Segítséget szeretnék kérni. 2008-as Opel Astra G Caravánom van (1.4-es).
25 ezer km van benne szinte új, viszont már kisebb útegyenletlenség melett is ciripel a műszerfalam. Olyan mintha a középkonzol tetejéből jönne a hang, de az is lehet, hogy a szélvédő páramentesítő befúvó rácsának a környékéről. Mindenesetre valahonnan arról.
Sajnos nagyon zavaró :(
Van valami ötletetek, hogy hogyan lehetne orvosolni, egyáltalán másnál is jelentkezett ez a probléma? Esetleg tudtok valakit aki foglalkozik ezzel, vagy tudna segíteni Budapest környékén?
A következő a helyzet mivel hidegen indításnál és utánna nem kopog amint elkezd melegedni utána van ez a kopogás a következő volt az ötletem mivel hidegen több az olaj nyomás nálam 4.5 bar volt alapjáraton üzemmeleg motornál 2.2 bar Ami az érdekes a rosz hidrótőke hidegen szólna leginkább és elhalkulna alkár meg is szünne.Az olaj szivattyún van egy nyomás szabályozó szelep ez szabályozza a hengerfejben a nyomást ezt érdemes megnézni nincs a olaj sár alatta egy rugó és mögötte egy dugattyú az én esetemben nem volt alatta olaj sár viszont a dugattyű egyik oldalán kopást találtam meg a rugó is gyengűlhet kicserélem aztán kiderül.Ha ez nem hoz eredményt akkor valami dugulásra tudnék gondolni hogy nem kap elég olajat vagy a szelepek van egy tarcsi hengerfejem a vége az lesz ha semmi nem hoz eredményt hogy belesznek csiszolva a szelepek sikolva lesz és azt ráteszem!
Ugyan nem Astra, hanem Corsa, de ugyanez a hiba van mindenféle Opelnál. Teli vannak a külföldi fórumok is ugyanezzel a jelenséggel. Az én Opelem (Astra G) is dettó.
2004-es Opel Astra G (motorkód Z14XE) nagyobb fogyasztói terhelésre (bármely nagyobb fogyasztó kapcsolásakor, pl ventilátor, fűtőszál, stb) lerántja az alapjáratot. Az ECU próbálkozik visszaállítani a normálisra az értéket (nyitogatja a fojtószelepet). Középmeleg motornál még képes 1 fordulatszám-esés után visszaállni, de üzemmeleg motornál inkább csak próbálkozik (és ezért fuldokol a motor) - billeg az alapjárat (750-->510-->750-->510...). Gázpedál érintésre visszaáll a normál 750 ford/percre.
Az eddig elvégzett diagnosztikák: - sem jelen lévő, sem tárolt hibakód - fojtószelep tiszta - fojtószelep csere (próba erejéig) - generátor szíjat levéve nincs fordulatesés - generátor csere Delco 100A (próba) - új akkumulátor csere (próba) - MAF és IAT szenzor lekötése - vákuum csövek épek - fojtószelep csövei/vákuumfurat nincs eltömődve - gyárilag nincs EGR szelep (2004-es kiadás jellemzője) - motor hűtő ventilátor 92 fokon kapcsol - lambda szonda lekötése - benzinnyomás 3,8 bar - generátor szíjtárcsa kisebbre (54mm-->48mm) cserélése, hogy alapjáraton nagyobb áram leadására legyen képes a generátor. (nincs változás) - vákuumcsőnél fals levegőt engedve a rendszerbe kb 900-as alapjáratnál már nem érződik a generátor terhelése - olajfogyasztás 1,3 dl/1000 km Kompresszió mérés eredményei: 1. henger: 16,8 2. henger: 16,4 3. henger: 16 4. henger: 15,5 bar
Amit még észrevettem, hogy üzemmeleg motornál van egy kis szelep/hidrotőke hangjelenség (1000-2000 fordulat között leginkább), mely analóg műszer szerint 80 C-os motornál még nem hallható.
