Keresés

Részletes keresés

r1232 Creative Commons License 2023.05.10 0 0 49918

Nem ezért fogynak.

Előzmény: Il Leone (49916)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.05.10 0 2 49917

Azt konzerváljuk, hogy minden marad úgy, ahogy van, és nem építjük meg pl. a Kálvin téri föld alatti végállomást.

 

Ha bele kell nyúlni az infrába, az irgalmatlan pénzt igényel... ez nem oldható meg úgy, hogy csak járművet veszünk, a pályát gyakorlatilag mindenhol fel kell szedni, és új vasutat építeni, új állomásokat, stb. ...

Előzmény: toto92 (49912)
Il Leone Creative Commons License 2023.05.10 0 0 49916

Ja, csak szegény Bz-k is folyamatosan fogynak, mert lassan már elporladnak maguktól is.

Előzmény: Gordon Zsigmond (49915)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.05.10 0 1 49915

Ha valamit járatni akarunk (drót alatt) a H6/H8/H9-en, mert már kifogytunk a DDR-csodákból, akkor jó lesz a Bz is a Desiro-jellegű cuccok helyett...

...az tényleg olcsó, egyszerű, és tákolni is lehet...

Előzmény: NAR (49914)
NAR Creative Commons License 2023.05.10 0 0 49914

A kérdés az, hogy mi a probléma, amit meg akarnak oldani. Ha jól követtem az eseményeket, az történt, hogy kiírták a közbeszerzést olyan szerelvényekre, amelyek (majd valamikor) az M5 alagútjában (is) közlekedhetnek, erre pedig olyan árajánlat jött, hogy dobtak egy hátast az illetékesek. Erre a specifikációra kellene használtat venni? Kétlem, hogy ilyen van és/vagy hogy olcsóbb...

 

Vagy a jelenlegi specifikációknak megfelelő használt szerelvényeket? Az egyedi feszültség miatt nem túl esélyes...

 

Vagy az a gond, hogy elfogynak a jelenlegi szerelvények és legyen "bármi", ami eldöcög a Ráckevei (meg esetleg a Gödöllői) vonalon, hogy az innen felszabaduló szerelvényekkel életben lehessen tartani a Szentendrei meg a Csepeli vonalakat? Mert akkor jöhet tulajdonképpen Desiro-szerű jármű is...

Előzmény: Fekete szurok (49905)
kristoof Creative Commons License 2023.05.10 -1 0 49913

"...azzal újabb 40 évre konzerváljuk a jelenlegi üzemet..."

 

Gyakorlatilag semmi esély sincs arra, hogy bármilyen alagútépítésbe fognánk ez idő alatt. (Mondjuk nem is tudome lképzelni, hogy bárki is komolyan gondolta, hogy az 5-ös metróból vagy az M2GHÉV-ből bármi is lehet 20-30 éven belül.) Szóval igen konzerválva lesz a jelenlegi állapot, oszt kész. (Már legalább 15 éve le kellett volna cserélni a HÉV szerelvényeket...)

 

"Vagy ráengedjük őket a mostani infrára, és pl. Cinkotát hagyjuk úgy, ahogy van?"

 

 

Valószínűleg egy rakás helyen hozzá kell nyúlni a pályához és sok mindenhez is, de erről nem beszélt még eddig Mosóczi bácsi. Szóval fogalmam sincs mi a terv.

 

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (49911)
toto92 Creative Commons License 2023.05.10 0 0 49912

Ha FLIRT-eket veszünk a HÉV-re, azzal újabb 40 évre konzerváljuk a jelenlegi üzemet, arról nem beszélve, hogy az infrát is hozzájuk kellene igazítani (ld. Batthyány téri alagút).

 

Ebben én érzek némi ellentmondást. Vagy konzerváljuk a jelenlegi üzemet de akkor meg mit kéne hozzájuk igazítani ha az új jármű passzol a jelenlegi üzemhez? Ha meg nem passzol és át kell építeni az infrát hozzá, akkor meg mi konzerválódik? Amúgy se konkrétan Flirt-ről hanem Flirt-szerű vonatokról írt kristoof, pár hónapja te magad javasoltad ugyanezt Hamster lengyel beszámolója után.

