Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zourban Creative Commons License 2014.03.31 0 0 1003

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni. 2008-as Opel Astra G Caravánom van (1.4-es).

25 ezer km van benne szinte új, viszont már kisebb útegyenletlenség melett is ciripel a műszerfalam. Olyan mintha a középkonzol tetejéből jönne a hang, de az is lehet, hogy a szélvédő páramentesítő befúvó rácsának a környékéről. Mindenesetre valahonnan arról.

Sajnos nagyon zavaró :(

Van valami ötletetek, hogy hogyan lehetne orvosolni, egyáltalán másnál is jelentkezett ez a probléma? Esetleg tudtok valakit aki foglalkozik ezzel, vagy tudna segíteni Budapest környékén?

 

Előre is köszönöm

 

Üdvözlettel:

Zoli

Törölt nick Creative Commons License 2014.03.30 0 0 1002

Igen elolvastam a cikket igen a kartelt is érdemes levenni kitakarítani a szűrőt is meg a csövet is ezt is megnézem majd.

Előzmény: tangerine (1000)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.30 0 0 1001

A következő a helyzet mivel hidegen indításnál és utánna nem kopog amint elkezd melegedni utána van ez a kopogás a következő volt az ötletem mivel hidegen több az olaj nyomás nálam 4.5 bar volt alapjáraton üzemmeleg motornál 2.2 bar Ami az érdekes a rosz hidrótőke hidegen szólna leginkább és elhalkulna alkár meg is szünne.Az olaj szivattyún van egy nyomás szabályozó szelep ez szabályozza a hengerfejben a nyomást ezt érdemes megnézni nincs a olaj sár alatta egy rugó és mögötte egy dugattyú az én esetemben nem volt alatta olaj sár viszont a dugattyű egyik oldalán kopást találtam meg a rugó is gyengűlhet kicserélem aztán kiderül.Ha ez nem hoz eredményt akkor valami dugulásra tudnék gondolni hogy nem kap elég olajat vagy a szelepek van egy tarcsi hengerfejem a vége az lesz ha semmi nem hoz eredményt hogy belesznek csiszolva a szelepek sikolva lesz és azt ráteszem!

Előzmény: tangerine (1000)
tangerine Creative Commons License 2014.03.27 0 0 1000

Ugyan nem Astra, hanem Corsa, de ugyanez a hiba van mindenféle Opelnál. Teli vannak a külföldi fórumok is ugyanezzel a jelenséggel. Az én Opelem (Astra G) is dettó.

 

Ezt fogom most kipróbálni, hátha: http://www.bargainspares.com/vauxhall-corsa-misfire-detected-p0304-p0302-p0301-p0300-fix-and-solve-rattling/

 

 

Előzmény: Törölt nick (995)
gedikart Creative Commons License 2014.03.27 0 0 999

2004-es Opel Astra G (motorkód Z14XE) nagyobb fogyasztói terhelésre (bármely nagyobb fogyasztó kapcsolásakor, pl ventilátor, fűtőszál, stb) lerántja az alapjáratot. Az ECU próbálkozik visszaállítani a normálisra az értéket (nyitogatja a fojtószelepet). Középmeleg motornál még képes 1 fordulatszám-esés után visszaállni, de üzemmeleg motornál inkább csak próbálkozik (és ezért fuldokol a motor) - billeg az alapjárat (750-->510-->750-->510...).  Gázpedál érintésre visszaáll a normál 750 ford/percre.
 
Az eddig elvégzett diagnosztikák:
- sem jelen lévő, sem tárolt hibakód
- fojtószelep tiszta
- fojtószelep csere (próba erejéig)
- generátor szíjat levéve nincs fordulatesés
- generátor csere Delco 100A (próba)
- új akkumulátor csere (próba)
- MAF és IAT szenzor lekötése
- vákuum csövek épek
- fojtószelep csövei/vákuumfurat nincs eltömődve
- gyárilag nincs EGR szelep (2004-es kiadás jellemzője)
- motor hűtő ventilátor 92 fokon kapcsol
- lambda szonda lekötése
- benzinnyomás 3,8 bar
- generátor szíjtárcsa kisebbre (54mm-->48mm) cserélése, hogy alapjáraton nagyobb áram leadására legyen képes a generátor. (nincs változás)
- vákuumcsőnél fals levegőt engedve a rendszerbe kb 900-as alapjáratnál már nem érződik a generátor terhelése
- olajfogyasztás 1,3 dl/1000 km
Kompresszió mérés eredményei:
1. henger: 16,8
2. henger: 16,4
3. henger: 16
4. henger: 15,5 bar
 
Amit még észrevettem, hogy üzemmeleg motornál van egy kis szelep/hidrotőke hangjelenség (1000-2000 fordulat között leginkább), mely analóg műszer szerint 80 C-os motornál még nem hallható.
 
valakinek ötlete?

