Üdvözlöm Caipi! Zsolt vagyok és érdeklődnék hogy milyen megoldást talált a radiant tipusú kazán piros hibajelzésére,mivel nekem is pontosan ez a problémám ugyanezzel a tipussal.Válaszát előre is köszönöm!
Hasonló volt nálam is és a 9. ker.-ben a Ferenc körúton.
"A házban volt felújítás, a csövek a házban újak."
Akárcsak nálunk.
Tehát kell gázterv, de előtte a gázvezeték a lakásban a mérőig bontandó.
Majd kell kéménybélelés, Eph és a gáz ill fűtésszerelés.
Terv a fűtésre , Jó ha van de nem egy nagy dolog. Ahhoz a 3 szobás 88 m2 -hez kell 6 -esetleg 7 db radiátor, megfelelő kazán és megfelelő méretű csövek. azért olyan sok nem. Csak 2 féle a gerinc 20 mm a leágazók 15 mm-esek. jó fűtésszererő fejből megcsinálja. Dobj az e -mailen egy alaprajzot, majd eligazítalak.
A Junkers ZW20KD cirkónk gyújtólángja elaludt és az indító gombbal újragyújtható de azt elengedve elalszik. Amit sikerült leellenőriznem: 1./ a gyújtóláng elég nagy, jóval "túllóg" a thermoelemen; 2./ a 230Vac-t figyelő relé jó, meglévő hálózati feszültség esetén rövidzár; 3./ CO szenzor jó, rövidzár; 4./ túlhevülés védő hőkapcsoló jó, rövidzár. Amiben segítséget kérek: 1./ a jó thermoelem megfelelő gyújtóláng megléte esetén mekkora feszültséget termel?; 2./ a jó mágnesszelep behúzótekercse mekkora ellenállású?; 3./ a mágnesszelepen jól próbáltam úgy mérni ellenállást, hogy kitekertem a végében lévő kicsi s.réz anyát (aminek a közepéből áll ki az a vezeték ami a thermoelemhez megy) és annak helyén középen "bent" és a mágnesszelep oldalán "kint" volt a két mérési pont? Minden segítséget szívesen veszek.
A házban volt felújítás, a csövek a házban újak. A nulláról-t úgy értem, hogy jelen pillanatban nincs semmi amit újra lehetne használni a jelenlegi fűtésből. Mivel most ott gáz bojler van ahol a gázkazán lesz azt mondták igencsak kell majd gázterv is, kéménybélelés engedélyek stb.. ki kell építeni a radiátort stb.. mindent szal kb mint ha nem lenne semmi jelenleg a lakásban csak a gázcsonk ami a házé és rá lehet kötni. Legalábbis én erre gondolok laikusként azok alapján amit hallottam:)
A 9. ke.-benr még vannak olyan lakások, ahol a gázvezetékek is 'ezer ' évesek. Még városi gázra használták, aztán jó 40 éve rákötötték a földgázt, mára már ezek a csövek / a cső kötései / se gáztömörök. Az a jellemzőjük, hogy jó vastag acélcsövek. Minden újra kell készíteni. Ha peched van az egész ház csövei elavultak , így legyél óvatos.
Egy 88nm-es 4m belmagasságú 3 szobás lakás fűtéskorszerűsítésével kacsoltban kérném segítségeteket. Sajnos mindent a nulláról kell kezdeni, mert jelenleg a fürdőszobában egy ezer éves gáztüzelésű bojler található és a lakás konvektorokkal van fűtve. A fűtést és a bojlert egy kombi turbós fali gázkazánnal szeretném kiváltani. Ha jól gondolom emiatt gázterv, kéménybélelés stb mindenre szükség lesz. Kétféle elérhetőséget szeretnék kérni tőletek egy vagy több kivitelezőt akik szerintetek megbízhatóak és egy másik valakit (magánszemélyt, magatokat vagy céget) akik szakértőként átnézik az elkészült tereket és megerősítik vagy javítási ajánlatot adnak ha szükséges.
