Semmiképp sem mivel a te autódhoz (egyik alternatívaként) min. API SL minősítésű motorolaj használatát írták elő az Edge Turbo Diesel 5W-40 pedig API SN minősítésű,
Lancia Phedra 2,0i benzines autómban Castrol Magnatec 5W-40-es olaj van.
Megnéztem otthon az olajszintet, és rá kellett töltenem egy pár decit.
Ellenben csak Castrol Edge Titanium FST Turbo Diesel volt otthon, de az is 5W-40-es.
Tudom, hogy az Edge DEXOS-2-es besorolású, ami tudtommal jó benineshez is (ha jól tudom, akkor a GM-LL-A25 és B25-ös "jogutódja", márpedig az A25-ös a benzinest jelenti)
A kérdés az lenne, hogy károsíthatja-e a motort az Edge olaj?
Lehet volt már kérdés, vagy téma, de nem szeretnék több száz hozzászólást végigböngészni, így inkább írnék.
Van valakinek esetleg infója arról, hogy DAEWOO KALOS 1.4 . 5-ös Manuális váltóba milyen olaj kell, vagyis gyárilag mit ajánl. GL-4,? Gl-5? , viszkozitás.
" ... a Millersnek van egy olyan technológiája ami már úgy van gyártva, hogy ezek az adalékok már a gyártáskor belekerülnek ... "
Ezt nem egészen értem..... legjobb tudomásom szerint minden kenőanyagba a gyártás során kerülnek be az adalékok (hogy a technológiába mi hogy kerül bele és hogyan gyártják?() az persze egy más kérdés).
Egy másik topikban már írtam a Millers olajjal való tapasztalataimmal kapcsolatban.
"külföldi fórumokon olvastam, hogy a Millersnek van egy olyan technológiája ami már úgy van gyártva, hogy ezek az adalékok már a gyártáskor belekerülnek. Ki is próbáltam és meglepően tapasztaltam, hogy működik. Ár-érték arányban ez volt a legjobb választás. Egy Opelem van és kopogott a hidrotőke, majd olajcsere után (5w40) ez teljesen megszűnt."
Szeretném lecserélni a váltóolajat is a kocsiban, hiszen már 200e km van benne és egy kicsit akad. Van esetleg valakinek tapasztalata a Millers váltóolajokkal? A forgalmazó az úgynevezett Nano technológiás prémium váltóolajat ajánlotta, és elérhető áron is adják. Szeretem minél jobban körbejárni a kérdést ha új terméket vásárolok. A külföldi fórumokon viszont inkább a tuningolt váltókról volt szó és az ottani tapasztalatokról, hogy teljesen akadásmentes lesz a váltó, kisebb a súrlódás és ezáltal a kopás is. Valamint azt is olvastam, hogy egy nagy versenyváltó gyártó cég is csak ezt az olajat ajánlja. Nektek mi a véleményetek?
Tegnap nagy olajbevásárláson voltam , az üzletes eladta a valvoline olajat szintetikusnak , itton aneten utánaolvasva kiderűlt hogy csak rész szintetikus. amúgy a használati utmutatóban azt írja hogy a fáradt olajat ne öntsem a lefolyóba. Hát hogy tudnám odaönteni mikor belekeverem a benzinbe aztán füst lesz belőle .
persze, bizonyítani semmit nem tud, csak a szája jár és trollkodik , ez azt hiszem most már nyilvánvaló..kapja is a tiltást tőlem, nincs kedvem feleslegesen "megpróbálom megmagyarázni hogy a döglött ló alszik" dolgokat olvasgatni