DrMx Creative Commons License 2014.03.24 0 0 998

Sziasztok!

 

Segítségeteket, tanácsotokat szeretném kérni.

 

Van nekem egy 1999-es OPEL F ASTRA 1.6 8V X16SZR gépjárművem, melynek hibatárolója az alábbiakat tartalmazza.

 

A Check lámpa járó motornál csak és kizárólag akkor világít/jelez, ha a motor fordulatszáma gázadáskor tartósan meghaladja a 2000-et, ekkor megtorpan egy picit és elkezd világítani a sárga lámpa...

 

Az alábbi kódokkal csak annyi a bajom, hogy nem tudom minek érdemes nekiállni, cserélgetni, nem szeretnék lukra futni az alkatrész vásárlással, szereléssel...

 

A gyújtó modul szekunder oldalát kimértem (ha jól tudom ez DIS-es), elvileg az 1-4 és 2-3 között (ha jól írom a kiosztást) 6kOhm-ot mérek, mely a könyve szerint megfelelő. Gyújtókábelek átmeneti ellenállása 3 Ohm körüliek - ezt is megfelelőnek tartom... A primer oldallal bajban vagyok, mivel oda egy 4 pólusú csati megy rá, melynek csatlakozópontjai 1, 2, 3, 4-es és nem vagyok teljesen biztos, hogy ott mit és hogyan kell mérni - írása szerint a 15-öshöz képest kellene mérni, de itt nincs 15-ös - ha csak nem a kapcsolt plusszra gondol, de nem hinném... Elvileg a testelést is jó lenne ellenőrizni...

 

Előre is köszönöm az építő jellegű hozzászólásaitokat, tanácsaitokat!

 

Magyarul:
0325 Kopogás érzékelő

0351 Gyújtótekercs 1. és 4.

0352
Gyújtótekercs 2. és 3.

1405 Kipufogógáz recirkulációs (EGR) szelep

1602 Kopogás modul

1640 Kopogás vezérlőegység vagy quad-meghajtó modul


Angolul:

0325     Knock sensor

0351     Ignition coil 1 and 4

0352     Ignition coil 2 and 3

1405     Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve

1602     Knock control module

1640     Knock control unit or quad drive module

kbrusy Creative Commons License 2014.03.18 0 0 997

Sziasztok!

Azóta a motor szétszedésre került, de semmit nem találtak ami a hibát okozhatta volna. A szelepek nem szorulnak, nem kokszosak, a rugók nincsenek eltörve. Az öszes szimering cserélve lesz,valamint a hidrotőkéket is kicserélik,mert azokat nem látják. Remélem összerakás után működni fog minden és nem lesz vele újra gond!

gyvelholm Creative Commons License 2014.03.17 0 0 996

Keresek 1 db Barum Polaris2 185/65 R15 téli gumit. A múlt héten valami "jóakaró" kiszúrta a bal hátsóm oldalát, javíthatatlanná tette. Gumis honlapokon csak Polaris3 típust látok mindenütt. 

Törölt nick Creative Commons License 2014.03.15 0 0 995

Én is szerelő vagyok de ez is lehet amit írtál !Én azért kezdek kompresszió méréssel mert nem kerül semmibe!De valóban ez mind okozhatja!Hidrótőke hiba szelepkokszosodás kopás.Trafó.De akár z motorkódnál előfordúl a vezérlőegység hiba is.Nekem egy z14xe van ennek a hibája kopogás alapjáraton csak alapjáraton.120e km.Amíg nincs vele gond nem szedem szét!Nem hidrótőke sajnos!Inkább szelep!Ugyanerre a hibára cseréltettek velünk 16db hifrótőkét és a hiba utánna is fenn állt tehát az én esetemben sajnos nem segít.Mértem rajta olj nyomást hidegen alapjáraton 4.5 bar melegen 2.2 ami elég.Érdemes ezt is megnézni ha valakinek hidrótőkés kopogása van.

