A Magyar Posta Zrt. mintegy 1,1 milliárd forintért csaknem 4800 kerékpárt és 30 kerékpár-utánfutót vásárol. Az ár magába foglalja az öt éven keresztüli karbantartását is.
A Közbeszerzési Értesítő szerint az európai uniós nyílt közbeszerzési eljárást a győri székhelyű Cronopont Kft. nyerte el nettó 1,097 milliárd forintos ajánlatával. A másik pályázó, a debreceni központú Piremon Kht. 1,167 milliárd forintos ajánlatot tett.
A vállalkozási szerződés szerint a nyertesnek 640 váltós kerékpárt (245 darabos opcióval), 4.148 váltós biciklit (1.676 darabos opcióval), 30 kerékpár utánfutót kell leszállítania. Az ötéves karbantartást is magába foglaló szerződésben szerepel 150 millió forint keretösszegig eseti javítások elvégzése is.
Tomecskó Tamás, az MP szóvivője az MTI érdeklődésére elmondta: az eljárás nyertese a kifejezetten postai igények alapján Szlovéniában kifejlesztett KRPAN típusú kerékpárt szállít, amely ma már számos ország postai kerékpárjaként bizonyítja, hogy alkalmas postai kézbesítő kerékpárnak.
Igen, tehát a feladat (a levelek szállítása) megoldható lett volna többféle kerékpárral is, mondjuk pl. olyannal, aminek az első csomagtartója nem pont műanyagból van (merthogy ez is feltétel volt) hanem mondjuk pl. alu-ötvözetből. (egy ilyen tipus eleve ki volt zárva)
vagy lezsirozott palyazat kimondottan a megvasarolt tipusra
Igen, olvasd el a feltételeket, és mutass még egy ilyen kész kerékpárt a Föld-bolygón gyártott 8745 tipus közül.
Milyen ellentmodásról beszélsz ? A két körülmény együttesen áll fent = ezért a felháborodás.
"barki kepes osszerakni egy megfelelo kerekpart, vagy lezsirozott palyazat kimondottan a megvasarolt tipusra"
Bárki képes a CÉLRA megfelelő kerékpárt összerakni, ÉS lezsírozott pályázat. Faszt nem megy, te is pontosan tudod, csak terelsz itt, mint a forgalmi rendőr.
Ott volt-ott volt ... baszod, hát mintha nem tudnád, hogy mennek errefelé a közbeszerzések... Úgy bírom, mikor a mindenki által tudottan teljesen működésképtelen és korrupt állam mindenki által tudottan csak dísznek levő, és több bajt, mint hasznos csináló függelékeire mutogatnak egyes nem túl értelmes jóemberek, hogy "de hát tessék, kérem, miért nem fáradnak a sóhivatalhoz..."
Az előbb írt le egy olvtárs saját magával megtörtént esetet, amikor leszólt neki az illetékes elvtárs, hogy nem oda, buda, és akkor még pályázat a nyilvánvalóan urambátyám csókos céggel párhuzamosan?? Ha magad se gondolod komolyan, akkor szar vicc, ha viszont igen, az ölég szomorú...
El kellene mar donteni, hogy barki kepes osszerakni egy megfelelo kerekpart, vagy lezsirozott palyazat kimondottan a megvasarolt tipusra, mert a ketto egyutt nem megy...
Ha barki osszerakhat ilyent, akkor plane nem ertem a felhordulest. Ott volt a lehetoseg beadni egy palyazatot...
A Kbt. 67. § (1) bekezdés d) pontja alapján az ajánlatnak tartalmaznia kell a megajánlott kerékpárról (a váltós és váltó nélküli kerékpár egy gyártmány kell legyen) és utánfutóról - a II. Közbeszerzés műszaki leírás 2. sz. mellékletében megjelölt 34 szerkezeti elemről készült színes fényképeket, a fényképeknek a termék szerkezeti részleteit felismerhetően, világosan kivehetően kell ábrázolni, - a gyártói műszaki leírást, melynek olyan részletesnek kell lennie, hogy megállapítható legyen a műszaki alkalmassági követelményeknek való megfelelőség,
Valaki itt irta, hogy a megadott műszaki feltétek alapján bármelyik kerékpárgyártó tud ilyen paraméterekkel rendelkező kerékpárt megrendelésre gyártani, tehát szó sincs előre lekártyázott korrupt eljárásról.
De már az ajánlattételhez is le kellett volna előre gyártani a kerékpárt, hogy ha valaki érvényes pályázatot akar beadni, hiszen fényképeket kellett becsatolni hozzá.
