Félve mondom ugyan...deee..én mindenhol azt olvasom róla,hogy silány anyag minőség jellemzi.(Különböző fórumokban)Akiknek van azt írják,hogy a hűtő rendszere alul tervezett,emiatt komolyabb munkáknál a víz hamar túl melegszik,és rengeteg a váltó,kuplung hiba.Sokan írták,hogy félév 1 év után, inkább már szabadulnának tőle.(Dicsérő szavakat csak imitt amott hallani,és azok is inkább csak a jelentéktelen dolgokra korlátozódnak) A 820-820/2-eket sokkal jobban preferálják a tulajdonosok...szerintük nagyon eltalált használható jó gépek! (Biztos meg van az oka) De a 20 évvel ezelőtti MTZ anyag minőséget,mindenki vissza sírja..
Köszönöm a segítséget. A peremet leszedtem, a műszert összeraktam, működik. Azért nem mertem feszegetni, mert gondoltam van valami rejtett csavar vagy valami más okosság. Még egyszer köszi.
Sziasztok! Ismét szeretném megkérdezni, hogy esetleg tud-e valaki, egy MTZ-550-eshez hasi húzót. A föelem, azaz a kampós rész a legfontosabb, ha rudazat, és egyebek nélkül van, az nem baj. Köszönöm. Üdv.
:-))) Ezt még én sem tudtam....! De ha jobban belegondolok, azért eléggé tényszerű megalapítás..Mert hátramenetben én legalább is, kevesebbet megyek annyit mint előre,így aztán valóban kevesebbet fogyaszt a gép hátramenetben..!:-) Na...mit ccólsz Endrebá .....hogy kimagyaráztalak!?:-)))
Nem egészen erre próbáltam utalni... :-))) A ház elől hanyattmenetben már biztosan nem tudtam eltévedni se, meg túlfogyasztást produkálni se...(bár ez az utóbbi érv/ok csak feltételezés ám)
Sziasztok! Hoztak hozzám javítani egy mtz-be való kerek műszert. (feszültség, olajnyomás, vízhőfok, üzemanyagszint, stb.) A vízhőfokmérő mutatója le van esve, a többi műszer működik. Kérdésem: hogyan tudnám szétszedni, hogy a belsejéhez hozzáférjek. Feszegetni, széttörni nem akarom. Minden segítséget köszi előre is.
Áááá...csak arra sehol egy szlovén benzinkút... a gázolaj ár meg arrafelé is háromszáz és vidéke... és helyismeretem sincsen arrafelé. Mikor hazaértünk, én tolathattam be az udvarba. Az se volt kismiska egy a gépjére ilyen büszke embertől... No ha eccer ideér látogatóba, annyit tolathat cserébe a Csepelinkóval, amennyit csak akar.
...ijesztően rossz ötlet...nagyot szégyenkeztem azzal a kakaómelegítéssel...ha közzéteszi valahogy ez a Freddy, én el is áshatom magam... Nem vagy inkább az MTZ- s tolatásomra kíváncsi...? Abban egész jó voltam...bár egy kormánygomb nem ártana arra a kormánykerékre...
"De hosszútávon az okosok szerint,szükség van a Dízel motorokon fojtásra. " A négyütemű motornak nincs szüksége semmilyen fojtásra, a kétüteműnél viszont fontos a megfelelően hangolt kipufogó. Gondoljatok csak bele: a kipufogás négyütemű motor esetén csak az égéstermék eltávolításáról szól, ez elé bármilyen akadályt állítasz az teljesítmény veszteséggel jár.
Megvételre keresek, vonófejet, vagy hogy is nevezik. Az MTZ-re,hogy pótkocsit lehessen vontatni. Hátha van valakinek elfekvőben 1db. Pest.illetve Szolnok környékén. Ennek nem kell újnak lennie,de az én trakimnak nincsen és szükségem lenne rá. köszönettel. zsiga
Ha Te kapsz 50Ft-ért üzemanyagot, akkor adsz érte 200-at. Ugye nem. Hát a kereskedők is így csinálják. Amíg kapnak meggyet 50-ért addig sosem lesz ára a meggynek. Én azt mondtam a kereskedőnek, hogy ha 50-ért kell neki meggy , akkor ültessen magának. Az enyémből pálesz és talaj javító lesz. Ameddig a termelők nem tartják a megfelelő árszinthez magukat, addig nem lesz ára a meggynek. Össze kellene fogni mind a magyar, mind a lengyel gazdáknak és beinteni a kereskedőknek. Egy ha. meggynek legalább 1,5 millát hoznia kellene. Összefogás és ÁRkitartást! Ez a jövő záloga.
De azér nekem is esett le néha padlóig az állam, mikor válaszola vala őnagyméltósága.... meg a VPOP meg a randőrség is hogyan dörzsölte volna a markát, ha hallgathatták volna őtet ott mellettem egy-egy kicsike mikrofonyon...
Freddy személyes támadására válaszul közzétenném, hogyan verte le az első adag festéket a "Büszkéről"...
Amúgy azt be köll vallanom, hogy igenigen jó bora van ennek a borÁSZ- nak...annyira, hogy én összesen életemben nem ittam meg annak a mennyiségnek a kétszeresét, amit ott náluk. Ráadásul amilyen akadémiai székfoglalót tartott a "Borok, kezelésük, eltarthatóságuk"- témakörében...huhúúú! (...de most aztán nemám a MTA honlapján kezded el szkanderra kihívni a professzorokat...)
Üdv Mindenkinek! Meggyszezon van, a géppel szedett megy csak 30-35Ft/kg-ért lehet eladni. A kézzel szedettet meg 50Ft/kg-ért. Így kézzel szedi a család már több mint 1hete és még van kb 1hétre való. Ezért nem irkálok mostanában.
Még biztos visszatérek a témára ,de most mennem kell. Elkezdtem építeni a gépnek egy "garázst" ugy hogy most ezer a munka (mint mindig),majd dobok képet föl ,ha minden igaz már a telet tető alatt tölti a verda. Jó éjt .
Régebben Szabyt meg téged olvastalak hogy vannak (újként forgalmazott) hamisított MTZ-k. Milyenek azok,miről lehet megismerni, mi van az adattábláján, ugyanolyan fekete bordó szinűek, és milyen országból származnak? A 90-es évek közepe fele egy tehenész vett itt két új Ukrán (kék) MTZ-t, de nem voltak rosszak.
A rázógép csak akkor okoz kárt ha helytelenül van használva, vagyis minil rövidebb idő alatt minél több fát leszedni. Ami nekünk szedte azt kipróbáltuk úgy, hogy a lábamat a fa töve mellé raktam és ponyva nélkül lett megrázatva a fa és nem éreztem, hogy mozogna a föld. Én is hallottam már ezt, hogy megöli a fát, de eddig csak olyan ültetvénybe hallottam ahol a rázógépet megtuningolták. Nekem még csak tavaly de az ismerősömnek már 5éve rázatja és semmi baja a fának. Rázás után permetezni kell meg műtrágyázni.
a rázógépről hallottam, hogy igen is nagy kárt okoz, a fa élete drasztikusan lerövidül. nem akarok hülyeségeket mondani, de érdeklődj utána olyanoknál kik már 5 évvel ezelött is rázógépet használtak.
A zsoeni.hu oldalon: Katalógus 1221 MTZ: 7 128Ft Katalógus fotós 80/82-es. 3 960Ft Katalógus zöld 80/82 2 376Ft Ezek újjak,áfát tartalmazzák és gyáriak. És ráadasául könyvbe van kötve, nem kell bajlódni a nyomtatással a CD-ről stb.
Hali! Ugy néz ki sikerül szerezni régi TSZ-es könyvtárból :D ha beszabadulok hozok én onnan olyanokat is amit csak másolni adnak oda.
De azt még elfelejtettem,hogy nem kicsit van elvarázsolva a srác. Azt irja érdeklődő mailemre,hogy pl. az mtz és az E516 dokumentációi 40ezerbe kerülnek a honti.hu-n nameg kizárt hogy olcsóbban hozzájutok ilyen cuccokhoz....
Nincs mit, szivesen. Most tanulok, mert a héten vizsgázom, majd jövőhéttől gyűröm az mtz-ét. Az eső már nem nagyon hiányzik, de még eddig nincs gond. Szedőket nehéz találni ha van az kb 4-4.5ezerért jön /nap. És nem szed annyit, hogy a bére kiteljen. Gép: 300Ft/fa Óránként 50-60 fát szed le- kell ettől jobb napszámos? :) És a gép nem csinál annyi kárt mint a napszámos. :) Ja a géphez a család elég kiszolgáló személyzetnek.
Üdv! Beszéltem már vele, de nagyon drága. 5ezer az csak beugrató! Alkatrész katalógus+kezelési 5-5ezer!!! + postaköltség. Olvass vissza volt itt egy Tébéeger vagy ilyesmi nevű fórumozó én tőle vettem 3ezerért mtz használati útmutatót eredetit az 550-552-eshez. Ugyanennyi lett volna az alakatrész katalógus. Így 6ezerből megvan +postaköltség az meg ha jól emlékszem 900Ft volt. Emailedre elküldöm a telszámát.
