"A Green Cargónak a legnagyobb terhelésű szerelvények élén jelenleg még két mozdonyt kell bevetnie, a hatezer kilowatt teljesítményű, hattengelyes Transmontanák azonban ezekkel egymaguk is meg fognak tudni birkózni, így vontatási kapacitás szabadulhat fel."
Ami a járat azonnali indítását megakadályozza, az a kocsihiány. Az ÖBB-nek egyszerűen nincsen elég olyan járműve, amelyek Hollandiában is közlekedhetnek.
Most az egyébként teljesen indokolt nyelvtannácizmus nélkül is ez még egy baromság marad. Ha a düsseldorfi nightjet hosszabbodik a hollandokhoz, akkor nem kell plusz kocsi. Másrészt a "bennszülött" osztrák kocsik ugyanúgy alkalmasak holland forgalomra, mint a DB-től átvettek, előbbiek 2008 jártak ki legutóbb, utóbbiak meg a CNL megszűnéséig.
A holland piac viszont túl kicsi ahhoz, hogy önmaga eltartsa a kék-sárga NS-hálókocsi-szerelvényeket
Olyannyira, hogy még 2003-ban eladta az NS az összes - egyébként az államvasút mai kék-sárga színtervét soha nem viselt éjszakai kocsiját - egy EETC nevű utazási irodának, amely csak autósvonatokat járatott velük. Azóta pedig már ez a cég is megszűnt, az utódja pedig Németországba vitte a járműveket.
"Amit hajnalban, a terepen személyesen tapasztaltunk, a 30a-n közlekedő vonatok pályasebességgel, hosszú kürtszóval közelítik meg a jelzőőrökkel fedezett átjárókat."
Na azzal biztos nem,max. a számukra engedélyezett legnagyobb sebességgel!!
Hadd gratuláljak! Ismét sikerült a graffitiseknek nemzetközi nyilvánosságot biztosítani, most ezúttal szlovákoknak.
Annyira nehéz megérteni, hogy ezeket vandálokat pont a nyilvánossággal serkentik az újabb és újabb szennyek alkotására és szándékos károkozásra??!! Vagy az IHO-nak semmi nem drága, ha a saját zsebéről (klikkelésekről) van szó? (Bár ezen már a legkevésbé sem csodálkozom.)
Ez a honlap nem vasútbarát, hanem vasútellenség!
Úgy látszik, még mindig van lejjebb...
A cikket meg szándékosan nem linkelem: egyrészt nem akarom növelni a klikkelők számát, másrészt nem akarok még nagyobb nyilvánosságot a vandáloknak.
"A 480 sorozatú Traxxok által vontatott gyorsvonatok esetében pedig az okozza a gondot, hogy a mozdonyokra a Thales fedélzeti ETCS berendezések felszerelése elakadt,"
Mikor hirdették ki a tender eredményét?Mert az első alkalommal az összes gép megkapta a ETCS-t Dunakeszin.
Szerintem arra gondolt a költő, hogy a sorozat egy része korszerűsítve lett, a másik része meg nem, de a nem korszerűsített gépek is tűntek el, mert már nem volt szükség rájuk a korszerűsített testvéreik magasabb rendelkezésre állása miatt.
"A sorozat korszerűsítésével nagyon sok eredeti kivitelű M43-as és M47-es tűnt el. Részben azért, mert a megbízhatóbb remot-Daciák miatt eleve kevesebb tolatómozdonyra volt a MÁV-nak szüksége."
"Érdekesség, hogy a 111-es egységmozdonyokat eredetileg a mozdonyvontatású S-Bahn-szerelvények kiszolgálására építették, de miután kiderült, hogy konstrukciójuk éppen az ezzel járó indulás-megállásra kevéssé alkalmas, fokozatosan kerültek át a hosszútávú szolgálatba. Így kerülhetett sor erre a különös menetre is."
Hogy mi?
Olyan ez mintha - az uriember aki ezt irta - tanulna a magyar nyelvet. Annyira koncentralt arra, hogy nyelvtanilag a leheto leghelyesebb legyen, hogy vegul a tartalmi helyessegre mar nem maradt eleg energia. Ezert is szuletett meg ez a budos nagy hazugsag. Az elso es a masodik mondatot osszekapcsolni kivano ok-okozati osszefugges pedig... hat nem tudom... egy nyolc eves szerintem logikaban odaverne ezt az egeszet.
