Keresés

Részletes keresés

troglodita Creative Commons License 2016.09.09 0 0 57718

nem támadták eleget azt a másikat, akkor meghosszabbítanák lovasberénytől zsámbékig ;-)))

Előzmény: Pályaőr (57717)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.09 0 0 57717

Hát, ha a biatorbágyiak időben rájönnek, kinek kel szólni, de másképp állnának a világ dolgai arrafelé... :-).

 

Előzmény: troglodita (57716)
troglodita Creative Commons License 2016.09.09 0 0 57716

pedig arrafelé igencsak sikeresen pályáznak kisvasútépítésre ;-)))

Előzmény: Pályaőr (57715)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.09 0 1 57715

Akartam mondani. Vagy húsz éve a biatorbágyi polgármester is felvetette, még a normál nyomtávot is, hogy munkába járóknak jó lenne, de hát pénz a lelke mindennek.

Előzmény: C50 (57714)
C50 Creative Commons License 2016.09.09 0 0 57714

Ez már helyi szinten is felmerült.

Előzmény: BahnScorper (57713)
BahnScorper Creative Commons License 2016.09.09 0 1 57713

Pedig annyiban lehetne politizálni, hogy amennyiben a Viktorvasutat tényleg komolyan gondolják, akár még azt is rá lehetne vezetni a viaduktra... ;-)

Előzmény: ArtofNoizz (57711)
v_peti Creative Commons License 2016.09.09 -1 0 57712

Miért nem becsülték meg? :(

 

Előzmény: ArtofNoizz (57711)
ArtofNoizz Creative Commons License 2016.09.09 0 0 57711
Sajnálom, jó kis pálya volt. Nem kellett a Zembereknek, csak a park, meg a lépcső.. Nem politizálok..
Előzmény: _Vaskramja_ (57710)
_Vaskramja_ Creative Commons License 2016.09.08 0 0 57710

10 éve épült a Biatorbágyi Viaduktvasút ... de már elmúlt.

(ja, és illésf fórum alapító apánknak köszönjétek, mert magamtól nem is jutott eszembe a 10. éves évforduló!)

 

http://www.kisvasut.hu/showgallery.php?tip=1&a=1137

_Vaskramja_ Creative Commons License 2016.09.08 -1 0 57709
Előzmény: Felek Ferenc (57705)
ArtofNoizz Creative Commons License 2016.09.08 -1 1 57708
Azért én odatenném az ex-MÁEV-es Ezüstnyilat. Tudom, hogy nem néz ki autónak, de higgyétek el nekem, hogy több autóalkatrész van benne mint az alábbi képeken szereplőkben. A motor Octáviáé vagy Skoda mikrobuszé. A váltó a kormányváltós Octáviáé. A hajdani kilincs Skoda Tudorból való, a kardán Skoda, az osztómű is nagy valószínűséggel egy módosított diffi (irányváltót építettek bele). A műszerfal ZUK, a fényszóró szintén ZUK. Hétvégén felbakolom és aláfekszem -remélem nem esik rám- , szeretném részletesen lefotózni, hogy tudjuk honnan és miből van. A fékrendszere amúgy hidraulikus dobfékes. Mind a négy keréktárcsában fognak a fékpofák. Valamelyik autó fékpajzsai lettek felerősítve az ágytokra. Érdekes szerkezet.. Videó már van fent a facebookon a KEMV oldalon.
Előzmény: Felek Ferenc (57705)
Felek Ferenc Creative Commons License 2016.09.08 0 0 57707

És igen, légmozdony!

 

ArtofNoizz Creative Commons License 2016.09.08 0 0 57706
Azért a Maybach-ért most a fél kezem odaadnám!
Előzmény: Felek Ferenc (57705)
Felek Ferenc Creative Commons License 2016.09.08 0 1 57705

Hazánkban hány 760 mm nyomtávolságú sín személygépkocsi volt vajon?

