Keresés

Részletes keresés

Sinbiciklis1 Creative Commons License 2016.09.13 -2 0 57770

Nem kellene feltalálni  a spanyolviaszt! Eredetileg Újbuda kp. fel sem merült mint megálló, aztán lépcső a Móricz megállótól. A Fővám térre pedig a Gellért térrel  közös megálló volt tervezve a Duna alatt. 

De ez itt tényleg off.

 

Előzmény: Törölt nick (57766)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.13 0 0 57769

Feri, biztos, hogy minden jól van írva? Soanor Isdy Corp. de Sots; Jarokea; Black-Dume - ezek is...?

Előzmény: Felek Ferenc (57768)
Felek Ferenc Creative Commons License 2016.09.13 0 2 57768

Kisvasutakon közlekedő sínautók, csak ipar és magánvasút, kb. 1925-1950 között

 

Alföldi Czukorgyár Rt. - Sarkad

 

psz. nélkül – 760 mm – Austro-Daimler, 1924/7517 gysz. – Mtr. próba 1924.IX.24. – selejtezve

 

Barcza Lajos – Tápiószecső

 

psz. nélkül – 760 mm – Daimler, 1924/A1035 gysz. – Mtr. próba 1924.XI.12. – eladva 1939.X.

 

ifj. Békássy István – Nyírád

 

psz. nélkül – 600 mm – Puch A.G. Graz, 1921/10 426 gysz. – Mtr. próba 1921.X.11. - ?

 

Blaskovich Endre – Nagykirályhegyespuszta

 

psz. nélkül – 760 mm – Perth, Wien, 1924/448 gysz. – Mtr. próba 1929.V.2.

 

Bognár Béla építési vállalkozó

 

psz. nélkül – 600 mm – Austro-Daimler, 1916/12 689 gysz. – Mtr. próba 1939.I.23.

 

Bikszádi Általános Faipari Rt. – Bikszád

 

psz. nélkül – 760 mm - ? – Mtr. próba 1941.IV.5.

 

Debreceni Városi Erdei Vasút

 

2         psz. – 950 mm – Ford/saját műhely 1925/229874 gysz. – Mtr. próba 1925.VII.23.

         Jeep/saját műhely 1927/64 651 gysz. – Mtr. próba 1927.

 

Diószegi Gazdasági Cukor és Szeszgyár Rt. – Magyardiószeg

 

1 psz. – 760 mm – Austro-Daimler/Wiener Neustadt 1929/12 gysz. – Mtr. próba 1930.II.25.

 

Egri Főkáptalan Jószágkormányzósága – Felsőtárkány

 

psz. nélkül – 760 mm – Austro-Daimler ?/7521 gysz. – Mtr. próba 1940.V.27.

 

Erdélyi Erdőipari Rt. – Kommandó

 

X1 psz. – 760 mm – Austro-Daimler, 1929/21 469 gysz. – Mtr. próba 1941.XI.20. – cseremotor 1929/24 540 gysz.

X2 psz. – 760 mm – Austro-Daimler, 1929/23 580 gysz. – Mtr. próba 1941.XI.20. – cseremotor 1929/24 552 gysz.

 

Frigyes Albert főherceg jószágkormányzósága – Sátorhely

 

psz. nélkül – 760 mm – Ford, 1940/A132 532 gysz. – Mtr. próba 1940.III.1.

M4 psz. – 760 mm – Fiat, 1936/? – Mtr. próba 1941.IX.11.

 

Hercegprímási Uradalmak Esztergom – Süttő

 

psz. nélkül – 760 mm – Orenstein & Koppel/Csonka Gépgyár, 1928/? – Mtr. próba 1942.XII.16.

 

Kissebesi Gőzfűrész Rt. – Kissebes

 

psz. nélkül – 760 mm – Pylmuth,

 

Mezőgazdasági Ipar Rt. Kaposvári Cukorgyára – Kaposvár

 

XI psz. – 760 mm – Fiat, ?/603 gysz. cseremotor 1935/10 126 gysz. – Mtr. próba 1935.VI.7.

