Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Black11 Creative Commons License 2023.11.15 0 0 18729

Ez "érdekes" pedig ez a motor megbízhatónak van titulálva Nissanos berkekben...

Előzmény: vino-et-veritas (18726)
pali923 Creative Commons License 2023.11.14 0 0 18728

Akkor keress sürgősen új gumist, tárolással együtt sem fizetek ennyit a szerelésért.

Előzmény: D 20 (18727)
D 20 Creative Commons License 2023.11.14 0 0 18727

Nálam a guminyomás szenzora szórakozik, vagy a fed. comp...

Lehűlt az idő, a 2,1 bar nyomásból lett 1,9. Hagyom, mert csak.

Viszont kinyomom, mert idegesít, hogy vörössel írja, pumpáljak bele.

A poén az, hogy minden nap kijelzi, hogy melyik kerék lapos szerinte, de közben 1,9-et ír mind a 4 kerékre nap, mint nap.

 

Am a zúj gumik télire: elv 36e/db + 36e(!) a szerelés.

 

Rem a téli felnijeimet nem tudják összebarmolni, mint a nyárigumis alufelnijeimet sikerült...

vino-et-veritas Creative Commons License 2023.11.14 0 0 18726

Ja, már éjszaka írtam az "összefoglalót".

 

Motor?

 

A Nissan láncosokról nem volt annyira jó tapasztalat, volt jópár, ahol már 60-80.000 után megadta magát...

 

A K4M kipróbált konstrukció, nem túl sok gonddal, csak a szigorodó normák miatt már nem fejlesztették tovább.

Jöttek a kisköbcentis + kisturbós motorok. Még korábban mondta, hogy a korai TCe sorozat nem volt túl sikeres.

 

Amúgy a Renault-nál eléggé kivesztek a Diesel-ek, szinte csak a furgonokban és nagyobb tegerautókban maradt belőlük.

Helyettük benzines és hibrid van inkább.

Viszont az új kocsik nem mennek nagyon, elég drágák.

 

A nagy konjunktúrában elkezdtek kevésbé tartós kocsikat gyártani, hogy jobban pörögjön a piac. Most viszont a válságokban kezdenek megint visszatérni a valamivel masszívabbakra. Persze így is minden tele kütyükkel, csili-vili, "parasztvakító" dolgokkal...

 

Persze a fentiek nem teljesen reprezentatívak -> alföldi megyeszékhely...

 

"Kívülről" úgy tűnik, hogy a franciák (R, PSA, +FIAT) erősen fáziskésében vannak a villanyautókkal kapcsolatban... 

 

 

 

Előzmény: Black11 (18723)
vino-et-veritas Creative Commons License 2023.11.14 0 0 18725

Na, az már nem mai darab (felületi rozsda van rajta), de nem vészes, egyelőre nem lyukas, nem hangos.

 

Régebbi Mégane-on már jóval korábban cserélni kellett.

Előzmény: abnm (18724)
abnm Creative Commons License 2023.11.14 0 0 18724

A kipufogód hogy nézett ki? megnézted?

Előzmény: vino-et-veritas (18722)
Black11 Creative Commons License 2023.11.14 0 0 18723

Lengőkar?

Azt hogy?

Nem a gömbfej?

Motorokról mondott bővebben valamit?

Előzmény: vino-et-veritas (18722)
vino-et-veritas Creative Commons License 2023.11.14 0 0 18722

Pénteken megvolt az esedékes olaj (+ minden szűrő) cseréje.

A pollenszűrő rosszabbil nézett ki, mint a levegőszűrő...

 

Most is Castrol (Magnetic 5W-40) lett a választás.

Ez eddig bevált: csendesebb indítás és motorhang, +kissé nyomarékosabb is.

A szűrők "gyáriak",

 

Viszont a jó magyar utak szétcseszték a lengőkarokat, úgyhogy csere-bere kell majd a következő vizsga előtt.

