nincs sok levegő,tényleg csak ritkán.és járó motornál mintha hallanám a kályha süvítését,bár a motorhang elnyomja elég jól.gondolom ha jár a motor akkor a kályhában is kering a víz és azért megy.(ha megy)
lehet az enyém is azért áll le!?ha bekapcsolom meleg motornál akkor a kályhából kijövő csövön érzem a fortyogást,de ha megfogm a keringetőt az nem zúg.igaz jön pár levegőbubi is az üzemanyagban.
Olyan kérdésem lenne hozzátok,h a Webasto Telestartok közül melyikek tudnak indítítani W-BUS-on? Nekem 1 TT-V Touran kályhához kellene 1 távírányítósos indítás
Sziasztok. Megint próbálgattam az állófűtést. Bekapcsol, sőt be is gyújz, legalábbis jün a meleg füst a kipufogóján, majd 2-3 perc után kikapcsol. Idegesítő. Ez is lehet a koszos égőtér miatt?
Nekem végül is mindegy, hogy merre lakik a szerelő úgy is csak postán tudom elküldeni. Szolnokon lakom, gondolom a közelben nincs aki érdemben hozzá tud szólni.
mondjuk balunak elküldöd ő meg jól megcsinálja és már megoldódott a problémád......bevalottan rossz kazánt nehéz eladni jó áron.utána meg veszel egy használtat ami ki tudja meddig megy.
azért a webóra is jellemző a vezérlő meghalása mégha nem is annyira mint az eberre.
csináltam pár sharan/galaxy-t mostanság és mindbe webastot raktam.
aki gyártja a weba vezérlőt ő mondta,hogy az eber-ét nem lehet kibányászni a helyéről úgy,hogy utána a ház még használható legyen.na ezért nincs hozzá hiába lenne rá piac....
meg mondjuk ahol ő igazából sokat elad az nem magyarország és külföldön is elterjedtebb a weba.....de lehet rosszul tudom.
az meg nem teljesen igaz,hogy olcsóbb az eber alkatrész.1-2 év alatt szétég a lángszita ami nem olcsó+ott a munkadíj.és ne magadból indulj ki hanem abból,hogy nem értesz hozzá és ha nem megy a fűtés mész a szervízbe.....ilyen téren a weba sztem felhasználóbarátabb.még a diesel is.a lángcső is csak akkor ég szét ha tele van korommal/trutyival.az meg már ugye valami hibának a következménye,álltalában a szar üzemanyagé.
nem akarok senkit meggyőzni a weba-ról,de nekem felhasználói szinten sokkal jobban bejött mint a másik.
de ízlések és pofonok között vergődünk úgy is... :)
sztem a webasto komplexebb,de lehet csak ezt tanultam meg és ezért mondom....és eber-hez nincs utángyártott vezérlő... :)
de tényleg lehet,hogy simán csak elfogult vagyok.
csináltam a múlt héten egy eber-hez kábelköteget,3x annyi ideig tartott mint az első webastó-é.
és ha csak a dieselt említem akkor tudtommal elég érzékeny a lángszitára.....a weba-ban ilyen nincs....ha odafigyelnek rá(nyáron is elindítják 2-3 hetente egy ciklusra,nem étolajjal etetik...stb)akkor sztem sokkal többet elmegy hozzányúlás nélkül mint az eber.
Mi a személyes bajod az eberrel, ha megkérdezhetem..? (Én is régen inkább a másik márkát részesítettem előnyben, de most ezek vannak az utóbbi időkben)
A távirányító az meg külön pénz vagy 140. De ahhoz se kell nagy kábelezés. Az ECC az egyszerűbb mert belemegy a menüje. Nem kell külön programora. De lehet jobban jarsz egy mezei d5w-velert ahhoz legalabb van rendesen alkatrész. Az opeleshez nyűgösebb. Foleg vezérlő tekintetében.
Milyen a klíma a kocsiban? Ha automata kétoldali ECC akkor nem nagy valami a kábelezési munka. Megvan az Opeles beépítési manual (a sima klimahoz is ha kell) a száma 93160586. Csak a gyári kályha kell meg a beépítő kit. Meg programozás és ok
grandegabonak szerintem is igaza van, kb 6 vezetékről van szó amik nem a világvégéig mennek, csak valószínű az első modulba. Van egy vevő egység az A oszlopba ami a kályhától kb egy lyukra van. Más nincs.
De igazából lényegtelen mert a kérdés nem arra irányult hogy lehet bekötni és beprogramozni.
Tisztában voltam vele gogy a uszos nehéz dió, nekem 2x annyiba kerülne, ráadásul az uni-t vihetem tovább más kocsiba, csak kiváncsi lettem volna egy elfogadható indokra.
hát ha azzal jár mint amire gondolok akkor nem feltétlen.......és itt nem a kályha beszerelésére gondolok elsősorban.
építettél már nullából komplett autót életedben?
én sokat......és rengeteg kábelköteget gyártottam le,mert az idősebb(25+)autókban eléggé megviseltek szoktak lenni.....mondjuk pl. egy opel senator fullosnak a kötegét 6 napig csinálom,de teljesen gyári lesz.egy bus-os kötegnél még a vezetékátmérőre(inkább ellenállást mondanék) is kiemelten kell figyelni,mert a bus-os egység azt is ellenörzi nagyon pontosan.
nem bontottam c vekit még szét,de b omit igen és azokban szokott lenni kályha.azokban pl. az autó kötegének szerves része a kályha kötege is.ebből indulok ki,de lehet tévedek.
Elnézést kérek a nevemben (máséban nem tudok),részben igazad van! De elsőre mindenkiben úgy jött le,hogy TE teljesen a gyári rendszerű fűtés alapján szeretnél egy ilyent beépítettni!
Részemről felajánlok Neked egy D5W SC-s új kazánt,amit az én beszerzési áramon oda adok/adnék részedre!
Egy kályhának a kábelkötegén már csak nem múlik a dolog, meg kell nézni a kapcsolási rajzokat és az alapján bekötni 4-6 vezetéket. Szerintem ez nem kerülne milliókba, bár az opelek kapcsán nem tudok nyilatkozni. Ha VW-be be lehet szerelni gond nélkül akkor az opelbe is be lehet.
Kérdeztem a Can-Buszosal kapcsolatban valamit de fikázáson kívül még senki nem irta le mi a baj.
Ajánlatott kértem uni d5wsc-re is, igen oda irtam korrekt szerelés korrekt helyre. (gyárilag ott a helye, gondolom egy plusz üza csőért nem gyártottak külön alvázat.)
Akkor most mi ezzel a gond?
Nem ingyen akarok szart, hanem pénzért jót.
Úgy érzem hogy normálisan kérdeztem nem hozzá értőként.
A fórum címe állófűtés, de akkor ezekszerint ez elírás.
Holnap a moziba megtalálsz du.-n,este meg a fa alatt...
De még délelőtt megyek Füredre lemosatni a verdákat karácsonyra,nekik ez t hozza a jézuska. Ha de.-tt jösz,az még jó,összefuthatunk a Shell-nél vagy a MOL-nál..!?
Elsősorban gyári CAN-Buszos rendszerben gonodolkodom a kompatibilitás, és a bekötés miatt.
Ilyen igényeknek szerintem még a hivatalos Webasto márkaszervizben is égnek áll a hajuk a szakmbereknek ..(Fanó AUTÓKOMFORT Kft ) És meg sem csinálják..
Vélemnyem szerint a D5WSC kazán a legjobb,legkompaktabb gépek egyike ! Főleg ha újat akarsz !
És ha már nem gyári ,akkor el is felejtheted a gyái rögzítési technikát ,gyári kábeleket, ,
Meg lehet igényesen is csinálni ,de azt ne várd senkitől,hogy ha olyan kívánságaid lennének,hogy a gyári kábelkorbácsba vezesse valaki el az utólag beépített állófűtésed mazzagjait ,, hamar elküldenek a P..ba..
ez olyan mint a tempomat csak azzal a különbséggel,hogy az pl. az összes újabb opelban ki van építve és csak kicseréled az indexkart+a body-ban beállítod amit be kell és megy.
de a kiegfűtésnek nincs soha kiépítve a kábelezése,mert annyira ritka extra hogy erre nem költöttek a gyárban.sőt......ha jól emlékszem az autó kötegéhez nem csativa csatlakozott a fűtés (nem magára a kályhára gondolok)kábelkötege henem bele volt fúzve a kocsi kötegébe....ergo nem a kitt tartozéka a köztes kábel a fűtéshez max a segédanyagok(vízcsövek...pl.).