XII psz. – 760 mm – Nasch motor/saját karosszéria 1927/? – Mtr. próba 1937.VI.15.

XIII psz. – 760 mm – BMW ? – Mtr. próba 1937.VI.16.

 

Ludnavölgyi Kőszénbánya Vállalat Kft. – Kondó

 

psz. nélkül – Ford ? – Mtr. próba 1941.X.27.

 

 

 

Magyar Föld Rt. – Sarkad

 

psz. nélkül – 600/760 mm állítható – Austro-Daimler 1925/8199 gysz. – Mtr. próba 1925.VI.18.

 

Magyar Királyi Erdőigazgatóság – Miskolc

 

M1 psz. – 760 mm – Orenstein & Koppel/Márta ? – Mtr. próba 1927.X.18.

M6 psz. – 760 mm – Balatoni Hajózási Rt./Opel vágánygépkocsi 1943/7 gysz. – Mtr. próba 1943.XI.11.

 

Magyar Királyi Ménesbirtok – Mezőhegyes

 

I psz. – 760 mm – saját műhely 1927/? – Mtr. próba 1929.VII.16.

II psz. – 760 mm – saját műhely/Méray 1927/? – Mtr. próba 1929.VII.16.

 

Magyar-Német Ásványolajművek Kft. – Alsólendva

 

551 psz. – 760 mm – vágánygépkocsi, saját műhely/Klöckner motor 1943/UAH 220 – Mtr. próba 1944.II.4. - Pocsajon

552 psz. – 760 mm – vágánygépkocsi, Humbolt-Deutz 1943/UAH 916 – Mtr. próba 1944.II.4. - Beregböszörményben

 

Gróf Nádasdy Tamásné uradalma – Vizesfáspuszta

 

psz. nélkül – 760 mm – saját műhely/Dodge 1942/22 034 motorszám – Mtr. próba 1942.XII.2.

 

Nagysurányi Cukorgyár és Finomító Rt. - Nagysurány

 

psz. nélkül – 760 mm – Ges. für. Eisenbahndreisinen, Hamburg, 1924/? – 14 LE – Mtr. próba 1939.VIII.1.

psz. nélkül – 760 mm – Wohanka, Prága, 1922/? – 10 LE – Mtr. próba 1939.VIII.1.

 

Gróf  Pappenheim Siegfried Kőszénbánya – Kiskér

 

I psz. – 600 mm – Mercedes-Benz, – Mtr. próba 1941.VI.22.

 

Regina Erdőkitermelő Szövetkezet – Kisilva

 

psz. nélkül – 760 mm – Östr. Daimler 1928/21 469 gysz. – Mtr. próba 1941.XI.20. – cseremotor 1928/24 540 gysz.

 

Salgótarjáni Kőszénbánya Rt. – Annavölgy

 

I psz. – 580 mm – Jarokea, 1930/? – Mtr. próba 1939.XI.6.

II psz. – 580 mm – Black-Dume 1930/? – Mtr. próba 1939.XI.6.

 

Salgótarjáni Kőszénbánya Rt. – Nagymányok

 

psz. nélkül – 633 mm – Fiat, 1937/27 093 gysz. – Mtr. próba 1938.V.17.

 

Salgótarjáni Kőszénbánya Rt. – Zagyvapálfalva

 

psz. nélkül – 790 mm – Chevrolet, 292 668 gysz. – Mtr. próba 1936.XII.8.

1 psz. – 790 mm – Benz, 14 287 gysz. – Mtr. próba 1939.IV.25. – 1942-ben Bánvölgyi Szénbányának átadva

2 psz. – 790 mm – Fiat, 1937/? – Mtr. próba 1941.VII.24.

3         psz. – 790 mm – Ford, 1933/? – Mtr. próba 1941.I.24.