Előzmény: Gordon Zsigmond (49911)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.05.10 0 0 49911

Ha FLIRT-eket veszünk a HÉV-re, azzal újabb 40 évre konzerváljuk a jelenlegi üzemet, arról nem beszélve, hogy az infrát is hozzájuk kellene igazítani (ld. Batthyány téri alagút).

Vagy ráengedjük őket a mostani infrára, és pl. Cinkotát hagyjuk úgy, ahogy van?

Előzmény: kristoof (49910)
kristoof Creative Commons License 2023.05.10 0 0 49910

Van itt egy kis félreértés. A HÉV-ekre új vonatokat szeretnének, de semmi flanc, azaz nem HÉVmetró, hanem valami FLIRT-szerűségről van szó. Ezeket a vonatokat viszont a Bz-k helyére szeretnék a mellékvonalakra.

Előzmény: attus germanicus (49908)
Fekete szurok Creative Commons License 2023.05.09 0 0 49909

Lehet hogy az adás még nincs fent, de a cég neve valóban az amit te írtál!

Előzmény: seadxdx (49906)
attus germanicus Creative Commons License 2023.05.09 0 0 49908

Amit ma úgy hívnak, hogy Alstom Coradia LINT, az eredetileg Linke-Hoffmann-Busch (LHB) volt. Az LHB a nem annyira francia alsó-szászországi Salzgitterben volt. Az Alstom megvette az LHB-t, vele együtt a típust és a gyárat, és a saját neve alatt kínálja a terméket. De ezeken a vonatokon a címkén kívül semmi nem francia. 

Mondjuk ezek dízel-motorvonatok, a HÉV-en esetleg, talán, ha nagyon muszáj, Ráckevére tudnám őket elképzelni, máshová aligha. 

Előzmény: Törölt nick (49907)
Törölt nick Creative Commons License 2023.05.09 0 0 49907

HÉV jellegű járművekből van 15 db francia eredetű Siemens S70 Avanto, de azok inkább tramtrainnek lennének jók (annak viszont akár nálunk is, tudják a 25 kV-ot is, így akár meg is lehetne velük csinálni Lézerjankó álmát, a szabadkai tramtraint).

Szerintem viszont másról lehet szó. A németek ajánlottak fel használt motorvonatokat a MÁV-Startnak, erről beszélt korábban Mosóczi László is. A németeknél nem csak a jól ismert 628-as motorvonatokból, hanem 648-asokból is vannak eladóak, márpedig a 648 francia gyártmány (Alstom Coradia LINT 41).

Előzmény: Fekete szurok (49905)
seadxdx Creative Commons License 2023.05.09 0 1 49906

Be tudod linkelni az adást? Amúgy nem Mobilissimus lenne a cég neve?

Előzmény: Fekete szurok (49905)
Fekete szurok Creative Commons License 2023.05.09 0 0 49905

Hallottam a Radoi Cafeban az A-ból B be című közlekedési műsorukban a Mobilissimo munkatársától hogy mivel új szerelvényekre nincs pénz, használtakbanh kéne gondolkodni.

Most pl. francia szerelvények vannak eladók.... Ti hallottatok erről?

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.04.20 0 0 49904

Azt esetleg tudja valaki, hogy a héves 377-eseket (21...35) mikor hova állomásították?

Fotók, rövidebb leírások alapján sikerült már kideríteni, hogy eleinte mindenfelé dolgoztak, majd ahogy terjedt a drót, folyamatosan szorultak ki Ráckeve, Taksony felé, illetve a MÁV-BEV idejére megmaradt három mozdony már biztosan csak a ráckevei vonalon dolgozott (ott viszont nem tudom, melyik telephez tartoztak), de többet nem nagyon tudtam kihámozni.

siófoki35 Creative Commons License 2023.04.10 0 0 49903

Ha nem ismered, itt össze van szedve pár infó róluk:

https://villamosok.hu/bhev/jarmuvek/li-liii/index.html 

Előzmény: V42 531 (49902)
V42 531 Creative Commons License 2023.04.10 0 0 49902

Üdvözletem! Az L II 2-es mozdonyról keresek információkat, esetleg rajzokat és képeket. Az érdekelne, hogy nézett ki a vezetőállása, a vezetőasztala és a géptere, mi volt pontosan ezeken a helyeken. A válaszokat, bármilyen segítséget előre köszönök!

dani1988 Creative Commons License 2023.03.30 0 0 49901

Igen!