A kirásban szereplő precízen megválogatott műszaki feltételnek pedig a világon jelenleg gyártott 6874-féfe tipusból valószínűleg ez az egy felelt meg.
Még egyszer leírjam, hogy ezen a 45900-as biciklin miket kell kicserélni, hogy postáskeró-szerű igénybevételre is alkalmas legyen, és mennyiért, vagy méltóztatol visszalapozni?
Természetesen a kaffogás az megy, de egy lófaszt méltóztatol, tehát leírom :)))
DT-küllők a hátsó keréken: kb. 1200 Ft Kevláros gumik: kb. 2x3000 Ft Erősebb nyeregcső: kb. 3000 Ft Erősebb kormánystucni: kb. 3000 Ft Fém pedálok: kb. 2500 Ft LED-es első-hátsó lámpaszett: kb. 4000 Ft.
Szumma szummárum: 45900+1200+6000+3000+3000+2500+4000 = 65600 Ft :-DDD
Mindez hármas agyváltóval!!!!! Boltban!!!!!!! Kiskeráron!!!!!! Tehát egy többezer darabos megrendelés nyilvánvalóan nagymértékű diszkontjával együtt.... :)))))) Asszem, a difiből elég jó minőségű tatyók vehetők, ha 80e van 1 db bringára :-DDDD
És erre a keróra saját referenciám van, hogy bírná :)
Tudod, mit, tulajdonképpen ne hagyd abba, remekül szórakozom :)))))
Latod, most verheted a fejed a falba miert nem olvasol neha kozbeszerzesi ertesitot, megvetted volna 80-ert, eladod 120-ert darabjan nyersz 40 rugot....
Ja mondjuk ahhoz kellene egy 80 rugos bicaj. Ami eddig csupan elmelet....
"Hat, ahhoz kepest, hogy elso 50 hsz-ban a kerekparfutar 130 rugos arat mindenki elfogadta"
Asszem, nem kell túl nagy fantázia ahhoz, hogy belássuk, a kerékpárfutár kerékpárja egészen más dimenzió, mint a postásbringa. Ugyanis a kerékpárfutár EGYRÉSZT nem 20-30, hanem 90-100 km-t teker egy nap (!), MÁSRÉSZT ott fontos, hogy könnyű legyen a bringa (pl. a gyorsaság érdekében), és minden deka könnyítés bizony igen drága, HARMADRÉSZT a legtöbb futárbringán van váltó, ha nem is mindegyiken. Egy olyan váltószett, ami a napi 100 km váltásait bírja, nem két fillér, tehát ez is dob az áron.
"kicsit rohej, hogy mar a 130 is dupla ar..."
Nem is kicsit röhej, hanem nagyon - hogy 130e Ft-ért vesznek egy rohadt VÁLTÓ NÉLKÜLI biciklit... bár az ember inkább kínjában röhög. Akármelyik korrekt bringaboltba bemégy, lobogtatva a kinyomtatott Krpan PDF-et, hogy adjanak már neked egy olyan kerót, ami azt tudja, és ha 80 ezernél többe kerül, akkor megeszem a kalapom.
Szóval nem kell azt a lólábat takargatni, pláne nem ilyen hisztisen :))))))
Hat, ahhoz kepest, hogy elso 50 hsz-ban a kerekparfutar 130 rugos arat mindenki elfogadta, es csupan hol az a +100000 kerdesekkel kezdodott az ugy, kicsit rohej, hogy mar a 130 is dupla ar...
Ha meghivasos kozbeszerzes lett volna, akkor meg tuti az a baj hogy KekessyDezso, vagy KarsaiJozsef bicigligyaranak nem szoltak, igy meg hogy 27 orszagbol jelentkezhetett volna palyazo, az a baj hogy ketto jelentkezobol az olcsobbat...
Elhiszem, ha mondod. Akkor ez annyiban változtat a dolgon, hogy nem a reális ár (kb. 70 ezer Ft) háromszorosáért, hanem "csak" a kétszereséért vásároltak a célra nem a legalkalmasabb kerókat.
Hat, ezt bizony a kozbeszerzesi ertesitovel kell megbeszelned, Naluk a kihirdetesenel le van irva, hogy az ajanlati ar tartalamazza egy osszegben az osszes reszt, opciot, A bontas kesobb van reszletezve ha szukseges...
