Keresés

Részletes keresés

csipike01 Creative Commons License 4 napja 0 0 70890

 

Rollbar. Ilyen lett.

Majd tartja ez is a ponyvát. 

spapda Creative Commons License 4 napja 0 0 70889

Én nem a csigával kezdeném, hanem kompresszióméréssel, gyertyacserével (lehet, hogy nem is belevaló van benne), esetleg karburátor pucolással és gyújtásbeállítással. Nem gondolnám, hogy a csiga miatt "csigalassú". Első körben a fordulatszámmérő adata is hasznos lehet. 

Előzmény: Szilrobi_index (70887)
Béci 72 Creative Commons License 4 napja 0 0 70888

Visszagondolva,a 208 cm3 -is karburátoros 9,9-es Suzukimnak is 9,1/4 " volt a csiga átmérője.

Előzmény: Béci 72 (70885)
Szilrobi_index Creative Commons License 4 napja 0 0 70887

Erre nem válaszoltam. A gyári service manual írja egy táblázatban ezeket az adatokat.

Előzmény: Takyka! (70883)
Szilrobi_index Creative Commons License 4 napja 0 0 70886

Egyben válaszolok. A motor 7kg-mal nehezebb. Bár átmérőre nagyon hasonló a két csiga, de hosszra a 15-ösé hosszabb(mélyebb).

Bennem is felmerült, hogy csak a matrica 15-ös! Ennek ellentmond(?), hogy a gyári szám (bár konkrétan nem találtuk meg a Fórumtárs táblázatában) a 15-ösre utal.

Béci 72 Creative Commons License 4 napja 0 0 70885

Bár,gondolom,ez a 9,8 -as motor a 200cm3 körüli kis motor,ezen lehet,hogy kisebb csiga a gyári.

Előzmény: Takyka! (70882)
Béci 72 Creative Commons License 4 napja 0 0 70884

A 9,9- es Suzukin a csiga átmérője ugyanakkora,mint a 20- ason.(9,1/4)

Az emelkedés tér csak el kicsit

Előzmény: Takyka! (70882)
Takyka! Creative Commons License 4 napja 0 0 70883

Sem a sebességeket, sem azt, hogy 10,5-ös csigával 450kg-ot megsiklat. Nem tudom mi lehet a célja azoknak, akik ilyeneket írnak... :-(

 

T.

 

 

 

 

Előzmény: Szilrobi_index (70870)
Takyka! Creative Commons License 4 napja 0 0 70882

Szöget ütött a fejembe ... Biztos 15-ös az új motrod?

Nagyobb, nehezebb az új motor, mint a régi? A csiga szemre nagyobbnak tűnik?  Azért kérdezem, mert a képekről ezek a csigák egyforma átmérőjűnek tűnnek. Márpedig a 9.8-as motron szemmel láthatóan kisebb csiga kell legyen, mint a 9.9/15-ösön.

 

T.

 

 

Előzmény: Szilrobi_index (70867)
Béci 72 Creative Commons License 4 napja 0 0 70881

Valós terhelésnél kellene természetesen.

Előzmény: Szilrobi_index (70879)
Béci 72 Creative Commons License 4 napja 0 0 70880

Látom,már elkéstem vele🙂

Előzmény: Szilrobi_index (70877)
Szilrobi_index Creative Commons License 4 napja 0 0 70879

Köszönöm a linket! Megrendeltem. Pontosan mi nem volt jó a képen? Milyen legyen azaz hova tegyem a mérőszalagot? Holnap még tudok csinálni képeket.

 

A fordulatszám mérésről: hordóban is megfelel ha járatom a motort vagy valós terhelés mellett kell majd mérnem?

Előzmény: 409 (70878)
409 Creative Commons License 4 napja 0 0 70878
Előzmény: Szilrobi_index (70877)
Szilrobi_index Creative Commons License 4 napja 0 0 70877

Tudnál segíteni konkrét linkkel? Aliról rendeltem már, de elég lassan jön meg a cucc (most épp február vége óta várok, elvileg május 2-án érkezik...)

Előzmény: Béci 72 (70872)
Szilrobi_index Creative Commons License 4 napja 0 0 70876

Próbáltam ugyanolyat csinálni, ezek szerint nem sikerült. Mindkettő kb. ugyanakkora átmérőjű. A 10-esen lévő levél 2cm-től 6cm-ig "terjed", míg a 15-ösön 1cm-től 8cm-ig, azaz 2-3cm a különbség. Ezt gondolom én, hogy ezt hívjátok lassabb emelkedésűnek.

Előzmény: 409 (70874)
409 Creative Commons License 4 napja 0 0 70875

 

 Az enyémnek is lengyel a regisztrációja, de bátorkodtam a tengeren is a magyar lobogót feltenni. :))

 

Előzmény: fehervari2 (70873)
409 Creative Commons License 4 napja 0 0 70874

A 10-es motor csigájának képe nagyon nem értelmezhető. Azt írtam a múltkor, hogy ugyanolyan képet csinálj róla. Így összehasonlíthatatlan a kettő.

Előzmény: Szilrobi_index (70867)
fehervari2 Creative Commons License 4 napja 0 0 70873

Jó látni magyar lobogót egy hajón, főleg tengeren. (Kár, hogy ezért-azért sok magyar hajón idegen a "saját" zászló, így az enyémen is.)