Gyári (Opelos) Ébert kell venni meg beépítő kitet. Akkor nem lesz gond. De az lehet nem áll meg 3kilóból. Meg kell nezni az Opel EPC-ben. Számokat talalsz az opelaccessories oldalakon
én opelozok 20 éve.....ha nem volt a te autódban gyárilag kiegfűtés(gondolok itt a kábelezés kiépítetségére pl.) akkor ezt utólag belerakni és összehozni a can bus-al nem 3-4 kiló hanem min. 1 db nullával több.a bus-os rendszereknek pont az a sarkalatos rész többek között,hogy nem csak ide meg oda tekerek pár drótot.
Urak, arra lennék kíváncsi hogy az EDITH progival kommunikál-e ez a "gyári" VW kályha egy megfelelő interfészen keresztül, vagy esélytelen -és csak VW diag alkalmas erre..??
volt egy "komoly" ügyfelem a minap....az autójában lévő óra rds-ről frissiti magát,de ő meg van győződve,hogy AZ atomóráról!!!!! frissití magát.
na ez az ember nem értette,hogy a 1530-as webasto óra miért is nem komunikáll a can-bus-os autójának az órájával,de ez tényleg nagyon komoly problémaként merült fel nála.
mindent meg lehet oldani,mert nincs lehetetlen,de hozzá kell rendelni megfelelő készleteket,főként kézpénzből.
Elsősorban gyári CAN-Buszos rendszerben gonodolkodom a kompatibilitás, és a bekötés miatt.
Olvastam hogy a Vetra kazánvezérlése nem a legjobb, ezért ha lehet, hozzáértő részletes indoklását kérném hogy mi a baj vele.
Beszerzés nehézsége miatt, kérnék ajánlatott univerzális vezérlésel ellátott D5W beszerelésére is, melyből csak új garanciális, gyári minőségben beszerelt, gyári helyeket és rögzítési pontokat használó rendszer érdekel, programozási lehetőségel.
Találtam D5WS és D5WSC típust melyből az SC ha jól értelmezem tartalmazza az üza és a viz pumpát is, van-e ennek hátránya, elönye a késöbbi meghibásodás illetve karbantartások alkalmával?
Válaszokat előre is köszönöm, és kellemes ünnepeket.
Valaki KIA-ba keresett volna nálam e-mail-ben állófűtést.
Ha érdekli még,és esetleg magára ismer,akkor kérem jelentkezzen.
De ha nem,akkor van egy eladó teljesen rendbe tett D5Z-F-s kályhám,teljesen új állófűtéses vezérlőegységgel!! (ebben a típusban ritkaság!) A következők vannak hozzá:
Ma is próbálkoztam vele. elkezdett dolgozni, még füstült is egy picit, és hallottam, hogy mintha be akart volna gyújtani, de aztán megint leállt. És csak a szellőztetés ment. Bosszantó:(
Szia. Köszi a gyors választ. Ha kályha baja van az javítható, vagy csere lesz a vége? Tudom, hogy sok mindentől függhet! Jól látom hogy te foglalkozol szervízzel is? Helyileg merre vagy?
Sziasztok. Van egy MK3 diesel mondeom, amiben van egy Webasto TOP C fűtés, T100 távvezérlővel, de ne akar fűteni. Hiába kapcsolom fűtés módba, nem akar melegíteni, csak a ventilátor mengy. Ha elindítom a fél órás programit rajta, akkor kb 10-15 perc után megáll. Indításkor hallok egy gyenge sípoló hangot pár percig. (nem tudem, jelent e valamit.) A biztosítékok kivétele már megtörtént, elvileg ez ha jól tudom reseteli a készüléket. De ez sem hozott megoldást. Valami ötlet?
Egy kis segitsegre lenne szuksegem, hatha talalkozott valaki ilyen problemaval.
Eloszor is tel elott kicsivel elkezdett nagyon parasodni az ablakom. Valaki mondta, hogy ilyenkor az utasterbe a befuvokon jon az antigel es az parasodik, mert a futo radiator ki van lyukadva. Elvittem szerelohoz, megnezte, kicserelte.
Rogton ez utan mentem 200 km-t. Majd a varosban egy kisebb tavon, amikor megalltam az allofutesbol a motorterbol hatalmas feher tomott fust aramlott ki, nagyon sok jott. Aztan ki kapcsoltam a motrot es vissza, de mar nem csinalta.
Mentem vele meg 400 km-t es az idojaras telire fordult. Nagyon hideg van es belulrol befagy az ablakom. Az autoban van egy kis meleg, de nem az az eros meleg. A termosztat is jo! Egy par telefonalasra kiderult, hogy az allofutessel lehet a gond, mert ebben a nagy hidegben muszaj mukodnie, hogy jo meleg legyen az autoban. Valakinek volt hasonlo problemaja, esetleg otlete, hogy mit kellene cserelni ?
Mivel a biztosíték műanyag háza is elporladt, nem tudom hány Amperos volt benne eredetilleg. Most egy 20A-eset tettem be. Thermo-Top kályhához milyen való eredetileg?
Megvan a hiba oka: a magyar kisipari biztosítéktartó, benne a biztosítékkal egyszerűen elporladt. Az ujjaim közt a maradékot el tudtam morzsolgatni. Élt 7 évet. Egy bontott Mercedes biztitartóval ismét olyan a kályhám, mint új korában. Végre ismét jó meleg autóba ülhetek be :-)
Azt esetleg tudja valaki 2000évj. A6 ban a gyári webastonak a vezérlője hol van ? És a hozzá illesztet t60as távirányító vevő egységet hová szokták tenni ?
Nem akarom feleslegesen szétbontani miatta mindenhol csak ahol kell
sehol,nem ér annyit hogy elkezd szétbontani.amíg működik addig jó aztán ha lesz valami baja el kell dobni.öreg mint az országút már szegény.diesel vagy benzines?
Sziasztok!Tudnátok segiteni van egy régi webasto thermo top t kályhám nem akar elindulni ,csak kattog ahogy szokott,majd kiszelőztet és leáll,van itthon egy thermo top c vezérlő elektronikám de azon egy csatival kevesebb van, be le lehet ezt rakni megpróbálni?
Sziasztok tudja valaki a t60as telestar egységénél hogy lehet a téli nyári módot átkapcsolni, nekem nyárin van, azaz nem kapcsol be a kályha csak a venti, a műszerfalra egy villogo venti jelet tesz ki.
A t80hoz találtam magyar manualt, de úgy nekem nem műxik ahogy ott van leírva, hiába nyomom kétszer az on-off gombot, sem a led nem változik se nem történik más sem.
a webasto oldalán van egy pdf, de ott sem tudtam kibogozni, semmi érdemlegeset.
Azt sem tudom hogy bekapcsolt üzemben kellene a távirányítót nyomkodni, vagy ha ki van kapcsolva. Azt sem tudom az üzemidőt lehet e a t60nál állítani vagy azt is csak a t80nál.
azért van az a pénz,de azt már nem szeretik megfizetni.... :)
nekem egy hasonlót(hoz vmilyen bontott kályhát ami tuti jó csak ez meg az hiányzik róla,de amúgy tuti fasza) ajánlottak 25.-én délelöttre azzal,hogy örüljek ha munkám.
Én csak 24-én délután tudnám beszerelni, a karácsonyi vacsora után,és csak lakókocsiba vagy utánfutóba.....:-)
Ugye ezt a kérdést Magad sem gondoltad komolyan!??
Haza tér az angol "gazdag gentlemen" és ugrik Neki a "csóri" itthon ragadt magyar polgár..:-( Valamelyik menő szakműhely biztosan rendelkezik dec. 23-án szabad kapacitással...:-)
Nem bántás akar(!) lennni,de egy kicsit bánt engem az ilyen 'kirohanás'...:-(
Sziasztok!szeretnék információt kapni. Van egy 2.5 tdi 102le caravellem és megszeretném tudni hogy a rásegitő fütést át lehet-e alakitani állófűtésre? Van-e valakinek erröl tapasztalata és milyen meleget csinál? A választ előre is köszi!!!!!!!
