Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Tudom, a MACIVA-nál 10 évig javítottam (többek között) és jártam is Nysa-val és ZUK-al.
De ha már a kerekeket is szóba hoztad, annyiban javítanálak, hogy a Warszawa-nak 15"-os, a Nysa-nak és a ZUK-nak a kezdetektől 16"-os kerekei voltak.
A másik hsz-edben is igazad volt a karburátorokról. (Hivatalosan karburátor, köznyelven porlasztó. A dieselek befecskendező fúvókáját inkább szoktuk porlasztónak hívni.)
Még egy érdekesség a típusok átfedéséről: A GANZ ÁMGy-ben dolgoztam a 70'-es évek végén. Ott történt, hogy a Munkásőrség UAZ-469 motorjának vezérlésében tönkrement az egyik, a bakelit vezérmű fogaskerék. A gyárnak volt pár ZUK-ja is. Az egyik (egyébként is javításon levő) motorjából tettük át az UAZ-ba. Egy az egyben stimmelt bele.
Ha még belefér a témába?Felénk az egytorku Jikov porlasztókat a korai Zsukkokon Warsava porlasztónak mondták,a későbbi,kéttorkú változatot meg Polszki-porlasztósnak mondták..
Anno volt egy Gaz-69 kocsi,minek a gyári motorját átépitettük-hivatalosan-egy bontott Nisa mentő motorjára-és a forgalmiba az kerűlt,hogy átépitve Warsava motorral..
Meg kell nézni egy Nisa, Zsuk első futóművet-kormányművet-motort-váltót/3 sebességes kormányváltóst/,hátsó futóművet-kerekeket-ezek mind a néhai Warsókra alapozottak..mert az volt,abból dolgoztak..
Ez így nem teljesen igaz. Az ikerlámpa volt európai piacra is, de akkor az irányjelző a kis háromszögű volt a lámpaában. USA piacra meg az irányjelző egy nagy sárga, ködfényszóró-szerű volt.
Ez így van, de az összkép teljességéhez hozzátartozik, hogy tán '69-től az európai modellek is ikerfényszórót kaptak, csak nem sealed beam lámpatestekkel, hanem az európai szabványok szerint, H4 és H1 izzókkal.