 

Érdekes, de a fékek még mindig bírják, lehet, hogy csak betétcsere elegendő lesz.

Mondjuk nem is nagyon nyomom általában és országúton többet megyek.

 

Amúgy gyakorlatilag 0 rozsda és egyéb hiba, motor, fogyasztás rendben, pedig 181.000-nél és 10 év felett járunk...

 

A R-szervizes szerelő megint megerősítette, hogy más R modellekhez képest a F elég jól sikerült, nincs sok baj vele. Inkább talán a motorokkal akad gubanc...

Black11 Creative Commons License 2023.11.07 0 0 18721

Én az előző Renaultomban 100ezer után cseréltettem olajat, bár abban sem kellett volna könyv szerint.

Érezhetően simább lett a váltás, bár előtte sem akadt.

A szinkrongyűrű kopása okozhat akadó érzést, de az nem feltétlenül egyszerre jelentkezik minden fokozaton.

Kuplung kiemel rendesen vajon?

Ha a kuplung ok, akkor az olajcsere nem egy nagy tétel, érdemes először azt megpróbálni

Előzmény: Fluence1.6 (18720)
Fluence1.6 Creative Commons License 2023.11.06 0 0 18720

sziasztok!

Van valakinek megoldása az akadozó sebváltóra ami bevált?

Esetleg váltó olaj cseréje? 100e km van benne és 8 éves, lehet hogy vacak minőségű a váltó olaj benne.

Elvileg nem kell cserélni.

 

abnm Creative Commons License 2023.10.30 0 1 18719

Legyen jobb hír is, hosszabb út után tankoltam, 4.7 l volt az átlagfogyasztása a 110 le dízel motoros autómnak, hibátlan.

pop3 Creative Commons License 2023.10.30 0 0 18718

Sziasztok!

 

Nekem is tönkrement az elektromos ablakemelő vezérlője. Rendeltem egy újat, de nem találtam leírást hogyan tudom cserélni. Le kell venni a teljes ajtókárpitot, vagy ki lehet szedni csak magát a vezérlő szerkezetet.

Csinált már valaki ilyet, ha igen mire kell figyelni?

Előre is köszönöm!

 

vino-et-veritas Creative Commons License 2023.09.20 0 0 18717

Legutóbbi 387 km-es "alföldi túra" (országutak + települések, no klíma) 6,2-re jött ki szintén K4M-mel.

 

Most lesz esedékes az időszaos olaj + szűrőcsere. Van még kb. 2000 km a 15.000-hez. (A R-szervizes szerelő szerint ez kb. elfogadható csereperiódus).

 

Sajnos az utóbbi cseréknél már láthtó olajfogyasztás is volt/van (kb. a mostani cserére éri el a  +180.000 km-t a motor) - változó módon 1 vagy 2 "minusz" jelenik meg, de néha visszaugrik teljes szintre a kijelző.

Viszont a nívópálca nem "hazudik", láthatóan hiányzik pár deci, de még inkább a felső harmadhban van a szint.

 

Ami viszont idegesítő, hogy néhány hónapja valami szelephang-szerű zaj jelentkezett (az utastérben "cincogás"), de mintha inkább a motor belsejéből jött volna.

 

Ez most szinte teljesen megszűnt. Ha előjön igyekszem a szerelővel megnézetni.

 

 

Üdv, Vino

Előzmény: fReak_Robi (18716)
fReak_Robi Creative Commons License 2023.09.20 0 0 18716

Épp tegnap tankoltam és kíváncsiságból számoltam egyet. Az elmúlt 524km-en csak főutakon és lakott területen mentem, így max 90 és viszonylag hosszú távokat. 6,48L/100km jött ki átlagos klíma használattal, K4M motorral. :)

Előzmény: vino-et-veritas (18712)
abnm Creative Commons License 2023.09.03 0 0 18715

Megvolt az éves olajcsere, olaj és légszűrő, valamint pollenszűrőcsere. Utóbbi kettő vadi újnak nézett ki, 10500 km után.

d3rr7ck Creative Commons License 2023.08.15 0 0 18714

Ez sajnos többfordulós vizit volt a márkaszervízben.