Sziasztok! Lenne egy ilyen fajta állófűtésem: Eberspacher Esslingen Hydronic D5W SC Diesel 50W 12V
Működőképes, minden alkatrészével, beszerelésre kész! Beszerelési Garanciát vállalok! Ha valakit érd akkor ezen a címen írjon! Köszönöm! llaci3009@gmail.com
Elkezdi a gyújtást, hallom, hogy felpörög,mint egy sugárhajtómű, igaz régebben gyorsabban csinálta az indítástól, de olyan fehéres szürkés füstöt okád magából, hogy az egész kicsit beteríti.
Mi lehet a baja ?
Segítsen valaki, aki tudja mi baja lehet.
Sajnos nincs garázs, és a reggeli bölcsődei indulást igen csak megkönnyíti.
Sziasztok! Lenne egy ilyen fajta állófűtésem: Eberspacher Esslingen Hydronic D5W SC Diesel 50W 12V
Működőképes, minden alkatrészével, beszerelésre kész! Beszerelési Garanciát vállalok! Ha valakit érd akkor ezen a címen írjon! Köszönöm! llaci3009@gmail.com
Lenne egy ilyen állófűtésem eladó! Működőképes, minden kábellel együtt, Jó állapot, beszerelésre kész! Beszerelési Garanciát vállalok! Ha érd valakit ezen az emailcímemen elér! llaci3009@gmail.com
Sziasztok. D4WSC kályha állandóan leáll f51 hibakóddal. Volt már vkinek ilyen? Lángőr hiba vagy vezérlő esetleg? Nemrég volt egy leállás másik hibakóddal, azt hiszem akkor szakadást jelzett.
Hydronic l,hez keresek szita nélküli motorpajzsot.
Eberspacher mini programorám van eladó vagy cserélhető
a fenti kályhához alkatrészre.ROSSZ KÁLYHA CSERE érdekel!
Eleinte csak nem indúlt minden beprogramozott időre, volt, hogy újraindítottam programóráról a kis lángocska megnyomásával, utána beindúlt, most már úgy se.
Sajnos már azt sem hallom, hogy az üzemanyagszivattyú elindúlna.
Eleinte azt hittem nem kap gázolajat, most az beépített üzemanyagpumpára gyanakszom.
Biztosítékok jók.
Már az újabb fajta, a vízmentes gyorscsatlakozós kábeleles.
Látom a kicsi sárga vezetéket, amin keresztűl levillogná a hibajelzést, de nem tudom mit nézzek, vagy mi kellene hozzá, és hogyan.
"vázolta a forró motor-hideg olaj találkozásából eredő kockázatokat és abszolut egyetértek vele.."
Mint elmélet, bizonyára van realitása, csak kérdés, a gyakorlat mit tud erről...?? Tizen éve melegítem a hűtőfolyadékot telente, eddig nem reklamált a motor, hogy nem tetszik neki. Kicsivel több van benne, mint félmillió. Az előnyök meg ismertek. :-)
Mivel a viz miatt az egesz blokk atmelegedik, es jellemzo, hogy van olajhuto/futo (nalam speciel van egy combos vizes olajhuto, az olajszuro alatt) - merem mondani, hogy az olajszuro is meleg lesz tole (a kornyeken minden meleg ugyis), mivel a viz ott is atfolyik - es ugye az olaj ezen keresztul jut fel a blokk/hengerfej reszbe.
A masik pedig az, hogy uzemi korulmenyek kozott is van 40-60 fok diff az olaj es a viz kozott (van olajhomerom is latom), pl. allofutes nelkul eloszor a viz melegszik kb. 70 fokig, es ekkor meg az olajomerom gyakorlatilag kulso homerseklettel egyezo szinten all (detto, mintha allofutessel inditanek), illetve uzem kozben is lehet 120-130 fokos olaj, mikozben a hutoviz 80 fokos. (pl. palyan tolod neki okor modon, mikozben a menetszel erosen huti a vizet - az olaj pedig meleg a magas motorfordulat miatt).
A vizhofok meroje nekem a hatso hengerfejben van, az olajhomero pedig az olajteknoben.
Ezzel tisztában vagyok, sosem járatom alapjáraton a motort előmelegités céljából. Ahogy 409 topiktárs irta, rövidebb ideig fütöm elő kályhával majd menet közben hagyom elérni az üzemi hőfokot, csak utána kapcsolom ki a kályhát. Egy korábbi motorkonstrüktőr ismerősöm javasolta a módszert, vázolta a forró motor-hideg olaj találkozásából eredő kockázatokat és abszolut egyetértek vele..
azert irta mert sokk cikk kielemezte mar hogy nem jo az alapjaraton jaratas hidegen hanem el kell indulni 1 perc utan es finoman ugyan de menni kell az autoval.
persze az elpusztul elobb temakor szerintem min 3-400 ezer km utan fog elojonni leghamarabb.
Szerintem tegyél bele egy 90-100 Ah akksit, normál nem munka, mint ahogy csabais-topiktárs írta, nálam egy 91Ah varta gyártmányú akksi van, meg se érzi a napi 1 óra Webasto-zást.22e volt, mglátjuk meddig bírja, és csak rövid távokat megyek!
A kályha egy Webasto Thermo Top c. egy Webasto távindítóval konbinálva.
A távrecsegőjén lehet állítani a komfortfokozatot c1-c5 ig.
A kérdés változatlan maradhat hidegben c5-ön, azaz a hőmérséklet csökkenésével lehet emelni?A puffogás eggyértelműen eltűnt, szépen eggyenletesen jár, ha nem gáz én itthagynám, c5-ön, azaz a maximumon.
Ennél a fokozatnál fullgázon dolgozik a kályha?Mit lehet szabályozni ezekkel a komfortfokozatokkal?
Nekem egy Webasto ThermoTop DW50-em van. Nemrég lett beszerelve az autómba és tökéletesen jó igazából. Annyi kérésem/kérdésem lenne hogy aki esetleg használ vagy használt ilyet le tudná írni nekem a tapasztalatait?! Mi szokott tönkremenni, esetleg tanácsok... bármi ami eszetekbe jut erről a kályháról.
Persze ebben is van igazság bőven. Azt se felejtsük el, hogy az akkuk többsége, pont a nagy minuszokban megy tönkre az indításnál. A haverom az autósboltban több akkut adott el télen 1 nap amikor nagy minuszok voltak, mint egész évben. Az én 807-es peugeotom sem arról híres, hogy pöcre indul -15 környékén. Gondolom ez is rövidíti az élettartamát az akkunak.
"és a motornak sem feltétlenül tesz jót hogy fel van fűtve 80 fokra majd indításkor nyakon van öntve a jéghideg olajjal.."
Hát én nem tudom nálad ketyeg-e valamilyen kályha a kocsiban, de én próbáltam -12ben előfűtés nélkül indítani a kocsit és hát soha többet, érezhető volt a külömbség, ahhoz képest mikor majdnem üzemmelegre előfütőm, majd kiugrott a motor a hidegben, ellenben előfűtve, mint nyáron, annyi hogy nem tolom neki azonnal.Hagyok időt az olajnak hogy átvey e a motorblokk melegét.Másrészt negyed óra üresben járatás sokkal kínzóbb mint az előmelegítés, a fogyasztásról meg ne is beszéljünk.Hidd el kitalálták ezek a Webastosok, meg a többiek.Kell bele egy jó akksi és ennyi.
Regi thermotopt-t mertem, ott 3.65A volt teljes teljesitmenyben a felvetele, 2.3A feluzemben. Indulaskor 17A-t kajalt. Futoventillator tipusfuggoen jon hozza, nekem 4-5A koruli volt. Ezeket veheted kb. referencianak szerintem.
