Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Csak ötlet. Nálunk, a munkahelyen van egy víztartály, ami ugyanígy van kialakítva. A tartály aljába egy könyök idom van becsavarva, az alsó palást ki van fúrva, úgy, hogy a könyökre csavart csőcsonk kiférjen. Végén golyóscsap.
Azon gondolkodtam, hogy nem is lehetne értelmesen megcsinálni, mert nekem egy paláston áll a tartály, és a legalsó pontja nem elérhető leeresztés szempontjából. De a csonkon ki lehet szívni a szmötyit, azon keresztül le lehet érni az aljára.
most szigeteltük körbe a céges kazánt, 5 cm kőzetgyapotot kapott ide már kevés volt a gyári lemezcsavar, 25mm hosszúval raktam vissza
a sajátra otthon meg bepróbálom a 10 cm vastagot....
ez a játék 1db ezres volt, mert annyiba került az öt tábla 5cm vtg. csak bujkálni kellett a kazánházba mer kicsi a hejj ezért ezt az akciót beszerelés előtt kell megejteni, mert nem mindehol fért el az akkuscsavarhúzóm
A segítségeteket szeretném kérni. A központifűtési rendszeremben tönkrement a keringtetőszivattyú. A típusa: Halm HUP 25-5.0 U 180-as. Lecsapta a Fi relét, akkor vettem észre, hogy csepeg belőle a víz. Gondolom a szimeringnél, de úgy tudom ezeket nem igen lehet javítani. Venni szeretnék egy újat, annál is inkább mert ez 55watt teljesítményű volt a legkisebb fokozaton, és hallottam már kisebb fogyasztásúakról is. Ez három évet bírt ki. Mit ajánlotok helyette?
Mitől jobb a kapilláris mint a bimetálos(az, hogy esetleg pontosabb az nem mérvadó jelen estben, szerintem)? Esetleg, ha tudsz, tudtok boltot ahol jobb minőségű merülőhüvelyes csőtermosztátot lehet kapni azt megköszönöm!
Elvben úgy kellene megadni, hogy mennyi a +/- kapcsolási pontosság; akkor az amit írtál, és erre még rájön a kapcsolási hiszterézis, ami pl 4 fok.
A linkedben lévő, ha tokkal (dobozzal), merülőhüvellyel együtt ennyi, az gyanúsan olcsó. És egyáltalán nem biztos, hogy kapilláris, hanem bimetálos. Azok tudtommal sokkal vacakabbak. A 10-90 fok sem az igazi, kicsit ez is gyanús.
Hm..... valaki segítsen: Itt azt írják, hogy a WPR-90GE Merülőhüvelyes csőtermosztát-nál a kapcsolási érzékenység: +/- 2,5°C...... Ez most azt jelenti, hogy teszem azt beállítom 50fokra a termosztátot és 47,5 foknál kikapcsol, vagy 2,5fok a tűréssel kapcsol be?
Üdv a topikon, én is bálás kazánban tüzelek, a hozzászólásaimra kattintva találsz jó néhány tanácsot hasonló cipőben járó embereknek. Ha további kérdésed van kérdezz bátran.
Javaslom, annyit tegyél meg, hogy csinálsz egy szabadkézi skiccet, méretekkel, és szkenneld be! Vagy jobb inkább vonalzóval, 1:1 arányban, mert akkor Te is látod az arányokat! Egy hosszmetszet, egy keresztmetszet. Megéri!!! Rövid, durva számítás a térfogatokról, - ugye egyetértünk, hogy a nettó térfogat a lehető legkisebb legyen, pár liternél nem több, - és a hőcsrélő felületek nagyságáról. A spirálnak olyannak kell lenni, hogy a menetek közötti hézag kb 0,5 d legyen, és sehol nem szabad nekiérniük sem a külső, sem a belső falnak!
És egy tanács: a spirállal kezd, az a nehezebb ügy. És ha az kész, ahhoz keress (csinálj) külső burkolatot, ami egy cső lesz, gondolom. Ennek átmérőjét kicsit úgy módosíthatod, ha kell, hogy kivágsz/betoldasz a palástjából/-ba egy csíkot, majd satuban összeszorítod/kitágítod, és összehegeszted. Legutolsó a fenék.