Én nem a csigával kezdeném, hanem kompresszióméréssel, gyertyacserével (lehet, hogy nem is belevaló van benne), esetleg karburátor pucolással és gyújtásbeállítással. Nem gondolnám, hogy a csiga miatt "csigalassú". Első körben a fordulatszámmérő adata is hasznos lehet.
Egyben válaszolok. A motor 7kg-mal nehezebb. Bár átmérőre nagyon hasonló a két csiga, de hosszra a 15-ösé hosszabb(mélyebb).
Bennem is felmerült, hogy csak a matrica 15-ös! Ennek ellentmond(?), hogy a gyári szám (bár konkrétan nem találtuk meg a Fórumtárs táblázatában) a 15-ösre utal.
Szöget ütött a fejembe ... Biztos 15-ös az új motrod?
Nagyobb, nehezebb az új motor, mint a régi? A csiga szemre nagyobbnak tűnik? Azért kérdezem, mert a képekről ezek a csigák egyforma átmérőjűnek tűnnek. Márpedig a 9.8-as motron szemmel láthatóan kisebb csiga kell legyen, mint a 9.9/15-ösön.
Próbáltam ugyanolyat csinálni, ezek szerint nem sikerült. Mindkettő kb. ugyanakkora átmérőjű. A 10-esen lévő levél 2cm-től 6cm-ig "terjed", míg a 15-ösön 1cm-től 8cm-ig, azaz 2-3cm a különbség. Ezt gondolom én, hogy ezt hívjátok lassabb emelkedésűnek.
Én Ebay-n,vagy Aliexpresszen szoktam,de gondolom lehet máshol is venni.Ezek típustól függetlenek,általában csak azt kell beállítani,hogy 2,vagy 4 ütem.
"450kg-ig és 4,8 méterig a 9" átmérő, 10,5" emelkedés?, 3 ágú, alumínium csigát ajánlja, amivel a várható sebesség akár 45km/h. Ugyanitt ajánlja a 7" emelkedésűt is jóval nehezebb csónak esetén (500-1500kg), ahol a várható sebesség akár 29km/h."
Továbbra sem tudom így a képek alapján,hogy mi a baj azzal a 15-ös motorral.Én rátekernék az egyik gyertya kábeljére egy fordulatszámmérőt.
Gondolom a két motor tengelye nem ugyanannyi bordázatú.Akkor ki lehetne cserélni a kettőt.Amúgy csak a sasszeget kell kivenni,meg egy anyát letekerni.Vannak csigáim,de csak Suzukira,és Evinrudera.
Sikerült mindkét csigáról képeket készíteni. A 10-es Tohatsu-n van egy F8.5-ös felirat, ha jól olvastam (próbáltam azt is fotózni).
A 15-ösről is felteszem, hogy egy helyen legyenek:
A trimmelés esetén jobban megvizsgálva van háromnál több állása is, csak az alsó három közül választ ez a retesz. Nem hiszem, hogy ez a gond - mármint a trimm - mert a többi állás már eléggé a sekélyvizes állások.
Így amatőr szemmel azt látom, hogy jóval hosszabb úton éri el a lapát a teljes szélességét. Ez lenne a lassabb emelkedés?
Néztem a leírást, abban 450kg-ig és 4,8 méterig a 9" átmérő, 10,5" emelkedés?, 3 ágú, alumínium csigát ajánlja, amivel a várható sebesség akár 45km/h. Ugyanitt ajánlja a 7" emelkedésűt is jóval nehezebb csónak esetén (500-1500kg), ahol a várható sebesség akár 29km/h.
Hol és mennyiért lehet venni ilyen csigát? Használt is lehet. Béci, nincs egy felesleges? :)
Ki tudom cserélni extrémebb szerszámok nélkül, kevés önbizalommal?
Ezek alapból e-tec motorok, benzinnel üzemelnek. Az a "mindenevős" dolog addig szép, míg utána nem jársz, hogy mi is az. Az Evinrude is azt írja, az egy vészhelyzeti lehetőség rövid időre. Valószínűleg valami módon csökkentik a kompresszióteret, hogy gázolajjal is működjön, de a szerkezeti részek nem bírják ezt huzamosan, és gyanítom a teljesítmény is csak hányada a benzin üzeműnek.
Hogy elsüllyeszthető, az annyit tesz, hogy a belső részek olyan anyagokból vannak, amik kibírják a tengervizet is valamennyi ideig. Van rajtuk két csap, amiken leereszthető a forgattyúsházból a víz. Ha lefolyt, nyitott csapokkal xx-szer rángatni kell, hogy kidolgozza a maradék vizet. Ezek után lehet indítani.