 

AEGV, 1 db

Bustyaháza, 3 db, Tátra

Ercsi, 1 db, Oberursel

Menyháza, 1 db

Hegyközi Vasút, 2 db - O&K és Beuer-Loyczel, Maybach

DVEV, 1 db - Ford jeep

Felsőtárkány, 1 db - Austro Daimler

Kovászna, 2 db - Austro Daimler

Ratosnya, 1 db - Oldsmobil

Sátorhely, 1 db - Ford

Szászrégen, 2 db, Chevrolet, Ford

Magyaróvár, 1 db - Fiat

Maroshévíz, 2 db, Chevrolet, Austro-Daimler

Munkács, 2 db - Chrysler, Studebaker

Nagymágocs, 1 db - Puch

Mezőtelegd, 2 db, - Chevrolet, Ford

Palotailva, 1 db - Ford

Süttő, 1 db - O&K. és Csonka

Szerencs, 1 db - Austro-Daimler

Szolyva, 1 db - Prága

Szováta, 1 db - Chevrolet

LÁEV, 2 db - MÁRTA, Opel

Kiskér, 1 db - Mercedes Benz

Kisilva, 1 db - Austro-Daimler

Zagyvapálfalva, 2 db, Fiat, Ford

Előzmény: Pályaőr (57703)
M63 010 Creative Commons License 2016.09.08 -3 1 57704

20 Nohabot még le lehet nevezni, de 320 Szilit már nem könnyű. (Jó, a nagypéldányszámosok között is van, ami nevet kapott.)

Előzmény: ArtofNoizz (57700)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.08 0 1 57703

 KINEK MIJE VAN...    

 

             

 

    Tallylynn Railway,                  Statfold Barn Railway,             CFF, Căile Ferate Forestiere, Vișeu de Sus.

        Közép-Wales                            Staffordshire                        Felsővisói Erdei Vasút, Máramaros.



Minden, ami sínre helyezhető:

http://www.buntbahn.de/modellbau/printview.php?t=4130&start=0

 

Felek Ferenc Creative Commons License 2016.09.07 0 0 57702

Tyijjjj, az a Trabant!

 

siófoki35 Creative Commons License 2016.09.07 0 0 57701

Illetve a Tallylyn Vasút ami még nagyon meseszerű, igaz az nem kis szigeten van :)

Előzmény: Pályaőr (57698)
ArtofNoizz Creative Commons License 2016.09.07 0 2 57700
A mozdonyoknak van lelkük. Éppen ezért szükségeltetik elnevezni őket. A saját mozdonyomnak már ismerem minden rezdülését. Első valódi próbaútján mikor a kolléga vezette úgy féltettem, mintha a saját vérem lenne. Szabályszerűen izgultam. Most, hogy 4 síntraktor van Kemencén a nevek így alakulnak: Fekete színű "Fekete Ignácz", a piros-fekete "Bonifácz" lesz, a kék-fekete "Szervácz" és a szürke-fekete "Pongrácz" lesz. :-)
Előzmény: troglodita (57696)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.07 0 0 57699

...mert tettem ki olyat...?

Előzmény: ArtofNoizz (57697)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.07 0 0 57698

Azt én már az autós meséknél se értettem... de ilyen meseszerű mozdonyai a Man-szigetnek vannak, nevük is van...

https://www.youtube.com/watch?v=SRYKDtlEcsg

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Isle_of_Man_Railway_locomotives

 

Egy 74 km hosszú vasút 24 km-es maradványa, kormányzati tulajdonban, 3 láb (914mm) nyomtávon.

 

Előzmény: v_peti (57695)
ArtofNoizz Creative Commons License 2016.09.07 0 0 57697
Rossz helyre tetted a záró idézőjelet.
Előzmény: Pályaőr (57691)
troglodita Creative Commons License 2016.09.07 0 3 57696

Igen, minden mozdonynak van mozdonyvezetője, de valami különös logikai csavar mentén azok csak sápítozással és a károk helyreállításával vannak mindig elfoglalva, megelőzni sosem tudják a bajt, ahogy arra sem képesek, hogy a kicsiny szorgos gőzösök félelmét/szorongását/bánatát oldani tudnák. Na szóval ilyen az, ha anglikán egyházfi ír meséket ,-)

Előzmény: v_peti (57695)
v_peti Creative Commons License 2016.09.07 -3 1 57695

Erről a sztoriról Thomas a gőzmozdony jut eszembe. Ott nem értem, hogy Thomas magát vezeti, vagy van mozdonyvezetője? Amúgy meg nem is akkora kamu az egész, mert van ilyen sziget (Man?), ahol régi mozdonyok közlekednek keskeny nyomtávon, bár nem maguktól és beszélni sem tudnak, de azért a thomas-os feeling megvan. :)

Előzmény: Pályaőr (57694)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.07 0 2 57694

Még egy. Egy ötlet kellett azért hozzá: Isaac Asimov Szívélyes Fahrenheit című gyűjteménye, amelyet neki tetsző novellákból válogatott össze, ebben van Chad Olivertől a Transzformátor. Egy modellvasúti terepasztal műanyag figurái, akik emberszerű életet élnek, amennyire a helyhez kötött körülményeikhez képest erre lehetőségük van, ahogy például Humphery, a pályaőr, és a felesége, aki meséli a történetet. Na, az nagyjából ilyen, ajánlanám elolvasni. 