Köszi Szaby ! Látom Te se az MTZ-t gyűröd most. Esik az eső ! A gyümibe most épp nem hiányzik. Nálatok mennyiért lehet szedőket találni ? Nálam a szél+ túlsúly sok fát tört. Üdv. zsiga
Mifelénk még van ez az ár. Románba viszik napi 1 kamion. Mi ha rázzuk akkor előtte 2nappal érésgyorsítóval lefújjuk. Legfrissebb infóm árral kapcsolatban 35Ft/kg a korai(érdi,pándi) , 45-50ft/kg a fürtös meggy és korlátozott mennyiségben. Ez kézzel szedett ár. A rázott meggyről annyit hallottam, hogy ez az ár minusz százalékolás.
Nálunk is volt valami hasonló 120-as ár, talán az ukránokhoz,de Minimális mennyiség 10 tonna / 1 fuvar, jöttek volna érte / 22+ os száras, 1nap. Több gazdának kellett volna összefognia,hogy a feltételeknek eleget tudjanak tenni. Annyi szedőt hirtelen leakasztani, nem ment. Legyen Neked nagyobb szerencséd. Ui: A rázottat meg akinek levet eresztett attól nem vették át. / Érés gyorsítózni kellett volna. /
Én csak a piros kék és barna színekről tudtam eddig gyárilag....A szürke nem is tudom,hogy milyen minőségi szintem van,a többihez képest..?Bár katalog szerint ennek mostanában már nincs jelentősége...
Szivesen. Az én meggyem is a fán van még. Árakat nem tudok még. Jövőhéten derül ki. 35-50Ft-ig hallotam. De van kinézőbe egy új piac 120-ért igaz szárával kell szedni érte, de megéri. 35-50ft-ért csak géppel szedem, ennyiért nem kapnak minőségi meggyet. Tavaly géppel így szedtük: meggyszedés
Az egyenes kipuffantó gyárilag fojtás nélküli. Azt hiszem zetoré volt valamikor. Ezzel a kipufogóval vettük annakidején. De az okosok jól mondják kell valamennyi fojtás a kipuffantóba.
Köszi, Szaby ! Az én meggyem még a fán van. Fillérekért nem adom oda. Inkább lesz belőle pálesz. A kereskedő nem hülye. Ha kap 30-50 forinté meggyet, minek fizessen 150-et érte. Aki most szaré-húgyé oda adja az a következő évi árát is lerontja. Ki kellene tartani az árakat és csak annyit értékesítene amennyi a vegyszerezési költség és az üzemanyag ára volt. Ha a kereskedő 30forintos meggyet akar akkor ültessen magának. Igazán összefoghatnának már a gazdák egy kicsit. Így sose lesz ára a meggynek. Üdv. zsiga
A festékkeverést én értettem félre. A kipufogónak annyi jelentősége van, hogy oldalra vagy előre néz, hogy a fülke csendesebb belülről ha előre néz a kipuffantó+nyitott ajtónál nem szál be hébe-hóba egy kis füst. Nekem van mindenfajta kipuffantó ahogy azt látod a képeken is. De a legcsendesebb a fülke belülről amikor előre néz a kipuffantó. A legjobb ha felfelé néz, de akkor tenni kell rá zárókupakot. Ez egy gyári kép az 1980 évek elejéről:
Tudtad te azt hogy 10 emberből 8 szerint,oldalra kel neki állni..!?(És igen soknak oldalra is van fordítva)..Függetlenül attól,hogy mi a hivatalos .De szerintem nincs semmi jelentősége....A festék:-Én nem kevertem fehéret a piroshoz egyáltalán,viszont 3 doboz matt piroshoz,kevertem 2 kiló fényes pirosat ,ugyanabból a "márkából"Cell Colór...A száradási ideje 24 óra..!!!:-))) Viszont a végeredmény nem rossz..
Üdv! Jól néz ki a matrica, de a kipuffantót elszurtad. :) Előre felé kellett volna állnia. Úgy szép. Még merevitsd ki a csövet mert remegni fog, de nem biztos. Nekem remegett annó mikor egy régi kupuffantót hosszabítottam. Nekem 4 fajta kipufantóm van:
Az olajnyomással nem dicsekedhetek, most is vallattam a gépet, 8.-ban két fejjel ugaroltam árpa után, 70 fokig ment fel a víz, de a nyomás teli gáznál se ment 1 fölé. Amúgy az én 5 ha-n kívül a szüleim 13 ha-át csinálgatja.
Jó választás volt. Majd figyeld meg az olajnyomást nagy melegben mikor a traktor 80-90 fokos akkor se fog esni. Milyen munkára használod a traktort és kb mennyit mész vele évente?
Na lehet , hogy meggyőztél....tegnap agip multiagrot vettem Makón 700ft /l, a legolcsóbb 440 ft volt. Ha tényleg ennyivel többet tud, akkor nem is olyan egetverő az árkülönbség.
Hááááát...így könnyű..:-) Én ezt napokig csinálom kézi kaszával:-( De én ezt nem is tudnám alkalmazni,mert az én ültetvényeimben,nincs 2 egyforma magasságú oszlop,és 7 tőkénként elég hamar megunnám emelgetni és süllyesztgetni a vágó keretet.(Azért nagyon irigylem a dolgot ..:-)
Szép estét mindenkinek! Az ugy igaz tényleg a régi üzemóra számláló nemvolt pontos.Nálunk nem is foglalkoztak vele. 2000 liter elfogyasztott gázolaj után olajcsere volt azvolt a biztos.de nem is volt soha semmi bajuk a gépeknek az olaj miatt.
Én is agippal járok de elég csunya az az olaj mikorra cserélni kell, de én elég sok nehéz munkát végzek,ez is számít. Az év vagy üz.-óra inkább ezekre az ásványi olajakra igaz mint a szintetikusakra, hamarabb fáradnak,savasodnak, de hát ha valaki nagyon keveset használja kibir az 2évet is attól nem lesz baja, nálam ijen gond nincs.
Az üzemórákkal kapcsolatban igazad van. Én is tapasztaltam már, hogy ha olcsóbb olajjal megyek akkor 200üzemóra körül elfárad az olaj. De az agip 200-nál még olyan mintha akkor öntötted volna bele. Az ismerösöm már kb 10ezer üzemórát hajtotta így az mtz-ét szinte csak talajmunka és pótkocsizásra használja. Egyszer kipróbálta azóta csak ezt rakja az mtzékbe és 500üzemóránként cseréli benne. Az 1év vagy az üzemóra "melyik hamarabb jön el" szerintem csak a szintetikus olajokra igazak. Én szerintem az ásványi olajokkal nyugodtan el lehet menni 2évet. De ez csak az én véleményem és az ismerősőm tapasztalata alapján irom.
Az a helyzet hogy üz.óra és üz.óra között is külömbség van, én ugy tudom hogy a régebbi mechanikus órájú MTZ-nél 200 óránként kell oljat cserélni,ezeknek fordulatfüggő az óraszámlálójuk pl. alacsony ford.-on csak 2-2.5 óránként ugrik egy üz. órát. Az újabb digitális órájuak óránként ugranak egy üz.órát alapjáraton is meg teljes ford.-on is, ezeknek 300 óránként írja a könyv ha jól emlékszem. Az 500 óra nagyon sok, én nem tenném . Még annyit hogy az olajcsere nem olajfüggó hanem amit a gyár előír az a mérvadó,ja és évente vagy ennyi üz.-óránál amejik hamarabb van.
Üdv! Attól függ hány év alatt megy bele a 400óra. Ha 1évben belehajtja vagy hamarabb akkor nyugodtan mehet vele 400órát. Ha több év alatt megy bele akkor 2év után csere, ha nem érte el a 400-at akkor is. Amúgy ez az agip 20w50-es 500üzemórára ajánlják. Az ismerősőm 500óránként cseréli benne és évek óta semmi baja a trakinak. Igaz 2évben 3x cserél olajat.
Felesleges gázolajjal higítani, mert a sima 50-es olaj és a 20w50-es között árban max 100Ft/l a különbség. Ez agip márkánál igaz: Agip Sigma 50-es 1fokozatú diesel motorolaj 18kg-os kb 14000-15000Ft között Agip multiagro diesel 20w50 18kg-os 15500-16500Ft között mozog az ára. A kétfokozatú agip olajjal nyugodtan mehetsz 400üzemórát. Én is 400-450 körül szoktam az agipot cserélni. Az olcsóbb olaj ami kb 10ezer környékén mozog 18kg-os és azt 200-250 üzemóránál le kell cserélni. Így melyik az olcsóbb???
Én Agip multiagro diesel 20w50-est tennék bele. A sima 50-estől késő összel már nehezen indul a gép, fogja az olaj és sokkal nehezebben tekeri az indítómotor.
Üdv! Az 50-esen az ablakok jót jelentenek, mert még akkor valószínű, hogy az eredeti motor van benne. Amúgy ha jól tudom a szelepemelőszár javítására szolgál, vagy valami ilyesmire.
Nekem is tetszik az új kabin, miután már többször vertem be a fejem nagyobb döccenőnél,csak abba gondoltam bele, hogy a 320ért vett 50esre 350 volna csak a kabin, és az ülés benne még akkor is igen spártai...ja és miért van az a két ablak a blokkon???