Előzmény: matuka10 (994)
matuka10 Creative Commons License 2014.03.14 0 0 994

Szerelő vagyok és egyben G Astra tulajdonos. Nem az első opelt csináltam már ilyen hibával és a sajátomat is . kompressziómérés nem mutat hibát ,általában hidrotőke baja szokott lenni ,de írtam az is,hogy a  szelepet le kell nyomni ,hogy nem e szorul a vezetőbe.

Előzmény: Törölt nick (993)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.14 0 0 993

Én mérnék abban a hengerben egy kompressziót.Nem a hidrótőkékkel szokott gond lenni inkább szelepkokszosodás vagy szelepszár/Szelepvezető kopás!

https://www.youtube.com/watch?v=JZhUboT2pdU

Előzmény: matuka10 (992)
matuka10 Creative Commons License 2014.03.09 0 0 992

Ez tipikus 16 szelepes ecotek hiba .

Ha már többször volt gyújtáshiba(égéskimaradás) a 2es hengerbe akkor  elsőként tegyetek az olajba hidrotőke (szelepemelő) tisztitó adalékot(WyNNS-eset) és utána magas fordulaton meg kell zavarni az autót ,ha ez nem segít akkor hidrotőkét kell cserélni abban a hengerben(mindent) és persze a szelep megnézni ,hogy nem e szorul a vezetőben.

 

http://olaj.shop.1.alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/termekcsoport__olaj_shop_1__adalekok__hidrotoke_tisztito?cikkkod=WS76844%257CI

Előzmény: kbrusy (990)
fulop89 Creative Commons License 2014.03.05 0 0 991

Sziasztok velemenyre vagyok kivancsi!!

G astra 98-99 es 1.6 8v jobb valasztas  mint a 1.6 16v ecotec motros?

A 8v fogyasztasara lennek kivancsi nem caravan simma 5 ajtos..

kbrusy Creative Commons License 2014.03.05 0 0 990

Nekem egy 2001-es Astra G van. Az utóbbi időben indulás után, mikor a motor még nem meleg mintha egy henger nem menne ránt egyet kigyullad motordiagnosztika lámpa. 2-es henger gyújtáskimaradást regisztrál a műszer. Már cseréltünk trafót,injektort,még ERG szelepet is.Sajnos a jelenség megmaradt! Ha valaki tud valami okosat mondani,segítsen Nekem!

Rónyai Creative Commons License 2014.02.20 0 0 989

https://www.facebook.com/groups/439265749479035/?bookmark_t=group   egy nagyon igényes facebook csoport !! csak ajánlani tudom!!

adren Creative Commons License 2014.02.16 0 0 988

Üdv tudós Opelosok!  95ös, isuzus kombim kulcsa elveszett,  a  gyujtàszárat kicseréltem, de a 3 ajtó zárját nem tudom használni ügyebár...  hol lamelláznak, vagy másolnak  kulcsot az ajtokhoz?

Igy keresve nem leltem céget.  Kérlek benneteket, segitsetek! Köszönöm. 

Qkorica Creative Commons License 2014.02.15 0 0 987

Az

Előzmény: szepszemu91 (986)
szepszemu91 Creative Commons License 2014.02.14 0 0 986

sziasztok. astra G 2,0 dti 101 lovas 1999-es vélemények? motor válto? adagolo? megbizható? 

Plague75 Creative Commons License 2014.02.11 0 0 985

Helló, 

Én az alapjárati szervó-motor hibájára tippelek.

Előzmény: sznorbert95 (984)
sznorbert95 Creative Commons License 2014.02.10 0 0 984

Sziasztok.

Új vagyok a fórumon.

 

Van egy kis gondom. Remélem tud valaki nekem segíteni.

 

Van egy Ople astra G-m. És kb  3-4 napja tapasztaltam egy problémát. 

 

A probléma:

 

- Az a gondom hogy ha hideg meg ha meleg a motor akkor alapjáraton ingadozik a fordulat és gondol egyet akkor meg ledobja elég rendesen. De itt meg is lehet nézi.

 

 

 

Remélem tud valaki segíteni nekem.

Előre is köszönöm.

 

sznorbert95

w.lacika Creative Commons License 2014.02.10 0 0 983

szia

ellenőrizd a vezérlést első lépésben...

Előzmény: Vikesz69 (982)
Vikesz69 Creative Commons License 2014.02.10 0 0 982

Sziasztok. 