Van nekem egy 1999-es OPEL F ASTRA 1.6 8V X16SZR gépjárművem, melynek hibatárolója az alábbiakat tartalmazza.
A Check lámpa járó motornál csak és kizárólag akkor világít/jelez, ha a motor fordulatszáma gázadáskor tartósan meghaladja a 2000-et, ekkor megtorpan egy picit és elkezd világítani a sárga lámpa...
Az alábbi kódokkal csak annyi a bajom, hogy nem tudom minek érdemes nekiállni, cserélgetni, nem szeretnék lukra futni az alkatrész vásárlással, szereléssel...
A gyújtó modul szekunder oldalát kimértem (ha jól tudom ez DIS-es), elvileg az 1-4 és 2-3 között (ha jól írom a kiosztást) 6kOhm-ot mérek, mely a könyve szerint megfelelő. Gyújtókábelek átmeneti ellenállása 3 Ohm körüliek - ezt is megfelelőnek tartom... A primer oldallal bajban vagyok, mivel oda egy 4 pólusú csati megy rá, melynek csatlakozópontjai 1, 2, 3, 4-es és nem vagyok teljesen biztos, hogy ott mit és hogyan kell mérni - írása szerint a 15-öshöz képest kellene mérni, de itt nincs 15-ös - ha csak nem a kapcsolt plusszra gondol, de nem hinném... Elvileg a testelést is jó lenne ellenőrizni...
Előre is köszönöm az építő jellegű hozzászólásaitokat, tanácsaitokat!
Azóta a motor szétszedésre került, de semmit nem találtak ami a hibát okozhatta volna. A szelepek nem szorulnak, nem kokszosak, a rugók nincsenek eltörve. Az öszes szimering cserélve lesz,valamint a hidrotőkéket is kicserélik,mert azokat nem látják. Remélem összerakás után működni fog minden és nem lesz vele újra gond!
Keresek 1 db Barum Polaris2 185/65 R15 téli gumit. A múlt héten valami "jóakaró" kiszúrta a bal hátsóm oldalát, javíthatatlanná tette. Gumis honlapokon csak Polaris3 típust látok mindenütt.
Én is szerelő vagyok de ez is lehet amit írtál !Én azért kezdek kompresszió méréssel mert nem kerül semmibe!De valóban ez mind okozhatja!Hidrótőke hiba szelepkokszosodás kopás.Trafó.De akár z motorkódnál előfordúl a vezérlőegység hiba is.Nekem egy z14xe van ennek a hibája kopogás alapjáraton csak alapjáraton.120e km.Amíg nincs vele gond nem szedem szét!Nem hidrótőke sajnos!Inkább szelep!Ugyanerre a hibára cseréltettek velünk 16db hifrótőkét és a hiba utánna is fenn állt tehát az én esetemben sajnos nem segít.Mértem rajta olj nyomást hidegen alapjáraton 4.5 bar melegen 2.2 ami elég.Érdemes ezt is megnézni ha valakinek hidrótőkés kopogása van.
Szerelő vagyok és egyben G Astra tulajdonos. Nem az első opelt csináltam már ilyen hibával és a sajátomat is . kompressziómérés nem mutat hibát ,általában hidrotőke baja szokott lenni ,de írtam az is,hogy a szelepet le kell nyomni ,hogy nem e szorul a vezetőbe.
Ha már többször volt gyújtáshiba(égéskimaradás) a 2es hengerbe akkor elsőként tegyetek az olajba hidrotőke (szelepemelő) tisztitó adalékot(WyNNS-eset) és utána magas fordulaton meg kell zavarni az autót ,ha ez nem segít akkor hidrotőkét kell cserélni abban a hengerben(mindent) és persze a szelep megnézni ,hogy nem e szorul a vezetőben.