 

Gróf Wenckheim József uradalma – Nagyoroszi

 

psz. nélkül – 600 mm – AEGV műhely 1929/? – Mtr. próba 1929.IV.13. - selejtezve

 

Gróf Wimpfen Siegfried uradalma – Ercsi

 

psz. nélkül – 760 mm – Oberursel, 1927/2439 gysz. – 1939.VI. üzemen kívül

 

Garamvölgyi Cukorgyár Rt. – Oroszka

 

8 psz. – 760 mm – Skoda, 1933/30 430 gysz. – Mtr. próba 1940.VI.6.

 

Magyar Királyi Erdőigazgatóság - Felsővisó

 

1 psz. – 760 mm – Soanor Isdy Corp. de Sots 1926/858 461 gysz. – Mtr. próba 1942.VII.7.

II psz. – 760 mm – Tátra, 1942/? – Mtr. 1943.IX.15. – Ubocskó>Gyertyánliget>Leordina

 

Magyar Királyi Erdőigazgatóság – Királymező

 

psz. nélkül – 760 mm – Tátra, 1932/15 541 gysz. – Mtr. próba 1932.VII.3.

2 psz. – 760 mm – Kolben-Danek, Prága 1929/21 461 gysz. – Mtr. próba 1943.VII.30.

 

Magyar Királyi Erdőigazgatóság – Ungvár

 

Árpád – 760 mm – saját műhely/Prága, 1943/13 400 gysz. – Mtr. próba 1943.VI.12.

Botond – 760 mm – Tátra, Prága, 1940/15 078 gysz. – Mtr. próba 1940.III.12. – Marosréti vonal

Csaba – 760 mm – saját műhely/Prága, 1941/? – Mtr. próba 1941.X.29. – Sókáti vonal

Huba – 760 mm – Tátra, Prága, 1937/16 698 gysz. – Mtr. próba 1939.XI.8. – Antalóci vonal

Nimród – 760 mm – Perecsenyi műhely/Prága 1942/30 102 gysz. – Mtr. próba 1942.VIII.5. – Turjavölgyi vonal

psz. nélkül – 760 mm – Tátra, Prága, 1932/18 005 gysz. – Mtr. próba 1933.VIII.3. – Turjavölgyi vonal

 

Latorca Gazdasági és Ipari Rt. – Munkács

 

S.1. psz. – 760 mm – Chrysler, 1942/? – Mtr. próba 1942.IX.21.

S.2. psz. – 760 mm – Studebaker, 1942/? – Mtr. próba 1942.IX.21.

 

Szolyva Falepárló Rt. – Szolyva

 

psz. nélkül – 760 mm – Prága, 1938/8406 gysz. – Mtr. próba 1938.VIII.26.

 

Szentes és Vidéke Gazdasági Kisvasút Szövetkezet – Nagymágocs

 

psz. nélkül – 760 mm – Puch, 1942/M 5359 gysz. – Mtr. próba 1949.II.22.

 

Lomási Erdőipari Rt. – Szováta

 

psz. nélkül – 760 mm – Chevrolet, 1926/348 571 gysz. – Mtr. próba 1938.IX.30. – Galócás fűrésztelep

 

Ratosnyai Erdőipar Rt.

 

psz. nélkül – 760 mm – Oldsmobil, 1941/L 318 gysz. – Mtr. próba 1941.I.11.

 

Gödemesterházai Uradalmi és Grassi György Erdőiper Rt. – Gyergyóvárhegy

 

psz. nélkül – 760 mm – Chevrolet

psz. nélkül – 760 mm – Austro-Daimler

 

La Rosche és Darvas Faipari Rt. – Mezőtelegd

 

psz. nélkül – 760 mm – Ford – Mtr. próba 1942.XI.25.

psz. nélkül – 760 mm – Chevrolet - Szilágynagyfalu

 

kihúzóvágány Creative Commons License 2016.09.13 0 1 57767

Addig fogod ezt a stílust hangoztatni, amíg saját magadon nem tapasztalod?

