"Folytatódik a szolgáltatás-fejlesztés a menetrend szerinti autóbusz-közlekedésben: a 2015/16. évi Hivatalos Autóbusz Menetrend tavaly decemberi életbe lépésétől bevezetett, éves szinten mintegy 234.000 többletkilométert jelentő járatfejlesztések után 2016. április 4-től ismét bővítettük az utazási lehetőségeket.
Mátészalka-Nyíregyháza között autópályán közlekedő új autóbuszjáratok Fehérgyarmatról Nyíregyházára:
A 4237 Nyíregyháza-Jármi-Mátészalka-Fehérgyarmat új autóbuszvonalon Nyíregyháza-Jármi között autópályán történő közlekedtetéssel új autóbuszjáratokat indítunk munkanapokon:
5.45 órakor Fehérgyarmatról Nyíregyházára,
14.05 órakor Mátészalkáról Nyíregyházára,
11.00 órakor Nyíregyházáról Mátészalkára,
17.05 órakor Nyíregyházáról Fehérgyarmatra.
A járatokon ingyenes wifi-elérést biztosítunk.
Ezen túlmenően a hétvégi időszak jobb kiszolgálása érdekében szintén az autópályán a hetek első iskolai előadási napját megelőző munkaszüneti napokon 16.00 órakor közlekedik autóbuszjáratunk Fehérgyarmatról Nyíregyházára a fenti időponttól kezdődően."
A pályázatokat vélhetően úgy írják ki, hogy nem azonnal kell a tíz éves átlagéletkort teljesíteni, hanem évek alatt folyamatosan kell egyre lejjebb és lejjebb szorítani. Ez teljesíthető ütemezett beszerzésekkel és selejtezésekkel, amihez lehet megfelelő mennyiségű használt flottákat találni vagy megfelelő mennyiségű új buszra tendert kiírni a megfelelő időben.
Nekem határozottan románnak tűnik a jármű és a festés is, még az AUTOTRANSPORT (gyakorlatilag az ottani akkori "Volán" felirat betűinek a végét is látni vélem rajta.
A fekete díszcsík nélküli változatokat láthattok itt, az oldal alja felé, az 1980-as években a román városi és elővárosi buszközlekedésben nagyon gyakori gázosra átalakított kivitelben:
Kérdezem, van-e valakinek ötlete arra vonatkozólag, hogy volt-e ilyen festése valamelyik VOLÁN-nak a 80-as évek közepén? Ha nem, akkor netán Romániában?
Látszik, hogy a karbantartási költségek milyen szépen kezdenek elszállni a kiszervezéssel.
Egy dolgot nem értek. A beszámoló szerint az éves teljesítmény majdnem 10%-a, azaz majdnem 95 ezer km a rezsi teljesítmény. Ez hatalmas! Hogy jön össze ennyi?
Pécs, Győr, Kaposvár, Sopron, Zalaegerszeg, Dunaújváros és Salgótarján 2014. évi helyi közlekedés beszámolói (szerintem) nem elérhetőek egy gyors google után, ha a helyi mókusok közül valaki tud segíteni a nemes ügy érdekében(órákat eltöltve az önkormányzati anyagokat túrva), akkor köszönet érte.
Szolnok+Eger bevétel-költség oké, ott a naturália adatoknál mutatkoznak a szegénység jelei.
Nyíregyháza, Kecskemét, Székesfehérvár, Szombathely, Tatabánya, Veszprém, Békéscsaba be lett gyűjtve, +Szolnok és Eger a bevétel-költség témában.
Tatabánya és Szfvár helyi 2014. évi beszámolója le van mentve, azért tudtam a bevételeket/költségeket. A 2015. évi beszámolók most vannak befejezés/vagy már tárgyalás alatt, így azok még nem ismertek a nagyközönségnek.
