Van valakinek tippje, hogy a gk elejére becsavarható vontatóhorog tüskének a kasznin lévő anyáját hol lehetne menetfúróval megjáratni, ui egy menetnyit belekap, de tovább nem lehet betekerni pajszerral sem
Egy másik Mazda5 vontatótüskéjét is próbáltam, de azt sem tudtam beletekerni, de a saját autójába se ment bele...
Az enyém picit rozsdás, de annyira nem lenne szabad, hogy olajzóspray-vel és pajszerral se lehessen betekerni...
Köszönöm szépen mindenkinek a tanácsokat, tapasztalatokat!
Alapvetően 4-en használjuk, de az a cél, hogy ha úgy adódik, akkor még két felnőtt tudjon jönni velünk. Sokféle egyterű van a piacon, de alapvetően a japánokhoz húz a szívem (most is egy t22 avensis van), és ez tetszik a legjobban.
Nagyobb (pl Transit) buszt nem veszünk, a feleségem egy Citroen C-elysében (vagy hogy kell írni :) ) simán elfért a két gyerekülés között, szóval van remény, hogy máshol is működjön a dolog.
De valóban az lesz, hogy elmegyünk majd egy kereskedésbe, és megnézzük élőben (sajnos ismeretségi körben nincs senkinek).
- megpróbálod a dolgot összehozni otthon, (én cserélném az olajat is, mert ezek után ki tudja mi igaz az állításokból)
- megfelelő szervizbe mész és lecserélik az olajat, csinálnak egy kényszer regenerálást, utána nulláznak. A kényszerregenerálás lehet felesleges, de lehet,nem árt...
Az otthoni nullázás módját angolul megtalálod a neten, a csatlakozó a hűtő mögött van hozzá.
Javaslom, fordulj szervizhez, szerelőhöz, aki rendelkezik műszerrel, és típusismerettel. Ehhez nem elég egy univerzális OBD műszer...
A DPF villogaás magától abbamaradt. A szerelőm kiolvasta a hibát, azt írta ki, hogy részecskeszűrő hiba és hogy félbeszakadt. Holnap után indulnék németországba. Lehet, hogy akkor megcsinálná a regenerálást? Merjek így elindulni vele? Kicsit tartok tőle, hogy menet közben kapcsol vészüzemmódba. Mi a véleményetek? Köszi a segítségeteket!
Eddig a kvik-fit-be vittem a verdát, de az első futómű kopogását nem tudják megoldani. Azt mondják h semmi baja.. Nem értenek hozzá. Így most hogy eljött az ideje az olajcserének, stb, autószerelőt keresek csepelen, vagy környékén, de olyat aki ért hozzá. Esetleg érdemes inkább elvinni márkaszervízbe? Olyanhoz nem akarom elvinni aki nem ért hozzá:-(
A villogás annyit jelent, hogy irány a szervíz!!! A részecskeszűrőt már nem tudja regenerálni az autó.
2 példa, melyek közül az egyiket megtapasztaltam, a másikat meg csak szerencsére a szervízben láttam.
1. (saját példa) A dpf előtti nyomás szenzor néha néha kihagyott egy mérést. A grafikonon ez minden esetben egy kis völgyet eredményezett. idővel az átlagértéket lerontva regenerálásra kényszerítette az autót (pedig nem is kellett volna). A számítógép azt látta, hogy regenerálás után is nagy a nyomáseltérés a dpf-nél, ezért úgy gondolta, hogy már nem képes elvégezni a regenerálást, így irány a szervíz. a megoldás egy 10e Ft-os szenzorcsere volt.
2. A szervízben egy időben bent volt egy másik 5-ös is. A tulajnak valakik azt tanácsolták, hogy ha megjelenik a dpf jelzés, akkor "nyomja neki" rossz tanács volt.
Az üzemszerű regenerálást a kocsi nem jelzi (biztos drága lett volna egy LED, ami reg feliratot mutat, mindegy). Amikor villan a hibajelzés, az komolyabb eltömődést, meghibásodást jelent. célszerű meglátogatni a szakit. Ebben az esetben fokozta a helyzetet, hogy nem a DPF-hez való olaj volt a blokkban, így a hamu beleégett a részecskeszűrőbe. Ezzel nagyjából semmit nem tudnak kezdeni. Vagy kiveszik, vagy csere.