Hála égnek a termosztát tökéletesen működik, így annak hibája már az elején ki lett zárva. Elsőként egy tönkrement érzékelő lett cserélve, aminek az lett az eredménye, hogy minden elindulást követő pár percben elkezdett beállni a mutató a normál szintre, majd hirtelen visszament nullára és meg sem mozdult, pedig volt, hogy órákig mentünk autópályán/városban.
Szóval vissza a szervízbe. Miután nem találtak hibát a szervíz felvette a kapcsolatot a gyártóval, aki a kijelző frissítését (szoftveresen) javasolta, mert a korábban cserélt érzékelő máshogy adja a jelet. Hát megmondom őszintén ugyan nem vagyok egy autószerelő és "majdnem" mindent is elhiszek, de ilyet nem hallottam, hogy a kijelzőt kellene frissíteni, de biztos így van. Mindenesetre a szervíz esküdött rá, hogy ez a gyártó által javasolt eljárás.
A lényeg, hogy ennek eredményeképpen most úgy ahogy, de működik a dolog igaz azért előfordulnak néha furcsaságok. Pl.: Horvátországból hazafelé (2 órája autópályán 35°C, klímával) volt, hogy leesett a mutató nullára majd 5 perc múlva állt csak vissza közép szintre. Ezeket valahogy nem tudom hova tenni.

 

A kijelzőn biztos hogy mókoltak valamit, mert eddig nekem csak akkor villant fel az alacsony üzemanyagszint jelző lámpa, mikor az utolsó rubrikának már csak a körvonalát lehetett látni (nem volt teljes). Viszont a frissítés után már akkor kigyullad, ha a második kocka eltűnik és már csak egy teljes kocka üzemanyag van.

Előzmény: Ohgee (18694)
abnm Creative Commons License 2023.07.08 0 0 18713

Ugyanilyen motor, belföldi kirándulás, 4.8 l.

Előzmény: O/O (18711)
vino-et-veritas Creative Commons License 2023.07.08 0 0 18712

Éppen most néztem én is (néha unatkozik az ember, aztán számolgat)....

 

K4M motor (benzin), 252 km-es etap: kb. 44 % AP + 44 % országút + 12 % BP/város/falu => 6,3 liter átlag.

 

Kb. sík út, szinte 0 klíma (utálom) + valamennyi sebességkorlátozás...

Előzmény: O/O (18711)
O/O Creative Commons License 2023.07.07 0 0 18711

Fogyasztáshoz van hosszabb útról infóm. 2000 kilométert mentem autópályán, 130-134 tempómattal 5,9 Liter jött ki. 1,5 dci 110 lóerős motor.

Papi45 Creative Commons License 2023.07.02 0 0 18710

Az elektromos tükrök kinyitáskor és becsukódáskor halk ropogó hangot adnak. Szét kell szednem a megolajozáshoz (zsírzáshoz), vagy elég lesz ha valahová (?) befújok valamit (VD40)?

vino-et-veritas Creative Commons License 2023.06.15 0 0 18709

Renault vagy Nissan?

Előzmény: pali923 (18708)
pali923 Creative Commons License 2023.06.15 0 0 18708

1.6 benzines

Előzmény: vino-et-veritas (18707)
vino-et-veritas Creative Commons License 2023.06.15 0 0 18707

Milyen motorral?

Előzmény: pali923 (18706)
pali923 Creative Commons License 2023.06.15 0 0 18706

Nekem 2 majdnem teljesen egyforma Fluence-om volt (a 2. még megvan), csak a felszereltségben van némi különbség. Az elsővel semmi ilyen probléma nem volt, 6 évesen kb. 160.000km-rel adtam el. Ez a 2. meg már az elejétől fogva időnként kiírta, hogy olajat kér. Pár havonta/félévente megjelenik ez a gond, akkor öntök bele, és megyek tovább. Szervizben semmi okot nem találtak.

