Az esszénusokat, még Jeruzsálem elpusztítása előtt irtották ki. Ezt sejtették is, hogy így lesz, ezért ásták el és dugták el irományaikat.
Úgy tudom nem csak arám nyelvű iratokat találtak. Az iratok közt asszem görög nyelvű is volt.
Nagy Sándor óta jobban keveredtek a vallások, egyiptomi, babiloniai és keleti misztériumvallások hatottak a térségre és keveredtek a judaizmussal, ami önmagában is megosztott volt.
A pusztába vonulásuk története az, hogy nem értettek egyet a Jeruzsálem templomi kultuszával és vezetőjükkel együtt fellázadtak, erre a papság megölte a vezetőjüket, aztán a közösség kivonult a pusztába, és főleg Ézsaiás tekercse alapján a szenvedő messiásról kezdtek tanítani, ennek áldozata a kereszténység.
Nagyon valószínű hogy a Bemerítő is és Jézus is esszénus volt.
Hagyományban nem álltak szöges ellentétben a hivatalos judaizmussal, hiszen sok azonos szent iratuk volt.
Miből gondolod, hogy Melkisédek élő személy volt, vagy hogy az esszénusok nem jeruzsálemből kitért zsidók voltak?
Mindegy. Biztos jogos volt, hogy kiikszeltelek. Hihetőleg valami destruktív, értetlenkedő-kekeckedő stílusban diskuráltál. De most kaptál egy új esélyt...
Milkom Melkiczedek Papkirállyal találkozott Ábrahám Egyiptomba menet , a zsidók elismerték elsőbbségét a saját vallásukkal szemben.
A posztulált valóság abból származik, hogy felülírták a tényeket, valami helyettesítéssel, mert a valóságot nem akarták elismerni. Itt is erről lehet szó.
A qumráni "esszénus" rend, miután a zsidó honfoglalás utáni átmeneti időben idegen etnikum vallásaként működött, alávetett volt a farizeus Templomnak, és adót fizetett. Vallásuk és hagyományaik szöges ellentétben álltak a zsidó hagyományokkal, nem kétséges, hogy nem voltak zsidók.
Euzébius atyára felhívom a figyelmedet, aki kutatta a barlanglakó civilizációt és ő megnevezte a vallási rendet.
Fontos továbbá, hogy a qumrániak megnevezték magukat! és az nem esszénus név!
Nem mentek sehová, őket kiírtották a rómaiak.
Tetszik ez a ex catedra stíl, de engem nem győz meg a semmitmondás.
A Qumrániak hellenizált zsidók voltak - mondod, de akkor miért írtak arámi nyelven, és olyan alakokról, mint Enok? És a vallási szabályzatukban, tituáléikban, öltözetükben semmi nyoma a görögségnek, arról nem is szólván, hogy a Nag Hamadi tekercsek világa, oly messze van a görögöktől, mint Makó Jeruzsálemtől?
"A római háború alatt volt egy rabbi aki átállt a rómaikhoz vitte magával azokat a bölcsességeket amik birtokában voltak, majd mikor már a római hatalom keresztény lett, átírtak néhány talmud bölcsességeit Jézusnak tulajdonítva"
Constantinus idején a Gemara még nem volt meg, a "római háború" idején pedig még a Misna sem létezett. Azaz szinte semmi nem volt még meg a későbbi Talmudból. Akkor mitől talmudi egy akkori bölcsesség? Akronizmust érzek, azért írtam.
A tékozzló fiú örökségi vitája Sammáj rabbi és Jonatán ben Uziél közt zajlott le.
„az apa mindent megtesz amit fia kér tőle”- Choni rabbi
A talmudban a szálka és a gerenda Johannán rabbi mondása, aki Hillél tanítványa volt elvileg Jézus kortársa.
Eleizer rabbi – „Szabad e szombaton megvédeni a juhot az oroszlántól? Miért csak ezt kérdezitek miért nem azt, hogy szabad a pásztort megvédeni szombaton az oroszlántól?”
A szombat kérdése napirenden volt Jézus korában. A római háború alatt volt egy rabbi aki átállt a rómaikhoz vitte magával azokat a bölcsességeket amik birtokában voltak, majd ennek folyományaként, mikor már a római hatalom keresztény lett, átírtak néhány talmud bölcsességeit Jézusnak tulajdonítva, köztük vannak olyanok is, amit mi "eredetinek tulajdonítunk", mindez nem jelenti azt, hogy az egyik történeti Jézus ne mondhatta volna azokat.
Melkisédek nem személy volt. Malek shalom szóösszetételből ered.
Ami annyit tesz a Béke Királya. Ez egy szóvirág, mikor két törzs békét köt akkor mondják, hogy köztük harmadikként a Béke Királya. Nem egy létező személy, hanem egy békét jelentő fogalom megszemélyesítése.
Az esszénusok pedig egy hellenizálódott zsidó kultúrát képviseltek.
Ajánlom figyelmedbe Amusin a Holt tengeri tekercsekről írt könvvét, ő részletese foglalkozik a szerzetes renddel. Az elsők között volt időben, aki a bonyolult üggyel foglalkozott a felfedezést követően.
Az érdekes mozzanat, hogy a nagyhírű Philonak nem sok köze volt a Kánaáni népekhez, miután a judaizmus és a hellén kultúra volt a szakterülete, márpedig a Qumrániak a Melkiczedeki papkirályság népe volt, akiket meghódítottak Józsué honfoglalói, ám erről nem írtak az említett urak. Erről Euzébius atya írt Jerikói kutatásai alapján.
Nem tudtak róla, vagy nem kívántak a Judaizmus programjával ütközni? A Qumrániak szempontjából mindegy is.
Az azonban jelzés, hogy az "esszénusok!" a római háborúk alatt Egyiptomba távoztak, ami aligha történt volna, ha zsidók? Ők lehettek a terapeuták kopt ősei egyiptomban. És itt jön be Axun, ahol őriznek egy frigyládát, de az már egy másik rejtély.
Nem Flavius volt az első, aki ezt a nézetett vallotta, az utat mind teológiailag, mint lelkileg-szellemileg kikövezte számára Alexandriai Philón (i.e. 25-i.sz. 45). Philón a hellén kultúrát és a zsidó műveltséget összekapcsolta a judaizmust összehangolta a hellenizmussal. Alexandriai zsidó közösségben élt, majd Rómában. Nagy hatása volt mind a zsidó diaszpórákban, mind az első alexandriai kereszténységben, elsősorban allegorikus bibliamagyarázataival.
Jó kérdés. Tudjuk, hogy valamilyen nyelven írt. Görögre tippelek, de nem az az érdekes, hanem az, hogy az esszénusok szó valószínűleg arámi eredetű és a "jámbor" jelentésű görög szó egy hamis barát lehet.