22560 hozzászólásban jeleztem, hogy egyszerre felvillant a menetstabilizátor és a motorhiba jelzés. Ez mint utóbb az EGR szelep meghibásodását jelenti. Ha eltömődött (nekem a szelepmozgató motor ment tönkre) akkor az a részecskeszűrő gyors eltömődését jelenti, amely a regenerálást sűríti, hibát okozva. Érdemes azt is kitakarítani. viszonylag könnyen elérhető helyen van.
A Dieselek emiatt nem valóak tisztán városi használatra. Folyamatosan csak nyűgje lesz.
Nemrégiben vettem egy Mazda 5-öst (143Le diesel). Egy hosszab külföldi utazás után vagyunk, a DPF lámpám mégis elkezdett villogni. Mostanában tapasztalok olyat is, hogy alapjáratot a motor enyhén rángatózik. Nem mindig csinálja, de néha enyhén, néha pedig erőteljesebben. Az olajszintem megemelkedett. Tudtok tanácsot adni, vagy esetleg egy pécsi szakit ajánlani, aki otthon van diesel Mazdák javításában?
A hátsó sor meglepően használható. Mikor mi is vásárlás előtt voltunk, pont ezeket a lehúzásokat olvastam. Több mint egy éve megvan már az autó.
A tapasztalat (ez saját vélemény): Ez az autó 6 személyes. a második sor középső ülése sokkal többet ér asztalkának, mint bárminemű utazó pozíciónak. a hátsó sorban lévő ülések meglepően jók. Nincs állítási lehetőség, mint a második sorban (döntés, előre-hátra), csak kinyitod és kész. A háttámlák is alacsonyabbak (így adja a hely a padlóban), de a fejtámla javít a helyzeten. Észnél kell lenni, hogy maradjon lábtér is, de kipróbáltuk, hogy 3, 180 cm-es ember (a középső sorban kicsit testesebb) kényelmesen el tud lenni egymás mögött. Ha eredetileg nincs benne, venni kell hátra szőnyeget!! Macerás takarítani a kárpitot. Ha az asszonyka nem 2 méter nyugodtan vállalhatjátok. A babakocsira megoldás, hogy acsak az egyik ülést nyitjátok fel, mellette marad hely bőven.
Érdemes elmenni egy kereskedésbe, és kipróbálni élőben. Az az igazi.
Ma hazafelé útközben egyszercsak nem hűtött többé a klíma. Hááát, nem lettem ettől túl boldog. Házilag mit lehet/érdemes megnézni? Bekapcsoláskor a ventillátora megy. Ennyit tudtam első körben kideríteni :)
sziasztok. autó eladásából megmaradt. 2 dines beépítő keret + alpine fejegység mazda csatlakozóval 50000 ft, külön beépítő 20000 ft, fejegység 30000, hibátlan csomagtér tálca 8000. személyesen bp 3 ker vagy futár előre utalás után
A Castrol Transaxle 75W 90- kell neked. Van rá egy húszasom, hogy ezzel hidegen akadni fog a váltód.
- a dermedéspontja csak 8 oC-szal magasabb, ami még nem lenne nagy gond, de a kinematikai viszkozitása 40 oC-on már jóval magasabb, ami előrevetíti, hogy a hideg idők beköszöntével vakarni fogod a fejed, hogy az 1-2 fokozat miért akad annyira...
Az említett érték majdnem olyan magas, mint a Mutul Motylgear olajé, amit ezért kellett kidobnom a kocsiból. Katalógus szerint jó volt hozzá, de valójában nem...
Nem apró kellemetlenségről írtam, hanem néha ijesztő, és iszonyatosan idegesítő jelenségről. Az 1-ből 2-be váltás között másodperceket kellett várni.
GEBRIEL323, ha tudnál segíteni, bal eső féltengely szimeringet kellesz cseréltetnem, mert mint kiderült csepeg a váltóolaj (a motor alatti müa tálca alján egybefüggően olajos a textil-filc). Az autóban 170ekm van most.
Kérdés:
- a váltóolaj könyv szint 75w90 kell bele, 2,55 liter - abból milyen márkát ajánlasz (ajánlotok) ?