Kétségtelen, az egyetemeknél meg a stadionoknál lévő megállókat javarészt mozgásképes fiatalokra méretezték.

(Mostanában kell az azóta felismert (megváltozott) igények miatt átalakítani, ahol ez fizikailag lehetséges.)

Előzmény: Törölt nick (57766)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.13 -2 1 57766

feltalálták már a mozgójárdát ilyen problémákra, na meg akárhány bottal jár biztosan nem a metrómegállóban lakik, odaáig is elment valamivel, és nem lehet minden ház kapuja előtt megállót építeni csak azért, mert van ,aki 86 bottal jár és még a lába is fáj.

Előzmény: kihúzóvágány (57764)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.09.13 0 0 57765

Sajnos, nem volt Kiskőrösig (csak a helye van meg, mint a szegedi vonalnál), hanem Kiskunlacházáig.

Előzmény: Törölt nick (57742)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.09.13 0 2 57764

Jó a szöveg: "nagyon lusták". És aki bottal jár, esetleg kettővel, az ne is akarjon a metróval utaztni?

Nézz körül: mindkét állomásnak akkora az utasforgalma, a 300 méter ellenére, mint bármelyik másiknak!

Továbbra is azt állítom: ott kell az állomás, ahol annyi utas van (és egy átszállási ponton, vagy egy nagy forgalmú közintézménynél ez kiszámítható).

Előzmény: Törölt nick (57740)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.13 0 1 57763

Nincs felderíthetetlen felderítő.  


https://www.facebook.com/Lets-go-anywhere-921862744520015/  

 

http://letsgoanywhere.blog.hu/2015/06/28/rolam_1645 

 

                                     

Előzmény: troglodita (57757)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.13 0 0 57762

Hát ez jó, gyakran frissítik az oldalakat meg, nekem sikerül gyakran eljutni Várpalotára (már mióta akarok...):

3289
S: 1996.12.02.  97-től Várpalotán, 2001-ben vsz.leg elbontva.  http://hampage.hu/trams/uv.html

Odáig tudtam, hogy egy vállalkozó vette meg. Csődbe ment, vagy becsukták...?

Előzmény: division by zero (57758)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.13 0 0 57761

Azt még be kell azonosítani... :-) ...

Előzmény: troglodita (57757)
troglodita Creative Commons License 2016.09.13 0 0 57760
Előzmény: division by zero (57758)
troglodita Creative Commons License 2016.09.13 0 2 57759

A Sovány Ellenőr már intézkedett vajon? Ez a McColl gazda igazán jobban vigyázhatna a járműveire...

Előzmény: Pályaőr (57756)
division by zero Creative Commons License 2016.09.13 0 0 57758

"Várpalotának UV villamosa van"

Van? Már vagy 15 éve se tudta senki hova lett.. :-(

Előzmény: Pályaőr (57755)
troglodita Creative Commons License 2016.09.13 0 1 57757

...és milyen csinos a fedélzeti felderítő ;-)))

Előzmény: Pályaőr (57755)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.13 0 0 57756

Ó, szegény...

Előzmény: troglodita (57753)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.13 0 0 57755

Hát, ha Csákberényben lehet...

https://www.youtube.com/watch?v=B38N63SA0Kg

 

https://www.youtube.com/watch?v=L43XEeGVyTA

 

             

 

Várpalotának UV villamosa van, mi lehetetlen ezek után?

 

http://villamosok.hu/tipus/uv.html

Előzmény: Dreamy (57748)
troglodita Creative Commons License 2016.09.13 0 0 57754
troglodita Creative Commons License 2016.09.13 0 0 57753
Előzmény: gyoparOHs (57751)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.13 0 0 57752

Fú, az osztrák ízlés, az... minimum, hogy rémes néha...

