Csak ugye fölfizettem arra a vonatra, amire azt írták, a fűtőértéke mondjuk 34.
( Jellemző, hogy itt a fél ország halálhörgést ad elő, de se azt nem tudja senki, mennyi 1 kWh villany, se azt, hogy egy energiaegység ( megjegyzem, ha visszanézem az éves maszatolást, valószínűleg jól átszámolható m3-re...:}})
Nem magassági korrekció, hanem nyomáskorrekciós tényező!
Ami azt fejezi ki, hogy magasabb kisebb a lágköri nyomás (ellennyomás) ill. alacsonyabb barometrikus nyomás esetén azonos térfogatban kevesebb gáz van. És fordítva. Merthogy a gázmérő térfogatot mér, litereket (dm^3 ill. )köbmétert m^3)
De ha anélkül gondolta volna, akot is lehetséges -"technikailag"- a gázt levegővel "higítani".
Az más kérdés, hogy valószinüleg nem teszik. Nitrogén vagy C02-t viszont hozzákeverhetnek, vagy keverhetnek különböző forrásokból származó, más fütőértékű gázokat.
Valamikor tanultam valamit arról, hogy a gázszolgáltatásban van egy "szám", aminek a tartása biztonságtechnikai szempontból fontosabb, mint a fűtőérték. De nagyon régen volt, sajna elfelejtettem.
A probléma ottan vagyon, hogy a fűtőértéket ott mérik, ahol a szolgáltató átveszi a gázt, és nem ott, ahol nekünk továbbadja. A fogyasztó meg nincs abban a helyzetben, hogy bizonyítani tudja, ha kisebbnek véli a fűtőértéket.