Kampány ide vagy oda, a szegedi cikk korrekt. Az SZKT tényleg látványosan fejlődik, minden járművén van wifi, a menetrendszerűség jó. Szegeden élek, naponta utazom villamossal és trolival. Az átszállásokal együtt is kiszámítható az érkezés. Nem kell mindenben propagandát lesni, ami jó, az tényleg jó.
Na, épp ilyet akartam beírni, de megelőztél. De ha megnézed a szerzőt, akkor nem fogsz csodálkozni. Ő az ügyeletes megmondó, köpködő, hangulatkeltő, miután GSZL párszor már beégett. Ennek része az, hogy bármilyen eszköz megengedett szerinte, még a graffitik reklámozása is.
GSZL most Szegedet magasztalja, ott minden szép és jó.
Hiába, no, választási kampány van, és az IHO is beszállt már ebbe.
Annak fölösleges. Neki csak az a lényeg, hogy valamit fikázhasson.
Ma sajnos benéztem az IHO-ba. Megbántam. Fent nevezett figurának megint volt egy ömlengése, hogy az 1-es villamos Etele téri hosszabbítása miért nem jó. Most éppen az a baja, hogy zsákutca-szerű a kialakítás. Persze arról megfeledkezik, hogy ha lesz egyszer arra annyi pénz, hogy a vasút túloldalára továbbvigyék a villamost, akkor úgyis tök új koncepció, tervek lesznek szükségesek, és addigra ez a végállomás leamortizálódik úgyis (úgy 20-30 év múlva).
"Régi hálózattervezési aranyszabály, hogy kötöttpályás vonalat nem szabad olyan helyzetbe hozni, amelyben meghosszabbítása lehetetlenné válik."
Nem tudom mitől válik lehetetlenné a meghosszabbítás. Ugyanis akkor lehetetlenülne el a dolog, ha a folytatás irányát beépítenék. De ilyenről nincs információ.
"Az Etele téri zsákutcával végre kikerekedik az a koncepció, hogy a térségben a négyes metrón kívül semmiféle kötöttpályás eszköz ne rúghasson labdába."
Hmm. Miért is? Nem azért mert korábban egy presztizsberuházás (4-es metró) esetén túl lettek a forgalmi adatok becsülve? Zöldinek hamarabb kellett volna fölébrednie...
"A kilencvenes évek második felében még sokan feszegették azt a kérdést, hogy a Bartók Béla úti villamosvonalban több puskapor van, mintsem, hogy annak is az Etele téren kellene végződnie, de a Közlekedési Ügyosztály betegesen irtózott egy, a Bartók Béla út vonalában a Kelenföldi pályaudvart átívelő hídnak még a gondolatától is (annak ellenére, hogy a „túlparton” megvan az út helye, Rimaszombati útnak hívják)."
Ja, tetszettek volna a 4-es metró helyett ezt megvalósítani. Zöldi tényleg átaludt jópár évet... Vagy csak folytatja GSZL sikertelen politikai indíttatású köpködéseit. Mert ami Bp-en történik, az mind rossz. Szeged meg a mintaváros.
Az igénytelenség csúcsa a "Fiúk a vágányban dolgoznak" c. copypaste rovat. Mondjuk a MÁV vágányzári rovatának összemásolása még akkor sem merítené ki az újságírás fogalmát ha helyesen és pontosan csinálnák, de ők még Blikk színvonalra is süllyesztik borzalmas fejezetcímekkel. Kb. fél éve nem tűnik fel a "szaklapnak", hogy a 125-ös vonalon az M44 építése miatti kőszállítás miatt van vágányzár, ehelyett kéthetente kitartóan hasból leírják hogy pályafelújítás van, bulvárabbnál bulvárabb kommentárral:
"Örök kedvencünk: a soha véget nem érő békési felújítás"
"Előre a legfelújítottabb mellékvonal címért!"
"Újból „őrült nagy pályafelújítás” van a Dél-Alföldön" ...és egyéb borzalmak.
Kíváncsi leszek azért erre a 10 évre. Feltételezem, hogy még dupláját lesznek, ha nem többet.. Úgy is kitalálnak ilyen-olyan korszerűsítést a Bézékkel..