Előzmény: 409 (70838)
Béci 72 Creative Commons License 4 napja 0 0 70872

Én Ebay-n,vagy Aliexpresszen szoktam,de gondolom lehet máshol is venni.Ezek típustól függetlenek,általában csak azt kell beállítani,hogy 2,vagy 4 ütem.

Előzmény: Szilrobi_index (70871)
Szilrobi_index Creative Commons License 4 napja 0 0 70871

Hol lehet ilyen fordulatszámmérőt venni? Ez teljesen típusfüggetlen? Nem kell állítani semmit, a gyertyakábel "impulzusai" alapján számol?

Előzmény: Béci 72 (70868)
Szilrobi_index Creative Commons License 4 napja 0 0 70870

Mit ne higgyek el? Hogy ennyi lesz a sebesség? Az majd kiderül.

Előzmény: Takyka! (70869)
Takyka! Creative Commons License 4 napja 0 0 70869

"450kg-ig és 4,8 méterig a 9" átmérő, 10,5" emelkedés?, 3 ágú, alumínium csigát ajánlja, amivel a várható sebesség akár 45km/h. Ugyanitt ajánlja a 7" emelkedésűt is jóval nehezebb csónak esetén (500-1500kg), ahol a várható sebesség akár 29km/h."

 

Ezeket a számokat ne hidd el!

T.

Előzmény: Szilrobi_index (70866)
Béci 72 Creative Commons License 4 napja 0 0 70868

Továbbra sem tudom így a képek alapján,hogy mi a baj azzal a 15-ös motorral.Én rátekernék az egyik gyertya kábeljére egy fordulatszámmérőt.

Gondolom a két motor tengelye nem ugyanannyi bordázatú.Akkor ki lehetne cserélni a kettőt.Amúgy csak a sasszeget kell kivenni,meg egy anyát letekerni.Vannak csigáim,de csak Suzukira,és Evinrudera.

Előzmény: Szilrobi_index (70866)
Szilrobi_index Creative Commons License 4 napja 0 0 70867

A képek lemaradtak valamiért.

A 10-es csigája:

 

 

 

 

A 15-ös csigája:

Szilrobi_index Creative Commons License 4 napja 0 0 70866

Sziasztok!

 

Sikerült mindkét csigáról képeket készíteni. A 10-es Tohatsu-n van egy F8.5-ös felirat, ha jól olvastam (próbáltam azt is fotózni).

 

A 15-ösről is felteszem, hogy egy helyen legyenek:

 

A trimmelés esetén jobban megvizsgálva van háromnál több állása is, csak az alsó három közül választ ez a retesz. Nem hiszem, hogy ez a gond - mármint a trimm - mert a többi állás már eléggé a sekélyvizes állások.

 

Így amatőr szemmel azt látom, hogy jóval hosszabb úton éri el a lapát a teljes szélességét. Ez lenne a lassabb emelkedés?

 

Néztem a leírást, abban 450kg-ig és 4,8 méterig a 9" átmérő, 10,5" emelkedés?, 3 ágú, alumínium csigát ajánlja, amivel a várható sebesség akár 45km/h. Ugyanitt ajánlja a 7" emelkedésűt is jóval nehezebb csónak esetén (500-1500kg), ahol a várható sebesség akár 29km/h.

Hol és mennyiért lehet venni ilyen csigát? Használt is lehet. Béci, nincs egy felesleges? :)

Ki tudom cserélni extrémebb szerszámok nélkül, kevés önbizalommal?

 

409 Creative Commons License 4 napja 0 0 70865

 

 Ezek alapból e-tec motorok, benzinnel üzemelnek. Az a "mindenevős" dolog addig szép, míg utána nem jársz, hogy mi is az. Az Evinrude is azt írja, az egy vészhelyzeti lehetőség rövid időre.  Valószínűleg valami módon csökkentik a kompresszióteret, hogy gázolajjal is működjön, de a szerkezeti részek nem bírják ezt huzamosan, és gyanítom a teljesítmény is csak hányada a benzin üzeműnek.

Hogy elsüllyeszthető, az annyit tesz, hogy a belső részek olyan anyagokból vannak, amik kibírják a tengervizet is valamennyi ideig. Van rajtuk két csap, amiken leereszthető a forgattyúsházból a víz. Ha lefolyt, nyitott csapokkal xx-szer rángatni kell, hogy kidolgozza a maradék vizet. Ezek után lehet indítani.

Előzmény: Béci 72 (70863)
Pilom Creative Commons License 4 napja 0 0 70864

Legyen, Suzuki esetén nem vitatom. :)
Tohatsu/Mercury esetén létezik mindkét változat, ugyanazzal a BERU (Kokusan Denki) ECU-val.

Előzmény: 409 (70860)
Béci 72 Creative Commons License 5 napja 0 0 70863

Hát,azt írják,hogy megegyezik a hagyományos E-tec motorokkal.

Azok pedig benzinnel mennek...

Fogalmam sincs.

Előzmény: 409 (70861)
409 Creative Commons License 5 napja 0 0 70862

Ugyanaz mint az autódban, vagy az erőművekben is. Gyakorlatilag azonos méretből nagyobb teljesítmény nyerhető.

Előzmény: KawaBazsy (70856)
409 Creative Commons License 5 napja 0 0 70861

"Kerozinnal és gázolajjal is tud menni"

 

 Akkor az diesel motor.  :))

Előzmény: Béci 72 (70859)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!