Keresés

Részletes keresés

Zolysys Creative Commons License 2013.07.12 0 0 759

nem láttadmég mi van alul :):):):)

Előzmény: vasútőrült (757)
martisz Creative Commons License 2013.07.12 0 0 758
Kedves Kolléga!
Magam részéről sajnálom a dolgot, ma szóltam a vezetőségnek, hogy figyeljenek oda jobban a kommunikációra. Sajnos a villámcsapás nemcsak a számítógépet, hanem a kitérőket vezérlő központot is kiütötte, ezt ma este tudtam csak cserélni.
Elnézést az okozott kellemetlenségért!
Előzmény: vasútőrült (757)
vasútőrült Creative Commons License 2013.07.11 0 0 757

Durva példa volt. Hmmm Csak a szándék.  

Előzmény: Zolysys (756)
Zolysys Creative Commons License 2013.07.11 0 0 756

Egy teljesen számítógép vezérelt rendszerbe egy FZ1??? khmmm....

Előzmény: vasútőrült (755)
vasútőrült Creative Commons License 2013.07.10 0 0 755

Kedden voltunk megnézni a terepasztalt. Még nem jutottam el ezidáig. Hétfőn még utoljára megnéztem a kiállítás honlapját, nincs-e véletlenül valami rendkívüli dolog. Az emberfia nem minden nap utazik 180 km-t oda és vissza illetve készül rá egy ilyen látnivalóra. Megérkeztünk a főbejárathoz. Kértem 2 felnőtt  kastély és 2 modellvasút kiállítási illetve fotó jegyet. Ekkor mondta a hölgy, hogy vegyek inkább mindenre szóló jegyet, igaz kicsit drágább, de ha már ott vagyunk ...  A kastély megtekintése után irány a terepasztalos épület. Beléptem, akarom átadni a jegyemet az ottani pénztáros hölgynek, hogy tessék itt vagyunk és mennénk fel. Ekkor látom a kirakott papírt miszerint a terepasztal "magyar része " nem működik. Levert a víz. Ezt miért nem mondták amikor kiadták a jegyet?- kérdeztem. Nem tudom, pedig én telefonáltam a főpénztárba - volt a válasz. Majd közölte, hogy ne izguljak a magyar rész csak egy kis elenyésző része az egésznek, nem sokat vesztek vele. Tessék???? Hol vagyunk, nem Magyarországon ahol büszkének kellene lenni egy ilyen dologra? 

Egyébként akik utánnunk jöttek azok is meg voltak rökönyödve, hogy a már megváltott jegy áráért nem azt kapták amit szerettek volna.

Állítólag villámcsapás miatt nem működött a vezérlő számítógép.

Sok gyerek volt akik azt kérdezték: Miért nem mennek ezek a vonatok? Nem lehetne megoldani egy segédvezérlést ami ilyen  esetben működne?  A jó öreg FZ1-es trafó. Sokan megelégedtek volna csak azzal ha egy Nohab a szerelvényével "körbe-körbe" fut.

ELŐRE! Creative Commons License 2013.05.23 0 0 754
Így van. Ez egy minőségi program. Nem mindennapos, nem szokványos.
Előzmény: kisfaludy1 (753)
kisfaludy1 Creative Commons License 2013.05.23 0 0 753

Én elmegyek minden évben megnézni, ha változik, ha nem.

Szeretem a terepasztalokat, még soha nem unatkoztam. :-)

 

