Keresés

Részletes keresés

gugorahajni Creative Commons License 2015.10.19 0 0 424

Előzmény: gugorahajni (423)
gugorahajni Creative Commons License 2015.10.19 0 0 423

Előzmény: gugorahajni (422)
gugorahajni Creative Commons License 2015.10.19 0 0 422

Előzmény: gugorahajni (421)
gugorahajni Creative Commons License 2015.10.19 0 0 421

Előzmény: gugorahajni (420)
gugorahajni Creative Commons License 2015.10.19 0 0 420

Előzmény: gugorahajni (419)
gugorahajni Creative Commons License 2015.10.19 0 0 419

Ptuj

Előzmény: Central 01 (406)
Central 01 Creative Commons License 2015.10.07 0 0 418

Nagyon szívesen!Pedig bizony ilyen volt valaha!

Előzmény: Badenfahrt (416)
Central 01 Creative Commons License 2015.10.07 0 0 417

Oedenburg(Sopron) állomáson  eredetileg a Sopron-Bécsújhelyi (Németújhelyi) Vasút által épített,5 ablaktengelyes felvételi épületet emeltek  Mathias Schönerer osztrák mérnök tervei alapján.Ugyanilyen 5 ablaktengelyes épület épült Nagymarton állomáson is.A többi kisebb állomáson pedig 3 ablaktengelyes épületek épültek.Sopronban 1847-ben az utasforgalom felvételi épülete elé falazott pilléreken nyugvó ácsolt kontytetővel tekintélyes méretű, mintegy 40 m hosszú csarnok is épült, melybe két vágány vezetett.

 

Ezt a felvételi épületet a vasútvonal Kanizsáig történő meghosszabításakor 1865 körül, hosszabb oldalszárnyakkal toldották meg,és bővítették az épület középső részét is valamint fedett peront kapott az első vágány.

 

 

Ezt követte az 1902-es Posel féle átépítés ami az épület fénykorát jelentette 1944/45 ig, a II.világháborús sérülésekig.

 

Bővebben:http://epa.oszk.hu/01900/01977/00196/pdf/

 

Képek forrása:Kubinszky Mihály-Gombár György, Vasútállomások Magyarországon 1846-1988, Illetve régi képeslapok.

Előzmény: südbahnfan (415)
Badenfahrt Creative Commons License 2015.10.07 0 0 416

Köszi! Jó régen láttam egyszer az épületet, eléggé le volt robbanva, nem néztem ki belőle, hogy valaha ilyen szép lehetett.

Előzmény: Central 01 (414)
südbahnfan Creative Commons License 2015.10.07 0 0 415

Egy igényesebb felújítást is megérdemelt volna az épület.Arról esetleg van kép,hogy milyen volt az 1902-es átépítés előtt?

Előzmény: Central 01 (414)
Central 01 Creative Commons License 2015.10.05 0 0 414

Igen.Gyakorlatilag az 1902-es Posel Gusztáv féle kibővített,átépített épületnek a II.világháború után megmaradt torzója áll még ma is. Hiányzó északi(kezdőponti oldali)szárnyépülettel,ami súlyos bombatalálatot kapott,és az épületről háború után leverték az összes építészeti díszítő elemet,amit sohasem állítottak helyre. Az épületet legutolsó alkalommal pár éve "újították meg" gyakorlatilag egy panelház felújításához hasonló technológiával.

 

 

 

A romos épület 1945-ben:

Fotó:Gottschling Károly

 

Illetve a még sértetlen Posel Gusztáv féle épület régi képeslapokon:

 

 

 

Előzmény: Badenfahrt (412)
M62-902 Creative Commons License 2015.10.04 0 0 413

Nem bontották el, eladták. Az új tulaj felújította,most szórakozóhelyként funkcionál.

 

 

Előzmény: Badenfahrt (412)
Badenfahrt Creative Commons License 2015.10.04 0 0 412

Az állomásépület meg van még, vagy azt is elbontották?