Van olyan ,hogy " diferenciálmű karbantartása " című fejezet . Nem csak az olajcserét taglalja.
Ahogy Szabi rátapintott , a csapágyak után állítása 960 üó. el kellene végezni a difinél és az előtéthajtásnál is. Ha szükséges cserélni , és újra hézagolni.
Én sem vagyok hive az ilyesminek , de ha új csőtengejt veszel akkor a csőtengelyen lévő fog.-kerék párját is ki kéne cserélni, és még kellene difi fog.-kerék is párban,az meg egy idős gépnél nem biztos hogy megéri.
Szép estét. Ez idős gépeknél előfordul, és azért mert megkopik a tengelyen és a fogaskerékben a borda ezáltal holtjátéka lessz a tengelyen a fog.-keréknek és hiába teszel új saszseget elnyírja. Rá kell hegeszteni az anyát plussz sasszeg hogy neve legyen a gyereknek. Van hogy leeszi a teng.-végről a menetet is, akkor új menetet kell csináltatni + új anya mert a hegesztés nem jó ha a menet sérült.
Jó is lenne az a pénzgyűjtögetés,de mivel még a "gépparkban" van pár hiányosság és azokat amíg nem ártana pótolni addig nem nagyon lesz gyűjtögetés. Sajnos,meg még ami mínuszok is vannak. De,hogy mi lesz itt azt senki se tudja,de nem sok jóra kell számolni!
Új csőtengely, új anya és új sasszeg. Ja a jó beállítás az fontos. Ha nem segit akkor állítsd be és utánna csipesd meg hegesztővel, de én ennek nem vagyok a híve.
Űdv, Mindenkinek! A napokban az MTZ ötvenesemet fogom szétszedni. A sebességváltót. Fellazult a kimenőtengelyen lévő anya. Van valami jó ötletetek ? Hogyan kellene biztosítani az anyát, hogy ne lazuljon fel? Ez gyakori probléma ezeknél a gépeknél!
Amúgy azért nem festem le, mert lehet eladó lesz. A szántóföldeket lehet felszámoljuk. Csak gyümi marad. Ez még csak egy kósza gondolat. Annyi szántóm nincs, hogy megérje foglalkozni vele. Majd az ősz eldönti.
Az oldal jó, már egy párszor irtam be. Traktorkérdésre én azt mondom, hogy a 82-es meg a kicsi neked elég. A 82-es nincs lehajtva egy jó traktor. És ha az emlékeim nem csalnak akkor a földterültedhez is elég. Én a helyedben inkább gyüjtögetném a pénzt, mert kitudja mi lesz még itt.
És milyen? A traktorkérdésre még annyit,hogy nem a fenttartással lenne baj,csak még nem lenne elég munkagép utánuk per-pillanat,de ki tudja bajnak nem lenne baj ha egy kiesik maradna 2 de nemtudom mit hoz a holnap. Meg a gépek utánuk....
Nem tudom, hogy mit akarnak, de mifelénk egy markolós barátomnak már több ezer gyümölcsfa kiszedése van megrendelve őszre. Külön vesz egy gépet erre a célra.
Ilyen alapon le ne fesd a tiédet,mert soha nem adod el...!:-) Amúgy értem hogy mire mondod,viszont nem hiszem,hogy ez arany szabály lenne! (Amit lefestenek az csak szar lehet..!??:-)
Hát nekem se lesz az idén új mtz. Sajnos. 20-30Ft-os meggyárakat hallok. 50-60Ft-al indult a korai. Ezekután semmi jó nincs kilátásba. Ja és a rázott meggy nem is kell. Én a helyedben csak új mtz felé kacsingatnák.
Hát nem tudom mit kavarnak.... Akkor 5,650-5,7-ért az milyen? Mi ennyit kaptunk árajánlatba rá,meg nagyon eladó is lenne,csak persze ahhoz kéne pénz is. :-) De már nem érdekel. Még ráfanyalodok majd egy 12045-re de,hogy nem veszek az biztos főleg ennyiért. De azt látom,hogy ez-az év sokkal szarabb lesz mint a tavalyi volt!
Van egy ismerősőm aki a drágábbik 820.2-est(eredeti minszki) vette még decemberben már 500üó környékén jár és a kötelező karbantartásokon kivül egy biztosíték ment ki nála( mármint a gépben) :))) Pedig ütve van a gép...
Az 5,5-ös 892-es gyanús a származása( olcsó húsnak híg a leve) valszinű ez a fajta származású volt a 60üzemórás. Az 5,9-es 892-esnek valószínú a származása eredeti. A belarus traktor kft honlapján rajta vannak a viszonteladók, ők minszkit árulnak, de lehet van köztük akik minszkit is árulnak. :)
Igény az van rá,de még biztos emelnek,és ha egyre hitványabb a minőség? Olvastam egy másik helyen,hogy a 892.2-nél 60 óra után állítottak már a kuplungon és folyik a gázolaj belőle. Hát én 5,5-5,9 +ÁFA-ért nem ez szeretném! Ha már ennyiket elkérnek érte akkor az legyen normális! Most berágtam ezekre az árakra,még nem telt el egy év és közel 1 millert ráraktak.
És az mivel lenne jobb,mint ami most van? Most már 1 milla alatt nem adnám oda!főleg hogy nem is eladó..:-) Ugyan ilyet árulnak most 1 millió 2 ért az Agrón És még le sincs festve!(Bár nem is ez a lényeg)
Na ja! Még tavaly a 892.2 volt 5+ÁFA,na ez most 5,5 és 5,9 között mozog+ ÁFA. Na a f...om ad ennyit érte ami nincs is. Nemsoká' ki is szorulnak a piacról.
Nyír1-en a Keletagronál a piac mellett, de bármelyik névjegykártyakészítős vagy dekorációs fillérekért megcsinálja. Azt hiszem 200 Ft volt a piros 25km és csináltattam, mert akkor pont nem volt 25-ös. De szerintem még benzinkutakon is előfordul. Majd vasárnap este rakok fel képet mikor a pót kész lesz matricázva.
Esetleg kisfülke után jobb. Vagy kisfülke helyett. :) A gyár arra is ajánla kisfélke helyett. Orosz gyártmány ugyan ott készül ahol a többi mtz fülkéje. mtz fülkegyár oldala
Én is festés után fogok matricázni. De a pótot vasárnap fogom az oldalaira. Csináltattam matricákat: SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS TILOS! FELEMELT KOCSISZEKRÉNY ALATT TARTÓZKODNI TILOS! A pótkocsi típusa...... És a terhelhetősége..... És egy 25km-es piros karikát.
Na még azt találd ki.....hogy belül fújkáljak....! Az még majd 1 külön szám lesz ecsettel ,csak aztán matricázok.A motor házra is fogok tenni kétoldalt BELARUS feliratú csíkokat.(Csak jussak el a piacra)
Sziasztok! Tudom nem ide tartozik, de nincs valakinek véletlen elfekvőben RM-2 fűkaszához gépkönyve? Alkatrészjegyzék, esetleg szerelési utasítás? Fénymásolva is jó lenne:-)
Üdv! Jó a 952.2-es egyenes híd miatt homlokrakózni sokkal jobb mint a szöghajtás. A svéd hidraulika jó csak elég drága az alkatrész hozzá. Egy jostyccal vezérled a hidraulikát, nem pedig karokkal.
mi a véleményetek a 952.2-es mtz-ről? a carraro első hidas, megér az 3,5 milliót? láttam hirdetés ahol azt írkák hogy svéd vezértöbbel, az mit jelent pontosan?
Beteszek még 1 et,ígérem hogy ez az utolsó...!:-)A festék neve CELL KOLÓR zománc (5 kiló,+1 kiló fehér de abból maradt 1 kicsi) 2 liter lakk benzin a festékbe,3 litert ráfújtam a gépre(Tisztítani) 2 liter Brigéciól, ablakot tisztítani 1 liter szintetikus cseppenés oldó.1 nap tisztítás(Gőzborotva) 1 nap festés 2 szer, 3 óra ablak tisztítás(Ideg ölő munka..!:-) 15000ft össz költség. Azért nem csinálnám minden héten.....hacsak nem bérmunkába jó pénzért..! :-).....Ja 3 liter matt,és 2 liter fényeset kevertem össze!
Üdv! Nagyon szuper lett! Az enyémet mikor vihetem és addig a tiedet használom? :))) Milyen festéket fújtál rá, mennyit? Az ablakról mivel szedted le a festéket? Kb mennyibe fájt pénzbe a festés? Mennyi időbe telett a festés? Én pénteken festem a pótkocsit majd képeket rakok fel én is. A gép lehet csak jövőre lesz, mert kb 2hét meggyszedés utána aratás, talán aratás után.
Üdv! igen nekem van meggyesem. Hál Istennek elkerülte a vihar csak esőt kaptunk, de légvonalban egy pár kilométerre húzott el az ítélet idő. Szó-szerint itélet idő, gondolom a hiradóban láttátok.