macita Creative Commons License 2013.05.23 0 0 752

Egy kissé későn olvastam az itt "felkorbácsolt" hozzászólást!! Mivel azaz ember vagyok, akit a Martisz említett, ezért megszólítva érzem magam. Minden igaz abból, hogy mindenféle díjjazás ellenére saját költségemen utazom le Keszthelyre, hogy megpróbáljak egy hétvége alatt kb. 1m2-nyi területet kidolgozni, úgy hogy ne csak nekem tetszen!! Martisznak már az is nagy segítség, mert akkor csak az üzemeltetésről, és a szervízeléssel kell gondoskodnia!! A lehetőségekhez, és az anyagiakhoz mérten szerinetm (no és mások szerint is) kihozzuk a maximumot!!! Mint ahogy azt a barátom is említette, szerintem nem csak Magyarországon, de szerinetm Európában is elsők vagyunk abban, hogy egy ekkora asztalt ennyire minimális személyzettel, besegítővel (-kel) fent tudjuk tartani, és üzemeltetni!! Bár mely kiállításnál csak úgy tolonganak a készítők az asztalok körül, nem úgy mint "nálunk"!! Elhihetitek mikor lent vagyunk, nekünk nem a nyitáskor kezdődik a "munka", és nem a záráskor fejeződik be!! Napi 12órákat töltünk ott, hogy a látogatók meglegyenek elégedve, és mindig lássanak a viszatérők vaklami újdonságot! Számomra elfelejtődik a munka "nehézsége", mikor a hátrányos helyzetű sérült gyermekeket látom örülni, mikor megtudom, hogy erre készültek hetekig, és ezért viselkedtek jól az intézetben, hogy mindezt lássák!! Esetleg azt is megemlíthetném, hogy idősebb hölgyekkel, urakkal órákat tudok beszékgetni a múzeumben egyes mozzanatok megteremtésekkor! Jóérzés az, mikor az ember át tudja adni tapasztalatait másoknak!! Ilyet nemhiszem, hogy máshol tapasztalsz!! Az ésszerű kritikákat mindig örömmel fogadjuk, mert abból tanulunk!! Nem kell szeretni az általam is kreált "gyermekem", de szerintem látni kell legalább 1X, főlleg ha azt hallom, hogy folyamatossan változik, igaz, lassan!! :-) Mindezek össszességében szeretttel várunk!! Érezd jól magad a kiálításon!!! 

István

pt95 Creative Commons License 2013.04.23 0 0 751

Üdv Urak!

Remélem nem értettétek rosszul a hozzászólásomat, én is mindenkinek ajánlom, igazából Keszthelyen vagy környékén járva kötelezővé is tenném a látoagatást. Mert ahogy a keszthelyi kastély előtt elmegy a nagyon szépen antikolt Szili, azért az nem egy rossz látvány, pláne amikor egy kicsit balra nézve keresztnek jön a hangos Nohab. Szóval rendben van. Amire inkább próbáltam célozni, hogy üzemeltetői oldalról( a Múzeum, nem Martisz)  azért elég sok pályázati lehetőség lehetne a folytatásra, fejlesztésre. Nem értem miért kezelik mostohagyerekként a kiállítást, mikor nem megbántva a vadászos, állatos részt, a gyerekek visítva akarnak ide bejutni. AMit még szintén simán megcsinálnék, a lenti belépő szedő hölgynél árusítani Piko Startszetteket, egy-két Fuggerth vagont, akár még kiegészítőket is, szerintetek mennyi túrista venne a gyereknek valamit, csak azért, hogy hallgasson. VAgy épp magának.:) 

Martisz!

NAgyon becsülöm bennetek amit csináltok!

 

Üdv

Tamás

Előzmény: ELŐRE! (750)
ELŐRE! Creative Commons License 2013.04.18 0 0 750

Szerintem megmegéri lebumlizni csak ezért! Olyan élmény, amit kevés kiállítástól kapunk meg....

 

 

a többinek meg ott a pizzavonat....osztjónapot!

nazareth Creative Commons License 2013.04.18 0 0 749

Bocsánat, kicsit későn válaszolok, azóta martisz már vázolta a helyzetet; de végül is az én hozzászólásomra írtad, hogy nem látogatod meg a múzeumot.

 

Én a hozzászólásomat nem reklámnak, vagy elijesztésnek szántam, "szakmai" kérdést próbáltam feszegetni.