Előzmény: Central 01 (411)
Central 01 Creative Commons License 2015.10.04 0 0 411

Ez így igaz,csakhogy a Déli pályaudvar mint állomás 1998-ban sajnos megszűnt és elnéptelenedett.Mint ahogy pár hozzászólással előbbre már írtam,hogy ekkor a korábban leleplezett másik három emléktáblát is leszerelték az épület faláról.Tényleg kissé furán fest egy Déli Vasúti emléktábla a Gysev állomás falán,de még mindig jobb mint ha egyáltalán nem lenne soproni emléktáblája a vasútvonalnak!

Előzmény: südbahnfan (410)
südbahnfan Creative Commons License 2015.10.02 0 0 410

Nagyon érdekes a soproni emléktáblánál,hogy a Gysev pályaudvarra került,pedig a Déli pályaudvar volt a Déli Vasúté,és eredetileg a vonal nem is érintette a Gysev állomását.

Előzmény: Central 01 (409)
Central 01 Creative Commons License 2015.10.01 0 0 409

Szeptember 21.-én volt 150 éves a Sopron(Déli)-Szombathely-Nagykanizsa vasútvonal.Néhány kép a 2015 Szeptember 30.-i eseményekről.

 

Sopron:

 

 

http://indafoto.hu/central01/image/23294631-e67f113c/user#nagyitas

 

http://indafoto.hu/central01/image/23294633-53b80c79/user#nagyitas

 

http://indafoto.hu/central01/image/23294635-f417dd62/user#nagyitas

 

http://indafoto.hu/central01/image/23294639-e9250925/user#nagyitas

 

Bük:

 

http://indafoto.hu/central01/image/23294645-ee392b6a/user#nagyitas

 

http://indafoto.hu/central01/image/23294647-f93c2ea7/user#nagyitas

 

http://indafoto.hu/central01/image/23294649-70878301/user#nagyitas

 

http://indafoto.hu/central01/image/23294651-b2c413e0/user#nagyitas

 

http://indafoto.hu/central01/image/23294653-c6d05abd/user#nagyitas

 

http://indafoto.hu/central01/image/23294655-6dd97b4f/user#nagyitas

 

http://indafoto.hu/central01/image/23294657-d2a416b4/user#nagyitas

 

http://indafoto.hu/central01/image/23294659-883b7c2c/user#nagyitas

 

http://indafoto.hu/central01/image/23294661-ef60cd21/user#nagyitas

 

http://indafoto.hu/central01/image/23294663-5c0eda70/user#nagyitas

 

Szombathely:

 

http://indafoto.hu/central01/image/23295469-343af081/user#nagyitas

 

http://indafoto.hu/central01/image/23295481-83b262de/user#nagyitas

 

http://indafoto.hu/central01/image/23295485-0b68b93e/user#nagyitas

 

http://indafoto.hu/central01/image/23295487-e2be24e8/user#nagyitas

 

http://indafoto.hu/central01/image/23295489-b5d8cc2d/user#nagyitas

 

http://indafoto.hu/central01/image/23295491-e85fb3bc/user#nagyitas

 

http://indafoto.hu/central01/image/23295493-f12c14bc/user#nagyitas

 

http://indafoto.hu/central01/image/23295495-adbaec98/user#nagyitas

 

http://indafoto.hu/central01/image/23295497-5e2fd1eb/user#nagyitas

 

http://indafoto.hu/central01/image/23295499-7d8f8f00/user#nagyitas

 

http://indafoto.hu/central01/image/23295501-b8fcb902/user#nagyitas

Central 01 Creative Commons License 2015.10.01 0 0 408
Central 01 Creative Commons License 2015.09.30 0 0 407

Szeptember 21.-én volt 150 éves a Sopron(Déli)-Szombathely-Nagykanizsa vasútvonal.Néhány videó a 2015 Szeptember 30.-i eseményekről.

