A Nissan láncosokról nem volt annyira jó tapasztalat, volt jópár, ahol már 60-80.000 után megadta magát...
A K4M kipróbált konstrukció, nem túl sok gonddal, csak a szigorodó normák miatt már nem fejlesztették tovább.
Jöttek a kisköbcentis + kisturbós motorok. Még korábban mondta, hogy a korai TCe sorozat nem volt túl sikeres.
Amúgy a Renault-nál eléggé kivesztek a Diesel-ek, szinte csak a furgonokban és nagyobb tegerautókban maradt belőlük.
Helyettük benzines és hibrid van inkább.
Viszont az új kocsik nem mennek nagyon, elég drágák.
A nagy konjunktúrában elkezdtek kevésbé tartós kocsikat gyártani, hogy jobban pörögjön a piac. Most viszont a válságokban kezdenek megint visszatérni a valamivel masszívabbakra. Persze így is minden tele kütyükkel, csili-vili, "parasztvakító" dolgokkal...
Persze a fentiek nem teljesen reprezentatívak -> alföldi megyeszékhely...
"Kívülről" úgy tűnik, hogy a franciák (R, PSA, +FIAT) erősen fáziskésében vannak a villanyautókkal kapcsolatban...
Pénteken megvolt az esedékes olaj (+ minden szűrő) cseréje.
A pollenszűrő rosszabbil nézett ki, mint a levegőszűrő...
Most is Castrol (Magnetic 5W-40) lett a választás.
Ez eddig bevált: csendesebb indítás és motorhang, +kissé nyomarékosabb is.
A szűrők "gyáriak",
Viszont a jó magyar utak szétcseszték a lengőkarokat, úgyhogy csere-bere kell majd a következő vizsga előtt.
Érdekes, de a fékek még mindig bírják, lehet, hogy csak betétcsere elegendő lesz.
Mondjuk nem is nagyon nyomom általában és országúton többet megyek.
Amúgy gyakorlatilag 0 rozsda és egyéb hiba, motor, fogyasztás rendben, pedig 181.000-nél és 10 év felett járunk...
A R-szervizes szerelő megint megerősítette, hogy más R modellekhez képest a F elég jól sikerült, nincs sok baj vele. Inkább talán a motorokkal akad gubanc...
Nekem is tönkrement az elektromos ablakemelő vezérlője. Rendeltem egy újat, de nem találtam leírást hogyan tudom cserélni. Le kell venni a teljes ajtókárpitot, vagy ki lehet szedni csak magát a vezérlő szerkezetet.
Csinált már valaki ilyet, ha igen mire kell figyelni?
Legutóbbi 387 km-es "alföldi túra" (országutak + települések, no klíma) 6,2-re jött ki szintén K4M-mel.
Most lesz esedékes az időszaos olaj + szűrőcsere. Van még kb. 2000 km a 15.000-hez. (A R-szervizes szerelő szerint ez kb. elfogadható csereperiódus).
Sajnos az utóbbi cseréknél már láthtó olajfogyasztás is volt/van (kb. a mostani cserére éri el a +180.000 km-t a motor) - változó módon 1 vagy 2 "minusz" jelenik meg, de néha visszaugrik teljes szintre a kijelző.
Viszont a nívópálca nem "hazudik", láthatóan hiányzik pár deci, de még inkább a felső harmadhban van a szint.
Ami viszont idegesítő, hogy néhány hónapja valami szelephang-szerű zaj jelentkezett (az utastérben "cincogás"), de mintha inkább a motor belsejéből jött volna.
Ez most szinte teljesen megszűnt. Ha előjön igyekszem a szerelővel megnézetni.
Épp tegnap tankoltam és kíváncsiságból számoltam egyet. Az elmúlt 524km-en csak főutakon és lakott területen mentem, így max 90 és viszonylag hosszú távokat. 6,48L/100km jött ki átlagos klíma használattal, K4M motorral. :)
Ez sajnos többfordulós vizit volt a márkaszervízben.