Ezt mondjuk én se értem igazán. Baromi sok árajánlat került már ki a kezemből, de az opciós tételek egyikben sem képezték az ajánlati ár részét, hanem külön soron került feltüntetésre az áruk. Persze igaz, hogy ezek közül egyik se közbeszerzésre adott árajánlat volt, így lehet, hogy a közbeszerzésben részét kell, hogy képezzék, de ha igen, az eléggé furcsa.
Hát igen :) llamada-reloaded nem tűnik butának, tehát első körben is 100%, hogy levágta, hogy azért egy kiló tömör vas vagy alumínium miért sokkal olcsóbb, mint egy kiló laptop :) Szóval szerintem ez elsősorban nem is érv volt, hanem írta az első hülyeséget, ami eszébe jutott. Mindenkivel előfordul ez néha, pl. velem is megtörtént már itt többször. Az, hogy is komolyan gondolja, 100%-ban kizárható sztem :)
Ha kínai gyufát közbeszereznének 50Ft./db. áron százmilliárdért, akkor is ki lenne magyarázva a dolog rövid időn belül:
1. MNO-zás, orbánozás, plusznullázások, nullázások megbeszélése, topiknyitó alázása, forrás követelése, másik forrás követelése (0-50 hsz.)
2. Jönnének a viccesek, hogy öngyújtót száz alatt nem kapsz (51-100. hsz.)
3. Jönnének a komolyak, akik megesküdnének anyám életére, hogy tegnap vettek 60-ért gyufát a sarki kisboltban (100-200. hsz. magasságában)
4. Jönnének a közgazdák, hogy a legjobb pályázat nyert (100.-)
5. Jönnének a jogászok, hogy minden szabályos volt (100.-)
6. Jönnének az elméleti liberálisok, akik váltig állítanák, hogy a közbeszerzés ócsít (200.-)
7. Jönnének az agitproposok, álvitába szállnának a liberálissal, hogy az Orbán alatt pontosan hány közbeszerzés is volt (250.-)
8. Ha még mindig él a topik, jönne pár aprólékos, akik elmagyaráznák, hogy az így beszerzett kétfejű gyufa mennyi energiát takarít meg, ha nagy szélben kell tüzet gyújtani (250-300.)
8. Felnyomná valaki a topiknyitót a modiknál, azok letiltanák, hozzászólásait (közte az idézetet a gyufagyar.hu honlapjáról 5 forintos darabárral) törölnék
9. Topik süllyed, ha valaki mégis visszanéz bele és elolvassa az utolsó hozzászólásokat, gyorsan továbblép. Ha mégsem, akkor a 2. lépéstől újra, kiegészítve a mindent vivő érvvel, hogy "már százszor leírtuk ebben a topikban is, csaxólok".
Volt egy másik szállító is, de a kutya se kérdezte meg őket ezek után, hogy ők honnan szerezték volna be, mit vállaltak volna, és közben bizonyíthatták volna, hogy ők nem klónok. Szóval az agyar újságírás egy nagy trágyadomb. A cikk előtt egyeztetik a főnökkel a felteendő kérdéseket? :))))
Itt a lényeg. A posta által kihozott "nyertesnek" ezt az egész szervíz infrastruktúrát ki kell majd építenie, vagy bérelnie, ami annyit jelent, hogy az extraprofitjába ez is belefér. Akkora korrupció ez mint ide kunszk-acsinszk.
"Más a kristályszerkezetük, nyilván másképp kell össze is rakni őket ez ok, nem ugyanaz a térfogat lesz belőle (bár nem ártana)."
Asszem, itt a polidilin nem megyek bele komplett anyagszerkezeti kiselőadásba (ami amúgy a szakmám :)), mert az senkinek nem lenne jó, a lényeg az, hogy ezt a fenti idézetet borítsa jótékony homály :)) A lényeg az, hogy az aluból több kell mint az acélból ugyanahhoz a szilárdsághoz, de még így is jelentősen könnyebb :)))
"Nekem egy lényeges dolog jutott még eszembe az alumíniumra: nem rohad szét, a postásnak esőben-hóban mennie kell."
Az acél se rohad szét, mivel lakkozott, amíg meg a lepattogzott lakkrétegnél rohadni kezdő acél komolyabb szilárdsági problémát okoz, addig, izé, finoman szólva is meglehetősen sok víz lefolyik a Dunán-Tiszán :)))))))))))))))))))
Sztem a "postásbringa", mint olyan, nem egy egzakt fogalom. Lehet gyártani jó erős bringát, amit aztán (a megfelelő rögzítőszemek megléte esetén, de hát ezek egy 1-2 heftölés a hegesztőgéppel) ki lehet egészíteni a postásbringákhoz szükséges csillivillikkel, pl. tatyókkal. A Caprine-nak az a kínálata, ami az oldalán látható: www.caprine.hu
A horvátokat és a bosnyákokat azokat értem valamennyire, végül is "Jugoszlávia", az észteket kevésbé. Lehet, hogy ott a bringagyárak ruszki tulajdonúak, és akkor már csakazértis? Nem tudom, nem látok bele.