 

Bár nem mindenben értek egyet a "fejleszés" elveivel (természetesen figyelembe véve azt is, hogy a partvonalról dumálok, vagy még onnan sem), a keszthelyi asztal egyedülálló Magyarországon. Önmagában az asztalért ugyan nem éri meg átbumszlizni az országot, de egy hétvégi családi programba kitűnően beleillik, sőt, komoly érv Keszthely meglátogatása mellett. Ha meg az ember amúgy is arra jár, abszolút kihagyhatatlan program. A fentieket figyelembe véve az 1100 forintos belépő teljes mértékben elfogadható, még 3 BKV-jegy sem jön ki ennyiből (vagy gondolj bele, mit kapsz ennyiből egy étteremben).

Előzmény: Balu424 (737)
róbertke Creative Commons License 2013.04.17 0 0 748

Nagyon szép lett a Kastély-kert is .....:-))))))))

Előzmény: Balu424 (747)
Balu424 Creative Commons License 2013.04.17 0 0 747

Meggyőztél! Nyáron elmegyünk Keszthelyre s megnézzük. Remélem nem fogunk csalódni a pénzünkért.

Előzmény: martisz (745)
róbertke Creative Commons License 2013.04.17 0 0 746

A járművekről már említést sem kell tenni, mert hol látható még a Világon ennyi magyar mozdony/kocsi modell együtt üzemelni ??? 

Előzmény: martisz (745)
martisz Creative Commons License 2013.04.17 0 0 745

Először is elnézést a tegeződésért így az ismeretlenség homályából, talán így a forumon egyszerűbb a kommunikáció:

 

Bocsánat, a cinizmus inkább a furcsa reakciódnak, mint bármelyik másik, vagy konkrétan a békéscsabai kiállításnak szólt.

Az a véleményem, hogy semmi értelme a viszonyítgatásnak, hogy ingyenes, vagy mennyit kellett fizetni, mindenkinek a maga

dolga, hogy eldöntse, megérte vagy sem.

Abszolút értem azt is, hogy Debrecen - Keszthely nincs közel, de ha arra jár az ember és érdekli a kiállítás, akkor én úgy gondolom,

hogy ár-érték arányban teljesen rendben van a dolog.

Problémák, hiányosságok vannak, nem is kevés, de arra alapozva, hogy 2 éve egy mozdonynak milyen hangja volt (egyébként tényleg így volt, emlékszem rá, az utolsó napjait élte szegény)

azt kijelenteni, hogy de jó, hogy írtátok, mert így már nem is érdekel, szerintem egy kicsit felületes vélemény.

Erre próbáltam rávilágítani, és ismétlem, nem akarlak rábeszélni, hogy gyere el, ezt majd Te eldöntöd.

Békéscsabára is el kell jutni, az is pénzbe kerül, tehát semmi nincs ingyen, és azt nem hiszem, hogy bármelyik kiállításon

70 vonatot hiphop simán futtatnak minden hiba és nyikorgás nélkül, siklás, zárlat nélkül...

 

 

Előzmény: Balu424 (741)
Balu424 Creative Commons License 2013.04.17 0 0 744
egyÊbkÊnt Êrzem a cinizmust de a bÊkÊscsabai kiållítås INGYENES!!
Előzmény: martisz (739)
Balu424 Creative Commons License 2013.04.17 0 0 743
egyĂŠbkĂŠnt ĂŠrzem a cinizmust de a bĂŠkĂŠscsabai kiĂĄllĂ­tĂĄs INGYENES!!
Előzmény: martisz (739)
hodika1977 Creative Commons License 2013.04.17 0 0 742

Szerintem egy vasutmodellezöt már az asztal nagysága, és teljes digitáli vezérlés ámulatba ejti.

Az árakrol meg annyit,hogy 500ft ot simán elkértek Szolnokon egy 4 dilikörös kiállitásért.Gyerekek élvezték rendben ,de az 1100 ft ehez képpest ingyen van.Az,hogy Debrecent messze rakták le Keszthelytöl az egy dolog,én is elmentem Debiböl,és megérte azt mondom.A nyugat europai asztalokat meg ne vegyük viszonyitásnak,mert egy más világ.Én láttam az iszonyatos munkát az asztalon,a folyamatosan járkálo Martisz Gáborral együtt.Nyáron ment minden,és valljuk be egy siklás , vagy leállás nem katasztrofa otthon senkinél ,föleg nem egy ekkora asztalon.