 

 

 

 

 

 

 

 

Central 01 Creative Commons License 2015.09.26 0 0 406

Jó leírás,csak az nem igaz,hogy jelenleg már nem áll több I.osztályú épület ami tanulmányozható lenne!A mai Magyarország területén valóban nem,de a mai Szlovénia területén áll szépen felújítva Ptuj (magyar nevén Potony, németül Pettau) állomás I.osztályú épülete.Az az épület annyiban különbözik a balatonszentgyörgyi épülettől,hogy emeletes részein a vágányok,illetve az utcafront felé nézve nem kettő-kettő,hanem három-három nyílászáró található,illetve nem csatlakozik hozzá később épített toldaléképület sem.

Előzmény: südbahnfan (405)
südbahnfan Creative Commons License 2015.09.25 0 0 405

Egy remekbe szabott írás a balatonszentgyörgyi felvételi épület felújításáról:http://www.kibt.hu/web_muemlek2015/eloadasok/teljes/palinkas_ferenc_teljes_muemlek2015.pdf

südbahnfan Creative Commons License 2015.09.25 0 0 404
Előzmény: szegecsszámláló (401)
südbahnfan Creative Commons License 2015.09.25 0 0 403

Magyar nyelvüt sajnos nem tudok.Német nyelvübe esetleg itt van pár infó:http://www.laenderbahn-forum.de/journal/die_k-k-priv-suedbahngesellschaft/die_k-k-priv-suedbahngesellschaft.html

Előzmény: szegecsszámláló (401)
Central 01 Creative Commons License 2015.09.20 0 0 402

Holnap lesz 150 éves az egykori Déli Vasút, Sopron(Déli)-Szombathely-Nagykanizsa vasútvonala.Átadása:1865 szeptember 21.

Eredetileg Sopron Déli pályaudvar felvételi épületén lévő három emléktábla amit 1998-ban az állomás,és vele együtt a szolgálat megszűnésekor távolítottak el az épületről.

 

 

 

 

És az eltávolított emléktáblák helye.(Ma már nem látható)

 

szegecsszámláló Creative Commons License 2015.09.10 0 0 401

Szervusz!

 

Nem tudsz valahol forrást a DV magyar vonalain használt vontatott állományáról? elsősorban a kései, tehát 1915-1932 időszak forgóvázas személykocsijai érdekelnének. Visszaalakítottam a 109-esemet eredeti DV kivitelűre, kéne neki valami ráncigálnivalót készítenem:

 

 

Köszönettel:

 

 

L

 

 

Előzmény: südbahnfan (400)
südbahnfan Creative Commons License 2015.08.27 0 0 400

És tényleg,tükrözve van a lellei kép.Vajon mi lehetett ezzel a cél?Vagy csak baki?

Előzmény: Badenfahrt (399)
Badenfahrt Creative Commons License 2015.08.27 0 0 399

És ha az épületen a feliratot megnézzük, kiderül, hogy a látszattal ellentétben a kép valójában Boglár felől készült...

Előzmény: südbahnfan (392)
südbahnfan Creative Commons License 2015.08.26 0 0 398

Köszi,hogy feltetted a képeket ide is.Szép lett az épület a felújítás után!

Előzmény: giszik (396)
giszik Creative Commons License 2015.08.26 0 0 397

1873-as menetrend a Bécs-Barcs vonalon: 

542. Hírek a Vasmegyei Figyelőből (1873-75)

Az 1870-es években - a Vasmegyei Lapok c. megyei újság mellett - Vasmegyei Figyelő (VF) néven is megjelent egy hetilap, melynek 1873-as és 1875-ös számai fennmaradtak. Ez helyenként részletesebb cikkeket közöl községünk vonatkozásában, mint a Vasmegyei Lapok. Lássuk![...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

giszik Creative Commons License 2015.08.26 0 0 396

A képek: 

giszik Creative Commons License 2015.08.26 0 0 395

A GYSEV jóvoltából az egykori Déli Vasút vonalán megújult a püspökmolnári (korábban rábamolnári, 1907 előtt pedig molnári) állomásépület. A falon az épületben született Prinz Gyula földrajztudós emléktáblája látható (az apja állomásfőnök volt).

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!