Sziasztok, rég jártam erre, kb amikor 2-3 éve beépítettem a Webasto-t. Működik is jól, de eszi az akksikat, évente egyet. Épp ezért most vmi megoldáson agyalok, nagyjából két felé gondoltam elindulni. Vagy párhuzamosan beépítenék egy második akkut csak a fűtésnek, vagy egy napelemes töltőt dugnék rá holtidőben, mert a fűtés-indítás-gyakori rövid használat okozta erős merítéseket talán ellensúlyozná. Ha az előbbi, mekkora akku lenne szerintetek szükséges csak a fűtés működtetéséhez? egy robogóakksi mondjuk elég ehhez? (~5Ah)
Bezony. Egy komplett kalyha (amin van kipuff meg konzol meg programora + teljes koteg, szoval kvazi komplettnek mondhato) az is meg alsohangon belekerulhet 30-40e ft anyagkoltsegbe (vizcsovek, rogzitesek, elektromos megoldasok, esetleges egyeb modositasok). Es siman eltarthat 1-2 napig is beepites, ha komplexebb a helyzet.
"Lehet, hogy az még többet árt neki, mint amikor az állófűtés ketyeg 40wattal."
Az autók akkuja úgynevezett indítóakku, ami azt jelenti, hogy rövid idejű igen magas áram leadásra vannak optimalizálva. Ennek hátulütője, hogy nem kedvelik a folyamatos, akár kis áramú merítést. Erre való az úgynevezett munka akkumulátor, ami viszont nem alkalmas indításra. Nem ritka, hogy a gyári állófűtéses autókban két akku van a fentiek miatt. 1db indító, és 1db munka.
Az a baj, hogy nekem melóban kint áll a prérin és reggelre tiszta jég a szélvédő, amúgy meg dizel, pláne jobb neki ha előfűtöm. Ha állófűtés nélkül indítom, akkor kb 10-15 perc mire lefújja a fűtés a jeget.
Azért a dizel hidegindítás is elég jól kinozza az akkut. Izzít 80 amperral, aztán önindítózás megint kb 100 amperral. Lehet, hogy az még többet árt neki, mint amikor az állófűtés ketyeg 40wattal.
Azért egy valamit nem árt szem előtt tartani, az autóba való savas ólomakkumulátorok nem ciklikus üzemre valók, nem tolerálják sokáig a nagyobb mértékü folyamatos lemerítés-feltöltést, még ha kapacitásilag bírják is, ettől hamar tönkremennek..
Szerintem az akkunak is jobb ha nincs kínozva fél órát indulás előtt, és a motornak sem feltétlenül tesz jót hogy fel van fűtve 80 fokra majd indításkor nyakon van öntve a jéghideg olajjal..
Én általában 10, max 15 perccet járatom előre ha nagyon hideg van, aztán hagyom hogy menet közben érje el az üzemi hőfokot, amit általában 5 percen belül el is ér..
A napokban hidegebbre fordult az idő, -8--11, és c5 re állítottam a konfortfokozat kapcsolót, a távrecsegőn,hamarabb nem fűtött fel, viszont eltűnt az eddig hallható puffogás.Szépen egyenletesen jár.Maradhat ezen az álláson, ha enyhül az idő, vagy tegyem vissza.A szervízben c4re állították és azt is mondták azt nem kell bántani:)
Van köze ezeknek a fokozatoknak a külső hőmérséklet alakulásához?
Köszönöm, a tárgyilagos válaszoktól nem és nincs miért megsértődni. Én sem teszem. Inkább attól szoktam megsértődni ha senki sem veszi a fáradságot a válaszra.
Pedig pont annyiból szerettem volna megcsinálni-))
Az autódidakta tanulás meg nem szégyen csak sokba kerül, nekem is vannak ilyen dolgaim amik részben besültek, és van olyan ami mások miatt sült .( nem 10 forint )
ha az autóban megvan a fűtésnek a kábelkiépítés akkor valószínüleg(ha tényleg can-bus-os az autód)bus-os kell.
ha neked kell mindent kiépíteni(vízforgatás,ventillátorvezérlés,és a porgramóra ami nélkül nincs állófűtés csak kiegészítő)akkor jó a sima analóg kályha,mert ott ugyis te magad indítod az autótól függetlenül.
Üdv mindenkinek! Az alábbi problémába ütköztem: Mercedes W210, E270CDI-hez keresek Webasto állófűtést. Otthon azt mondták, a Thermo Top C kell bele. Németországban találtam nagyon előnyös áron, de azt mondta a boltos, hogy nekem Can Bus rendszerű kell, amit a szakszervízben kapok. Megkérdeztem egy szakit, aki azt mondta, megvehetem a Thermo Top C-t, az kell bele. Akkor most jó, vagy nem? Előre köszönöm a segtséget, a bolt előtt állok hezitálva... :)
nincs olyan az állófűtések között sem,mint az életben bármiben,hogy ez tuti jó a másik meg szar.
mindegyiknek vannak előnyei és hátrányai,aki a webastot szokta meg és azt szereli az arra esküszik aki az ebert az meg arra.
ha laikusként akarsz venni akkor sztem felejtsed el,hogy majd te összeraksz egy komplett állófűtést alkatrészekből.maga a kazán csak egy kis része a rendszernek,sok kell hozzá,hogy jól!!! működjön is.
és az sem megy laikusként,hogy lesz egy működő beépített állófűtésed 30-40 ezerből.persze neki lehet állni megismerni a fűtéseket behatóbban hogy pl. tudj egy kábelköteget csinálni.
itt elég sokan igy tanultuk meg szerintem,akiket ismerek azok igy a többieket csak sejtem,de ez sok-sok tanulópénzzel jár és aki már megfizette nem biztos hogy szivesen oszt meg bármi benfentes infót.ez nem személyes csak ha én végigszoptam sok-sok évet és beleöltem sok pénzt akkor annak nem feltétlen egy idegennél kell pozitívan lecsapódnia.
jobban jártok ha vesztek egy komplett állófűtést ami min. kipróbálható,mondjuk végigfűtesz vele két ciklust.
és még akkor is ott van,hogy bármikor tönkre mehet benne ez meg az......
a beszerelés sem állom meló,ha nincs hozzá segédanyagod akkor kifejezetten szopás.és még azt sem árt tudni mit és hová kell kötni.
engem heti 5-6 ember talál meg azzal,hogy vett egy kazánt és hogy mitől lesz neki meleg az autóban,mert az eladó azt mondotta hogy csak az kell hozzá semmi más,de sem kábelköteg,sem ac,sem vízszivattyú sem kipuffcső sem tarrtozik hozzá.
igaza van balunak:ez olyan luxus cikk amire áldozni kell,tetszik-nem tetszik.
nem feltétlen neked szántam amit írtam hanem álltalánoságban.
nem szégyen nem érteni valamihez,ha mindenki értene mindenhez szar lenne a világunk.
Eber D5WZ kályha első indításra tökéletesen megy csinálja a dolgát kb. 5 perc használat után meg van állítva majd újra van indítva akkor már nem gyújt be többször megpróbálja majd a kipufogóból csöpög a gázolaj ilyenkor mi lehet vele a probléma? Teljes áramtalanítás után még 1x begyulladt de azóta többet se :(
A kályhám elektronikáján 22.5201.00.30.01 cikkszám van, viszont ha keresőbe keresek d5wsc elektronikát, akkor 225201040011 találok.
Ez új cikkszám lehet? Keresgélhetek ez alapján? Jó lessz a kályhámhoz? Vagy elég ha típus alapján keresek? Esetleg tudsz adni cikkszámot ami alapján te szoktad beszerezni?
visszaolvastam vagy 500 hsz-t ( persze türelem ) tanácsra lenne szükségem mégpedig adott egy autó amiben nincs semilyen elektronika (5db kábel és kész )
ebbe szeretnék utólagos fűtést , állófűtést/motorelőmelegítőt ( persze alacsony költségvetésű a project ) haszsználtra gondoltam , és mint tapasztaltabbakat ( mert nekem még nem volt ilyen autóm ) kérdezném mely típust érdemes nézegetni ( tudom mindenből van hulladék ) .
Hydronic I. talán megbízhatóbb,a Hydronic II. modernebb. Az 1-es és a 2-es között felépítésben is van lényeges különbség,de gondolom ez nem annyira fontos..,cél hogy minnél előbb meleget csiholjon!?
A 2-nek az elektronikája nem egy tartós valami,viszont a többi részegysége egész megbízható,sokkal gondozás mentessebb mint az 1-es. Az 1-sel több a karbatartási dolog de az sem vészes.