 

Hazatért hosszú hosszú idő után Szentendrére az 1143-1144 egy Bobó segítségével, egy darabig nem hiszem, hogy forgalomban lesz, és az is kérdés, hogy marad-e, vagy megy vissza kölcsönbe.  

Előzmény: Viko88 (49895)
EMD sound is music Creative Commons License 2023.03.27 0 1 49900

Mer' így szebb! :-D

Előzmény: Ep128 (49897)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.03.27 0 1 49899

Biztos ledobott volna magáról mindent, ami nem piros :D Más magyarázat nincs, miért nem zöldre festették, hanem jegylyukasztópirosra...

Előzmény: Ep128 (49897)
kihúzóvágány Creative Commons License 2023.03.26 0 0 49898

Nem értek rá átfesteni .....

 

Előzmény: Ep128 (49897)
Ep128 Creative Commons License 2023.03.25 -2 0 49897

... és miért nem ződ'...? :-)

Előzmény: EMD sound is music (49896)
EMD sound is music Creative Commons License 2023.03.25 0 6 49896

Szentendrén dolgozgatott a héten :

 

 

Viko88 Creative Commons License 2023.03.22 0 0 49895

1135 J-s javítást kapott?

Előzmény: dani1988 (49894)
dani1988 Creative Commons License 2023.03.21 0 1 49894

1135 ma már próbázott is, viszont csakúgy, mint a 1115, nem kapott "karácsonyfa" visszajelzőt a kocsik oldalára, maradt az egyszeri sárga. Ennek van valami különösebb oka? 

Valamint érdeklődnék, hogy a 1144 visszakerül Szentendrére (most hol van épp?), vagy marad kisegítő vonatként Ráckevén? 

Előzmény: kopaszkapitany (49891)
Viko88 Creative Commons License 2023.03.21 0 0 49893

Helló köszi!

Előzmény: kopaszkapitany (49891)
Viko88 Creative Commons License 2023.03.21 0 0 49892

köszönöm szépen!

Előzmény: MOS-265 (49890)
kopaszkapitany Creative Commons License 2023.03.20 0 1 49891

Szia!

1135 - 768 - 1136 hamarosan forgalomban lesz.

1137 - 769 - 1138 fényezés alatt van.

1139 - 770 - 1140 J-s javításon van.

1147 - 774 - 1148 főműhelyi javításra vár.

Előzmény: Viko88 (49889)
MOS-265 Creative Commons License 2023.03.19 0 0 49890

917-918 lassan kész, de még hiányoznak dolgok hozzá.

Előzmény: Viko88 (49889)
Viko88 Creative Commons License 2023.03.19 0 1 49889

Üdvözlet!

 

Segítséget szeretnék kérni a következő kocsikkal kapcsolatban:

 

863 - 632 - 864--> Cinkotán tart a Főjavítása?

 

867 - 634 - 868--> február 10-e óta nem láttam

 

917 - 659 - 918--> betolták már Cinkota főműhelybe?

 

945 - 673 - 946--> rég láttam forgalomba

 

961 - 681 - 962--> hova vitték el V2-es javításra?

 

1135 - 768 - 1136--> 2022. 12. 21 óta nem közlekedik

 

1137 - 769 - 1138--> elkészült már Szentendrén?

 

1139 - 770 - 1140--> január 30-a óta nem láttam

 

1143 - 772 - 1144--> január 13-án közlekedett utoljára

 

1147 - 774 - 1148--> Szentendre tárolón leállítva 2022. 12. 19-én

 

Előre is köszönöm, az esetleges információkat :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!