Erzsébet parki végállomás: ott most némi vaskorláton kívül semmi sincs. Egy végállomás teljes kiépítéséhez, a régi sínek felszedéséhez, a terület tisztításához, új funkciók kialakításához mennyi pénz és adminisztráció kell szerinted?
Akkor már inkább a biztosítók átszerelése és pár váltó kicserélése...
Persze a legjobb megoldás a HÉV és a közút teljes szétválasztása, illetve a körgyűrű kialakítása jelentené, de szerintem erre - hacsak Norvégia nem annektálja városunkat - a közeljövőben nem lesz pénz.
Én úgy emlékszem, hogy néha (pályajavítás, ilyesmi) szokott közlekedni a HÉV az ellenkező oldalon, persze gondolom kézi irányítással. Ezek a 20 évvel ezelőtti emlékeim, lehet, hogy azóta sokat modernizáltak rajta és ez már nem lehetséges :)
Az irgalmatlan költséggel kapcsolatban: én nem értek hozzá és közbeszerzés esetén nyilván a holnaputánt is kiszámlázzák, de konkréten miről is lenne szó? Túl sok váltóra nem emlékszem a városban, de legyen minden megállónál kettó, plusz a biztosítóberendezések. Laikusként azt gondolom, hogy ez - mivel nem űrtechnológiáról van szó- talán nem drágább, mint pár kilométer autópálya...
Egyébként is ha ebben a megoldásban lenne érdekelt valaki, akkor hamar elkészülne egy hatásanulmány, miszerint x éven belül megtérülne a beruházás (pld. a megfordított közlekedés miatt az uralkodó ÉNY széljárás az év 243 napján segíti a HÉV haladását, így jelentős árammegtakarítás érhető el :))
A Köztársaság úti felüljárót is erre hivatkozva vétózták meg. De a helyiek problémáit, a helyi közlekedés ellehetetlenülését (révén a sorompót a vasúti felújítás után felszámolják) nem oldja meg.
Ha pedig a hév nem járna be a végállomásig, a Palotakertiek, az Egyetemiek és a Fenyvesiek életét keserítenéd meg.
Másrészt fontos, hogy minél többen válasszák az egyébként versenyképes tömegközlekedést ahelyett, hogy a városon keresztül az M3-ason mennek dolgozni autóval. (A múltkor egy anyuka csodálkozott rá a gyerekeivel a vonaton, hogy milyen gyorsan ideértek Pestről Gödöllőre. Felmerült a hölgyben, hogy dobja is az autót.)
Tehát ha a vasúttól elfele vezeted az utakat, nem biztosítasz jó átszállási lehetőségeket, parkolót, akkor az autós közlekedést erősíted. Ez pedig, szerintem, nem cél.
Rinya: Szeretném a felüljárót. Szeretném ha a hév gyorsabban mehetne Gödöllőn. Szeretném, hogy a városközpont ne egy szent tehén legyen, hanem egy okosan szervezett csomópont. (Persze lehet ezt érzékkel csinálni, úgy, hogy a kastély és a Szabi téri hév állomás épületének látványa ne csorbuljon.) Szeretném, ha valaki elmondaná az előnyöket azoknak, akik ezeket a térség számára is hasznos projekteket akadályozzák. Szeretném, ha az elkerülő út alternatíva lenne, és nem egy kizáró tényező.
De átállítani a HÉV közlekedést jobboldalira a meglévő baloldaliról irgalmatlan költséggel járna. Gondoljatok bele, valamennyi váltó cserére szorulna. A biztosító berendezés dettó. S, akkor még ott van a hatósági engedélyeztetés, kötelező környezeti hatástanulmányok stb.
Outsiderként első lépésként az Erzsébet tér végállomást látom a legkivitelezhetőbbnek. Második lépésnek pedig a Gödöllőt elkerülő út megépítését 10-15 éven belül.
"akkor ez lehet a Köztársaság útiaknak a menekülőűt" - Hogyan is? Át az egyetemen? Nem nőne meg ettől a kis egyetemi utak forgalma elviselhetetlenül? Másrészt sokan kanyarodnak le a Fürdő utcára, Isaszeg felé. Nekik ez így túl nagy kerülő lenne, nem?
Én egyébként már annak is örülnék, ha Gödöllő előtt átállítanák jobbos közlekedésre a HÉV-et, illetve a közlekedési lámpák vezérlésénél figyelembe vennék a HÉV miatt kimaradt váltásokat.
Ez talán nem egetverő költség, ellenben a Szabadság tér forgalmán biztosan gyorsítana....
A HÉV emlékeim szerint a Helyi Érdekű Vasút rövidítése. Ebből a "helyi" nem csak Gödöllőt jelenti, így figyelembe kell venni a környékbeliek igényeit is.
Gödöllőt elsősorban az átmenő gépjárműforgalomtől kellene megszabadítani, nem pedig a HÉV-től.
Köztársaság útiak problémaköre: most hirtelen nincs előttem, de a Tessediknél szintbeli kereszteződés lenne a helycserés megoldás esetén?
Aki vonatról kifejezetten HÉV-re akar átszállni, vagy fordítva, az nem valószínű, hogy gödöllői. A szegiek vagy a péceliek pl. az Örsig kényelmes, egy átszállásos összekötettést biztosító közlekedési vonalát alá lehet-e rendelni a gödöllőiek forgalomtól elszenvedett ártalmainak? A környekbeliek tömegközlekedési kényelme miért érdemelne nagyobb odafigyelést, mint a helyiek szmog, zaj és az időtlen várakozások miatti szenvedése? A helycserés megoldás megint csak (nagyobb részben) az átmenő forgalom levezetését szolgálalja, csak most az autós közlekedésről beszélünk. (Ilyen tekintetben a 3-as forgalma a legerősebb.) Szeritem, a Palotakertről a vasútig közlekedő polgár annyira nem lehet elégedetlen, ha a jól megszokott HÉV helyett egy napon más közlekedési eszköz viszi el a célállomásig. A vasútról átszálló diáknak pedig aztán tényleg édes mindegy, hogy azt a három megállót a két iskoláig, nevetgélve fradi kígyón vagy buszon teszi-e meg. Jahh, hogy vannak a tovább közlekedők, a Pestre járó deákok? Ez van... a gödöllői közlekedés racionalizálásnak nem a környékbeliek kényelmi szolgáltatására kellene épülnie!
Mivel az átmenő forgalom okozza a legnagyobb problémát és az áthaladást megtiltani nem lehet, ezért a forgalom gyorsítása az elsődleges cél. Azon megoldások egyikét kell kiválasztani, amelyik a megfelelően dinamikus közlekedést szolgálja és a forrás is előteremthető a megvalósításhoz. A HÉv buszra váltása gyorsabb és költségtakarékosabb lenne, mint a cserélgetés, ezért az ugyan már válasz helyett megérdemelne egy hatástnulmányt...
A Köztársaság út felé lakók pedig nagyon ne akarjanak a Bp.-re menni, ha a cserés megoldás lesz... ez esetben kétszeres szivatásban lenne részük.
Az tény, hogy az Ady-n is rendszeres a dugó a HÉV miatt. A kérdés az, hogy ezt a városközpontba igyekvők okozák-e, vagy esetleg az autópályát, 3-ast megcélzók.
A busz végállomás valóban vacak helyen van, de a HÉV megállóktól azért nem olyan nagy távolságra... :)
A Tessedik lámpát se szeretem, de ha az Adyról arra terelődne a forgalom (pld a HÉV áthelyezése miatt), akkor szükség lesz rá.
..szerintem, legalábbis itt, nem szkanderezik senki, egyszerűen kibeszéljük a témát..
..mivel a megoldás hosszútávú, nem biztos, hogy ennek már a 2014-es költsévetésben kell szerepelnie..mi örülnénk egy távolabbi dátumnak is, csak ne járjunk úgy vele, mint az elkerülővel..mely, ne felejtsük el, sok problémát megoldana..még esetleg a HÉV is maradhatna, ahogy van, ha az átmenő forgalom nem zúdulna a városra..
..az első kérdésben, talán nem ez lenne a lényeg, hanem az, ha már teszünk valamit, akkor hosszútávra tervezzünk..a csúcsforgalmi közlekedésben pont az Ady sétányról érkezők tömege okozza a gondot, és ezen nemsegít a HÉv sínek áthelyezése..
..ne legyünk álszentek..akia buszvégállomásra aka menni, annak is a két HÉV megálló közé kell mennie..és a busz és vasút összeköttetés ma sincsen meg..a buszpályaudvar a lehető legrosszabb helyen van..és áthelyezése indokolt lenne egy átfogó rendezés keretében..
..ezt, melyben teljes mértékben igazat adok..azzal tetézném, hogy a Tessedik lámpa is felesleges szerintem.. :-))
A gödöllői fideszesek a jobb (és drágább) megoldást javasolják. Hozzanak kormánygaranciát a pénzhez és legyen benne a 2014-es költségvetésben. Intézzék el és minden gödöllői hálás lesz nekik érte. Remélhetőleg.
Ha meg csak provokáció/választási herce-hurca volt, akkor nem is próbálják meg a pénz kiharcolását és a 2014-es költségvetésbe tételét.
Természetesen a HÉV és a közúti forgalom teljes szétválasztása volna a legjobb megoldás, de kérdés, hogy tudnak-e erre pénzt szerezni. Valószínűleg nem.
" Ha felcserélnék a főút és a HÉV nyomvonalát, akkor is át kellene valahogy menni a Dózsa Gy. útról az Ady sétányra és viszont"
Az Ady Endre sétány szempontjából valóban forgalomakadályozó maradna a HÉV, ellenben a 3-as főút és gyakorlatilag a város kétharmadának (Haraszttól Fenyvesig) összeköttetése zavartalan lenne.
"Mindkét megoldás olyan bazi nagy összegbe kerülne, aminek a töredéléből megoldható lenne az Erzsébet park és a végállomás közötti buszjárat. - gondolom. Hol van az előírva, hogy a HÉV-nek végig kell ballagni Gödöllő középvonalán??"
Tehát aki a HÉV-ről vonatra vagy távolsági buszra akar átszállni, az még közben üljön fel egy városi buszra is...
Apropó Erzsébet park: azt tapasztalatam az elmúlt években, hogy csak akkor nincs dugó a Táncsicson ha ki vannak kapcsolva a lámpák.(mármint a sima forgalomirányítók, nem a HÉV)
Nem lehetne ezt állandósítani? :)
A városközpont és a Tessedik lámpái úgyis megakasztják a főút forgalmát, tehát a gyakorlatlanabb vezetők is ki tudnak fordulni, a többiek meg nem várakoznának a vacakul beállított lámpák miatt (a dupla HÉV által indokoltnál is jóval több ideig...)
Én úgy tudom maga a kormány is a cserét tám9gatja és nem a süllyesztést. Gondolom szakemberek tervezik a dolgokat. Olvashatjuk a metró és a HÉV összekötését is. Tehát szerintem nem a helyi Fidesz de még csak nem is Gémesi fogja eldönteni hogy fog megvalósulni a fejlesztés. És azért ne feledkezzünk meg a költségekről sem.
A közlekedési témákhoz szeretnék hozzátenni valamit:
a) A köztársaság úti felüljáró elvetése, szerintem, nem hozzáértő személyek rossz döntése volt.
Jó lenne róla egy újabb fórum, ahol meg lehetne vitatni e témát újból.
b) Beidézem a kérdésedet, fenyvesic, úgy válaszolok: "Ha felcserélnék a főút és a HÉV nyomvonalát, akkor is át kellene valahogy menni a Dózsa Gy. útról az Ady sétányra és viszont, valamint a Palota kertieknek át kellene menni kétszer a sineken, ha Pest felé kanyarodnak!"
A tervben ezek a problémák benne vannak. Szerintem az lenne a legjobb megoldás, ha a hévet az alagúthoz és a felüljárókhoz képest olcsón kiépíthető U-keretben (bevágásban) vezetnék végig a palotakerti megállóig az út azon oldalán, ahol a hév eddig is járt. (Bár lehet, hogy Erzsébet park megállóhely után a 30 ezreléket meghaladná a lejtő dőlésszöge, így ez a verzió is problémás lenne.)
c) Cikisnek tartom, hogy nem lehet az ilyen döntéseket a szakemberekre bízni.
1. Mennyibe kerülne a HÉV föld alá tevése az Erzsébet parktól, legalább a Palota kertig?
2. Ha felcserélnék a főút és a HÉV nyomvonalát, akkor is át kellene valahogy menni a Dózsa Gy. útról az Ady sétányra és viszont, valamint a Palota kertieknek át kellene menni kétszer a sineken, ha Pest felé kanyarodnak! :))
( Ugyanis még Gödöllő előtt kellene a síneket átvinni a harmincas túloldalára! Vagy közúti fel, esetleg aluljáróval lehetne ezt megoldani...)
Mindkét megoldás olyan bazi nagy összegbe kerülne, aminek a töredéléből megoldható lenne az Erzsébet park és a végállomás közötti buszjárat. - gondolom. Hol van az előírva, hogy a HÉV-nek végig kell ballagni Gödöllő középvonalán??
..nos, függetlenül a helyi fidesztől, magam s úgy láttam és látom is, hogy a hév vonal áthelyezése a főút túloldalára csak afféle látszatmegoldás..az igazi problámát semmiképpen nem fogja megoldani..
..az igazi megoldás az elkerülő út, a belső forgalommal majd megbírkózik a város.. :-))
Kezdő mérnök koromban még szabadkézzel írtuk a tervek műszaki leírását és a titkárnő legépelte. A "vízelvezető árokba fektetett védőcső" helyett "vízelvezető árokba fektetett védőnő"-t írt : )
Tehát nem csak esővíz folyik abban a fránya árokban, olykor-olykor fekvő védőnővel is találkozhatsz.
..a telefon jó ötlet vlt, már jött i az írásos válasz..:
Ügyfélszolgálatunkra érkezett levelét köszönettel fogadtuk.Tájékoztatjuk, hogy a területileg illetékes üzemmérnökségünk a jelzett hibák javítását a 31-32. hétre tudta ütemezni. Késő válaszunkért elnézését kérjük!Megkeresését köszönjük!ÜdvözlettelVelkei Lillakommunikációs munkatársMagyar Közút Nonprofit Zrt.Kommunikációs főosztály