Ezt azért gondolnám hasznosnak mert ahogy látom nem mindig az a legjobb kazán, kéménybélés stb amit a kivitelező ajánl, ezért úgy érzem megér némi extra költséget ha legalább még egy hozzáértő ránéz a tervekre:)
Lakás Budapest 9. kerületében található.
Elérhetőségem: zsotya kukac jss pont hu
Ps: Bocsánat hogy ide is beküldtem de talán kapcsolódik a cirkóhoz is.
Igen, volt ilyen javaslat is, hogy akkor legalább a kazán nem tilt le, csak a hőcserélőt kell tisztítani. Nem tudom, azzal jobban járok-e, azt könnyebb tisztítani?
kb egy éves Unikal kombi cirkó hőcserélőjét hetente tisztítani kell, mert ilyen kis zuzmószerű morzsák lesznek benne, amitől eldugul. Nem túl sok, de ahhoz elég, hogy a fürdővíz hideg legyen és letiltson a kazán. A fűtés megy gond nélkül, pedig állítólag onnan jöhetnek ezek a szutykok. Ezerszer lett már savazva is, új hőcserélő, rendszer többször átmosva, gombaölő, minden volt, mégis..
most már magam tisztítom, mert egyrészt mindig estére és/vagy hétvégére térdel le, amikor napok múlva tud szerelő jönni, másrészt nincs pofám ilyenekkel ugráltatni őket, amikor ők sem tudnak mást tenni, leszerelik, átöblítik, esetleg savazzák, aztán visszateszik...
öntöttem bele ecetet, nem pezseg, szóval nem tudom, mit kéne tennem...
A fűtésrendszer nagy része ki lett cserélve, rézcsövek meg minden, padlófűtés van az első generációs csövekkel (kb 30 éves ház) két radiátor maradt, régi vascsövekkel, gondolom onnan jöhet a trutyi, pedig azok is át lettek mosva, többször is..
Ha lenne valami hatékony ötlete valakinek, megköszönném. Nem vagyok kazánszerelő, bonyolultabb dolgokba nem mernék belekezdeni..
Esetleg magyarázatként arra tudok gondolni, hogy az optimális működés a kazánoknál a teljesítmény > 90% -ánál van és így méretezik az egész készüléket, így ha leszabályoznák a teljesítményt, ugyan nem kapcsolgatna olyan sűrűn ki-be ám ezzel együtt gazdaságtalanabb lenne a működése..
Cirkó választásnál sok helyen írják, hogy ha az adott ingatlanhoz túl nagy teljesítményű kazánt választunk, akkor az ki-be fog kapcsolgatni, ami egy zavaró dolog és hogy ajánlott méretezni a készüléket.
(egy kisebb teljesítményű kazán ugye nem ki-be kapcsolgat, hanem kisebb teljesítménye miatt időben folyamatosabb, hosszabb lesz a bekapcsolási fázis / működés ami még mindig kevésbé zavaró mint a kapcsolgatás) Ezek alapján adja magát a kérdés, hogy a kazánok teljesítménye nem leszabályozható?
Pl. Ha választ az ember egy 24 KW-os kazánt és ki-be kapcsol, túlméretezettnek bizonyul, akkor nem lehet egyszerűen beállítani rajta pl 18 KW-os teljesítmény határt és kész?
Tanácsot kérek,hogy régen meglévő kéményes Fég C24 helyett(kb 20éve működik)melyik a jobb választás Fég
C24 HE vagy Ariston Clas EVO System CF 24.A kondenzációs nem jöhet számításba, vastag fűtéscsövek és nagy radiátorok miatt Köszönöm előre is a tanácsokat és véleményeket..
Eddig még nem írtam ebbe a topicba, mert nem volt gázfűtésem, de most vettem egy új lakást.
Ott Junkers Euromaxx ZWC 24-1 MF2K kazán van.
Letöltöttem a netről a kezelési utasítását (pontosabban az MF2K helyett az MFK-t, de nagyon hasonlítanak), és azt írja, hogy
Figyelem!A készülék tartósan alacsony elõremenõ hõmérsékletû üzeme káros kondenzációhoz, a kémény tönkremeneteléhez, a készülék hõcserélõjének elkormosodásához, majd ezt követõen az égõtér túlterhelõdéséhez vezethet, amely a készülék gyors tönkremenetelét okozza. A készülék tartósan alacsony üzemét lehetõség szerint kerülni kell, vagy gyakoribb karbantartásra van szükség.
