Azt konzerváljuk, hogy minden marad úgy, ahogy van, és nem építjük meg pl. a Kálvin téri föld alatti végállomást.
Ha bele kell nyúlni az infrába, az irgalmatlan pénzt igényel... ez nem oldható meg úgy, hogy csak járművet veszünk, a pályát gyakorlatilag mindenhol fel kell szedni, és új vasutat építeni, új állomásokat, stb. ...
A kérdés az, hogy mi a probléma, amit meg akarnak oldani. Ha jól követtem az eseményeket, az történt, hogy kiírták a közbeszerzést olyan szerelvényekre, amelyek (majd valamikor) az M5 alagútjában (is) közlekedhetnek, erre pedig olyan árajánlat jött, hogy dobtak egy hátast az illetékesek. Erre a specifikációra kellene használtat venni? Kétlem, hogy ilyen van és/vagy hogy olcsóbb...
Vagy a jelenlegi specifikációknak megfelelő használt szerelvényeket? Az egyedi feszültség miatt nem túl esélyes...
Vagy az a gond, hogy elfogynak a jelenlegi szerelvények és legyen "bármi", ami eldöcög a Ráckevei (meg esetleg a Gödöllői) vonalon, hogy az innen felszabaduló szerelvényekkel életben lehessen tartani a Szentendrei meg a Csepeli vonalakat? Mert akkor jöhet tulajdonképpen Desiro-szerű jármű is...
"...azzal újabb 40 évre konzerváljuk a jelenlegi üzemet..."
Gyakorlatilag semmi esély sincs arra, hogy bármilyen alagútépítésbe fognánk ez idő alatt. (Mondjuk nem is tudome lképzelni, hogy bárki is komolyan gondolta, hogy az 5-ös metróból vagy az M2GHÉV-ből bármi is lehet 20-30 éven belül.) Szóval igen konzerválva lesz a jelenlegi állapot, oszt kész. (Már legalább 15 éve le kellett volna cserélni a HÉV szerelvényeket...)
"Vagy ráengedjük őket a mostani infrára, és pl. Cinkotát hagyjuk úgy, ahogy van?"
Valószínűleg egy rakás helyen hozzá kell nyúlni a pályához és sok mindenhez is, de erről nem beszélt még eddig Mosóczi bácsi. Szóval fogalmam sincs mi a terv.
Ha FLIRT-eket veszünk a HÉV-re, azzal újabb 40 évre konzerváljuk a jelenlegi üzemet, arról nem beszélve, hogy az infrát is hozzájuk kellene igazítani (ld. Batthyány téri alagút).
Ebben én érzek némi ellentmondást. Vagy konzerváljuk a jelenlegi üzemet de akkor meg mit kéne hozzájuk igazítani ha az új jármű passzol a jelenlegi üzemhez? Ha meg nem passzol és át kell építeni az infrát hozzá, akkor meg mi konzerválódik? Amúgy se konkrétan Flirt-ről hanem Flirt-szerű vonatokról írt kristoof, pár hónapja te magad javasoltad ugyanezt Hamster lengyel beszámolója után.
Ha FLIRT-eket veszünk a HÉV-re, azzal újabb 40 évre konzerváljuk a jelenlegi üzemet, arról nem beszélve, hogy az infrát is hozzájuk kellene igazítani (ld. Batthyány téri alagút).
Vagy ráengedjük őket a mostani infrára, és pl. Cinkotát hagyjuk úgy, ahogy van?
Van itt egy kis félreértés. A HÉV-ekre új vonatokat szeretnének, de semmi flanc, azaz nem HÉVmetró, hanem valami FLIRT-szerűségről van szó. Ezeket a vonatokat viszont a Bz-k helyére szeretnék a mellékvonalakra.
Amit ma úgy hívnak, hogy Alstom Coradia LINT, az eredetileg Linke-Hoffmann-Busch (LHB) volt. Az LHB a nem annyira francia alsó-szászországi Salzgitterben volt. Az Alstom megvette az LHB-t, vele együtt a típust és a gyárat, és a saját neve alatt kínálja a terméket. De ezeken a vonatokon a címkén kívül semmi nem francia.
Mondjuk ezek dízel-motorvonatok, a HÉV-en esetleg, talán, ha nagyon muszáj, Ráckevére tudnám őket elképzelni, máshová aligha.
HÉV jellegű járművekből van 15 db francia eredetű Siemens S70 Avanto, de azok inkább tramtrainnek lennének jók (annak viszont akár nálunk is, tudják a 25 kV-ot is, így akár meg is lehetne velük csinálni Lézerjankó álmát, a szabadkai tramtraint).
Szerintem viszont másról lehet szó. A németek ajánlottak fel használt motorvonatokat a MÁV-Startnak, erről beszélt korábban Mosóczi László is. A németeknél nem csak a jól ismert 628-as motorvonatokból, hanem 648-asokból is vannak eladóak, márpedig a 648 francia gyártmány (Alstom Coradia LINT 41).
Hallottam a Radoi Cafeban az A-ból B be című közlekedési műsorukban a Mobilissimo munkatársától hogy mivel új szerelvényekre nincs pénz, használtakbanh kéne gondolkodni.
Most pl. francia szerelvények vannak eladók.... Ti hallottatok erről?
Azt esetleg tudja valaki, hogy a héves 377-eseket (21...35) mikor hova állomásították?
Fotók, rövidebb leírások alapján sikerült már kideríteni, hogy eleinte mindenfelé dolgoztak, majd ahogy terjedt a drót, folyamatosan szorultak ki Ráckeve, Taksony felé, illetve a MÁV-BEV idejére megmaradt három mozdony már biztosan csak a ráckevei vonalon dolgozott (ott viszont nem tudom, melyik telephez tartoztak), de többet nem nagyon tudtam kihámozni.
Üdvözletem! Az L II 2-es mozdonyról keresek információkat, esetleg rajzokat és képeket. Az érdekelne, hogy nézett ki a vezetőállása, a vezetőasztala és a géptere, mi volt pontosan ezeken a helyeken. A válaszokat, bármilyen segítséget előre köszönök!
Hazatért hosszú hosszú idő után Szentendrére az 1143-1144 egy Bobó segítségével, egy darabig nem hiszem, hogy forgalomban lesz, és az is kérdés, hogy marad-e, vagy megy vissza kölcsönbe.
1135 ma már próbázott is, viszont csakúgy, mint a 1115, nem kapott "karácsonyfa" visszajelzőt a kocsik oldalára, maradt az egyszeri sárga. Ennek van valami különösebb oka?
Valamint érdeklődnék, hogy a 1144 visszakerül Szentendrére (most hol van épp?), vagy marad kisegítő vonatként Ráckevén?