Azok a csajok akik kimondottan MTZ-s fiúkra sőt MTZ-kre gerjednek,engem eddig valahogyan el kerültek........(Pedig mennyit lehetne velük beszélgetni a gépekrő..!!:-)))Az ablakkal kapcsolatban.......azért nálunk is van víz mérték!Csak itt a mester nem használta....:-))) Na jó....van 1 kis lejtő az udvaron,és a kamerát a traktorhoz igazítottam.És nem panaszkodhatok műszakilag sem a gépre.
Szaby! Én már túl vagyok rajta......Kicsit mattabbat akartan,de így sikerült.(Majd a nap kiszívja)Fél 9-kor fényképeztem este,ezért elég gyengék a fények.
Ha "haza" mész kedves kis falunkba, javasolom keresd meg VandrovnikJancsi barátomat, a fél életét különböző típusú trakik javításával töltötte! Bizonyára tud neked segíteni, mert ő legalább látja is a gépet.
Köszi, erre a csőrepedésre gondoltam. Majd leszedem az olajteknőt és többet látok. Még sosem szedtem le, remélem nem lesz nagy munka. Muszáj lesz mert alapjáraton meleg motornál még 1 atm. sincs.
Szép estét. Az is úgy volt 1-2 tizedet ingadozott ,de tényleg csak annyit, és ez gyári beálítás volt mert a centrifugálszűrő szelepekhez sem volt nyúlva.
Szoktál járni? Ha esetleg megint mész, és még ott lesz, kérd el az árus telefonszámát légyszi. Aztán írd majd be nekem. Fel kellene hívnom. Mert az új kb. 30000 Ft-ból állna meg. Ha nincs más marad az, de ez így mégiscsak harmadár. Köszi
Az nagyon jó. De ha szántás közbe megálsz és alapjáraton ketyeg akkor is annyi? Volt egy kisfülkés 82-es-em motorcserés volt már ugy vettem,már az a tipus volt benne aminek olajnyomáscső ment a kompresszorhoz, bontatlan volt és keveset használt(már a motor), annak hidegen, melegen ,nehézmunkába ,alapjáraton, teljes fordulaton mindig 2,5 volt az olajnyomása, nagyon jó gép volt máig sajnálom.
Szerinted milyen a legjobb olaj nyomás..?Hideg és meleg olajnál 1 aránt kérdezem.Nekem hidegen 3, melegen két egész 7-8 körül van.Szerintem az jó ,de mi az ideális?
Szép estét. Azt a csövet még talán 100 év alatt sem koptatná ki az olajnyomás, viszont olyan előfordul hogy a cső elreped, nemrég egy ismerős járt így, sokáig nem jöttek rá hogy miért gyenge az olajnyomás. De ez sem sűrűn fordul elő.
Hali! nekem is volt egy bukókeretes kerek orrú 50-esem,63-as kiadású volt 300 ezerért adtam el két éve /kicsit nagyon sajnáltam/ holtjáték meg a kormányoszlop miatt is lehet nagy
Üdv Mindenkinek! Egy lepukkant kerek orrú 50-ért mit szabad adni/kérni szerintetek papír nélkül, és miért van a blokkon az a két ablak? A kormány holtjáték a gömbcsuklón kívül mitől függ?
Kedves Édesapádra viszont annál inkább. Mindíg ő vágta nálunk a disznót, mert ő volt a falu legjobb böllére. :-) No meg boltba is nagyon sokat oda jártam hozzátok, ha jól emléxem Válinak hívták a boltost.(?)
Zsuzsi nyilván korban közelebb áll hozzám, ezért inkább ő maradt meg jobban az emlékezetemben. Meg vele azóta is többször találkoztam. Utoljára kb. 3 hete.
Örülök, hogy veled is itt találkoztunk, minden jót kívánok az egész családodnak!
Üdv: Tóni bácsi, lánykori nevén Simon Antal, volt Széchenyi úti lakos.
:-)
Elnézést kérek a többiektől a magán jellegű offolásért!
Nem tapasztalat, csak agyalok...ha az a százötven bar- os nyomás kihordta volna a csövet (ami lehetséges) akkor nem lenne emeléskor gejzír a traktorban? Vagy hová szökhetne az a nyomás...?
Összement a világ kérem, összement. De még mindig nem tudom,hogy az olajszivattyú utáni nyomó csövet kikoptathatja-e az olaj. Mert az olajnyomásom igen szolid és egyik hibaforrás lehetne az a cső. Van e valakinek ilyen irányú tapasztalat.
Én '68-ban költöztem Szolnokra, akkor biztos, hogy egy Zsiga nevű lakott a Kossuth úton, éspedig Hardi Zsiga bácsi. Ő viszont már úgy tudom nem él. :-( Fiára nem emléxem, csak a Zsuzsi nevű lányára. Csalnának az emlékeim, és Te a Zsiga bácsi fia lennél? Esetleg később keveredtél oda, ezért nem ismerhetjük egymást?
Tősgyökér ide, bevándorlás oda, ha szereted azt a kis fatornyost, (amije nincs) akkor a testvérem vagy!!!
Üdvözöllek Földim ! Én a zsiga vagyok a Kossuth útról. Egyébként mihelyt olvastam írásod rögvest válaszoltam,csak lehet hogy nem célirányosan. / most kérdeztem meg a lányomat hogyan is kell. / A jövő hetet ismét a kis falunkban töltöm,lassan érik a meggy és bizonyára tudod,hogy a fél falu azt termel. Üdvözlettel: zsiga
Márpedig az nagy érvágás lenne mindegyik gépgyártónak. A fenti honlapon forgalmazott gépek jelentős részét kifejezetten az Agro Soyuz számára fejlesztették ki. Különösen a Horsch lenne nagy bajban, rengeteget öltek bele az együttműködésbe.
Egy nagyon nagy kéréssel fordulnék hozzátok. Az MTZ, amit két hete műszakiztattunk, kellene hozzá az alsó kampós vonófej, amit hidraulikával lehet zárni. Sajnos hiányzik róla, és szükség lenne rá. Esetleg tudnátok tanácsolni valamit, hogy hol lehetne ennek utánaérdeklődni? Jó lenne bontott is, csak hiánytalanul.
Üdv! Erröl hallottam én is Fehérváron is van valami maffia banda vásárolják fel a lepukkant gépeket aztán viszik ki.De azért arra kiváncsi lennék hogy kerülnek vissza lehet csak szépen levannak festve.
Üdvözlet! Azt szeretném kérdezni,hogy a kék színnek még mindég van anyag minőségi jellemzője..? Vagy csak a piros festék fogyott el végleg !? Esetleg már ez lesz az új vezérszín? Az is lehet hogy ennek már semmi jelentősége nincsen..?
Üdv. Mindenkinek ! Most jöttem haza, otthonról. Vagyis a XVII. ker.-be Tiszajenőről, a meggyesből, de annyi időm se volt,hogy a trakit beindítsam. Viszont voltam az alkatrészesnél és olyan verziót hallottam az olajnyomás hiányára,hogy az olajszivattyútól elmenő vas csövet a cső egyik hajlatánál képes az olaj kikoptatni. Hallott már valaki hasonlót ? 30/ 905 3041 a telcsim száma és meggy ügyben szívesen cserélnék infót. zsiga
Nagyon köszi az infokat, elraktározom szabad agysejtjeimbe!!! Nagyon tetszik nekem is ez a megoldás. Minél kevesebb csúszó, mozgó összetevő, annál tartósabb az elektromos gépalkatrész. :)
Eszembe jutott, mikor olvasni kezdtelek...vagyis inkább mikor érteni kezdtelek... mert nekem a velllanyos technológia általában másodszori olvasásra kezd világosodni...
Te érthető voltál, ezért is nem kérdeztem vissza...köszönöm én is.
Tóni bácsi! Sajnos nem olvasható amit küldtem. Email címre eltudom küldeni, de ide a fórumra nagyobba nem lehetett feltenni. A lényeg, hogy ez egy szovjet csoda. Erővonal-vezetős rendszerű a gerjesztése. Ilyen elvű generátor van az MTZ-ken, T25, T150, Szk kombájnok, stb. Itt ugyanúgy van gerjesztőtekercs, tehát a fesz szabályozó ugyanúgy szabályozza a töltést, mint a hagyományos generátoroknál. Viszont itt áll a gerjesztőtekercs, tehát nincs szükség csúszógyűrűkre és szénkefékre. Hátránya viszont, hogy a gerjesztés forgó vasmagja és álló tekercsei között lévő légrések a gerjesztett mágneses térerősséget csökkentik. Kicsit nehezebben szerelhetők, mint a hagyományos generátorok. Viszont ezek örökké tartanak. Gyártásuk költségesebb. Szerintem egy nagy találmány, nekem tetszik. Egész nagy teljesítményt is ki lehet hozni belőle. Az SZK-5-ösömön ugyanilyen működési elvű, óriási méretű generátor van 1300W teljesítménnyel.
Komplett a "Popojenko"? Azaz a második képen levő T 28- as... És így vetted, vagy a te műved ahogyan kinéz...? Be tudod kurblizni? És az átváltás benzinről dízelre..? És a hátsókerék-méretet nehéz volt beszerezni?
Hűűű...ez egy régi vágyam...dehát abból olyan sok van...