Amint az olvtársak aktivizálják magukat, hogy nem egyedül kellene összetúrni a 2014. évi helyi beszámolókat, melyek 2015. március-június közötti közgyűléseken tárgyaltak általában, akkor össze lehet szedni a számokat egységesen. A megyeszékhelyekkel lehet kezdeni, aztán még bővíteni egyéb városokkal. Egyedül nem fogom bevállalni.
A többi egyéb mutató 2014-ről: Tatabánya: Utasszám: 13.589.000 fő Utaskm: 55.475.000 km Költség összesen: 1.200.072.000 Ft utaskm-re eső ktg: 21,632 Ft/ukm
Székesfehérvár: Utasszám: 22.918.400 fő Utaskm: 83.202.300 km Költség összesen: 1.746.620.000 Ft utaskm-re eső ktg: 20,992 Ft/ukm
Tatabánya, 2014 (67 ezer lakos): Menetdíj bevétel: 564.756.000 Ft _____________________________________ Szociálpolitikai menetdíj támogatás: 166.732.000 Ft Önkormányzat által nyújtott hozzájárulás: 200.000.000 Ft Egyéb közlekedési bevétel (költségvetési támogatás, KDOP pályázat értékcsökkenés): 91.230.000 Ft Összesen: 457.962.000 Ft
(Tatabánya 2017. január 1-től saját szolgáltatóval fog dolgozni, és az MVP keretében szeretné a teljes helyi állományt (40 autóbusz) lecserélni 6 milliárd forintból, plusz egyéb közlekedésfejlesztésre is fordítani belőle)
Székesfehérvár, 2014 (99 ezer lakos): Menetdíj bevétel: 1.074.253.000 Ft _____________________________________ Szociálpolitikai menetdíj támogatás: 258.507.000 Ft Önkormányzat által nyújtott éves hozzájárulás: 224.000.000 Ft 2006-2012. közötti szolgáltatási időszakra vonatkozó 10 évig fizetendő éves részlet: 63.000.000 Ft Költségvetési támogatás: 73.093.000 Ft Bevételekkel nem fedezett többletköltség(plusz teljesítmény+kieső központ támogatás 50%-a) megtérítése: 45.145.000 Ft Összesen: 663.745.000 Ft(, melyből 63 millió forint nem 2014-hez kapcsolódik.)
(Helyi közszolg. pályáztatás kiírása hamarosan várható, teljes helyi hálózat és menetrend változtatása tervezve 16.07.01.-től, 13 db szóló és 3 db csuklós, 8-9 éves MB Citaro autóbusz érkezik néhány héten belül.)
Ahogyan az egészségügy kinéz, azt tömegközlekedve nem lehet igazságosan kiszolgálni. Pl. Somogy: vannak vizsgálatok, amiket csak Kaposváron végeznek, ez tiszta sor, a legtávolabbi falvakból is max. 1 átszállás. Az ügyeleti beosztást tekintve vannak cifra dolgok. Pl. Balatonendréd Siófokhoz tartozik, Zamárdi, amin keresztül kell mászniuk az endrédieknek, az Balatonföldvárhoz. De BPD-falván amíg volt külön doki, és nem kellett a mikrotérségi központ dokijához hozzácsapni a mi dokink három faluját, addig az volt a rossz, hogy ha olyan napon kezdtél sugárban hányni, mikor nem volt rendelés, akkor be kellett menni a mikrotérségi központba, várni egy másfél órát a szomszéd faluba menő buszra, hazafelé meg egy fél napot a csatlakozásra... Ha az önkormányzat(ok) nem jelzi(k) a KK-k felé, mi a helyzet, a KK-knál az íróasztal mögött ülő embernek a szomszéd megyében vagy a megye túlvégén honnan kéne azt tudnia, hogy van a beosztás ebben a tekintetben?
