Sok "botkormányos" pilóta lekezelően bánik a sárkányosokkal, ernyősökkel, pedig ezek azok amit egy átlagember is meg tud fizetni.
Az új gépem hamarosan elkészül, de a "sorozatgyártással" nem akarok foglalkozni. Túl sok gond lenne egy tipus legalizálásával. Tervet, alkatrészeket tudok adni, az összeépítésben is segíthetek, de könnyebb a papírmunka elintézése, ha "egyedi építésű" a trike.
Sajnos nálunk nincs nanolight kategória, ebbe a 70 kg-nál könnyebb üres tömegű gépek tartoznak az USA-ban, ezért UL-nek számít az én gépem is. Próbáltam elérni hogy függővitorlázó kategóriába kerüljön, de akkor úgy kellene kialakítani hogy lábról is lehessen vele startolni. Egy 30 kg-os szárnnyal + egy 30 kg-os hevederrel és egy "húsdarálóval" a hátamon nincs kedvem futkározni. Sok lábról induló konstrukciót kitaláltak már (Mosquito, DoodleBug, stb.), de sokan panaszkodtak a nehézkes start miatt.
A 400 eFt szerintem nem sok, kb. ennyiért lehet venni egy hátimotort is a siklóernyőkhöz, de sokan azt hiszik, hogy ettől olcsóbban megússzák, ha maguk csinálják. Sajnos egy megbízható motor min. 200 eFt, pl. amit én szeretnék azt 450 e+áfa-ért lehet kapni újonnan.
Igen.. En is vitorlazorepultem..
De vitorlazorepules eleg ido es penzigenyes sport.. Egy gep mozgatasahoz minimum 3 ember kell.. megfelelo ido, stb..:(
A motoros sarkany azert tunik jobb valasztasnak,
mert olcsobb, eleg vagyok hozza en egyedul;), es termikszegeny idoben is lehet vele repulni..
Ezert tunik jo kompromisszumnak az a gep, amit te epitettel.. Mert alkalmas motoros es vitorlazorepulesre egyarant + kolnnyu jol tarolhato, mozgathato..
400ezerert nemtom milyen trike-ot lehet kapni;) de felek hogy egy trabantmotoros lelekvesztonel jobbat nemigen..:( Es akkor meg mindig nem elvezhetem a szel futyuleset..:)
Szoval orultem volna, ha mar "sorozatgyartasban" lenne a repulod..:) Na mind1.. elobb ugy is el kell vegeznem a tanfolyamot. Aztan sokminden kiderul.. Hatha addig elkeszul a 2.generacios peldany:)
Generátor eddig is volt a motoromon, a zselés aksi az tényleg +súly. Az önindító viszont alig nehezebb a rotációs kapa berántótól.
Még csak 1 példány készült, nekem már kb. 400.000 Ft-ba került eddig. Szükség van egy szárnyra (kb. 100.000 Ft), kell egy motor (100-200.000 Ft), a váz + áttétel + légcsavar, stb. kb. még 100.000 Ft.
Ha mégegyszer meg kellene építenem a gépem, 1-2 hónap alatt meg tudnám csinálni, de másnak nem akarok "gyártani".
Régebben voltak érdeklődők akik akartak hasonló gépet, de azt mondtam, hogy várják meg amíg elkészül az új változat, és azt másolják le. Sajnos egy építkezés és a nyaralás miatt 3 hónapja nem volt időm összerakni az új gépem. Voltak olyanok akik meg akarták venni a prototipust, de felelőtlenség lett volna eladni.
Azt nem tudom lesz-e több példány is a gépemből, ennyi pénzért már lehet kapni használt trájkokat is. Kb. 10 éve volt motoros sárkányom, de nem nagyon tetszett, mert én inkább motor nélkül szeretek repülni.
Odafonn berantassal szorakozni tenyleg nem lehet egyszeru...
De ha eddig nem volt ondindito, akkor most nem kell ra egy csomo uj cucc? Akku, generator, stb..? Sulyban mennyivel lesz nehezebb? Egy ilyen robogoakku+ondindito mondjuk kijohet kb 2kilobol nem?
Amugy eddig mennyi ilyen gep keszult el?
Es kb mennyibe jon ki tok-vono az egesz? :)
es kb mennyi ido alatt van kesz?:)
Eddig nem sikerült a levegőben beindítanom, túl nehéz berántani a motort. Beépítettem egy automata indításkönnyítő szelepet (dekompresszor), de felesleges volt megvenni, mert ugyan könnyebben be lehetett rántani a motort, de ha beültem a gépbe, továbbra sem bírtam beindítani.
Most szét van szedve a gépem, vettem 25000 Ft-ért egy eredeti honda önindítót, hamarosan összerakom a motort, remélem most már nem lesz gond az újraindítással.
Két hét múlva lesz Egerben az Apollo találkozó, remélem addigra kész lesz az új gépem, és el tudok vele menni.