"azonos szerkezet esetén a tömegaránya is azonos, nem kell a kisebb sűrűségűből nagyobb tömeg..."
Nagyobb TÉRFOGAT kell azonos szilárdságú aluszerkezethez, mint acélszerkezethez, de jóval. Ettől a súlya még mindig kevesebb lesz, de természetesen nem 1:3 arányban.
"Itt 2,2kg a váz, akkor mennyi lenne ugyanez acélból?"
Sztem elsővillástul érti a 2,2 kg-ot. Acélból olyan 3-3,2 kg körüli lenne. Nagy különbség :-DDD
"A referencia alatt azt értem, hogy a posta csak a sokadik lesz az ilyen cangákat ma használó eu-s posták között."
Ha jól számolom, 3.? Vagy 4.? :))))))
"számos másnak is meg kell tudni felelni. 5-6000 cangához szállítani, alkatrészt biztosítani, szervizelni stb. mindent kell, és mindehhez megfelelő hátteret kéne tudni felmutatni, különös tekintettel a referenciákra."
Megint csak a Caprine-nal tudok jönni. A honlapjukon azért akad pár képviselet szerte kishazánkban. Szar minősége miatt csak a városok listázása lett meg egyből:
Azért azt is tudni kell, hogy a hegesztett vázzal csak addig jó közlekedni, amíg meg nem jön az új váz, különben enyhén problémák lépnek fel szilárdságtanilag, pláne az aluváznál.
"Ha 1/3 a sűrűsége (gondolom, ugyanarra a szilárdságú szerkezetre), "
Nem :) A sűrűség természetesen ugynaakkora TÉRFOGATRA vonatkozik, hisz mértékegysége g/cm3 :)
Egy acél bringaváz kábé 2 kg, egy alu ennél kábé fél kilóval könnyebb, sz'al van értelme :))))))))))))))))))
Jaj, ne hülyéskeggy má:))) Az, hogy most 40 vagy 45 kiló megpakolva a keró, mennyire mondvacsinált probléma? :))) Én pl. 2 db 21 kg-s súlyzóval szoktam itthon bicepszezni, mert ez a legnagyobb súlylehetőség, amit az itthoni rúdjaimra fel bírok pakolni. A konditeremben viszont különösebb fakszni nélkül ugyanazt az ismétlésszámot hozom 25 kilós cumókkal - mert ott viszont azok vannak readily available. Szóval ilyen naccságrendű súlynál pár kiló ide vagy oda, jelentékeny szilárdságtani eltérések ellenében, egy nagy túró.
"Szóval, ahhoz képest, ami centire a Schwinnre volt kiírva, ez nagy előrelépés."
Mé?
"A cangák elég komolynak, jó referenciájúnak tűnnek."
Mutassak még határszart, ami komolynak, jó referenciájúnak tűnik a laikus számára? (Pl. az összes Symantec termék >:-DD) Szóval izé, ez túrót se jelent.
"Talán a következő, öt év múlvai beszerzésrig a Schwinnnek is lesz ideje tanakodni, hogy a politikai támogatásért kell-e hőzöngenie, vagy minőségben is megfelelő terméket gyártani."
Honnan a kölőből tudjuk, hogy EZEK a kerók milyen minőségűek? Amúgy nemcsak a Schwinn-Csepel létezik a magyar gyártók közül, ha már itt tartunk. Arról hosszabb értékelést nem tudok adni, mert csak még átkosbeli Csepel keróim voltak (teljesen jók amúgy), Schwinees Csepelek nem. Ellenberger nekem pl. a Caprine-nal vannak közelebbi tapasztalataim: kétharmad áron szállított volna kifogástalan minőségű kerókat ugyanerre a célra. Ha nekem a 130 kilómhoz a kicsit felbruttósított City Ville nyikkanásmentesen bírja a strapát (tényleg a strapát) (ha a nyócfokozatú agyváltót és a speckó Shimano fékváltókart, ami az én heppem, nem számoljuk, akkor cca 70 ezer froncsi volt a bruttósítással együtt), akkor NEM LÉTEZIK, hogy a postásnak ne legyen jó.