A bekőtést úgy kell csinálni ahogy leírtad,az tökéletes!
Adott, egy D3Wz kályha vezetékköteg végén levő stekker, az ellendarabjában elrohadtak az érintkezők.Hogy lehet ezeket kicserélni?Ha valaki leírná röviden ,megköszönném.
Sajnos elektronika gondja lesz,az elmúlt héten hetet(!) cseréltem. Mindegyik üzemanyagpumpa ill. izzítógyertya hibával áll le,vagy ezekkel a hibakódokkal nem indul...:-(
Érdekes ha felrakom az újat,semmi gondja az üz.pumpának,ill. az izzítógyertyának sem...:-)
Tipikus Hydronic II.-es kályha probléma..
Emiatt nem adok el használt vezérlőt,mert ami nálam van,mindegyik megbizhatatlan.
LEnne egy kérdésem hátha valaki már találkozott ilyesmivel. Adott egy 2007-es Sharan D5zf kályhával ami nem megy. indul a folyamat de nem gyujt mivel az üzemanyag pumpát nem vezérli. A pumpa jó,a vezetékek is jók. Dugtam rá egy másik kályhát azzal jó az autó de ugye jó lenne ezt kigyógyítani a bajából. Elektronika lehet halott?? Valakinek esetleg eladó jó elektronikája hozzá?
Eddig azt hittem, hogy jól működik, de holnap reggel elindítom a kályhát, aztán fél óra múlva megnézem, hogy mindkét elmenő cső langyos-e, mert akkor valóban a termosztát lesz a hunyó!
Előfordulhat a ThermoTop Z/C üzemanyagszivattyújával, hogy az idő előrehaladtával kevesebbet szállít?
Nem tudom mi van a kályhámmal (5kW diesel TT Z/C), de elég lassan fűt fel (45 perc alatt kb 35 fokosra fűti a Land Roverem hűtővizét, ami 11 liter, az előző szezonban ennyi idő alatt 55 fokra is feltolta!).
A vezérlője új, a diagnosztika szerint minden rendben, indul is ahogyan kell, de kisebb a hatásfoka.
A pumpa ugyanolyan frekvenciával ketyeg, mint tavaly, csak nem tudom nem szállít-e kevesebbet, mert esetleg a végét járja...
Azért néztem a típusazonosságot, mert azt gondoltam, egyszerűbb a beszerelése. Esetleg tudtok ajánlani valakit, aki segít? Somogy megyei vagyok, de ha egy napba belefér egy ilyen mutatvány, akkor elviszem az autót bárhová. Mindenképpen használt rendszerben gondolkodom az ár miatt.
Ezzel a kísérőszöveggel lehet eladni a sz@rt is. Ne a típust nézd amiből való, hanem azt hogy müködik-e vagy sem (avagy messziről jött ember mondhat bármit, vásárlás előtt lásd müködni, ha máshogy nem megy, bekötözgetni asztalon egy vödör vizzel). Ajánlatos a tankba kötni, de ha 1.9Tdi és nincs AC, akár a gázolajszűrő elé is be lehet kötni a szívóoldalra. Kábelköteg nem szokott lenni benne ha eredetileg nem volt benne. Köteggel együtt komplett rendszert vegyél, mert ha elkezded összevadászgatni a hiányzó dolgokat, a végén sokba lesz.
'99 Audi A6 1.9tdi-be szeretnék állófűtést. Találtam a neten egy használtat, ami szintén A6-ból lett kibontva. Így elméletileg beépíthető az én autómba. Csak elméletileg, mert a hirdető srác nem tudott róla sok mindent mondani, állítása szerint nem ért hozzá.
Mire kell figyelnem, ha ilyet szeretnék venni. A gyárilag Webastoval szerelt A6-osoknak más a kábelkötege? Vagy be lehet kötni a jelenlegi elektromos rendszerbe? Az üzemanyagot honnét veszi? A tankból, vagy a motortérben valami üzemanyag csőből? A vízrendszert meg kell bontani, vagy van esetleg valamilyen gyárilag kialakított csatlakozási pont?
Köszönettel vennék minden tanácsot, mert még nem volt dolgom állófűtéssel, de szeretnék egyet.
Másképp itt nem írhatsz igaziból,nem szerepelhetne név,telefonszám,link mert az már reklámnak minősül(ne). Azért próbál mindenki aki ezzel tisztában van,virágnyelven kérdezni/válaszólni. Több fórum társnak is javítottam,és tőlem kérdezgették az elérhetőségedet mert amiket árulsz kellettek volna Nekik,mint ahogy engem is érdekelne pl. a vízszivattyú(k)..
Üdv! Tudna nekem valaki segíteni D3WZ kiegészítő fűtés állófűtésé alakításában? Esetleg kábelszínek mi micsoda? Sehol nem találok hozzá semmit. Köszönöm előre is!
NA ma sikerült gépre tenni és ahibakódot kiütni, utána el is indult a kályha. Bár kicsit fura volt hogy mintha csaka zúgó (gondolom szivattyú) hangot hallom a duruzsolását nem de a kipufogó azért pöfékel holnap tök hideg motorral is kipróbálom.
Ki lett tisztítva belül, létezhet hogy ezért halkabb? meg fura hogy eddig korábban meg azúgó hangot nem ahllottam csaka duruzsolását...?!
Honnan és mennyibe fáj hozzá a kütyü? TE ilyenekkel foglalkozol vagy csak így magadnak?
A jobb oldali ülés alatt valóban van valami de lövésem nem volt eddig hogy mi. Lentről nézve egy nagy műanyag doboz ami sérülékeny el is tört már egyszer akkor onnan beázott a kocsi esőben, mennek oda valami kábelek is, így lehet hogy aksi is van de eddig nem néztem meg jobban. Miért annak mi jelentősége van ez esetben?
talán d4w vagy d5w nemtudom pontosan de majd utánanézek.tavaly ment szépen beállítottam bekapcsolt,fűtött rendesen.aztán télen már nem bírta az akksi és nem volt használva.
vagy vissza levegősödik,mert ahogy kattog a szivattyú néha változik a hangja.olvastam már másnál is hasonló gondot,de ez hibakódot nem ír ki.amúgy 1990es merciben van bár lehet nem gyári.
Egy 2005 ös ford galaxy programozható állófűtésével van némi gond. A szerelő szerint az elektronikai része makkant meg. Tudnátok segíteni, hogy kihez hova fordulja segítségért az ügyben? Elég ezt a részt cserélni vagy??? Szóval minden infó és megoldás érdekel és sokat segít. Kösz előre is!
Akkor neked a 2-s pinen (a 6 pives csatiban) van a busz jelvezeték.
Sajna ezt gép nélkül nem igen tudod elindtani. De 3db vezetéket a kocsi bal első kerékjáratából megtoldani nem vészesen lehetetlen dolog!
Felhivnám továbbá a figyelmedet, hogy diag nélkül a kocsiban sem fog elindulni mert mostanra (3 sikertelen indtás) tuti lezárta a klimapanel hiba miatt az inditási parancsot. Magyarán hiába kötöd be (akár csak tesztelésre) nem fog elindulni üzemszerüen. Diaggal minden megoldható amúgy, a teszt is és a törlés is.
Ha jól sejtem 94/03 utáni lehet és kell neki busz jel sajna... de
Ezt elindthatja a klima és a távirányitő, de a motor hőntartásához nem tudom honnan kapja az ukászt.
Ha pesti vagy tudok segiteni diagban (ha tényleg bmw-ből származik, a vezérő miatt), kiszerelt állapotban is, magyarán nem kell a kocsi hozzá. El is inditható igy.
Ha látod a rajzot akkor a 6 pines csatiban a 6-s pin és a test közé kell az ua. pumpát kötni, és az 1-s pin indtja, de hogy elég neki oda táp vagy busz jel kell neki, nem sikerült kiderteni.
