lámpát nem lehet cserélni az biztos, sárvédő egyforma a Ph1-Ph2-n
a lököst nem tudom felfogatás lámpa alja megegyezik-e, de a hűtőrács az más felül a Ph2 egybe van a jelvény feletti résszel a Ph1-en vizsont pluszba van rajta a fényezett borítás
lámpamosó kérdés hová van felfogatva lökhárítóra lámpára stb
Sajnos nem tudok másra tippelni :( Nem tudom mi mást változtathatna, ha nem a ventilátort, mint forgó berendezést, ha automatában van (a légterelő zsalukon kívül, de azok ugye léptetőmotorral működnek, és nem forognak állandóan)? Megpróbálom felvenni a jelenséget videóra, hátha sikerül visszaadni, hogy mit hallani. De nagyon "ventilátoros" hangú a jelenség.
nyáron elindulás semmi hang, majd 1perc után felpörög fullra hogy kiszellőztesse az utasteret és vissza áll csendesre, és nem is hallom, hogy megy, ha gombbal hozzányúlok a fordulathoz 2propellernél már hallom
télen csend majd 1perc után hangosan fúj amikor a villanyfűtést bekapcsolja szerintem ez 2-5perc talán aztán megint nincs semmi hangja
Ha nem auto-ban van, akkor nálam ki lehet kacsolni teljesen. A kijelzőn, ha "üres" a venti szimbólum, nem megy a ventilátor nálam. Mikori évjárat a tiéd? Milyen motorral?
Tuti biztos, hogy a ventillátor adja a zajt? Nehéz elképzelni, hogy másképp működne a venti auto módban, mint manuálisban. Az auto mód elvileg nem fokozatmentesen állítja a venti fordulatszámot, hanem a kézzel is beállítható fordulatszámokat alkalmazza. Az enyémben (2004, privilege) így működik.
Beletolattak egy vonóhoroggal az első lökhárítóba. Ha cserélem a lökhárítót, lehet-e a ráncfelvarrottra cserélni? Csak a hűtőrács más, vagy a lámpa is?
A lámpamosó csak egy egyszerű furat lehet? Az enyém xenonos, ezért lámpamosó is van benne. Pótolható ez egyszerű fúrással?
Hali,én teljesen új Scenic-es vagyok,most regisztráltam csak.Viszont pont a ventilátor téma lenne nekem is az első kérdésem.
3napja vettem az autót,és a kipróbálásnál ugye az automata klíma ment benne.Persze ki is kapcsoltam,és kipróbáltam a kézi vezérlést is,de aztán kapcsoltam is vissza az automata üzemmódba.
Másnap az ismerkedési napon jöttem rá,hogy bár a fokozatokat szépen teljesíti,de teljesen kikapcsolni nem tudom.Automata üzemben szépen teszi a dolgát,kézi állításnál lényegesen hangosabban,de véve a fokozatokat megy.
A kérdésem. A ventilátort nem lehet teljesen kikapcsolni ebben a típusban,vagy elromlott valami?Vagy esetleg én nem csinálok valamit jól?
Ha auto-ban hozzányúlok a venti sebességhez, vagy az irányhoz, kilép auto-ból és elhallgat a morgás.
Azt lenne jó tudni, hogy akinek ugyanez a szériája van, vagy volt újkorától, akkor is hallható volt-e ez a jelenség?
Lehet, hogy ez egy elfuserált "auto"-mód programozás, hogy a motor fordulatával arányosan változtatja a venti a sebességet?
Nálatok ez hogy van, ott is változik a kocsi fordulatszámának függvényében?
Elképzelhető, hogy csak annyi a magyarázat, hogy mivel már 8 éve pörög gyakorlatilag állandóan, már nagyobb a tehetetlensége a ventinek egy esetlegesen kissé megszorult tengely vagy kevésbé jó csapágyazás miatt és azért halljuk?! Ha nálatok nem változik a motorral arányosan, akkor simán ez lesz a magyarázat szerintem. Ugyanis ha simán AC-ben van, vagy bármiben, akkor ugye fix a venti fordulat....
Tegnap egyik percről a másikra egyszer csak elhallgatott a két hátsó hangszóró.
Létezhet ennek valami egyszerű hiba felderítése, bizti vagy akármi?
