" (vagy hál' Istennek), abszolút forgómozgásból eredő hangja van. És csak akkor, ha auto-ban hűt, hideg időben, ha auto-ban fűt, szinte nem is hallani

Előzmény: bnorci71 (51286)
KKornel81 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 51287

Ezt a folyamatsort érdemes időszerűen elvégezni, vagy csak akkor, ha gondja van a klímának? Tavasszal vettem a kocsit, nem tudom, hogy előtte hozzányúltak-e a klímához. Az autó most 8 éves, garantált 120e km-rel.

Előzmény: bnorci71 (51285)
bnorci71 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 51286

egy ötlet tipp van, illetve csak hangos okoskodás :)

 

auto módba valamelyik zsalut esetleg nem tudja mozgatni és annak a motornak van hangja, de az meg leég kiveri a biztit egy idő után

Előzmény: KKornel81 (51281)
bnorci71 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 51285

ha  AC-n nem csinálja akkor nem kompresszor

 

egy rendes klíma töltés

-gáz olaj lefejt gr-ra méri a gép külön-külön

-vákuum

-melegítés a rendszer kiszárítása kiforralja belőle az esetleges nedvességet

-vákuum

-nyomáspróba

-feltöltés gázzal olajjal gr-ra pontosan

 

ezt mind automatán a gép magától csinálja végig 30-40perc

 

 

az olaj fontos a kenés miatt tömítések kenése is

Előzmény: cmd3 (51282)
bnorci71 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 51284

sajna nincs ötletem akkor

nekem hangtalanul teszi a dolgát szerencsére, még a venti hangját se hallom

Előzmény: KKornel81 (51280)
cmd3 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 51283

Szóról szóra ez a jelenség van nálunk is. 

Előzmény: KKornel81 (51281)
cmd3 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 51282

Nem néztük az olajat mivel minden rendben működik így nem volt indokolt. Nálam is az a helyzet, hogy csak auto állásban csinálja. Viszont nálam a belső keringetés is teljesen jól működik. 

Előzmény: bnorci71 (51278)
KKornel81 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 51281

Igen, nekem is inkább morgó hangja van a ventinek. De csak ekkor... Eleinte arra gondoltam, hogy valami beleér a lapátokba, falevél vagy valami hasonló pl. szigetelésdarab. De akkor fűtéskor, ac-ben, illetve úgy egyáltalán bármely venti fordulaton miért nincs ilyen hang? Főként azért zavaró, mert ahogy változik az autó motorjának fordulata, kis késéssel követi le a venti a változást, szóval pl. tökre hallani, ahogy lassul a morgás....

Előzmény: gabocsiga (51279)
KKornel81 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 51280

Én ezt a jelenséget mutattam korábban Baumgartneres szerelőnek is, de mivel auto-mód nélkül, ac-n nem csinálja, nem tudott rá mit mondani. A klíma amúgy jéghideg, a kompresszor felől pedig nem hallani semmi rendellenességet. Egy dolog még eszembe jutott, hátha van valami köze a dologhoz: nyáron párszor próbáltam belső levegőre kapcsolni a klímát, és az volt a tapasztalás, mintha nem hűtene rendesen ilyenkor. Sőt, párásodott is ekkor az autó. Lehet összefüggés? Elvileg a váltószelep átvált, hallani, hogy megváltozik az áramlás. 

Előzmény: bnorci71 (51278)
gabocsiga Creative Commons License 2016.11.22 0 0 51279

nekem az I sceniken csinálja, pontosabban ha működik a klíma érzem hogy másként "morog" a motor

Előzmény: cmd3 (51273)
bnorci71 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 51278

ja és olaj is ellenőrizve lett benne?

Előzmény: cmd3 (51275)
bnorci71 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 51277

klíma kompresszorra tippelnék

 

mondjuk annak akkor is van hangja ha nem autó módban van a vezérlés hanem kézin AC bekapcsolva

Előzmény: cmd3 (51275)
Airbag. Creative Commons License 2016.11.22 0 0 51276

boccs,de sok fogalmad nincs a fékekről....fogad el amit itt a fórumról ajánlanak neked.

:-(

Előzmény: P_E_E_T (51272)
cmd3 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 51275

Kiegészíteném az én leírásom mert pont ez a jelenség van nálam is. A vezető oldalon nagyon hallani hátul abszolút nem az anyós ülésen is csak kevésbé. És csak auto állásban ha megy a klíma.

Előzmény: KKornel81 (51274)
KKornel81 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 51274

Sziasztok! 

Ez engem is érdekelne, az én kocsim is ugyanezt produkálja. Szintén 2008-as, Kaleido, 1.6-os Grand....

Nálam csak akkor jön ez elő, ha a digit klíma "auto"-üzemmódban van, és épp hűt. Fűtéskor nincs ilyen jelenség. A ventilátor rendesen tesz a dolgát minden fokozatban, de az egész olyan, mintha a venti vezérlése lenne összefüggésben az autó sebességével és azt lehetne hallani ahogy felpörög és lassít stb. Ha nem "auto" üzemmódban használom a klímát, akkor mindez nem jelentkezik. 

Mi lehet ez szerintetek? Elég zavaró tud lenni. Ja és nálam is leginkább a vezetőoldalon lehet hallani, de ott rendesen.

Köszi! 

Előzmény: cmd3 (51273)
cmd3 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 51273

Sziasztok!

Júniusban vásároltunk egy 2008-as modell frissített Grand Scenicet Kaleido felszereltséggel 1.6-os motorral 73 ezer kilóméterel.
Eddig teljesen hibamentesen üzemel az autó és egyszerűen imádjuk.

