Keresés

Részletes keresés

dundalk Creative Commons License 2016.04.07 0 0 62160

Igen hasznos volt pl. mikor beütötted, hogy "Lenin" akkor láttad, hogy melyik cég ragadt meg az időben úgy 20-25 évet :).

Előzmény: redfox2 (62157)
sosiforda Creative Commons License 2016.04.07 0 1 62159

http://www.emkk.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=143:uj-autobuszvonal-uj-jaratok-2016-aprilis-4-tol&Itemid=363&lang=hu

 

"Folytatódik a szolgáltatás-fejlesztés a menetrend szerinti autóbusz-közlekedésben: a 2015/16. évi Hivatalos Autóbusz Menetrend tavaly decemberi életbe lépésétől bevezetett, éves szinten mintegy 234.000 többletkilométert jelentő járatfejlesztések után 2016. április 4-től ismét bővítettük az utazási lehetőségeket.

 

Mátészalka-Nyíregyháza között autópályán közlekedő új autóbuszjáratok Fehérgyarmatról Nyíregyházára:

 

A 4237 Nyíregyháza-Jármi-Mátészalka-Fehérgyarmat új autóbuszvonalon Nyíregyháza-Jármi között autópályán történő közlekedtetéssel új autóbuszjáratokat indítunk munkanapokon:

  • 5.45 órakor Fehérgyarmatról Nyíregyházára,
  • 14.05 órakor Mátészalkáról Nyíregyházára,
  • 11.00 órakor Nyíregyházáról Mátészalkára,
  • 17.05 órakor Nyíregyházáról Fehérgyarmatra.

A járatokon ingyenes wifi-elérést biztosítunk.

 

Ezen túlmenően a hétvégi időszak jobb kiszolgálása érdekében – szintén az autópályán – a hetek első iskolai előadási napját megelőző munkaszüneti napokon 16.00 órakor közlekedik autóbuszjáratunk Fehérgyarmatról Nyíregyházára a fenti időponttól kezdődően."

redfox2 Creative Commons License 2016.04.07 0 0 62158

Ne keressed mert az újban nincs benne szerintem! Pedig hasznos funkció volt.

De az androidos  Menetrendek.hu app-on meg tudod nézni a megállók érk/ind adatait.

Egyébként a régi menetrendi kereső elérhető még a neten valahogy???

Előzmény: JVU-808 (62155)
redfox2 Creative Commons License 2016.04.07 0 0 62157

Szerintem nem állomásra gondolt hanem a konkrét megállók érkezési/indulási jegyzékére ami a régi keresőben egy nagyon jó kis funkció volt volt.

Előzmény: Gyötör (62156)
Gyötör Creative Commons License 2016.04.07 0 0 62156

Miért kellene annak szerepelni egy, az átlag utasok számára készült, "honnan-hova-mikor-mivel jutok el" típusú keresőben?

 

Az állomásokat üzemeletető társaságoknál, forgalmistáknál, az állomásokon bizonyára megvan.

 

Előzmény: JVU-808 (62155)
JVU-808 Creative Commons License 2016.04.06 0 0 62155

Nem találom az állomási érkezési/indulási jegyzékeket.

Előzmény: Gyötör (62135)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.06 0 0 62154

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=139196263&t=9008229

 

A pályázatokat vélhetően úgy írják ki, hogy nem azonnal kell a tíz éves átlagéletkort teljesíteni, hanem évek alatt folyamatosan kell egyre lejjebb és lejjebb szorítani. Ez teljesíthető ütemezett beszerzésekkel és selejtezésekkel, amihez lehet megfelelő mennyiségű használt flottákat találni vagy megfelelő mennyiségű új buszra tendert kiírni a megfelelő időben.

sosiforda Creative Commons License 2016.04.06 0 0 62153

Nekem határozottan románnak tűnik a jármű és a festés is, még az AUTOTRANSPORT (gyakorlatilag az ottani akkori "Volán" felirat betűinek a végét is látni vélem rajta.

 

A fekete díszcsík nélküli változatokat láthattok itt, az oldal alja felé, az 1980-as években a román városi és elővárosi buszközlekedésben nagyon gyakori gázosra átalakított kivitelben:

 

http://tramclub.org/viewtopic.php?t=2040&sid=9e7846f632fc74d947950da619649a59

 

Előzmény: jakyg (62149)
jakyg Creative Commons License 2016.04.06 0 0 62152

Köszönöm szépen.

Előzmény: trizs77 (62150)
rezgaras Creative Commons License 2016.04.06 0 1 62151

Tokióban megnyitották az új buszpályaudvart. A kis videón indul a busz, a végén "búcsúztatják". Ha én ezt megélhetném a Népligetnél... :-))

 

http://www3.nhk.or.jp/news/easy/k10010466761000/k10010466761000.html

 

trizs77 Creative Commons License 2016.04.06 0 0 62150

a ROMAN autóbusz voltak hasonló módon színezve.