 

Én csak gratulálni tudok ehez .

Balu424 Creative Commons License 2013.04.17 0 0 741
egyébként érzem a cinizmust de a békéscsabai kiállítás INGYENES!!
Előzmény: martisz (739)
Balu424 Creative Commons License 2013.04.17 0 0 740
majd átgondolom ismét. ahogy írod nem olcsó kiruccanás. nekünk főleg Debrecenből
Előzmény: martisz (739)
martisz Creative Commons License 2013.04.16 0 0 739

Az a helyzet, hogy itt a forumon, és magyar net bugyraiban rendkívül szélsőséges vélemények alakultak ki a Keszthelyről.

Sokan - veled együtt - pénzkidobásként gondolnak rá, és rendkívül lesújtónak vélik, ezt mindenkinek a szíve joga eldönteni, leírni, egyébként meg is tudom érteni őket, igazatok lehet, ha

úg gondoljátok, hogy ez a kiállítás egy lapon említhető a Miniatur Wunderlanddal, vagy akár a LOXX-al.

 

De azért 5 év alatt azért történt ez-az, erről itt olvashatsz, képeket nézhetsz:

http://martrain.hu/2008/index_muzeum.html

 

És csak van 500 négyzetméternyi terepasztal és közel 70 vonat, ami folyamatosan üzemel, és azért olyan ritkán fordul elő, hogy 10 percnél többet állna valamelyik asztal.

Ez viszont egy nonpforfit, állami múzeum, ahol sikere ellenére is mostohagyerek a vasútmodell-kiállítás.

 

Így nincs tízezer led, meg félmillió Preiser figura az asztalon, ami elvonja a figyelmet az éppen álló asztalokról, vonatokról, mint Hamburgban.

Mert bizony ott is álltak fél órát is egyes részek, amire sikerült működésre bírni a szemem láttára a műszaki részt, addig viszont DJ Bobo adta a koncertet, így senkit nem érdekelt a dolog :-)

 

De nem akarlak győzködni, hiszen a két héttel ezelőtti gyakori megállások és egy 2 éve történt nyikorgó mozdony látványa tudtán én is pénzkidobásként szarnám le a maradék 69 nem nyikorgó mozdonyt és

100 négyzetméternyi új látnivalót. Pestről egy szép vasárnap, jó időben vonattal 5000 Ft a jegy oda-vissza, 1100 Ft a belépő, egy jó ebéd meg 1500-ből kijön fejenként. Séta a kastélyban, a Balatonparton, este haza...

Tiszta pazarlás...

Főleg, hogy pont ugyanennyiért papírvonatokat is lehet látni pizzásdobozban valamelyik színvonalasabb kiállításon...

 

De ott van Hamburg, abban egyetértünk, hogy az nem pénzkidobás, pazarlás, egy nap simán megjárható bárkinek 120-130 ezerért repülővel, belépővel, kajával..

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Balu424 (737)
martisz Creative Commons License 2013.04.16 0 0 738

Nos, próbálok objektíven válaszolni, nem úgy tűnve, mint aki foggal-körömmel védi a mundér becsületét...

 

A mozdonyok átlagosan 5-600 valós kilométert mentek már, kb 1/3-ban már motorcsere vagy dekóder csere volt, ezek adták fel legelőször. Más alkatrész hibája egy-két eset kivételével nem túl gyakori, az általatok említett kopóalkatrészek egész jól bírják.

A 2008-as megnyitásra (nem általam) beszerzett, eleve selejtes konstrukciók (köztük az említett TRIX Taurus is) már selejtezve lettek,  helyettük többnyire Roco és Piko mozdonyok lettek vásárolva.

Legtöbb hiba az elkoszolódásból és az áramszedő lemezek kopásából adódik, illetve a ritkán, legtöbbször már a totális leállás-leégés után, és nem a megelőzésből elvégzett karbantartás miatt.