Hát ezt a képet nem tudom ide betenni, mert egy levlistán találtam ahol csatolva volt egy hozzászóláshoz. Egy teljesen zárt kabinú trike, és még orrcsöve sincs. A szárnyat rosszul írtam: Litespeed.
Az úgy volt, hogy az eredti menetet már eleve (kb.6 éve) felfúrtam nagyobbra, hogy persely rakhassak bele. Ugyan jó volt még, de úgy gondoltam, igy elejét vehetem a korai gyászmenetnek. Működött is a dolog ugyebár 6 évig. Most pedig a gyertya annyira beleszorult a perselybe, hogy együtt szépen kitekeredtek, tönkretéve az alumínium menetet. Az én hibám, mert időnként át kellett volna hajtani egy menetmetszőt a perselyen.
Tehát behegesztették az egész furatot és egy új menet került bele, persely nélkül. Így ismét van még egy esélyem javítani (perselyezni), ha ez is egyszer gallyra megy.
A lényeg, hogy túl nagy volt már a furat a menetjavítóhoz. Ha még jobban felfúrom, akkor már nem félgömb alakú az égéstér, valamint változik a gyertya pozíciója és romlik a hatásfok meg ilyenek.
Zilo: Fuhur mondatszerkesztését idézve: Amig csak a géped farkát szabta rövidebbre, nincs gond..:)))
Fuhur: még nem teljesen OK a moci. Elkészült ugyan a gépmunka (régi gyertyamenet behegesztés, új kifúrás) úgyhogy már csak össze kell rakni. Ez a héten meglesz...De sajna hétvége megint skippelve, mert szombaton családi nap Tatabányán (Timea munkahely), vasárnap : BETON.
Szombaton a légcsavarom kicsit rövidebbre szabta a gépem farkát, ezért egy ideig leállok a motoros repüléssel, marad a gyalogsárkány. Remélem augusztusig elkészül az új gépem, és akkor folytathatom a magassági és időtartam rekordok döntögetését, mert az új vázban már 5x akkora (10 literes) tank lesz.
Ma adtam be a terveket az önkormányzathoz, remélem hamarosan én is betonozhatok :)
Most teljesen jó a mocid?
Elég zivatarosak mostanában a délutánok. Szobaton én a Balcsin voltam egy konferencián (Borzoll: én is dolgoztam! Ez nem vicc) és a konferencia után kinmentem a partra. Tombloó szélcsend! A guta kerülgetett. Inkább repülni kellett volna, nem előadást tartani.
Fuhur te minden évben el akarod adni a géped...:)))...aztán rájössz, hogy micsoda óriási hiba lenne.
Zilo gratula, irigyellek. Én még sosem voltam 900 m-nél magasabban, mert nem volt még följebb dolgom.:)) Persze már régóta feljebb szeretnék menni de eddig még nem jött össze. Talán idén Nálatok, ha megyek (megyünk Fuhurral)...úgy augusztus körül.
Sajnos a gépemben elmúlt a gyertyamenet két hete.
Kimentem Gyúróra, összeraktam, majd amikor nem indult be, kivettem a gyertyákat...jött a menet is. DE, már kész és valamikor a héten összerakom...
Szombaton hívott Pucilaci repcsizni az övével, de én épp betonoztam (hallod Fuhur), nem értem rá. Ígérte beköszön...Meg is tette. Néhány kb.: 30 méteren elkövetett kör után rácsapott a házunkra.
Ez úgy 10 méterre sikerült....gondolhatjátok. Fantasztikus volt, az egész utca összeszaladt.
Még nem is dicsekedtem ezen a topicon a gépem teljesítményével, pedig amióta "lefokoztak" motoros sárkányos pilótának, elvileg nem kéne a vitorlázórepülés-be irogatnom.
A lényeg: meg akartam nézni, milyen magasra tudok emelkedni 1 tank (2 liter) benzinnel. 2000 m-en leállítottam a motort, és még visszahoztam 0,5 liter benzint. 2000-n még 2,5 m/s volt az emelkedésem teljes gáznál.
képek: http://woodoo.matrix94.hu
borzoll: én úgy tudom, hogy idén már elkezdik a fejlesztéseket: lesznek hangárok, kiszolgáló épületek, parkoló stb.
Ugye mi találkoztunk 2002 őszén, amikor Tárnokon modellt reptetett fuhur1 resellerrel, kinnt volt Puci is.
Apropo Gyúrói reptér...
Tud valaki valamit rola, mikor várhato egyáltalán valami fejlesztés, fejlődés? Tudok(unk) mi is segiteni benne?
Tök jo a terület, csak még nulla élet van...gondolom mert még nem elég ismert vagy mert még nincs ott semmi. A megközelithetősége egyelőre elég tragikus (hosszú sáros/poros földút).
Idén már kétszer is jot repültünk ott, köszönet érte a tulajnak!!!!!Remélem ezek után is kijárhatunk időnként.