Előzmény: jakyg (62149)
jakyg Creative Commons License 2016.04.05 0 0 62149

Tisztelt Szakértők!

 

Kérdezem, van-e valakinek ötlete arra vonatkozólag, hogy volt-e ilyen festése valamelyik VOLÁN-nak a 80-as évek közepén? Ha nem, akkor netán Romániában?

Köszönöm

trizs77 Creative Commons License 2016.04.05 0 0 62148

Jaaaa.

 

Források a társaságok saját adatszolgáltatásai.

 

Előzmény: trizs77 (62147)
trizs77 Creative Commons License 2016.04.05 0 1 62147

 

Az összegekben NEM szerepelnek a :

 - járműbeszerzések költségei, se busz se vonat,

 - járműbeszerzésekre adott állami visszafizetési garanciák,

 - a vasúti pályahálózat fenntartására adott évi 70 milliárd állami pénz,

 - a vasúti pályahálózat korszerűsítésére érkező EU és állami pénzek,

 - a jellemzően ősszel a MÁV-nak folyósított amolyan pofapénz, ajándék melynek mértéke évi 30-40 milliárd szokott lenni,

 - a MÁV adósság állami átvállalásra folyósított állami pénzek, évente úgy kb. 60 milliárd Ft.-

 

 

------------------------

 

Csak bevételek és abból számított km és utkm költségek.

Láthatóan rendkívül magasak a valamilyen (különböző) címen az államtól érkező pénzek aránya.

 

 

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2016.04.05 0 0 62146

Összeszedjük közösen ?

 

Mindenki egy kicsit összegyűjt........................:-))

 

 

Előzmény: htibor (62144)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.04 0 0 62145

Jó kis beszámoló.

Látszik, hogy a karbantartási költségek milyen szépen kezdenek elszállni a kiszervezéssel.

 

Egy dolgot nem értek. A beszámoló szerint az éves teljesítmény majdnem 10%-a, azaz majdnem 95 ezer km a rezsi teljesítmény. Ez hatalmas! Hogy jön össze ennyi?

Előzmény: Törölt nick (62143)
htibor Creative Commons License 2016.04.03 0 0 62144

Köszönöm! :)

 

Pécs, Győr, Kaposvár, Sopron, Zalaegerszeg, Dunaújváros és Salgótarján 2014. évi helyi közlekedés beszámolói (szerintem) nem elérhetőek egy gyors google után, ha a helyi mókusok közül valaki tud segíteni a nemes ügy érdekében(órákat eltöltve az önkormányzati anyagokat túrva), akkor köszönet érte.

Szolnok+Eger bevétel-költség oké, ott a naturália adatoknál mutatkoznak a szegénység jelei.

 

Nyíregyháza, Kecskemét, Székesfehérvár, Szombathely, Tatabánya, Veszprém, Békéscsaba be lett gyűjtve, +Szolnok és Eger a bevétel-költség témában.

Előzmény: Törölt nick (62143)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.02 0 0 62143

Egy linkkel tudok segíteni.

http://bekescsaba.hu/download.fcgi/30888_0_0_7_2_DAKK_besz%E1mol%F3.pdf

(Nem szeretném a számolásommal torzítani az adatokat.)

trizs77 Creative Commons License 2016.04.02 0 0 62142

Köszi.

Szuper.

Most már csak ilyen kellene másik 40-50 városról..........................:-))

Előzmény: htibor (62141)
htibor Creative Commons License 2016.04.02 0 0 62141

Tatabánya és Szfvár helyi 2014. évi beszámolója le van mentve, azért tudtam a bevételeket/költségeket.
A 2015. évi beszámolók most vannak befejezés/vagy már tárgyalás alatt, így azok még nem ismertek a nagyközönségnek.

Amint az olvtársak aktivizálják magukat, hogy nem egyedül kellene összetúrni a 2014. évi helyi beszámolókat, melyek 2015. március-június közötti közgyűléseken tárgyaltak általában, akkor össze lehet szedni a számokat egységesen.
A megyeszékhelyekkel lehet kezdeni, aztán még bővíteni egyéb városokkal. Egyedül nem fogom bevállalni.