A hibák oka nagyrészt a humánerőforrás és az ebből fakadó hozzáértés hiánya.

 

Két éve még 5 ember dolgozott a kiállításon, nem mintha ez nagy szám lenne, de volt

2 teremőr, 2 üzemeltető és egy, aki csinosítgatta, fejlesztette a látványrészeket.

Ebből tavaly hármat kirúgtak, létszámleépítés végett, egy pedig kilépett idén februárban.

 

Maradt 1 félállásban dolgozó üzemeltető. Ő a nyitás óta itt van, megbízható, korrekt, de ha az abmíciója és ezzel együtt a hozzáértése a jelenlegi háromszorosa lenne, akkor is kevés lenne ahhoz, hogy mindent rendben tartson. Ő nem javít és nem végez karbantartást, csak a tudásához mérten igyekszik az apróbb hibákat elhárítva a három asztal között, alatt pattogva biztosítani a folyamatos üzemet.

Ő egyedül a jegyszedő, teremőr, kezelő, tárlatvezető, hibaelhárító egyben.

Én kéthetente hétvégén 2 napot tudok ott lenni, akkor az előző két hétben elromlott, a kolléga által az asztalra pakolt dolgokat igyekszem javítani, ha nem kell hozzá alaktrész.

Ha kell, akkor rendelek és 2-3 hétig mellőzni kell vagy helyettesíteni, ha éppen van mivel.

Persze a kolléga szabadnapon van ilyenkor, így sokszor üzem közben, a látogatók szeme láttára megy a szervízelés.

Ha hétközben az asztalon romlik el valami, akkor általában 200 km-ről telefonon próbálom elmagyarázni, hogy mit hol próbáljon állítani, cserélni, stb...

 

Két hete végre feladtak egy álláshirdetést, jön a nyári szezon, heti 7 nap nyitva a múzeum, napi 9-12 órán keresztül.

Csak azt felejtették el az állásinterjú során, hogy legalább egy kicsit konyítson a vasútmodellezéshez az új kolléga. Rosszat rá sem tudok mondani, rendkívül ambíciózus, lelkes, tényleg látszik rajta, hogy meg akarja tanulni a dolgokat, csak sajnos életében eddig ötször ült egyáltalán vonaton..

Most ott tartunk, hogy tanulja, mi a Gigant, a Szili és a Csörgő, meg Traxx és Taurus, szóval legalább fél év, amire haladó szintre ér. Viszont sokszor egyedül kell vinnie az egész kiállítást. Informatikus a végzettsége, talán a szoftveres rész már könyebben fog menni neki, de még rengeteg idő kell ehhez.

„...a MiWuLa mintájára...”

A honlapjuk szerint 180-200 PROFI alkalmazottjuk van, és többmilliós éves költségvetésük – euróban

 

Keszthelyen rajtam kívül egy alkalmi építő (aki saját költségén jár le néha ingyen dolgozni), egy haladó és egy kezdő adja az állományt, évente az egymilliót nem éri a költségvetés – forintban.

Ha döcögősen is, de működnek az asztalok, lassan, de fejlődik a látvány is...

A Miwulások szerintem tátanák a szájukat :-)

Szóval továbbra is ez van, olyan „magyarosan” vagyunk.

De van évente azért 65-70 ezer látogató, többségük elégedetten távozik, nem győzik a betelt vendégkönyveket cserélni újra (volt, hogy az sem volt pár hétig, mert nem volt rá állítólag pénz...),

Végezetül a hét végén ezen akadt meg a szemem:

 

http://www.martrain.hu/201304.jpg

 

 

Előzmény: pt95 (735)
Balu424 Creative Commons License 2013.04.16 0 0 737

Köszi, hogy ilyet írtok. Kb. 5 éve voltunk, most akartunk menni. 

Ha ilyen a helyzet, akkor nem megyünk. Legalább nem dobjuk ki a pénzümket az ablakon.

Erre nem pazarlunk.