Nekem egy 2001-es Astra G van. Az utóbbi időben indulás után, mikor a motor még nem meleg mintha egy henger nem menne ránt egyet kigyullad motordiagnosztika lámpa. 2-es henger gyújtáskimaradást regisztrál a műszer. Már cseréltünk trafót,injektort,még ERG szelepet is.Sajnos a jelenség megmaradt! Ha valaki tud valami okosat mondani,segítsen Nekem!
Üdv tudós Opelosok! 95ös, isuzus kombim kulcsa elveszett, a gyujtàszárat kicseréltem, de a 3 ajtó zárját nem tudom használni ügyebár... hol lamelláznak, vagy másolnak kulcsot az ajtokhoz?
Igy keresve nem leltem céget. Kérlek benneteket, segitsetek! Köszönöm.
Van egy kis gondom. Remélem tud valaki nekem segíteni.
Van egy Ople astra G-m. És kb 3-4 napja tapasztaltam egy problémát.
A probléma:
- Az a gondom hogy ha hideg meg ha meleg a motor akkor alapjáraton ingadozik a fordulat és gondol egyet akkor meg ledobja elég rendesen. De itt meg is lehet nézi.
280000 km van benne. Motorja frissen felújítva: értsd főtengely és csapágyai, hajtókarcsapágyak, hengerfej frissen összerakva, szelepek becsiszolva, új vezérlés új szimeringek tömítések elosztó gyertyakábelek gyertyák rotor elosztó mapszenzor folytószelepjeladó szűrők vákumcsövek olajak stb. Tehát full. Erő van benne. Alapjárat egyenetlen. De ha lehúzzuk a mapszenzor csatiját akkor jó. Visszadugjuk ugyanaz mint előtte: gyenge emelkedőn is csak nagyon nehezen tud fel menni. Erőtlen, gyenge, alapjárat egyenetlen. A benzin visszatérőjét elszorítva megjavul az alapjárat. Benzinnyomása papírforma szerint. PLEASE HELP. Ötletek?
Van egy kis gondom. Remélem tud valaki nekem segíteni.
Van egy Ople astra G-m. És kb 3-4 napja tapasztaltam egy problémát.
A probléma: - Az a gondom hogy ha hideg meg ha meleg a motor akkor alapjáraton ingadozik a fordulat és gondol egyet akkor meg ledobja elég rendesen. De itt meg is lehet nézi.
Van egy kis gondom. Remélem tud valaki neme segíteni.
Van egy Ople astra G-m. És kb 3-4 napja tapasztaltam egy problémát.
A probléma: - Az a gondom hogy ha hideg meg ha meleg alapjáraton ingadozik a fordulat és gondol egyet akkor meg ledobja elég rendesen. De itt meg is lehet nézi.
Szia nekem is ilyen problémám van a 1.6-os motornál mi már cseréltünk gyertyákat, gyújtás kábeleket, egészelepett, lambda szondát, kompressziót mértünk 14.5-volt minden hengerbe szóval ha tud segíteni az jó volna köszi
G astrámon először a kulcsos autó világított. leállítottam, majd újra próbáltam indítani (nagyon nehezen indult) a kulcsos autó elaludt viszont alatta a motorvezérlő lámpa világít.
Alapjáraton egyenetlenül megy. Viszont ha gázt adok rendesen jár.
Feszítés meg úgy történik ,hogy először óramutató járásával ellentétesen kell feszíteni, addig míg a feszitő mozgó nyila a jobb oldali ütközőhöz ér,majd lehúzni a feszítő csavarját. Ezután kétszer körbe kell forgatni a motor vissza a jelzésekig,majd a feszítőt fellazítani és óramutatójárásával megegyezően kell forgatni a feszítőt míg a feszítő jelzései egybe nem esnek .az új (new) feliratú jelzéssel.vagy ,ha másik fajta feszítő van rajta akkor pedig a "V" jelzés hegyével.