A többi egyéb mutató 2014-ről:
Tatabánya:
Utasszám: 13.589.000 fő
Utaskm: 55.475.000 km
Költség összesen: 1.200.072.000 Ft
utaskm-re eső ktg: 21,632 Ft/ukm

Székesfehérvár:
Utasszám: 22.918.400 fő
Utaskm: 83.202.300 km
Költség összesen: 1.746.620.000 Ft
utaskm-re eső ktg: 20,992 Ft/ukm

Előzmény: trizs77 (62140)
trizs77 Creative Commons License 2016.04.02 0 0 62140

Van olyan helyi összesítésed, hogy:

 

 X város töm.közl. bevétele ?...................összesen.

 X város töm közl költsége ?

 X város éves utasszáma ?

 X város éves utas km-e ?

 x város egy utkm-re eső költsége ?

 

------------

 

 y város töm.közl. bevétele ?...................összesen.

 y város töm közl költsége ?

 y város éves utasszáma ?

 y város éves utas km-e ?

 y város egy utkm-re eső költsége ?

 

------------------

 

 z város töm.közl. bevétele ?...................összesen.

 z város töm közl költsége ?

 z város éves utasszáma ?

 z város éves utas km-e ?

 z város egy utkm-re eső költsége ?

Előzmény: htibor (62139)
htibor Creative Commons License 2016.04.02 0 0 62139

trizs77 kérésére:

 

Tatabánya, 2014 (67 ezer lakos):
Menetdíj bevétel: 564.756.000 Ft
_____________________________________
Szociálpolitikai menetdíj támogatás: 166.732.000 Ft
Önkormányzat által nyújtott hozzájárulás: 200.000.000 Ft
Egyéb közlekedési bevétel
(költségvetési támogatás, KDOP pályázat értékcsökkenés): 91.230.000 Ft
Összesen: 457.962.000 Ft

(Tatabánya 2017. január 1-től saját szolgáltatóval fog dolgozni, és az MVP keretében szeretné a teljes helyi állományt (40 autóbusz) lecserélni 6 milliárd forintból, plusz egyéb közlekedésfejlesztésre is fordítani belőle)

Székesfehérvár, 2014 (99 ezer lakos):
Menetdíj bevétel: 1.074.253.000 Ft
_____________________________________
Szociálpolitikai menetdíj támogatás: 258.507.000 Ft
Önkormányzat által nyújtott éves hozzájárulás: 224.000.000 Ft
2006-2012. közötti szolgáltatási időszakra vonatkozó 10 évig fizetendő éves részlet: 63.000.000 Ft
Költségvetési támogatás: 73.093.000 Ft
Bevételekkel nem fedezett többletköltség(plusz teljesítmény+kieső központ támogatás 50%-a) megtérítése: 45.145.000 Ft
Összesen: 663.745.000 Ft(, melyből 63 millió forint nem 2014-hez kapcsolódik.)

 

(Helyi közszolg. pályáztatás kiírása hamarosan várható, teljes helyi hálózat és menetrend változtatása tervezve 16.07.01.-től, 13 db szóló és 3 db csuklós, 8-9 éves MB Citaro autóbusz érkezik néhány héten belül.)

Törölt nick Creative Commons License 2016.04.02 0 0 62138
Ahogyan az egészségügy kinéz, azt tömegközlekedve nem lehet igazságosan kiszolgálni. Pl. Somogy: vannak vizsgálatok, amiket csak Kaposváron végeznek, ez tiszta sor, a legtávolabbi falvakból is max. 1 átszállás. Az ügyeleti beosztást tekintve vannak cifra dolgok. Pl. Balatonendréd Siófokhoz tartozik, Zamárdi, amin keresztül kell mászniuk az endrédieknek, az Balatonföldvárhoz. De BPD-falván amíg volt külön doki, és nem kellett a mikrotérségi központ dokijához hozzácsapni a mi dokink három faluját, addig az volt a rossz, hogy ha olyan napon kezdtél sugárban hányni, mikor nem volt rendelés, akkor be kellett menni a mikrotérségi központba, várni egy másfél órát a szomszéd faluba menő buszra, hazafelé meg egy fél napot a csatlakozásra... Ha az önkormányzat(ok) nem jelzi(k) a KK-k felé, mi a helyzet, a KK-knál az íróasztal mögött ülő embernek a szomszéd megyében vagy a megye túlvégén honnan kéne azt tudnia, hogy van a beosztás ebben a tekintetben?
Előzmény: JLW-470 (62136)
siófoki35 Creative Commons License 2016.04.01 0 0 62137

Piliscsabával is ugyanezt tették. Egy ideig Pilisvörösváron volt az orvosi ügyelet, ahova remek a közlekedés. Aztán áttették Zsámbékra, ahova hétvégén pl. egyáltalán nem jár Piliscsabáról busz... :o

Előzmény: JLW-470 (62136)
JLW-470 Creative Commons License 2016.04.01 0 0 62136

Ezt a gondolatmenetet picit továbbfűzném:a minap egy ismerőst látogattam meg a mohácsi kórházban,és az ismerős szobatársainak lakóhelyén le voltam döbbenve,mert olyan térségekből valók voltak,ahonnan Mohácsra alig(pl Pécsvárad és környéke) vagy egyáltalán nincs is(Beremend és környéke) tömegközlekedés.Szóval amikor kialakították a kórházi ellátási körzeteket,akkor nem kellett volna azokat úgy megcsinálni,hogy legyen oda megfelelő tömegközlekedés(ha addig nem volt,akkor csinálni?)?