A Golf 3 Tdi-mben van Defa, ami a hűtővizet fűti. Ha (jó) előre tudod mikor indulsz,(és van áram a kocsi körül) akkor jó kis szerkezet. 40-50 fokra melegíti a vizet, de kell hozzá félóra-óra-másfélóra, attól függ milyen idő van.
kérek szépen egy kis segítséget. Vettem egy 730D E38-at amiből hiányzott az állófűtés kályha, Webasto Thermo Top Z/C-D vezetékek, vízcsövek, ac pumpa megvolt. Vettem egy bontott kályhát, de ahogy olvasom a fórumot szét kellene kapnom és átnézni beszerelés előtt? Hogy tudnám kívül lepróbálni? Van a nagy csatlakozó az gondolom a táp, de a másik csatlakozón lévő 2 vezetékre ha adok valami jelet akkor nem tudom kipróbálni?
Sziasztok. A segítségeteket kérem. Van egy D1LC Eberspacher kályhám. Bekapcsolom a tekerőjét és semmi sem történik csak a vezérlő doboz kattog 3-4szer majd annyi, semmi reakció. Ha felcsrélem a tápot akkor csak a pumpa kattog, gondolom a zárlat végett. Valakinek hasonló vagy tapasztalat mi lehet a baj? Kontakt hiba? Relé? Vezérlő doboz? Izzítógyerzya? Pumpa? Előre is köszönöm a segítséget, (mayerzsola@hotmail.com). Zsola
Nekem a Golfban van ilyen izzitógyertya szerűség a hengerfejtől jövő-fűtőradiátor felé menő ágban, 3 db és azt kell mondjam, hogy (Tdi-ből ültem át másik Tdi-be) amíg a passatom mondjuk 0C- fokban 8-10 km megtétele után érte el az üzemi hőfokot és addig alig fűtött, addig ennek kb fele idő alatt tudja a golf.
Arról nem beszélve, hogy én átkozom a climatronikot. A passat nem fúj csak mondjuk olyan meleg levegőt amit kiírt pl 29C -ot, majd bele fagytam, addig ez a golf olyan meleget tud fújni, mint a régi swift, egyszerűen elszédülsz olyan meleget csinál, ha meleg a motor már.
Remélem az állófűtés-fűthető bőr-motor kellemes melegével-téli szövet tető kombóval rácáfolok a sok okosra, hogy "majd kifagysz a cabrióból" . Hmm
Sziasztok!lenne egy eber vizes kályhám,ami bekapcsolás után 7percnél leáll.szivattyú bekapcsol be is gyullad igaz csak rövid időre,aztán leáll ujra begyújt majd utána lekapcsol .órán a fütés jel viszont marad.merre induljak,előre is köszi.
az automba szeretnek egy allofutest ( range rover p38, 2.5DT diesel uzemu, 1997. )
a motort szeretnem elofuteni elsodlegesen,( mivel oreg joszag es szeretnem kimelni) a belter annyira nem fontos, mert,ha meleg a rendszerben a viz , akkor ket perc alatt Komfortos meleget csinalnak a ventillatorok.
szoval a kerdesem az lenne,hogy esetleg van valakinek elado es be is tudna szerelni?
Épp most jövök egy Vivaro alól, egy Eber D5-öst tettünk föl utólag, ami egy Vito-ból jött.
GSM modullal indul, + kézi kapcsolóval az utastérből.
Kap tápot, az idító érzékelőket átvertem egy +12V-al. ( illetve az lett a start jel )
Teljesen független a az autó elektromos rendszerétől, ( nyilván az akku kivételével)
A szivattyúhoz kellett egy leálláskésleltető, meg a telefonos modult berakni.
Néztük a vizet hová kössük, és arra jutottunk, hogy a szivattyú megy az alváz alá, legalább lesz ráfolyás, könnyebben légtelenedik.
Azt a csövet vágjuk szét, ami megy a hengerfejtől a fűtésradiátorba, ide lesz sorosan bekötve a kályha. Mondjuk most hogy írom, nem tudom, hogy fűtéscsapos a szabályozás, vagy a levegő keverésével variál. Na majd megnézem.
A gázolaj meg a tartályból a szívóágból lesz levéve egy "T" elágazóval, mivel nincs a tankban szivattyú, csak a motortérben.
Már bepöffent, csak még se víz, se gázolaj nincs kiépítve.
Hát amíg működik, töltés nincs igazából, mert a genrátor küzd vele. Ha rövid távokra jársz a kocsival és mindig megy, akkor szép lassan le is térdel az akksi. Haver corodoba-jában gyárilag volt ilyen, ki kellett venni a biztijét emiatt. Én a saxom-ba tettem utólag, nincs hőfokmérőm, de nem nagyon volt észrevehető különbség. Vmivel biztos jobban melegszik, de nem számottevő. Egy kályha ezerszer többet ér.
Köszönöm a válaszod, de esetleg picit bővebben lehetne kérni? Pl. Miben nyilvánul meg a sokat fogyasztása? Mennyire kevés? Észre sem vehető? Ha volt esetleg Neked, akkor bizonyára nézted, hogy pl. eddig a szokásos úton 8km alatt érte el a 90 fokot, azzal meg 7,9? :)
onnan gondolom, hogy van köze a műszerfalon lévő kijelzőnek a webastohoz, hogy ma a szervizben "lefagyasztották" az érzékelőt, hogy menjen a kályha. A belső, (műszerfalon lévő ) kijelző, -17 fokot mutatott. Tehát gondolom akkor ezt az érzékelőt használja a kályha.
A probléma a gondolatmenetben ott is lehet, hogy esetleg nem a kályha hőmérője indítja, hanem a motorvezérlő kapcsolja be a kályhát... Nálam például így van...
Azért gy kérdés, még mindig itt motoszkál a fejemben. Hátha Ti tudjátok rá a választ.
Ha a 16 fokos pincéből elindulok, és kb 5perc autózás után a kályha külső hőérzékelőjének adója azt méri, hogy a kinti hőmérséklet 2 fok, a hűtővíz pedig még szinte hideg, akkor beindul-e menet közben?
Vagy csak akkor ha eleve hidegben indítom az autót?
kérek szépen egy kis segítséget. Vettem egy 730D E38-at amiből hiányzott az állófűtés kályha, vezetékek, vízcsövek, ac pumpa megvolt. Vettem egy bontott kályhát, de ahogy olvasom a fórumot szét kellene kapnom és átnézni beszerelés előtt? Hogy tudnám kívül lepróbálni? Van a nagy csatlakozó az gondolom a táp, de a másik csatlakozón lévő 2 vezetékre ha adok valami jelet akkor nem tudom kipróbálni?
No egy kicsit jobban utánanéztem, és lehet, hogy megtaláltam a választ.
Ennek asszem segítenie kéne felmelegíteni a vízterét a motornak.
Elindultam a pincémből,(18 fok) és mentem kb 5km-t. Közben az autó hőmérője lement 3,5 fokra. No ott leállítottam a motort amely még el sem indult az alap 50 fokról, hehát hidegnek mondható. 1 perc múlva újra beindítottam az autót, mivel most minden feltétel teljesült a pótfűtés beindulásához. (5 fok alatti kinti hőmérséklet, motor hőfok 70 alatt, és járó motor) Hát kérem nem indultez a kályha, szerintem, így sem:(
Mentem vele még 10 km-t, és még mindig nem volt üzemmeleg a motor. Kb 75 fokig ment fel ennyi km alatt. Azért szerintem 15 km alatt fel kéne melegedni. Ez normális?
Nekem mostanában olyat csinál néha, hogy miután használtam a kályhát, elindultam az autóval, 5-10-20 perc múlva valamikor egy óriási kékes füstpamacsot okád ki, jó büdöset. Jól rámhozza a frászt ilyenkor, hogy hol kezdett el dőlni valami a motorból :)
(amúgy kályhatípust is írj szerintem tata, az enyém ugyebár webasto akámilyen akármennyi, dízel :P)
Ha a programórán kikapcsolom a fűtést a kályha azonnal abbahagy mindent. Nincs a szokásos 1-2 perces szellőztetés, hanem mintha elvágták volna abban a pillanatban leáll. Emiatt aztán elkezdi okádni a füstöt és borzalmas büdös. Mind bejön a fülkébe. Amíg nem kapcsolom ki, addig tökéletes. Van valakinek ötlete, hogy mit kellene csinálnom vele?
Használtan vettem a kályhát, izzítóstift hibásan. Itthon ment bele új stift, de üzemanyag adagoló nem akart menni. Szétszedtem az adagolót, kis golyó letapadt benne...kipucoltam és onnantól kezdve volt hajlandó elindulni a kályha. Ha ezáltal elállítottam az adagoló dózisát, lehet kevesebbet kap és ezért nincs is fűtőteljesítmény?