Ez egy ZTM-82-es tipusú öszvér mifelénk hoztak egy párat azt hiszem turbós jumz motor van benne jumz váltó mtz hidraulika elsőhídja a t-25 hátsóhídjából van szerkesztve ez látszik is az első keréken ami T.25 hátsó kereke. A motorháztetőt meg most rakták rá mert jumz motorháztetővel jöttek.
Mivel én is érdekelt vagyok a meggy témában és hallottam már ilyesmi "szóbeszédet", hogy újra nem lesz ára a meggyünknek :-( Már csak azt nem értem, hogy lehetett egyszer 310 Ft/ kg ára, aszt hiszem 2000 vagy 2001-ben volt??
És még annyit, hogy a szárasság miatt a meggyfa elkezdte magát szabályozni a vízhiány miatt, tehát hullajtja a termését.
A hírekre alapozva kijelentő. Nem rég fedeztem fel ezt a fórumot és most az elejétől próbálom végig olvasni. Azért nem rögtön válaszoltam. Én Szolnok megyei vagyok. Nem értek az MTZ-k hez ezért próbálok innen okulni. Kerti szinten meggyben vagyok érdekelt.
De milyen jól tetted...kár, hogy nem lehet megszámozni őket így hozzászólásokon belül...sokkal könnyebb lenne pontosan elmesélni, hogy melyikről is ábrándoztam el éppen.
Szép napot. Jó a meglátásod de a nyomatékosságot inkább az jellemzi hogy egy motornak milyen a nyomatégörbéje,lapos vagy hegyes,ha lapos akkor már egész alacsony fordulaton jelentkezik a forg.nyom és nem sokat változik az egész ford. tartományban,ha hegyes (sportmotorok,sportautók) akkor pont az ellenkezője és ezt befojásolja a furat löket viszony és a motor szelepvezérlési diagramja legfőképpen. A lóerő és a forgatónyomaték az azért két külömböző dolog , 1 lóerő az 75kg 1másodperc alatt 1m magasba emelése, 1Nm. for.nyom. pedig 1m.-es karon 1newton erő hat, ha jól emlékszem. Még annyit hogy lóerőt lehet csinálni kis lökettérfogatból is magas fordulaton (Forma1: 2400 cm3 kb.800 Le), de forgatónyomatékot már kevésbé.
Kedves Tóni bácsi. Engem ebben az évben kezdett felbőszíteni a baráti köröm "nyomatékosság"- ra való sűrű hivatkozása...mármint hogy ez nekem avilágonde semmit se jelentett. Egy ideig agyalnom kellett, aztán arra a következtetésre jutottam, hogy a nyomatékosság kifejezést kevesen használják jó helyütt. Az ugyanis (kérem helyesbítsenek, ha rosszul képzelem) a motornak a fordulattartó képességét jelenti az adott fordulatszámon. Tehát a motorban forgó tömegekkel egyenesen arányos tulajdonság lehet ez. A lóerővel azt a tulajdonságot jellemzik, hogy egy adott fordulatszámról egy kb állandó terhelés közben hogyan képes felpörögni a motor - a forgatónyomatékkal pedig azt, hogy egy adott fordulatszámról a terhelés növekedése hogyan csökkenti azt. De ezt nem szakkönyvből olvastam, úgyhogy javítást elfogadok...!
Két nagyon érdekes képet találtam (mármint az én szempontomból...) - A negyedik : ahol az NDK- s rendszám van az ötvenes orrán, az az első hajtás és az MTZ- dombornyomásos hűtőmaszk miatt egyedi. Már az ötösök (45- ös) sem mind kaptak ilyen "betűs orr"- ot - nem is tudtam, hogy az ötvenesekre gyárilag is szereltek.(..láttam már ötvenest betűvel, de az egy ötösnek az odabarkácsolt orra volt..) - Az első kép viszont igazi ritkaság. A legelső "Kettes" MTZ- k egyike lehet ez. A hátsó felnik még nem az ismerős kivitelűek, a lámpák még az (akkoriban szerszámosként szolgáló) burkolat-hátsórészen vannak felfogatva, és az első kerekeket még olyan egyrészes nyomtávrúd köti össze, mint az U 28- as (csak hátsómeghajtásos) Dutrán. Ez még igenigen kísérleti változata lehetett a háromkerekű "Egyes" típusnak... Köszönöm.
Nagyon jó képek.! Honnét szeded őket? Nembaj csak legyen jó sok gömbölyü orru 50es azok a legszebbek! Van itt a másik faluban egy nincs is tulnagyon lepukkanva csak amig él az öreg addig nem adják el pedig minden tervem hogy megveszem.De hát elöbb utóbb csak feldobja a bakancsot.
Pedig tudod-e, hogy abban az időben (legalábbis az én környezetemben) soha, senki egy szót sem ejtett forgató nyomatékról? Mindenki csak lóerőről beszélt.
Szia Tóni bácsi. Nagyon egyetértek az írásoddal , a nagybátyámnak sokáig volt 45-öse és bizony nagyon fickós gépek voltak azok,az biztos hogy a super 50-es zetor nem rúghatott labdába mellette. Azt érdemes megjegyezni hogy ezek a 45-ösök ha jól emlékszem 1600-as mot.ford.-on adták le a max teljesitményt, nem ugy mint a későbbi mtz-k 1700,1800,2200 mot ford-on, akkor még odáig tudták jól összehangolni a motort, a másik hogy a forgatónyomatékuk sem sokkal kevesebb lehetett mint az mtz 50-é, és ez a lényeg a forgatónyomaték nem csak a lóerő. A zetorok nak ez az eggyik gyenge pontjuk hogy kisseb hengerűrtartalomból hoznak ki ugyanakkora lóerőt viszonylag nagy mot. ford.-al,de nincs forgatónyomaték.
Hogy mennyire volt fickós? Nos én 50-esen egyáltalán nem ültem, tehát íly módon nem tudom összehasonlítani a két gépet.
Ellenben a már említett 50-es Szuper zetor nem volt ellenfél. Azért ezekkel a lóerőkkel csínján kell bánni, mert a gyártók leginkább a fékpadon bemért motorteljesítményt adják meg, (jobban hangzik) bennünket meg nyilván a vonópadon leadott teljesítmény érdekel. Ez a teljesítmény viszont már nagyban függ a traki és a teljes erőátviteli rendszer kialakításától. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy semmi bizonyíték arra, hogy az 50-es Szuper erősebb volt, mint a 45-ös Belorusz.
Mifelénk jobbára kissé homokosba hajló, középkötött talaj viszonyok uralkodtak. 25-28 cm között húztam a háromfejes ekét magam után. De volt olyan földterület is, (amiről már írtam) ahol bizony le kellett venni a hátsó fejet, hogy haladjunk is.
Azt el kell még mondanom, hogy a későbbi saját gépem 3 éves volt amikor először ráültem egy olyan ember mellé váltósnak, aki többet törődött a trakival, mint a feleségével. No ez sem mindegy. Az üzemórákat ne kérdezd, arra már nem emléxem.
Egy biztos: a talaj munkánál a súlya nem hogy hátrány, de előny volt. Még így is egy pillanat alatt felkapta az elejét, ha pl. az eke megakadt egy fagyökérben.
Egyszóval, én nagyon szerettem. De ezt már korábban is írtam.
Endrebá ! Tartottam a frontot, amíg nem voltál. (Szinte egész napos ügyeletben voltam) Na de vissza adom a kulcsokat.....megyek aludni, holnap te jössz,majd benézek az órákra! KATT...
üdvözöllek Tóni bácsi ! Mindennemű tapasztalat híján,azt szeretném megkérdezni ,hogy a 45-ös mennyire volt fickós gép? Mert azt hallottam ,hogy viszonylag elég nehezek voltak (Nehezebb mint az 50-es) Szóval hogy boldogult,a 45 ló ezzel a tömeggel ? Megrakott utánfutó,eke,tárcsa vitte szépen ? Mondjuk egy 50- es -hez hasonlítva.
Sok-sok képet végig nézvén, no meg pár közeli kontaktusból kiindulva, szeretném elmondani, hogy a számomra legkedvesebb 45-ös után a legszebb traki az 50-es. Akár kis, akár nagyfülkés. Tudom, gyalogakác barátunk a saját méreteiből kiindulva ezt nem egészen így gondolja. :)
Szóljatok, ha ezért most nyakon akartok zúdítani egy vödör hideg vízzel, mert akkor szerzek valahol egy száraz törölközőt!!!
MTZ - n a váltón lévő kompresszornál a bekapcsoló kar tövéből olaj folyik. Itt "O" gyűrűk vannak azokat kellene cserélni? Ehhez csak úgy férek hozzá, ha az egész kompresszort a hajtással együtt leszerelem? Nagy ügy ez?
Egy hatvanötös árokásómotor vízszivattyúja kellene tulajdonképpen. Nem akarsz a tiédből elektromos önindítóst csinálni? Egy motorra való és egy váltóra való pajzsot, meg az önindító fogmoduljához való lendkereket akarok lecserélni az enyémről. (az önindítót elajándékoztam...)
Üdv! Nem rossz a gondolatmenet, de a svédeknél fülke nélkül ment az mtz és ők maguk rakták rá. A 7310-es hsz-ban majdnem mind svéd és finn mtz-ék vannak.