Előzmény: troglodita (57749)
gyoparOHs Creative Commons License 2016.09.13 0 0 57751
Előzmény: gyoparOHs (57750)
gyoparOHs Creative Commons License 2016.09.13 0 0 57750

Sajnálatos..ho.hu/hir/apro-nosztalgiavonat-siklott-ki-angliaban-160911

troglodita Creative Commons License 2016.09.13 0 0 57749

eredetiben valahogy értelmesebben nézett ki ;-)

Előzmény: Pályaőr (57746)
Dreamy Creative Commons License 2016.09.13 0 0 57748

Amúgy ez a kisvasutak topic, tehát hogy releváns legyen: metrót Almamellékre!

Előzmény: Dreamy (57747)
Dreamy Creative Commons License 2016.09.13 0 2 57747

Igen, lehetett volna az M4-esre is egyszerűbb (akkor viszont nem nívódíjas) 120 méter hosszú állomásokat építeni, ami lehetővé tette volna a több kijáratot, mint pl. Prágában. Így Fővám tér - Kálvin tér és Móricz Zsigmond körtér és Újbuda-központ is összevonható lett volna. Kevesebb és olcsóbb építésű állomással annyit csökkenteni lehetett volna a költségeken, hogy ugyanakkora összegért hosszabb vonalat is lehetett volna építeni. Illetve valóban van néhány olyan állomás már a tervezettben is, mely helyeknek nincs olyan nagy utasforgalmuk, tehát busz is kiszolgálhatja. Meg lehetett volna csak Budaörs - Kálvin tér, vagy Keleti - Újpalota vonalat építeni, hogy a külvárosból a belváros felé vigye az embereket a metró. Most jól látszik, hogy a Kálvin - Keleti közötti szakasznak nincs olyan nagy jelentőssége, az csak inkább akkor lenne, amikor két oldalról teríti az utasokat.

Előzmény: Törölt nick (57740)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.13 0 1 57746

                                    

Villamos... kisvasúti mozdony, a "Guruló fészer" a Höllentalbahnon.  760 mm nyomtáv , 550 V egyenáram, 25 km/h max.sebesség.  

 

Payernbach-Reichenau (Semmeringbahn)-Hirschwang papírgyár, 5, 1 km, később fél kilométerrel meghosszabbítva a Raxseilbahnig, az első osztrák személyszállító kötélpályáig.

Eredetileg a Karavankák-alagút építésénél dolgoztak, a Redlich & Berger cég tulajdonában, ezek váltották fel a gőzmozdonyokat, néhány metánrobbanás után, 1903-ban. Az alagút 1906-ra készült el, néhány mozdony 1918-ban került Payernbachba, az itteni vonal megnyitásakor, kissé átalakítva, amiről a nevüket kapták. Eredeti formájukban a fekete-fehér képen láthatók.

troglodita Creative Commons License 2016.09.13 0 0 57745

Például beszámolhatnátok a mahócai meg a fenyvesi kisvasutas heppeningről ;-)))

Előzmény: ArtofNoizz (57744)
ArtofNoizz Creative Commons License 2016.09.13 0 3 57744
Na akkor most lehet visszatérni az eredeti témához! A Hölgyek/Urak rossz topikba tévedtek!
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.13 -2 0 57743

Mondjuk ezt a kettőt még a 2. VH előtt áldozták be az első után kicsivel

Előzmény: Törölt nick (57742)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.13 -2 0 57742

Békéscsaba-Lőkösháza, Budapest-Kiskőrös között is pl. Nem volt elég sín kellett máshová, és a kisantant határblokádja miatt visszaesett a forgalom így innen vitték.

Előzmény: _Nyuszi (57741)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.09.13 -3 0 57741

"Az egyik vágányt már a második világháború idején elég könnyedén fel is áldozták."

Ja, az Újszász-Szolnok vasútvonalon is és még sok más helyen is "könnyedén" feláldozták (vagy csak nem volt más választásuk?).

Előzmény: Dreamy (57735)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!