Jelenleg kipufogó nélkül van bekötve egy kb 10 centis csonkkal, viszont elmarad a kívánt fűtőteljesítmény. Termosztát nemrég cserélve lett, a kályha vízpumpája keringtet, de akár egy órára is ott hagyhatom, nem fűti fel a vizet 60 fokra sem.
Tömítést cseréltem alkalmával, egy kis korom lerakódás észleltem az ízzítógyertya helyén. Megpróbáltam kitakarítani, és akkor vettem észre, hogy a tűztér felé szita van behelyezve. Sikeresen átszakítottam.
Kérdésem, hogy lehet e cserélni, kell-e vele foglakozni?
Védülis a kályha szépen indul, megy, csak induláskor lők egy kevés füstöt. Beindulást követően szépen füstmentesen működik.
Hogyan ? : Hát ha a gyári kábeleivel van összekötve akkor semmi nagy dolgod mint tápot adsz neki +/- piros/barna,meg összedug a programórával .rárakod a gárolajcsövet ,a csonkig buborékmentes legyen !! lavór vízbe dugod a két csövet !
Az óra addig villog míg az időt be nem állítod rajt ( asszem) De ez nem fontos most !
Ha megnyomod a piros hullámos gombot máris elindul a kazán Ha elindul morog ,,akkor valószínű hogy elindul a beépített vízszivattyúja is ,na ekkor jól beleszívsz abba a csőbe amelyik nem a szivattyú közepébe megy ,mert ott megy be a víz ,hanem a másikba figyelj hogy elinduljon a víz körforgása! Nagyot ne nyelj ! :))
Aztán vársz kiszellőztet és elkezdi a begyújtási folyamatot , mivel nincs rajt kipufogó jó hangos lesz ! Ha begyutott ugyis érzed mert a kipufogógáz jó 300 fok körül fog távozni :)
Ha megy zúg fütyül akkor valószínű menni fog beépített állapotban is .
Szerencsésebb ha veszel rá egy kipufogót,meg egy ""webasto air intake silencer"" sokad dob a hangján ! Finom duruzsoló lesz :)oda ahová kérdezed :második képen látható bal oldali ág az micsoda ?
Milyen hosszú kipu cső ? : Hát hogy kiérjen a kocsi aljára távol mindentől ! ne gyújtson fel semmit .
A vízcső bekötése : a belső fűtsradiátorba vezető cső elvágása ,és közérakása,a vízkör irányának megfelelően !
Ezt találtam az ajtófélfán. Tehát nem is D5WZ. De ahogy utánanéztem a Z meg az S között annyi a különbség, hogy saját vagy az autó vízpumpáját kezeli a kályha.
Ezt a fotót most csináltad? Ha ebben az állapotában van a kályha most is, akkor ne keress vezérlőt, ott van benne !!!. De könnyen lehet, hogy csak a hozzátartozó Mercedessel fog működni. Ezt majd Balu megmondja.
Én a riasztó csomagtartó nyitó kimenetét és egy hátsóablak fűtés relét házasítottam össze erre a célra. Bár nem programozható, de cserébe csak akkor indul, ha már én is lassacskán :) Nem mellesleg csak 2k volt a relé...
Tegyél fel egy-két fényképet a készülékről,felettébb ahol az izzítógyertya található. A használt,jó vezérlő "nagy" kincs,de újat tudok egy villanás alatt!
Elnézést ha összekevertem mindenkit a problémám hogy a kályhámnak a vezérlője tönkrement mert a garázsom leégett és nagyon szeretnék valahonnan szerezni egyet mert ugye nincs garázsom. Remélem hogy így már érti mindenki hogy mit keresek és remélem hogy valaki tud segíteni. A kályha (eberspracher D5WZ) egyben van minden más alkatrésze megvan csak ez a vezérlő hiányzik. Az a kép amit belinkeltem csak példa mert az ami típus szerint hozzá tartozik nemtudom hogy néz ki. Remélem érthető!
Éppen a héten találkoztam egy ilyennel, annak nem melegített eleget az izzítója. Füstölt keményen, de nem gyulladt meg a gázolaj rajta. Az izzító csere megoldotta.
Nálam, egy D5WZ kályhánál utyan ez volt a jelenség. A gyertya-szita-tömítés cseréje megoldotta a hibát. Viszont a tűzfalon évő szivattyú állapotát is ellenőrizd le, mert amiatt is tilthat.
D3WZ kátyhám nem akar begyújtani, egész pontosan elindul a begyújtási folyamat, füstöl is de mikor magasabb fordulatra vált eltünik a füst és el kezd csepegni az üzemanyag a kipufogón. Kis idő múlva leáll.
Köszi a váleszt, átnézem az alkatrészeket. Az ellenállás mérés megbízható a hiba kiszűrésére? A vezérlőt hogy lehet letesztelni? Ez valami Opel specifikus cucc, azt mondták. csak a tech2 viszi. vagy mégsem?
Sziasztok ilyen elektronikát keresek eberspracher d5wz- hez:
p2.vatera.hu/photos/0a/f4/80d6_2_big.jpg
vagy e nélkül is be lehet kötni? Ha igen akkor valamilyen bekötési rajzot tudna valaki adni? Minden más része megvan.
Az enyemben mindig megy a szivattyu es ha leallitom akkor legalabb 2-3 percig megy meg.Ha rateszed a gyujtast es nem inditod el akkor is egy ido utan bekapcsol...
A többiek adnak csöveket is, meg minden szart, szóval szerintem még lehet alkudni bőven. Elég gáz, hogy külön vezérlőpanelja nincs senkinek, fateromnak is most az döglött meg az e38-ban...
Ha valakinek látömezőbe kerülne, vagy a satupad alatt heverne bmw-ből való ThermoTop Z/C elektronika, de ha komplett kályha az is érdekelne, kérem jelezzétek.
Eberspacher D!W SC-hez keresnék valami technikai megoldást esetleg elektronikát mert már idegesítő, hogy állandóan leáll 9 prc után F64-es hibakóddal. Lángőr már cserélve lett benne. Szaki azt mondta valószínű, hogy hősokkot kapott az elektronikája. Ha valaki tud megoldást, megköszönném!
Vectra C autómban (2007-es) gyári beépítésű Hydronic D5WZ kályha van. Három telet hibátlanul húzott le a kályha. Ebben szezonban azonban teljesen hektikusan működik. Van hogy bekapcsol rendben, van hogy nem. Két-három indítást megy aztán meg nem tudom beíndjtani. Ha bekapcsol akkor van hogy irtóra füstöl, van hogy egy füstpamacs se távozik belőle. Egy biztos, hogy az utastérben irtóra érezni a büdösét (ez régebben is így volt, de nem ennyire). A szezon előtt cseréltem benne tömítést (a motor alattit és a nagy O gyűrűt).
Gyári tech2 műszerrel letesztelték a kályhát és nem mutatott hibakódot (kivéve szakadás a levegőmotorban) A tömítés cseréjekor megnéztem a motort és a vezetékeket is. Akadásmentesen, hangtalanul forog, kábelek rendben)
Mi lehet a gond szerintetek?
Ha végignézem a gyári javítási manual szerint az izzító, a lángőr meg a hőérzékelők ellenállását, azzal ki tudom szűrni a hibát?
Néztem közben alkatrészeket (pl: levegőmotor, izzító) de valami hihetetlen cikkszámkatyvasz van a D5WZ esetében az alkatrészeket illetően. Izzítóból legalább három félét találtam hozzá a neten. Csak stift (körsarus csati kell rá, ahogy láttam), stift kábellel, üzemanyagadagolós szűrős stift egyben. Csak az újabb szétszedéssel lehet kideríteni, hogy mi kell bele ránézésre? Vagy a webshopok félrevezetőek?
Milyen T ágról írsz ? az üzemanyag ág az hagyján hogy T ágas DE az is ,ha a kocsi üza pumpája a tankba van ,akkor az a kazána üza pumpája nem fogja szeretni,mert abban az ágban nyomás lesz ,van !!
Ha a vízcsőre gondolsz ahhoz meg semmi T ág nem kell !
