Akartam mondani. Vagy húsz éve a biatorbágyi polgármester is felvetette, még a normál nyomtávot is, hogy munkába járóknak jó lenne, de hát pénz a lelke mindennek.
Azért én odatenném az ex-MÁEV-es Ezüstnyilat. Tudom, hogy nem néz ki autónak, de higgyétek el nekem, hogy több autóalkatrész van benne mint az alábbi képeken szereplőkben. A motor Octáviáé vagy Skoda mikrobuszé. A váltó a kormányváltós Octáviáé. A hajdani kilincs Skoda Tudorból való, a kardán Skoda, az osztómű is nagy valószínűséggel egy módosított diffi (irányváltót építettek bele). A műszerfal ZUK, a fényszóró szintén ZUK. Hétvégén felbakolom és aláfekszem -remélem nem esik rám- , szeretném részletesen lefotózni, hogy tudjuk honnan és miből van. A fékrendszere amúgy hidraulikus dobfékes. Mind a négy keréktárcsában fognak a fékpofák. Valamelyik autó fékpajzsai lettek felerősítve az ágytokra. Érdekes szerkezet.. Videó már van fent a facebookon a KEMV oldalon.
A mozdonyoknak van lelkük. Éppen ezért szükségeltetik elnevezni őket. A saját mozdonyomnak már ismerem minden rezdülését. Első valódi próbaútján mikor a kolléga vezette úgy féltettem, mintha a saját vérem lenne. Szabályszerűen izgultam. Most, hogy 4 síntraktor van Kemencén a nevek így alakulnak: Fekete színű "Fekete Ignácz", a piros-fekete "Bonifácz" lesz, a kék-fekete "Szervácz" és a szürke-fekete "Pongrácz" lesz. :-)
Igen, minden mozdonynak van mozdonyvezetője, de valami különös logikai csavar mentén azok csak sápítozással és a károk helyreállításával vannak mindig elfoglalva, megelőzni sosem tudják a bajt, ahogy arra sem képesek, hogy a kicsiny szorgos gőzösök félelmét/szorongását/bánatát oldani tudnák. Na szóval ilyen az, ha anglikán egyházfi ír meséket ,-)
Erről a sztoriról Thomas a gőzmozdony jut eszembe. Ott nem értem, hogy Thomas magát vezeti, vagy van mozdonyvezetője? Amúgy meg nem is akkora kamu az egész, mert van ilyen sziget (Man?), ahol régi mozdonyok közlekednek keskeny nyomtávon, bár nem maguktól és beszélni sem tudnak, de azért a thomas-os feeling megvan. :)
Még egy. Egy ötlet kellett azért hozzá: Isaac Asimov Szívélyes Fahrenheit című gyűjteménye, amelyet neki tetsző novellákból válogatott össze, ebben van Chad Olivertől a Transzformátor. Egy modellvasúti terepasztal műanyag figurái, akik emberszerű életet élnek, amennyire a helyhez kötött körülményeikhez képest erre lehetőségük van, ahogy például Humphery, a pályaőr, és a felesége, aki meséli a történetet. Na, az nagyjából ilyen, ajánlanám elolvasni.
Ha már itt tartunk. Az adatlapodon való szöveg az a te agyszüleményed, és akkor írói vénád van, vagy valakitől idéztél? (Tegnap a hsz kapcsán elolvastam, és érdemes volt!) :)
Ezt a régi latinok mondták, két olyan dologra, ahol logikailag nem következik egyik a másikából. Szóval, elvileg lehetnék én is Kiss Vendel (ha a keresztségben ezt a nevet kapom), de nem én vagyok, csak írtam nekik, és én tettem ki a választ az oldalra. Hanem itt az elérhetőségeik, és azt írták, hogy bármikor szívesen állnak rendelkezésre: