Keresés

Részletes keresés

champ1 Creative Commons License 2024.05.25 0 0 6342

köszi

Előzmény: Csufi15 (6341)
Csufi15 Creative Commons License 2024.05.25 0 0 6341
Előzmény: champ1 (6340)
champ1 Creative Commons License 2024.05.25 0 0 6340

Sziasztok, 

Van egy Briggs motoros RG2500 aggregátorom. Sajnos az üzemi kondi hiányzik belőle, ami egyébként beállítja a feszültség szintet. Vettem egy kondit, amit javasoltak, aztán még egyet. 30uF os 320V-ot profdukál. 18uF-os 290V-ot. Nem szeretném hakomra venni ezeket a drága kondikat. Ha valakinek van egy ilyen gépe, megnézné, hogy milyen kond kell bele pontosan? Előre is köszi!!!

 

Csufi15 Creative Commons License 2024.05.24 0 0 6339

Mivel a gyújtás levétele után történik ,nincs köze a gyújtáshoz. Mivel sokat forog még a gyújtás levétele után ilyenkor a karburátor alapjáratra áll, de az üzemanyagellátás azonban nem szűnik meg.

 

A sok forgás közben elégetlen (mivel nincs szikra) benzin levegő keverék kerül a kipufogóba, ahol eléri azt a benzin levegő keverési arányt, amit a még forró kipufogó hője képes begyújtani (ekkor robban a kipufogóban felgyülemlő keverék) Öngyulladás történik a kipufogóban. A hengerben nem történik robbanás, ezért leáll a motor.

 

Megoldás: Fék alkalmazása a lendkeréken, hogy ne tudjon annyit forogni a gyújtás levétele után, igy nem tud feldúsulni a benya a kipufogóban.

 

Szerintem legalábbis így logikus. De majd egy-két guru biztosan  kiigazít engem ahelyett, hogy egyből neked válaszolna. 

Előzmény: baribárány (6337)
egonca Creative Commons License 2024.05.24 0 0 6338

Köszönöm, hasznos volt!

Előzmény: Csufi15 (6335)
baribárány Creative Commons License 2024.05.24 0 0 6337

Sziasztok!

Sajnos nem kaptam segítséget, megpróbálom újra.

A 10,5 lovas Briggs motor, ami a fűnyíró traktort hajtja megállításkor kipufogóba durran egyet, minden alkalommal. Kicsit lassan is áll le a motor, elég sokáig forog még a gyújtás levétele után, azon amikor már leállt lő egy szépet.

A szelepeket nemrég köszörülték meg, hogy legyen hézag, mert semmi nem volt állítólag, tehát az elvileg rendben van.

Lehet, hogy rosszul zár a kipufogó szelep? Vagy a gyújtáson kellene állítani ha azt lehet?

Mit tegyek? Köszönő előre is ha valaki segít.

 

Csufi15 Creative Commons License 2024.05.24 0 0 6336
Előzmény: egonca (6334)
Csufi15 Creative Commons License 2024.05.24 0 0 6335

https://youtu.be/8lyJka9XU58?t=387

 

Álltsd be a feliratot és az automatikus fordítást állítsd magyar nyelvre. Mindent meg fogsz érteni. 

Előzmény: egonca (6334)
egonca Creative Commons License 2024.05.24 0 0 6334

A lényeget elfelejtettem

A membrán csere alkalmával megpróbáltam kiszedni és kitisztítani a "Main Nozzle" nevű fúvókát, de sehogyan sem sikerült rábírnom, hogy kijöjjön

A Pillangó szelep felől próbáltam kinyomni de nem sikerült

Erőszakoskodni pedig nem akartam, ezért a tisztítása elmaradt

 

Nem tudod, mi a trükkje a kivételnek?

Előzmény: Csufi15 (6333)
Csufi15 Creative Commons License 2024.05.22 0 0 6333

Ami ezt illeti ezt nem én írtam, valószínű elnézted:

"Leírtad, hogy a karbit áttéve másik motoron tökéletesen működik. Tehát a Blokkban, vagy rugókban  kell keresni a hibát. A rugókon lehet állítani-oda állítod és olyan feszesre vagy lazára ahova akarod a  a rögzítő konzolfülek hajlításával."

 

Bocs, párhuzamosan írok ide több embernek ,  "Scara50" -nel kevertelek. 

 

Előzmény: egonca (6332)
egonca Creative Commons License 2024.05.22 0 0 6332

Membránt cseréltem hétfőn. 4 éves múlt, nem volt vészes az állapota, de ráfért a csere. Ratiopart-os, utángyártottat tettem bele. Szépen működik.

 

A gumicumi már repedezett és nincs tartalékom. Utángyártott ez is, de nem ígérkezik valami tartósnak.

Illetve,még meg van az eredeti, ami 19 éves, de ez is repedezett.

 

A berántózsinór pedig szerintem rövidesen el fog szakadni, mert már nagyon elvékonyodott, persze a motorhoz közeli részen. Ha elszakad legyen tartalékom. De, az is lehet, hogy levágom, legfeljebb rövidebb lesz.

 

Ami ezt illeti ezt nem én írtam, valószínű elnézted:

"Leírtad, hogy a karbit áttéve másik motoron tökéletesen működik. Tehát a Blokkban, vagy rugókban  kell keresni a hibát. A rugókon lehet állítani-oda állítod és olyan feszesre vagy lazára ahova akarod a  a rögzítő konzolfülek hajlításával."

 

Olajat minden évben cserélek.

Szóval kéne membrán, gumicumi, berántózsinór, olaj. Elsősorban tartalékba. Légszűrőm van három is, mosogatom és cserélem őket.

 

Előzmény: Csufi15 (6331)
Csufi15 Creative Commons License 2024.05.22 0 0 6331

Most mit akarsz cserélni?

  • Légszűrő szivacsot csak mosd ki benzinben, utána meg az alsó oldalát olajpermettel szórd be és kész. Azért kell beolajozni, hogy a porszemeket felvegye, megfogja az olaj, és így nem tud bejutni a por a karbiba. Nem kell cserélni, parasztvakítás, fölösleges pénzkidobás. Ha mégis kell: mosogatószivacsból vágjál egy darabot 20Ft-ból kijössz.
  • Valóban csak a 2 rugó és a széllapát szabályozza a motort. A képen a szabályozórugóid nem tűnnek megnyúltnak, ha szeretnél a fordulatonszámon állítani, csak a rögzítő füleken kell + - hajlítani.  Fölösleges pénzkidobás.
  • Gumicumi. Nem spricceli be az üzemanyagot? Ha nem veszi fel az üzemanyagot, akkor a tankba merülő hosszű cső finom szűrős végét kell kitisztítani, vagy a cumi alatti golyós szelepet kell kitisztítani.  Kemény, nem ugrik vissza? Miért akarod cserélni?
  • Membrán. Membránt állításod szerint most cseréltél rajta, az öt évig el  fog menni.
  • Berántózsinór. Ha szakadt és rövid, akkor értem a cserét. De azt kapsz bármelyik mezőgazdasági boltban, különböző vastagságban méterre lehet venni. Max 100 Ft/m.

Leírtad, hogy a karbit áttéve másik motoron tökéletesen működik. Tehát a Blokkban, vagy rugókban  kell keresni a hibát. A rugókon lehet állítani-oda állítod és olyan feszesre vagy lazára ahova akarod a  a rögzítő konzolfülek hajlításával.

 

 

Bármelyik mezőgazdasági  a légszűrő szivacs kivételével lehet ilyeneket venni, mert ezek fogyó alkatrészek, ilyeneket minden "normális" kereskedő tart raktáron. Ha lehet utángyártottat vegyél, mert pl egy gyári rugó 3000Ft, utángyártott megy 350. Egyforma mindegyik, csak az egyiket amcsiból utaztatják, a másik meg hazai gyártmány.

45 éve használok Briggs motorokat, de még légszűrő szivacsot nem vettem egyikben se.

Előzmény: egonca (6330)
egonca Creative Commons License 2024.05.22 0 0 6330

Köszönöm, megtaláltam.

Masszívan áll a cső, semmi lötyögés, kotyogás.

Hasznos volt amit írtál, különösen a szabályzó rugókról, működésükről.

Ezek nagyon érzékenyen befolyásolják a motor egyenletes járását.

(Tudsz valahol Pesten vagy Pesthez közel offline Briggs alkatrész boltot? Légszűrő, gumicumi, rugó, berántózsinór, membrán stb)

Előzmény: Csufi15 (6318)
Csufi15 Creative Commons License 2024.05.22 0 0 6329
  1. A  szivató légelzáró csappantyúja zárt állapotban marad, vagy nem nyit ki teljesen. Ilyenkor feketén füstöl is és sokat fogyaszt.
  2. vagy hibás gyertya,  vagy nem megfelelő hőértékű
  3. vagy kicsi a szelephézag a szelep vége és a vezérmű emelőtüskéje között, és amikor melegszik (megnyúlik a szelepszár) és még kisebb lesz, vagy eltűnik a hézag, emiatt nem tud zárni a szelep. Általában a kipufogószelepre jellemző, mert nagyobb hő éri.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=167041159&t=9213666

 

 

Előzmény: skiss64 (6328)
skiss64 Creative Commons License 2024.05.21 0 0 6328

Üdv!

Régi 11 HP-s B&S motoros Fűnyíró traktorom hidegen szépen dolgozik, majd amikor megmelegszik elkezd durrogni és elgyengül. Nagy melegben ez hamarabb bekövetkezik mint hűvös időben. Merre kezdjem keresni a hiba okát?

Csufi15 Creative Commons License 2024.05.20 0 0 6327

Az igaz, hogy nincs állítási lehetõség, de a szelep beverõdik a fészekbe, ezért csökken vagy megszünik a szelephézag, ezért még nem kell eldobni a motort, szelephézagot kell csinálni. A szelepszár végébõl, a hosszából le kell köszörülni, de csak óvatosan, pont annyit, hogy legyen hézag , ki van próbálva, bevált.

 

 

Előzmény: scara50 (6326)
scara50 Creative Commons License 2024.05.20 0 0 6326

Köszi! 

Előzmény: Csufi15 (6325)
Csufi15 Creative Commons License 2024.05.20 0 0 6325

https://docplayer.hu/6188777-Az-on-kezikonyve-briggs-stratton-91400-http-hu-yourpdfguides-com-dref-3638637.html

 

Szívószelep hézag  0,13 0,18 mm... (0,005 0,007 hüvelyk) Kipufogószelep hézag... 0,18 0,23 mm... (0,007 0,009 hüvelyk)

 

Ezek a motorok fix szelephézaggal rendelkeznek, elméletileg nem lehet állítani rajta hézagot.

 

Ha nagyon állítani akarsz rajta, akkor csak a szelepszár végéből, vagy a szelepmozgató tányér végéből tudsz reszelni, hogy nagyobb legyen a hézag. A szelepet könnyebb kivenni, ahhoz csak a hengerfejet kell levenni, és az oldalsó szeleprugóházban (ahol mérted a hézagot) ki kell akasztani a rugó végéből.

 

A szelepemelő tányér kivételéhez szét kell bontani a motorblokkot, mert az csak a vezérműtengely eltávolítása után férhető hozzá.

Előzmény: scara50 (6323)
Csufi15 Creative Commons License 2024.05.20 0 0 6324

A membránt jól raktad be? A membránnak kell a tankra feküdnie, fölülre pedig a tömítés részt kell tenni.

Előzmény: scara50 (6321)
scara50 Creative Commons License 2024.05.20 0 0 6323

Dugattyú felső holtpontnál mérve a szelephézag mindkét szelepnél 0.15 az megfelelő?

Előzmény: Csufi15 (6322)
Csufi15 Creative Commons License 2024.05.20 0 0 6322

Ha a durrogás nem szűnik meg és a teljesítményt sem adja le, akkor érdemes tovább kutakodni.

1. gyújtáskimaradás (gyertya, gyertyapipa, gyújtótekercs-lendkerék közti hézag)

2. gyújtásidőpont eltolódás: lendkerék ék elnyíródása

2. ha a karbiba durrog akkor szívószelep, ha a kipufogóba akkor a kipufogószelep zárásának (hézag) ellenőrzése.  Vezérlés ellenőrzése: de ha nem volt szészedve, akkor csak az újabbakon fodul elő hibás vezérműtengely. 

 

Olvass vissza 8-10   napot itt a fórumban és lehet, hogy találsz rá megoldást. Írtam ezzel kapcsolatos hozzászólást.

 

Előzmény: scara50 (6321)
scara50 Creative Commons License 2024.05.20 0 0 6321

Köszi! A gyújtást megnézem. A szívócső új, a rugó is, ha a karbin a pillangót lefogom(hogy a rugó ne dolgozzon) akkor is durrog és egyenletlen a járása.

Előzmény: Csufi15 (6320)
Csufi15 Creative Commons License 2024.05.20 0 0 6320
Előzmény: Csufi15 (6319)
Csufi15 Creative Commons License 2024.05.20 0 0 6319

Ha netán bozótnak, vagy vastagabb ágnak nekitolod a fűnyírót, akkor is el tud állítódni (görbülni 1-2 mm) a magas fordulatot szabályozó vastagabb rugót rögzítő fül és akkor lejjebb esik a max. fordulat, és ilyenkor is előjöhet ez a hullámzó jelenség.  A rugót tartó fülön kell kifelé hajlítani, hogy feszesebb legyen a rugó, akkor emelkedik az alapjárati fordulat.

 

A vékony rugó a hullámzás alsó fordulatszámát határolja, a vastag pedig a fölső fordulat határát. Ez a két rugó dolgozik a széllapát erejével szemben, aminek az állása a fordulatszámtól függ. A széllapát végébe csatlakozik a kis hajlított drótocska ami tolja-húzza a pillangószelepet.  A rugók feszességét sosem a rugó nyújtásával, hanem a rugót tartó fül hajlításával kell beállítani, mert ezen vissza is tudsz hajlítani, de a rugót ha kinyújtod, össze már nem tudod nyomni eredeti méretre. 

Előzmény: scara50 (6315)
Csufi15 Creative Commons License 2024.05.19 0 0 6318

Amire a karburátort rácsatlakoztatod. Sárgágával jelöltem. A gyújtótekercs alatt megy át a másik oldalra és a piros jelölésnél 2 csavarral csatlakozik, ott van a tömítés is. Ez még el is szokott törni a piros becsatlakozási részen, mert az újabbak már valami műanyagból, vagy spiáterből vannak.

 

Amikor leveszed a karburátort, dugd bele az ujjad és próbáld megmozgatni, ha mozog, akkor vagy föllazult, vagy nyakban elrepedt, törött. A szakadt tömítést csak levétellel tudod ellenőrizni. Sima vastag papír van alatta. Tudsz olyat rajzlapból , vagy kartonból kivágni.

 

Ha még mindig hullámzik, akkor a zölddel jelölt fülecskét, amibe a rugó be van akasztva egy kicsit a motor eleje felé(gyertya) kell hajlítani, akkor nem engedi annyira visszaesni a fordulatot.

 

Az is lehet, hogy a  légszűrő tömítés hiányzik vagy vékony és emiatt amikor meghúzod a légszűrót rögzítő csavart, akkor a légszűrő alsó része, vagy a kirüremkedő szivacs ráfekszik a rugóra és nem  és nem engedi szabadon mozogni. 

 

 

 

Előzmény: egonca (6317)
egonca Creative Commons License 2024.05.19 0 0 6317

"A karburátorról a másik oldali szívócsonkhoz menő szívócső fellazult vagy a tömítése sérült ( 2 kis csavar rögzíti) és fals levegőt szív.  (Nem a vékony cső , ami forgattyúsház szellőzőből jön.)"

 

Ezt nem találom, meg tudnád mutatni, hol van ez a szívócső?

Előzmény: Csufi15 (6316)
Csufi15 Creative Commons License 2024.05.19 0 0 6316
  1. A szabályozó rugó vagy kinyúlt, vagy a rugót rögzítő konzol elhajlott (elég 1-2mm is). Ezt ugyanis gondolom nem cserélted, hanem a másikon levő rugóhoz akasztottad be a pillangószelepet.
  2. A karburátorról a másik oldali szívócsonkhoz menő szívócső fellazult vagy a tömítése sérült ( 2 kis csavar rögzíti) és fals levegőt szív.  (Nem a vékony cső , ami forgattyúsház szellőzőből jön.)

Az első kettő a valószínű, de lehetek még a  következők is, de ezeket most kizárnám:

  • Durrogás: lehet nem megfelelően záródó szelep, vagy gyújtáskimaradás miatt benzinben gazdag anyag kerül a kipufogóba, amit a következő kipufogó ütem forró gáza begyújt és robbanást okoz. Gyújtáskimaradás lehet a rezgéstől kidörzsölődött slussz vezeték néha nekiér a blokknak és néha letestel. Ellenőrizni a gyújtótekercsről jövő vékony vezetéket, főleg a szívócsonk alatti átvezetésnél, hogy nincs-e sérülve a szigetelése.
  • Ha megszakítós (a lendkerék alatt külön dekni alatt a kondenzátor és a megszakító) akkor megszakítóhézagot kellene állítani, vagy a megszakító kalapács és üllő felszínét megcsiszolni. De mivel egyből indul ez nem 
Előzmény: scara50 (6315)
scara50 Creative Commons License 2024.05.19 0 0 6315

Sziasztok!  Kérlek segítsetek. Van 1 briggs 3.5 classic gépem, olajat nem eszi, pöcre indul mindig de járása szabálytalan, hullámzó. Szerintem a kipuffogó is durrogat.Membránt, levegőszűrőt cseréltem,a probléma megmaradt. A tankot karbival eggyütt ,és a gyertyát egy másik motorra áttéve tökéletes egyenletes járás minden fordulaton (pedig az eszi az olajat). Mi lehet a gond?

denito Creative Commons License 2024.05.17 0 0 6314

...marmint B&S Intek 4155. :)

Előzmény: denito (6313)
denito Creative Commons License 2024.05.17 0 0 6313

Sziasztok! Szeretnek venni egy hasznalt Husquarna funyirot es a kiszemelt peldanyban egy B&S series 4 155-os motor van. Esetleg van valakinek tapasztalata, velemenye ezzel a tipussal kapcsolatban? Meg merjem venni batran, vagy nagyon jol nezzem meg elotte? Koszi elore is a valaszokat!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!