Hozzánk járt egy öreg szerelő a KSZE töl az mesélte egyszer hogy ezeket a fülkéket a SVÉDEK csinálták az MTZ re amiket hozzájuk vittek ki az egész gépet szétszedték az összes olyan alkatrészt amit kellett hőkezelték meg finomitották hézagolás meg egyebek és ők csinálták ezt a nagy fülkét.Utána jöttek a ruszkitól nagyfülkével.Lehet aztán hogy rosszul tudom de nekem is ugy mesélték.
Azáááám...bizony! Még az öreg Kulcsáré volt...senki nem hitte el, hogy ezekkel az üvegfelületekkel közel szabad vele menni az erdőhöz. Most meg miket csinálnak az ilyenekkel az erdőkben...mert megszoktuk. De ez a fülkeméret és kivitel nagggyon nyugati ízű volt akkoriban!
Fiúúúúk...mekkora luxusként tálalták nekünk a kisfülkéseknél a billenthető kormányt...és azon a bolti felszereléshez termoszkanna is tartozott ám!! Az első nagyfülkésnek pedig zöldes árnyalatra volt színezve az összes üvegje...na az szerintem utolérhetetlen volt. még egy ezerötös körlámpás Ladára se kapta fel úgy a fejét az egész téesz ,mint mikor a zöld füstüveges nagyfülkés jött befelé a nagykapun...
Olyan kérdésem lenne, hogy az MTZ traktoroknál az erőátviteli rendszer olajcsréjekor elég csak a váltót feltölteni olajjal a szintjelző csvarig? Mert onnan már átfolyik a differenciálműhöz is? Vagy a diffi házat is fel kell tölteni?
Kb. mikor készülhettek? Csak mert jó pár, ma újdonságként tálalt megoldást is láttam, mint pl. a nagy kocka bála, a frontfüggesztésű permetlétartály, vagy a hengerre épített aprómagvető (legalábbis én annak gondolom a kép alapján). Persze az is lehet, hogy ezek csak nekem, újszülöttnek voltak újak.
Ja! És a 10. képen a traktor orrán a "super" felirat mit takart? (A kipufogódobból, illetve annak hiányából gondolom, hogy a hangerőt :-) )
A domború maszkosból hozzánk is került szekszárdi mezőgépes fülkével, ballonos (15x30) gumikkal úgynevezett sivatagi változat 70-71 körül,a gazdája valósággal szerelmes volt bele.(nem rázott annyira mint a keskeny gumival)
A korai ötvenes, a gömbölyű "nünüke" orrával? Először olyan gumikerekes traktort bíztak rám teljesen önállóan...és ha lett volna rá pénzem anno, akkor egy olyat vettem volna először. Mert Barcson a malomban egy ilyesmi volt a vagonmozgató...én meg a rakottakat mikor szedegettem össze, akkor sohajtoztam utána.
A krémszínű felnikkel..? Az én árokásómon ugyanez a hűtőmaszk van. Sűrűfonatú hűtővédő. De tán a tizenhatodik, amelyiknek az egész motorja burkolva van...no az egy ritkaság. Az az MTZ 2. Az az őstípus.
Ha menet közben reccsen, akkor csak a dupla kuplungozást kell megtanulnod. Ha állóhelyben, akkor jobb esetben elég csak kissé kivárni a kuplungpedál benyomása után. Ha nem elég, akkor túl kemény az olaj a váltóban, és áthajt. Nem hagyja leállni a fogaskerekeket, és egymást kell lefékezniük. Ha csak a hideg/hűvös olaj hajt át, akkor nem kell olajat cserélned. De ha melegen is...akkor vagy hozzászoksz, vagy olajat veszel.
Üdv. Mindenkinek! Én egy kezdő MTZ-s vagyok és kocka elejű 50-em van. Arra szeretnék tanácsot kérni,hogyan is kell ezen a gépen sebességet váltani,hogy ne recsegjen. Köszi.
Igen, Farmos sincs messze, de láttam már itt egy besenyszögi srácot is, csak most hirtelen nem jut eszembe a neve. (lusta vagyok visszalapozni) Őt azért jegyeztem meg, mert tőle hallottam, hogy az újabb MTZ-k generátoraiban nincs szénkefe. Én korábban, autodidakta autóvillamossági szerelő koromban ilyen generátorral nem talákoztam. Még nem teljesen világos előttem, (nem hivatalosan tanult szakmám a járművillamosság) hogy ebben hogyan szabályozzák a gerjesztést, de előbb-utóbb utána járok.
Az önindító kérdést még akkor tisztáztuk, amikor - katalog barátom szavaival élve - olyan tanárian leírtad a működését. Ha én azért megharagudtam volna, nem veled, hanem velem lenne valami baj!!! Miután valamicskét én is értek a "delejhez", meg tudom itélni egy ilyen szöveg helytálló, vagy nem helytálló voltát.
Csak az elismerés hangján tudok nyilatkozni a szakmai tudásodról! :)
Örülök, hogy hallottam, hallottuk a "hangodat". :-)
Valamikor hivatásos gépkocsivezető koromban jártam felétek, de az már nagyon régen volt. Bármelyikőtökkel nagyon szívesen találkoznák, de mint olvastad szolnoki vagyok, ezért meglehetősen messze vagyunk egymástól. :-(
"LEMOSNI"? Azt hiszem hallottam már ezt a szót - összekoszolt kölkökkel kapcsolatban talán...de traktort minek? Felétek nem esik eső? Na jó, szerelés előtt meg kell keresni a csavarokat, de elmosogatni...vagy mit is írtál...
Lehet hogy tévedek,de nekem kicsit mesterkélt az akció....munka gép az nincs utána,de videó felvevő az éppen kéznél van... mintha az egész a videó miatt történt volna.
Nagyon örülök, hogy hiányolsz kedves Tóni bácsi! Ezek szerint nem neheztelsz rám. Rendbe minden körülöttem, csak nagyon sok a munkám. Örülök, ha egyáltalán olvasni tudom kedvenc fórumaimat. Ha egyszer Zalába tévedsz akkor nosztalgiázhatsz a gépeim között. Nem igazi veteránok, de némelyiken akár dolgozhattál volna is. Egyben üdvözlöm Endrebát is, aki néha megcsörget telefonon. Jó fórumozást mindenkinek!
Ott Szolnokon eléggé necces ha nagy eső jön...mesélték vezér kollégák, hogy milyen magasan is tud állni a Tisza - na eléggé ijesztő. Viszont a legnagyobb szárazság idején is tudnék paradicsomot öntözni.
Nagyon szuper pia lehet abban az üvegben, egyszer megkóstolnám!
Én bikavérrel szoktam locsolgatni a nyelőcsövemet. Valamikor kezdő szakács koromban volt, hogy kicsit odakapott a "remekművem", szerencsére mostanában ilyen malőr nem fordult elő. A mai pöri is nagyon finomra sikeredett.
Igaz, az olajnyomás beállításához nem sok köze van, de szabad nekem beírnom ide, hogy valami isteni finom lesz a birkapörköltem, amit lent főzök az udvaron bográcsban???
Közben finom száraz vörösbort iszogatok az egészségetekre!!!
Mindnyájotoknak kellemes, eső áztatta hét végét kívánok!
Jó estét kívánok! Tóni bácsi ! Nekem sem a nosztalgiával van problémám,azt én is szeretem.....viszont az internet szolgáltatómmal volt 1 kis vitám,és 1 hétre kikapcsoltak:-( Végül is kiderült hogy nekem volt igazam,de ők az erősebbek....!:-)))
Garázsban! :))) A permetező még nincs teljesen összerakva. Csak a fénykép kedvéért akasztottam fel. Azóta a vegyszerező színe pirosra változott és kapott egy műanyag burkolatot ami vegyszeres 20l-es kanna lett felhasználva. :)
A faterom csinálta én csak segédkeztem egy kicsit. Elég stabil, meg lassan kell menni vele max terep3 alapjáraton vagy max 1000-es motorfordulaton. Egy kicsit túl méreteztük, teljes kinyúláson soha nem lesz. Teleszkóposan lehet kitolni. Kerék szélétől 130cm-től 270cm-re nyúlik ki és fokozatmentesen állítható. Védelemmel is el van látva, ha véletlenül a fának neki mész:
Mint ahogy Katalog is írta, az a szelep nem állítható. Az a szerepe, hogy amikor hideg és sürü az olaj, akkor ne menjen az olajhütöbe fölöslegesen (nekem legalábbis így tanította Papp Miklós).
a törött rugó abban volt amelyik oldalon csak egy szelep van. de itt a záró kupak alatt nem is volt határolo csavar, amivel a rugó erejét lehet állítani. ez normális?
ezek szerint az olajhutomon nem sok olaj folyt át. hmmmm....
Nincs nekem bajom a nosztalgiázással sőt örömmel olvasom, szeretem hallani a régi szép időkről szóló történeteket. Csak így tovább...... és képekkel is lehet illusztrálni a régi történetet, gyűjtöm én is a régi mtz képeket főleg a kisfülkés 50-eseket szeretem a legjobban. Ha van valakinek kisfülkés 50-esről régi fotója akár gyári akár fekete-fehér vagy bármilyen akkor azt szivesen látnám meg látnánk itt a fórumon. :) Majd később szeretnék én is egy kisfülkés 50-est szerezni és gyári állapotra restaurálni, de egyenlőre álom marad.