Bekötni nagy álltalánosságban a hengerfejből jövő , belső fűtőradiátor felé menő csövet szokták elvágni ,és közé fabrikálni a kazánt !
Adott egy Golf3-as 1.9 TdI /ahu/ amit nemrég vettem egy Hydronic D4WSC 40W/4000W kályhával, lenne pár kérdésem, mert csak "félig" van bekötve...
- gázolajat megkapja, a szűrő előtt van egy T ág, onnan kapja a gázolajat
- konzolja behozva a fülkébe, és ha összedugom a csatit (gyári vw csati) a motortérben akkor villog rajta az idő, miegymás
- viszont a vízcsövek le vannak dugózva, az egyik kb 1m hosszú, a másik kb 60-70 cm hosszú
Hová kellene ezeknek T ágat gyártani?
Nem látok levakolt csatlakozását, illetve olyat, hogy pl régebben lett volna valahol T ág és most annak a helyén egy csőtoldat lenne pl két bilinccsel.
Honnan bizonyosodnék meg a kályha egyáltalán jó-e mielőtt nekiállok T ágat faragni valahová?
Kinti kocsi, de nem értem, miért tesz bele valaki kályhát ha be sincs kötve?
Kérdésem lenne, Nissan Patrol Y61 3.0d szeretnék állófütést érdeklődék van-e valakinek építő ötlete tapasztalata milyen kályhát érdemes keresni a beszerelés mennyire bonyolult és ami a lényeg kb. mennyibe kerül mindez. Találtam néhányat hirdetési oldalakon de fogalmam nincs milyen lenne alkalmas a Patrolba.
Igen Sharan és a tűzfalon lévő szivattyú hol megy hol nem, szénkefét kell benne cserélnem. Ez is okozhatja? Azt hittem ez csak leállítás után keringet egy ideig.
Tegnap beraktam a kájhát, talán ma sikerül a csöveket is rákötni. De sajna a csövek bekötésével van egy kis homály, google fordítóval fordítottam le nem igazán jól fordít. Baj lenne ha kérnék elérhetőséget telefonon? Ha nem gond akkor az emailemre is küldheted.
A kipufogógáz vizmelegítőjének (a motor és a váltó találkozása felett,egy saválló kis tartály szerű) a fűtőradiátorra mennő csövét kell elvágni,és oda sorosan bekötni a kályhát. Egy hónapja csináltam egyet,az is 2.8 HDI volt...
Beépítéssel kapcsolatban kérek tanácsot, ha a motor melegítésére szeretném a kazánt felhasználni, a vízkörbe hol célszerű bekötni ? Boxer 2.8 HDI-ről van szó...
Milyen kiegészítők lehetnek ilyen bekötésnél szükségesek, a kályha hidronic d5w.
Szétkaptam. Izzító stift kuka. Hogyan tudom megnézni,hogy amúgy érdemes-e vele foglalkozni,vagy hajítsam messzire?
Adva neki 12 Voltot,akkor műszer szerint vesz fel nehány mA-t. Az izzító csatiján megjelenik olyan 5-6 V közötti fesz és a ventillátor motor egy pillanatra megmozdul,de éppen hogy csak,aztán már meg is állt.
Könnyű megállapítani,nem kell hozzá kazánt bontani...:-)
Ha a két fekete fedél között jön ki az üzemanyagcső,akkor a pajzsba közvetlen van beletekerve az izzítóstift (Pl.: Sharan/Galaxy/Alhambra I.,Transporter 1998-2000,stb.. 25 1864 Ausfhürung számmal) ha a befúvómotor fedelén átjön egy gumigyürűn a fém üzemanyagcső akkor a "kehelybe" kell az izzítóstiftet betekerni (Sharan/Galaxy/Alhambra II. /25 2163/,VW T4 /25 2121/,Opel-Saab /25 1998/,stb...) ,és ebbe az úgynevezett kehelybe megy még bele a lángszita. (abból is kétfajta létezik,az egyenes és a 'vállas'...)
A problémám az hogy a garázsom leégett és a kályha elektronikája az egyik szekrényben volt ami szintén elégett a többi része megvan mert az egyik cimborámnál volt mert beépítésre várt. Hogy égőkosaras e azt nemtudom én nem értek ehhez sajnos de azbiztos hogy d5wz a típusa.
Sziasztok! Eberspracher d5wz kályhához keresnék vezérlő elektronikát vagy ha be lehet kötni e nélkül akkor valami bekötési rajzot. Minden megoldás érdekel!!!
Egy kis segítséget szeretnék kérni egy D5Z-F kályhával kapcsolatban. Hibakód olvasóval a tápszivattyút jelezte. A tápszivattyút kipróbáltuk az működik, az elektronika nem adja neki az impulzusos jelet. Az ilyen javítható elektronika csere nélkül vagy kuka?
Annyira primitiv, egyszerű alkatrész a szivattyú forgórésze (kör alakba elhelyezett mágnesek, műanyag gyantába ágyazva, ugyanezen gyantából a lapátok és még talán a csapágyazás is), nem is értem miért csak kompletten árulják.
Más Pieburg viz szivattyú forgó része nem csereszabatos vele?
Nagyon szépen köszönöm! Valószínű hogy holnap elkezdem beépíteni a cuccot!
Kell valamire figyelnem? Valami tanácsod lenne,
A gázolaj csövet megvettem, azt a tankból fogom bekötni.
Ahogy néztem egy-két képet E46 BMW-ről, ott a motortérbe az aksi helyére szokták berakni a kályhát, mivel diesel, nekem hátul van a csomagtérbe az aksi.
Sajnos a jelenlegi kínálat használt piacon, nem igazán bő, örültem, hogy rátaláltam. De most egy picit elszomorodtam, nem olyan jó vétel volt ez!!!!
Milyen árban mozog ezekhez az alkatrészek amiket mondtál típus hibának, szivattyú, izzító gyertya, agy?
Pedig ahogy mondtad első ránézésre azt gondoltam nem lesz ezt nehéz bekötni, a helye is jó helyen van, könnyen hozzáférhető, a vezetékek befűzése sem rémisztő, de a vízcsövek bekötése az tényleg érdekes lesz.
Tényleg még-egyszer köszönöm a válaszodat, nagy segítség ez számomra.
A D5W SC egy (Standheizung)állófűtés (Complet)Komplett kályha,amiben megtalálható tényleg a vízszivattyú,és az üzemanyagpumpa is! Alapjából nem rossz portéka,de az agya megérne beszerelés előtt egy kiolvasást....
Gyenge pontja lehet a v.szivattyú,izzítógyertya,esetleg az agya,tehát az elektronikája.
A Tankból kell(!) venni a gázolajat!! Ez fontos! Nem olyan gáz,aránylag "könnyedén" kivitelezhető
A legnehezebb része talán a vízcsővek elhelyezése.
Az idén csináltam már 2db ilyen 3betűs autót....,egyenlőre mindegyik működik is...
Érdeklődni szeretnék, látom nagy szakértője vagy a témának, hogy vásároltam egy használt állófűtést a mai-nap.
Az azonosító táblájára ez van írva Eberspacher Esslingen Hydronic D5W SC, Disel, 50W-12 V, 5000W.
Elméletileg működik, ki lett próbálva, minden egyes darabját megkaptam, előttem szerelték ki a kocsiból, egy A4-ből 1997 évjáratból.
Én egy BMW E46 320 D-be szeretném belerakni egy 2002 évjáratba.
Kérdésem az lenne, bele lehet e rakni a kocsimba, illetve nekem azt mondták hogy az üzemanyag szivattyú, keringető szivattyú minden a kályhában van /Ez tényleg így van?/. A kályhán kívül még kaptam rengeteg kábelt ,2 db. csövet, kipufogót, és a vezérlőjét /amin be, ki, és időzíteni tudom./
Mit lehet erről a modellről tudni? Van e betegsége?
Nagy nyomású szivattyús a BMW motorja, elég ha csak simán egy T csővel belekötöm a gázolaj vezetékbe, vagy a tanktól kell hozni külön egy csövön?
Nem hallottam még másik állófűtést nem tudok viszonyítani, de nincs jó előerzetem, mintha valami elromlott volna.Nem égne eggyenletesen.Nem füstöl, szépen fefűt de a hangja.