Előzmény: Törölt nick (62133)
Gyötör Creative Commons License 2016.04.01 0 3 62135

Elindult a MÁV és a Volán közös menetrendkeresője

Összehangolták végre a két nagy közlekedési társaság országos menetrendjét. Tovább »

forrás: Index.hu

Racilaci Creative Commons License 2016.04.01 0 0 62134

ÉMKK:

 

Szabolcsban súlyos kocsikiadási gondok vannak, ezért oda rengeteg agyonhasznált kocsit telepítettek már a Volán-időkben is. Ez a KK óta talán még inkább felerősödött, most már magasabb komfortfokozatú, fiatalabb kocsik is mennek. Hajdú és Borsod között egyetlen kocsi, egy midibusz átcsoportosításáról tudok

 

Beszerzések terén igen nagyok a kiinduló különbségek: Szabolcsban óriási szükség lenne helyközi kocsikra, Borsodban helyközikre és távolsági kocsikra is nagy szükség volna, Hajdúban a legjobb a flottaátlag. Ezzel együtt ami beszerzések elérték a térséget (használt távolsági), azokat igyekeztek igazságosan elosztani. Ez klasszikus hiánygazdálkodási jelenséget vet fel: a távolsági fordákban szűkölködő, napi gondokkal küszködő Szabolcs is távolsági kocsit kapott, úgyhogy most akár E98-as is simán végezhet napi falujáró feladatot. Szabolcsban jelen körülmények között azért nagy szükség erre nem lett volna, miközben meg helyközi kialakításúra feltétlenül. Más egyensúlytalanság nemigen észlelhető.

 

Arculat: ami van, az kb. a katasztrófa - a három volán cég igen markánsan megkülönböztethető volt egymástól. Ez most eltűnni látszik, az azonos vonalra került fehér használt Irisbusok közül már csak a szakavatottak tudják elkülöníteni a miskolci és a debreceni illetőségűeket (digitális kijelző csak az utóbbiakban van). Egyébként viszont megy a sárgára, fehérre mázolgatás, illetve amelyik nem kap fényezést, az marad olyan, amilyen volt.  Szóval csak nagyon lassan fog ez egységesülni, akkor viszont a jelen trend szerint elveszítik mindenféle helyi identitásukat a buszok (nem lesz pl. üzemegységjelzés.)

Az irányjelző táblák terén viszont mintha minden maradna a régiben, a három megyében három különböző táblatípusból készülnek az újak is.

Előzmény: Törölt nick (62133)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.01 0 0 62133
DDKK:

Az egységes flottafehérre törekvést (szerencsére) nem kapkodják el. A buszbeszerzések az igényeknek megfelelően lettek elosztva -> pl. IK266-osok kinyírása a Pannonnál. Minimális a kocsimozgás, Gemenctől egy EAG a Kaposhoz, néhány 200-as a Kapostól a Pannonhoz. A hírlevelek is nagyjából egyforma mértékben foglalkoznak mindhárom megyével. Ennyit látok, mint utas. Aztán a bérek, stb. terén van-e különbség, az nem az én asztalom.
Előzmény: Racilaci (62131)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.01 0 0 62132

ÉNYKK

Szerintem buszbeszerzéseket igyekeztek elosztani igazságosan.

KMKK

A flotta is átmatricázva egységes kép alakult ki.

DAKK

Külsőleg egységes , de a használt buszok Mercedes Intourók nem a legjobb , ha előtte ott azon a járaton magasabb komfortfokozatú kocsi járt. Pl.: Szeged-Bükfürdő

Előzmény: Racilaci (62131)
Racilaci Creative Commons License 2016.04.01 0 1 62131

Egy érdekes kérdést feszegetnek a Jászkun-topikban: az egriek és a salgótarjániak szerint a több mint egy éve bekövetkezett KK-sítás náluk durva egyensúlytalanságokat idézett elő máris. A szolnoki központból mintha nem látnának el Nógrádig vagy Egerig - ez ott az állítás, illetve a vitatéma.

 

Miként alakul ez az országban? Lehet-e látni más KK-knál ugyanezt a tendenciát - rögtön, egy évvel az indulás után?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!