Egész héten ritkán vagyok net közelbe most is csak pár percre ugortam be, majd talán holnap. Júniusban ritkán leszek itt mert vizsgaidőszak és tanulni kell ezerrel, meg közben a pótkocsit is fel kell készíteni műszakira mert 06.15.-én lesz nálunk házi vizsga.
Katalog! A facsík vegyszerező elkészült holnap teszek fel képeket róla.
Hogy helyesen hogyan kell beállítani azt így leírni nem egyszerű ! De ha van barát aki megengedi neked ,hogy a záró csavarokat kiveheted akkor egyszerűbb. Ugyan is tolómérővel meg méred az állító csavarok mélységét . És arra a mélységre állítod a tiedét is. Utána csak az olajnyomás szelepén kell variálni ha nem megfelelő. Ezt javaslom. !!!!!!!
Van három szelep: elöl kettö, az alsó a nyomásállító, a felsö a biztonsági szelep. A hátsó meg leeresztö vagy olajhütö kikerülö szelep. ( ha rosszul tudom, úgyis kijavít valaki)
leszedtem és kitakarítottam a centrifugál szűrőt, az egyik szelepnél el volt törve a rugó, ugyan pótoltam, de valaki meg tudná mondani, hogy hogyan kell helyesen beállítani? meg hogy pontosan melyik szelep melyik is?
Csak tudod úgy szeretem, ha béke és nyugalom van körülöttem. Nem szeretek senkinek az idegeire menni, mert én sem szeretem, ha a bajúszomat huzigálják.
Csatlakozom Endrebá írásához. Biztos sok dolga van mindegyiküknek, pl. én is most végeztem a lucernabálázással.
A nosztalgiázással meg nincs semmi baj, söt jöhet több is. Személy szerint én is szeretem a régi történeteket és az öregebb, veterán gépeket is ( most küzdök egy Super Zetorért..... MTZ-s létemre).
Tóni bácsi, ne hibáztasd magad mielőtt meg nem neveznek mint hibást... Freddy valami nagy munkában van, még a mekktopicban se látom színét se. Majd megjön, és dicsexik...mint szokott.
Ugye nem azért nem jöttetek az utóbbi napokban, mert kicsit nosztalgiáztunk, meg kicsit zetoroztunk???
Sajnálnám, ha így lenne, mert talán én kezdtem ezt a kis "mellébeszélést"!!!
Remélem tévedek!
Mérnökferi barátunkat sem látni erre mostanában. Egyszer régebben írta, hogy hadakozik az internet szolgáltatójával. Lehet, hogy még mindíg nem állt vissza a virtuális kapcsolata a külvilággal?
OFF Lehet, hogy azért emlékszik így Tóni bácsi, mert a 42-es Superokban még valóban nem volt szorzóváltó, csak 5 sebességes volt a váltójuk. Nem tudom ilyen típus maradhatott-e meg nálunk? Túl sok régen sem lehetett belőlük, én csak egy-két darabot láttam fiatal koromban. (egyébként a csehek hivatalosan Zetor Super 35-nek, vagy Zetor Super K-nak nevezték)
Hogy ON topic is legyek, ezért egy-két MTZ-s kép az utóbbi hetek terméséből.
Hogy megbántasz-e? Megtiszteltetésnek veszem a megszólítást, köszönöm szépen!
Nagyon örülök, hogy vagyunk itt az idősebb korosztályból, akik nagyon szívesen emlékszünk vissza azokra a "régi szép időkre".
Hidd el sok esetben én is elérzékenyülök egy-egy régi kép láttán, vagy ha szóba kerülnek az akkori események. Egy töredékét tudták csak a mi akkori gépeink a mostaniaknak, kicsit kényelmetlenek is voltak, de mindíg, minden munkát el tudtunk velük végezni. Igaz, mi szezonban, két műszakban éjjel-nappal kellett, hogy dolgozzunk. Nappal szalma húzás, (talán van aki nem is tudja mi az) éjjel tarló hántás. Ha nekünk valaki akkor műholdról vezérelt, légkondicionált, (stb) traktorról beszélt volna, azonnal mentőt hívtunk volna hozzá. :-)))
Na mindegy, ezek már csak emlékek, de szép emlékek. No és nem utolsó sorban fiatalok voltunk, ami nem érdem, csak egy állapot, de nagyon jó állapot. :-)))
És nem szégyellem én sem az elérzékenyülést.
Még egy prózai kérés: ha annak az általad olyan gyönyörűségesre varázsolt MTZ-nek legközelebb a közelébe kerülsz, csinálj nekem légy szíves még egy-két fotót róla különböző beállításokból!
Józsi73: most írhattam volna úgyis hogy (fehér)orosz Belarus MTZ-80 -as traktorunk van, d de úgy gondolom hogy a 'zetor' szó (így kisbetűvel ahogy írtam) lényegében a traktor szó egyik szinonimájává vált, legalábbis Magyarországon. A nagy betűs Zetor szó pedig ha jól tudom egy cseh gyártót takar de azok között nem hinném hogy van MTZ-80-ra hallgató típus. Ennyit akartam bocsi ha hosszú lett :)
Szép estét mindenkinek! Ezt a véleményt én is osztom hogy csak a könnyeb munkákra volt jó a zetor. Nálunk is még anno a szippantót huzták vele arra jó volt de szerintem is ahogy katalog kolega irta csak a kényelem szólt kicsit a zetor mellett.semmi más!
Ne tegyél Füge. Az ötös technikájához visszatért az orosz tervezőgárda a nyolcvanas motor tervezésekor. Tehát a komplett porlasztó, az adagolóelemek csereszabatosak a nyolcvanas ugyanezen alkatrészeivel...
No ezért a hozzáállásért, meg az öreg vasak iránti szeretetedért, meg a feltett képekért, egy hatalmas bögre sört fizetnék neked, ha a jó Isten egyszer ugyanabba a kocsmába vezérelné lépteinket!!
Igen kérlek, bizonyos szemszögből vizsgálgatva, jobban jön ki az összehasonlításból az 50-es Szuper, ahogy én is írtam. Hiszen Csehszlovák testvéreink is tudtak ám trakit gyártani. Csak arra akartam rávilágítani, hogy a FügeGX barátunk által írt "átugrás" nem minden szempontból fedi a valóságot.
Egyébként a kedves barátom velem egyidőben egy K-25-ösön ült, (neki volt jogsija, nekem nem) amit szintén nagyon lehetett becsülni. :-)
Én kifejezetten talaj munkás voltam, ezért nekem jobban "feküdt" a Belorusz.
Remélem, senkit nem bántottam meg az összehasonlítással!
Nagyon köszi ezt a képet is, ilyen "madzag vezérlésű" ekét húztunk a Hofferrel. (meg a DT 413-as kollégák is) A fiatalok ezt már csak képről ismerhetik. Az egyik hold földet szántottuk, a másik hold meg arra kellett, hogy megforduljunk.
A célom nem az ,hogy vitát nyissak a két gépsárkány között de szerintem a Super csak kényelmesebb volt . Emlékszem azok sok esetben csak pótkocsiztak , talajon megint csak a könnyű munkákat végezték . Ha csak a mai tipusokat hasonlítom , ezek sem egy akaratos gépek . Energiát energiahordozóval , ez fizikai törvény , és az 1/3 dal kevesebb üa. fogyasztás, vagy több az MTZ javára döl a mérleg serpenyője. Összességében én nem írom le a Zetort de ezeknek is uo. xar a hidraulika a kuplung főleg ,a váltóját még valahogy de lögdöstem már 4 km en a hátsókereket oldallehajtás miatt . Tehát csak a kényelem marad nálam ami mellette szól. De ha valaki abba szeret bele , hát legyen neki.
....A második Zetor 50 Super 1963-as 4 hengeres 50Le diesel, (nagyon finom szerszám bárkinek ajánlom, a Zetor már annak idején is átugorta az oroszokat a traktortechnológiában!!!!!!!) kb fele a 3/4-ede a fogyasztása mint egy 50-es bellónak....
Szíves engedelmeddel ehhez volna némi hozzáfűzni valóm.
A '60-as évek elején mifelénk úgy volt, hogy a közeli Állami Gazdaságnak "csak" 50-es Super Zetorjai, a mi Gépállomásunknak meg "csak" 45-ös MTZ-jei voltak. A TSZ-ben tehát az MTZ-kkel dolgoztunk, mert nekik viszont saját gépeik akkor még nem voltak.
A TSZ földje több helyen határos volt az ÁG földjével, amiből következik, hogy a talaj szerkezet is igen megegyezett.