Piliscsabával is ugyanezt tették. Egy ideig Pilisvörösváron volt az orvosi ügyelet, ahova remek a közlekedés. Aztán áttették Zsámbékra, ahova hétvégén pl. egyáltalán nem jár Piliscsabáról busz... :o
Ezt a gondolatmenetet picit továbbfűzném:a minap egy ismerőst látogattam meg a mohácsi kórházban,és az ismerős szobatársainak lakóhelyén le voltam döbbenve,mert olyan térségekből valók voltak,ahonnan Mohácsra alig(pl Pécsvárad és környéke) vagy egyáltalán nincs is(Beremend és környéke) tömegközlekedés.Szóval amikor kialakították a kórházi ellátási körzeteket,akkor nem kellett volna azokat úgy megcsinálni,hogy legyen oda megfelelő tömegközlekedés(ha addig nem volt,akkor csinálni?)?
Szabolcsban súlyos kocsikiadási gondok vannak, ezért oda rengeteg agyonhasznált kocsit telepítettek már a Volán-időkben is. Ez a KK óta talán még inkább felerősödött, most már magasabb komfortfokozatú, fiatalabb kocsik is mennek. Hajdú és Borsod között egyetlen kocsi, egy midibusz átcsoportosításáról tudok
Beszerzések terén igen nagyok a kiinduló különbségek: Szabolcsban óriási szükség lenne helyközi kocsikra, Borsodban helyközikre és távolsági kocsikra is nagy szükség volna, Hajdúban a legjobb a flottaátlag. Ezzel együtt ami beszerzések elérték a térséget (használt távolsági), azokat igyekeztek igazságosan elosztani. Ez klasszikus hiánygazdálkodási jelenséget vet fel: a távolsági fordákban szűkölködő, napi gondokkal küszködő Szabolcs is távolsági kocsit kapott, úgyhogy most akár E98-as is simán végezhet napi falujáró feladatot. Szabolcsban jelen körülmények között azért nagy szükség erre nem lett volna, miközben meg helyközi kialakításúra feltétlenül. Más egyensúlytalanság nemigen észlelhető.
Arculat: ami van, az kb. a katasztrófa - a három volán cég igen markánsan megkülönböztethető volt egymástól. Ez most eltűnni látszik, az azonos vonalra került fehér használt Irisbusok közül már csak a szakavatottak tudják elkülöníteni a miskolci és a debreceni illetőségűeket (digitális kijelző csak az utóbbiakban van). Egyébként viszont megy a sárgára, fehérre mázolgatás, illetve amelyik nem kap fényezést, az marad olyan, amilyen volt. Szóval csak nagyon lassan fog ez egységesülni, akkor viszont a jelen trend szerint elveszítik mindenféle helyi identitásukat a buszok (nem lesz pl. üzemegységjelzés.)
Az irányjelző táblák terén viszont mintha minden maradna a régiben, a három megyében három különböző táblatípusból készülnek az újak is.
Az egységes flottafehérre törekvést (szerencsére) nem kapkodják el. A buszbeszerzések az igényeknek megfelelően lettek elosztva -> pl. IK266-osok kinyírása a Pannonnál. Minimális a kocsimozgás, Gemenctől egy EAG a Kaposhoz, néhány 200-as a Kapostól a Pannonhoz. A hírlevelek is nagyjából egyforma mértékben foglalkoznak mindhárom megyével. Ennyit látok, mint utas. Aztán a bérek, stb. terén van-e különbség, az nem az én asztalom.
Külsőleg egységes , de a használt buszok Mercedes Intourók nem a legjobb , ha előtte ott azon a járaton magasabb komfortfokozatú kocsi járt. Pl.: Szeged-Bükfürdő
Egy érdekes kérdést feszegetnek a Jászkun-topikban: az egriek és a salgótarjániak szerint a több mint egy éve bekövetkezett KK-sítás náluk durva egyensúlytalanságokat idézett elő máris. A szolnoki központból mintha nem látnának el Nógrádig vagy Egerig - ez ott az állítás, illetve a vitatéma.
Miként alakul ez az országban? Lehet-e látni más KK-knál ugyanezt a tendenciát - rögtön, egy évvel az indulás után?