 

 

Pályaőr Creative Commons License 2016.09.07 0 1 57693

Köszönöm, Peti, saját agyszüleményem. Ezt a vénát már mondták néhányan... a vérvételen is szokták dicsérni, hogy milyen jól meg lehet találni... :-) .

Előzmény: v_peti (57692)
v_peti Creative Commons License 2016.09.07 -1 0 57692

Ha már itt tartunk. Az adatlapodon való szöveg az a te agyszüleményed, és akkor írói vénád van, vagy valakitől idéztél? (Tegnap a hsz kapcsán elolvastam, és érdemes volt!) :)

 

Előzmény: Pályaőr (57691)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.07 0 1 57691

Non sequitur.

 

Ezt a régi latinok mondták, két olyan dologra, ahol logikailag nem következik egyik a másikából. Szóval, elvileg lehetnék én is Kiss Vendel (ha a keresztségben ezt a nevet kapom), de nem én vagyok, csak írtam nekik, és én tettem ki a választ az oldalra. Hanem itt az elérhetőségeik, és azt írták, hogy bármikor szívesen állnak rendelkezésre:

 

Előzmény: ArtofNoizz (57690)
ArtofNoizz Creative Commons License 2016.09.06 -1 0 57690

Te volnál Kiss Vendel? Ha igen emailben folytatnám tovább a beszélgetést!

Varga Zsombor
  KEMV

Előzmény: Pályaőr (57688)
hivi Creative Commons License 2016.09.06 0 1 57689

Alkonyatkor életre kelnek a nappal rejtőzködő

vadon élő állatok és erdeink megtelnek különféle

sejtelmes hangokkal. Ennek a koncertnek mi

emberek is részesei lehetünk, ha tudjuk, merre

is van az erdei koncertterem és szemünk helyett

a fülünkre támaszkodunk inkább.

Erre a koncertre hívjuk természetkedvelő és

különleges erdei élményre kíváncsi látogatóinkat

egy kisvasutas utazással egybekötött

alkonyati/éjszakai kirándulás keretében.

Vendégünk ez évben is RÁCZ DOMINIK -

többszörös Fehova-győztes, Európa- bajnok

szarvasbőgő mester, kinek jelenléte és

szarvasbőgő kürtje segít abban, hogy ha a koncert fő fellépői - a szarvasbikák – kicsit

szégyenlősek is, megpróbáljuk rávenni Őket arra, hogy hallassák hangjukat. A túra

végén melegítő tea, forralt bor és hagyományos zsíros kenyér lila hagymával várja a

kifáradt vándorokat a királyréti állomáson.

 

IV. SZARVASBŐGÉS – EXPRESSZ

Időpont: 2016. szeptember 24.

Helyszín: Királyrét

Részletes program:

17:30 Találkozó a Királyréti Erdei Vasút Kismarosi végállomásán

18:00 Indulás kisvonattal Királyrétre (külön kocsiban)

18:30 Érkezés Királyrétre

18:40 Vezetett túra

20:00 Erdei koncert/Szarvasbőgés meghallgatása

20:45 Visszaindulás Királyrétre

21:30 Érkezés Királyrétre, vacsora

22:00 Kisvonat indulása Kismarosra

 

A program részvételi díja

1800 Ft / felnőtt

1000 Ft / gyermek (betöltött 4. életévtől 16 éves korig)

mely tartalmazza kisvasúti utazást, a túravezetést és az étkezést is.

A programra jelentkezni lehet e-mailben az apala921@gmail.com e-mail címen vagy

telefonon a 06 30 554 9071-es telefonszámon.

Kérünk mindenkit, hogy megfelelő túraöltözékben érkezzenek, elemlámpát, fejlámpát

hozzanak magukkal.

Kiegészítő jegy:

A programra a túra napján kisvasúti jegyük mellé kiegészítő jegyet tudnak váltani az

érdeklődők.

800 Ft / felnőtt

400 Ft / gyermek (betöltött 4. életévtől 16 éves korig)

Bővebb információ: 06-30- 93-22- 986-os telefonszámon kérhető.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!