És a lényeg: ahol mi tempósan csak két fejjel tudtunk szántani, a Zetor sem vitte a három fejet. Helyesebben, tudtuk volna 5. fokozatban a három fejet húzni, de egyrészt nagyon erőlködött a motor, amit én magam is elég nehezen tűrtem, másrészt kitapasztaltuk, hogy két fejjel 7. sebességben jobb is a napi teljesítményünk. Úgy emléxem, a Zetorban nem volt szorzó, (ebben azért nem vagyok biztos) nekem viszont 10 sebesség állt rendelkezésemre. Sajnos a Zetorok fogyasztását nem tudom, de az biztos, hogy nekünk szántásban elment a 100 liter gázolaj naponta.
Ami a Zetor javára írandó az pl. a fülke, az önindító, esetleg a nagyobb országúti sebesség, ami az MTZ esetében nem volt lényeges, mert nem közúti fuvarozásra készült.
Szóval csak arra akartam kilyukadni, hogy az az "átugrás" nem minden szempontból volt olyan meggyőző.
Bocs, hogy kicsit szófostam, de a topik társakhoz hasonlóan, elég "elvetemülten" elfogult vagyok az MTZ-vel kapcsolatban! :DDD
Nem vagyok a traktorok avatott ismerője, de azért leírom a véleményemet: A zetor motorja tényleg nagyon jó, különösen a fogyasztása, de bonyolultabb, és kevésbé maszív, ami egy mg.-i erőgépnél nem feltétlenül előny. Én személy szerint nyugodtabban indulnék szántani az MTZ-vel, mert igénytelen, erős, hűséges igásló. Nem nagyon romlik el, és ha mégis, egy kalapáccsal és egy köteg dróttal meg lehet javítani a föld szélén, márpedig ez nekem igenis szempont. Ha jól karban tartják, akkor a fogyasztása sem annyira rossz.
Mellesleg Németországban dolgoztam egy, az 50-esemmel egykorú Fendt-el, és óriási különbség volt az orosz technika javára! Az istenített német gépen pl. nem volt fülke és szervó, szóval a Belarusz a maga idejében szerintem ütőképes technika lehetett.
:-))) Látom, egy "MTZ- ultrát" sikerült hergelnem... pedig nem is akartam. A saját szemednek elhinnéd ha egy másik típus enne kevesebbet? (...vagy egyedi esetnek minősítenéd..)
Nagyon Szépek a gépeid gratulálok hozzájuk! Főleg a kis DUTRA nagyon tetszik.Nagy álmom egy nekem is de hát sajnos mindig a pénz a baj.Ha az idén jó lessz a bodza talán én is nekitudok állni egynek.Az ASSZONY meg had mondja a magáét nem nemszámit.
Nem a megbízhatóságát fitymálta Füge, hanem a közismert "orosz szomjúság"- át említette csak...vagyis hasonlította össze. Szántott is az OFF, és pótkocsizott az MTZ is...mikor le kell adni azt az ötven lóerőt, akkor az gázolajba kerül. Akármelyik ország traktorjában - nagyon hasonló mennyiségű gázolajba...
Szép estét.Nagyon szépek a gépeid,minden dicséretem a tiéd, de a hozzászólásodat nem értem ,miért szidod az 50-es mtz-t,és pont a super zetorral , hát persze hogy jobb volt a fogyasztása mikor nem lehetett kivinni talajmunkára mert nem birta, és ez vonatkozik a későbbi kiadásokra is (5611 stb.) pótkocsizni meg rendsodrózni jók voltak.
"Katalizátor az az anyag, ami úgy gyorsítja a kémiai folyamatokat, hogy közben ő maga nem változik meg." Na a te helyzetedben a traktorok voltak a katalizátorok...
Tudom!! Nem is akartam bántani én senkit ezzel. Valószinüleg azért van, mert a Zetorokra ki volt írva a nevük, és így minden traktor zetor lett (szerintem).
Akkor legyél olyan drága, és azonnal rakd ide sorba az összes lehetséges képet, mert én ugyan első sorban a 45-ös MTZ-t, de a régi magyar vasakat is nagyon szeretem nézegetni. Jobb lenne ugyan élőben, de nem tudom milyen messze laksz hozzám.
Szeretnénk lecserélni az olajat MTZ-80 as zetorunk sebváltójában, elég sok mindenkit kérdezgettünk, de nemigazán tudták megmondani, így jó lenne ha tudnátok válaszolni: Az MTZ-80 váltójába mennyi és milyen olajat javasoltok, ami elég vastag és nem túl drága. Köszi előre is!
A hydraulikára nincs ötletem,de a váltó azért nem recseg bekapcsolt komresszornál,mert visszafogja a váltót,nem engedi megpörögni.(Mivel a váltón van a kompresszor.Ha kinyomod a kuplungot,nem megy a kompresszor sem.)
szerelési kérdésem lenne 552 vezérlő tömbjét javítókészleteztem de a hátsó kihelyezett hidraulika csatlakozókkal nem hajlandó dolgozni ha ütközésig felnyomom-lehuzom csak ha kézzel tatom kb fél úton , a másik problémám a váltó recsegés ami bekapcsolt kompresszornál teljesen eltűnik, ebben kérném segítségeteket köszönettel
Én a magam részéről azt kívánom neked, és minden hozzád hasonló fiatalnak, aki a mezőgazdaságot választotta életcélul mint megélhetési forrást, hogy jöjjön rátok szebb jövő, legyetek sikeresek az ágazatban és a magánéletetekben!!!
A természeti adottságaink megvannak, itt vagytok Ti, akik ezt ki is akarjátok aknázni, már csak az kell, hogy aki(k) abban a helyzetben van(nak), hogy segítsen(ek) benneteket, az álljon, álljanak is a helyzet magaslatán!!!
Én a magam részéről bizakodom, hogy lesz még ez jobb is!!!
Ajjaj!!! Majd megint kapok katalogtól, mert ez is politizálásnak tűnhet.
Szóval még egyszer bocsi, de ez most úgy kikívánkozott belőlem!
Még egy dolgot szeretnék kérni:
Lehet, hogy kissé illetlenül letegezlek benneteket, de 62,5 évesen gondolom az itt jelen lévők legnagyobb hányadánál idősebb vagyok.
Megtiszteltetésnek veszem, ha visszategeztek. :-)))
Én is offolok egy kicsit. Egyetértek Önökkel! (Igaz még csak a 22.-et taposom) Érzem és tapasztalom, hogy nekünk Fiataloknak (itt a mezőgazdaságban)nagyon nehéz jövőnk és jelenünk van. Igazság?!!! Az már(igazságos) Mátyás királlyal együtt megszűnt. Ezeket az időket én már csak mende-mondák alapján tudom feleleveníteni magam előtt. Amikor még nem volt 300 Ft fölötti a gázolaj és az Euró árfolyam sem. Pl. „ Volt amikor reggel tele tankolták az Mtz-ket a TSZ-ben és, akkor álltak csak meg mikor kongott az üzemanyagtartály. Vagy mikor a Rábával kellet dolgozni. ” Itt például a szomszédos településen országosan elismert Tsz volt, nagyszerű gépekkel. Mindenki meg volt a sajátos egzisztenciája, tudott családot alapítani, építkezni stb… Ma ezeket csak hitelekből menne. Sajnos! Nem tudhatjuk, hogy mit hoz a Jövő számunkra. Én mindezekkel ellentétben bizakodok a Mg. fellendülésében, és abban, hogy elfoglalhatjuk méltó helyünket az Európai Unió ranglétráján.
Tisztelt Tóni bácsi! Teljesen igaza van.Nem is kell itt politizálni az nem a mi dolgunk.De én csak annyit mondok hogy a megkövezést is elviselném!!!Én még a mai napig zsigulival járok jó az ugyan oda visz mint a nyugati autó csak kicsit lassabban!És aki aztmondja hogy most mennyire jó szerintem az nem mond igazat!!!
Nem is rád céloztam ám! (sajnálom, ha így értetted) Sőt, valami telepátia miatt úgy éreztem, hogy Te sem vagy már annyira fiatal, hogy ne emlékeznél azokra az időkre, amikről beszéltem. Lehet, kicsit elragadtak az emlékeim, de a tények azok tények.
Eszemben sincs politizálni, ezért kértem elnézést az offolásért.
Jó étvágyat az ebédhez!
Üdv: Tóni bácsi
ui: hiába bökök a válasz feliratra, nem jelenik meg az előző hsz. száma.
T : Tónibá ! Azt ítrtam " megköveznek " nem magamra értve ! Mivel itt nem emlitünk politikát csak nosztalgiázunk legfeljebb, azért a hozzászólásod dal ha lehet így kifejezni , egyetértek az említetten kívül.
Aki megkövezhetné, az nem sokat tudhat azokról a "régi szép időkről". Lehet, hogy tévedek, de szerintem Te is éltél benne. Ugye nem volt azért annyira rossz??? Megközelítés kérdése. Volt biztos munkahelyünk, ugyan nem lettünk multimilliomosok (már ami engem illet) de el tudtuk tartani a családunkat anélkül, hogy rettegni kellett volna a holnapoktól, vagy a lakás hitelek törlesztő részleteinek drasztikus megemelkedése miatt. És akkor még TSZ ide ÁG oda, az agrárium is sokkal jobban működött, mint most. Igaz, a Zsigulira 5 évet kellett várni, de megszoktuk. :)
Na mindegy, nem bonyolódom bele, ez az elmélkedés nem ebbe a topikba tartozik!