Hála égnek a termosztát tökéletesen működik, így annak hibája már az elején ki lett zárva. Elsőként egy tönkrement érzékelő lett cserélve, aminek az lett az eredménye, hogy minden elindulást követő pár percben elkezdett beállni a mutató a normál szintre, majd hirtelen visszament nullára és meg sem mozdult, pedig volt, hogy órákig mentünk autópályán/városban. Szóval vissza a szervízbe. Miután nem találtak hibát a szervíz felvette a kapcsolatot a gyártóval, aki a kijelző frissítését (szoftveresen) javasolta, mert a korábban cserélt érzékelő máshogy adja a jelet. Hát megmondom őszintén ugyan nem vagyok egy autószerelő és "majdnem" mindent is elhiszek, de ilyet nem hallottam, hogy a kijelzőt kellene frissíteni, de biztos így van. Mindenesetre a szervíz esküdött rá, hogy ez a gyártó által javasolt eljárás. A lényeg, hogy ennek eredményeképpen most úgy ahogy, de működik a dolog igaz azért előfordulnak néha furcsaságok. Pl.: Horvátországból hazafelé (2 órája autópályán 35°C, klímával) volt, hogy leesett a mutató nullára majd 5 perc múlva állt csak vissza közép szintre. Ezeket valahogy nem tudom hova tenni.
A kijelzőn biztos hogy mókoltak valamit, mert eddig nekem csak akkor villant fel az alacsony üzemanyagszint jelző lámpa, mikor az utolsó rubrikának már csak a körvonalát lehetett látni (nem volt teljes). Viszont a frissítés után már akkor kigyullad, ha a második kocka eltűnik és már csak egy teljes kocka üzemanyag van.
Az elektromos tükrök kinyitáskor és becsukódáskor halk ropogó hangot adnak. Szét kell szednem a megolajozáshoz (zsírzáshoz), vagy elég lesz ha valahová (?) befújok valamit (VD40)?
Nekem 2 majdnem teljesen egyforma Fluence-om volt (a 2. még megvan), csak a felszereltségben van némi különbség. Az elsővel semmi ilyen probléma nem volt, 6 évesen kb. 160.000km-rel adtam el. Ez a 2. meg már az elejétől fogva időnként kiírta, hogy olajat kér. Pár havonta/félévente megjelenik ez a gond, akkor öntök bele, és megyek tovább. Szervizben semmi okot nem találtak.
Én is jártam már úgy, hogy a kerékcserénél szóltak, hogy kivennék a csavart, ami benne van. Semmit nem érzékeltem belőle, szerencsére.
A másik véglet, hogy egy hónapon belül két komplett gumit kellett kidobnom, nem is voltak régiek. Az egyik még Bécs előtt az autópályán kapott el valamit egy hetes osztrák túra első napján, de végigcsináltuk a pótkerékkel. Aztán itthon egy parkolóban mentem rá egy vasdarabra. Mindegyik javíthatatlan lett. :(
Nem típusfüggő, de egy év alatt már amásodik lassú defektet szedtem össze.
Tavaly nyár vége felé vettem észre, hogy a nyomás 1-1,5 bar környékére esik, de nem megy alá, nem ült le jobban a gumi (MichelinEnergy Saver +XL GRNX), nem húzott félre a kocsi még AP-n sem. Alig lehetett észrevenni a különbséget a többihez képest (nekem még éppen nincs szenzoros szelepem).
A nyári-téli csere során a szerelő mondta, hogy megtalálta a fémdarabot és most május elején az újabb csere alkalmával javították is.
Most hasonlóval szembesültem, szinte minden ugyanúgy jött elő. Itt jól látható volt a hatlapfejű önmetsző csavar (kb. 20 mm-es), ami pontosan merőlegesen állt bele a középső abroncsvájatba és át is fúrta teljesen a gumit. Ráadásul a benyómódó csavarfej némi csattogást is produkált, úgyhogy hallható is volt a dolog. DE el is zárta a sérülést, így nem ment el teljesen a nyomás...
Így a javítással, újabb centrírozással, szereléssel sikerült eddigi legdrágább (láthatóan használt, de kifogástalan állapotú) csavaromhoz jutni, potom 4.100 Ft-ért (bolti ára talán 4-5 Ft lehet).
Ezek után gondolkozom, hogy be is keretezem a "szerzeményt"...