Ha csak az egyik lett volna, megértem, tönkrement, de egyszerrre a kettő hátsó kicsit furcsa...
Illetve néha a műszerfal elől hallani, hogy valamit darál az alant lapuló venti. Fel-le kapcsolgatva a fordulatot hallani, gogy ki is dovb valamit, de pár nap műlva újra "elkapja"
Azért köszi, hogy foglalkoztál a dologgal! Sajnos attól tartok, hogy a műszerfal szétszedése nélkül nem lesz meg a zaj forrása :( De ezt egyelőre nem szeretném megejteni, akkor inkább elviselem a morgást :)
Az az érzésem, hogy ez a 2008-as Kaleido széria sok tekintetben különbözik az előzőektől. Lehet, hogy a 2008-as válság kapcsán ott spóroltak benne, ahol tudtak? Pl. a már említett belső tükör, hogy nem fényre sötétedős, aztán a tükörnél a hőmérséklet érzékelő termisztor kialakítás venti nélkül, meg ott van pl. a kispórolt ajtóvilágítás, nincs motortakaró burkolat stb-stb.... Vagy lehet, hogy csak azt tettek bele az autóba, ami volt készleten, ami meg korábban elfogyott, azt megoldották olcsóbb megoldásokkal, nehogy a nyakukon maradjon a sok cucc a modellváltás (Scenic III) megjelenésekor. Az mindenesetre szintén valami ilyesmi változtatásra utal, hogy a Baumgartneres szerelő se látott, ill. hallott ilyen morgást más korábbi Sceniceknél. Meg ugye itt vagy Te is, aki szintén nem érintett ebben szerencsére.
A Kaleido felszereltsegu Scenic-ekben nincs mar ventilator a tukornel, a termisztor feje siman ki van logatva a burkolat aljara ugy, mint az mar a III-as Scenic-eknel is van. Ezt onnan tudom, hogy lecsereltem a belso tukrot fenyre sotetedosre es nem volt ott a venti. (A fenyre sotetedos tukorhoz kaptam amugy azt is, de a csati kialakitasa sem engedte volna, hogy beepitsem).
Én azért zárnám ki az olaj gondot mivel annak az autón kívül is hallható hangja lenne valamint az utastér többi részén is lehetne hallani. De ezt csak a vezető ülésből hallani. Illetve a klíma működése is kifogástalan. És ahogy előttem leírták ez a hang a motor fordulatával erősödik illetve gyengül.
Nem ilyesminek tűnik "sajnos" (vagy hál' Istennek), abszolút forgómozgásból eredő hangja van. És csak akkor, ha auto-ban hűt, hideg időben, ha auto-ban fűt, szinte nem is hallani
Ezt a folyamatsort érdemes időszerűen elvégezni, vagy csak akkor, ha gondja van a klímának? Tavasszal vettem a kocsit, nem tudom, hogy előtte hozzányúltak-e a klímához. Az autó most 8 éves, garantált 120e km-rel.
Nem néztük az olajat mivel minden rendben működik így nem volt indokolt. Nálam is az a helyzet, hogy csak auto állásban csinálja. Viszont nálam a belső keringetés is teljesen jól működik.
Igen, nekem is inkább morgó hangja van a ventinek. De csak ekkor... Eleinte arra gondoltam, hogy valami beleér a lapátokba, falevél vagy valami hasonló pl. szigetelésdarab. De akkor fűtéskor, ac-ben, illetve úgy egyáltalán bármely venti fordulaton miért nincs ilyen hang? Főként azért zavaró, mert ahogy változik az autó motorjának fordulata, kis késéssel követi le a venti a változást, szóval pl. tökre hallani, ahogy lassul a morgás....
Én ezt a jelenséget mutattam korábban Baumgartneres szerelőnek is, de mivel auto-mód nélkül, ac-n nem csinálja, nem tudott rá mit mondani. A klíma amúgy jéghideg, a kompresszor felől pedig nem hallani semmi rendellenességet. Egy dolog még eszembe jutott, hátha van valami köze a dologhoz: nyáron párszor próbáltam belső levegőre kapcsolni a klímát, és az volt a tapasztalás, mintha nem hűtene rendesen ilyenkor. Sőt, párásodott is ekkor az autó. Lehet összefüggés? Elvileg a váltószelep átvált, hallani, hogy megváltozik az áramlás.