Pannónia, a "magyar legenda". Ez a topik kapcsolódik a Pannónia motorkerékpárok topikhoz (http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9049017) Itt főleg olyan információk, hozzászólások találhatók meg, amelyek Pannónia tuningolással, versenyzéssel kapcsolatosak. Magas szintű szakmai ismeretek, trükkök, tippek. Csak haladóknak :-) !
Szerintem ezt a vékony tárcsát, ami rendkivúl rugalmas, nem lehet esztergálással javitani. Marad a köszörülés, egy ugyan olyan üres aggyal, vagy kifüzve ezzel.
Pestimrén (18) van egy kis műhely, ha gondolod, hogy megnézed: szólj.
láttam amikor ilyen görbe cuccot az asztalon alárakták vékony lemezekkel (csapágy hézagolók 0,2mm), hogy ne húzza el a mágnes. síkba munkálás után, megfordítva már közelebb lett a szabályos alakhoz...
Adott egy 260-as, lézer vágott féktárcsa. A felületén "apró" hibák vannak, ami miatt fékezés közben erős pulzálást érezni.
A képen bal lent látni egy egészen nagy sávban. Ez pont egy fékpofányi felület, itt azon a pár csíkon fekszik fel a betét, ergo fékezni sem nagyon fékez...
Szóval ezt szeretném felköszörültetni. Hála istennek a vágás miatt van benne kb 4 tizednyi homorúság is, és valószínűleg pár tizednyi ütés is, amit nem tudok egyértelműen kimérni.
A pócsi versenyen próbált segíteni pár szaki (zöld vizes simson), egyöntetűen azt mondta mindenki, hogy ha lefogatják a mágnesasztallal, akkor "kisimul" a tárcsa (asztalon kézzel ki tudom nyomni a közepéből a homorúságot, szóval ez igaz). Viszont köszörülés után és az asztalt felengedve ugyanúgy homorú lesz.
Namármost én ezen nem problémázok most, viszont a felületi hibákat ki kellene szedni belőle
Kérdés, hogy Budapest és vonzáskörzetében valaki tudna-e segíteni ez ügyben, mármint felköszörülni emberi áron.
Mint mondtam 260-as átmérőjű, 5,1mm vastag és a felületi hiba nagyon max 5 századnyi lehet. Ja és fogja a mágnes :).
A másik "probléma", hogy hétvégén kiutazom külföldiába és egy hétig ott is leszek, szóval a héten be kellene adjam valami szakinak aki megcsinálja a következő verseny előtt.
A versenyzo szakiknak ajanlom ezt a benzincsobe epitheto csatlakozot, most kint vagyok svedorszagban 3000ft/db aron tudok hozni. Akinek kell irjon emailt meg darabszamot. A louisban ugyanilyen 22euro.
A kész 680as mai menetpróbájáról itt egy rövid összefoglaló.(nem művészi teljesítmény de szemléltetni elég) És ezzel a munkával is egy magyar legenda született újjá.
Köszönöm a figyelmeteket. Sok sikert a munkátokhoz
Igen grafit spray :) a betétedzés után át kell köszörülni az alkatrészeket -mint írtam- akkor lesz a "megszokott" tükrös a fogak kapcsolódó felülete is.
Elvileg igen...de a képen szereplő váltóért 1000 eurot kérek a vásárlóimtól. Azt is tudnod kell ha igény mutatkozik rá egy-egy alkalommal 5-7 komplett garnitúrát gyártunk. Ezzel olyan terméket állítunk elő amelyre nem csak Magyarországon hanem Europán kívül is van kereslet.
Egy pár tengelyért nem éri meg ráállnom a munkára. Ha pedig többet gyártok várhatóan rajtam maradna mert nincs meg a fizetőképes kereslet a magyar piacon. Így elnézésedet kérem, hogy nem segítek de a fentebb leírt okok miatt ez számomra nem ér meg.
amúgy ugye csapágy tűgörgőknek gyártunk futófelületet...nemde? Hisz itt a főtengely csapja a "görgős csapágy" belső gyűrűje. Miért is sok a felület keménységének mértéke? De gondolom ezt te másként csinálod és az is működik :)
Az anyag megfelelő, betét edzéd után 70-90 Rockwell keménységű lesz a felület. De a megmunkáláskor 2-3 tized ráhagyással kell elkészíteni a csapot mert a hőkezelés után át kell köszörülni és akkor kapja meg a pontos méretét.
Nekem így készülnek a váltóim tengelyei,fogaskerekei, ill. a JAP blokkjaim főtengely csapjai. Persze ehhez kell a megfelelő ember és némi pénz. :) sok sikert