Viszont a következő dolgot nem hibának mondanám illetve még csak idegesítőnek sem csak érdekel a dolog.

Szóval ha megy a klíma akkor az autónak az utastérben kicsit olyan hangja van mintha "elektromos" autóval mennénk. Ilyen kis búgás ami a motor fordulatszámára voltozik. Ha a klíma nem megy akkor ez a hang megszűnik. Kívülről ez a hang nem hallható illetve az utastérben is szinte csak én hallom meg egyszer sógorom jegyeztem meg mellet ülve, hogy kicsit olyan a hangja mintha "elektromos" autóval mennénk.

Még a nyáron lett kitisztítva a klíma illetve a gáz is meg lett nézve és minden rendben volt/van illetve minden rendben működik a klímával. 

Van valakinek hasonló tapasztalata? 


P_E_E_T Creative Commons License 2016.11.22 0 0 51272

"...mondjuk ez se rosszabb, mint egy úszócsap berohadásig hanyagolt féknyereg..."

 

Bocs hogy az autó életének első 15 évében nem gondoztam, mert nem az enyém volt. Bocsánat

Nem rég vettem az autót.

 

De azért megnéznék két annyira különböző betétet, amik annyira eltérően terhelik a tárcsát, hogy megreped. Minden fékbetét dolga ugyanaz, egyik picivel jobb mint a másik, de ennyi. Hogy ennyire különböző legyen :) Akkor ott már az egyik nem fékbetét.

Előzmény: gesszti (51246)
bnorci71 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 51271

hát ha ez így egyszerre jött az kicsit furcsa

turbónyomás szenzor és fékpedál szenzor egyszerre.....na meg az előmelegítő kör hiba

 

vargamunka >> gugli

zoltán1967 >> baloldalt keresővel megtalálod a telszámát

Előzmény: infohasz (51268)
Istvanka1234 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 51270

Valamelyik porlaszto nem működik és reggel nehezen fog beindulni

Istvanka1234 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 51269

Szerintem újból kel megadni a porlaszto kódokat a számítógépnek

 

infohasz Creative Commons License 2016.11.21 0 0 51268

Sziasztok,
A segítségeteket szeretném kérni. Szeretett 1.9dci 131LE Scenicem a mai nap kiírta hogy Check Injection. Ezután nem volt meg a megfelelő erő az autóban, hiába nyomtam neki csak nagyon lomhán gyorsult. Elvittem egy ismerőshöz kiolvasni a hibát, és ezeket dobta ki.

DF004 hibakód
turbocharging pressure sensor circuit, signal incoherence
turbocharging pressure sensor circuit, open circuit or short circuit to earth

DF025 hibakód
preheating unit diagnostic connection

DF050 hibakód
break switch circuit

DF051
speed limiter cruise memory control function signal incoherence

DF167
thermoplunger relay circuit below , the min level

Szerintetek mi lehet a hiba, és hova vigyem el az autót? (Bp 15.kerület)

Segítségeteket előre is köszönöm!

bnorci71 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 51267

gondold el ha éjszaka a pályán kapsz defektet és nincs ilyen kulcs.........

Előzmény: Shoterq (51264)
Shoterq Creative Commons License 2016.11.21 0 0 51266

Akkor megpróbálom csőrös fogóval, legfeljebb nem kell barkácsolnom, vagy kúpos fogóval, amit bnorci71 írt!

Előzmény: bananatree (51265)
bananatree Creative Commons License 2016.11.21 0 0 51265

Gumisoknak szokott lenni sajátjuk

Bár egyszer az egyik leszedte egy csőrös fogóval, még mielőtt odaadtam volna a kulcsot 

Előzmény: Shoterq (51262)
Shoterq Creative Commons License 2016.11.21 0 0 51264

Nem, amikor vettük a srác csak annyit mondott, ha cserélem a kereket, majd azt a rögzítőt egy csavarhúzóval csavarjam ki! :) Akkor nem is foglalkoztam vele!

De ha csak ennyi a célszerszám, akkor egy falap illetve pár metrikus csavar segítségével csinálok hozzá ,,kulcsot"!

 

Nagyon szépen köszönöm a segítséged! :))

 

 

Előzmény: bnorci71 (51263)
bnorci71 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 51263

nem kaptál az autóhoz?

T alakú kulcs a végén a 3köröm cikkszáma 7700422600

kesztyűtartó pótkerék valamelyik tárolóba.

Ha nincs akkor esetleg bontó -ne fűz nagy reményt hozzá- illetve márka szerviz vagy e-bay

 

végszükség esetén én megpróbálnám egy kúpos fogóval vagy seegergyűrű fogóval

Előzmény: Shoterq (51262)
Shoterq Creative Commons License 2016.11.21 0 0 51262

Sziasztok!

 

Cserélném a gumikat és nem tudjátok ezeket a csavarokat mivel lehet leszedni?

 

Köszi

 

gesszti Creative Commons License 2016.11.21 0 0 51261

A másfél liter olyan kevés, hogy kb. a duplájának kéne benne lenni...

Előzmény: plexy1 (51253)
bnorci71 Creative Commons License 2016.11.20 0 0 51260

az enyém automata klímás, de nem rémlik, hogy fázna a térdem, mondjuk a céges Doblóba talán szokott ilyen lenni

ha nem érzel sehonnan hideget bejönni akkor lehet csak ott valamiért áll a levegő nem mozog, tekerj olyankor lábra is onnan felfelé fog jönni a meleg levegő

Előzmény: sgl324 (51259)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!