 

Valaki hasonló hibával találkozott már:

A járgány 1992 es C14NZ

280000 km van benne. Motorja frissen felújítva: értsd főtengely és csapágyai, hajtókarcsapágyak, hengerfej frissen összerakva, szelepek becsiszolva, új vezérlés új szimeringek tömítések elosztó gyertyakábelek gyertyák rotor elosztó mapszenzor folytószelepjeladó szűrők vákumcsövek olajak stb. Tehát full. Erő van benne. Alapjárat egyenetlen. De ha lehúzzuk a mapszenzor csatiját akkor jó. Visszadugjuk ugyanaz mint előtte: gyenge emelkedőn is csak nagyon nehezen tud fel menni. Erőtlen, gyenge, alapjárat egyenetlen. A benzin visszatérőjét elszorítva megjavul az alapjárat. Benzinnyomása papírforma szerint. PLEASE HELP. Ötletek?

MGG71 Creative Commons License 2014.02.07 0 0 981

Szia!

Nekem is ilyen gobdom van. Neked megoldódott?

Előzmény: Slash114 (574)
sznorbert95 Creative Commons License 2014.02.07 0 0 980

Üdv. Új vagyok a fórumon.

 

Van egy kis gondom. Remélem tud valaki nekem segíteni.

 

Van egy Ople astra G-m. És kb  3-4 napja tapasztaltam egy problémát. 

 

A probléma: - Az a gondom hogy ha hideg meg ha meleg a motor akkor alapjáraton ingadozik a fordulat és gondol egyet akkor meg ledobja elég rendesen. De itt meg is lehet nézi.

 

http://www.youtube.com/watch?v=GR6QTvSuatQ&feature=youtu.be

 

Remélem tud valaki segíteni nekem.

Előre is köszönöm.

 

sznorbert95

sznorbert95 Creative Commons License 2014.02.07 0 0 979

Üdv. Új vagyok a fórumon.

 

Van egy kis gondom. Remélem tud valaki neme segíteni.

 

Van egy Ople astra G-m. És kb  3-4 napja tapasztaltam egy problémát. 

 

A probléma: - Az a gondom hogy ha hideg meg ha meleg alapjáraton ingadozik a fordulat és gondol egyet akkor meg ledobja elég rendesen. De itt meg is lehet nézi.

 

http://www.youtube.com/watch?v=GR6QTvSuatQ&feature=youtu.be

 

Remélem tud valaki segíteni nekem.

Előre is köszönöm.

 

sznorbert95

rostas ferenc Creative Commons License 2014.02.05 0 0 978

Szia nekem is ilyen problémám van a 1.6-os motornál mi már cseréltünk gyertyákat, gyújtás kábeleket, egészelepett, lambda szondát, kompressziót mértünk 14.5-volt minden hengerbe szóval ha tud segíteni az jó volna köszi

Előzmény: Szné Hajni (856)
B.GY Creative Commons License 2014.01.31 0 0 977

Ki kellene villogtatni a hibakódot.

Előzmény: káz (976)
káz Creative Commons License 2014.01.31 0 0 976

Sziasztok!

 

G astrámon először a kulcsos autó világított. leállítottam, majd újra próbáltam indítani (nagyon nehezen indult) a kulcsos autó elaludt viszont alatta a motorvezérlő lámpa világít.

Alapjáraton egyenetlenül megy. Viszont ha gázt adok rendesen jár.

Nagyon nehezen indul.

 

 

 

Mi okozhatja a hibát? Szabad ilyenkor menni vele?

 

 

activtct Creative Commons License 2014.01.26 0 0 975

Kösszi Uram!!!

Előzmény: matuka10 (974)
matuka10 Creative Commons License 2014.01.26 0 0 974

 

Piros jelzi a hiányzó ívet.

Feszítés meg úgy történik ,hogy először óramutató járásával ellentétesen kell feszíteni, addig míg a feszitő mozgó nyila a jobb oldali ütközőhöz ér,majd lehúzni a feszítő csavarját. Ezután kétszer körbe kell forgatni a motor vissza a jelzésekig,majd a feszítőt fellazítani és óramutatójárásával megegyezően kell forgatni a feszítőt míg a feszítő jelzései egybe nem esnek .az új (new) feliratú jelzéssel.vagy ,ha másik fajta feszítő van rajta akkor pedig a "V" jelzés hegyével.

Előzmény: activtct (972)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!