Ez egy 8-24kW-os modulációs kombi kéményes gázkazán, az előremenő hőfoka egy előlapi tekerentyűn állítható 45-75 fok között. (Meg lehetne időjárásfüggővé is tenni, de az a lehetőség nincs kiépítve)
-Ha nem bírja az alacsonyabb hőfokú előremenőt, miért lehet beállítani?
-Használ az élettartamának, (ja, most kb. 13-15 éves) ha melegebb a visszatérő? Most olyan a rendszer, hogy egy közeli radiátoron hamar megfordul a víz, a távoliak meg alig melegszenek. Gondoltam beszabályzom a radiátorok fojtását, de akkor a visszatérő tovább marad hideg. Ezt érdemes lenne esetleg orvosolni egy termosztatikus szeleppel megvalósított bypass-ággal? Vagy a vegyeskazánoknál megszokott kazánvédő keverőszeleppel?
Igen ez is megfordult a fejemben, de mi lehet baj a kéménnyel? Az igaz hogy a kémény Vaillant márka, de van ezek közt bármi eltérés? Átmérő stimmel, turbós kazánhoz való stb.
Szia, köszönöm a tippeket. A váltószelep átpucolása / kenése megvolt és a hőcserélő kitakarítása is. Én azt a tippet kaptam hogy azért tilt le mert túlmelegíti a vizet. már a gáz is el van tőle véve és így működik, viszont ha a front burkolatot ráteszem pár órán belül megint letilt. Én valamelyik érzékelő hibájára tippelek, de majd nyáron kiolvastatom akkor a hibát, remélem sikerrel.
Nem tudtam mit forrasztani, mert igazán semmilyen szemre rossz kontaktust nem találtam. Az érzékelő elektródát is átmenetileg kicseréltem, de nem volt változás.
Az viszont jelentkezik, ha éppen nem érzékeli a már begyújtott lángot, de megütögetem pl. a szilárdtest relék egyikét a panelon, akkor kigyúllad a sárga LED és begyújtva marad, tehát jól működik. De vajon hol lehet kontakthiba, ha a forrasztások jónak tűnnek?
Az említett Bosch 3000W-ről továbbra is nagyon jó a véleményem!
Nem azt mondom, hogy nem hallani a működését, mert akkor hazudnék, de semmivel nem hangosabb, mit a régi Beretta cirkóm.
Ami viszont nagyon nagy pozitívum, hogy a lakás általános hőmérséklete sokkal jobb, mint előtte. A lakásom közepén van a konyha és a fürdő, ezek radiátor szelepeit le is vettem a felére. Tavaly januárhoz képest (ami kb. ilyen volt, mint az idei) 240m3 helyett 178m3 a fogyim. Ha elosztom kettővel, akkor is 30m3 a nyereség...
Szeptembertől már csak kondis kazánt lehet beépíteni, addig javaslom, hogy dönts!
Én szándékosan sima turbósat választottam, műszakilag ugyanolyan jó. Az, hogy fogyiban évi pár ezerrel esetleg olcsóbb a működése, nem érdekel...
Kevesebb a macera is vele...
Ha esetleg ez anno tönkremegy, ráérek akkor kínlódni ezen...
A készülék csere vagy telepítés után a készülékeket érdemes beüzemeltetni.
Ilyenkor a készüléket beállítják a lakótér ideális működésére, terhelésére.
Már csak a garancia miatt is megéri. Semiánál előforduló hiba lehet 70% a gázszelep KO.
De ebben az esetben meg kell kenni a váltószelep tengelyét. lebontod az első majd jobb oldali palástot és alul a gázszelep mögött megtalálod a többi a Te dolgod egy kis Wd40 be a tengelyhez. ez után 2-3 be és kikapcsolás ilyenkor dolgozik a váltószelep és behordja a kenőanyagot.
Különben valóban van ilyen készülék, de ez hibát csak akkor határozza meg, ha jelentkezik a hiba ( kiáll hibára a készülék)