Előzmény: nazareth (736)
nazareth Creative Commons License 2013.04.16 0 0 736

...illetve egyáltalán végeznek-e valami féle beavatkozást a gyári mozdonyokon bevetés előtt – a MiWuLa mintájára. Persze tudom, a pénz nagy úr, de jó kédés, megtérülne-e valamiféle megegyezés egy kisvállalkozóval, aki pl. esztergál egy marék (teflon)csapágyat, kardáncsuklót, satöbbit (gondolom a keszthelyieknek nagyobb tapasztalatuk van a kopóalkatrészek terén, mint nekem), amit indulás előtt be lehetne szórni a mozdonyok kritikus helyére; berendelni egy rakat jobb minődégű motort, ilyenek.

 

Amikor ott jártam, egy Piko Taurus próbált meg vánszorogni a pályán, de a motor csapágyazása annyira kész volt, hogy a mozdony többet "sírt", mint haladt, műszaki érzésekkel minimálisan megáldott embernek a hideg futkározott a hátán (arról nem is beszélve, hogy ilyen állapotban a csapágyak rohamosan meghalnak, tehát ilyenkor már nincs értelme erőltetni a dolgot). Az ott üldögélők meg vigyorogtak rajta nagyokat...

Előzmény: pt95 (735)
pt95 Creative Commons License 2013.04.16 0 0 735

Szia!

 

Mi voltunk párommal 2 hete. Azelőtt 2 évvel voltam. Nagy változásokat, építéseket vártam. Egy-két dolog talán épült, szépült a magyar szakaszon Keszthely környékén, de sajnos nem sok minden. Gondolom nincs pénz.

Ami igazán zavaró, hogy a vonatok nagyon gyakran leálltak, egész szakaszok akadtak meg, mindegyik területen. Gondolom nincs pénz a karbantartásra vagy a mozdonyok már a belüket is kijárták már. Tényleg, ha Martisz olvassa, meg lehet tudni, hogy mennyit mentek már a gépek?

Nem lehetne további fejlesztésre pályázni? Vagy programokat szervezni és annak keretében kisebb fejlesztéseket eszközölni?

Tamás

Előzmény: róbertke (734)
róbertke Creative Commons License 2013.04.16 0 0 734

Két hónapja nem járt senki Keszthelyen?

aquad Creative Commons License 2013.02.16 0 0 733

Rendben, köszönöm!

Előzmény: nazareth (732)
nazareth Creative Commons License 2013.02.16 0 0 732

Inkább itt!

Előzmény: aquad (731)
aquad Creative Commons License 2013.02.16 0 0 731

!

 

Üdvözlet

Segítséget szeretnék kérni. Megtaláltam a nagyon rég Märklin villanyvasutamat. Önök szerint mennyit érhet most a piacon?

 Mellékelten küldöm az egyik mozdonyról a képet, de van még egy másik gőzmozdony is. Állomásépület, pullman kocsik, tartálykocsik, szenes kocsik, pontosan nem is tudom milyen és menyi, váltók, sínek (egyenes és hajlított),és az eredeti trafó is. Ha esetleg érdekli önöket akkor tudok pontos leltárt adni róla.  Ez utóbbi (ha jól emlékszem) át lett tekercselve, vagy 40 évvel ezelőtt, mert eredetileg még egyenárammal üzemelt. Ez egy 3 sínes típus, nagyon-nagyon régi.

Mondjuk, ha csak ez a mozdony lenne, ezért mennyit ajánlanának fel? Kérem legyenek korrektek, mert nem vagyok a téma szakértője!

 

üdvözlettel

 

Tibor

tomcat#01 Creative Commons License 2012.11.04 0 0 730

2 év után idén ősszel ismét ellátogattam a kiállításra. Idén végre egyedül (család és minden kísérő nélkül)  jutottam el, így mivel senki sem sürgetett több mint 2 órát tudtam nézelődni többször is visszatérve egy-egy helyre. Nagyon sok újdonságot láttam mióta nem jártam ott, ezúton gratulálok Martisznak és mindenkinek aki foglalatoskodik vele.

Képeket egy társtopikba raktam fel:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=122040913&t=9128517

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!