Előzmény: vino-et-veritas (18705)
vino-et-veritas Creative Commons License 2023.06.14 0 0 18705

Sokféle dolog került elő már.

 

Mivel a legtöbb kocsi mára bizonyára nem keveset futott eddig, érdekelne, hogy kinél, mi a tapasztalat az olajfogyasztással.

 

Nálam a K4M motor most 174.000 km körül van.

A legutóbbi olajcsere óta kb. 8.500-at futott. A kijelzőn minden "0", de a nívópálcán már látszik valamennyi fogyás (-1-2 "x").

Mást eddig nem éreztem, nem füstöl, a maga módján még jól is gyorsul, a fogyasztás vegyes használatban (60/40 % AP-országút/város) most 6,6...

 

Üdv, Vino

vino-et-veritas Creative Commons License 2023.06.02 0 0 18704

Sajnos ez örök téma...

 

Kollégámnak OFF-topic kocsjánál egy nyomvályú belső oldalára beszorult "valami" darálta le az egyik gumi szélét javíthatatlanul.

 

Még jó, hogy naponta én is arra járok...

Előzmény: pali923 (18703)
pali923 Creative Commons License 2023.06.02 0 0 18703

Én is jártam már úgy, hogy a kerékcserénél szóltak, hogy kivennék a csavart, ami benne van. Semmit nem érzékeltem belőle, szerencsére.

A másik véglet, hogy egy hónapon belül két komplett gumit kellett kidobnom, nem is voltak régiek. Az egyik még Bécs előtt az autópályán kapott el valamit egy hetes osztrák túra első napján, de végigcsináltuk a pótkerékkel. Aztán itthon egy parkolóban mentem rá egy vasdarabra. Mindegyik javíthatatlan lett. :(

Előzmény: vino-et-veritas (18700)
D 20 Creative Commons License 2023.06.02 0 0 18702

Nekem azt csinálja mostanában, hogy a módváltást totojázza, 10-15mp múlva történik meg a goNbnyomás után az irányváltása a befúvott levegőnek.

Előzmény: feco881 (18698)
D 20 Creative Commons License 2023.06.02 0 0 18701

Pár éve tavasszal kényszerpótcselekvést megkoronázandó bóklásztam az utak mentén kisvödörrel, s pár alkalommal meglett 22kiló csavar...

 

 

Előzmény: vino-et-veritas (18700)
vino-et-veritas Creative Commons License 2023.06.02 0 0 18700

Nem típusfüggő, de egy év alatt már  amásodik lassú defektet szedtem össze.

 

Tavaly nyár vége felé vettem észre, hogy a nyomás 1-1,5 bar környékére esik, de nem megy alá, nem ült le jobban a gumi (MichelinEnergy Saver +XL GRNX),  nem húzott félre a kocsi még AP-n sem. Alig lehetett észrevenni a különbséget a többihez képest (nekem még éppen nincs szenzoros szelepem).

A nyári-téli csere során a szerelő mondta, hogy megtalálta a fémdarabot és most május elején az újabb csere alkalmával javították is.

 

Most hasonlóval szembesültem, szinte minden ugyanúgy jött elő. Itt jól látható volt a hatlapfejű önmetsző csavar (kb. 20 mm-es), ami pontosan merőlegesen állt bele a középső abroncsvájatba és át is fúrta teljesen a gumit. Ráadásul  a benyómódó csavarfej némi csattogást is produkált, úgyhogy hallható is volt a dolog. DE el is zárta a sérülést, így nem ment el teljesen a nyomás... 

 

Így a javítással, újabb centrírozással, szereléssel sikerült eddigi legdrágább (láthatóan használt, de kifogástalan állapotú) csavaromhoz jutni, potom 4.100 Ft-ért (bolti ára talán 4-5 Ft lehet).

 

Ezek után gondolkozom, hogy be is keretezem a "szerzeményt"...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!